Toivoisin käytöstapoja nettideittailuun.

Neula Heinäsuovassa

Toivon tähän ketjuun -mies vs nainen väittelyn sijasta- sukupuolineutraaleja vinkkejä käytöstapoihin.
Tässä oma aloitukseni;

Ensinnäkin, kun kirjoitatte toiselle ihmiselle, niin kirjoittakaa enemmän kuin kaksi hätäisesti huitaistua sanaa.

Älkää suuttuko pakeista. Ainakaan siinä tapauksessa että itse olette lukeneet huonosti profiilin tiedot.

Jos olette selvästi muuta kuin toinen etsii, niin ilmaiskaa se itse viestissänne. Silloin vastaanottaja huomaa että et ole välinpitämätön hänen toiveilleen.

Älkää tehkö uusia "urkkimisprofiileja" jos joudutte torjuttujen listalle. Itse torjun automaattisesti varatut, samaa sukupuolta olevat ja juuri nuo "urkkimisprofiilit". Niitä en halua nähdä viimeksi vierailleitten joukossa...

Kiitos!

55

900

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanan säilä

Toivossa on hyvä elää, mutta netti-tavat ovat juurtuneet niin syvälle, että ei
      sellaisia noin vain kitketä pois, nyt eikä koskaan...

Kun asialla on katkeroituneita/pettyineitä ihmisiä, silloin tuskin miettii, että
      mikä on fiksua ja varsinkaan, kun ei tartte olla nenätysten, vaan voi ruudun
      takaa suitsuttaa mitä sylki suuhun tuo.

• El Duderino

Vaikka nettideittailu on mun mielestä menossa paljon parempaan ja turvallisempaan suuntaan koko ajan, niin siellä on vielä ikävä kyllä melko paljon erilaisia häiriöitä.

http://seuraa.org/ tuolla oli mielestäni ihan hyvää tekstiä siitä miten voi deittailla netissä siten, että ainakin suurin osa ei-toivotuista tuttavuuksista jää näkemättä...ja ne helmet saa esiin röhkijöiden seasta...

• Neula Heinäsuovassa
        El Duderino kirjoitti:

Vaikka nettideittailu on mun mielestä menossa paljon parempaan ja turvallisempaan suuntaan koko ajan, niin siellä on vielä ikävä kyllä melko paljon erilaisia häiriöitä.

http://seuraa.org/ tuolla oli mielestäni ihan hyvää tekstiä siitä miten voi deittailla netissä siten, että ainakin suurin osa ei-toivotuista tuttavuuksista jää näkemättä...ja ne helmet saa esiin röhkijöiden seasta...

Kiitoksia El Duderino!

Käyn tutustumassa sivustoon :)

N H

• Mies 37

Pakeista:

Mielestäni kohtaliaasti annetuista pakeista ei ole koskaan syytä suuttua.

Profiilien torjumisesta:

Mitä väliä sillä on, kuka siellä profiilissasi vierailee? Eikös se ole siellä ihan avoimen julkisesti kuitenkin luettavissa? Itse en ole koskaan käyttänyt torjuntaa, mutta voisin kuvitella tarvitsevani moista ominaisuutta vain jossain selkeässä häirintätapauksessa.

• Neula Heinäsuovassa

"Mitä väliä sillä on, kuka siellä profiilissasi vierailee? Eikös se ole siellä ihan avoimen julkisesti kuitenkin luettavissa?"

Ei sillä olekaan väliä. On avoimesti luettavissa.
      Jos lukisit huolellisemmin, olisit ymmärtänyt lauseen "Niitä en halua nähdä viimeksi vierailleitten joukossa..."
      Kaikilla ei ole mielenkiintoa maksaa tositarkoituksella pakettia joissa pääsee näkemään 50 viimeisintä kävijää.

Tästä piti tulla ketju jossa annettaisiin vinkkejä toisillemme, mutta aina löytyy ihmisiä joiden on pakko alkaa arvostelemaan muita. Joidenkin on vaan AINA päästävä sanomaan...

• Mies 37

Otetaanpa kierroksia pykälän verran alaspäin. Kiinnitti vaan huomiota tuo, kun sanoit, ettet halua nähdä tietynlaisten ihmisten vierailevan profiilissasi. Tavallaan ymmärrän pointtisi siitä, että haluat nähdä vain ns. potentiaaliset kävijät, mutten ehkä kuitenkaan ihan täysin. Torjuminen tuntuu ainakin omasta mielestäni aika rajulta toimenpiteeltä sellaista kohtaan, joka vain sattuu käymään katsomassa profiiliasi. Oikeastaan voisin kyllä rinnastaa tämänkin asian niihin toivomiisi käytöstapoihin. Torjuminen on hyvin tyly ele, eikä ainakaan paranna yleistä ilmapiiriä.

• 8+16
        Mies 37 kirjoitti:

Otetaanpa kierroksia pykälän verran alaspäin. Kiinnitti vaan huomiota tuo, kun sanoit, ettet halua nähdä tietynlaisten ihmisten vierailevan profiilissasi. Tavallaan ymmärrän pointtisi siitä, että haluat nähdä vain ns. potentiaaliset kävijät, mutten ehkä kuitenkaan ihan täysin. Torjuminen tuntuu ainakin omasta mielestäni aika rajulta toimenpiteeltä sellaista kohtaan, joka vain sattuu käymään katsomassa profiiliasi. Oikeastaan voisin kyllä rinnastaa tämänkin asian niihin toivomiisi käytöstapoihin. Torjuminen on hyvin tyly ele, eikä ainakaan paranna yleistä ilmapiiriä.

Nettideitin torjuntahan voidaan rinnastaa live-elämän lähestymiskieltoon. Tai ainakin sitä pitäisi käyttää vastaavanlaisissa tapauksissa, joissa toisesta on erityistä häiriötä. Tyly ele se todellakin on. Jos pyritään hyviin käytöstapoihin, niin niihin pitäisi sitten pyrkiä kaikissa asioissa ja myöskin pyrkiä omalta osaltaan vaikuttamaan palvelun ilmapiiriin. Kaikki täällä yhdessä muodostamme sen ilmapiirin omilla toimillamme. Tällainen nettipalvelu, jossa asioidaan eri ihmisten kanssa, on siitä jännä, että tosiaan jokainen voi omalta osaltaan vaikuttaa siihen miten muut kanssaihmiset palvelun kokevat.

• Mies 37
        8+16 kirjoitti:

Nettideitin torjuntahan voidaan rinnastaa live-elämän lähestymiskieltoon. Tai ainakin sitä pitäisi käyttää vastaavanlaisissa tapauksissa, joissa toisesta on erityistä häiriötä. Tyly ele se todellakin on. Jos pyritään hyviin käytöstapoihin, niin niihin pitäisi sitten pyrkiä kaikissa asioissa ja myöskin pyrkiä omalta osaltaan vaikuttamaan palvelun ilmapiiriin. Kaikki täällä yhdessä muodostamme sen ilmapiirin omilla toimillamme. Tällainen nettipalvelu, jossa asioidaan eri ihmisten kanssa, on siitä jännä, että tosiaan jokainen voi omalta osaltaan vaikuttaa siihen miten muut kanssaihmiset palvelun kokevat.

Juuri näin. Hyvin sanottu.

Asia on aivan sama kuin mitä teemme tuolla ns. oikeassakin elämässä. Jokainen meistä arjessa toimiessaan vaikuttaa siihen, millaisena muut tämän maailman kokevat. Olennainen kysymys onkin: Vienkö tänään omilla toimillani nettideittailun maailmaa parempaan vai huonompaan suuntaan?

• qwqwqwq

Tuo torjuminen on kaksipiippuinen asia. Itse en ole torjunut ketään, kun vaikka
      kävis jokapäivä kurkkimassa profiiliani, niin mitä sitten, eihän se ole kiellettyä,
      eikä siitä kannata revetä.

• ....................

Ei kai tuo profiilissa vieralu kerro mistään kiinnostuksesta, olet sattunut vain hakukriteereihin. Ja jos toistuvasti joku vierailee profiilissa, niin luulisi aikuisen ihmisen saavan omatoimisesti edes muutaman sanasen aikaiseksi.

• M40+

Itse sain ne kaksi sanaa, ja vastasin. Myös itse aloitin "mitä kuuluu" online-tilassa olevan profiilin kanssa.

En minä pakeista suutu jos se sanotaan ääneen ja se lukee profiilissakin. Mutta se että vastapuoli hiljenee yhtä-äkkiä ei ole mukavaa.

En ota yhteyttä, jos olen muuta kun mitä toinen etsii.

En, yksi profiili riittää yhdelle miehelle

• Kiitos hyvää.

Minusta 2 sanaa, eli yleensä "mitä kuuluu?", riittää hyvin yhteydenotoksi. Vastatakin voi sitten vain kahdella sanalla, jos profiili ei kiinnosta, ja useammalla jos profiili vaikuttaa mielenkiintoiselta.
      Asiallisesta yhteydentotosta ei pitäisi suuttua.
      Torjunnan käyttö pitäisi säästää oikeita häiriköitä varten, ei vain profiilissa vierailevia varten. Eikä sitä saisi käyttää "kostona", kun on saanut pakit.

• fefef

Jep, vastatahan voisi:
        "ei kummempia" ja jättää siihen.

Minä en vain jaksa kenenkään dillen kanssa kirjoitella. Jos ei kahta sanaa enempää itsestään saa irti, on mitä todennäköisimmin joko a) liian tyhmä b) sosiaalisesti kyvytön minulle.

• Neula Heinäsuovassa

Pitihän se arvata että ei tänne kukaan kirjoita sitä, mitä pyydetään.

Minusta minulla on täysi oikeus torjua ukkomiehet yms koska en aio heidän kanssaan alkaa rakentaa tuttavuuttakaan.
      Ymmärrän sen, ettei vierailu ole tae kiinnostuksesta, mutta onko minun nyt sitten pakko säilöä ukkomiehe, uteliaat heteronaiset ja muut ei kiinnostavat henkilöt siinä kolmen viimeisen ihmisen listassa että olisin teidän mielestänne kelvollinen kansalainen?

Minä kerron profiilissani reilusti olevani vittumainen ihminen ja sen millaista miestä etsin ja siltikin jotkut täysin haun ulkopuolella olevat ukkomiehet yms. vähän väliä käyvät kyyläämässä profiiliani.

Ei minua kiinnosta olla joillekin pöljille ukkomiehille mukava vain sen takia että te nyt sitten kaikki kehuisitte minua.

Postia tulee ei-toivotuilta muutenkin ihan liikaa.

Ja säästäkää se virsi nyt siitä kuinka jään yksin loppuiäkseni. Ei minua pelota elää yksin, vaikka toki hauskempaa olisi kun löytyisi mies jolla on oikeasti hyvä itsetunto.

• 5+17

Ohhoh. Nyt alko tätäkin setää pelottaa kun täti puhuu.

• 1234+1

Ukkomiehillä ei ole aikaa piirittää yhtä naista kauaa, eikä mahdollisuuttakaan,
        koska perhe, vaimo ja lapset pitää kiireisenä. Kaikki ne ihmiset, jotka ei kiinnosta,
        voi jättää täysin huomiotta netissä. Mitään torjuntaa ei tarvitse käyttää.
        Kukaan ei jaksa kauaa piirittää, jos ei saa mitään huomiota siltä piirityksen
        kohteelta. Nykyään ihmiset on niin kaikki-mulle-heti-nyt tyyppejä, että
        ihmisten kärsivällisyys ei riitä sellaiseen yhden ihmisen jallitukseen kauaa,
        vaan siirrytään nopeasti ihmisestä/profiilista toiseen. Mikä on ihan hyvä
        asia toisaalta, koska sellaiset tuuliviirit karsiutuu kelkasta heti pois, joilla
        on kiire jonnekkin. Kaikki ei edes itsekkään tiedä minne.

• Neula Heinäsuovassa
        1234+1 kirjoitti:

Ukkomiehillä ei ole aikaa piirittää yhtä naista kauaa, eikä mahdollisuuttakaan,
        koska perhe, vaimo ja lapset pitää kiireisenä. Kaikki ne ihmiset, jotka ei kiinnosta,
        voi jättää täysin huomiotta netissä. Mitään torjuntaa ei tarvitse käyttää.
        Kukaan ei jaksa kauaa piirittää, jos ei saa mitään huomiota siltä piirityksen
        kohteelta. Nykyään ihmiset on niin kaikki-mulle-heti-nyt tyyppejä, että
        ihmisten kärsivällisyys ei riitä sellaiseen yhden ihmisen jallitukseen kauaa,
        vaan siirrytään nopeasti ihmisestä/profiilista toiseen. Mikä on ihan hyvä
        asia toisaalta, koska sellaiset tuuliviirit karsiutuu kelkasta heti pois, joilla
        on kiire jonnekkin. Kaikki ei edes itsekkään tiedä minne.

Miten se voi olla niin vaikeaa käsittää että käytän torjuntaa nähdäkseni kolmen viimeisen vierailijan joukosta ne jotka minua enemmän kiinnostavat?

Minäpä väännän oikein rautalangasta:

Profiilisi oikeassa laidassa on punasävyinen lista jossa lukee muistaakseni "vieraskirja", "flirttailijat online tilassa" ja "viimeisimmät vierailijat"

Kun klikkaan kohtaa "viimeisimmät vierailijat" niin se näyttää 3 (kolme) viimeistä vierailijaa. Jos viimeisimmät kolme ovat esim heteronainen, ukkomies ja kaukomatkalainen, niin minulla ei ole tuosta listatsta mitään iloa ilman "Tositarkoituksella"-pakettia joka on maksullinen.
        Jos haluan tietää että onko minun sivuani käynyt katsomassa joku muukin kuin se ukkomies, heteronainen ja lappalainen, niin pääsen katsomaan muitakin kun poistan listalla näkyvät henkilöt.

En koskaan poista muita kuin varatut, naiset ja häiriköt. Joskus aikojen päästä aina tyhjennän torjuttujen listaa vanhimmasta päästä PISTE

• 1234+1
        Neula Heinäsuovassa kirjoitti:

Miten se voi olla niin vaikeaa käsittää että käytän torjuntaa nähdäkseni kolmen viimeisen vierailijan joukosta ne jotka minua enemmän kiinnostavat?

Profiilisi oikeassa laidassa on punasävyinen lista jossa lukee muistaakseni "vieraskirja", "flirttailijat online tilassa" ja "viimeisimmät vierailijat"

Kun klikkaan kohtaa "viimeisimmät vierailijat" niin se näyttää 3 (kolme) viimeistä vierailijaa. Jos viimeisimmät kolme ovat esim heteronainen, ukkomies ja kaukomatkalainen, niin minulla ei ole tuosta listatsta mitään iloa ilman "Tositarkoituksella"-pakettia joka on maksullinen.
        Jos haluan tietää että onko minun sivuani käynyt katsomassa joku muukin kuin se ukkomies, heteronainen ja lappalainen, niin pääsen katsomaan muitakin kun poistan listalla näkyvät henkilöt.

En koskaan poista muita kuin varatut, naiset ja häiriköt. Joskus aikojen päästä aina tyhjennän torjuttujen listaa vanhimmasta päästä PISTE

Noin yleisellä tasolla... oli tuossa pohdiskelua ukkomiehistä ja
        muistakin ei-niin-kiinnostavista ihmisistä ja siitä, miten niistä
        pääsee eroon helposti, kun ei huomioi niitä millään tavalla.
        Seksiseuraa etsivät ukkomiehet ja poikamiehetkään ei kauaa jaksa
        leikkiä mitään kissa-hiiri leikkejä naisen kanssa, kun sellaisiakin
        naisia varmaan netistä löytyy, jotka suostuvat seksiin vähemmälläkin
        jaarittelulla ja maanittelulla.

• Neula Heinäsuovassa

Jatkoa tuohon edelliseen;
        Jottei nyt kukaan taas pillastuisi tuosta kohdasta "kaukomatkalainen" tai "lappalainen" niin en koskaan torju sellaisia profiileja jotka ovat "syyttömiä" omaan "kelvottomuuteensa"

Joskus saatan puoleksi minuutiksi poistaa ja heti palauttaa sellaisen ei kiinnostavan profiilin joka ei ole kirjautuneena sillä hetkellä, että pääsen katsomaan muita.
        Pysyvästi torjuntaan jäävät vain ukkomiehet, naiset ja sellaiset profiilit joissa ei lue kuin horoskooppi ja maakunta.

Koettakaa nyt hyvät ihmiset lukea ihmisten aloitukset niin ettette heti takerru johonkin sivuseikkaan.

Odotan edelleenkin niitä sukupuolineutraaleja vinkkejä käytöstapoihin. Se oli se aloitus ennekin jotkut pääsivät taas aloittamaan tuon kommentoimisensa..

• 1234+1

Jottei nyt kukaan taas pillastuisi tuosta kohdasta "kaukomatkalainen" tai "lappalainen" niin en koskaan torju sellaisia profiileja jotka ovat "syyttömiä" omaan "kelvottomuuteensa"

Joskus saatan puoleksi minuutiksi poistaa ja heti palauttaa sellaisen ei kiinnostavan profiilin joka ei ole kirjautuneena sillä hetkellä, että pääsen katsomaan muita.
        Pysyvästi torjuntaan jäävät vain ukkomiehet, naiset ja sellaiset profiilit joissa ei lue kuin horoskooppi ja maakunta.

Koettakaa nyt hyvät ihmiset lukea ihmisten aloitukset niin ettette heti takerru johonkin sivuseikkaan.

Odotan edelleenkin niitä sukupuolineutraaleja vinkkejä käytöstapoihin. Se oli se aloitus ennekin jotkut pääsivät taas aloittamaan tuon kommentoimisensa..

Torjunta voi aiheuttaa sen, että sellaiset herkästi provosoituvat ja
        herneitä nenuun vetävät ihmiset saa vaan siitä torjunnasta lisää
        vettä myllyynsä.
        Sellaisista torjutuista voi saada kiusallisen riesan pitkäksi aikaa
        itselleen. Paras tapa on, kun ei noteeraa sellaisia ihmisiä millään
        tavalla, jotka ei kiinnosta karvan vertaa.
        Ymmärrän, mitä tarkoitat, kunhan kommentoin vaan ihan yleisellä
        tasolla evvk-ihmisistä ja profiileista.

• &&&&&&&

En nyt oikein ymmärrä, miksi laitat niin paljon painoa sille, kuka käy profiiliasi katsomassa. Sillä pelkällä vierailullahan ei ole mitään merkitystä. Jos joku on sinusta kiinnostunut, hän kyllä varmasti laittaa viestin tai flirtin sinulle. Ja sinä itse voit tehdä samoin. Vaikka sinun profiiliasi olisi käynyt katsomassa sataa vapaata ja sinun mielestäsi aivan upeaa urosta, niin välttämättä niistä ei kukaan ole sinusta pätkän vertaa kiinnostunut, joten mitä sinä sillä vierailutiedolla teet?

Ja tuo torjunnan käyttö on minustakin tosi tylyä, ja sitä pitäisi käyttää vain hyvin harvinaisissa tapauksissa, sellaisissa missä joku tyyppi todella jatkuvasti häiriköi. Ja joku voi tosiaan siitä vain provosoitua, kuten joku toinen tuossa alempana kirjoittaakin.

Jos hyviä käytöstapoja kuuluttaa, niin kannattaa aloittaa itsestä.

• 9+8

Kai ymmärrät, että ne torjuntamäärät näkyvät tositarkoituksella-paketin ostaneille siellä salaisissa kansioissa? Toki tuo koko tilastosivu on sikäli typerä. Mutta joka tapauksessa ne tiedot siellä näkyvät ja jos jollain sattuu olemaan siellä useampia torjuntoja merkittynä, niin kyllähän siitä varmasti väistämättäkin tulee toiselle ihmiselle ajatuksia, että miksiköhän tuota on torjuttu. Luulisin niiden ajatusten olevan enemmän siihen suuntaan, että onkohan ko. henkilö joku häirikkö tms. Ehkä siten joku jättää kirjoittamatta.

Mielestäni on naurettavaa toitottaa käytöstapoja, jos itse ei tunnu niitä osaavan.

Kuten täällä on jo useampaan kertaan mainittu, niin en minäkään ymmärrä mitä teet niin hanakasti sillä tiedolla, että kuka siellä profiilissasi on minäkin ajanhetkenä käynyt. En usko, että se kolmen viimeisen vierailijan listasi on usein täynnä noita mainitsemiasi ihmisiä.

• 7 + 6

Mitä väliä, keitä mielenkiintoisia ihmisiä profiilissa on käynyt? Jos eivät laita viestiä, niin eivät ole kiinnostuneita. Jos ovat kiinnostuneita, niin laittavat viestin. Koko vierailijalista on ihan turha.

• 2+6
        7 + 6 kirjoitti:

Mitä väliä, keitä mielenkiintoisia ihmisiä profiilissa on käynyt? Jos eivät laita viestiä, niin eivät ole kiinnostuneita. Jos ovat kiinnostuneita, niin laittavat viestin. Koko vierailijalista on ihan turha.

Ei se asia ihan noin yksinkertaisesti mene. Täällä on lukuisia profiileja ja niitä käydään läpi ja kirjoitetaan sitten joillekin, jos kirjoitetaan. Se että ei nyt ole juuri sattunut kirjoittamaan vierailemaansa profiiliin, niin ei yksioikoisesti tarkoita sitä, ettiekö se profiili voisi kiinnostaa. Kun palvelussa on profiileja paljon niin paljon sieltä löytyy yleisissä tapauksissa myös kiinnostavia profiileja. Niinpä mielestäni on ihan ok katsoa vierailijan profiili ja kirjoittaa sitten vaikka itse, jos se kiinnostaa. Ainakin itse olen saanut paljonkin keskusteluja aloitetua tällä tavalla naisten kanssa.

• 7 + 6
        2+6 kirjoitti:

Ei se asia ihan noin yksinkertaisesti mene. Täällä on lukuisia profiileja ja niitä käydään läpi ja kirjoitetaan sitten joillekin, jos kirjoitetaan. Se että ei nyt ole juuri sattunut kirjoittamaan vierailemaansa profiiliin, niin ei yksioikoisesti tarkoita sitä, ettiekö se profiili voisi kiinnostaa. Kun palvelussa on profiileja paljon niin paljon sieltä löytyy yleisissä tapauksissa myös kiinnostavia profiileja. Niinpä mielestäni on ihan ok katsoa vierailijan profiili ja kirjoittaa sitten vaikka itse, jos se kiinnostaa. Ainakin itse olen saanut paljonkin keskusteluja aloitetua tällä tavalla naisten kanssa.

Just tuon takia on iso kynnys katsoa profiileja, koska siitä vierailusta jää jälki. Silloin joku sellainen voi innostua viestimään, jonka profiili ei kiinnosta millään lailla. Sitten on kova työ päästä niistä kohteliaasti eroon. Toki joskus voi olla tylsälläkin profiililla mielenkiintoisia viestejä. Tosin hyvätkään viestit ei auta silloin, jos elämäntyyli on ihan eri kuin minulla.

• 2+6
        7 + 6 kirjoitti:

Just tuon takia on iso kynnys katsoa profiileja, koska siitä vierailusta jää jälki. Silloin joku sellainen voi innostua viestimään, jonka profiili ei kiinnosta millään lailla. Sitten on kova työ päästä niistä kohteliaasti eroon. Toki joskus voi olla tylsälläkin profiililla mielenkiintoisia viestejä. Tosin hyvätkään viestit ei auta silloin, jos elämäntyyli on ihan eri kuin minulla.

Apua, sehän on ihan kamalaa jos joku ihan kiinnostuu! Missään nimessä ei tosiaan kannata käydä kenenkään profiilissa. Voi vaikka se oikea ihminenkin vahingossa kiinnostua!

Ihan oikeasti niin silläkö ne ei kiinnostavat profiilit ja ihmiset estetään, ettei käydä kenenkään profiilissa? Käsittääkseni naisille kirjoittaa yks jos toinen ei-kiinnostava mies muutenkin. Ja mitä sitten jos joku ei-kiinnostava kirjoittaa? Jos ei usko kerrasta, että sinua ei kiinnosta, niin omapahan on ongelmansa. Itse kirjoitan sellaisille naisille, joiden profiilista löytyy jotain samantapaista tai sovin mahdollisimman hyvin siihen mitä nainen kertoo hakevansa. Jos en sitten syystä tai toisesta naista kiinnosta, niin sillehän en voi mitään. Mutta en sitten myöskään ala ruikuttamaan perään. Asia ei kuitenkaan selviä varmasti ellen kirjoita oli sitten nainen käynyt itse ensin profiilissani tai minä hänen. Ei muualla elämässäkään toimita niin, että pitäisi ajatella, että kun toinen ei kerran ole tehnyt aloitetta jossain tilanteessa kun on kohdattu, niin ei sitä sitten kiinnosta. Kyllä varsin monissa tapauksissa muualla elämässä se kiinnostus saattaa lähteä liikkeelle vasta siitä, että jompi kumpi osapuoli tekee sen aloitteen. Tämä vaan tuntuu olevan välillä netissä unohdettu asia. Kun vaan surffataan profiileja toinen toisensa perään, niin eihän siinä sitten enää lähtökohtaisesti oikein kukaan kiinnosta.

• 7 + 6
        2+6 kirjoitti:

Apua, sehän on ihan kamalaa jos joku ihan kiinnostuu! Missään nimessä ei tosiaan kannata käydä kenenkään profiilissa. Voi vaikka se oikea ihminenkin vahingossa kiinnostua!

Ihan oikeasti niin silläkö ne ei kiinnostavat profiilit ja ihmiset estetään, ettei käydä kenenkään profiilissa? Käsittääkseni naisille kirjoittaa yks jos toinen ei-kiinnostava mies muutenkin. Ja mitä sitten jos joku ei-kiinnostava kirjoittaa? Jos ei usko kerrasta, että sinua ei kiinnosta, niin omapahan on ongelmansa. Itse kirjoitan sellaisille naisille, joiden profiilista löytyy jotain samantapaista tai sovin mahdollisimman hyvin siihen mitä nainen kertoo hakevansa. Jos en sitten syystä tai toisesta naista kiinnosta, niin sillehän en voi mitään. Mutta en sitten myöskään ala ruikuttamaan perään. Asia ei kuitenkaan selviä varmasti ellen kirjoita oli sitten nainen käynyt itse ensin profiilissani tai minä hänen. Ei muualla elämässäkään toimita niin, että pitäisi ajatella, että kun toinen ei kerran ole tehnyt aloitetta jossain tilanteessa kun on kohdattu, niin ei sitä sitten kiinnosta. Kyllä varsin monissa tapauksissa muualla elämässä se kiinnostus saattaa lähteä liikkeelle vasta siitä, että jompi kumpi osapuoli tekee sen aloitteen. Tämä vaan tuntuu olevan välillä netissä unohdettu asia. Kun vaan surffataan profiileja toinen toisensa perään, niin eihän siinä sitten enää lähtökohtaisesti oikein kukaan kiinnosta.

Huom, sanoin että epäkiinnostavista on vaikea päästä KOHTELIAASTI eroon. Tietty kohteliaisuus ei täällä ole kovin kova juttu noin keskimäärin.

• 4321?

Just joo, kylläpäs ottaa koville.

• 1&1

Netti on netti ja jos ei kestä näitä koukeroita, voi heivata profiilinsa mäkeen.

Ihan on sama kirjoittaako kaksi sanaa, vai kokonaisen elämän tarinan.
      Pääasia, että jotenkin vastaa.

• keittääkö

Tämä jankutus ja jaarittelu ei johda mihinkään, eikä ole mitään keskustelua,
      vaan ap:n yksipuolista vänkäämistä omasta ja ainoasta oikeasta mielipiteestä.

Jos haluaa maksaa tyhjästä tosipaketista, niin senkun sitten vaan ja mistä
      tiedät kuka on ukkomies, tai muuten varattu ???

• hulluja näköjään

Siis miksi kaikki hyökkäävät ap:n kimppuun noin raivoisasti, hänhän vain halusi peräänkuuluttaa vähän käytöstapoja tähän touhuun? Ihme pellejä kun vedetään herneitä kaksin käsin sieraimiin ja raivotaan aiheen vierestä. Näköhään ihan turhaa odottaa palstan katkerilta yksin nysvääjiltä minkäänlaista asiallista keskustelua, aina pitää löytää jotain riidan aihetta. Mielestäni on ihan ymmärrettävää jos ap haluaa torjua epäsopivia käyttäjiä, itsekin tekisin niin jos olisin deittisivulla.

Ja väännetäänpä nyt teille rautalangasta että tajuatte:

Jos ei ole tositarkoituksella-pakettia, et näe kuin 3 vierailijaa.
      Haluat nähdä onko profiiliasi katsonut joku sinua kiinnostava henkilö.
      Profiiliasi kuitenkin käy kyylämässä uudestaan ja uudestaan joku täysin epäsopiva ihminen, vaikkapa ukkomies.
      Kun näin tapahtuu, tippuu se sinua kiinnostava ihminen pois listalta.
      Siksi on helpompaa torjua ne epäsopivat ihmiset heti alkuun jotta ne eivät vie turhaa tilaa vieraslistassa.

Tajusitteko nyt? Mielestäni tuossa menettelyssä ei ole mitään outoa. Ja usein nuo ukkomiehet lähettelevät niitä härskejä viestejä vähän kaikille ja välillä jopa moneen kertaan kun eivät muista keneltä ovat jo vonganneet joten heidät kyllä muistaa. Suurin osa nimittäin hakee avoimesti "seikkailuseuraa" vaikka kertovat olevansa varattuja..

• ...........

"Haluat nähdä onko profiiliasi katsonut joku sinua kiinnostava henkilö"

Tämä on kyllä tullut jo erittäin selväksi. Sen sijaan selväksi ei ole tullut se, MIKSI aloittaja näin haluaa. Ja miten se kiinnostavuus määritellään etukäteen? Onko kyse sellaisista tapauksista, joissa aloittaja on käynyt miehen profiilissa ja todennut tämän kiinnostavaksi ja odottaa nyt tekeekö mies vastavierailun hänen profiiliinsa? Miksei voisi vain itse laittaa miehelle viestiä?

Vai puhutaanko vain potentiaalisesta kiinnostavuudesta? Silti edelleenkään se pelkkä vierailu profiilissa ei oikeasti merkitse mitään eikä ole osoitus mistään. Miksi niiden tietojen näkeminen siis on niin hemmetin tärkeää?

• Mies 37

Kyllä minua ainakin häiritsee se, että huomaan itselleni ilmestyneen torjuntoja, vaikka en ole koskaan lähettänyt yhtäkään häiriköivää tai asiatonta viestiä kenellekään. Mitä profiilissani vieraileva Tositarkoituksella-paketin käyttäjä mahtaa minusta ajatella sen nähtyään? Tuntuu aika epäreilulta.

• 5+6

Emme tajunneet. Ap halusi tosiaan toitottaa käytöstapoja. Samaan hengenvetoon kertoo miten itse toimii. Kommenteista päätellen moni ei luokittele ap:n omaa käytöstä hyviin tapoihin. Eikö tästä asiasta saisi silloin keskustella? Jos on tarkoitus keskustella käytöstavoista ja antaa niihin vinkkejä, niin silloin pitää jokaisella olla oikeus tuoda esiin oma mielipiteensä. Kaikkien mielipide ei aina ole sama. Sellaista on elämä.

Se torjuntatieto tulee torjutun sekä epämääräisen määrän muita ihmisiä (=tositarkoituksella-paketin omaavien) tietoon. Vähän sama kuin sanoisi toiselle, ettei halua olla tämän kanssa missään tekemisissä, vaikka toinen ei olisi ollut edes yhteydessä, ja lisäksi vielä kertoisi asiasta muillekin julkisella paikalla.

• Mies 37

Alkuperäiseen aiheeseen:

Asiallisiin viesteihin kuuluu vastata - ja vastata asiallisesti. Vastaus voi tietenkin olla kielteinen (ja lyhytkin), mutta sen on aina kuitenkin oltava kohtelias ja toista kunnioittava.

• ette näköjään tajua

Lopettakaa se aiheenvierestä lässyttäminen..

• niinnetavat

Kukahan se täällä nyhjää tyhjästä. JOO "toivoisin käytöstapoja nettideittailuun".
        Okei tehdään sitten niin; myös alkuunpanija mukaan......

• hulluja näköjään

Hitto mitä pipipäitä täällä, onneksi en ole edes laittanut profiilia tänne :D. Siis te kilahtelette ja lässytätte ihan aiheen vierestä ja pyritte vain lyttäämään aloituksen vaikka siinä ei mitään ihmeellistä edes ollut. Ei mikään ihmekään että tuollaiset viestejä miinustelevat idiootit jotka keskittyvät vain marmatukseen ja etsivät valitettavaa jokaisesta viestistä, ovat yksin. Ihan ihme pipipäitä koko sakki nähtävästi..

• 61262

Joka aloituksessa tahtoo käydä samoin. Joko ei perehdytä itse sanomaan,
        tai muuten vain aihe ärsyttää, niin se heittää junan väärälle raiteelle.

Tässä ketjussa närästää nämä urkkiminen ja torjuminen.

• ------------
        61262 kirjoitti:

Joka aloituksessa tahtoo käydä samoin. Joko ei perehdytä itse sanomaan,
        tai muuten vain aihe ärsyttää, niin se heittää junan väärälle raiteelle.

Tässä ketjussa närästää nämä urkkiminen ja torjuminen.

Niin, aloittajahan avasi keskustelun nettikäyttäytymisestä ja hyvistä tavoista nettideiteissä. Monien vastaajien mielestä aloittajan oma toiminta (torjuntatoiminnon käyttö, minkä hän itse mainitsee) ei ole hyvää käyttäytymistä nettideiteissä.

Joten minun logiikkani mukaan tässä ollaan kyllä pysytty ihan aiheessa.

• 61262
        ------------ kirjoitti:

Niin, aloittajahan avasi keskustelun nettikäyttäytymisestä ja hyvistä tavoista nettideiteissä. Monien vastaajien mielestä aloittajan oma toiminta (torjuntatoiminnon käyttö, minkä hän itse mainitsee) ei ole hyvää käyttäytymistä nettideiteissä.

Joten minun logiikkani mukaan tässä ollaan kyllä pysytty ihan aiheessa.

Joo, tuo torjunnan käyttö joka väliin on kyllä monesti liioiteltua. Eriasia on nämä
        törkykuvien lähettäjät, tai muiden hävyttömyyksien.

Itse en ole joutunut käyttämään tuota toimintoa onnex, enkä käyttäisi vaikka joku
        nainen vakoilisi mun profiilia, sillä eihän niitä nyt varmaankaan usein tapahdu.
        No yksi on mulla vieraillut.

• niin niin

Aika hassua heinähattu kertoo toisessa ketjussa olevansa v*mäinen ja se
      on laitettu jopa profiiliin. Kyllä tapoja pitää olla, edes jonkinlaisia, mutta
      pitääkö aloittajan pokka pysyä tuossa hillityssä tyylissä.

• 9x torjuttu nainen

Olen 47-vuotias nainen ja jo yhdeksän profiilia on torjunut minut. En todellakaan tiedä miksi. Epäilen heidän olevan minua nuorempia miehiä, joiden profiilia olen käynyt joskus kurkkaamassa. ja ehkä joukossa on joku, jolle olen lähettänyt viestin, mutta en ole saanut vastausta. Yhtään tungettelevaa tai epäystävällistä viestiä en taatusti ole lähettänyt.

Itse olen torjunut pari sellaista tyyppiä, jotka kerta toisensa jälkeen ovat lähettäneet saman törkeän viestin.

Kuten joku edellä sanoi, on se tosiaan hieman epäreilua minulle, että TOSI-paketin maksaneet saattavat ajatella, että olen jotenkin päällekäyvä tai törkeä, kun minut on torjuttu 9 kertaa.

• Tapakasvatus

Eilen eräässä toisessa ketjussa joku pojankloppi hihitteli "vanhojen miesten" "vanhojen naisten" vieraskirjoihin jättämistä hänen mielestään huonoista flirteistä. Jutun kärki oli täysi floppi, mutta ennen kaikkea ihmettelen, miksi tyyppi pyörii mielestään "vanhojen naisten" vieraskirjoissa. Tällainen pölkky, joka käy "vakoilemassa" ja vilkuilemassa ihan vain urheillakseen, peittää varmaan jälkensä klikkaamalla näille profiileille torjunnan. Ja sitten on noita aloittajan kaltaisia torppaajia. Kai niitä löytyy vielä muitakin outolaisia.

Aloittaja kirjoitti: "Älkää tehkö uusia "urkkimisprofiileja" jos joudutte torjuttujen listalle. Itse torjun automaattisesti varatut, samaa sukupuolta olevat ja juuri nuo "urkkimisprofiilit". Niitä en halua nähdä viimeksi vierailleitten joukossa..."

Voisiko joku selittää, mikä on "urkkijaprofiili" ja mistä sellaisen tunnistaa?

• PlaymateN

Ei sitä urkkijaprofiilia kyllä välttämättä tunnista mistään.

• mitähän tämäkin?

Itseäni kiinnostaisi että mitä sellaiset ihmiset oikein ajattelevat jotka käyvät laittamassa viestiä joissa keskeisenä sisältönä on vain suhtautua kielteisesti viestinsaajan profiiliin.

Katselin taannoin sopivan ikäluokan edustajia lähialueelta. Joku oli sitten huomannut minun vierailleen profiilissaan ja tuli kertomaan että hän ei jaksa googlettaa yhtä harrastuksistani (oli ilmeisesti liian erikoinen hänelle). Kertoi myös ettei edes asu sillä seudulla jonka asukkaaksi oli itsensä rekisteröinyt.

Olipa taas mielenkiintoista kuulla. Noinkohan tosiaan tulee valtavan suosituksi kun käy ihmisten postiloorissa kertomassa mistä kaikesta heissä EI ole kiinnostunut.

• Tapakasvatus

Olen ihmetellyt samaa. Sain tuollaisen "johan nyt on prkl!" -viestin, onneksi vain yhden. Tälle viestijälle laitoin saman tien torjunnan. Ja seuraanana päivänä poistinkin koko profiilini. Todella ikävää. Kaikille muille olin vastannut, myös niille kahden sanan tarjoajille tyyliin: "Joensuusta minä." Tosin viime mainitussa tapauksessa mietin muutaman päivän, että kuinka tuohon vastaan.

• Tapakasvatus

Nuolet vinksallaan? Vai silmät? Yllä oleva kommenttini oli siis nimimerkille "mitähän tämäkin?".

• mitähän tämäkin?
        Tapakasvatus kirjoitti:

Nuolet vinksallaan? Vai silmät? Yllä oleva kommenttini oli siis nimimerkille "mitähän tämäkin?".

Välillä tuo kohdistus menee päin halvattua. Kuinka kaipaankaan tikapuurakennetta...

Itse olen niin itsepäinen etten vahingossakaan poista ilmotustani vaikka tulisi millaista törkypostia. Uskon että monet katkeroituneet ihmiset oikein tähtäävät siihen että saisivat muut masennettua ja luikkimaan karkuun.

Taannoin eräällä saitilla joku tuli arvostelemaan kuvaani että näytän siinä jäykältä, latelipa kaikenlaisia ihmeellisiä huomioita myös ilmoituksestani. Kun sitten satuin myöhemmin muuttamaan ilmoitusta, hän tuli kehumaan kuin KOIRALLE kuinka olen nyt hyvä kun otin onkeeni. Sen verran suutuin että sanoin suorat sanat ja siitähän tietysti sukeutuu aina lisää provoilua toisen taholta siihen asti että ei vaan enää lue toisen viestejä (kaikkiallahan niitä ei pysty ignooraamaan, tai minä en vaan osaa esim. sellaista että miten määritellään s-postissa että tietyn osoitteen postit menisivät suoraan roskiin).

En tiedä mikä näillä ihmisillä on vinksallaan joiden ainoa pyrkimys on vain saada toinen huonolle tuulelle. Sitten jos vastaa samalla mitalla niin tulee että kylläpäs olet kiukkuinen ja sulla on paska asenne ja tuolla tyylillä et takuulla löydä ketään.

Ihan kuin pitäisi olla kaikille ihana (vaikka v-tuiltaisiin päin näköä) tai jos ei ole niin on mukamas automaattisesti kaikille kusipää...

• 10x torjuttu nainen

Tietääkö kukaan, millaisen viestin tai ilmoituksen saan, jos lähetän jSuomi24 Treffeissä jollekin sellaiselle viestin, joka on torjunut minut?

• Miksi laittaisit?

Onkohan se edes mahdollista laittaa viestiä, siis S24:n kautta, tarkoitan. Eikös se torjunta tarkoita juurikin viestibannia? Vai?

• Nyt jo 16 x torjuttu

Tarkoitin sitä, että jos laitan viestin jollekin henkilölle, joka on laittanut minut torjuttujen listalle, millaisen ilmoituksen saan? Enhän mä etukäteen voi tietää, että joku on mut torjunut!

Kyllä kai torjuttu edelleen voi käydä katsomassa sellaistenkin profiileja, jotka hänet ovat torjuneet? Eikö ainoat seuraukset just ole, ettei voi lähettää viestejä tai kirjoittaa vieraskirjaan? Onko tosiaan näin, ettei näy profillia katselleiden listallakaan?

• Nyt jo 17 x torjuttu

Mulla nuo torjunnat vaan lisääntyy. Nyt niitä on jo 17. Hei naiset, miten paljon teillä on näitä torjuntoja? Ilmeisesti ei pitäisi käydä katsomassa kenenkään profiileja silloin, kun on kirjautunut. Yhdellekään miehelle en ole laittanut pitkään aikaan viestiä, ellei mies ole ensin kirjoittanut mulle, silti näitä torjuntoja ilmestyy.

Minulla on profiilissani kuva, jonka ei pitäisi olla millään tavalla pelottava tai luotaantyötävä, eikä profiilin tekstikään ole missään nimessä epäasiallinen.

• tavat tässäkin

Ja kun laitatte esittelyn/profiilin, varautukaa, siihen, että teihin otetaan yhteyttäkin. Jos ei kiinnosta, voi kohteliaasti kieltäytyä, eikä vain jättää vastaamatta, sillä kellekään nyt tuskin liikoja vastauksia tulee...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1230
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      561
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe