Profeetan päätehtävä?

Sanat, sanat

Tällä palstalla vallitsee jatkuvasti ”pimeys” ja tietämättömyys siitä, mikä on raamatullisen profeetan päätehtävä? Sen sijaan kaikenkarvaista ”ennustelu-puuhastelua” on pilvin pimein! Siis myös kristittyjen (?) taholta. Vaikuttaa siltä, etteivät edes pitkään uskossa eläneet ole realismissa? Taantuneet ja eksyneet sivupoluille asiassa. Raamatun kunnioitus on nollassa.

Toki tällainen sekameteli-sekasoppa oli tuttua jos VT:n profeetoiden aikana. Niinikään oli pilvin pimein ”ennustaja-tyyppejä”, jotka syöttivät näkyjä, unia ja sanoja, sekaannusta tuottivat! Jumalan asettamat profeetat joutuivat alvariinsa ojentamaan, jopa vastustamaan näitä omatekoisia lähettiläitä.. Mikäs siis on profeetan pääasiallinen tehtävä? (Lukekaa ja tutkikaa itse kaikki VT:n profeetat..)

Jeremia? Toi tämän Herran sanan:” Minä en ole lähettänyt noita profeettoja.....” ( Jer 23:21) Mikä sitten oli relevantti kriteeri, raittiin profeetan merkki?
”Jos he olisivat seisoneet minun neuvotteluissani, niin he julistaisivat minun sanani kansalleni ja kääntäisivät heidät pois pahalta tieltään ja pahoista teoistansa.”

VT:n kirjoitukset osoittavat kaikki samaa linjaa, mitä Jeremia lausuu: - profeetan tehtävä on kääntää ihmiset (kansa) Jumalan suuntaan! Näin se näkyy kaikissa VT:n (oikeiden) profeettojen tapauksissa. Silloin --- eikä tehtävän ydin ole muuttunut! On julistettava parannusta ja kääntymystä Jumalan puoleen!

Väärät, itse itsensä kutsumat ”profeetat” olivat kuin pellejä. He toivat esille uniaan ( Jer 23:25-32, Hes 13. luku) ja valhenäkyjään, oman psyykensä tuotoksia. Ne olivat vailla mitään merkitystä, Jumalan taikka ihmisten kannalta. Kyse on harrastus-puuhastelusta. Heillä oli kuin ”kerho”, jossa unet tms. kerrottiin, sitten niitä jauhettiin, spekuloitiin, ja toisten unia ja näkyjä leviteltiin. Eikä se ole ”uutta” nykyään. Tässä eräs tyyppiesimerkki:
Laitoin 27.10.2011 sivujeni Profetioita 2 -osioon seuraavan Maritan 4.10.2011 näkemän unen ja oman kommenttini. Tummalla yötaivaalla oli kirkkaana Neuvostoliiton sirppi ja vasara, siitä vähän matkaa oikealle oli 7v. Tämä kuva poistui ja tilalle tuli useita tv-ruutuja, joissa meni kuvaa nälänhädästä ja sodasta. Heräsin ja muistelin näkemääni hetken aikaa. En tuntenut pelkoa enkä kauhua. Sitten taas heti nukahdin.
Jouko Pihon kommentti 27.10.2011
Seitsemän vuoden kuluttua eli vuonna 2018 Neuvostoliitto on palannut ja aloittaa Kolmannen maailmansodan, myös Suomen miehityksen, jolloin on ruoasta pulaa..
Eli? Kun ”joku” näkee unen.... toinen ”uskoo” sen (faktaksi) lapsellisesti siltä istumalta! Ja tästä varmentamattomasta ”unesta” kehitetään joku futurologinen oppi, kuin fakta! Ryhdytään kuin selvänäkijän ”ennustus-puuhaan” - tapahtuu niin ja niin! Infantiilia, typerää.

Sanoiko Jumala niin? Ilmoittiko Jumala sen? Oliko uni lainkaan Jumalasta, ja sen selitys? Profeetat tietävät, onko Jumala asialla? He sanovat; näin sanoo Herra. He eivät hölötä tulevaisuus-visioita taikka skenaarioita. He tuovat vain sen, minkä Herra ”neuvotteluissa Hänen edessään” tiedoksi uskoo.

UT:n profeetta-asia ei ole liberalisoitunut. Johannes Kastaja? Hän julisti parannusta kansalle. Parannusta julistivat myös apostolit. Profeetallisessa hengessä he ”näkivät” synnin ja vääryydeen, nuhtelivat. ( Apt 7:51, 8:20-24, 13: 8-11, Ilm 2:5, 16, 21 jne.)

Ryhdistäytykää. Palatkaa takaisin terveeseen oppiin ja Jumalan Sanaan.
Ja te lukijat? Vain harvat teksit täällä ovat sen arvoisia, että niitä pitäisi uskoa "totena". Selvänäkemisen puuha on ihan toisen tason asia kuin Jumalan Hengen asettamat profetia-asiat.

Jumala ei ole mikään pelleily-ennustelu-puuhastelun pomo!

Tämä on samalla Jumalan vakava varoitus kaikille. Olette vastuussa Jumalan edessä, jos kristityn tasolla esiinnytte sekaannusta, harhapolkuja taikka uskonelämän vaurioita tuottaen. Jumala "käy kimppuunne", väärään profetointiin. Niinkuin Jeremiankin aikana ( Jer 23:32).

Höpötykset ja kevytmieliset ennustelu-puuhastelut eivät kuulu terveeseen uskonelämään.

27

318

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • R.P.

Niin se on. Paavali kirjoitti:

Tulee aika, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan, korvasyyhyyn haalivat itselleen opettajia, ja
      - ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin."

2. Tim 4:3-4

Tämä palsta onkin kuin sadunkertojien tori!

• Rofeetan pitkä parta

Olen samaa mieltä kanssasi. Kaikkein ikävintä asiassa on se, että kun profeettoja vähän kritisoi, saa menolipun helvettiin. Valtaa ja pelottelua he totisesti osaavat käyttää Jumalan nimissä. En uskalla edeajatella, jos tämän palstan profeettoja vähän tölväisisi huumorin - tai jopa mustan huumorin nimissä. He ottaisivat itseensä niin että kutsuisivat kirjoittajaa perkeleen lapseksi ja pimeyden soihdun kantajaksi. Kaikista ikävintä asiassa on se, että nämä profeetat ovat tosissaan. He ovat julistaneet itsensä Jumalan ehdottomaksi sanansaatajaksi ja onnettomuuksien äänitorveksi. Milloin Venäjä miehittää Suomen, milloin Israel miehitetään, milloin tulee maailmanloppu ja milloin alkaa Googin sota. Sitten kun sanoo että jäitä hattuun, pilkkaa Pyhää Henkeä eikä ota Raamatun profetioita tosissaan. Onko tämä juuri se aika, josta Jeesus on varoitellut: monta tulee minun nimissäni... mutta minä sanoin heille... menkää pois...

• sisar...

Toivon mukaan sanoma koskettaa lukijoita.Sitä rukoilen.
      Niin olen Raamatusta ymmärtänyt, että profeetan tehtävä on, kuten aloittaja kirjoittaa.
      Yhdyn siihen ja kiitän!
      Ei ole Jeremiaallakkaan ollut helppo tehtävä..ei..mutta tehtävänsä suoritti ja apuakin sai Baarukilta. Oisko Herra nostamassa jostain pasunoita, Baarukkeja..? Sitä toivon..

Muutama ajatus nousi, jos joltakin auttas..?

Moni kasvussa oleva täällä käy uskoakseni ja varmaan hämmentyy sekamelskasta, niin itsekkin alkuun hämmennyin.
      Ja sydämmellä "lampaat", jotka etsivät totuutta...etteivät eksy..
      Rakkaudessa ei ole pelkoa.
      Kun elää lähellä Herraa,,juurtuunena Raamatun sanaan, Kristukseen. Alati rukoillen, elävässä suhteessa Herraan...on turvakalliolla.

Mietin, kun itse olen saanut jonkin varoittavan/kehoituksen sanan jollekkin, ei se ole helppoa ollut aina, jos vastaanottaja ei ole "kuullut". Mutta aina vaan Jumala suuressa rakkaudessaan yhä uudelleen kehoittaa jaksamaan siinäkin työssä. Ja jos ei kuulla, saa rukoilla sen ihmisen/ihmisten puolesta.
      Mutta moni myös kuullut, mikä kiitos!

Ja täälläkin, mitä aloittaja kirjoitti, hartaasti rukouksessani, että rakkaat ystävät ymmärrätte,
      ja kuulette Herran " äänen" näissäkin asioissa.

On aika herätä valvomaan.

Unipäiväkirjaa olen pitänyt myös ja niitä tutkinut ja jatkan tutkimista Jumalan sanalla ja Pyhän Hengen avulla.
      Ja esim, SuomiStoryn sivuilla todella auttavaa Sanan mukaista apua.Kasvussani...kasvu jatkuu.
      Jokaiselle halukkaalle esim. Profetia ABC, Avoin kirje Kristityille , Suomi Diary jne.. Kiitos Herralle ! Sanomaa suomalaisille, profeetallista.
      Linkkejä poistuu täällä, kuten olette huomanneet, mutta googlella löytyy,suosittelen.

Joh. 16:13
      Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.

Luuk. 10:21

Voimia ja siunausta sisaret ja veljet!

• Herra kasvattaa

Kiitos viestistä, sisar.

Asiaa ja ajateltavaa oli.

Olet pitänyt unipäiv'äkirjaa. Niin moni muukin tekee. Unista, näyistä ja Herran ilmoittamista asioista. Se on viisas linja? Tutkia, kysellä, oppia ymmärtämään.

Unissakin tulee monta asiaa esille, mutta Jumala tahtoo että me OPIMME?
        Mikä uni se on? Mihin se liittyy? Onko se henk.koht. vaiko yleisesti kerrottava?
        Käskeekö Herra sen tuoda julki... Nyt? Myöhemmin? Tai ei koskaan? Jne.

Kaikissa asioissa tarvitaan viisautta ja taidollisuutta, ja kärsivällisyyttä.

• sisar...

Herra kasvattaa
      ja uskollisesti.
      Kiitos!

Olen anonut noita asioita..ja Herra kuulee ja auttaa kasvamaan oppimaan.
      >Kaikissa asioissa tarvitaan viisautta ja taidollisuutta, ja kärsivällisyyttä. <

Viettämällä aikaa Herran kanssa..Hän opastaa..lammastaan/lampaitaan.

• Inhottava realisti

Niinkö?

Yllättävän paljon täällä jokunen nimimerkki käyttää aikaa siihenkin, että ne tyhjän tynnyrin kolinani tulisivat mitätöidyiksi. Miksi? Se on ihmetyttänyt ainakin minua.

Tekstini ovat milloin tyhjän tyynyrin kolinoita, milloin taas pimeiden voimien aikaansaannosta. Mikä se totuus siis on? Kumpaako mieltä Sinä, "Tyhjät tynnyrit koli" olet? Ja vastaatko minulle ihan itse vai astuuko esiin kenties jokin uusi nimimerkki, uusi "sisar"?

Jos yksikin lukija havaitsee sen, miten ontosti suuri osa uiskomuksista perustellaan, jotakin hyvää on saavutettu.

• Jumala on voimall

Jumalattomien epä-usko-saarnat eivät johda mihinkään. Täällä ne vain lujittavat uskovien uskoa. Näin Jumala panee pahankin palvelemaan HYVIÄ tarkoituksiaan!
        Näin on ollut, kautta kristikunnan historian... mutta sääli niitä, jotka pahan orjina kuluttavat energiaa aivan tyhjään ja turhaan.

• Voitto on Herran!
        Jumala on voimall kirjoitti:

Jumalattomien epä-usko-saarnat eivät johda mihinkään. Täällä ne vain lujittavat uskovien uskoa. Näin Jumala panee pahankin palvelemaan HYVIÄ tarkoituksiaan!
        Näin on ollut, kautta kristikunnan historian... mutta sääli niitä, jotka pahan orjina kuluttavat energiaa aivan tyhjään ja turhaan.

Joo, tuttu kiusantekolinja jatkuu. Epäuskon missio, joka jo alunperin tuomittu epäonnistumaan, sillä Jeesus voitti pahan vallan. Ja se voima, valta ja asema on niin ja amen. Valo valaisee pimeyden, pimeyden teot.

• Etsikkoaika
        Voitto on Herran! kirjoitti:

Joo, tuttu kiusantekolinja jatkuu. Epäuskon missio, joka jo alunperin tuomittu epäonnistumaan, sillä Jeesus voitti pahan vallan. Ja se voima, valta ja asema on niin ja amen. Valo valaisee pimeyden, pimeyden teot.

Eräs huutelee dialogia jonkun kanssa? Tuli aika, ettei Jeesuskaan vastannut enää mitään, joillekin. On aika puhua, on aika vaieta.
        "Mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä." (2. Kor 6:14-18)

Ylimielisille pilkkaajille, Jumalan asioiden herjaajille, Jumala jo muinoin ilmoitti:
        "silloin he minua kutsuvat, mutta minä en vastaa." ( Sananl 1:28)

On aika puhua, aika vaieta. Aika kuulla mitä Jumalalla on sanottavaa. Jos silloin paaduttaa sydämensä, hankkii kuurot korvat, Jumalan antipatiat, Jumala ei vastaa. Joskus Hän vaikenee, lopullisesti. Kääntää selkänsä; ihminen tulee hyljätyksi.

Ei turhaan viisaus sano näin, Jes 55:6.9

"Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan... huutakaa häntä avuksi kun Hän läsnä on."

"Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa.... " Jne.

Surulla on tullut nähtyä vuosikymmenien aikana, kuinka moni kadottaa etsikkoaikansa, pilkkaa ja herjaa uskonasioita ja Jumalaa --- ja lopuksi?
        Kuolema korjaa satoa. Mennään huutaen ja kiroillen manalan portista.

Sääliksi käy näitä pahuuden eksyttämiä sieluja. Ylpeys ja itseriittoisuus, järkeisoppi pimensi ja sokaisi. He tekivät valintansa. Sen saa jokainen vapaasti tehdä. Valinta, vastuu ja finaali.

• Profeetan tehtävä

on todistaa Herrasta Jeesuksesta Pyhässä Hengessä ja armossa ja totuudessa ollen tässä uskonnollisessa maailmassakin Jumalan valkeutena ja suolana.

Hyvä että tässäkin viestiketjussa voi tulla tämä totuus esille noiden turhien sanojen sijaan pöyhistyneiden kautta. Isä Jumala on hyvä kaikille, jotka häneltä hyvää anovat Jeesuksen nimessä, amen. Kunnia ja kiitos Isälle Jeesuksen nimessä.

Rukoillaan ja valvotaan ja anotaan Jumalan armolahjojen rikkautta myös näillä keskustelupalstoilla ettemme olisi oman viisautemme ja ymmärryksemme varassa. Kiitos Isälle että suot siunausta Jeesuksen nimessä kaikille lupauksen lapsille, amen. Hallelujah!

• Tosiasiassa

ainakaan minä en ole suomalaisissa seurakunnissa ketään kuullut kutsutan profeetaksi, joten ihan turha pelätä, että profeettoja voisi seurata.

Uskovien tulkintaa Raamatun profetioista olen kuullut ja nähnyt, samoin profetian armolahjasta olen kuullut puhuttaman, mutta kiellillä selittämistä ja muitakin voidaan kutsua siten.

Tunteeko kukaan Suomessa yhtään profeettaa seurakunnissa?

• Antaa kuulua

mahdollisia profeettojen nimiä Jumalan seurakunnassa Suomessa. Eiköhän tässä maassa ole lähinnä surullista Laodikealaisuutta.

• Jeesuksen todistajan

päätehtävä? Rakastaa Herraansa ja todistaa Kuninkaasta, joka hallitsee taivaassa ja maan päällä, amen.

Kaikkien Jeesuksen opetuslasten on hyvä noudattaa Mestarinsa opetuksia, sillä vain se on rakkautta Jeesusta ja ristiään ja Henkeään kohtaan.

• asdfasdfasdfe

Kuules nyt. Ketään ei KIINNOSTAAAAAAAAAAA

Tämä paltsa on tarkoitettu profetioille ja kaikki aloitukset jotka eivät liity palstan aiheeseen(kuten sinun) tulee poistaa. Tämä EI ole opetus-palsta, sellaisille on omat palstansa tuolla jossain.

Kiitos!

• Rauhanlietsoja

asdf... olet vaan tavallista tyhmempi ymmärtämään lukemaasi. Toivottavasti saat uskon lahjan Jeesuksen sovitustyön kautta, niin huomaat aloittajan puhuneen nimenomaan profeetoista ja profetioista.

Et ole ymmärtänyt näemmä sitäkään että profeetat opettivat Jumalan tahdosta paljonkin. Sun olisi syytä tuntea hieman Sanaa.

• asdfasdfasdfe
        Rauhanlietsoja kirjoitti:

asdf... olet vaan tavallista tyhmempi ymmärtämään lukemaasi. Toivottavasti saat uskon lahjan Jeesuksen sovitustyön kautta, niin huomaat aloittajan puhuneen nimenomaan profeetoista ja profetioista.

Et ole ymmärtänyt näemmä sitäkään että profeetat opettivat Jumalan tahdosta paljonkin. Sun olisi syytä tuntea hieman Sanaa.

Täällä keskustellaan PROFETIOISTA, ei PROFEETOISTA.

Aloittajan kirjoitus on pöyhkeän opettajan kirjoitusta parhaimmillaan, kun hän ei noudata terveen kristillisen etiikan mukaisia sääntöjä vaan kirjoittaa palstalle sopimattomia tekstejään.

• Rauhanliietsoja
        asdfasdfasdfe kirjoitti:

Täällä keskustellaan PROFETIOISTA, ei PROFEETOISTA.

Aloittajan kirjoitus on pöyhkeän opettajan kirjoitusta parhaimmillaan, kun hän ei noudata terveen kristillisen etiikan mukaisia sääntöjä vaan kirjoittaa palstalle sopimattomia tekstejään.

asdf..

Täysin oma häpeäsi ellet ymmärrä, että kun keskustellaan profetiasta on oleellista puhua siitäkin kuka sen esittää. Lähde on profetiassa oleellinen. Samoin kun mainitsen tyhmyytesi on siinäkin oleellinen miten se on kohdistettu.

Mene esittämään tyhmyyttäsi vaikkapa eduskuntaan ja ole toteamatta kenen huonoja päätöksiä tahdot osoittaa. Minä kyllä osoitan tyhmyytesi. Tuollainen tyhjänpäiväinen jankutus siitä mitä saa sanoa kohdistukoon myös omiin kirjoituksiisi joiden sisältö harvoin käsittelee profetioita. En häpeä todeta ettet sinä ymmärrä terveestä kristillisestä etiikasta mitään.

Jos täällä ei saa puhua kirjoittajista, niin oma kommenttisi on sisäisessä ristiriidassa itsensä kanssa.

• Jeesuksen opetusta
        Rauhanliietsoja kirjoitti:

asdf..

Täysin oma häpeäsi ellet ymmärrä, että kun keskustellaan profetiasta on oleellista puhua siitäkin kuka sen esittää. Lähde on profetiassa oleellinen. Samoin kun mainitsen tyhmyytesi on siinäkin oleellinen miten se on kohdistettu.

Mene esittämään tyhmyyttäsi vaikkapa eduskuntaan ja ole toteamatta kenen huonoja päätöksiä tahdot osoittaa. Minä kyllä osoitan tyhmyytesi. Tuollainen tyhjänpäiväinen jankutus siitä mitä saa sanoa kohdistukoon myös omiin kirjoituksiisi joiden sisältö harvoin käsittelee profetioita. En häpeä todeta ettet sinä ymmärrä terveestä kristillisestä etiikasta mitään.

Jos täällä ei saa puhua kirjoittajista, niin oma kommenttisi on sisäisessä ristiriidassa itsensä kanssa.

"Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä murhaa', ja: 'joka murhaa, on ansainnut oikeuden tuomion'. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion. Joka sanoo veljelleen: 'Senkin hölmö!', on ansainnut Suuren neuvoston tuomion, ja joka sanoo: 'Sinä hullu!', on ansainnut helvetin tulen.

Jos sinä olet viemässä lahjaasi alttarille ja muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan, jätä lahjasi siihen alttarin eteen ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa. Mene sitten uhraamaan lahjasi.

Suostu pian sopimaan riitapuolesi kanssa, kun vielä olet hänen kanssaan tiellä, ettei riitapuolesi vetäisi sinua tuomarin eteen, ja tuomari antaisi sinua vartijalle vankilaan pantavaksi. Totisesti minä sanon sinulle: sieltä et pääse, ennen kuin maksat viimeisenkin kolikon." (Matteus 5:22)

• opettajat saavat

kovemman tuomion. Profetiasta on kirjoitettu Herran Hengessä:

´Minä lankesin hänen jalkojensa juureen kumartaen palvomaan häntä. Mutta hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee. Minä olen [Jumalan] palvelija, kuten sinä ja sinun veljesi, jotka ovat Jeesuksen todistajia. Kumarra ja palvo Jumalaa. Jeesuksen todistus on profetian Henki."´ (Ilmestyskirja 19:10)

Jotkut tahtovat olla opettajia, vaikka eivät ymmärrä profetiasta asian ydintä, samoin sotkevat profetiat toisiin asioihin, toki asioita on turha pyrkiä esittämään kreikkalaisen viisauden turvin, koska Jumala ei ole niitä siten esittänytkään Raamatussa alkuunkaan. Tämä aika on täynnä kreikkalaiseen viisauteen perustuvaa opetusta, eikä ole alkuunkaan Jumalan Hengen tuotetta vaan pelkkää ihmisviisautta.

• S.S. ..

asdfasdfasdfe5.11.2011 10:53 Täällä keskustellaan PROFETIOISTA, ei PROFEETOISTA.

Mitä taas asiaan tulee, palstan aiheet: keskustele profetioista, näyistä ja unista... tarkoittaa normaalijärjen tasolla sitä, että
        * profetioista keskustelu kytkeytyy profeetta-asiaan, niinkuin
        * leivästä keskustelu kytkeytyy leipuriin ja leipomoon... niinkuin
        * lääkärintoimesta keskustelu kytkeytyy lääkäriin jne.

Jos joku tahtoo leikata poikki nämä adekvaattiset asiayhteydet, tältä palstalta saisi poistaa suuren osan teksteistä. Täällä kun ns. "profeetta-termi" aivan vakiotavaraa, joka päivä!

• Glo-ria
        S.S. .. kirjoitti:

asdfasdfasdfe5.11.2011 10:53 Täällä keskustellaan PROFETIOISTA, ei PROFEETOISTA.

Mitä taas asiaan tulee, palstan aiheet: keskustele profetioista, näyistä ja unista... tarkoittaa normaalijärjen tasolla sitä, että
        * profetioista keskustelu kytkeytyy profeetta-asiaan, niinkuin
        * leivästä keskustelu kytkeytyy leipuriin ja leipomoon... niinkuin
        * lääkärintoimesta keskustelu kytkeytyy lääkäriin jne.

Jos joku tahtoo leikata poikki nämä adekvaattiset asiayhteydet, tältä palstalta saisi poistaa suuren osan teksteistä. Täällä kun ns. "profeetta-termi" aivan vakiotavaraa, joka päivä!

Kun asdfasdfasdfe -- leimaa jonkun "pöyhkeäksi" - pitää Jeesuksen neuvon mukaan antaa hänelle anteeksi hänen pahuutensa. Loppu on aina Herran käsissä.
        Jumalan tutkiva silmä joka paikassa. Psa 139

• Sana sattuu
        Glo-ria kirjoitti:

Kun asdfasdfasdfe -- leimaa jonkun "pöyhkeäksi" - pitää Jeesuksen neuvon mukaan antaa hänelle anteeksi hänen pahuutensa. Loppu on aina Herran käsissä.
        Jumalan tutkiva silmä joka paikassa. Psa 139

Ketjun aloitus sisältää tervettä opetusta, siinä on suolaa ja linjaa. Jos joku siihen loukkaantuu, ongelmaa pitää etsiä loukkaantujan omasta sydämestä...

• Profeetan uni

Viime yönä. Syyskuun ja lokakuun välissä 2012.

Profeetta oli unessaan pankissa ja lattialla oli pöly- ja roskakerroksen alla euron kolikoita, joista kukaan muu ei tuntunut olevan kiinnostunut. Unessa profeetta keräsi niitä kolikoita itselleen ja mukaan tuli myös viiden markan kolikko.

Todellisuuden arkielämässä henkilö ei kankeuttaan saa muuta kuin pudoteltua omia kolikoitaan lattioille kaupoissa, keräämiseen ei taivu selkä eikä polvet.

• R-L. K.

Aloitus on täyttä asiaa!!

• ====
        R-L. K. kirjoitti:

Aloitus on täyttä asiaa!!

Tässä pari esimerkkiä, huuhaasta.:

oikea harri veijonen
        20.5.2011 18:39
        0
        Sulje
        JOS GORBA TULEE VALTAAN, SIITÄ YLÖSOTTOON NOIN KAKSI VUOTTA

Seurakunnan ylösotto tapahtuu Jerusalemista sovittaessa, mutta yhä on epävarmaa milloin tämä sopiminen tapahtuu. Olen vuosia sanonut, että Gorban paluun ja ylösoton välillä on kaksi vuotta. Jos niin olisi ja Gorba tulisi, ajankohta olisi etukäteen kohtalaisen ajoissa tiedossa. Aivan helppoa ylösoton ajankohdan määrittely ei ole ollut minullekaan. Gorban paluu 2012 ja ylösotto tammikuussa 2014 voisi vielä olla toteutuva asia. Mikäli vihan aika kestääkin 7 vuotta eikä 1335 päivää, ylösoton ajankohta olisi syksyllä.
        21.5.2011 05:54
        0
        Sulje
        Gorbahan on sinun mukaasi tullut myös mm. 11.3.2006, 11.12.2006, 9.1.2007, 11.3.2007, 8.4.2007, 29.1.2011. Jokohan nyt osuis kohdalleen?

No, ihmistekoisilla ennustuksilla on selkeä hypoteesi:
        - Ne eivät vain käy toteen.

• ParannuksenSana

Tehkää parannus! Se on ollut ja on edelleen profetian päälinja!

"Jos he olisivat seisoneet minun neuvottelussani, niin he julistaisivat minun sanani kansalleni ja kääntäisivät heidät pois heidän pahalta tieltään ja pahoista teoistansa." Jes 23:22

"Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle" - Johannes Kastaja.

"Tehkää parannus...." - apostoli Pietari

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      94
      1855
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      86
      1313
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1027
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      117
      986
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      863
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      781
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe