hiace-uskovaisuus raivostuttavaa

haieis uskovaisuus

raivostuttaa nämä hiace-uskovaiset. aina vaan hiacea puolustetaan. auto joo kestää tekniikaltaan, tiedetään.

mutta kuka haluaa ajaa samalla autolla koko koneen keston loppuun? ei kukaan. autossa pitää olla hiljaisuutta, tilaa, mukavuutta. näitä hiacessa ei ole.

ei auton tarvi olla mikään traktori vaikka onkin työauto. ei bussitkaan ole traktoreita vaikka nekin on työautoja. ei rekatkaan ole mitään traktoreita. on äänet ajettu alas ja on puupaneelia ja mukavuutta.

mielummin ajan autolla 250 tkm joka on hiljainen ja mukava ja sitten kone sanoo poks, kuin hiacella jonka ajaminen on kuin traktorilla mutta kone kestää 700 tonnia

93

5757

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en ajas

      mitä hittoo tekee jollain 700 tonnin kestävyydellä. se tekee 1400 päivää 500 kilsan ajoa päivässä. aika hullu pitää olla jos istuu 700 tuhatta kilsaa hiacen kopissa niillä meluilla ja ajo-ominaisuuksilla

      • öpna

        Puuceessä on hiljaista,siellä on mukava istuksia sadepäivät ja kohtahan on viimeisetkin hiaccet viety afrikkaan uuteen elämään ilman jonninjoutavia jokavuotisia katsastus syynäyksiä ja kaikenmaaliman turhia vakuutusmaksuja sun muita autoveroja .


    • Hiace kakkosautona:.

      .

      kakkosautona hiljaisuudella ei ole oikeastaan mitään merkitystä

      Sitä paitsi sillä nopeuksilla mitä ajo-ominaisuudet antaa myöten (90-100 km/h) ei melu nouse kovin valtavaksi

      .

    • Näillä mennään

      Ei mulla ainakaan ole hissu meluinen. Tosin siinä onkin extra äänieristys (juu helppo toteuttaa) ja alustakin on laitettu uusiksi. Erittäin miellyttävä ajaa ja takaveto on aivan mahtava etuvetoräpsyinen verrattuna. Mutta elämä on valintoja kuten tuossa itsekkin totesit, joten miksi vedät pulttia toisten autovalinnoista? Aja sillä millä haluat. Tuollaisten muovisten puukuvio-osien ihannointi kertoo lapsellisuudestasi.

    • Ropalis

      Raha se on joka ratkaisee millä kukin ajaa. Sillä ylimääräisellä 10000 eurolla minkä transportteri on hiacea kalliimpi saa aika paljon diisseliä.

    • niimpä niin

      Ei vaan yksinkertaisesti uskalla ostaa käytettyä muuta pakua kuin hiacen. uuteen ku kun ei ikinä tuu olemaan varaa. aina ei saa kaikkea mitä haluaa.

    • ml213.

      Lie uskovaisuutta tai sairautta, mutta todellisuus on , miten aina kokeilen kaikkia merkkejä ja etsin sopivaa puolisen vuotta ja koeajojen kautta. Nyt on jo kolmas Hiace/bussi,- vaikken halua olla merkkiuskollinen tms.
      Taloudellisuus on se tekijä, joka ratkaisee asian,- ei asenteet.

    • ei enää haisulia

      haisuli vie enemmän kun iso mersu, vaikka punton kokoinen

    • Saku.
    • Järki hoi

      Kyllä se on järki, joka joillekin sanoo, millä ajaa taloudellisesti. Tämä melu, josta valitat, niin kerro, missä pakussa melu on huomattavasti alhaisempi, kuin hiasessa?
      Näitä pakuja olen ajanut elämäni aikana siinä määrin, että tiedän mistä puhun.
      Hiace on ehdottomasti kestävin tekniikaltaan, eli auton ylläpito on edullisinta.
      Sitten näillä muilla merkeillä tuli noita korjaamopäiviä sen verran ennen koneen poksahdustakin, ettei se yrittäjälle ole enää kannattavaa. Joillekin päivä viikossa on hyvä, kun saa kotona makoilla, ja auto on korjaamolla, mutta yrittäjän on vain mentävä. Siksi auto, joka on varma.
      Etpäs uskaltanut laittaa millä autolla ajat, mutta veikkaan, että nimessä on neljä kirjainta.

      • jaapadier

        Uskallan laittaa:
        VW Caravelle 2.0 tdi 140 hp.
        Topattu takaosa ja valoja riittävästi, ei väliseinää, kulkee ja ajo-ominaisuudet ei verrattavissa toitoja jhiaseen ( ehkä toijoda leksukseen)


      • Terveisinkatsastusmies

        Volkswagen Caravelle tyyppiviat
        Moottoriviat

        —Kannentiivistevuotoja.
        —Vesipumppu ja vesiletkuvuotoja.
        —Dieseleissä on viallisia polttoainesuodattimia.
        —Dieseleissä hehkuvikoja.
        —Jäähdyttimen puhaltimen lämpökytkin on rikki.
        —Jako ja laturinhihnan vikoja.
        —Kaasuvaijerivikoja.
        —Ajonestolaitteen vikoja.

        Vaihteiston ja voimansiirron viat

        —Pyöränlaakerivikoja.

        Jarruviat

        —Jarrulevyt ovat kuluneet.
        —Jarrut puoltavat.
        —Käsijarruvikoja.
        —Jarrut juuttuvat.

        Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat

        —Etuakselistossa väljää.
        —Ohjauslaitteissa väljää.

        Sekalaiset viat

        —Lasinpyyhinmekanismin vikoja.

        Pakoputkistoviat

        —Pakoputkistovuotoja.


      • Terveisinkatsastusmies

        Hiacesta ei löytynyt tollaista samanmoista,oli vain yksityishenkilöiden kommentteja. Mutta ei hätää sinullakaan hijaceallergikko. Löysin sellaisen tiedon että hiacea ei tuoda enään ensi vuonna koko Eu alueelle, ei mene vaadituista päästönormeista läpi. Ei siitä pääse varmaankaan eurooppalaisetkaan merkit kuin "huijausohjelmalla".


    • Hiace mies

      On vain kaksi hyvää pakua ja ne on UUSI HIACE ja KÄYTETTY HIACE tämä on Faktaa. JEE JEE

      • sevel

        JEE JEE olet niin vähästä iloinen. oivoi miten hiace kuskia nyt potkitaan täällä ja kiusataan, mutta ei enää kauan!!!!!!!!. nyt sille tulee piste vihdoin. Hiacella (eli tarkoitan sitä tila-auto luokan koppa kokoa) kerrotaan näin: Toyota on ilmoittanut, että sen Hiace mallisto ei täytä vuoden 2012 alusta voimaan astuvia Euro5 ja törmäysnormeja Euroopassa. Tämä tarkoittaa käytännössä Toyota Hiacen maahantuonnin loppumista euroopan maissa. Korvaavaa mallia ei ole Toyotan mukaan tulossa Eurooppaan.


      • cranemanni
        sevel kirjoitti:

        JEE JEE olet niin vähästä iloinen. oivoi miten hiace kuskia nyt potkitaan täällä ja kiusataan, mutta ei enää kauan!!!!!!!!. nyt sille tulee piste vihdoin. Hiacella (eli tarkoitan sitä tila-auto luokan koppa kokoa) kerrotaan näin: Toyota on ilmoittanut, että sen Hiace mallisto ei täytä vuoden 2012 alusta voimaan astuvia Euro5 ja törmäysnormeja Euroopassa. Tämä tarkoittaa käytännössä Toyota Hiacen maahantuonnin loppumista euroopan maissa. Korvaavaa mallia ei ole Toyotan mukaan tulossa Eurooppaan.

        UUsi malli tulee markkinoilla 2013 ja toho euro5 en tiedä muuta kuin että samaa tekniikaa hiluxissa ja täyttääjatkosaa euro5


      • 2 miljoonaa km

        Riippuu millä mitataan. Toyota on tekniikaltaan toimintavarma, mutta , jos henkeään ajattelee, niin sen turvattomanpaa pakua tuskin mistään löytyy. Ajo-ominaisuudet ja hallittavuus on surkeaa tasoa, jarrut surkeat. Talvella etenemiskyky ja suuntavakavuus olematon.
        Vaikka olen tottunut liikkumaan monenlaislla vehkeillä erilaisissa olosuhteissa, niin missään muussa en ole niin paljon pelännyt kuin talviliukkaalla Hiacessa. Kuorma selän takana ja turvana vain pahviseinä. Jos törmäys tällä epävakaalla lelulla sattuu, niin tavarat on niskassa (kantavuus yli 1000kg).


    • Maailma tarvii..

      Ja siihenkö heräsit?? Etpä ole tainnu muita pakuja kokeillu? Ei se volsu mitään kymppitonnia enempää maksa, paitsi nelikkona, mutta onhan se ihan eri autokin. Ja vie löpöä 3 - 4 litraa vähemmän satasella kuin haisu. Kattelin just yhtenä iltana telkusta kun oli kaveri ajanu haisulla mustaan jäähän, hyvä ettei tullu neliraajahalvausta. Eipä ole haisussa ajonvakautusta, eipä taida se turvallisuus olla muutenkaan ajan tasalla, valot on mitä on, jarrut surkeat jne. Taitaa olla enää se maine kestävyydestä jäljellä. Ihmettelen näitä jotka kehuu ajavansa autolla, veli mies ajaa ammatikseen 140000km vuodessa, heitti kuopion keikan haisulla, selkä sen jälkeen viikon kipeänä. Omat autot hänellä tällä hetkellä pari sprinteriä ja vito (on ollu pari vw ja toyotakin), eipä nuo meset ainakaan mitään vika pesiä ole ja kulkevat vielä kohtuullisella polttoaine määrälläkin. Itse ajaa yhtä ja kuskit muita autoja. Lisäksi huoltamassa tarvii käydä mersua ja volsua 30000km -- 45000km välein vrt tojon 15000km.

    • Suksi ..ttuun pelle

      Tämä aloittaja itse on sortunut noihin edullisiin osamaksu pakuihin, jotka saa jo parillatonnilla. Tosin ne osamaksuerät lisäävät hintaa sitten, että kun auto on maksettu, niin hintalapussa on tuplahinta. Ja vaihtoarvo nolla.
      Ja eipä ole paljon päässyt nauttimaan ajosta, muuta kun korjaamolle ja kotiin.
      Hiace kuskit sentään tekevät normaalia työtä joka päivä, menevät Hiacella töihin ja palaavat kotiin illalla.
      Mitähän ihmettä se tuolle aloittajalle kuuluu, millä kukakin ajaa. Toiset ajavat, millä pääsee eteenpäin ja toiset itkee täällä kun eivät pääse minnekkään, kun auto on korjaamolla, kuten tuo aloittaja.

      • Hiace Never Stops:.!

        .

        Hiace vaan jatkaa kulkemistaan pysähtymättä jatkuvalla syötöllä

        .


      • pakumies66
        Hiace Never Stops:.! kirjoitti:

        .

        Hiace vaan jatkaa kulkemistaan pysähtymättä jatkuvalla syötöllä

        .

        Itsekin kokeilin useita pakuja, ennenkuin ostin omani.

        Valintaperusteena oli ajomukavuus ja melun vähäisyys, koska ajan autolla itse.
        Omasta merkistäni on huhuja, että laatikko on lyhytikäinen, ja saattaa se sitä ollakin, ainakin vieraskuskin käsissä, koska kovilla pakkasilla ennen auton lämpeemistä vaihteet tosi nihkeitä, ja vaatii malttia eka kilsan verran, tai joutokäynti pihassakin riittää, jos antaa käydä muutaman minuutin. Siitä huolimatta otin riskin, ja olen vieläkin tyytyväinen.

        Vieraan käsiin en siis pakua antais, jos olis vieraita kuskeja firmassa, ostaisin huhujen ja kokemuksen takia Hiacen. Ne ei sais sitä rikki, eikä ajais sillä omia ajojaan, kun on niin meluisa ja rasittava ajettava.


      • pokemon
        pakumies66 kirjoitti:

        Itsekin kokeilin useita pakuja, ennenkuin ostin omani.

        Valintaperusteena oli ajomukavuus ja melun vähäisyys, koska ajan autolla itse.
        Omasta merkistäni on huhuja, että laatikko on lyhytikäinen, ja saattaa se sitä ollakin, ainakin vieraskuskin käsissä, koska kovilla pakkasilla ennen auton lämpeemistä vaihteet tosi nihkeitä, ja vaatii malttia eka kilsan verran, tai joutokäynti pihassakin riittää, jos antaa käydä muutaman minuutin. Siitä huolimatta otin riskin, ja olen vieläkin tyytyväinen.

        Vieraan käsiin en siis pakua antais, jos olis vieraita kuskeja firmassa, ostaisin huhujen ja kokemuksen takia Hiacen. Ne ei sais sitä rikki, eikä ajais sillä omia ajojaan, kun on niin meluisa ja rasittava ajettava.

        Ensi viikolla ostan Hiacen ja syynä on se että nykyistä pakua korjattu 4000.- eurolla tänä vuonna.5 kertaa jäänyt tielle ja 3 kertaa viikon aikana ollut korjaamolla ja siellä makaa tälläkin hetkellä ja en tiedä milloin saan pois.Töihin meno hankalaa,kun vaimokin tarvitsee autoa.Muuta pakua en edes harkitse,nyt riittää jatkuva korjauskierre ja pakko poissaolot töistä.


      • ffffffffffffffffffff
        pokemon kirjoitti:

        Ensi viikolla ostan Hiacen ja syynä on se että nykyistä pakua korjattu 4000.- eurolla tänä vuonna.5 kertaa jäänyt tielle ja 3 kertaa viikon aikana ollut korjaamolla ja siellä makaa tälläkin hetkellä ja en tiedä milloin saan pois.Töihin meno hankalaa,kun vaimokin tarvitsee autoa.Muuta pakua en edes harkitse,nyt riittää jatkuva korjauskierre ja pakko poissaolot töistä.

        Ei huono saavutus jäädä 5 kertaa tielle 9t 20min aikana.....


    • Mikä siinä sinua

      oikein raivostuttaa. Jotkut ihmiset vaan ymmärtävät, mikä elämässä on tärkeää. Monelle tärkeää on se ettei tarvitse auton kanssa stressata. Melun kun otit puheeksi niin kyllä kaikki saman sarjan autot meluaa käytännössä samalla lailla. Ajelen itse Mersun 609:llä ja kyllä traktorin moottori kopan alla pitää melkoista meteliä. Mutta senkään kanssa ei jää pulaan, ei oikeastaan sitten millään. Idioottivarma vehje, niinkuin vanhanajan traktorit yleensäkin.

    • vgkvbb

      mun mielestä ajonvakautus ja luistonesto on ratin ja penkin välissä.omalla haisella olen ajanut nyt 250 tkm ja kyseiseen autoon ei ole koskaan vaihdettu YHTÄÄN RIKKOUTUNUTTA OSAA.toki normaalit huollot on tehty.ajan työajoa noin 50tkm vuodessa ja minulle on tärkeintä että auto vie mut työmaalle joka päivä ja tuo vielä takaisinkin,vittuilematta.

      • pokemon

        Muutama päivä ajettu hiacella ja helppo vertailla vanhaa Transporteriin.Transporterin plussat etenemiskyky liukkaalla tyhjällä autolla,melutaso hieman pienempi.
        Hiace lähtee täysin tyhjällä autolla helposti luistoon,mutta kun laittoi osan työkaluista taakse en huomannut juurikaan eroa.
        Maantiellä en huomannut juurikaan eroa ajo-ominaisuuksissa
        Hiace lämpimämpi ja kone vääntävämpi"Transportteri 65 kw koneella"
        Aika näyttää mikä on luotettavuus,mutta tuskin 4000,- vuodessa menee remppaan niin kuin Transporterissa ja tuskin viittä kertaa jää tielle vuodessa.


      • Lukkoperän öljyt
        pokemon kirjoitti:

        Muutama päivä ajettu hiacella ja helppo vertailla vanhaa Transporteriin.Transporterin plussat etenemiskyky liukkaalla tyhjällä autolla,melutaso hieman pienempi.
        Hiace lähtee täysin tyhjällä autolla helposti luistoon,mutta kun laittoi osan työkaluista taakse en huomannut juurikaan eroa.
        Maantiellä en huomannut juurikaan eroa ajo-ominaisuuksissa
        Hiace lämpimämpi ja kone vääntävämpi"Transportteri 65 kw koneella"
        Aika näyttää mikä on luotettavuus,mutta tuskin 4000,- vuodessa menee remppaan niin kuin Transporterissa ja tuskin viittä kertaa jää tielle vuodessa.

        .

        Lukkoperän öljyt kannattaa vaihtaa edes joskus, vaikuttaa lukkoperän toimintaan

        .


    • hikase

      Pakko pistää, kun niin säväyttää .

    • 2 miljoonaa km

      Kyllähän se Hiacen tekniikka kestää, mutta kori ei. Monessa vehkeessä on jo 3-5 vuotiaana ja sen 250000 ajettuna kori ja alusta täysin puhki.

    • työkone

      Itsellä 2001 malli Hiace. Laitoin massat ja lokarit uutena. Ei ruosteen häivääkään missään kohdassa. Ajomukavuuskin parempi, kun renkaina vähän pehmeämmät ja leveämmät, kantavuudeltaan pienemmät Misukat, kuitenkin määräysten mukaiset. Työpaikalla on 85 malli, läpiruostunut, ei koskaan hylätty katsastuksessa. Väliseinä poissa, joten pitkää puutavaraa kätevä kuljettaa toinen pää kojelaudan päällä.
      Nyt ajattelin alkaa hienostelemaan ja ostaa 216 keskimittaisen Sprintterin. Hieman mietityttää sen kestävyys, kun on niin paljon hienompi ?

    • Hiace myynti tragedi

      .

      Aina vain uudestaan ja uudestaan kuulee tarinoita kuinka meni hyvin ja naisia riitti kun oli hiace, sitten kun myi hiacen se oli pelkkää alamäkeä

      .

    • hikase

      Työpaikkaani ostettiin kymmenkunta vuotta sitten hiace bussi. Palveli hyvin, eikä koskaan mitään rikki. Nuoren väen mielestä se ei ollut tarpeeksi trendikäs, joten vaihdettiin pitkään, isokoneiseen Transuun. Kovalla pakkasella ei käymään ilman johtoa, vain yksi akku. Hiasessa kaksi.Ovien lukot reistaavat, taakse jo uusittu. Korjaamopäiviä vuoden aikana neljä.Eikä edes ammattiliikenteessä.Raskaampi ja jäykempi ajaa kaupungissa, maantiellä vakaampi, painon vuoksi.

    • Parempia tarjolla

      Uskovaisuutta se on ja sairautta jos ei voi muuta laittaa kuin Japsi Haisen.

    • 87k

      Eikös voisi KERRALLA OSTAA uuden auton, joka täyttää halutut krtiteerit, eli tarpeeksi iso, ilmastointi (jos tykkää), automaattivaihteet (jos tykkää) jne....

      Esim töissä meillä oli Fiat Ducaton kuormuri, se maksoi 27000€ ja sillä ajettiin 450.000 kilsaa, jolloin se ei ollut loppu, kävi vain liian pieneksi, ja koska se oli ollut jakoajossa, oli vähän jokakulma lytyssä yms, siitä saatiin silti 5000€ vaihdossa

      Lisäksi Fiattiin meni 242 leipälaatikkoa kun hiaceen menee vain 96 laatikkoa, eli olisi tarvittu kaksi hiacea ja kaksi kuskia, ja taatusti kahden hiacen arvo olisi 450.000 kilsan jälkeen laskenyt yli 22 tonnii

    • Aikansa elänyt

      Hiaset on niin kovia hörsimään polttoainetta ja huonompia ajaa. Kun käy ajamassa näitä muita merkkejä niin onhan ne paljon miellyttävämpiä ja tilavampia.

    • parasta A-luokkaa

      Miten niin kovia hörsimään. Omani vie 9,3 l. satasella sekalaisessa ajossa. Yks lysti mitä vie, litran tai kai kaksi enemmän tai vähemmän. Lisää saa huoltikselta ja Km.- korvaukset laskuttamalla. Pääasia ettei ole korjaamolla koskaan. Tilavuus on se minkä tarvitsee. Ketterä ajaa. Eikä sammuile, niin kuin pikkukone Transu, jota tarvitsee kepittää jatkuvasti. Etujarrutkin piti uusia jo uutena.

      • Hyvä ajaa

        Mikä kone ja vetotapa. Itsellä takaveto vanhan tekniikan TD ja 8,5L/100km. 70% matkaa 30% kaupunkia. Tutulla -06 1,9 VW ja kympin pinnassa matka-ajossa lähes olemattomalla kuormalla.


      • Ihan pätevä perustel

        .

        Jos saa uuden tai uudenkarhean hiacen irti niin sillä riittää huolettomia kilometrejä eikä urakat kuse

        Ruosteongelmat tulee kuitenkin eteen vasta kun auton aktiiviajot alkaa olla jo takanapäin

        .


    • PösöÖöööööö

      Uusi hiace tulee olemaan sama kuin psa:n Peugeot expert/ citroen jumpy. Näin luki tekniikanmaailmmassa. Vihdoin toyota siirtyy nykyaikaan tosin onneksi siinä on psa:n laatu osaamista

      • Hiace rules

        Avaappas hieman tuota psa:n laatua. Pistä samalla faktat pöytään, vanha Hiace ja uusi Hiace mikä ja miltäosin Hiace enää paranisi.


      • Japsit osaa
        Hiace rules kirjoitti:

        Avaappas hieman tuota psa:n laatua. Pistä samalla faktat pöytään, vanha Hiace ja uusi Hiace mikä ja miltäosin Hiace enää paranisi.

        Uusi Hiace tehdään Ranskassa, joten FT1-alkuinen sarjanumero kertoo huonosta laadusta, kun taas JT1-alkuinen huippulaadusta. Näin ollen Hiacen laatu ei parane.


      • Pösöööö
        Hiace rules kirjoitti:

        Avaappas hieman tuota psa:n laatua. Pistä samalla faktat pöytään, vanha Hiace ja uusi Hiace mikä ja miltäosin Hiace enää paranisi.

        Sinähän paskaa jauhat mutta niinhän te tojolaiset olette aina tehneet


    • Kysyn vaan..

      Tietääkö kukaan miksi Mazdan pakettiautoja ei ole tuotu maahan yli kymmeneen vuoteen?

    • VW:tä kehiin next

      http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/mazda-luopuu-pakettiautoista

      Tämmönen osui silmään. Eli uusia pakettiautoja ei tarvita, kun vanhat hiacet toimii maailman tappiin. Mulla -99 malli Hiace ja takaiskuilta ei ole vältytty. Nyt ajettu 300 tkm ja viimeisen sadan tonnin aikana alkanut hajoamaan käsiin. Pahin takaisku sattui talvella, kun hanskalaatikon lukko hajosi. Sitä ennen jouduin vaihtamaan vetonivelen kumin ja vielä kaiken kukkuraksi tuulilasin. Katselin jo tuossa seuraavaksi autoksi jotain varmempaa peliä. Ehkä jotain TSI-koneista VW:tä DSG laatikolla. Juu ja hiililoukku täytyy olla.

    • hyvä Hiace

      Hiace pelittää aina vaan. Ei ole syytä luopua merkistä. Kohta niitä saa taas uusina uudistettuna ja entistä parempina. Täällä palstalla on uutinen siitä.

    • lapinmies

      Pakko heittää hiukan vettä myllyyn. Meidän kylällä on vain yhdellä ukolla hiace (-03) ja kyllä porukka nauraa ku tää kahville tulloo. Kolisee ja paukkuu kuin neukku konsanaan. Eikä se edes kestä, on sekin korjaamolla käynyt turhan monta kertaa. Täällä päin on kaikilla transportteri, oli hyvän näköistä ku pistettiin saha pysytyyn pellon reunaan niin oli paikalla yhtäkkiä 9 volkkaria. Oma transportterini on ajettu karvan yli 600 000 eikä koskaan ole konetta avattu. Nivelet on vaihdettu puolessa välissä, ei siis mikään oikea menoerä. Auto on -02 ja kone 2,5 TDI. Ei tietoakaan vaihtamisesta kun tuo kerta kulkee kuin juna.

      • Ei jaksa.

        Lapinmies pisti nyt omiaa. Jaskanjauhajia riittää. Sitä se kateus teettää, vaan saahan sitä unelmissa elää.


      • Lapinmies
        Ei jaksa. kirjoitti:

        Lapinmies pisti nyt omiaa. Jaskanjauhajia riittää. Sitä se kateus teettää, vaan saahan sitä unelmissa elää.

        Sitten kun lapissa tuut käymään niin kerroppa. Mie tuun näyttää sen volkkarin siulle. Ihan sama minne päin, kyllä mie volkkarilla sinne ajan.


      • Ei jaksa.
        Lapinmies kirjoitti:

        Sitten kun lapissa tuut käymään niin kerroppa. Mie tuun näyttää sen volkkarin siulle. Ihan sama minne päin, kyllä mie volkkarilla sinne ajan.

        Huomenna lähden kohti lappia hiacella. Etsi itse jos haluat,. Ei sole poka mikhän Mien en siu transuu halluua nähä. Vaan et taida löytää, on niitä hiaceja niin paljon porotakseinakin siellä. Ja on niistä transuista sen verran kokemusta paristakin kappaleesta (-00, -06), että se riittää.


    • webasto lämmittää

      Juurikin niin... En itse aja konetta loppuun, mutta näiden hiace uskovaisten ansiosta käytetystä Hiacesta on helppo päästä eroon ja se pitää arvonsa. Jos on vanha ja paljon ajettu niin ainakin Afrikkaan kelpaa, toisin kuin moni muu. Elikkä niin huonoa Hiacea saa hakea ettei kelpaisi kuin stenan kuormaan.

      On Traktori juu, mutta kun niiden koneiden kanssa päivän taistelee työmaalla niin käyntiin lähtevää ja hangesta liikkeelle lähtevää neliveto Hiacea arvostaa yhtäpaljon kuin autossa odottavia kuivia vaihtovaatteita.

    • käykää koeajamassa

      Jotkut hiace uskovaiset luulee, että viistokeula hiace olisi hyvä ajaa kun ne pystykeulaiset hiacet oli niin s::tanan huonoja ajaa ,mutta uudemmat Transitit,Mersut, Volkkarit,Citikat,Fiatit, Peugeotit on kaikki parempia ajaa kuin viistokeula hiace. Näistä huonommista Renault, Opel, Nissan pakuista ei minulla ole kokemusta, mutta niilläkin voi olla parempi ajaa kuin hiacella.

      • Menox sano.....

        Ja jotkut jotka ei oo ajaneet uudemmilla hiaceilla elävät luuloissa ja vanhoissa muistoissa. Opel jne on kyllä erittäin hyviä ajaa ja hiljainen vaan mitä hyötyä siitä on jos vaihdelaatikko levällään pajalla makaa. Peltiverhoilut sittisontiaiset jne on aivan hirveitä romuläjiä. Etuvetovito oli aivan kauhea traktori. Radiopelttorit ois pitänyt olla vakiovaruste. Uudempaa ruosteläjää en oo edes viitsinyt kokeilla. Varmaan parempi kuin entinen. Uudemmissa VW:ssa on kyllä jo yritystä, vaan siihen se jääkin. Pajalla liian usein ja ajettavuudessakin häviää, ja on vain hieman hiljaisempi. Kukin kulkekoon tavallaan, vaan yrittäjän ei oo vara pitää rokulipäiviä kaluston vuoksi.


    • Ei kannata vaihtaa:.

      .

      Jos vaihtaa hiacen pois aletaan pankista kysellä lisävakuuksia

      .

      • Jääräjärvi

        Yli kymmenvuotias Hiase on mulla ja hyvä sillä on ajaa. Pitkä malli ja just sopiva kaikenlaiseen kuljetukseen. Polttopuita siirtyy mukava kasa kerta-ajolla, muuttoautoksi tosi haluttu sukulaisten ja tuttavien joukossa. Paljon jo ajettu eli yli 250 tuhatta mittarissa mutta jatkokilometrejäkin on vielä mukavasti odotettavissa.

        Remonttiakin on, ajovaloja joutuu muutaman vuoden jälkeen vaihtamaan ja yks ovilukko mänj. Ja rengaskerran olen joutunut ostamaan. Naftaa menee kans sen reilu 9 litraa sataselle ja lämmin on talvella. Selkä on pysynyt hyvin kunnossa sillä jo kuusi vuotta ajeltuani mutta teen polttopuita niin pysyy paikat vetreinä.

        Tiedän muutaman nopeamman auton ja vauhdikkaammin ajettavan. Tuossa pihalla niitä on valittavaksi asti jos kovaa ajatuttaa. Mutta pakuista Hiase on paras, ehdottomasti. Sillä on sujuvaa ajella liikennesääntöjen mukaisesti mikä todellakaan ei nykyään ole tavallista.


    • +-0

      Jos autolla ajaa esim 5 vuodessa satatuhatta kilsaa se on tuhat 100 km:n siivua.
      Jos auto kuluttaa 2 litraa enemmän kuin toinen tulee viidessä vuodessa 2 kuutiota eli 3 tonnia enemmän polttoainekuluja.

      Miten paljon viidessä vuodessa korjaatte meseä ja volkkaria kolmella tonnilla, jo yksi korjaamokeikka ja kolme tonnia on mennyt.

      • jo vain

        4wd hiase pihassa-04, rapia 200tuhatta ajettu. remonttia on saanu tehä heti tuhansilla(voimansiirron osia sun muuta). en kyllä keksi mitään hyvää sanottavaa koko kamppeesta,no,näin talvella tuo neliveto,siinäpä ne.


      • h.i.a.c.e.
        jo vain kirjoitti:

        4wd hiase pihassa-04, rapia 200tuhatta ajettu. remonttia on saanu tehä heti tuhansilla(voimansiirron osia sun muuta). en kyllä keksi mitään hyvää sanottavaa koko kamppeesta,no,näin talvella tuo neliveto,siinäpä ne.

        Minä myin hiacen eilen pois kun loppu pakun tarve,mutta pitää sanoa ettei parempaa pakua olisi voinut toivoa. Aina näiden kahden vuoden aikana jolloin auto oli minulla niin ainuttakaan vikaa ei autosta löytynyt ja monta muuta erimerkkistä oli ennen ja niissä ei ollut muuta kuin vikaa vian perään(transportter,boxer,vivaro)Ainoa miinus hiacelle tulee talviajosta mutta kyllä sillä pärjää kun rauhallisesti ottaa ja pitää painoa takana jos mahdollista


      • Hiace ajo-ominaisuud
        h.i.a.c.e. kirjoitti:

        Minä myin hiacen eilen pois kun loppu pakun tarve,mutta pitää sanoa ettei parempaa pakua olisi voinut toivoa. Aina näiden kahden vuoden aikana jolloin auto oli minulla niin ainuttakaan vikaa ei autosta löytynyt ja monta muuta erimerkkistä oli ennen ja niissä ei ollut muuta kuin vikaa vian perään(transportter,boxer,vivaro)Ainoa miinus hiacelle tulee talviajosta mutta kyllä sillä pärjää kun rauhallisesti ottaa ja pitää painoa takana jos mahdollista

        .

        Hiacessa niin kuin kaikissa muissakin kaappiautoissa on tärkeää että ne kaasuiskarit on oikeasti kunnossa eikä vain nippa nappa katsastukseen riittävässä

        .


      • 4WD FULL TIME
        jo vain kirjoitti:

        4wd hiase pihassa-04, rapia 200tuhatta ajettu. remonttia on saanu tehä heti tuhansilla(voimansiirron osia sun muuta). en kyllä keksi mitään hyvää sanottavaa koko kamppeesta,no,näin talvella tuo neliveto,siinäpä ne.

        Minun hiace toiminut hyvin.-08 vm 4wd 158000km ajettu,juuri katsastin ei mitään huomauttamista kunnossa oli.Eikä mitään ole hajonnut vielä,joku poltin vain palannu.


    • Haisuli4wd

      -92 4wd haisu päivittäisessä ajossa eikä ole tarvinnut pahemmin talvea pelätä.
      käyntiinhän nämä lähtee ilman piuhaa kovastakin pakkasesta jos akut ja hehkut on kunnossa. hangessakin pääsee oikein mukavasti jos vertaa vaikka uudempiin visko himmeli apuneliveto citymaastureihin :) mutta korithan näistä mätii ympäriltä ennen kun tekniikan saa ajettua loppuun, siitä pyyhkeitä tojotalle. eikä ole mikään ajonautinto mutta tekee sen mitä pitää eli vie tavarat paikasta A paikkaan B luotettavasti.

    • timpurikin

      11 vuotta kurvailtu ja kaksi hehkua on jo sammunut. No, vaihdoin kaikki. Eikä ruostetta kun on massattu. Se ajoasento nykyisissä pikkukirpuissa on kehno. Alle sadassa kilsassa jo puutui vasen jalka 40- Volvossakin. Hiasessa ei sellaista ongelmaa. Näkyvyyskin paljon parempi. Se myös kummaa kun uusissa autoissa pitää lisälämmittimellä lämmittää moottoria jo syksysateellakin ajon aikana. Ja vielä lämmitysvastukset tuulilasipuhallukseen. Niihin se polttoainesäästö meneekin. Ai niin en huomannut että Webasto ei käynnisty, jos on alle neljännestankki löpöä. ( Sprinter.)

      • autolla mielummin

        Onhan hiace kiva tuulahdus -80 luvulta! kabiinin tilat visiin tehty apinoille.


    • Timpermanhikase

      Eipä paljon apinaksi nimitellä, kun annan lisävirtaa tai hinaan naapurien kotteroita pakkasella käymään. Aika hiljaista ja kiitollista poikaa siinä ollaan. Jos kysyy olisko Hikase hyvä, niin - 30 asteessakin nenä taipuu maahan asti. Joskus tulee mieleen, että Jaappanissako tässä ollaankin. Että osaa naapurit olla kohteliaita.
      Heidän tuomat joululahjat avaan vasta huomenna, tietenkin. Oiskohan niissä vähän ennakointia, kun lupasivat niitä pakkaskelejä. Eikä meidän perheen kannata näin talvikautena kuulemma etelään lähteä, heidän mielestään. Tulee kuulemma kalliiksikin, -----heille. ?

    • PuSe

      Jos joku asia mikä liitty toisten ihmisten autoihin alkaa raivostuttamaan, kannattaa mennä ammattiauttajalle. Se vika on todennäköisesti omien korvien välissä eikä kanssaihmisten autoissa.
      Ihan oikeasti, jonkun ulkopuolisen autovalinta on sen ihmisen oma asia eikä kuulu muille.

    • Ei uskon asia

      Aloittajalle että osta HIACE niin loppuu raivostutus.

      • Herätkää!

        .

        Hiace on Tie, Totuus ja Elämä

        .


    • hiasuli

      on si auto,mitä muutama niitä ollu!!!

    • Japan123456

      On parempi ajaa samalla autolla vaikka joka päivä 500 km kun kävellä joka toinen päivä hakee hinausköyttä yms..tiedä vaikka moni ois laittanut sen jo kaulaankin :) syystä. ainoat autot jotka ovat tehty ajettaviksi tunteen tekstistä made in Japan.
      Kaikki muut on sätösteltyy paskaa.

    • eihiacea

      Ei se hiace sen kummempi auto kestämään ole kuin muutkaan.

      Kyllä joku transit tai volkkari kestää samat kilometrit ovat vaan vähän nykyaikaisempia.
      Tämän ovat todenneet muualla mailmassa jo vuosia sitten. Sen takiahan hiacen tuotanto lopetettiin kun ei mene kaupaksi.
      Niitä on ostanut ajastaan jälkeen jääneet.Mutta vain Afriikkaan ja muihin kehitysmaihin kuten suomeen.
      Kallis, kova syömään pieni tiloiltaan meluisa ja vanhanaikainen tekniikka
      .
      Kyllä toytolla on samanlainen korjaamoketju kuin muillakin merkeillä.
      Ihmettelen vain mitä ne asentajat siellä tekee kun näitä ei kuulemma tarvitse koskaan korjata.

      • Hiace paras

        "Sen takiahan Hiacen tuotanto lopetettiin, kun ei mene kaupaksi", väität. Kyllä EU käski Takaokan lopettaa maahantuonnin, koska CO2-päästöt ovat muka liian isoja. Sen seurauksena tulee Ranskan laadun FT1-Proace, joka ei vedä vertoja Hiacelle.


    • eihiace

      Jos olisi tarpeeksi tuotantoa niin kyllä päästötkni olisi saatu kuriin.i .
      Tekniikka niin vanhanaikaista että olisi pitänyt suunnitella kaikki uudelleen. Ei vain kannattunut näillä tuotantomäärillä.

      • Hiace tulooo

        .

        Hiace tuloo vielä uskottava se on

        .


      • 4 WD FULL TIME
        Hiace tulooo kirjoitti:

        .

        Hiace tuloo vielä uskottava se on

        .

        Kolmas vuosikatsastus hiaceen ,ei mitään koejattavaa kunnossa oli .Eikä ole tarvinu vaihella kun jokunen valo polttimo ,muita korjauksia ei ole tehty,paitsi huollot.135000km ajettu.


    • hiiase

      Kylläpä on kansanvaunujen ystävillä hätä ,kun pitää haukkua tojo kansaa.
      mutta tosi asiat puhuu puolestaa ,eikä tartte etsiä vastapuolen kalustosta kaikkia negatiivisia puolia.kyllä sen tienpäällä näkee mikä on luotettavin ja suosituin.

    • hiaaccekuski

      Ken hicea ja hiacemiehiä morkkaa on vaan kateellinen,kun itsellä ei ole varaa kunnon hiceen.Toinen vaihtoehto toki voi olle että ego vaatii ruosteen raiskaaman
      johtotähtipakun perseen alle,vaatii se ainakin paksun lompakon tai kantaasiakastilin lähi korjaamolle.

    • High Ace

      HIgh ACE eli korkea taituri kertoo Hiacen laadusta. JT1-autoa parempaa menopeliä saa etsiä kissojen ja koirien kanssa tuloksetta loppuelämänsä.

      Sekä Corolla että Hice kestävät miljoonia kilometrejä, kuten muutama vuosi sitten Toyota-lehdessä oli kirjoitus Corollasta. Hiace on paras porokoira.

      Tekstistäsi paistaa kateus aivan selvästi. Sinulla on joku Euroopan romu, joka hajoaa alta aikayksikön, ehkä kesken takuuajan.

    • genius456

      Etsin pakua kakkosautoksi ja vaihtoehtoina on transporterin 90-luvun mallit tai sitten hiace 2000-luvun alusta. Aikaisemmin on kokemusta vm.93 transporterista joka oli käsittämättömän kestävä, samoin kuin hiace. Voiko vielä luottaa uudempiin transportereihin vai pysynkö T4:ssa turbottomassa 5sylinterisessä?

    • halusta H-uskovainen

      Kyllä on helppoa olla Hiace-uskovainen. Tahtois kyllä tuollaisen.
      Joku pöhlö sanoi, että tuotanto lopetettu. Me ollaan vaan pikkasen sivussa sääntöinemme.
      http://youtu.be/YcuMsq735yE

    • Seppo Sepon Seppo

      Ompa tullut ajettua Hiacella 10v .Nyt olen koeajanut muitakin merkkejä ja kyllä olen ollut hullu kun en aikaisemmin ole ajatellut vaihtoa.Kyllä se Hiace on meluisa Traktori ja ruoste iskee pelteihin.Kyllä jos jostain tulee muotitauti niin ei se hyvyyttä todista.Esimerkkejä lukuisia.

    • hikase

      Minä olen ajellut parikymmentä huoletonta vuotta Hiasella. Minua ei haitta pieni äänekkyys. Ruostetta ei ole tippaakaan 12 -vuotiaassa nykyisessä Hiasessa. Massasin sen uutena lokarit. Se on pääasiassa työauto, jolla voi tehdä kesälomareissunkin. Mahtuu fillarit ja muut varusteet kevyesti. Työmaan työkoneessa on paljon enemmän mekkalaa. Ai niin. Onhan tähänkin remppaa tehty. Vaihdoin kaikki hehkut, yksi oli palanut. Vapaalla ajellaankin 200 hummaisella hiljaisella 5 pyttyisellä.

    • Ford näyttää mallia

      Kyllä se haisu sellaiset 200tkm kestää,mutta sitten alkaa ne ongelmat.Voimansiirrosta alkaen vaihdetaan kaikki ja siinä samalla hitsaillaan helmoja jo ensimmäiseen katsastukseen.moottori tosin on luja eikä hikoile öljyä.
      Vulksvaakkeni kestää suunnilleen saman paitsi,että kansiremontti tehdään siinä 150tkm kohdalla.Jos halutaan,että tavarat kulkee ajallaan,niin silloin se on ilman muuta Transit tai Mersun Sprintteri ja kummpaankin saa kuormaakin mukavasti ja tavaraa mahtuu paljon.Kokeiltu on haisut ja kansanautot ja kumpaakaan ei enään ikinä tule taloon.Transit oli meillä valtamerkki 90luvun alusta asti ja nyt on edelleen ransuja 2 ja 2 Sprinteriä.2000 luvulla tuli kokeiltua porttereita ja haisua,mutta jos ei samaan aikaan olisi ollut ransuja,niin konkurssi olisi ollut ainoa vaihtoehto.Vanhimmassa Transitissa on 750tkm ja mersuissa kummassakin yli 500tkm ja maantie maistuu.Tekniikat on kestäneet hyvin ja Transit on ainoa paku jossa takajarrut kestää avaamatta 350tkm.Jos autoilla ajetaan täysillä painoilla keskimäärin 200tkm vuodessa,niin ei ole epäilystäkään mikä on pakettiauto.Kyllä ne haisut ja portteritkin tosin aika hyvin kestää jos suurin kuorma on saha ja naulapussi ja muuten auto on lähes tyhjä.

    • tyytyväinenkin

      """Jos autoilla ajetaan täysillä painoilla keskimäärin 200tkm vuodessa,niin ei ole epäilystäkään mikä on pakettiauto """
      Taitaa olla Mersun Vario.
      Minulle Hikase on just passeli. Siellä on vain pikkasen timpurin romuja takana. Suurimman osan päivästä makaa parkissa, koska olen hommissa. Uutena massattu, ei ruostetta, 12 vuotias. Ei remppoja. Pikkasen äänekäs, mutta tänäänkin uudella asfaltilla, ihan sukkasillaan kahdeksaakymppiä, tien tukkona.
      Hyvin kulki kuviosaha, ruuvinväännin, rosvosaha ja pari muuta kioskin avaajaa mukana. Pikku paketti laattoja ja vanhaa laminaattia, painona. Kaksi akkua vakiona, Wepasto, Leveät Miseliinit, kuljettavat kuin junaa.
      Oripäässä bussina n. 860.000 ajettu Hiase. Muutama kk. mennyt, saattaa olla jo miljoonakin. Muutama lamppu, tuki- ja ristinivel varmuuden vuoksi vaihdettu. Siinäpä tärkeimmät sanoi ukko.

    • 2.0 Hdi

      Ostin talvella Boxerin.

      2005 mallinen. Ilmastointi, Webasto, sähköikkunat, kauko-ohjattava keskuslukitus, defa hälytin...
      6 tonnia maksoi ja oli ajettu 160 tkm täydellisellä merkkiliikkeen huoltokirjalla. Kaikki toimii. Remonttejakin oli tehty, kuitit kaikesta.

      Boxeri kulkee kuin juna kiskoilla ja tilaa on, verrattuna esim. hiaceen tai pornstarteriin. Commonrail moottori käy todella pehmeästi, ei minkäänlaista kalkatusta.

      Uskalsin laittaa jopa teholastun, koska ajan suht vähän vuodessa ja kilsat jakaantuu mopon, pakun ja farmarin välille.

      Paljonko maksaa 2005 hiace samoilla kilsoilla ja varusteilla?
      Hiace maksaa vähintään tuplat, väittäisin.

      Pikkuvikoja toki Boxereissa, Jumpereissa ja Ducatoissa on enemmän, mutta Hiacea ja ylipäätään Toyotaa koskee vakavat ongelmat dieselmoottoripuolella. Mäntiä halki ja ketkenneena yms. ties mitä...näistä luonnollisesti hyshys ;-)

      • paapapuuka

        Ostin citikka jumperin 120tkm ajettu vuonna2011 keväällä, nyt300tkm mittarissa. Vikoja on sitte meinaan ollu, sivuliukuovea korjattu n.2t eurolla kaikki osat vaihdettu ainakin kertaalleen jotku osat kahdesti. Sähkövikoja melko paljon, ilmastointi rikki, webasto rikki 500e, tärinänvaimennin 500e töineen,kaksoismassapyörä 250tkm remontti 2600e, etuiskarit ja jouset 1000e töineen, aurauskulmien säätöä ainakin viisi kertaa kolmessa eri paikassa, palaneita polttimoja lähes kuukausittain, vilkkujen ja valojen korjailua usein, penkin ristiselän tuki hajosi heti kättelyssä, auto on talvisin tosi kylmä ei puhalla kunnolla lämmintä, ei lähde kunnolla käymään webastonkaan avulla,keskuslukituksen avain ei toimi(pariston vaihto ei auttanut). Vikakoodeja koko ajan mm.ilmamassamittari kaasupolkimen asentotunnistin, egr..jarrupolkimessa jotain häikkää, vaihteisto rahisee.Tuulettimen puhallinmoottori vaihdettu kahdesti(ei toimi nopeudella 2 joka tietenkin on se mukavin puhallusteho) joo ja käsijarrun kans ongelmia, etu-umpiot vaihdettu 200 e pala, vikavaloja syttyy tämän tästä mm.ohjaustehostin ja vak.nop.säädin pois käytöstä..enempää en jaksa muistella.Vaihdoin Hiaceen.


      • paapapuuka
        paapapuuka kirjoitti:

        Ostin citikka jumperin 120tkm ajettu vuonna2011 keväällä, nyt300tkm mittarissa. Vikoja on sitte meinaan ollu, sivuliukuovea korjattu n.2t eurolla kaikki osat vaihdettu ainakin kertaalleen jotku osat kahdesti. Sähkövikoja melko paljon, ilmastointi rikki, webasto rikki 500e, tärinänvaimennin 500e töineen,kaksoismassapyörä 250tkm remontti 2600e, etuiskarit ja jouset 1000e töineen, aurauskulmien säätöä ainakin viisi kertaa kolmessa eri paikassa, palaneita polttimoja lähes kuukausittain, vilkkujen ja valojen korjailua usein, penkin ristiselän tuki hajosi heti kättelyssä, auto on talvisin tosi kylmä ei puhalla kunnolla lämmintä, ei lähde kunnolla käymään webastonkaan avulla,keskuslukituksen avain ei toimi(pariston vaihto ei auttanut). Vikakoodeja koko ajan mm.ilmamassamittari kaasupolkimen asentotunnistin, egr..jarrupolkimessa jotain häikkää, vaihteisto rahisee.Tuulettimen puhallinmoottori vaihdettu kahdesti(ei toimi nopeudella 2 joka tietenkin on se mukavin puhallusteho) joo ja käsijarrun kans ongelmia, etu-umpiot vaihdettu 200 e pala, vikavaloja syttyy tämän tästä mm.ohjaustehostin ja vak.nop.säädin pois käytöstä..enempää en jaksa muistella.Vaihdoin Hiaceen.

        Ai niin ja turboa kans kirjailtu n.1000e


      • afrikkaan
        paapapuuka kirjoitti:

        Ai niin ja turboa kans kirjailtu n.1000e

        Voi olla, että pikkuviat ei niinkään vaivaa, mutta Toyota ei osaa tehdä dieseliä. RAW4, Avensis, Hiace...kaikissa on näissä moottorit ovat leiponeet. Lisäksi janoisia tehoihin ja kilpailijoihin nähden. Hiacen eväät loppui markkinoilla liian koviin vaatimuksiin päästöjen osalta.
        Ja se ajettavuus.

        Kaverilla oli aikoinaan -87 Hiace "Power Steering" maavika meinasi polttaa koko auton.
        Ei ole muuten Hiace paljon kehittynyt 30 vuoden aikana.

        Naapurin uusi diesel korolla lähti muuten hinurin lavalla. Piuhat kärysi ohjausakselin tyköä rattilukolta eteenpäin.


      • edelliseen
        afrikkaan kirjoitti:

        Voi olla, että pikkuviat ei niinkään vaivaa, mutta Toyota ei osaa tehdä dieseliä. RAW4, Avensis, Hiace...kaikissa on näissä moottorit ovat leiponeet. Lisäksi janoisia tehoihin ja kilpailijoihin nähden. Hiacen eväät loppui markkinoilla liian koviin vaatimuksiin päästöjen osalta.
        Ja se ajettavuus.

        Kaverilla oli aikoinaan -87 Hiace "Power Steering" maavika meinasi polttaa koko auton.
        Ei ole muuten Hiace paljon kehittynyt 30 vuoden aikana.

        Naapurin uusi diesel korolla lähti muuten hinurin lavalla. Piuhat kärysi ohjausakselin tyköä rattilukolta eteenpäin.

        ^ virtalukolta siis


    • yäk hiase

      Ei ole hiasen tarvinnu juurikaan kehittyä elinkaarensa aikana,kun suomalaiset
      vannoutuneet hiasemiehet niitä ostaa ja ylistää.
      Onneksi valmistus loppu vihdoin,toivottavasti menis äkkiä suomen haise kanta afrikkaan.

    • hiaseman
    • Mutzibur

      Näillä sivuilla se tulee esille se Suomalaisten yleisin kansantauti.Siis luulotauti.Oma auto maailman parhain toisilla romuja ja vääränmerkkisiä.Onkohan naisetkaan näin lapsellisia?

    • kaarlokuuskuu

      Alkuperäiseen viestiin vastausta.. Ostan pian ykkösautoksi ilmastoidun 2001 automaatti-Hiacen, jolla ajettu 300.000. Kakkosautoksi siirtyy ilmastoimaton Carina E 1996, aj. 306.000. Voi tätä riemua :)

    • Hiacesta_haasteeseen

      Pakut yleensäkin ovat tänä päivänä jo kaikkien silmätikkuna. Kateellisten naapureitten, verottajan ym. toisinajattelijoiden tarkkailun alaisina. Ite kun valitsen aina pakun kun pitäisi siirtyä paikasta toiseen.
      Nytpä kohtpian onkin tullut taas aika vaihtaa luotettava juhta uuteen. Mihin uuteen? On ollut 3 hiacea nyt ja yhteensä ajettu n.600 000km ja pelkillä öljynvaihdoilla ja jakohihnan uusimisilla pärjätty. Vaihdossa saanut n.5000eur enemmän hyvitystä mitä muista merkeistä saisi vaikkakin muut ostohetkellä uutena saman verran kalliimpia nyt vähintään. Ei yrittäjä voi ajatella uhraavansa rahaa alenevaan pääomaan yhtään ylimääräistä ts.hukkaanheitettyjä työtunteja. Jokainen nivelenvaihto ja puslien kuluma aiheuttaa ilmaisia työtunteja. En kyllä jää kaipaamaan hiacen sporttisia talviominaisuuksia. Pitäisi olla kaikkien autokoulujen opetuskalustona niin oppisi nuorisokin oikeasti ajamaan talvellakin.
      Olisiko Transit Custom ainut järkevä vaihtoehto, käsitykseni mukaan on, kun on seurannut näitä Vito- ja Volkkarimiehiä. Ei voi olla niin, että auto/työkalu on jostain jatkuvasti korjattavana ja se arvonalennus. Poistoja varten ei autoa kannata ylläpitää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1933
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1496
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      23
      1412
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe