Aivan turhaan kiistellään siitä, pitäisikönaisen olla samanarvoinen esim. hengellisessä ajattelussa. Jo pari tuhatta vuotta ON ollut tasa-arvo. Jumalan edessä mies ja nainen ovat tasan arvokkaat ja kun Jumala niin näkee, eivät ihmiset voi Jumalan suunnitelmia estää, ehkä tosin hieman viivyttää niiden toteutumista.
Room. 12:5
samoin me kaikki olemme Kristuksessa yksi ruumis,
mutta olemme kukin toistemme jäseniä.
1. Kor. 11:11
Herran edessä ei kuitenkaan ole naista ilman miestä eikä miestä ilman naista,
Gal. 3:28
Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
Kun Jumala valitsee naisen johonkin sellaiseen tehtävään, jossa on totuttu näkemään vain miehiä, ei kukaan voi estää naista tekemästä Jumalan tahtoa.
Ja taivaassahan ei sitten enää ole edes fyysistä eroavaisuusajattelua . . .
Matt. 22:30
Sillä ylösnousemuksessa ei naida eikä mennä miehelle;
vaan he ovat niinkuin enkelit taivaassa.
TASA-ARVO - totta vai tarua? Totta!!!
17
107
Vastaukset
- !!!...!!!
Tasa-arvoako. Täällä ihmiset äänestelevät itselleen pappinsa/ pastorinsa ja Piispansa mieltymyksensä mukaan sekö on tasa-arvoa ?
Jumalalla on kuitenkin omat pappinsa, eikä niihin naiset kuulu.- pyh!
Tuo on tasan sinun väitteesi, ei Jumalan.
### Ihmiset äänestelevät itselleen pappinsa/ pastorinsa ja Piispansa mieltymyksensä mukaan sekö on tasa-arvoa ? ###
Kyllä! Juuri se on tasa-arvoa, että demokraattiset valinnat tapahtuvat. Olisi hassua, jos valituksi tulisi semmoisia, joita vain 1 tahi 3 henkilöä kannattaisi.
Aina voi pyrkiä vaikuttamaan Jumalaan rukouksen kautta - se ei ole määräilyä.
Jumalalla on omat pappinsa, etkä sinä varmaankaan niihin kuulu, kun asenteesi ovat tuommisia KEVYITÄ mieltymysmielipiteitä.
Mieltymyksissä sinänsä ei ole mitään pahaa - Jumala on mieltymysten isä.
Vakavia mieltymyksiä Herramme haluaa meiltä.
Room. 9:13
niinkuin kirjoitettu on: "Jaakobia minä rakastin, mutta Eesauta minä vihasin".
Ps. 18:19 (18:20)
Hän toi minut avaraan paikkaan, hän vapautti minut,
sillä hän oli mielistynyt minuun.
JOB 42 mukainen nöyrä voi olla myös nainen - eivät vain miehet ole nöyriä.
Suomi oli maailman ensimmäinen valtio, jossa myös nainen alkoi saada perintöä, eik ävain pojat. Job poikkesi aikalaisistaan siinäkin, että antoi tyttärille perintöä. Se oli ennenkuulumatonta. Pappisviran ovat perineet siskotkin.
Ilm. 20:6
Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.
On turha väittää, että vain miehet olisivat pyhiä ja pappissukua !!!
anttieepu*n uusin aloitusotsikko:
### Sapatti on Jumalan asettama (IV) Käsky! Kaikille uskoville! ###
MINULLE sapatti on sapatin herran lahja minulle ja koko ihmiskunnalle.
Se on lupa erottaa yksi päivä viikossa erityisesti Herran edessä valvomaan
ja iloitsemaan ilman mitään pakkorutiineja tai arkihuolia.
KÄSKYNÄ sapatti merkitsisi työtä ja tuskaa, lahjana sapatti suo lepoa ja hengellistä virkistymistä. Olipa rankka savatti vai: kylläpä olen nyt latautunut?
Miksi aian käsketään, miksei voida edes kerran viikossa antaa lahja: sapatti?
Lahja josta ei siis tarvitse maksaa. Eikä ole tuupattu täyteen antajan asettamai erikoisehtoja! Mikäs lahja se olisi, jos mopon antaisin ja määräisin tarkoin, missä ja milloin ja millä tavalla sillä sitten saisi ajella?
Lahjan myötä seuraisi enemmän kieltoja kuin mahdollisuuksia nauttia siitä.- advr.
Mistä lähtien pappeja on alettu valitsemaan?
Eihän kristinuskoon ole säädetty pappisvirkaa lainkaan.
Muinaisessa Israelissa kansa tahtoi kuninkaan ja tuli Saul!
Mutta Jumala valitsi ihmisten pyytämättä toisen kuninkaan, Daavidin voidelluksi yhtäaikaa Saulin kanssa.
Kansan valitsema kuningas osoitti vihollisuutta Jumalan valintaa kohtaan ja yritti tappaa Daavidia.
Jumala on oman valintansa takaajana muttei ihmisten valintojen.
Herran käsky Paavalin kautta kieltää ehdottomasti naisen opetusviran seurakunnassa. Naiset ovat säädetyt naisten ja lasten opastajiksi.
SINÄ JA advarellut menette yli sen mitä on kristinuskossa säädetty!- pyh!
Höpöhöpö. Paavali ei kiellä mitään opetusvirkaa seurakunnassa. Luet tekstiä väärin.
- Jumalan valinnat oik
advr. . Vastauksesi oli täyttä asiaa !
- Joku hullu
>>Sillä ylösnousemuksessa ei naida eikä mennä miehelle;
vaan he ovat niinkuin enkelit taivaassa. >>
Jaa! No, miten ne sitten on, ne enkelit taivaassa? Antti V. Kantola 2. Kor. 11:19 Tehän hyvin suvaitsette mielettömiä, kun itse olette niin mieleviä.
Tasa-arvo on maailmasta. Tasa-arvolla puolustetaan syntiä. Tiedätkö mitä syntejä sillä puolustetaan?
Mies ja nainen on Jumalan edessä yhdenvertaiset. Synti kadottaa kumpaisenkin ja Kristus pelastaa. Jumalasta on molemmat lähtöisin, mieheksi ja naiseksi Jumala on meidät luonut. Tottakai meissä täytyy olla eroja. Tasa-arvo ei tule milloinkaan toteutumaan erilaisten ihmisten välillä. Suomikin on täynnä epätasa-arvoa.
Jumala valitsee omansa oman valintansa perusteella ja siihen on tyytyminen.
Jumala antaa armolahjoja oman valintansa mukaan ja siihen on tyytyminen. Seurakunnan kaitsijan virkaa/papin/pastorin ei raamatun mukaan Jumala anna naiselle, siihen on tyytyminen. Anokaa niin teille annetaan, kaikkiko? Annetaan kaikki. Kaikkihan on pelastus ja jokapäiväinen leipä elääksemme. Elämän leipä on se, joka on tullut alas taivaasta ja Hän voi antaa janoiselle vettä lähteestään, joka kumpuaa ikuiseen elämään.- Jakomielinen?
"Jumala antaa armolahjoja oman valintansa mukaan ja siihen on tyytyminen.
Seurakunnan kaitsijan virkaa/papin/pastorin ei raamatun mukaan Jumala anna naiselle,"
ykkösmieli tuolal pöljällä tämä (ihan ok) . .
"Jumala antaa armolahjoja oman valintansa mukaan ja siihen on tyytyminen."
Miksi sen peittää tämä sairas mieli . .
"Seurakunnan kaitsijan virkaa/papin/pastorin ei raamatun mukaan Jumala anna naiselle,"
Jompi ja kumpi tappeli. Kumpi voitti. Siis tämä, että on tyytyminen Jumalan valintoihin -
"Jumala antaa armolahjoja oman valintansa mukaan ja siihen on tyytyminen."
N i i n k u i n t a h t o o
1. Kor. 12:11
Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki,
jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.
Niin se vaan on. Että Raamattu ja Henki pitävät yhtä. Ja se on tasa-arvoa, että Jumala päättää ihan vaan armon valinnan mukaan, kielloistamme huolimatta.
KRISTUKSESSA OLEMME PAPPEJA
Vanhassa liitossa vain miehet olivat pappeja, vain pappissukuun syntyneet.
Uudessa liitossa kaikki olemme Jeesus-ylipappimme pappissukua, siitä välittämättä, onko jalassa sukat vaiko sukkahousut.
EEPU* STRESSAANTUU JA KÄSKEE SAPATOIDA, MUTTA SAPATTI ON LEPOA
Matt. 11:28
Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut,
niin minä annan teille levon.
1. Moos. 2:2
Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tehnyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt.
1. Moos. 2:3
Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt.
2. Moos. 16:30 Ja kansa lepäsi seitsemäntenä päivänä.
Käskyt on käskyjä ja lähes kaikki kieltokäskyjä (laintauluissa). Mutta sapattina levätään käskyistä aj läksyistä - sapatti on LEPOkäsky.
TASA-ARVO JA DEMOKRATIA JA RAUHA VAIN KRISTUKSESSA
Vai on tasa-arvo jumalattomien keksintö? Kuulehan akkamainen miehenpuoli - demokratia ja sittemmin tasa-arvo sukupuolen ja rodun suhteen . . . tuli kristinuskon myötä. Ja innoittajana on varmasti ollut se sana
Raamatusta, että Kristuksessa ei ole miestä tai naista, vaan uskvoaisia, joilla on unelma tasa-arvosta ja demokratiasta.
http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=2&ag=11&t=616&a=905- Näin teemme
Minä ojennan käteni Pelastajani puoleen ja saan avun ....Onneni on olla Herraa lähellä, tahdon laulaa hänen teoistaa…
http://www.youtube.com/watch?v=ywtKhdQrWrc&feature=related
Eepun roomalaiskatolilainen otsikko:
### USKO on ihmisen oma ojennettu käsi Kristukseen... ###
Kyllä kovasti ihmettelen, että Suomesta löytyy noin katolilainen miehenpuoli, että kuvittelee ojentelevansa kättään Kristukselle kuin morsian ikään asteltaessa kohti vihkialttaria. Nythän on niin, että protestantismin kulmakivi on se, ettei ihminen omaa mitään omaa osuutta pelastukseen, ei edes tolleen puoliksi.
Ihmisen oma usko on alati tieteessä tai horoskoopissa tai muissa uskomuksissa ja Jumala yksin voi puhdistaa niistä silleen, että Jeesuksen usko saa sijaa, Jumalan puhdasuskoisuus. Usko on sulaa armoa, ei oma teko, ei oma kädenojennus, vaan Jeesuksen kädenojennus tänne kuoppaan.
Emme me armahda Jumalaa, että hän saisi saaliin meistä, vaan Jumala armahtaa meitä, sillä olemme olleet vihollisen saalista, paholaisen panttivankeina. Ei sieltä kädenojennuksella ja omalla uskolla ulos pääse.
Apt. 3:16b usko, jonka Jeesus vaikuttaa, on hänelle antanut hänen jäsentensä terveyden kaikkien teidän nähtenne.
ARMO ON JUMALAN KÄDENOJENNUS - EI OMA KÄSI
Room. 4:4
Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta,
Room. 4:16
Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta; että lupaus pysyisi lujana kaikelle siemenelle, ei ainoastaan sille, joka pitäytyy lakiin, vaan myös sille, jolla on Aabrahamin usko, hänen, joka on meidän kaikkien isä
Room. 11:6
Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.
1. Kor. 1:4
Minä kiitän Jumalaani aina teidän tähtenne siitä Jumalan armosta, joka on annettu teille Kristuksessa Jeesuksessa,
1. Kor. 15:10
Mutta Jumalan armosta minä olen se, mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha, vaan enemmän kuin he kaikki minä olen työtä tehnyt, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani.
Hepr. 13:9
Älkää antako kaikenlaisten vieraiden oppien johtaa itseänne harhaan. Meidän sydämemme tulee vahvistua armosta, ei ruoista, jotka eivät ole ketään hyödyttäneet.
1. Piet. 1:10
Tätä pelastusta ovat profeetat etsineet ja tutkineet.
He ovat ennustaneet ja puhuneet teidän osaksenne tulevasta armosta.
Ihminen uskoo poispoikkeamiseen ja poisjuoksemiseen - Jumala uskoo palaamiseen!
Room. 3:12
kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet;
ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
Ei edes roomalaiskatolialisen uskomukse nomaavaa eepu*a,
ei yhden yhtäkään omalla uskollaan autuaaksi tulevaa!
antti- Ole uskovainen
Miksi antti olet yhä "amalekilainen".... miksi et nostaisi/ojentaisi kätesi Ylös ja etsisi Herraa, jospa harhaoppisi anteeksi annetaan...
Katso; "Ja niin kauan kuin Mooses piti kätensä ojennettuna ylhäällä, oli Israel voitolla; mutta kun hän antoi kätensä vaipua, olivat amalekilaiset voitolla.
Ja hän sanoi: "Minä NOSTAN käteni Herran istuinta kohden: Herra sotii amalekilaisia vastaan sukupolvesta sukupolveen."
"Ahdistukseni aikana minä ETSIN Herraa; minun KÄTENI on yöllä OJENNETTUNA eikä väsy; .."
"Ja hän katsoi ympärilleen heihin kaikkiin ja sanoi miehelle:
"OJENNA kätesi." Mies teki niin, ja hänen kätensä tuli jälleen terveeksi.
"Sitten hän sanoi Tuomaalle: "OJENNA sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja OJENNA kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan USKOVAINEN." - minä ojennan käteni
Ole uskovainen kirjoitti:
Miksi antti olet yhä "amalekilainen".... miksi et nostaisi/ojentaisi kätesi Ylös ja etsisi Herraa, jospa harhaoppisi anteeksi annetaan...
Katso; "Ja niin kauan kuin Mooses piti kätensä ojennettuna ylhäällä, oli Israel voitolla; mutta kun hän antoi kätensä vaipua, olivat amalekilaiset voitolla.
Ja hän sanoi: "Minä NOSTAN käteni Herran istuinta kohden: Herra sotii amalekilaisia vastaan sukupolvesta sukupolveen."
"Ahdistukseni aikana minä ETSIN Herraa; minun KÄTENI on yöllä OJENNETTUNA eikä väsy; .."
"Ja hän katsoi ympärilleen heihin kaikkiin ja sanoi miehelle:
"OJENNA kätesi." Mies teki niin, ja hänen kätensä tuli jälleen terveeksi.
"Sitten hän sanoi Tuomaalle: "OJENNA sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja OJENNA kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan USKOVAINEN."Katso; "Ja niin kauan kuin Mooses piti kätensä ojennettuna ylhäällä, oli Israel voitolla; mutta kun hän antoi kätensä vaipua, olivat amalekilaiset voitolla.
Katso antti ja ymmärrä, sillä niin kauan kuin pidät kätesi ojennettuna ylhäällä, olet sinä voitolla pahasta; mutta kun annat kätesi vaipua, ovat pahat voimat sinussa voitolla.
Niin minä NOSTAN käteni Herran istuinta kohden, sillä Herra sotii pahaa "amalekilaisia" vastaan sukupolvesta sukupolveen!
"Minä kohotan pelastuksen maljan ja HUUDAN avukseni Herran nimeä.
Minä kohotan käteni sinun KÄSKYJESI puoleen, jotka ovat minulle rakkaat, ja tutkistelen sinun säädöksiäsi."
Minä ojennan käteni Pelastajani puoleen ja saan avun ....Onneni on olla Herraa lähellä, tahdon laulaa hänen teoistaa…
http://www.youtube.com/watch?v=ywtKhdQrWrc&feature=related
NAISILLE JAETTAVA YHTÄ LAILLA KUIN MIEHILLE
2.Kor.8.
13 Sillä ei ole tarkoitus, että muilla olisi huojennus, teillä rasitus, vaan tasauksen vuoksi tulkoon tätä nykyä teidän yltäkylläisyytenne heidän puutteensa hyväksi,
14 että heidänkin yltäkylläisyytensä tulisi teidän puutteenne hyväksi, niin että syntyisi tasaus,
15 niinkuin kirjoitettu on: "Joka oli paljon koonnut, sille ei jäänyt liikaa, ja joka oli koonnut vähän, siltä ei mitään puuttunut".
Ap. t. 4:32
Ja uskovaisten suuressa joukossa oli yksi sydän ja yksi sielu; eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä.
Nainenko ei voisi olla yhtä viisas? Mutta niin on, että Jumala loi ensin Aadamin - sitten Hän sai paremman idean.
Jaak. 1:5
Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta,
joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.
NAINEN HELLAN ÄÄRESTÄ TEOLOGIAA OPISKELEMAAN JA SAARNAAMAAN !
Luuk. 10.
39 Ja hänellä oli sisar, Maria niminen, joka asettui istumaan Herran jalkojen juureen ja kuunteli hänen puhettansa.
40 Mutta Martta puuhasi monissa palvelustoimissa; ja hän tuli ja sanoi: "Herra, etkö sinä välitä mitään siitä, että sisareni on jättänyt minut yksinäni palvelemaan? Sano siis hänelle, että hän minua auttaisi."
41 Herra vastasi ja sanoi hänelle: "Martta, Martta, moninaisista sinä huolehdit ja hätäilet,
42 mutta tarpeellisia on vähän, tahi yksi ainoa. Maria on valinnut hyvän osan, jota ei häneltä oteta pois."Olen saanut palautetta (joten en turhaan täällä kirjoittele) eräiltä :
### Katso antti ja ymmärrä,
sillä niin kauan kuin pidät kätesi ojennettuna ylhäällä, olet sinä voitolla pahasta;
mutta kun annat kätesi vaipua, ovat pahat voimat sinussa voitolla. ###
### Miksi antti olet yhä "amalekilainen".... miksi et nostaisi / ojentaisi kätesi Ylös ja etsisi Herraa, ###
Niin, miksi en etsisi alati Herraa !
Oppikaamme naisilta. Maria on arvostettu kristillinen nimi ja Jeesuskin antoi mitä suurimman arvon tuolle naiselle, joka osasi etsiä Herraa, kaiken kiireen pois heittäen !!!
LUUK. 10.
40
Mutta Martta puuhasi monissa palvelustoimissa; ja hän tuli ja sanoi:
"Herra, etkö sinä välitä mitään siitä, että sisareni on jättänyt minut yksinäni palvelemaan? Sano siis hänelle, että hän minua auttaisi."
41
Herra vastasi ja sanoi hänelle: "Martta, Martta, moninaisista sinä huolehdit ja hätäilet,
42
mutta tarpeellisia on vähän, tahi yksi ainoa. Maria on valinnut hyvän osan,
jota ei häneltä oteta pois."
Naiset eivät vain osaa kuunnella Herran ääntä, vaan he myös kykenevät tekemään kallista ja arvokasta Herran hyväksi. Juuri se meiltä miehiltä puuttuu.
Mark. 14:9
Totisesti minä sanon teille: missä ikinä kaikessa maailmassa evankeliumia saarnataan, siellä sekin, minkä tämä teki, on mainittava hänen muistoksensa."
MARK. 14.
Jeesus voidellaan Betaniassa
3 Kun Jeesus oli Betaniassa aterialla spitaalia sairastaneen Simonin talossa, sinne tuli nainen, jolla oli alabasteripullossa aitoa, hyvin kallista nardusöljyä. Hän rikkoi pullon ja vuodatti öljyn Jeesuksen päähän. [Matt. 26:6-13; Joh. 12:1-8 : Mark. 11:1 | Luuk. 7:37,38]
4 Jotkut paheksuivat tätä ja sanoivat toisilleen: "Millaista voiteen haaskausta!
5 Sen olisi voinut myydä ja antaa rahat köyhille. Olisi siitä ainakin kolmesataa denaaria saanut." He moittivat naista ankarin sanoin.
6 Mutta Jeesus sanoi: "Antakaa hänen olla. Miksi te pahoitatte hänen mielensä? Hän teki minulle hyvän teon.
7 Köyhät teillä on luonanne aina, ja te voitte tehdä heille hyvää milloin tahdotte, mutta minua teillä ei aina ole. [5. Moos. 15:11]
8 Hän teki minkä voi. Hän voiteli edeltäkäsin minun ruumiini hautaamista varten. [Mark. 16:1; Joh. 19:40]
9 Totisesti: kaikkialla maailmassa, missä ikinä evankeliumin sanoma julistetaan, tullaan muistamaan myös tämä nainen ja kertomaan, mitä hän teki."
Me miehet aina puhumme rahan tuhlaamisesta, mutta nainen ei ajattele tuhlaavansa rahaa vaan tuhlaa rakkautta. Mutta myös meidät miehet on kutsuttu ja haastettu tuhlaamaan rakkautta.
ANTTI
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201091- 136979
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten305782Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48589- 75514