Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Eheytystä natsimalliin

yhä ehyemmäksi

Tämän palstan ketjussa http://keskustelu.suomi24.fi/node/10203703 kirjoittaa palstamme moraalikreationisti a. mm. näin:

>>Eihän ketään saa tietenkään tappaa sen takia että tämä on homo.
Hänelle vain pitää tarjota mahdollisuus eheytymisen.

28

202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • a.

      Olen käynyt Hössin duunipaikassa Saxenhausenin leirillä.

      Älä vedä minua Hössin kaveriksi.

      (JT:llä näyttäsi olleen vakaumus kohdillaan, tuollainen vaati sisua, itse suoritin asevelvollisuuden pitkin hampain mutta en antanut lasteni mennä armeijaan.)

      Armeija ei ole miesten koulu, vaan siellä miheltä yritetään viedä miehuus siten että mies alistetaan toisten käskyläiseksi.

      Kenenkään ei tule tappaa toisia jonkun käskystä. Vai mitä evokit?

      • »Kenenkään ei tule tappaa toisia jonkun käskystä. Vai mitä evokit?»

        Ja toisaalla kerrot valtiolla olevan oikeuden tappaa. Viitsisitkö valaista meille KUKA tämä valtio on? Führer?
        Entä kuka sen tappamisen suorittaa jos valtio jonkun tappaa? Ei kai vain kukaan ihminen jonkun toisen käskystä?

        Kyllä, minun moraalini ei salli tappamista. Toisin tuntuu olevan kretumoraalin kanssa.


      • asianharrastaja

        "..Saxenhausenin leirillä." Etpä oppinut reissullasi kirjoittamaan paikan nimeä.

        "Kenenkään ei tule tappaa toisia jonkun käskystä. Vai mitä evokit?"

        Eikö edes Mooseksen.


      • yhä ehyemmäksi

        "...en antanut lasteni mennä armeijaan."

        Eiköhän se ole täysi-ikäisten ihan omassa päätäntävallassa meneekö armeijaan vai.

        Tyhmiä tai aivopestyjä, jos antavat jonkun hirviön tyrannisoida itseään vielä aikuisina.


      • Lukenut ja sen ymmär

        Raamatun kertomuksissakaan ei ketään tapettu toisen käskystä vai olenko tulkinnut sitä oikein


      • a.
        Töppönen kirjoitti:

        »Kenenkään ei tule tappaa toisia jonkun käskystä. Vai mitä evokit?»

        Ja toisaalla kerrot valtiolla olevan oikeuden tappaa. Viitsisitkö valaista meille KUKA tämä valtio on? Führer?
        Entä kuka sen tappamisen suorittaa jos valtio jonkun tappaa? Ei kai vain kukaan ihminen jonkun toisen käskystä?

        Kyllä, minun moraalini ei salli tappamista. Toisin tuntuu olevan kretumoraalin kanssa.

        Enpä enää ihmettele sitä että miksi evokit erivät osaa erottaa faktaa scifistä sillä eiväthän nuo osaa erottaa murhaakaan sotimisesta.


      • a.

      • a.
        yhä ehyemmäksi kirjoitti:

        "...en antanut lasteni mennä armeijaan."

        Eiköhän se ole täysi-ikäisten ihan omassa päätäntävallassa meneekö armeijaan vai.

        Tyhmiä tai aivopestyjä, jos antavat jonkun hirviön tyrannisoida itseään vielä aikuisina.

        Ja sinä annoit lastesi mennä armeijaan koska he ovat jonkun itsekeksityn säännön mukaisesti niin täysikäisiä ettei heille saa hyvää neuvoa antaa.

        Pieni sota ryssää vastaan voisi kivasti muuttaa asennettasi parin poikiesi hautajaisten jälkeen.

        Mitähän pojat ajattelisivat pilven reunalla isästään. Varmaankin olisivat iloisia siitä että isä ei varoittanut siitä että mitä sodassa voi tapahtua. Sodassa vihollinen ampuu kovilla takaisín toisin kuin videopelissä.


      • a. kirjoitti:

        Enpä enää ihmettele sitä että miksi evokit erivät osaa erottaa faktaa scifistä sillä eiväthän nuo osaa erottaa murhaakaan sotimisesta.

        Puhuin teloituksesta en sotimisesta.
        Eikö teloitus täytä murhan tunnusmerkit?


      • asianharrastaja

      • a.
        Töppönen kirjoitti:

        Puhuin teloituksesta en sotimisesta.
        Eikö teloitus täytä murhan tunnusmerkit?

        Veli töppönen ei osaa tällä kertaa erottaa murhaa tappamisesta.

        Kuolemanrangaistuksen toimeenpaneminen ei ole murha vaan tappamista.

        Raamattu kieltää murhaamisen, vaan ei esivallan suorittamaa murhaajan tappamista.

        Jään odottamaan seuraavaa erittelykytaitosi kukkasta.

        Suomen laki on tässä kohdassa samankaltainen kuin Mooseksen laki. Se tekee eron tapon ja murhan välillä. Murha on harkittu, tappo voi olla jopa tahaton vahinko. Näin se on Raamatussakin, vahingossakin voi joku tappaa toisen sillä tapaturmia sattuu, ja silloin ei Raamatussakaan puhuta murhasta vaan taposta.

        Suomen kielen käsky: "Älä tapa" on käännetty muissa nykyaikaisissa käännöksissä muotoon: "Älä murhaa."
        En tullut katsoneeksi miten asia lienee v. 1992:ssa. Enkä sitä ulkoa muista enkä jaksa juuri nyt kaivella.


      • a. kirjoitti:

        Veli töppönen ei osaa tällä kertaa erottaa murhaa tappamisesta.

        Kuolemanrangaistuksen toimeenpaneminen ei ole murha vaan tappamista.

        Raamattu kieltää murhaamisen, vaan ei esivallan suorittamaa murhaajan tappamista.

        Jään odottamaan seuraavaa erittelykytaitosi kukkasta.

        Suomen laki on tässä kohdassa samankaltainen kuin Mooseksen laki. Se tekee eron tapon ja murhan välillä. Murha on harkittu, tappo voi olla jopa tahaton vahinko. Näin se on Raamatussakin, vahingossakin voi joku tappaa toisen sillä tapaturmia sattuu, ja silloin ei Raamatussakaan puhuta murhasta vaan taposta.

        Suomen kielen käsky: "Älä tapa" on käännetty muissa nykyaikaisissa käännöksissä muotoon: "Älä murhaa."
        En tullut katsoneeksi miten asia lienee v. 1992:ssa. Enkä sitä ulkoa muista enkä jaksa juuri nyt kaivella.

        »Kuolemanrangaistuksen toimeenpaneminen ei ole murha vaan tappamista.»

        Murha on harkittu ja tahallinen ihmisen tappaminen tai kuoleman aiheuttaminen, joka toteutetaan paheksuttavin keinoin, ilman provokaatiota tai osoittaen rikollista mielenlaatua. (wiki)

        Eikö teloitus täytä täysin tuon murhan määritelmän?


      • a.
        asianharrastaja kirjoitti:

        Suomen kielessä saksalaisista nimistä käytetään alkuperäismuotoja eikä englanninnoksia. Siis Sachsenhausen. Oletkohan siis todella käynyt siellä?

        Kun tiesin meneväni käymään Saxenhausenissa niin toki luin siitä etukäteen pääasiassa Suomen ja Englanninkielisistä julkaisuista. Saksa ei taivu ihan yhtä hyvin vaikka sitäkin opiskelin 30 v. sitten lukiossa. Sitä , eikä silti enkkuakaan, ei ole sen koommin paljoakaan Kauhavalla tarvittu. Opiskelin lukiossa myös venäjää jonka olen unohtanut vielä perusteellisemmin kuin saksan, ich glaube.

        Ja olet kyllä sen verran oikeassa asiassai että heti kun olin kirjoittanut sanan Saxenhausen, niin mieleeni tuli ajatus että ei se nimi nyt tainnut ihan noin helppo olla. No, eihän se sakasaksi ollutkaan.
        Berliinistä pääsee saxenhauseniin kaukojunalla muutamalla eurolla. Ensin piti vain löytää oikea asema jonne kyllä pääsee joka puolelta Berliiniä erinomaisella metrolla joka on ihan eri maata viihtyvyydessä kuin Tukholman tunkkainen luolametro. Siten vajaa puoli tuntia kaukojunalla ja olet Saxenhausenissa. Siitä on n. kilometri tai enintään kaksi käveltävä keskitysleirin portille.
        Itse leirillä on vain muutama parakki jäljellä ja tietysi kreamtorio-osasto. Ja se kaakeloitu huone jossa tehtiin Mengelen kokeita uhreille.
        Kuvissa näkyvä korkea savupiipun kaltainen torni on ryssien tekemä muistomerkki siellä tapettujen neukkujen muistoksi.

        Alueen pohjoismuuri on täynnä valokuvin varustettuja kertomuksia vankien elämästä. Oikeastaan elämänkerroista jopa. Yllättävän moni heistä oli Jehovan todistajia mikä hämmästytti. Heitä ilmeisesti koottiin juuri tänne. Ehkä, en tiedä, mutta hyvin olivat esillä. Ensimmäinen tuolla leirillä surmattukin oli heikäläisiä.Hänen tuhkauurnansa jossa oli nimi ja päiväys ja uskonto, oli löydetty. Myöhemmin tuhkauurnista luovuttiin kun ruumiita alkoi tulla kasapäin.

        Alueella on myös ryssien toimesta entisöity teloituspaikka jossa teloitettiin ampumalla.
        Muutoin alue on tyhjää aukiota eikä vedä vertoja Puolan vastaaville alkuunkaan.
        Opas kertoi tämän olleenkin mallikeskitysleiri kaikille muille. Ikäänkuin prototyyppi johon Berliinistä oli lyhyt matka ja johon Hitlerin ja kumppanien oli helppoa tulla päivittämään toimitoja jotka sitten otettiin käyttään muuallakin.

        Ruumiit nostettiin metalliselle lavitsoille koukkupäisiä keppejä käyttäen ja työnnettiin aika pienestä luukusta uuniin joka oli älyttömän kuuma jne.....

        Niin että tämän näin minä siellä. Kun tulimme ulos leiriltä niin istahdimme läheisen kioskin vierelle ja oli ihan pakko lipittää kokemuksen päälle pari kaljaa.. Ja kun olimme marssineet takaisin keskustaan niin linja -auto-aseman lähellä olevasta kahviosta otimme vielä huurteiset mutta ei se paljoa oloa helpottanut.
        Olisi pitänyt jättää koko tuo leirireissu loman viimeiselle päivälle.
        Suosittelen tätä järjestystä niille jotka tuolla käydä aikovat.
        Berliinissä muuten näkyy karhupatsaita joka paikassa, ne ovat kaupungin maskotteja.
        Ja Berliinin eläintarha on yliveto. Paras minkä olen nähnyt. Ei suurin mutta niin tavatoman hyvin hoidettu. Ja sen portti on tavattoman eksoottinen. Metrossa on sille erikseen asema.
        Olen näet käynyt siellä, vaan onko asianharrastaja?


      • Vai niin
        a. kirjoitti:

        Kun tiesin meneväni käymään Saxenhausenissa niin toki luin siitä etukäteen pääasiassa Suomen ja Englanninkielisistä julkaisuista. Saksa ei taivu ihan yhtä hyvin vaikka sitäkin opiskelin 30 v. sitten lukiossa. Sitä , eikä silti enkkuakaan, ei ole sen koommin paljoakaan Kauhavalla tarvittu. Opiskelin lukiossa myös venäjää jonka olen unohtanut vielä perusteellisemmin kuin saksan, ich glaube.

        Ja olet kyllä sen verran oikeassa asiassai että heti kun olin kirjoittanut sanan Saxenhausen, niin mieleeni tuli ajatus että ei se nimi nyt tainnut ihan noin helppo olla. No, eihän se sakasaksi ollutkaan.
        Berliinistä pääsee saxenhauseniin kaukojunalla muutamalla eurolla. Ensin piti vain löytää oikea asema jonne kyllä pääsee joka puolelta Berliiniä erinomaisella metrolla joka on ihan eri maata viihtyvyydessä kuin Tukholman tunkkainen luolametro. Siten vajaa puoli tuntia kaukojunalla ja olet Saxenhausenissa. Siitä on n. kilometri tai enintään kaksi käveltävä keskitysleirin portille.
        Itse leirillä on vain muutama parakki jäljellä ja tietysi kreamtorio-osasto. Ja se kaakeloitu huone jossa tehtiin Mengelen kokeita uhreille.
        Kuvissa näkyvä korkea savupiipun kaltainen torni on ryssien tekemä muistomerkki siellä tapettujen neukkujen muistoksi.

        Alueen pohjoismuuri on täynnä valokuvin varustettuja kertomuksia vankien elämästä. Oikeastaan elämänkerroista jopa. Yllättävän moni heistä oli Jehovan todistajia mikä hämmästytti. Heitä ilmeisesti koottiin juuri tänne. Ehkä, en tiedä, mutta hyvin olivat esillä. Ensimmäinen tuolla leirillä surmattukin oli heikäläisiä.Hänen tuhkauurnansa jossa oli nimi ja päiväys ja uskonto, oli löydetty. Myöhemmin tuhkauurnista luovuttiin kun ruumiita alkoi tulla kasapäin.

        Alueella on myös ryssien toimesta entisöity teloituspaikka jossa teloitettiin ampumalla.
        Muutoin alue on tyhjää aukiota eikä vedä vertoja Puolan vastaaville alkuunkaan.
        Opas kertoi tämän olleenkin mallikeskitysleiri kaikille muille. Ikäänkuin prototyyppi johon Berliinistä oli lyhyt matka ja johon Hitlerin ja kumppanien oli helppoa tulla päivittämään toimitoja jotka sitten otettiin käyttään muuallakin.

        Ruumiit nostettiin metalliselle lavitsoille koukkupäisiä keppejä käyttäen ja työnnettiin aika pienestä luukusta uuniin joka oli älyttömän kuuma jne.....

        Niin että tämän näin minä siellä. Kun tulimme ulos leiriltä niin istahdimme läheisen kioskin vierelle ja oli ihan pakko lipittää kokemuksen päälle pari kaljaa.. Ja kun olimme marssineet takaisin keskustaan niin linja -auto-aseman lähellä olevasta kahviosta otimme vielä huurteiset mutta ei se paljoa oloa helpottanut.
        Olisi pitänyt jättää koko tuo leirireissu loman viimeiselle päivälle.
        Suosittelen tätä järjestystä niille jotka tuolla käydä aikovat.
        Berliinissä muuten näkyy karhupatsaita joka paikassa, ne ovat kaupungin maskotteja.
        Ja Berliinin eläintarha on yliveto. Paras minkä olen nähnyt. Ei suurin mutta niin tavatoman hyvin hoidettu. Ja sen portti on tavattoman eksoottinen. Metrossa on sille erikseen asema.
        Olen näet käynyt siellä, vaan onko asianharrastaja?

        Siis luit lukiossa saksaa 30 vuotta sitten, mutta kuitenkin olit opiskelemassa Sanghaissa "psygologiaa" kulttuurivallankumouksen aikana? Että tälläistä tarinaa tällä kertaa, mitäköhän seuraavaksi?


      • 34
        a. kirjoitti:

        Ja sinä annoit lastesi mennä armeijaan koska he ovat jonkun itsekeksityn säännön mukaisesti niin täysikäisiä ettei heille saa hyvää neuvoa antaa.

        Pieni sota ryssää vastaan voisi kivasti muuttaa asennettasi parin poikiesi hautajaisten jälkeen.

        Mitähän pojat ajattelisivat pilven reunalla isästään. Varmaankin olisivat iloisia siitä että isä ei varoittanut siitä että mitä sodassa voi tapahtua. Sodassa vihollinen ampuu kovilla takaisín toisin kuin videopelissä.

        "Pieni sota ryssää vastaan voisi kivasti muuttaa asennettasi parin poikiesi hautajaisten jälkeen."

        Samoin. Olisit antanut poikiesi mennä armeijaan niin ryssä ajattelisi vielä kerran ennen kuin hyökkää.


      • a.
        Vai niin kirjoitti:

        Siis luit lukiossa saksaa 30 vuotta sitten, mutta kuitenkin olit opiskelemassa Sanghaissa "psygologiaa" kulttuurivallankumouksen aikana? Että tälläistä tarinaa tällä kertaa, mitäköhän seuraavaksi?

        No joo, lipsahti ihan väärät vuodet lukioajalleni. Hätäilin vähän kun olin niin kesklitysleiriajatuksissani. Eläydyin niin tuohon aikaan. Keskitysleirillä käynnistä taaksepäin lukioaikoihin oli se n. 30 v.

        Berliini on niin lähellä että siellä tulee käytyä silloin tällöin. Nähtävää riittää.

        Sinne pääsee silloin tällöin viikoksi hyvään hotelliin 250,oo / viikko.
        Berliini hakkaa kiinnostavuudessaan ja monipuolisuudessaan minun mielestäni kaikki muut paitsi ehkä nuo ihan suurimmat kaupungit.
        Tukholma on siihen verrattuna tuppulylä.


      • asianharrastaja
        a. kirjoitti:

        No joo, lipsahti ihan väärät vuodet lukioajalleni. Hätäilin vähän kun olin niin kesklitysleiriajatuksissani. Eläydyin niin tuohon aikaan. Keskitysleirillä käynnistä taaksepäin lukioaikoihin oli se n. 30 v.

        Berliini on niin lähellä että siellä tulee käytyä silloin tällöin. Nähtävää riittää.

        Sinne pääsee silloin tällöin viikoksi hyvään hotelliin 250,oo / viikko.
        Berliini hakkaa kiinnostavuudessaan ja monipuolisuudessaan minun mielestäni kaikki muut paitsi ehkä nuo ihan suurimmat kaupungit.
        Tukholma on siihen verrattuna tuppulylä.

        Niin, multinilkillähän on välillä tällaista isompaa omakehuvalehtelua. Pieniä meuhkaisujahan on joka toisessa päästössä.


      • Eikä edes 1. kerta
        a. kirjoitti:

        No joo, lipsahti ihan väärät vuodet lukioajalleni. Hätäilin vähän kun olin niin kesklitysleiriajatuksissani. Eläydyin niin tuohon aikaan. Keskitysleirillä käynnistä taaksepäin lukioaikoihin oli se n. 30 v.

        Berliini on niin lähellä että siellä tulee käytyä silloin tällöin. Nähtävää riittää.

        Sinne pääsee silloin tällöin viikoksi hyvään hotelliin 250,oo / viikko.
        Berliini hakkaa kiinnostavuudessaan ja monipuolisuudessaan minun mielestäni kaikki muut paitsi ehkä nuo ihan suurimmat kaupungit.
        Tukholma on siihen verrattuna tuppulylä.

        Niin, olisikohan taas kerran kannattanut vain myöntää virheesi ja valheesi, eikä alkaa keksiä uusia vanhojen peitteeksi? Eipä tietenkään, onhan kyseessä sentään armoitettu "tositieteilijä" jb/a/mikälie.


      • yhä ehyemmäksi
        a. kirjoitti:

        Ja sinä annoit lastesi mennä armeijaan koska he ovat jonkun itsekeksityn säännön mukaisesti niin täysikäisiä ettei heille saa hyvää neuvoa antaa.

        Pieni sota ryssää vastaan voisi kivasti muuttaa asennettasi parin poikiesi hautajaisten jälkeen.

        Mitähän pojat ajattelisivat pilven reunalla isästään. Varmaankin olisivat iloisia siitä että isä ei varoittanut siitä että mitä sodassa voi tapahtua. Sodassa vihollinen ampuu kovilla takaisín toisin kuin videopelissä.

        Jos et ymmärrä lukemaasi minkä minä sille voin.

        Kysymys on siitä, että täysi-ikäinen päättäköön itse menemisistään ja tulemisistaan.

        Vanhempien ei tule heidän päätöksiinsä sotkeutua, vaikka ne olisivat "vääriäkin".


    • 444ggga

      Kenenkään ei tule tappaa toisia jonkun käskystä. Vai mitä evokit?

      Edes Jumalan?

      • yhä ehyemmäksi

        Ööööh, eikö Jla ole määritelmällisesti ylin Fuehrer, ei ota käskyjä vaan antaa niitä. Raamatussakin yllyttäen kansanmurhaan.


      • a.
        yhä ehyemmäksi kirjoitti:

        Ööööh, eikö Jla ole määritelmällisesti ylin Fuehrer, ei ota käskyjä vaan antaa niitä. Raamatussakin yllyttäen kansanmurhaan.

        Kyllä, ja kohta on evokkienkin aika veisata viimeinen virtensä.

        Jos evokit eivät muuta moraalitonta elämäntapaansa, niin kuin eivät varmasti tule tekemään, niin jotenkinhan heidät on maan päältä pyyhkäistävä pois, vai mitä? Lue Jes 65," Uusi maa"

        Vaikea kuvitella että uudessa maassakin homppelit tulisvat kerjäämään kuonoonsa..


      • yhä ehyemmäksi
        a. kirjoitti:

        Kyllä, ja kohta on evokkienkin aika veisata viimeinen virtensä.

        Jos evokit eivät muuta moraalitonta elämäntapaansa, niin kuin eivät varmasti tule tekemään, niin jotenkinhan heidät on maan päältä pyyhkäistävä pois, vai mitä? Lue Jes 65," Uusi maa"

        Vaikea kuvitella että uudessa maassakin homppelit tulisvat kerjäämään kuonoonsa..

        Ai jaa, ethän sinä mikään natsi mukamas ole.

        Puhut kuin natsi, käyttäydyt kuin natsi, olet siis natsi.


      • a.
        yhä ehyemmäksi kirjoitti:

        Ai jaa, ethän sinä mikään natsi mukamas ole.

        Puhut kuin natsi, käyttäydyt kuin natsi, olet siis natsi.

        Mikä natsi minä olen? Minähän en tapattaisi viattomia vaan ihan vain pahantekijät putsaisin täältä pois.


    • yhä ehyemmäksi
    • a.

      Pöh. Olihan kauhea paikka.

      Veljeäni Paavalia piiskattiin tuollaisella kepillä monta kertaa 39 lyöntiä kerralla jotta hänet saataisiin muuttamaan mielensä, vaa eipä muuttanut.

      Homot muuttuivat heteroiksi piiskaamalla joten homous on vain harhaa. Paavali ei vaihtanut uskontoaan joten Paavalin uskonto on totta.

      • yhä ehyemmäksi

        Höss nimenomaan sanoo kirjassaan että oli homoja jotka ei muuttuneet miksikään vaikka mitä olisi tehty. Ja että ne oli juuri niitä naisellisia, mitä "sillä silmällä" ohjelmat ja sen sellaiset on pullollaan.

        Mutta sitten Höss taas kertoo sellaisista ns. vankilahomoista. Arvelee kirjassa että ne on yliseksuaalisia miehiä tms. joiden seksienergia akkain puuttessa kohdistuu sitten vaikka mihin. Näitä sitten pystyi eheyttelemään vaikkapa lapiohommilla. Ja tuolla piinapenkillä.


      • a.
        yhä ehyemmäksi kirjoitti:

        Höss nimenomaan sanoo kirjassaan että oli homoja jotka ei muuttuneet miksikään vaikka mitä olisi tehty. Ja että ne oli juuri niitä naisellisia, mitä "sillä silmällä" ohjelmat ja sen sellaiset on pullollaan.

        Mutta sitten Höss taas kertoo sellaisista ns. vankilahomoista. Arvelee kirjassa että ne on yliseksuaalisia miehiä tms. joiden seksienergia akkain puuttessa kohdistuu sitten vaikka mihin. Näitä sitten pystyi eheyttelemään vaikkapa lapiohommilla. Ja tuolla piinapenkillä.

        Enpä väitä vastaankaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2247
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1397
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1364
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe