Ovelaa taktiikkaa?

Olen lukenut näitä tämän päivän ketjuja joissa uskovat, minä itse mukaan lukien, todistavat Jeesuksesta. Olen huomaavinani että mitä voimakkaammin me uskovat todistamme Jeesuksesta, sitä voimakkaammin vihollinen saa omat palvelijansa pilkkaamaan sekä Jumalaa että Herraa Jeesusta Kristusta. Vihollisen palvelijat jopa häpäisevät Jeesusta luullen sitten olevansa viisaita.

Ei kyllä voi vähätellä vihollisen oveluutta. Sillä jos hän on saanut omat palvelijansa luulemaan olevansa Jumalan todistajia häpäisemällä Jeesusta Kristusta, hän on todellakin ovela ja häpäisijät ovat todella tyhmiä ja sokeita sokeiden taluttajia.

Jos tämä asia nyt jäisi tähän, se olisi meidän uskovien vastuun ulkopuolella mutta kun ei taida jäädä aivan tähän. Pelkään että me uskovat taidamme olla osasyyllisiä noihin herjauksiin vastaamalla pilkkaajille heidän viesteihinsä. He kun yltyvät pilkkaamaan lisää mitä enemmän heille vastaamme ja selittelemme. Ehkä tässä on vihollisen juoni. Hän saa meidät uskovat "keskustelemaan" pilkkaajien kanssa ja luulemaan että me teemme Jumalan tahtoa. Sitten vihollinen innostaa pilkkaajia meidän selityksiä apuna käyttäen pilkkaamaan vielä räikeämmin Jeesusta. Silloin vihollinen nauraa partaansa koska ei hänen tarvitse kauaa odottaa kun nämä pilkkaajat lankeavat kokonaan hänen käsiinsä.

Ajattelen meidän uskovien tekevän suurta vahinkoa pilkkaajien sieluille näillä meidän ainaisilla todisteluillamme. Palstalla onkin muutama uskova kirjoittanut tästä aiheesta ja kehottanut uskovia vetäytymään pois näistä pilkkaajista eikä vastaamaan enää heille sanaakaan. Ajattelen että nämä kehotukset olla osallistumatta näihin väittelyihin on Jumalasta.

Eiköhän nyt jätetä nämä pilkkaajat nyt kerrankin omaan viisauteensa pilkkaamaan Jumalaa ilman meidän "avustustamme"! Älkäämme vastatko heille yhtään mitään mitä kirjoittanevatkin. Jos vastaamme heille vaikka kuinka asiallisesti, pilkkaaminen jatkuu. Me, jotka olemme todistaneet heille, olemme vapaat heidän sielunsa kohtalon vastuusta.

59

208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olisiko Jaikal rehellisyyden nimissä sinunkin syytä kertoa, ketä nämä pilkkaajat ovat ja missä he ovat pilkanneet Jumalaa ja Jeesusta. Voit vapaasti lainata ne kohdat missä joku selvästi on pilkannut Jumalaa ja Jeesusta.

      Nyt on totuuden hetki Jaikal. Jollet raamatullisesti perustellen voi osoittaa väitteitäsi todeksi, olet valehtelija sieltä pahimmasta päästä.

      Odottelen listaa pilkkajista ja lainauksia pilkkateksteistä.

      • Jortikan Kimmo vaan.

        Niin olet lappix jo pimeydessä että et enää näe ja ymmärrä pilkkaamistasi. Kun pilkkaat Jumalan Lapsia ja Jumalan seurakuntaa pilkkaat silloin Jumalaa. Sinähän et muuta teekkään kuin pilkkaat. Sokeudeltasi vaan et sitä itse näe! On suurta pilkkaa sanoa esim. Jumalan sanaa uskomukseksi jonka tuolla lopussa teet. Raamattu on kristinuskoa kokonaan ja perustuu juuri Jeesuksen ristinkuolemaan. Joten siinä on jaikalilta pyytämäsi selvitys sinun itsesi kertomana.

        >>Kyllähän me Jukan kanssa vaellamme valkeudessa, mutta muu sokea joukko taluttaa toisiaan pimeydessä. Se on Jumalan silmissä paha juttu. <

        >Se on jo puhdistanut meidät, mutta mitenkäs se niiden laita on, jotka ovat uskonnollispoliittisen harhan sokeuttamia? <

        >Eli, pitäisikö minun liittyä teidän hourupäiden joukkoon, jotta olisin hyvä uskova hourupäiden mittarin mukaan ? <

        >Il-mari. Pitääkö ihmisellä olla herrana myös uskonnollinen välikäsi, jotta hän näyttää ihmisten silmissä kelvolliselta uskovaiselta? <

        >On se hyvä että Il-mari ainoastaan tuntee Jumalan. Edes yksi pääsee maapallolta taivaaseen. <

        >Minusta se Pyhän Hengen sinetti on parempi leimasin, kuin jonkun uskonnollisen liikkeen leima. <

        >Että bodynkin pitäisi liittyä johokin hihhuliporukkaan, jotta te antaisitte hänelle lipun taivaaseen. Il-mari, sinäkö niitä jakelet ? <

        >Kysyin Il-mari, että sinäkö niitä taivaspaikkoja jakelet? <

        >Pitääkö olla ehdottomasti helluntailainen, jotta löytää Jeesuksen luokse? Eikö esimerkiksi helluntailiikkeeseen kuulumaton pääse Hänen luo? <

        >Katsos kun Il-mari on havahtunut taas pilkkaamaan lähimmäistään, oikein olan takaa.<

        >Mutta sekopäille ei sellainen totuus sovellu. <

        >Itsehän te uskotte, että Jumala oli Jeesuksessa. Kun Jeesus kuoli, kuoli jumalannekin. <

        >Il-mari joko tahallaan tai ymmärtämättömyyttään selittää asiat panetellakseen. <

        >Minun Raamattuni mukaan lihallinen Jeesus kuoli ristillä ja haudattiin. En tiedä sitten mitä satukirjaa Il-mari tavaa, koska hän vaikuttaa hengettömältä pakanalta.<

        >No nythän pääsemme jo sielunvaellusoppiin ja sitä kautta itämaisiin uskontoihin.
        Kyllä se on varmaa, ettei kuolleessa ole henkeä, ei sieraimissa eikä sielussa, koska ihminen on kokonaisuudessaan sielu. Kun ihminen kuolee, siinä ei ole mitään muuta lihallinen kuollut ruumis

        Jokos alatte uskoa buddhaan, se ei ole enää kaukana? <

        >lappix
        11.11.2011 21:36
        0
        Sulje
        Kristinusko nimenomaan on uskomus, jossa sielu ei kuole, vaan se jää ihmisen kuollessa eloon. Siis sama kuin buddhalaisuus.

        >Kerro mikä henki vapautuu?


      • Jortikan Kimmo vaan. kirjoitti:

        Niin olet lappix jo pimeydessä että et enää näe ja ymmärrä pilkkaamistasi. Kun pilkkaat Jumalan Lapsia ja Jumalan seurakuntaa pilkkaat silloin Jumalaa. Sinähän et muuta teekkään kuin pilkkaat. Sokeudeltasi vaan et sitä itse näe! On suurta pilkkaa sanoa esim. Jumalan sanaa uskomukseksi jonka tuolla lopussa teet. Raamattu on kristinuskoa kokonaan ja perustuu juuri Jeesuksen ristinkuolemaan. Joten siinä on jaikalilta pyytämäsi selvitys sinun itsesi kertomana.

        >>Kyllähän me Jukan kanssa vaellamme valkeudessa, mutta muu sokea joukko taluttaa toisiaan pimeydessä. Se on Jumalan silmissä paha juttu. <

        >Se on jo puhdistanut meidät, mutta mitenkäs se niiden laita on, jotka ovat uskonnollispoliittisen harhan sokeuttamia? <

        >Eli, pitäisikö minun liittyä teidän hourupäiden joukkoon, jotta olisin hyvä uskova hourupäiden mittarin mukaan ? <

        >Il-mari. Pitääkö ihmisellä olla herrana myös uskonnollinen välikäsi, jotta hän näyttää ihmisten silmissä kelvolliselta uskovaiselta? <

        >On se hyvä että Il-mari ainoastaan tuntee Jumalan. Edes yksi pääsee maapallolta taivaaseen. <

        >Minusta se Pyhän Hengen sinetti on parempi leimasin, kuin jonkun uskonnollisen liikkeen leima. <

        >Että bodynkin pitäisi liittyä johokin hihhuliporukkaan, jotta te antaisitte hänelle lipun taivaaseen. Il-mari, sinäkö niitä jakelet ? <

        >Kysyin Il-mari, että sinäkö niitä taivaspaikkoja jakelet? <

        >Pitääkö olla ehdottomasti helluntailainen, jotta löytää Jeesuksen luokse? Eikö esimerkiksi helluntailiikkeeseen kuulumaton pääse Hänen luo? <

        >Katsos kun Il-mari on havahtunut taas pilkkaamaan lähimmäistään, oikein olan takaa.<

        >Mutta sekopäille ei sellainen totuus sovellu. <

        >Itsehän te uskotte, että Jumala oli Jeesuksessa. Kun Jeesus kuoli, kuoli jumalannekin. <

        >Il-mari joko tahallaan tai ymmärtämättömyyttään selittää asiat panetellakseen. <

        >Minun Raamattuni mukaan lihallinen Jeesus kuoli ristillä ja haudattiin. En tiedä sitten mitä satukirjaa Il-mari tavaa, koska hän vaikuttaa hengettömältä pakanalta.<

        >No nythän pääsemme jo sielunvaellusoppiin ja sitä kautta itämaisiin uskontoihin.
        Kyllä se on varmaa, ettei kuolleessa ole henkeä, ei sieraimissa eikä sielussa, koska ihminen on kokonaisuudessaan sielu. Kun ihminen kuolee, siinä ei ole mitään muuta lihallinen kuollut ruumis

        Jokos alatte uskoa buddhaan, se ei ole enää kaukana? <

        >lappix
        11.11.2011 21:36
        0
        Sulje
        Kristinusko nimenomaan on uskomus, jossa sielu ei kuole, vaan se jää ihmisen kuollessa eloon. Siis sama kuin buddhalaisuus.

        >Kerro mikä henki vapautuu?

        Jortikan Kimmolta kysyn: Pilkkasiko apostoli Paavali Jumalaa ja Jeesusta, kun kysyi opetustarkoituksessa todellisesta etusijan antajasta, johon ei Jeesuskaan alkanut, koska se tehtävä kuuluu Isälle:

        Matteus 20
        23 "Hän sanoi heille: "Minun maljani te tosin juotte, mutta minun oikealla ja vasemmalla puolellani istuminen - e i - o l e - m i n u n
        a n n e t t a v i s s a n i, - vaan se annetaan - n i i l l e, - joille minun
        I s ä n i - o n - s e n - v a l m i s t a n u t".

        Lappix'in kirjoituksista lainaamillasi esimerkeillä lappix yritti vain selittää tätä samaa aihetta ja asiaa; että Isällä kaiken alkuun panijana ja kaiken tekijänä on suurempi valtaoikeus kuin pojalla, jolla on vain Isältä saatu Jumaluus, mutta Isä on aluton ja kuolematon Jumala.

        1. Korinttolaiskirje 4
        7 "Sillä - k u k a - a n t a a - s i n u l l e - e t u s i j a n? - Ja
        m i t ä - s i n u l l a - o n, - jota - e t - o l e - l a h j a k s i
        s a a n u t? - Mutta jos olet sen saanut, niin - m i k s i -
        k e r s k a a t, - ikään kuin se ei olisi saatua?


    • lappix tietää

      Lappix tietää aivan varmasti olevansa pilkkaajien eturivissä.

      Aloittaja on oikeassa.

      Lopettakaa jo vihdoin viimein jankkaaminen lappixin kaltaisten pilkkaajien kanssa. Älkää enempää osallistuko heidän synteihinsä.

      • kommareille

        lappix miten ihmeessä Jeesus julistetaan kommunistien puolella homoksi, ja taas kommunistit julistaa mannerheimin ja hitlerin homoiksi. Onko tuo homotus jonkinlainen tunniste vasemmistolaisesta halveksintapolitiikasta vai Jeesuksen sallimasta äly hoi älä jätä ilmiöstä.Kun jo alkaa tavalliset heterotkin saamaan homo leimoja päälleen.


      • kommareille kirjoitti:

        lappix miten ihmeessä Jeesus julistetaan kommunistien puolella homoksi, ja taas kommunistit julistaa mannerheimin ja hitlerin homoiksi. Onko tuo homotus jonkinlainen tunniste vasemmistolaisesta halveksintapolitiikasta vai Jeesuksen sallimasta äly hoi älä jätä ilmiöstä.Kun jo alkaa tavalliset heterotkin saamaan homo leimoja päälleen.

        Jeesus sanoi, ettei minun valtani ole tästä maailmasta. Koska poliittisten liikkeiden valta samoin kuin uskonnollisten liikkeiden ja kirkon valta on tästä maailmasta, niin he puhuvat kuten maailma puhuu.


      • Ja sinä otat vallan itsellesi ja sinun kaltaisesi, ollaksenne tuomareitamme


    • KaikellaOnMääräaika!

      Hyvä neuvo, Jaikal. Jokainen vastaus noille Herramme pilkkaajille yllyttää heitä menemään yhä pidemmälle pilkkaamisissaan, eksyen ja eksyttäen.

      Sananl. 9:7
      Joka pilkkaajaa ojentaa, saa itsellensä häpeän, ja häpeäpilkun se, joka jumalatonta nuhtelee.

      Itse olen noudattanut jo pidemmän aikaa tuota Jumalan Sanan neuvoa ja jättänyt vastaamatta palstalla kirjoittaville pilkkaajille. Olen vain hiljaa kauhistellut niitä herjauksia, joilla täällä pilkataan elävää Jumalaa.

      • Rivka

        Oletkin osannut olla hyvin provosoitumatta. Minä en tulisieluisena voi sille mitään, että vaikka kuinka yritän, olen välillä antanut noille irstaille Jumalan, Jeesuksen ja juutalaisten pilkkaajille TOSI NAPAKYMPIN suoraan neniin!!!!

        No, Jumala on joka kerta nuhdellut siitä ja käskenyt lopettaa, mutten ole totellut. Niinpä Jumala rakkaudessaan kipeytti oikean käteni aika pahoin, niin etten voi enää paljon kirjotella tänne, vasemmalla kädellä se on hidasta.

        Rukoilkaa puolestani, kiitos.


      • Rivkalle
        Rivka kirjoitti:

        Oletkin osannut olla hyvin provosoitumatta. Minä en tulisieluisena voi sille mitään, että vaikka kuinka yritän, olen välillä antanut noille irstaille Jumalan, Jeesuksen ja juutalaisten pilkkaajille TOSI NAPAKYMPIN suoraan neniin!!!!

        No, Jumala on joka kerta nuhdellut siitä ja käskenyt lopettaa, mutten ole totellut. Niinpä Jumala rakkaudessaan kipeytti oikean käteni aika pahoin, niin etten voi enää paljon kirjotella tänne, vasemmalla kädellä se on hidasta.

        Rukoilkaa puolestani, kiitos.

        Niin, Jumala ei ole puolueellinen sillä hän rakastaa kaikkia tasapuolisesti. Sairauksia hän ei kuitenkaan meille jakele juuri siitä syystä. Käsikipuilusi voi olla seurausta liiasta netin käytöstä.


      • Rivka
        Rivkalle kirjoitti:

        Niin, Jumala ei ole puolueellinen sillä hän rakastaa kaikkia tasapuolisesti. Sairauksia hän ei kuitenkaan meille jakele juuri siitä syystä. Käsikipuilusi voi olla seurausta liiasta netin käytöstä.

        Joo, Jumala rakastaa meitä kaikkia yhtä paljon, MUTTA käsittelee elämäämme eri tavoin, koska me olemme kaikki erilaisia, ainutlaatuisia uniikkeja yksilöitä, joilla on eri tarpeita, hän EI voi meitä kaikkia kohdella samalla tavalla, vaan MEIDÄN tarpeemme mukaan - kuitenkin tosi parhaaksemme iankaikkisuutta varten!!!

        Vain Jumala tuntee meidät läpikotaisin, omat luomuksensa ja tietää täsmälleen, minkälaista apua me milloinkin tarvitsemme.

        Käsikipuni ei ole tullut liiasta netin käytöstä.


      • Rivkalle
        Rivka kirjoitti:

        Joo, Jumala rakastaa meitä kaikkia yhtä paljon, MUTTA käsittelee elämäämme eri tavoin, koska me olemme kaikki erilaisia, ainutlaatuisia uniikkeja yksilöitä, joilla on eri tarpeita, hän EI voi meitä kaikkia kohdella samalla tavalla, vaan MEIDÄN tarpeemme mukaan - kuitenkin tosi parhaaksemme iankaikkisuutta varten!!!

        Vain Jumala tuntee meidät läpikotaisin, omat luomuksensa ja tietää täsmälleen, minkälaista apua me milloinkin tarvitsemme.

        Käsikipuni ei ole tullut liiasta netin käytöstä.

        Älä viitsi syyttää rakastavaa Jumalaamme.


    • -tomumaja-

      Jos aletaan tälläistä kirjoittamaan, on kyllä pysyttävä pois palstalta kokonaan. En kajoa toisiin, itsestäni kirjoitan. Minun ainainen haluni on kertoa avoimesti missä elämäni vaiheessa kulloinkin kuljen, siinä tilassa minkä Herrani on mulle suonut.
      Onko se pilkkaamista mielestänne, en voi sanoa jos ette sano nimimerkkejä. Toivonkin jos kerta syytätte joitakin pilkkaajiksi mainitkaa se nimimerkki ja syy, niin on reilusti tehty ja rehellisestikin.

      Kysymys jaikalille; Olenko pilkkaaja ja jos olen kerro syy? Siksi utelen että olisin varma mitä ajattelette minun ehkä erikoisesta tavastani kirjoitella avoimesti ja mahdollisesti ymmärtäisin pysyä sitten poissa palstaltakin.

      Minulla on halu päästä taivaaseen, en sinne halua menna kiemurrellen vaan oikeasti. En halua sinne tavoitella ainakaan pilkkaajana tai tuomarina, valehtelijana, liioittelijana, vaan oikeasti, oikeilla Jeesuksen luvilla, enkä ihmisten.

      • _ Tomumaja, ei sinua kukaan ole sanonut pilkkajaksi, he ovat nämä ekivaarilaiset, heillä on Raamatun vastainen evankeliumi, ja he kieltävät JOPA HERRANKIN, tehden Hänestä syntisen Joosefin pojan. Pysy ninä Mikko kaukana näistä paholaisen kätyreistä. Ja siinä teet varmasti hyvin , Jeesuksen siunatussa nimessä ja veressä !


      • Mohikaani_27 kirjoitti:

        _ Tomumaja, ei sinua kukaan ole sanonut pilkkajaksi, he ovat nämä ekivaarilaiset, heillä on Raamatun vastainen evankeliumi, ja he kieltävät JOPA HERRANKIN, tehden Hänestä syntisen Joosefin pojan. Pysy ninä Mikko kaukana näistä paholaisen kätyreistä. Ja siinä teet varmasti hyvin , Jeesuksen siunatussa nimessä ja veressä !

        Mohikaanille muistutuksena ekivaarilta;

        2.Mooseksen kirja 34
        25 "Älä uhraa minun teurasuhrini verta happamen leivän ohella. Ja pääsiäisjuhlan uhrista älköön mitään jääkö yli yön seuraavaan aamuun."


      • Tomumaja, et ainakaan minua ole pilkannut, vaan olet kirjoittanut maltillisesti. Mohikaanille huomautan että olen sanonut uskovani niin kuin Jeesus ja apostolit opettivat, että Jeesus on syntynyt lihan puolelta Daavidin siemenestä [Room.1:3] ja on Joosefin poika.

        "Pyhyyden hengen puolelta Kristus on syntynyt Jumalan tahdosta, kärsimisen, kuuliaisuuden, nöyryyden ja täydellisen tottelevaisuuden sekä Jumalan tahdon tekemisen kautta kaikista niistä veljistä ja sisarista, jotka tekevät Jumalan tahdon, eli samalla tavalla niin kuin Kristus teki, kuuliaisen mielenlaatunsa tähden. [Room.1:4; Matt.12:48-50; Joh.3:6]


      • Mohikaani_27 kirjoitti:

        _ Tomumaja, ei sinua kukaan ole sanonut pilkkajaksi, he ovat nämä ekivaarilaiset, heillä on Raamatun vastainen evankeliumi, ja he kieltävät JOPA HERRANKIN, tehden Hänestä syntisen Joosefin pojan. Pysy ninä Mikko kaukana näistä paholaisen kätyreistä. Ja siinä teet varmasti hyvin , Jeesuksen siunatussa nimessä ja veressä !

        Mohikaani, annapa joku esimerkki, jossa olen sanonut Jeesusta Kristusta "syntiseksi Joosefin pojaksi?"

        Marian synnyttämää Jeesuksen lihaa olen sanonut Joosefin pojaksi, koska Maria itse sanoi Jeesukselle Joosefista: "sinun isäsi." Samoin Luukas sanoi noin kolmenkymmenen vuoden ikäisestä Jeesuksesta, että "Joosef oli", niin kuin ihmiset luulivat (tai arvelivat) Joosefin poika.

        Onko se minun synti, kun toistan vain sen, mitä Raamatussa lukee? Jumalan tahdosta "pyhyyden hengen puolesta syntynyttä" Kristusta en ikipäivinä ole epäillyt syntiseksi! [Joh. 3:6; Room. 1:4; 1.Joh.3:6]

        -tomumaja- kirjoitti hyvin osuvasti ja oikein puolueettomasti sekä varmaan syyttäjillemmekin ajatuksen aihetta antavasti. Kiitokset, tomumajalle ja terveisiä myös Lapin akalle.


    • totta puhut

      "Pelkään että me uskovat taidamme olla osasyyllisiä noihin herjauksiin vastaamalla pilkkaajille heidän viesteihinsä. He kun yltyvät pilkkaamaan lisää mitä enemmän heille vastaamme ja selittelemme. Ehkä tässä on vihollisen juoni. Hän saa meidät uskovat "keskustelemaan" pilkkaajien kanssa ja luulemaan että me teemme Jumalan tahtoa. Sitten vihollinen innostaa pilkkaajia meidän selityksiä apuna käyttäen pilkkaamaan vielä räikeämmin Jeesusta."

      sanotaahan raamtussa näin

      Paavalin kirjeestä Tiitukselle

      Luku 3:10 ja 11

      10. Karta harhaoppista ihmistä, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti

      11. Sinähän tiedät että sellainen on juotunut harhaan, tekee syntiä ja itse tuomitsee itsensä.

      Jaakobin kirjeestä

      Luku 4:1-3 ja 11,12

      1. mistä johtuvat riidat ja taistelut teidän keskuudessanne?
      eivätkö himoistanne, jotka sotivat jäsenissänne?

      2. Te himoitsette, eikä teillä kuitenkaan ole.
      Te murhaatte ja kiivailette, ettekä voi saavuttaa. Te riitelette ja taistelette.
      teillä ei ole siksi, ettette ano [Jumalalta armoa ja apua]

      3. Te anotte, ettekä saa, koska anotte väärässä tarkoituksessa, kuluttaaksenne sen himoissanne.

      11. Älkää panetelko toisianne, veljet.
      joka panettelee tai tuomitsee veljeään, panetteelee lakia ja tuomitsee lain, sinä et ole sen noudattaja, vaan sen tuomari.

      12. Yksi on lainsaatäjä ja tuomari, Hän joka voi pelastaa ja tuomita kadotukseen.
      mutta kuka olet sinä tuomitsemaan lähimmäistäsi.

      Paavalin ensimmäisestä kirjeestä Korinttolaisille

      Luvut 1:10-13 ja 4:6,7 ja 11:17-19

      1:10-13

      10. Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä kehotan teitä, veljet, että kaikki olisitte puheessa yksimielisiä ja ettei teillä olisi erimielisiin ryhmiin jakaantumisia, vaan ette teillä olisi sama mieli ja ajatustapa.

      11. Olen näet Kloen perheväeltä kuullut, ette teillä, veljeni, on riitoja keskuudessanne.

      12. Tarkoitan sitä, että joku teistä sanoo: minä olen Paavalin puolta, toinen: minä Apolloksen, joku taas: minä Keefaan, joku vielä minä Kristuksen.

      13. ONKO KRISTUS JAETTU? eihän Paavali ole ristiinnaulittu teidän puolestanne? vai onko teidät kastettu Paavalin nimeen?

      4:6,7

      6. Ettekö tiedä, että vähäinen määrä hapatetta hapattaa koko taikinan.

      7. Peratkaa pois vanha hapantaikina ette teistä tulisi uusi taikina.

      11:16-19

      16. Mutta jos joku haluaa väittää vastaan, niin tietäköön, ettei meillä ole sellaista tapaa, eikä Jumalan surakunnalla.

      17. Tätä käskiessäni minä en kiitä sitä, että kokoontumisenne ei tee teitä paremmiksi VAAN PAHEMMIKSI.

      18. Olen ensiksikin kuulut, että seurakunnan kokoukseen tullessanne teillä on keskenänne riitoja, ja osaksi sen uskonkin.

      19. TÄYTYYHÄN TEIDÄN KESKUUDESSANNE OLLA ERIMIELISIÄ RYHMÄKUNTIAKIN, ETTÄ KÄVISI ILMI, KETKÄ KESTÄVÄT KOETUKSEN.

      Paavalin ensimmäisestä kirjeestä Korinttolaisille

      Luku 6:1-8,9,10,13-20

      1.Kuinka kukaan teistä rohkenee toisen kanssa olevassa riita-asiassa käydä oikeutta väärien edessä?
      Miksi ei pyhien edessä?

      2.Vai ettekö tiedä, että pyhät tulevat tuomitsemaan maailmaa*?
      Jos te tuomitsette maailmaa, ettekö kelpaa ratkaisemaan vähäpätöisiä asioita?

      3.Ettekö tiedä, että me tulemme tuomitsemaan enkeleitä*, emmekö sitten maallisia asioita?

      4.Jos teillä on ratkaitavina maallisia asioita, seurakunnassanne vähäarvoisina pidettyjäkö te asetatte tuomareiksi?

      5.Teidän häpeäksenne tämän sanon.
      Eikö joukossanne ole ketään viisasta, joka voisi ratkaista veljien välisiä riitoja?

      6.Veli käy oikeutta veljen kanssa, vieläpä epäuskoisten edessä!

      7.Teille on yleensäkin vaurioksi, että käräjöitte keskenänne. Miksi ette ennemmin kärsi vääryyttä?
      Miksi ette pikemmin anna riistää itseltänne?

      8.Sen sijaan te itse teette vääryyttä ja riistätte toisen omaa, vieläpä veljen.

      9.vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa?
      älkää eksykö, eivät huorin tekijät, epäjumalien palvelijat, avionrikkojat, eivät miehille antautuvat ja miesten kanssa makaavat miehet.

      10.eivät varkaat, ahneet, juomarit, pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.

      Paavalin kirjeestä Galatalaisille

      Luku 5:18

      18. Mutta jos te purette ja syötte toisianne, varokaa, ettette toisianne perin hävitä.

      Paavalin kirjeestä korinttolaisille

      Luku 3:3,4

      3. OLETTEHAN VIELÄ TURMELTUNEEN LUONTONNE HALLINNASSA.
      Kun teillä on kateutta ja RIITAA, silloinhan VANHA luontonne vallitsee teitä ja te elätte kuin MAAILMAN IHMISET AINAKIN.

      4. Kun joku sanoo: Minä olen Paavalin puolta, toinen taas: Minä apolloksen,
      ETTEKÖ KÄYTTÄYDY [MAAILMAN] IHMISTEN TAVOIN?

      niin ja olettko miettineet sitä miltä me olemme saaneet näyttämään Jumalamme ja Herramme uskostaosattomien silmissä ja mihin valoon olemme saattaneet Jumalamme ja Herramme ulkopuolisten silmissä?

      tässä hyvä esimerkki ketju siitä lukekaa!

      Jakomielinen pakis__15.11.2011 20:30

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10252112

      mitäköhän tuumitte Jumalamme ja Herramme meinaavan tästä mihin valoon olemme Hänet saattaneet?

      tykkääkö hyvää?

      • yksi kohta

        tuli raamatusta vielä mieleen

        Paavalin 1 kirje korinttolaisille

        Luku 12:3

        3. Minä teen siksi teille tiettäväksi, ettei kukaan Jumalan Hengessä puhuva sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra"
        muuten kuin Pyhässä hegessä.

        oletteko miettineet, mitä tällä tarkoitetaan?


    • -----?-----

      jaikal:>>Palstalla onkin muutama uskova kirjoittanut tästä aiheesta ja kehottanut uskovia vetäytymään pois näistä pilkkaajista eikä vastaamaan enää heille sanaakaan. Ajattelen että nämä kehotukset olla osallistumatta näihin väittelyihin on Jumalasta. >Ajattelen että nämä kehotukset olla osallistumatta näihin väittelyihin on Jumalasta.

    • frihet,..

      Voi todella ihmetellä, kuinka ihmiset vastustavat kristittyjä ja varsinkin, kun Jeesuksesta hyvää tuo esille.
      Mitä aktiivisempi, sitä suurempi vastustus.
      Ihmiset häpeävät Jeesus nimeä ja jopa Hänen omansa vältelevät, tuota niin ylen suurta nimeä.

      • Usko Toivonen jokin aika sitten todisti "ettei ekivaari koskaan huuda avuksi Jeesuksen nimeä ja mainitse sitä kirjoituksissaan.

        Raamattuhaulla Jeesus* löytyi yli kymmenentuhatta kirjoitustani Suomi24- Helluntailaisuus palstoilta, joissa useimmissa Jeesus nimi kirjoitettuna löytyy useita kertoja! Kokeilkaapa!

        Jotta se niistä vääristä todistuksista.


      • Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

        Usko Toivonen jokin aika sitten todisti "ettei ekivaari koskaan huuda avuksi Jeesuksen nimeä ja mainitse sitä kirjoituksissaan.

        Raamattuhaulla Jeesus* löytyi yli kymmenentuhatta kirjoitustani Suomi24- Helluntailaisuus palstoilta, joissa useimmissa Jeesus nimi kirjoitettuna löytyy useita kertoja! Kokeilkaapa!

        Jotta se niistä vääristä todistuksista.

        Vahingossa huomasin tämän "ekivaarin" tiedotteen.

        Näytähän nyt se haku, missä kehoitat nimenomaan Jeesuksen nimeä avuksi huutamaan.

        Siis nimeä Jeesus.

        Jään odottelemaan.


    • Jehovan Todistajatkin kutsuvat itseään krisityiksi, samoin mormoonit ja monet muut. Asia on vain niin, että näiden "kristittyjen" välillä vallitsee viha, joten eriskummallisia ovat nämä "kristityt".

    • Pyh!

      Käyn täällä silloin tällöin. Täällä on joitakin pilkkaajia joilla on kolme Jumalaa ja joskus joku jumalaton sotahullu. Mutta mitäs siitä, meillähän on onneksi mielipidevapaus. Minua ainakaan ei haittaa nämä pilkkaajat.

      • 1+18=19

        Ei varmaan sinua haittaakaan kun kuulut pilkkaajien joukkoon!

        >Minua ainakaan ei haittaa nämä pilkkaajat.


    • luulouskovainen

      Aivan.. me kaikki luulemme olevamme uskos=(

    • Jaikal. toistan ylempänä esittämäni kysymyksen sinulle:

      "" Olisiko Jaikal rehellisyyden nimissä sinunkin syytä kertoa, ketä nämä pilkkaajat ovat ja missä he ovat pilkanneet Jumalaa ja Jeesusta. Voit vapaasti lainata ne kohdat missä joku selvästi on pilkannut Jumalaa ja Jeesusta.
      Nyt on totuuden hetki Jaikal. Jollet raamatullisesti perustellen voi osoittaa väitteitäsi todeksi, olet valehtelija sieltä pahimmasta päästä.

      Odottelen listaa pilkkajista ja lainauksia pilkkateksteistä. """

    • uskovan ohje:
      "ekivaarilaiset, ......Pysy..... kaukana näistä paholaisen kätyreistä."

      Aika raakaa tekstiä samaan oppin uskovilta toisilleen. Tosi raakaa. Sivistyneet ihmiset eivät noin kirjoita.

      Ei kai aloittaja aio luovuttaa? Käykö väittely liian raskaaksi. Luonnollisestikaan ei ole mikään synti levätä hieman ja kerätä voimia.

      Jaikal todisti verrattoman selkeästi toisessa aloituksessa Jeesuksen olleen ihminen. Hän kiisti sen, että ihminen voisi olla Jumala. Jumala on eri laji kuin Homo Sapiens laji. Hän myönsi sanattomasti sen, että Jeesuksen kaikenlaiset arvonimet ovat kristillisen aatteen arvonimiä, joilla Jeesus nostetaan Jumalan ohella kristinuskon keskeisiksi persoonallisuuksiksi ja että ne on annettu ihmisten toimesta Jeesuksen kuoleman jälkeen.
      Yhdyin tähän. Jaikalin todistus on mielestäni totta.

      Aloituksen teesi ei tule koskaan menestymään. Kristittyjen moninaisten järjestöjen olemassaolo pitää huolen väittelyn jatkumisesta riipppumatta siitä, sotkeutuuko väittelyyn uskonnottomat vai ei.

      • miksi väännätte

        kieroon Raamatun, evankeliumin ja Jumalan sanan ettekä usko mitä Jumala puhuu?

        ette te voi tehdä selityksillänne raamattua tyhjäksi!

        Jeremiaasta

        Luku 23:36

        36. Mutta Herran taakkaa älkää enää mainitko.
        Sillä taakaksi on tuleva kullekkin hänen oma sanansa.
        TE VÄÄNTELETTE elävän Jumalan, Herran Sebaotin, teidän Jumalanne SANOJA.

        Johanneksen evankeliumista

        Luku 10:34-36

        34. JEESUS vastasi: Eikö teidän laissanne ole kirjoittettuna: Minä sanon TE OLETTE JUMALIA?

        35. HÄN SANOO JUMALIKSI NIITÄ, JOILLE HERRAN SANA TULI,
        EIKÄ RAAMATTU VOIDA TEHDÄ TYHJÄKSI.

        36. Kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan:
        SINÄ PILKKAAT JUMALAA, kun minä sanoin: Minä olen Jumalan poika?

        Psalmi 82:1,6 ja 7

        1. Jumala seisoo jumalien kokouksessa. Hän on TUOMARI JUMALIEN KESKELLÄ:

        6. Minä sanon: TE OLETTE JUMALIA, KAIKKI TYYNI KORKEIMMAN POIKIA.

        7. Kuitenkin te kuolette, niin kuin ihmiset kuolevat, ja kaadutte kuten kuka ruhtinas tahansa.

        2 Mooseksen kirja

        luku 4:16 ja 7:1

        16. Hän on puhuva sinun puolestasi kansalle. Hän on siten oleva sinulla suuna, ja sinä olet oleva hänellä JUMALANA.

        7

        1.Herra sanoi Moosekselle: Minä asetan sinut JUMALAKSI faraolle, ja veljesi Aaron on oleva sinun PROFEETTASI.

        jos Jumala sanoo moosesta jumalaksi niin mitä sille voitte?
        sanotteko Jumalalle että et ole noin sanonut?
        ja laitatte omat sananne Jumalan sanojen tilalle ja sanotte että näin Jumala on sanonut vaikka ei ole?

        Jesajasta

        Luku 45:9 ja 10

        9. Voi sitä, JOKA RIITELEE TEKIJÄNSÄ KANSSA, saviastia saviastiain joukossa, maasta tehtyjä kaikki!
        SANOOKO SAVI VALAJALLEE: MITÄ SINÄ KELPAAT TEKEMÄÄN?
        SINULLA EI OLE TAITAJAN KÄTTÄ!

        10. Voi sitä, joka sanoo isälleen: Sinäko kelpaat siittämään?
        ja äidilleen sinäkö kelpaat synnyttämään?

        Kirjeestä Hebrealaisille

        Luku 1:8,9

        8. POJASTA TAAS: JUMALA, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iäti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

        9. Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit vääryyttä.
        Sen tähden JUMALA SINUN JUMALASI, on voidellut sinua iloöljyllä enemmän kuin osaveljiäsi.

        kuka on tämä joka sanoo poikaansa Jumalaksi?
        ja kuka on pojan Jumala?

        kerran Jumala sanoo mietä jumaliksi niin silloin olemme jumalia halusitte tai ette.

        HÄN SANOO JUMALIKSI NIITÄ, JOILLE HERRAN SANA TULI,
        EIKÄ RAAMATTU VOIDA TEHDÄ TYHJÄKSI.

        joten miksi väännätte joka asian kieroon raamatussa ja sanotte että Jumala ei ole niin sanonnut vaikka onkin?

        Mutta Herran taakkaa älkää enää mainitko.
        Sillä taakaksi on tuleva kullekkin hänen oma sanansa.
        TE VÄÄNTELETTE elävän Jumalan, Herran Sebaotin, teidän Jumalanne SANOJA.

        onko tämä hyvä asia vai huono mitä teette?
        luetaanko tämä teille synniksi?

        Voi sitä, JOKA RIITELEE TEKIJÄNSÄ KANSSA, saviastia saviastiain joukossa, maasta tehtyjä kaikki!
        SANOOKO SAVI VALAJALLEE: MITÄ SINÄ KELPAAT TEKEMÄÄN?
        SINULLA EI OLE TAITAJAN KÄTTÄ!


      • jatkoa 2
        miksi väännätte kirjoitti:

        kieroon Raamatun, evankeliumin ja Jumalan sanan ettekä usko mitä Jumala puhuu?

        ette te voi tehdä selityksillänne raamattua tyhjäksi!

        Jeremiaasta

        Luku 23:36

        36. Mutta Herran taakkaa älkää enää mainitko.
        Sillä taakaksi on tuleva kullekkin hänen oma sanansa.
        TE VÄÄNTELETTE elävän Jumalan, Herran Sebaotin, teidän Jumalanne SANOJA.

        Johanneksen evankeliumista

        Luku 10:34-36

        34. JEESUS vastasi: Eikö teidän laissanne ole kirjoittettuna: Minä sanon TE OLETTE JUMALIA?

        35. HÄN SANOO JUMALIKSI NIITÄ, JOILLE HERRAN SANA TULI,
        EIKÄ RAAMATTU VOIDA TEHDÄ TYHJÄKSI.

        36. Kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan:
        SINÄ PILKKAAT JUMALAA, kun minä sanoin: Minä olen Jumalan poika?

        Psalmi 82:1,6 ja 7

        1. Jumala seisoo jumalien kokouksessa. Hän on TUOMARI JUMALIEN KESKELLÄ:

        6. Minä sanon: TE OLETTE JUMALIA, KAIKKI TYYNI KORKEIMMAN POIKIA.

        7. Kuitenkin te kuolette, niin kuin ihmiset kuolevat, ja kaadutte kuten kuka ruhtinas tahansa.

        2 Mooseksen kirja

        luku 4:16 ja 7:1

        16. Hän on puhuva sinun puolestasi kansalle. Hän on siten oleva sinulla suuna, ja sinä olet oleva hänellä JUMALANA.

        7

        1.Herra sanoi Moosekselle: Minä asetan sinut JUMALAKSI faraolle, ja veljesi Aaron on oleva sinun PROFEETTASI.

        jos Jumala sanoo moosesta jumalaksi niin mitä sille voitte?
        sanotteko Jumalalle että et ole noin sanonut?
        ja laitatte omat sananne Jumalan sanojen tilalle ja sanotte että näin Jumala on sanonut vaikka ei ole?

        Jesajasta

        Luku 45:9 ja 10

        9. Voi sitä, JOKA RIITELEE TEKIJÄNSÄ KANSSA, saviastia saviastiain joukossa, maasta tehtyjä kaikki!
        SANOOKO SAVI VALAJALLEE: MITÄ SINÄ KELPAAT TEKEMÄÄN?
        SINULLA EI OLE TAITAJAN KÄTTÄ!

        10. Voi sitä, joka sanoo isälleen: Sinäko kelpaat siittämään?
        ja äidilleen sinäkö kelpaat synnyttämään?

        Kirjeestä Hebrealaisille

        Luku 1:8,9

        8. POJASTA TAAS: JUMALA, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iäti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

        9. Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit vääryyttä.
        Sen tähden JUMALA SINUN JUMALASI, on voidellut sinua iloöljyllä enemmän kuin osaveljiäsi.

        kuka on tämä joka sanoo poikaansa Jumalaksi?
        ja kuka on pojan Jumala?

        kerran Jumala sanoo mietä jumaliksi niin silloin olemme jumalia halusitte tai ette.

        HÄN SANOO JUMALIKSI NIITÄ, JOILLE HERRAN SANA TULI,
        EIKÄ RAAMATTU VOIDA TEHDÄ TYHJÄKSI.

        joten miksi väännätte joka asian kieroon raamatussa ja sanotte että Jumala ei ole niin sanonnut vaikka onkin?

        Mutta Herran taakkaa älkää enää mainitko.
        Sillä taakaksi on tuleva kullekkin hänen oma sanansa.
        TE VÄÄNTELETTE elävän Jumalan, Herran Sebaotin, teidän Jumalanne SANOJA.

        onko tämä hyvä asia vai huono mitä teette?
        luetaanko tämä teille synniksi?

        Voi sitä, JOKA RIITELEE TEKIJÄNSÄ KANSSA, saviastia saviastiain joukossa, maasta tehtyjä kaikki!
        SANOOKO SAVI VALAJALLEE: MITÄ SINÄ KELPAAT TEKEMÄÄN?
        SINULLA EI OLE TAITAJAN KÄTTÄ!

        Jaakobin kirjeestä

        Luku 3:1-18

        1. Veljeni, älkööt aivan monet teistä PYRKIKÖ OPETTAJIKSI, sillä te tiedätte, että me saamme SITÄ KOVEMMAN TUOMION.

        2. Monessa kohdenhan me kaikki hairahdumme. Jos joku ei erehdy puheessa, hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa.

        3. Kun panemme suitset hevosten suihin, että ne tottelisivat meitä, me voimme ohjata niiden koko ruumiin.

        4. vaikka laivat ovat suuria ja rajujen tuulten kuljettamia, perämies ohjaa niitä varsin pienellä perämisellä, minne haluaa.

        5. Samoin myös kieli on pieni jäsen ja silti voi kerskata suurista asioista.
        voihan pieni tuli sytyttää suuren ,metsän!

        6. Myös kieli on tuli, vääryyden maailma. Meidän jäsenistämme kieli tahraa koko ruumin, sytyttää tulleen elämän pyörän, itse syttyen helvetissä.

        7. kaikenlaisen luonnon, sekä petojen että lintujen, niin matelijain kuin merieläintenkin, ihminen kesyttää ja onkin kesyttänyt.

        8. mutta kieltä kukaan ihminen ei voi kesyttää.
        Se on levoton paha, täynnä kuolettavaa myrkkyä.

        9. Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää, ja sillä me kiroamme ihmisiäm Jumalan kuvaksi luotuja.

        10. Samasta suusta lähtee kiiros ja kirous.
        näin ei saa olla , veljeni.

        11. Pulppuaako lähde samasta silmästä makeaa ja karvasta vettä?

        12. Eihän viikunapuu voi tuottaaa öljymarjoja eikä viiniköynös viikunoita?
        samoin ei suolainen lähde voi antaa makeaa vettä. eikö niin, veljeni?

        13. KUKA TEISTÄ ON VIISAS JA YMMÄRTÄVÄINEN?
        tuokoon hän tekonsa näkyviin hyvällä vaelluksellaan sävyisässä viisaudessa.

        14. Mutta jos teillä on KATKERAA KIIVAUTTA JA RIITAISUUTTA SYDÄMESSÄNNE, älkää kerskatko ÄLKÄÄKÄ VALEHDELKO TOTUUTTA VASTAAN.

        15. TÄMÄ EI OLE YLHÄÄLTÄ TULEVAA VIISAUTTA, VAN SE ON MAALLISTA, SIELULLISTA, RIIVAJIEN VIISAUTTA.

        16. MISSÄ ON KIIVAUTTA JA RIITAISUTTA,
        SIELLÄ ON EPÄJÄRJESTYSTÄ JA KAIKENLAISTA PAHAA MENOA.

        17. Mutta ylhäältä tuleva viisaus on PUHDASTA, rauhaisaa, lempeää, taipuisaa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä.
        Se ei ole epäluuloinen eikä teeskentele.

        18. Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.

        Pietarin 2 kirjeestä

        Luku 3:15-17

        15. Pitäkää pelastuksena sitä, että Herramme on kärsivällinen. onhan rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden ,ikaan kirjoittanut siitä teille.

        16. Hän puhuu siitä kaikissa kirjeissään, joissa hän käsittelee näitä asioita. Niissä on tosin yhtä ja toista vaikeatajuista,
        MITÄ TIETÄMÄTTÖMÄT JA VAILLA VARMAA POHJAA OLEVAT IHMISET VÄÄNTÄVÄT KIEROON, KUTEN MUITAKIN RAAMATUN KIRJOITUKSIA,
        TEHDEN SEN OMAKSI KADOTUKSEKSEEN!

        menkää kaikki itseenne ja tehkää parannus tästä!


      • jatkoa 3
        jatkoa 2 kirjoitti:

        Jaakobin kirjeestä

        Luku 3:1-18

        1. Veljeni, älkööt aivan monet teistä PYRKIKÖ OPETTAJIKSI, sillä te tiedätte, että me saamme SITÄ KOVEMMAN TUOMION.

        2. Monessa kohdenhan me kaikki hairahdumme. Jos joku ei erehdy puheessa, hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa.

        3. Kun panemme suitset hevosten suihin, että ne tottelisivat meitä, me voimme ohjata niiden koko ruumiin.

        4. vaikka laivat ovat suuria ja rajujen tuulten kuljettamia, perämies ohjaa niitä varsin pienellä perämisellä, minne haluaa.

        5. Samoin myös kieli on pieni jäsen ja silti voi kerskata suurista asioista.
        voihan pieni tuli sytyttää suuren ,metsän!

        6. Myös kieli on tuli, vääryyden maailma. Meidän jäsenistämme kieli tahraa koko ruumin, sytyttää tulleen elämän pyörän, itse syttyen helvetissä.

        7. kaikenlaisen luonnon, sekä petojen että lintujen, niin matelijain kuin merieläintenkin, ihminen kesyttää ja onkin kesyttänyt.

        8. mutta kieltä kukaan ihminen ei voi kesyttää.
        Se on levoton paha, täynnä kuolettavaa myrkkyä.

        9. Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää, ja sillä me kiroamme ihmisiäm Jumalan kuvaksi luotuja.

        10. Samasta suusta lähtee kiiros ja kirous.
        näin ei saa olla , veljeni.

        11. Pulppuaako lähde samasta silmästä makeaa ja karvasta vettä?

        12. Eihän viikunapuu voi tuottaaa öljymarjoja eikä viiniköynös viikunoita?
        samoin ei suolainen lähde voi antaa makeaa vettä. eikö niin, veljeni?

        13. KUKA TEISTÄ ON VIISAS JA YMMÄRTÄVÄINEN?
        tuokoon hän tekonsa näkyviin hyvällä vaelluksellaan sävyisässä viisaudessa.

        14. Mutta jos teillä on KATKERAA KIIVAUTTA JA RIITAISUUTTA SYDÄMESSÄNNE, älkää kerskatko ÄLKÄÄKÄ VALEHDELKO TOTUUTTA VASTAAN.

        15. TÄMÄ EI OLE YLHÄÄLTÄ TULEVAA VIISAUTTA, VAN SE ON MAALLISTA, SIELULLISTA, RIIVAJIEN VIISAUTTA.

        16. MISSÄ ON KIIVAUTTA JA RIITAISUTTA,
        SIELLÄ ON EPÄJÄRJESTYSTÄ JA KAIKENLAISTA PAHAA MENOA.

        17. Mutta ylhäältä tuleva viisaus on PUHDASTA, rauhaisaa, lempeää, taipuisaa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä.
        Se ei ole epäluuloinen eikä teeskentele.

        18. Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.

        Pietarin 2 kirjeestä

        Luku 3:15-17

        15. Pitäkää pelastuksena sitä, että Herramme on kärsivällinen. onhan rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden ,ikaan kirjoittanut siitä teille.

        16. Hän puhuu siitä kaikissa kirjeissään, joissa hän käsittelee näitä asioita. Niissä on tosin yhtä ja toista vaikeatajuista,
        MITÄ TIETÄMÄTTÖMÄT JA VAILLA VARMAA POHJAA OLEVAT IHMISET VÄÄNTÄVÄT KIEROON, KUTEN MUITAKIN RAAMATUN KIRJOITUKSIA,
        TEHDEN SEN OMAKSI KADOTUKSEKSEEN!

        menkää kaikki itseenne ja tehkää parannus tästä!

        Apostolien teoista

        Luku 7:55 ja 56

        55. Mutta pyhää henkeä täynnä Stefanus nosti katseensa taivasta kohti ja näki
        Jumlan kirkkauden ja Jeesuksen seisomassa Jumalan oikealla puolella.

        56. Hän sanoi: Minä näen taivaat auenneina ja ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella.

        miten jos Jeesus olisi Jumala ja itse Isä niin miten Jumala seisoisi itsensä oikealla puolellla? ja kuka on tämä kuka seisoo Jumalalan oikealla puolella?

        Kirjeestä Hebrealaisille

        Luku 1:8,9

        8. POJASTA TAAS: JUMALA, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iäti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

        9. Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit vääryyttä.
        Sen tähden JUMALA SINUN JUMALASI, on voidellut sinua iloöljyllä enemmän kuin osaveljiäsi.

        kuka on tämä joka sanoo poikaansa Jumalaksi?
        ja kuka on pojan Jumala?

        Sanan laskuista

        Luku 8:22-31

        22. MINÄ olin Herran omana, hänen tiensä alussa, ennen hänen tekojaan, ennen aikojen alkua.

        23. Iäisyydestä MINUT on asetettu olemaan alusta asti, ennen kuin maata olikaan.

        24. Ennen kuin syvyyksiä oli, MINÄ synnyin, ennen kuin oli lähteitä, vedestä rikkaita.

        25. Ennen kuin vuoret upotettiin paikoilleen, ennen kukkuloita, MINÄ synnyin,

        26. Kun HÄN ei ollut tehnyt maata, ei mantua, ei maanpiirin tomujen alkujakaan.

        27. Kun HÄN valmisti valmisi taivaat, MINÄ olin siinä, kun hän veti rajan syvyyden pinnalle,

        28. Kun HÄN vahvisti pilvet korkeudessa, kun syvyyden lähteet saivat voiman.

        29. Kun HÄN asetti merelle sen rajat, että vedet eivät ylittäisi hänen säätämiään [rajoja], kun HÄN vahvisti maan perustukset

        30. silloin MINÄ olin HÄNEN RINNALLAAN TYÖMESTARINA, ihastuneena riemuitsin päivästä päivään.
        HÄNEN EDESSÄÄN minä iloitsin kaiken aikaa,

        31. Ihaillen HÄNEN maanpiiriään, ja ihastukseni olivat ihmislapset.

        keistä tässä puhutaan?

        kula on tämä joka on luonut kaiken?
        kuka on tämä kuka on hänen rinnaallaan ja edessään työmestarina?

        Kirjeestä Hebrealaisille

        Luku 5:5,7 ja 8 / 9:15 ja24

        5. Siten ei Krisutskaan itse korottanut itseään ylimmäisen papin arvoon. sen teki Hän, joka sanoi: hänelle: Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.

        kuka on tämä joka Jeesuksen Kristuken korotti?
        jos Jeesus olisi Jumala niin miten Jumala voisi itsensä korottaa?
        kuka sanoi Jeesukselle että olet minun poikani?

        7. Ihmiselämänsä päivinä hän äänekkäällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia Hänelle, joka voi pelastaa hänet kuolemasta. Hänen rukouksensa kuultiin hänen mielensä pyhyyden tähden.

        8. Niin hän, vaikka oli Poika, oppi kuuliaisuuden siitä, mitä kärsi.

        kuka on tämä ketä Jeesus rukoili pelastuakseen kuolemasta?
        jos Jeesus olisi Jumala ja tullut maan päälle niin kuka olisi taivaassa vastaan ottamassa Jeesuksen rukouksia ja pelastamassa Jeesuksen kuolemasta?
        miten Jeesus voisi pelastaa itsensä kuolemasta jos olisi Jumala?

        9:15 ja 24

        15. Kristus on tullut uuden liiton välimieheksi, jonka kuolema on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikaisista rikkomuksista, että ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iäisen perinnön.

        24. Kristus ei mennyt ihmiskäsin tehtyyn kaikkenin pyhimpään, mikä on vain todellisen pyhäkön kuva, vaan itse taivaaseen ollakseen nyt Jumalan edessä puhumassa meidän puolesta.

        jos Jeesus olisi Jumala niin miten Jumala voisi olla itsensä edessä puhumassa meidän puolesta?
        ja jos Jeesus olisi Jumala niin miten Jumala voisi olla itsensä ja meidän välimiehenä?

        kuka on tämä joka toimii meidän väli miehenä ja on Jumalan ja Isän luona puhumassa meidän edesstämme?


      • Häipyisit täältä
        jatkoa 3 kirjoitti:

        Apostolien teoista

        Luku 7:55 ja 56

        55. Mutta pyhää henkeä täynnä Stefanus nosti katseensa taivasta kohti ja näki
        Jumlan kirkkauden ja Jeesuksen seisomassa Jumalan oikealla puolella.

        56. Hän sanoi: Minä näen taivaat auenneina ja ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella.

        miten jos Jeesus olisi Jumala ja itse Isä niin miten Jumala seisoisi itsensä oikealla puolellla? ja kuka on tämä kuka seisoo Jumalalan oikealla puolella?

        Kirjeestä Hebrealaisille

        Luku 1:8,9

        8. POJASTA TAAS: JUMALA, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iäti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

        9. Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit vääryyttä.
        Sen tähden JUMALA SINUN JUMALASI, on voidellut sinua iloöljyllä enemmän kuin osaveljiäsi.

        kuka on tämä joka sanoo poikaansa Jumalaksi?
        ja kuka on pojan Jumala?

        Sanan laskuista

        Luku 8:22-31

        22. MINÄ olin Herran omana, hänen tiensä alussa, ennen hänen tekojaan, ennen aikojen alkua.

        23. Iäisyydestä MINUT on asetettu olemaan alusta asti, ennen kuin maata olikaan.

        24. Ennen kuin syvyyksiä oli, MINÄ synnyin, ennen kuin oli lähteitä, vedestä rikkaita.

        25. Ennen kuin vuoret upotettiin paikoilleen, ennen kukkuloita, MINÄ synnyin,

        26. Kun HÄN ei ollut tehnyt maata, ei mantua, ei maanpiirin tomujen alkujakaan.

        27. Kun HÄN valmisti valmisi taivaat, MINÄ olin siinä, kun hän veti rajan syvyyden pinnalle,

        28. Kun HÄN vahvisti pilvet korkeudessa, kun syvyyden lähteet saivat voiman.

        29. Kun HÄN asetti merelle sen rajat, että vedet eivät ylittäisi hänen säätämiään [rajoja], kun HÄN vahvisti maan perustukset

        30. silloin MINÄ olin HÄNEN RINNALLAAN TYÖMESTARINA, ihastuneena riemuitsin päivästä päivään.
        HÄNEN EDESSÄÄN minä iloitsin kaiken aikaa,

        31. Ihaillen HÄNEN maanpiiriään, ja ihastukseni olivat ihmislapset.

        keistä tässä puhutaan?

        kula on tämä joka on luonut kaiken?
        kuka on tämä kuka on hänen rinnaallaan ja edessään työmestarina?

        Kirjeestä Hebrealaisille

        Luku 5:5,7 ja 8 / 9:15 ja24

        5. Siten ei Krisutskaan itse korottanut itseään ylimmäisen papin arvoon. sen teki Hän, joka sanoi: hänelle: Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.

        kuka on tämä joka Jeesuksen Kristuken korotti?
        jos Jeesus olisi Jumala niin miten Jumala voisi itsensä korottaa?
        kuka sanoi Jeesukselle että olet minun poikani?

        7. Ihmiselämänsä päivinä hän äänekkäällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia Hänelle, joka voi pelastaa hänet kuolemasta. Hänen rukouksensa kuultiin hänen mielensä pyhyyden tähden.

        8. Niin hän, vaikka oli Poika, oppi kuuliaisuuden siitä, mitä kärsi.

        kuka on tämä ketä Jeesus rukoili pelastuakseen kuolemasta?
        jos Jeesus olisi Jumala ja tullut maan päälle niin kuka olisi taivaassa vastaan ottamassa Jeesuksen rukouksia ja pelastamassa Jeesuksen kuolemasta?
        miten Jeesus voisi pelastaa itsensä kuolemasta jos olisi Jumala?

        9:15 ja 24

        15. Kristus on tullut uuden liiton välimieheksi, jonka kuolema on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikaisista rikkomuksista, että ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iäisen perinnön.

        24. Kristus ei mennyt ihmiskäsin tehtyyn kaikkenin pyhimpään, mikä on vain todellisen pyhäkön kuva, vaan itse taivaaseen ollakseen nyt Jumalan edessä puhumassa meidän puolesta.

        jos Jeesus olisi Jumala niin miten Jumala voisi olla itsensä edessä puhumassa meidän puolesta?
        ja jos Jeesus olisi Jumala niin miten Jumala voisi olla itsensä ja meidän välimiehenä?

        kuka on tämä joka toimii meidän väli miehenä ja on Jumalan ja Isän luona puhumassa meidän edesstämme?

        Alakaa pikkuhiljaa kyrsiin tämä raamatunlausekotelo ex se ja se ja se. Haluatko bannin tältäkin foorumilta. Vaikka sulla olis kuinka tärkeä sanoma niin sillä ei ole mitään merkitystä.


      • jatkoa 4
        jatkoa 3 kirjoitti:

        Apostolien teoista

        Luku 7:55 ja 56

        55. Mutta pyhää henkeä täynnä Stefanus nosti katseensa taivasta kohti ja näki
        Jumlan kirkkauden ja Jeesuksen seisomassa Jumalan oikealla puolella.

        56. Hän sanoi: Minä näen taivaat auenneina ja ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella.

        miten jos Jeesus olisi Jumala ja itse Isä niin miten Jumala seisoisi itsensä oikealla puolellla? ja kuka on tämä kuka seisoo Jumalalan oikealla puolella?

        Kirjeestä Hebrealaisille

        Luku 1:8,9

        8. POJASTA TAAS: JUMALA, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iäti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

        9. Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit vääryyttä.
        Sen tähden JUMALA SINUN JUMALASI, on voidellut sinua iloöljyllä enemmän kuin osaveljiäsi.

        kuka on tämä joka sanoo poikaansa Jumalaksi?
        ja kuka on pojan Jumala?

        Sanan laskuista

        Luku 8:22-31

        22. MINÄ olin Herran omana, hänen tiensä alussa, ennen hänen tekojaan, ennen aikojen alkua.

        23. Iäisyydestä MINUT on asetettu olemaan alusta asti, ennen kuin maata olikaan.

        24. Ennen kuin syvyyksiä oli, MINÄ synnyin, ennen kuin oli lähteitä, vedestä rikkaita.

        25. Ennen kuin vuoret upotettiin paikoilleen, ennen kukkuloita, MINÄ synnyin,

        26. Kun HÄN ei ollut tehnyt maata, ei mantua, ei maanpiirin tomujen alkujakaan.

        27. Kun HÄN valmisti valmisi taivaat, MINÄ olin siinä, kun hän veti rajan syvyyden pinnalle,

        28. Kun HÄN vahvisti pilvet korkeudessa, kun syvyyden lähteet saivat voiman.

        29. Kun HÄN asetti merelle sen rajat, että vedet eivät ylittäisi hänen säätämiään [rajoja], kun HÄN vahvisti maan perustukset

        30. silloin MINÄ olin HÄNEN RINNALLAAN TYÖMESTARINA, ihastuneena riemuitsin päivästä päivään.
        HÄNEN EDESSÄÄN minä iloitsin kaiken aikaa,

        31. Ihaillen HÄNEN maanpiiriään, ja ihastukseni olivat ihmislapset.

        keistä tässä puhutaan?

        kula on tämä joka on luonut kaiken?
        kuka on tämä kuka on hänen rinnaallaan ja edessään työmestarina?

        Kirjeestä Hebrealaisille

        Luku 5:5,7 ja 8 / 9:15 ja24

        5. Siten ei Krisutskaan itse korottanut itseään ylimmäisen papin arvoon. sen teki Hän, joka sanoi: hänelle: Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.

        kuka on tämä joka Jeesuksen Kristuken korotti?
        jos Jeesus olisi Jumala niin miten Jumala voisi itsensä korottaa?
        kuka sanoi Jeesukselle että olet minun poikani?

        7. Ihmiselämänsä päivinä hän äänekkäällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia Hänelle, joka voi pelastaa hänet kuolemasta. Hänen rukouksensa kuultiin hänen mielensä pyhyyden tähden.

        8. Niin hän, vaikka oli Poika, oppi kuuliaisuuden siitä, mitä kärsi.

        kuka on tämä ketä Jeesus rukoili pelastuakseen kuolemasta?
        jos Jeesus olisi Jumala ja tullut maan päälle niin kuka olisi taivaassa vastaan ottamassa Jeesuksen rukouksia ja pelastamassa Jeesuksen kuolemasta?
        miten Jeesus voisi pelastaa itsensä kuolemasta jos olisi Jumala?

        9:15 ja 24

        15. Kristus on tullut uuden liiton välimieheksi, jonka kuolema on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikaisista rikkomuksista, että ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iäisen perinnön.

        24. Kristus ei mennyt ihmiskäsin tehtyyn kaikkenin pyhimpään, mikä on vain todellisen pyhäkön kuva, vaan itse taivaaseen ollakseen nyt Jumalan edessä puhumassa meidän puolesta.

        jos Jeesus olisi Jumala niin miten Jumala voisi olla itsensä edessä puhumassa meidän puolesta?
        ja jos Jeesus olisi Jumala niin miten Jumala voisi olla itsensä ja meidän välimiehenä?

        kuka on tämä joka toimii meidän väli miehenä ja on Jumalan ja Isän luona puhumassa meidän edesstämme?

        Matteuksen evankeliumista

        Luku 11:6

        6. Autuas se joka ei loukkaannu minuun.

        Johanneksen evankeliumista

        Luku 6:60-71

        60. Kuultuaan tämän monet hänen opetuslapsista sanoivat:
        TÄMÄ ON KOVAA PUHETTA, KUKA VOI SITÄ KUULLA?

        61. Jeesus tiesi mielessään, että hänen opetuslapsensa nurisivat siitä.
        HÄN SANOI HEILLE: LUOKKAAKO TÄMÄ TEITÄ?

        62. Mitä sitten, jos näette Ihmisen pojan nousevan sinne, missä hän oli ennen!

        63. Henki yksin tekee eläväksi.Liha ei hyödytä mitään. Ne sanat, mitkä olen teille puhunut, ovat Henki ja elämä.

        64. TEIDÄN JOUKOSSANNE ON KUITENKIN MUUTAMIA, JOTKA EIVÄT USKO.
        Jeesus tiesi, ketkä ne olivat, jotka eivät uskoneet, ja kuka oli kavaltava hänet.

        65. Hän: jatkoi: Siksi minä sanoinkin teille, ETTEI KUKAAN VOI TULLA MINUN LUOKSENI ELLEI ISÄNI SITÄ HÄNELLE ANNA.

        66. Tämän johdosta monet vetäytyivät pois eivätkä enää vaeltaneet hänen kanssaan.

        67. Jeesus kysyi niiltä kahdeltatoista: TAHDOTTEKO TEKIN MENNÄ POIS?

        68. Simon pietari vastasi hänelle: Herra, kenen luo me menisimme?
        Sinulla on iäisen elämän sanat.

        69. me uskomme ja ymmärrämme, että olet Jumalan Pyhä.

        70 Heesus vastasi heille: Enkö minä ole valinnut teitä, te kaksitoista?
        yksi teistä on kuitenkin perkele.

        71. Sen hän sanoi Juudaasta, Simon Iskariotin pojasta.
        Tämä oli näet kavaltava hänet, vaikka oli yksi niistä kahdestatoista.

        Lopuksi Matteuksen evankeliumista

        Luku 11:25-27

        25. Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan ja sanoi: Minä ylistän sinua Isä, taivaan ja maan Herra, että olet SALANNUT nämä [omasta mielestään] viisailta ja järkeviltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.

        26. Näin sinä Isä, olet nähnyt hyväksi.

        27. Kaiken Isäni on antanut minun haltuuni.
        KUKAAN EI TUNNE POIKAA KUIN ISÄ, EIKÄ KUKAAN MUU TUNNE POIKAA KUIN ISÄ, EIKÄ ISÄÄ TUNNE KUKAAN MUU KUIN POIKA JA SE, JOLLE POIKA TAHTOO TEHDÄ HÄNET TUNNETUKSI.


      • jatkoa 5
        jatkoa 4 kirjoitti:

        Matteuksen evankeliumista

        Luku 11:6

        6. Autuas se joka ei loukkaannu minuun.

        Johanneksen evankeliumista

        Luku 6:60-71

        60. Kuultuaan tämän monet hänen opetuslapsista sanoivat:
        TÄMÄ ON KOVAA PUHETTA, KUKA VOI SITÄ KUULLA?

        61. Jeesus tiesi mielessään, että hänen opetuslapsensa nurisivat siitä.
        HÄN SANOI HEILLE: LUOKKAAKO TÄMÄ TEITÄ?

        62. Mitä sitten, jos näette Ihmisen pojan nousevan sinne, missä hän oli ennen!

        63. Henki yksin tekee eläväksi.Liha ei hyödytä mitään. Ne sanat, mitkä olen teille puhunut, ovat Henki ja elämä.

        64. TEIDÄN JOUKOSSANNE ON KUITENKIN MUUTAMIA, JOTKA EIVÄT USKO.
        Jeesus tiesi, ketkä ne olivat, jotka eivät uskoneet, ja kuka oli kavaltava hänet.

        65. Hän: jatkoi: Siksi minä sanoinkin teille, ETTEI KUKAAN VOI TULLA MINUN LUOKSENI ELLEI ISÄNI SITÄ HÄNELLE ANNA.

        66. Tämän johdosta monet vetäytyivät pois eivätkä enää vaeltaneet hänen kanssaan.

        67. Jeesus kysyi niiltä kahdeltatoista: TAHDOTTEKO TEKIN MENNÄ POIS?

        68. Simon pietari vastasi hänelle: Herra, kenen luo me menisimme?
        Sinulla on iäisen elämän sanat.

        69. me uskomme ja ymmärrämme, että olet Jumalan Pyhä.

        70 Heesus vastasi heille: Enkö minä ole valinnut teitä, te kaksitoista?
        yksi teistä on kuitenkin perkele.

        71. Sen hän sanoi Juudaasta, Simon Iskariotin pojasta.
        Tämä oli näet kavaltava hänet, vaikka oli yksi niistä kahdestatoista.

        Lopuksi Matteuksen evankeliumista

        Luku 11:25-27

        25. Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan ja sanoi: Minä ylistän sinua Isä, taivaan ja maan Herra, että olet SALANNUT nämä [omasta mielestään] viisailta ja järkeviltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.

        26. Näin sinä Isä, olet nähnyt hyväksi.

        27. Kaiken Isäni on antanut minun haltuuni.
        KUKAAN EI TUNNE POIKAA KUIN ISÄ, EIKÄ KUKAAN MUU TUNNE POIKAA KUIN ISÄ, EIKÄ ISÄÄ TUNNE KUKAAN MUU KUIN POIKA JA SE, JOLLE POIKA TAHTOO TEHDÄ HÄNET TUNNETUKSI.

        Paavalin toisesta kirjeestä Tessalonikalaisille

        Luku 2:11,12

        11.Sen tähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,

        12.Että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan ovat mielistyneet vääryyteen.

        Jaakobin kirjeestä

        Luku 2:19

        19. Sinä uskot että Jumala on YKSI. Siinä teet oikein. Riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.

        Paavalin ensimmäisestä kirjeestä Timoteukselle

        luvut 4:1 ja 5:15

        1. Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina jotkut luopuvat uskosta, seuraten villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

        5:15

        15. Ovathan jotkut jo kääntyneet pois seuraamaan Saatanaa.

        Matteuksen evankeliumista

        Luku 7:21-23

        21.Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra!, pääse taivasten valtakuntaan, vaan se joka tekee taivaassa olevan Isäni tahdon.

        22.Moni sanoo minulle sinä päivänä:
        Herra, Herra, emmekö me sinun nimessäsi ennustaneet, sinun nimessäsi ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimessäsi tehneet monta voimatekoa?

        23.Silloin minä julistan heille: En ole koskaan teitä tuntenut. Menkää pois minun luotani, te laittomuuden tekijät.

        Jeremiaasta

        Luku 17:5-8

        5. Näin sanoo Herra: Kirottu on mies, joka turvaa ihmisiin, panee luottamuksensa omaan voimaansa, ja jonka sydän luopuu Herrasta.

        6. Hän jää alastomaksi arolle eikä näe mitään onnea tulevan; hän asuu poudan polttamissa paikoissa erämaassa, asumattomassa suolamaassa.

        7. Siunattu on Herraan turvaava mies, jonka turvana Herra on.

        8. Hän on kuin veden partaalle istutettu puu, joka ojentaa juurensa puron puoleen; helteen tuloa se ei peljästy, vaan sen lehvä on vihanta, ei poutavuonnakaan sillä ei ole huolta, eikä se herkeä hedelmää tekemästä.

        Paavalin kirjeestä galatalaisille

        Luku 1:16 ja 2:8

        16. Ilmaista minussa Poikansa, että minä kansojen keskuudessa julistaisin evankeliumia hänestä,
        MINÄ EN ALKUUKAAN KYSYNYT NEUVOA MINUN INHIMILLISELTÄ JÄRJELTÄNI

        8. Olkaa varuillanne, ettei kenenkään JÄRKEISOPPI JA TYHJÄ PETOS saisi teitä saaliikseen, kun hän pidättäytyy ihmissäädöksiin ja maailman järjestyksiin, EIKÄ KRISTUKSEEN


      • jatkoa 6
        jatkoa 5 kirjoitti:

        Paavalin toisesta kirjeestä Tessalonikalaisille

        Luku 2:11,12

        11.Sen tähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,

        12.Että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan ovat mielistyneet vääryyteen.

        Jaakobin kirjeestä

        Luku 2:19

        19. Sinä uskot että Jumala on YKSI. Siinä teet oikein. Riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.

        Paavalin ensimmäisestä kirjeestä Timoteukselle

        luvut 4:1 ja 5:15

        1. Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina jotkut luopuvat uskosta, seuraten villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

        5:15

        15. Ovathan jotkut jo kääntyneet pois seuraamaan Saatanaa.

        Matteuksen evankeliumista

        Luku 7:21-23

        21.Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra!, pääse taivasten valtakuntaan, vaan se joka tekee taivaassa olevan Isäni tahdon.

        22.Moni sanoo minulle sinä päivänä:
        Herra, Herra, emmekö me sinun nimessäsi ennustaneet, sinun nimessäsi ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimessäsi tehneet monta voimatekoa?

        23.Silloin minä julistan heille: En ole koskaan teitä tuntenut. Menkää pois minun luotani, te laittomuuden tekijät.

        Jeremiaasta

        Luku 17:5-8

        5. Näin sanoo Herra: Kirottu on mies, joka turvaa ihmisiin, panee luottamuksensa omaan voimaansa, ja jonka sydän luopuu Herrasta.

        6. Hän jää alastomaksi arolle eikä näe mitään onnea tulevan; hän asuu poudan polttamissa paikoissa erämaassa, asumattomassa suolamaassa.

        7. Siunattu on Herraan turvaava mies, jonka turvana Herra on.

        8. Hän on kuin veden partaalle istutettu puu, joka ojentaa juurensa puron puoleen; helteen tuloa se ei peljästy, vaan sen lehvä on vihanta, ei poutavuonnakaan sillä ei ole huolta, eikä se herkeä hedelmää tekemästä.

        Paavalin kirjeestä galatalaisille

        Luku 1:16 ja 2:8

        16. Ilmaista minussa Poikansa, että minä kansojen keskuudessa julistaisin evankeliumia hänestä,
        MINÄ EN ALKUUKAAN KYSYNYT NEUVOA MINUN INHIMILLISELTÄ JÄRJELTÄNI

        8. Olkaa varuillanne, ettei kenenkään JÄRKEISOPPI JA TYHJÄ PETOS saisi teitä saaliikseen, kun hän pidättäytyy ihmissäädöksiin ja maailman järjestyksiin, EIKÄ KRISTUKSEEN

        Johanneksen Evankeliumista

        Luku 3:17-20 ja 12:44

        12

        44. Jeesus huusi ja sanoi: JOKA USKOO MINUUN, EI USKO MINUUN, VAAN LÄHETTÄJÄÄNI

        3

        17.Jumala ei lähettänyt Poikaansa maailmaan TUOMITSEMAAN
        maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttaan PELASTUISI.

        18.Häneen uskovaa ei tuomita, mutta joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainoan Pojan nimeen.

        19.Tämä on tuomio, että valo on tullut maailmaan, mutta ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valoa, sillä heidän tekonsa olivat pahoja.

        20.Jokainen pahaa tekevä vihaa valoa eikä tule valoon, ettei hänen tekojaan nuhdeltaisi.

        Luku 12:46-50

        46.Minä olen tullut valoksi maailmaan, ettei kukaan, joka uskoo minuun, jäisi pimeyteen.

        47.Jos joku kuulee minun sanani eikä noudata niitä, minä en TUOMITSE häntä. sillä minä en ole tullut tuomitsemaan maailmaa, vaan PELASTAMAAN maailman.

        48.JOKA HALVEKSII MINUA EIKÄ OTA VASTAAN SANOJANI, HÄNELLÄ ON TUOMITSIJANSA: SE SANA, MINKÄ OLEN PUHUNUT, ON TUOMITSEVA HÄNET VIIMEISENÄ PÄIVÄNÄ.

        49.Enhän mimä ole puhunut itsestäni, VAAN ISÄ, joka minut on lähettänyt, on määrännyt, mitä minun on sanottava ja mitä puhuttava.

        50.Minä tiedän, että hänen käskynsä on ikuinen elämä.
        Mitä minä siis puhun, minä puhun niin kuin isä on minulle sanonut.

        Sananlaskut 1:20-33

        »Viisaus huutaa kadulla, antaa äänensä kuulua toreilla; meluisten katujen kulmissa se kutsuu, porttien ovilta kaupungissa sanansa sanoo: Kuinka kauan te, yksinkertaiset, rakastatte yksinkertaisuutta, kuinka kauan pilkkaajilla on halu pilkkaan ja tyhmät vihaavat tietoa?

        Kääntykää minun nuhdeltavikseni. Katso, minä vuodatan teille henkeäni, saatan sanani tiedoksenne.

        Kun minä kutsuin ja te estelitte, kun ojensin kättäni eikä kenkään kuunnellut, vaan te vieroksuitte kaikkia minun neuvojani, ette suostuneet minun nuhteisiini, niin minäkin nauran teidän hädällenne, pilkkaan, kun tulee se, mitä te kauhistutte; kun myrskynä tulee se, mitä te kauhistutte, kun hätänne saapuu tuulispäänä, kun päällenne tulee vaiva ja ahdistus.

        Silloin he minua kutsuvat, mutta minä en vastaa, etsivät minua, mutta eivät löydä.»

        loput täsät luvusta

        29.He vihasivat ymmärrystä, eivät valinneet osakseen herran pelkoa

        30.Eivätkä suostuneet minun neuvooni, vaan pitivät halpoina kaikkia varoituksiani.

        31.Sen tähden he saavat syödä oman vaelluksensa hedelmiä ja saavat kyllänsä omista hankkeistaan.

        32.Yksinkertaiset surmaa heideän oma luopumuksensa, ja tyhmät tuhoaa heidän oma suruttomuutensa.

        33.Mutta joka minua kuulee, saa asua turvassa ja olla rauhassa onnettomuuden kauhuilta.

        Aamoksesta

        Luku 5:10

        10. He vihaavat sitä, joka portissa puoltaa oikeutta, ja totuuden puhuja on heille kauhistus.

        Jobista

        Luku 19:25-29

        25. Kuitenkin minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä.

        26. kun tämä nahka on yltäni raastettu ja olen ruumiistani irti, saan minä nähdä Jumalan.

        27. Hänet olen minä näkevä apunani; minun silmäni saavat nähdä hänet-eikä hän ole outo.
        Tätä sydämeni ikävoi

        28. Kun te sanotte: 'vainoammeko todella häntä!' -minun muka syy

        29. peljätkää miekkaa, sillä viha on kohtaava pahoja töitä, miekan rangaistavia.
        Tietäkää, on olemassa Tuomari.


      • ihmettelempä vain
        jatkoa 6 kirjoitti:

        Johanneksen Evankeliumista

        Luku 3:17-20 ja 12:44

        12

        44. Jeesus huusi ja sanoi: JOKA USKOO MINUUN, EI USKO MINUUN, VAAN LÄHETTÄJÄÄNI

        3

        17.Jumala ei lähettänyt Poikaansa maailmaan TUOMITSEMAAN
        maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttaan PELASTUISI.

        18.Häneen uskovaa ei tuomita, mutta joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainoan Pojan nimeen.

        19.Tämä on tuomio, että valo on tullut maailmaan, mutta ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valoa, sillä heidän tekonsa olivat pahoja.

        20.Jokainen pahaa tekevä vihaa valoa eikä tule valoon, ettei hänen tekojaan nuhdeltaisi.

        Luku 12:46-50

        46.Minä olen tullut valoksi maailmaan, ettei kukaan, joka uskoo minuun, jäisi pimeyteen.

        47.Jos joku kuulee minun sanani eikä noudata niitä, minä en TUOMITSE häntä. sillä minä en ole tullut tuomitsemaan maailmaa, vaan PELASTAMAAN maailman.

        48.JOKA HALVEKSII MINUA EIKÄ OTA VASTAAN SANOJANI, HÄNELLÄ ON TUOMITSIJANSA: SE SANA, MINKÄ OLEN PUHUNUT, ON TUOMITSEVA HÄNET VIIMEISENÄ PÄIVÄNÄ.

        49.Enhän mimä ole puhunut itsestäni, VAAN ISÄ, joka minut on lähettänyt, on määrännyt, mitä minun on sanottava ja mitä puhuttava.

        50.Minä tiedän, että hänen käskynsä on ikuinen elämä.
        Mitä minä siis puhun, minä puhun niin kuin isä on minulle sanonut.

        Sananlaskut 1:20-33

        »Viisaus huutaa kadulla, antaa äänensä kuulua toreilla; meluisten katujen kulmissa se kutsuu, porttien ovilta kaupungissa sanansa sanoo: Kuinka kauan te, yksinkertaiset, rakastatte yksinkertaisuutta, kuinka kauan pilkkaajilla on halu pilkkaan ja tyhmät vihaavat tietoa?

        Kääntykää minun nuhdeltavikseni. Katso, minä vuodatan teille henkeäni, saatan sanani tiedoksenne.

        Kun minä kutsuin ja te estelitte, kun ojensin kättäni eikä kenkään kuunnellut, vaan te vieroksuitte kaikkia minun neuvojani, ette suostuneet minun nuhteisiini, niin minäkin nauran teidän hädällenne, pilkkaan, kun tulee se, mitä te kauhistutte; kun myrskynä tulee se, mitä te kauhistutte, kun hätänne saapuu tuulispäänä, kun päällenne tulee vaiva ja ahdistus.

        Silloin he minua kutsuvat, mutta minä en vastaa, etsivät minua, mutta eivät löydä.»

        loput täsät luvusta

        29.He vihasivat ymmärrystä, eivät valinneet osakseen herran pelkoa

        30.Eivätkä suostuneet minun neuvooni, vaan pitivät halpoina kaikkia varoituksiani.

        31.Sen tähden he saavat syödä oman vaelluksensa hedelmiä ja saavat kyllänsä omista hankkeistaan.

        32.Yksinkertaiset surmaa heideän oma luopumuksensa, ja tyhmät tuhoaa heidän oma suruttomuutensa.

        33.Mutta joka minua kuulee, saa asua turvassa ja olla rauhassa onnettomuuden kauhuilta.

        Aamoksesta

        Luku 5:10

        10. He vihaavat sitä, joka portissa puoltaa oikeutta, ja totuuden puhuja on heille kauhistus.

        Jobista

        Luku 19:25-29

        25. Kuitenkin minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä.

        26. kun tämä nahka on yltäni raastettu ja olen ruumiistani irti, saan minä nähdä Jumalan.

        27. Hänet olen minä näkevä apunani; minun silmäni saavat nähdä hänet-eikä hän ole outo.
        Tätä sydämeni ikävoi

        28. Kun te sanotte: 'vainoammeko todella häntä!' -minun muka syy

        29. peljätkää miekkaa, sillä viha on kohtaava pahoja töitä, miekan rangaistavia.
        Tietäkää, on olemassa Tuomari.

        Mihin pyrit tällä kiusanteolla? Saatko tästä jotakin sairasta nautintoa.


      • jatkoa 7
        jatkoa 6 kirjoitti:

        Johanneksen Evankeliumista

        Luku 3:17-20 ja 12:44

        12

        44. Jeesus huusi ja sanoi: JOKA USKOO MINUUN, EI USKO MINUUN, VAAN LÄHETTÄJÄÄNI

        3

        17.Jumala ei lähettänyt Poikaansa maailmaan TUOMITSEMAAN
        maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttaan PELASTUISI.

        18.Häneen uskovaa ei tuomita, mutta joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainoan Pojan nimeen.

        19.Tämä on tuomio, että valo on tullut maailmaan, mutta ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valoa, sillä heidän tekonsa olivat pahoja.

        20.Jokainen pahaa tekevä vihaa valoa eikä tule valoon, ettei hänen tekojaan nuhdeltaisi.

        Luku 12:46-50

        46.Minä olen tullut valoksi maailmaan, ettei kukaan, joka uskoo minuun, jäisi pimeyteen.

        47.Jos joku kuulee minun sanani eikä noudata niitä, minä en TUOMITSE häntä. sillä minä en ole tullut tuomitsemaan maailmaa, vaan PELASTAMAAN maailman.

        48.JOKA HALVEKSII MINUA EIKÄ OTA VASTAAN SANOJANI, HÄNELLÄ ON TUOMITSIJANSA: SE SANA, MINKÄ OLEN PUHUNUT, ON TUOMITSEVA HÄNET VIIMEISENÄ PÄIVÄNÄ.

        49.Enhän mimä ole puhunut itsestäni, VAAN ISÄ, joka minut on lähettänyt, on määrännyt, mitä minun on sanottava ja mitä puhuttava.

        50.Minä tiedän, että hänen käskynsä on ikuinen elämä.
        Mitä minä siis puhun, minä puhun niin kuin isä on minulle sanonut.

        Sananlaskut 1:20-33

        »Viisaus huutaa kadulla, antaa äänensä kuulua toreilla; meluisten katujen kulmissa se kutsuu, porttien ovilta kaupungissa sanansa sanoo: Kuinka kauan te, yksinkertaiset, rakastatte yksinkertaisuutta, kuinka kauan pilkkaajilla on halu pilkkaan ja tyhmät vihaavat tietoa?

        Kääntykää minun nuhdeltavikseni. Katso, minä vuodatan teille henkeäni, saatan sanani tiedoksenne.

        Kun minä kutsuin ja te estelitte, kun ojensin kättäni eikä kenkään kuunnellut, vaan te vieroksuitte kaikkia minun neuvojani, ette suostuneet minun nuhteisiini, niin minäkin nauran teidän hädällenne, pilkkaan, kun tulee se, mitä te kauhistutte; kun myrskynä tulee se, mitä te kauhistutte, kun hätänne saapuu tuulispäänä, kun päällenne tulee vaiva ja ahdistus.

        Silloin he minua kutsuvat, mutta minä en vastaa, etsivät minua, mutta eivät löydä.»

        loput täsät luvusta

        29.He vihasivat ymmärrystä, eivät valinneet osakseen herran pelkoa

        30.Eivätkä suostuneet minun neuvooni, vaan pitivät halpoina kaikkia varoituksiani.

        31.Sen tähden he saavat syödä oman vaelluksensa hedelmiä ja saavat kyllänsä omista hankkeistaan.

        32.Yksinkertaiset surmaa heideän oma luopumuksensa, ja tyhmät tuhoaa heidän oma suruttomuutensa.

        33.Mutta joka minua kuulee, saa asua turvassa ja olla rauhassa onnettomuuden kauhuilta.

        Aamoksesta

        Luku 5:10

        10. He vihaavat sitä, joka portissa puoltaa oikeutta, ja totuuden puhuja on heille kauhistus.

        Jobista

        Luku 19:25-29

        25. Kuitenkin minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä.

        26. kun tämä nahka on yltäni raastettu ja olen ruumiistani irti, saan minä nähdä Jumalan.

        27. Hänet olen minä näkevä apunani; minun silmäni saavat nähdä hänet-eikä hän ole outo.
        Tätä sydämeni ikävoi

        28. Kun te sanotte: 'vainoammeko todella häntä!' -minun muka syy

        29. peljätkää miekkaa, sillä viha on kohtaava pahoja töitä, miekan rangaistavia.
        Tietäkää, on olemassa Tuomari.

        Paavalin toisesta kirjeestä korinttolaisille

        Luku 11:3,4

        3. Pelkään kuitenkin, että kuten käärme kavaluudella petti Eevam, teidänkin mielenne ehkä TURMELTUU VILPITTÖMYYDESTÄ JA PUHTAUDESTA Kristusta kohtaan.

        4. Jos joku tulee luoksenne ja saarnaa TOISTA JEESUSTA kuin meidän saarnaamamme, tai jos te SAATTE ERI HENGEN KUIN OLETTE SAANEET, TAI ERILLAISEN EVANKELIUMIN kuin sen, minkä olette ottaneet vastaan, sellaista te hyvin suvaitsette.

        Johanneksen toisesta kirjeestä

        9. Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä EI OLE JUMALAA.
        Siinä opissa pysyvällä on sekä Isä että Poika.

        10. Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, älkää ottako häntä kotiinne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi.

        11. Joka lausuu hänet tervetulleeksi, juotuu osallisiksi hänen pahoihin tekoihinsa.

        kysymys kuulu kuka on niiden Jumala jotka uskoo kolmiyhteiseen Jumalaan ja ketkä on mennyt yli Kristuksen opin?

        Paavalin toisesta kirjeestä timoteukselle

        Luku 4:3 ja 4

        3. TULEE AIKA JOLLOIN HE EIVÄT SUVAITSE TERVETTÄ OPPIA, VAAN OMIEN HALUJENSA MUKAAN HAALIVAT KORVASYYHYYNSÄ OPETTAJIA.

        4. HE KÄÄNTÄVÄT KORVANSA POIS TOTUUDESTA JA EKSYVÄT TARUIHIN.

        Paavalin kirjeestä Tiitukselle

        Luku 1.10,11 ja 13, 14

        10. KURITTOMIA, TURHANPUHIJIA JA EKSYTTÄJIÄ on näet paljon varsinkin juutalaisuudesta kääntyneiden joukossa.

        11. SEMMOISILTA ON SUU TUKITTAVA, sillä opettamalla häpeällisen voiton vuoksi sellaista, MITÄ EI PITÄISI OPETTAA, hevillitsevät kokonaisia perhekuntia.

        13. Tämä todistus on tosi.
        NUHTELE HEITÄ SEN VUOKSI ANKARASTI, ETTÄ HE TULISIVAT USKOSSA TERVEIKSI.

        14. eivätkä kiinnittäisi huomiotaan juutalaisiin ja TOTUUDESTA POIS KÄÄNTYVIEN IHMISTEN KÄSKYIHIN.

        Kirjeestä Hebrealaisille

        luku 11:1-3

        1. Usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, vakaumus asioista, jotka eivät näy.

        2. Sillä siinä ovat vanhat saaneet todistuksen.

        3. USKOLLA, me ymmärrämme että maailmat on luotu Jumala sanalla, niin ette se, mikä nähdään, EI OLE SYNTYNYT NÄKYVÄSTÄ

        Luukkaan evankeliumista

        Luku 18:7,8

        7. Eikö sitten Jumala toimittaisi oikeutta valituilleen, jotka yötä päivää huutavat häntä avuksi, ja viivyttäisikö hän heiltä apuaan?

        8. Minä sanon teill: Hän toimittaa heille oikeuden pian.
        KUITENKIN KUN IHMISEN POIKA TULEE, LÖYTÄNEEKÖ HÄN USKOA MAAN PÄÄLTÄ?

        8. Minä sanon teille


      • jatkoa 8
        jatkoa 7 kirjoitti:

        Paavalin toisesta kirjeestä korinttolaisille

        Luku 11:3,4

        3. Pelkään kuitenkin, että kuten käärme kavaluudella petti Eevam, teidänkin mielenne ehkä TURMELTUU VILPITTÖMYYDESTÄ JA PUHTAUDESTA Kristusta kohtaan.

        4. Jos joku tulee luoksenne ja saarnaa TOISTA JEESUSTA kuin meidän saarnaamamme, tai jos te SAATTE ERI HENGEN KUIN OLETTE SAANEET, TAI ERILLAISEN EVANKELIUMIN kuin sen, minkä olette ottaneet vastaan, sellaista te hyvin suvaitsette.

        Johanneksen toisesta kirjeestä

        9. Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä EI OLE JUMALAA.
        Siinä opissa pysyvällä on sekä Isä että Poika.

        10. Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, älkää ottako häntä kotiinne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi.

        11. Joka lausuu hänet tervetulleeksi, juotuu osallisiksi hänen pahoihin tekoihinsa.

        kysymys kuulu kuka on niiden Jumala jotka uskoo kolmiyhteiseen Jumalaan ja ketkä on mennyt yli Kristuksen opin?

        Paavalin toisesta kirjeestä timoteukselle

        Luku 4:3 ja 4

        3. TULEE AIKA JOLLOIN HE EIVÄT SUVAITSE TERVETTÄ OPPIA, VAAN OMIEN HALUJENSA MUKAAN HAALIVAT KORVASYYHYYNSÄ OPETTAJIA.

        4. HE KÄÄNTÄVÄT KORVANSA POIS TOTUUDESTA JA EKSYVÄT TARUIHIN.

        Paavalin kirjeestä Tiitukselle

        Luku 1.10,11 ja 13, 14

        10. KURITTOMIA, TURHANPUHIJIA JA EKSYTTÄJIÄ on näet paljon varsinkin juutalaisuudesta kääntyneiden joukossa.

        11. SEMMOISILTA ON SUU TUKITTAVA, sillä opettamalla häpeällisen voiton vuoksi sellaista, MITÄ EI PITÄISI OPETTAA, hevillitsevät kokonaisia perhekuntia.

        13. Tämä todistus on tosi.
        NUHTELE HEITÄ SEN VUOKSI ANKARASTI, ETTÄ HE TULISIVAT USKOSSA TERVEIKSI.

        14. eivätkä kiinnittäisi huomiotaan juutalaisiin ja TOTUUDESTA POIS KÄÄNTYVIEN IHMISTEN KÄSKYIHIN.

        Kirjeestä Hebrealaisille

        luku 11:1-3

        1. Usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, vakaumus asioista, jotka eivät näy.

        2. Sillä siinä ovat vanhat saaneet todistuksen.

        3. USKOLLA, me ymmärrämme että maailmat on luotu Jumala sanalla, niin ette se, mikä nähdään, EI OLE SYNTYNYT NÄKYVÄSTÄ

        Luukkaan evankeliumista

        Luku 18:7,8

        7. Eikö sitten Jumala toimittaisi oikeutta valituilleen, jotka yötä päivää huutavat häntä avuksi, ja viivyttäisikö hän heiltä apuaan?

        8. Minä sanon teill: Hän toimittaa heille oikeuden pian.
        KUITENKIN KUN IHMISEN POIKA TULEE, LÖYTÄNEEKÖ HÄN USKOA MAAN PÄÄLTÄ?

        8. Minä sanon teille

        onko tämä teistä kiusantekoa kun julistan totuutta ja evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta?

        Johanneksen evankelumista

        Luku 7:16-18

        16. Jeesus vastasi heille: minun OPPINI ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt.

        17. Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, hän tulee TUNTEMAAN, onko tämä oppi JUMALASTA, VAI PUHUNKO OMIANI.

        18. Omiaan puhuva etsii kunniaa itselleen, mutta joka etsii kunniaa LÄHETTÄJÄLLEEN, on luotettava, eikä hänessä ole vääryyttä.


      • tässä minun
        jatkoa 8 kirjoitti:

        onko tämä teistä kiusantekoa kun julistan totuutta ja evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta?

        Johanneksen evankelumista

        Luku 7:16-18

        16. Jeesus vastasi heille: minun OPPINI ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt.

        17. Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, hän tulee TUNTEMAAN, onko tämä oppi JUMALASTA, VAI PUHUNKO OMIANI.

        18. Omiaan puhuva etsii kunniaa itselleen, mutta joka etsii kunniaa LÄHETTÄJÄLLEEN, on luotettava, eikä hänessä ole vääryyttä.

        todistukseni!

        en kuulu mihinkään kirkoon ja lahkoon en oo ees käynny rippileiriä!

        ainoa oikea tulkinta on uskoa niin kuin raamattu sanoo!

        tiedättekö nykyisin maailmassa on yli 4000 tuhatta uskon suuntaa, lahkoa ja oppia ja kaikki ovat harha oppeja paitsi raamattu!

        ja kaikki käyttää oppi pohjanaan raamattua!

        tässä minun todistukseni!

        koin n. 3,5 vuotta sitte herätyksen, tulin uudestaan uskoon.

        ennen elin ja uskoin näin!

        vanha elämäni oli tämmönen!

        johon kuului

        bi-seksuallisuus, ryyppäääminen/ kaikkien päihteiden käytäminen ja lääkkeiden väärin käyttäminen, pelaaminen,varastaminen, irtosuhteet (vapaa seksi), itsetyydytys, itsekeskeisyys,välinpitämättömyys, vanhat elämän arvot ja epäusko, porno, tv ja musiikki.

        ennen uskoin näin!

        Minä uskon Jumalaan
        Isään Kaikkivaltiaaseen
        taivaan ja maan Luojaan

        Ja Jeesukseen Kristukseen
        Jumalan ainoaan Poikaan
        meidän Herraamme
        joka sikisi Pyhästä Hengestä
        syntyi neitsyt Mariasta
        kärsi Pontius Pilatuksen aikana
        ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
        astui alas tuonelaan,
        nousi kolmantena päivänä kuolleista,
        astui ylös taivaisiin,
        istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan,
        oikealla puolella
        ja on sieltä tuleva tuomitsemaan
        eläviä ja kuolleita

        Ja Pyhään Henkeen
        pyhän yhteisen seurakunnan
        pyhäin yhteyden
        syntien anteeksiantamisen
        ruumiin ylösnousemisen
        ja iankaikkisen elämän

        ja ite ei tartvii tehdä mitään kun jeesus on kuollut ristillä meidän puolesta ja meidän syntimme on anteeksi annetut.

        mutta eletään niin että tehdään ite mitä halutaan ja eletään omien himojen ja halujen mukaan eikä olla mistään teoista vastuussa kenellekkään kun syntimme on anteeksi annetut.

        sen voin sanoa että tommosella uskolla ja elämällä ei pääse taivaaseen vaikka kuinka uskois!

        mun tarina on kuin tuhlaaja pojan tarina rankemmalla tavalla.

        sen voin sanoa että raamattu on totta joka sana siltäkin osin joka koskee parannuksen tekoa ja helvettiä!

        jotain vielä ittestäni!

        oon koko ikäni ollu uskova ("epäuskova")/pinnallinen kristitty

        kaikki oli niin kauan hyvin kun täytin 15 vuotta sit tuli synti elämään ja syntielämä vei mukanaa kunnes olin kokonaan synnin ja saatanan orja.

        tätä ennen ei juuri taivas asiat kiinnostannu yhtää, muuta kun sen verran et usko,
        raamattua ei tullu luettua juuri yhtään,
        joskus pienenä tuli luettuu semmosta lasten opetus kirjaa kuin uskollinen ystävä ei muuta!

        kunnes noin 3,5 vuotta sitten koin herätyksen, ja tulin uudestaan uskoon, sitä tuli vietettyy noin 8,5 vuotta syntielämässä.

        siten vielä vähä lisää ittestäni!

        olen pienenä nähnyt jumalan, mutta silti syntielämä vei mukanaan.

        se tapahtui samalla lailla kun moosekselle kun mooses pyysi nähdä Jumalan mutta Jumala ei antanut mooseksen nähdä kuin selkä puolensa niin minäkin näin vain Jumalan selkäpuolen.

        kerroin aina pienenä kaikille jumalasta johku 12 vuotiaaseen asti mutta sitten kun täytin
        15 vuotta ni syntielämä vei mukanaan.
        sit oli myös semmonen kaveripiiri et vei mukanaan.

        kunnes syntini mitta tuli täytteen, vaellukseni/elämäni annettiin kaaatua päälle

        tuli ihan järjettömän huono olo, olin kolme päivää järkyttynny.

        sitte pari päivää siitä eteenpäin, menin illalla nukkumaan ja sit saatanan annettiin tulla hakemaan mua helvettiin

        multa otettiin henki pois ja annettiin takas, ei ollu mun aika viel lähtee anneettin uus mahdollisuus.

        nostettii mut kadotuksesta takas elämään ja jeesuksen tykö.

        sen jälkee olin 1,5 kk kovassa kurituksessa.

        olin niin saatanan ja synnin koukussa et jos näin ei ois käynny ni en ois ikinä päässy syntielämästä irti ja ruvennu tekee parannusta.

        olin niin luopunnu et jos mut ois annettu tolloin mennä, kun ******* tuli hakee ni oisin nyt helvetissä mut mulle annettiin uus mahdollisuus.

        kiitos tästä Isälle ja Pojalle


      • jatkoa todistukseen
        tässä minun kirjoitti:

        todistukseni!

        en kuulu mihinkään kirkoon ja lahkoon en oo ees käynny rippileiriä!

        ainoa oikea tulkinta on uskoa niin kuin raamattu sanoo!

        tiedättekö nykyisin maailmassa on yli 4000 tuhatta uskon suuntaa, lahkoa ja oppia ja kaikki ovat harha oppeja paitsi raamattu!

        ja kaikki käyttää oppi pohjanaan raamattua!

        tässä minun todistukseni!

        koin n. 3,5 vuotta sitte herätyksen, tulin uudestaan uskoon.

        ennen elin ja uskoin näin!

        vanha elämäni oli tämmönen!

        johon kuului

        bi-seksuallisuus, ryyppäääminen/ kaikkien päihteiden käytäminen ja lääkkeiden väärin käyttäminen, pelaaminen,varastaminen, irtosuhteet (vapaa seksi), itsetyydytys, itsekeskeisyys,välinpitämättömyys, vanhat elämän arvot ja epäusko, porno, tv ja musiikki.

        ennen uskoin näin!

        Minä uskon Jumalaan
        Isään Kaikkivaltiaaseen
        taivaan ja maan Luojaan

        Ja Jeesukseen Kristukseen
        Jumalan ainoaan Poikaan
        meidän Herraamme
        joka sikisi Pyhästä Hengestä
        syntyi neitsyt Mariasta
        kärsi Pontius Pilatuksen aikana
        ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
        astui alas tuonelaan,
        nousi kolmantena päivänä kuolleista,
        astui ylös taivaisiin,
        istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan,
        oikealla puolella
        ja on sieltä tuleva tuomitsemaan
        eläviä ja kuolleita

        Ja Pyhään Henkeen
        pyhän yhteisen seurakunnan
        pyhäin yhteyden
        syntien anteeksiantamisen
        ruumiin ylösnousemisen
        ja iankaikkisen elämän

        ja ite ei tartvii tehdä mitään kun jeesus on kuollut ristillä meidän puolesta ja meidän syntimme on anteeksi annetut.

        mutta eletään niin että tehdään ite mitä halutaan ja eletään omien himojen ja halujen mukaan eikä olla mistään teoista vastuussa kenellekkään kun syntimme on anteeksi annetut.

        sen voin sanoa että tommosella uskolla ja elämällä ei pääse taivaaseen vaikka kuinka uskois!

        mun tarina on kuin tuhlaaja pojan tarina rankemmalla tavalla.

        sen voin sanoa että raamattu on totta joka sana siltäkin osin joka koskee parannuksen tekoa ja helvettiä!

        jotain vielä ittestäni!

        oon koko ikäni ollu uskova ("epäuskova")/pinnallinen kristitty

        kaikki oli niin kauan hyvin kun täytin 15 vuotta sit tuli synti elämään ja syntielämä vei mukanaa kunnes olin kokonaan synnin ja saatanan orja.

        tätä ennen ei juuri taivas asiat kiinnostannu yhtää, muuta kun sen verran et usko,
        raamattua ei tullu luettua juuri yhtään,
        joskus pienenä tuli luettuu semmosta lasten opetus kirjaa kuin uskollinen ystävä ei muuta!

        kunnes noin 3,5 vuotta sitten koin herätyksen, ja tulin uudestaan uskoon, sitä tuli vietettyy noin 8,5 vuotta syntielämässä.

        siten vielä vähä lisää ittestäni!

        olen pienenä nähnyt jumalan, mutta silti syntielämä vei mukanaan.

        se tapahtui samalla lailla kun moosekselle kun mooses pyysi nähdä Jumalan mutta Jumala ei antanut mooseksen nähdä kuin selkä puolensa niin minäkin näin vain Jumalan selkäpuolen.

        kerroin aina pienenä kaikille jumalasta johku 12 vuotiaaseen asti mutta sitten kun täytin
        15 vuotta ni syntielämä vei mukanaan.
        sit oli myös semmonen kaveripiiri et vei mukanaan.

        kunnes syntini mitta tuli täytteen, vaellukseni/elämäni annettiin kaaatua päälle

        tuli ihan järjettömän huono olo, olin kolme päivää järkyttynny.

        sitte pari päivää siitä eteenpäin, menin illalla nukkumaan ja sit saatanan annettiin tulla hakemaan mua helvettiin

        multa otettiin henki pois ja annettiin takas, ei ollu mun aika viel lähtee anneettin uus mahdollisuus.

        nostettii mut kadotuksesta takas elämään ja jeesuksen tykö.

        sen jälkee olin 1,5 kk kovassa kurituksessa.

        olin niin saatanan ja synnin koukussa et jos näin ei ois käynny ni en ois ikinä päässy syntielämästä irti ja ruvennu tekee parannusta.

        olin niin luopunnu et jos mut ois annettu tolloin mennä, kun ******* tuli hakee ni oisin nyt helvetissä mut mulle annettiin uus mahdollisuus.

        kiitos tästä Isälle ja Pojalle

        lainauksia aikaisemmista viesteistäni

        "sitten tässä n.3,5 vuoden aikana on ollut sekä hyviä jaksoja ja huonoja jaksoja vaelluksessa huonoilla jaksoilla on tullut langettua ja sitä on niin monta kertaa epäonnistunut että välillä tekisi mieli lyödä hanskat tiskiin ja palata vanhaan elämään tai vetää ittensä jojoon niin kuin juudas."

        "uskoon tullaan hetkessä niin kuin sanotaan, näin kävi minullekin kun tulin uudestaan uskoon!

        kyllähän kaikki jotka on oikeasti uskoon tullut tietää tämän.

        ei usko ole otettavissa vaan annettavissa ei kukaan voi tulla omalla päätöksellä uskoon ja omassa voimassaan ja päättä että nyttenpä minä rupean uskovaksi

        en minäkaan sitä itse päättänyt että nytpä teen parannuksen ja rupean tosi uskovaksi vaan usko annettiin.

        mutta se onkin se eheytymis prosessi eri juttu ei sitä syntielämän jälkeen sormia napsauttamalla eheydytä ja heti kaikkista synneistä pääse pois.

        tai en ainakaan minä päässy nytten kohta kolme ja puol vuotta tulee siitä kun tulin uskoon ja nytten alkaa vsta olemaan selvillä vesillä.

        kolme ja puolvuotta on kohta minun prosessissa mennyt aikaa parantuessa ja eheytyessä ja näyttää edelleen jatkuvan synti elämän jättämistä jäljistä."

        itsestäni ja bi seksuaalisuudestani!

        eli olin bi-seksuaalin, nykyään olen hetero enkä ole aina ollut bi-seksuuaali

        aina olen ollut enenmmän naisiin päin ja joskus aikoinaan minua ei kiinostanut edes miehet vaan naiset mutta sitten ajaudun synnin mukana joskus 20 kymppisenä miesten pariin ja miehiin.

        faktahan on se että Jumala ei ole luonut ketään ihmistä homo,bi-seksuaaliseksi tai lesboksi vaan se on synti joka tekee ja muovaa ihmisen semmoseksi kaikki johtuu vaan synnistä ja syntiin lankeemuksesta.

        toinen fakta on se että homoksi,lesboksi tai bi-seksuaaliseksi ei synnytä van semmoseksi tullaan elämän aikana jos tullaan? ja se on puppua että tämä on sairautta ei se mitään sairautta ole vaan syntiä.

        mitä enenmmän syntiä tekee ja mitä enenmmän synnissä elää ja synnille antaa valtaa sitä pahemmaksi synnin menevät ja sitä syvemmälle juotuu synnin syövereihin ja saatanan pauloihin ja lopulta ajautuu homouteen,bi-seksuaalisuuteen ja lesbouteen ja tästä matka synnin syövereissä jatkuu eteenpäin ja muuttuu vaan pahemmaksi tuoden uusia yhä pahempia syntejä mukanaan.

        kolmas fakta on se että synneistä on tehtävä parannus!

        siunausta ja voimia kaikille koitakaa jaksaa ja kestää.


      • tuli vielä
        jatkoa todistukseen kirjoitti:

        lainauksia aikaisemmista viesteistäni

        "sitten tässä n.3,5 vuoden aikana on ollut sekä hyviä jaksoja ja huonoja jaksoja vaelluksessa huonoilla jaksoilla on tullut langettua ja sitä on niin monta kertaa epäonnistunut että välillä tekisi mieli lyödä hanskat tiskiin ja palata vanhaan elämään tai vetää ittensä jojoon niin kuin juudas."

        "uskoon tullaan hetkessä niin kuin sanotaan, näin kävi minullekin kun tulin uudestaan uskoon!

        kyllähän kaikki jotka on oikeasti uskoon tullut tietää tämän.

        ei usko ole otettavissa vaan annettavissa ei kukaan voi tulla omalla päätöksellä uskoon ja omassa voimassaan ja päättä että nyttenpä minä rupean uskovaksi

        en minäkaan sitä itse päättänyt että nytpä teen parannuksen ja rupean tosi uskovaksi vaan usko annettiin.

        mutta se onkin se eheytymis prosessi eri juttu ei sitä syntielämän jälkeen sormia napsauttamalla eheydytä ja heti kaikkista synneistä pääse pois.

        tai en ainakaan minä päässy nytten kohta kolme ja puol vuotta tulee siitä kun tulin uskoon ja nytten alkaa vsta olemaan selvillä vesillä.

        kolme ja puolvuotta on kohta minun prosessissa mennyt aikaa parantuessa ja eheytyessä ja näyttää edelleen jatkuvan synti elämän jättämistä jäljistä."

        itsestäni ja bi seksuaalisuudestani!

        eli olin bi-seksuaalin, nykyään olen hetero enkä ole aina ollut bi-seksuuaali

        aina olen ollut enenmmän naisiin päin ja joskus aikoinaan minua ei kiinostanut edes miehet vaan naiset mutta sitten ajaudun synnin mukana joskus 20 kymppisenä miesten pariin ja miehiin.

        faktahan on se että Jumala ei ole luonut ketään ihmistä homo,bi-seksuaaliseksi tai lesboksi vaan se on synti joka tekee ja muovaa ihmisen semmoseksi kaikki johtuu vaan synnistä ja syntiin lankeemuksesta.

        toinen fakta on se että homoksi,lesboksi tai bi-seksuaaliseksi ei synnytä van semmoseksi tullaan elämän aikana jos tullaan? ja se on puppua että tämä on sairautta ei se mitään sairautta ole vaan syntiä.

        mitä enenmmän syntiä tekee ja mitä enenmmän synnissä elää ja synnille antaa valtaa sitä pahemmaksi synnin menevät ja sitä syvemmälle juotuu synnin syövereihin ja saatanan pauloihin ja lopulta ajautuu homouteen,bi-seksuaalisuuteen ja lesbouteen ja tästä matka synnin syövereissä jatkuu eteenpäin ja muuttuu vaan pahemmaksi tuoden uusia yhä pahempia syntejä mukanaan.

        kolmas fakta on se että synneistä on tehtävä parannus!

        siunausta ja voimia kaikille koitakaa jaksaa ja kestää.

        mieleen että onhan lappalainen saanut profetian joka menee näin!

        Seurakunnat, Hel,Evl, Vapaa K. Adv, ja muut yleiset seurakunnat.

        lappalainenjukka

        4.10.2011 17:41

        Edellä mainituista seurakunnista ei herätys Suomeen ala.
        Näin se annettiin, en tiedä ketä siinä tarkoitetaan, mutta sinä joka koet sen
        että olet Armosta valittu ja Armoitettu julistamaan totuutta, koet kyllä sen että se on sinulle.

        SINÄ ET OLE SIDOTTU IHMISTEN OPPEIHIN, SINUN TAHTOSI ON KULKEA TOTUUDESSA, SINÄ OLET OLLUT KUULIAINEN MINULLE HERRALLESI
        JEESUKSELLE KRISTUKSELLE JUMALAN POJALLE, SINÄ OLET OKSA
        JOTA MINÄ VAHVISTAN JA VOITELEN TYÖHÖN. TYÖSSÄNI SINÄ SAAT
        PALJON VASTUSTUSTA, MUTTA PYSY LUJANA ÄLÄKÄ TOTUUDESTA
        POIKKEA. SILLÄ MONET VÄÄRÄT JULISTAJAT SINUA SORTAVAT JA
        SINUA VALHE VELJEKSI SANOVAT.
        ÄLÄ PELKÄÄ ÄLÄ ARKAILE, MINÄ OLEN SINUN KANSSASI JA SINUA VAHVISTAN, SIUNAAN JA SUOJELEN VOIMASSANI.

        tässä tämä keskustelu

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10162127

        kyllä minusta tuntuu että tämä on minulle tarkotetttu?


      • sanotaahaan
        tuli vielä kirjoitti:

        mieleen että onhan lappalainen saanut profetian joka menee näin!

        Seurakunnat, Hel,Evl, Vapaa K. Adv, ja muut yleiset seurakunnat.

        lappalainenjukka

        4.10.2011 17:41

        Edellä mainituista seurakunnista ei herätys Suomeen ala.
        Näin se annettiin, en tiedä ketä siinä tarkoitetaan, mutta sinä joka koet sen
        että olet Armosta valittu ja Armoitettu julistamaan totuutta, koet kyllä sen että se on sinulle.

        SINÄ ET OLE SIDOTTU IHMISTEN OPPEIHIN, SINUN TAHTOSI ON KULKEA TOTUUDESSA, SINÄ OLET OLLUT KUULIAINEN MINULLE HERRALLESI
        JEESUKSELLE KRISTUKSELLE JUMALAN POJALLE, SINÄ OLET OKSA
        JOTA MINÄ VAHVISTAN JA VOITELEN TYÖHÖN. TYÖSSÄNI SINÄ SAAT
        PALJON VASTUSTUSTA, MUTTA PYSY LUJANA ÄLÄKÄ TOTUUDESTA
        POIKKEA. SILLÄ MONET VÄÄRÄT JULISTAJAT SINUA SORTAVAT JA
        SINUA VALHE VELJEKSI SANOVAT.
        ÄLÄ PELKÄÄ ÄLÄ ARKAILE, MINÄ OLEN SINUN KANSSASI JA SINUA VAHVISTAN, SIUNAAN JA SUOJELEN VOIMASSANI.

        tässä tämä keskustelu

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10162127

        kyllä minusta tuntuu että tämä on minulle tarkotetttu?

        raamatussa näin!

        ettekö te tunne ja osaa raamattua?
        vaikka raamattu pitäisi osata ja tuntea kuin omat taskunsa, mutta monen kohdalla näyttää olevan toisin.

        paavalin kirjeestä filippiläisille

        Luku 2:5-11

        5. Olkoon teilläkin se mieli, joka oli Kristuksella Jeesusksella

        6. Vaikka hänellä oli JUMALAN MUOTO, HÄN EI PITÄNYT VOITTAMANAAN ETUNA OLLA JUMALAN VERTAINEN.

        7. Hän tyhjensi itsensä, otti palvelijan muodon, TULI IHMISTEN KALTAISEKSI, ELÄEN IHMISENÄ IHMISTEN JOUKOSSA.

        8. Hän alensi itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, ristikuolemaan saakka.

        9. Sen tähden onkin JUMALA YLENTÄNYT HÄNET korkealle ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman.

        10. Kaikkien polvien, sekä taivaissa että maan päällä ja maan alla olevien, on siksi notkistuttava Jeesuksen nimeen.

        11. Jokaisen kielen on tunnustettava ISÄN JUMALAN kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra


      • paavalin kkirjeestä
        sanotaahaan kirjoitti:

        raamatussa näin!

        ettekö te tunne ja osaa raamattua?
        vaikka raamattu pitäisi osata ja tuntea kuin omat taskunsa, mutta monen kohdalla näyttää olevan toisin.

        paavalin kirjeestä filippiläisille

        Luku 2:5-11

        5. Olkoon teilläkin se mieli, joka oli Kristuksella Jeesusksella

        6. Vaikka hänellä oli JUMALAN MUOTO, HÄN EI PITÄNYT VOITTAMANAAN ETUNA OLLA JUMALAN VERTAINEN.

        7. Hän tyhjensi itsensä, otti palvelijan muodon, TULI IHMISTEN KALTAISEKSI, ELÄEN IHMISENÄ IHMISTEN JOUKOSSA.

        8. Hän alensi itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, ristikuolemaan saakka.

        9. Sen tähden onkin JUMALA YLENTÄNYT HÄNET korkealle ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman.

        10. Kaikkien polvien, sekä taivaissa että maan päällä ja maan alla olevien, on siksi notkistuttava Jeesuksen nimeen.

        11. Jokaisen kielen on tunnustettava ISÄN JUMALAN kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra

        Kolossalaisille Luku 2:9

        9. Hänessä [Kristuksessa] näet asuu JUMALAUUDEN koko täyteys ruumiilisesti.


      • sanotaahaan kirjoitti:

        raamatussa näin!

        ettekö te tunne ja osaa raamattua?
        vaikka raamattu pitäisi osata ja tuntea kuin omat taskunsa, mutta monen kohdalla näyttää olevan toisin.

        paavalin kirjeestä filippiläisille

        Luku 2:5-11

        5. Olkoon teilläkin se mieli, joka oli Kristuksella Jeesusksella

        6. Vaikka hänellä oli JUMALAN MUOTO, HÄN EI PITÄNYT VOITTAMANAAN ETUNA OLLA JUMALAN VERTAINEN.

        7. Hän tyhjensi itsensä, otti palvelijan muodon, TULI IHMISTEN KALTAISEKSI, ELÄEN IHMISENÄ IHMISTEN JOUKOSSA.

        8. Hän alensi itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, ristikuolemaan saakka.

        9. Sen tähden onkin JUMALA YLENTÄNYT HÄNET korkealle ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman.

        10. Kaikkien polvien, sekä taivaissa että maan päällä ja maan alla olevien, on siksi notkistuttava Jeesuksen nimeen.

        11. Jokaisen kielen on tunnustettava ISÄN JUMALAN kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra

        11. Jokaisen kielen on tunnustettava ISÄN JUMALAN kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra

        Ja perustelu miksi on tunnustettava Herraksi löytyy täältä:

        Ap. t. 2:36
        Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."

        Room. 10:9
        Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

        Joh. 13:13
        Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.

        1. Kor.8.
        5 Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
        6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.

        Joten myös kolminaisuuskiihkoilijat lopussa puhuttelevat Jeesusta Herraksi, eikä Jumalaksi. Hyvä kun tämäkin tuli selväksi.


      • paavalin kkirjeestä kirjoitti:

        Kolossalaisille Luku 2:9

        9. Hänessä [Kristuksessa] näet asuu JUMALAUUDEN koko täyteys ruumiilisesti.

        >>>9. Hänessä [Kristuksessa] näet asuu JUMALAUUDEN koko täyteys ruumiilisesti.


      • lappix kirjoitti:

        11. Jokaisen kielen on tunnustettava ISÄN JUMALAN kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra

        Ja perustelu miksi on tunnustettava Herraksi löytyy täältä:

        Ap. t. 2:36
        Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."

        Room. 10:9
        Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

        Joh. 13:13
        Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.

        1. Kor.8.
        5 Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
        6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.

        Joten myös kolminaisuuskiihkoilijat lopussa puhuttelevat Jeesusta Herraksi, eikä Jumalaksi. Hyvä kun tämäkin tuli selväksi.

        >>>Joten myös kolminaisuuskiihkoilijat lopussa puhuttelevat Jeesusta Herraksi, eikä Jumalaksi. Hyvä kun tämäkin tuli selväksi.


      • tuli vielä kirjoitti:

        mieleen että onhan lappalainen saanut profetian joka menee näin!

        Seurakunnat, Hel,Evl, Vapaa K. Adv, ja muut yleiset seurakunnat.

        lappalainenjukka

        4.10.2011 17:41

        Edellä mainituista seurakunnista ei herätys Suomeen ala.
        Näin se annettiin, en tiedä ketä siinä tarkoitetaan, mutta sinä joka koet sen
        että olet Armosta valittu ja Armoitettu julistamaan totuutta, koet kyllä sen että se on sinulle.

        SINÄ ET OLE SIDOTTU IHMISTEN OPPEIHIN, SINUN TAHTOSI ON KULKEA TOTUUDESSA, SINÄ OLET OLLUT KUULIAINEN MINULLE HERRALLESI
        JEESUKSELLE KRISTUKSELLE JUMALAN POJALLE, SINÄ OLET OKSA
        JOTA MINÄ VAHVISTAN JA VOITELEN TYÖHÖN. TYÖSSÄNI SINÄ SAAT
        PALJON VASTUSTUSTA, MUTTA PYSY LUJANA ÄLÄKÄ TOTUUDESTA
        POIKKEA. SILLÄ MONET VÄÄRÄT JULISTAJAT SINUA SORTAVAT JA
        SINUA VALHE VELJEKSI SANOVAT.
        ÄLÄ PELKÄÄ ÄLÄ ARKAILE, MINÄ OLEN SINUN KANSSASI JA SINUA VAHVISTAN, SIUNAAN JA SUOJELEN VOIMASSANI.

        tässä tämä keskustelu

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10162127

        kyllä minusta tuntuu että tämä on minulle tarkotetttu?

        Mielestäni lappalaisenjukalla on paljon hyviä totuuksia kun hänellä on silmät millä nähdä ja ymmärrys millä ymmärtää. Ja tietenkin myös korvat millä kuulla.


      • jumalan_pete kirjoitti:

        >>>Joten myös kolminaisuuskiihkoilijat lopussa puhuttelevat Jeesusta Herraksi, eikä Jumalaksi. Hyvä kun tämäkin tuli selväksi.

        Näin tulee tapahtumaan, sillä kirjoituksista ei löydy yhtään jaetta, jossa sanottaisiin Jumalan asettaneen Jeesuksen Jumalaksi. Sen sijaan Raamatusta löytyy useita jakeita, joissa Jumalan sanotaan korottaneen Jeesuksen välimieheksi, Jumalan pojaksi, Kristukseksi ja ylimmäiseksi papiksi: [1. Tim. 2:5; Ps. 2:7; Apt. 2:36; Hepr. 5:5,6; 8:1]


    • anteeksiantamus

      Miten käsität syntien anteeksiantamuksen? Onko se niin, kun tunnustat syntisi Jumalalle ja tahdot ottaa syntien anteeksiantamuksen vastaan, kuten otit uskoontulosikin niin olet saanut anteeksi syntisi?
      Mutta se saattaa hyvinkin olla pelkkä suun tunnustus jota pidät syntien anteeksisaamisena aivan samoin kuin kirkossa vuoden lopulla menevät pakanat ehtoolliselle saamaan vuoden synnit anteeksi ottamalla vastaan anteeksiantamus.Oletko jo lyönyt tyhmän pääsi tuohon vastaan ottamiseen, tai henk.koht. ratkaisuun?
      Ette siis eroa teoista kirkon jumalattomien kanssa vaikka kehtaatte heitä haukkua pitäen heitä pilkkanaan.
      Joten sanon vain että jos Jumala ei anna syntejä anteeksi vaan jostain syystä pidättää itseuskoisen synnit, niin anteeksisaaminen ei ole uskon ratkaisu ei anteeksiantamuksen vastaanottamista vaan Jumala näkee kenelle antaa synnit anteeksi ja keiltä sen pidättää..

    • Jesajasta

      Luku 29:13

      13. Herra sanoi: Koska tämä kansa lähestyy minua suullaan ja kunnioittaa minua huulillaan, mutta pitää sydämensä minusta kaukana, ja koska heidän jumalanpelkonsa on vain opittuja ihmiskäskyjä.

    • totuus.

      "Palstalla onkin muutama uskova kirjoittanut tästä aiheesta ja kehottanut uskovia vetäytymään pois näistä pilkkaajista eikä vastaamaan enää heille sanaakaan. "

      Tämä on todellakin Raamatun neuvo, koska uskova ei voi kuin hävitä, jos ryhtyy sananvaihtoon näiden rienaajien ja pilkkaajien kanssa. Se ei ole missään mielessä rakentavaa.

    • NE kettjut ovat ainakin opettaneet minua paljon ku Jumalan Henki on paljastaneet sisarien ja veljien kautta sen pimeyden missä vallassa jotkut kirjoittavat. Toiset taas tietysti kirjoittaa lihassa vain sellaista mitä ovat ulkoo oppineet toisilta perintöinä ikäänkuin.

    • >>>Ajattelen että nämä kehotukset olla osallistumatta näihin väittelyihin on Jumalasta.

      • Efesolaiskirje 1
        3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa",

        ja olet antanut meille taivaallista viisauttasi Kristuksessa, kuten edellä olevasta jumalan_peten vastauksesta huomaamme, [1.Kor.1:30; Ef.1:8]

        Efesolaiskirje 1
        16 "en minäkään lakkaa kiittämästä teidän tähtenne, kun muistelen teitä rukouksissani, (Koskee kaikkia palstan lukijoita ja kirjoittajia)
        17 anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan
        18 ja valaisisi teidän sydämenne silmät, että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut, kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään"


    • Jaikal on rikkonut omaa näkemystään, jonka hän viestitti lähes vuosi sitten (aloitus). Hän on jatkuvasti kinannut kristinuskon opinkappaleista toisten uskovien kanssa. En näe siinä mitään väärää.

      Mutta aloituksen sanoma on: Jos et ole puolellamme, olet meitä vastaan. Miten oikeellisuus määritellään?

      Sen ainoa perusta on liki parituhatta vuotta sitten eläneiden ihmisten näkemys maailman menosta ja se on kirjattu raamattu nimiseen kirjaan.
      Jaikalin eikä muidenkaan uskovien vika ei ole se, että raamatusta löytyy tasan kaikki ne kristinuskot, mitkä ovat olemassa ja mitkä vielä kirjan pohjalta syntyvät.

      Mutta yrittää kieltää väittely - se olisi samaa kuin kieltää lähetystyö. Lähetystyö on yksi UT:n keskeinen opinkappale. Jos uskovat haluavat käpertyä keskinäiseksi kuppikunnaksi irti ihmiskunnan kokonaisuudesta, tehkööt niin.

      "Olla puolella tai vastaan" on myös negatiivinen käsite. Lause itsessään ei ole paha mutta siitä voi seurata pahoja asioita, jos se otetaan kirjaimellisesti.
      Onneksi nykyään minkään lajin uskovat eivät voi enää saada monopoliasemaa, joten siihen heidän on tyydyttävä.

      Itse väittely on aika suppealaatuinen. Jeesuksen jumaluus, pelastus ja miten pelastutaan kuolemalta, ymmärtämättömien asioiden selittäminen PH:n kautta ja maailmanloppu ovat jatkuvasti esillä.
      Olen seurannut väittelyä pari vuotta eikä selvyyttä juttuihin näytä tulevan. Uskovat näyttävät olevan kovakalloisia. Minkä näkemyksen he ovat joskus oppineet, siitä ei luovuta.

      • jaikal.se

        Kyllä minä olen välttänyt riitelyjä opeista näiden harhaoppisten eksyttäjien kanssa.
        Mutta koska minäkin olen ihminen, ja ihminen on tunnetusti erehtyväinen ja lehmä märehtiväinen, olen minäkin joskus langennut väittelyihin. Olen kuitenkin pysynyt poissa monista ketjuista joissa on ollut näitä hedelmättömiä väittelyjä. Niin että olen noudattanut tuota sanaa mutta en sataprosenttisesti. Tuossa edellä jumalan petekin jo vetoaa meihin uskoviin että emme enää väittelisi heidän harhaoppisten kanssa. Täytyy yrittää tehdä parannusta ja olla väittelemättä varsinkin peten kanssa kun hän niin kaunisti vetoaa uskoviin.


      • jaikal.se kirjoitti:

        Kyllä minä olen välttänyt riitelyjä opeista näiden harhaoppisten eksyttäjien kanssa.
        Mutta koska minäkin olen ihminen, ja ihminen on tunnetusti erehtyväinen ja lehmä märehtiväinen, olen minäkin joskus langennut väittelyihin. Olen kuitenkin pysynyt poissa monista ketjuista joissa on ollut näitä hedelmättömiä väittelyjä. Niin että olen noudattanut tuota sanaa mutta en sataprosenttisesti. Tuossa edellä jumalan petekin jo vetoaa meihin uskoviin että emme enää väittelisi heidän harhaoppisten kanssa. Täytyy yrittää tehdä parannusta ja olla väittelemättä varsinkin peten kanssa kun hän niin kaunisti vetoaa uskoviin.

        En lupaa mitään, mutta aion parhaani mukaan tuoda kaikkien luettavaksi kaikkea Jumalan totuutta ja jopa niitä ristiriitoja, joita Raamatusta löytyy ihmisten tekemien muuntelujen tai väärien käsitysten ja väärin käännettyjen kohtien vuoksi.


    • Harhaoppinen. Mikä on harhaoppinen?
      Oikeaoppinen. Kuka on oikeaoppinen?

      Onko sellaista ihmistä, joka hallitsisi kaiken tiedon absoluuttisesti?
      Kaikki tieto, opit, dogmit, sivistys, kirjoitustaito jms. ovat lähtöisin ihmisestä. Ihminen on erehtyväinen. Siksi kaikki tieto on tarkastelun alla.

      Jotain on absoluuttista. Jos pöydällä on omena, se on yksi olio. Jos pöydälle laitetaan toinen omena, siinä on kaksi oliota. Määrän käsite on absoluuttinen.
      Laatu ei ole absoluuttinen. Omenat, sama lajikekin, ovat monessakin suhteessa laadullisesti erilaisia.

      Kaksivuotinen seuraamiseni palstalla "riehuvaa" kolminaisoppiväittelyä, on paljastanut mielenkiintoisen seikan.
      Raamatun ulkopuolinen käsite, kolminaisoppi, on avain UT:n jumaluusopin ymmärtämiseen. Jumala ja muut henget ovat pelkästään materiaa ja joita ei tarvitse palvoa. Mutta materiolioita tulee tuntea.

      Luonto muuttuu ja muuttaa joka hetki itseään. Myös ihminen voi muuttaa luontoa ehdolla ettei tuhoa kokonaisuuden perusteita (elämisen ehtoja).
      Tämän pitäisi olla hengellisyyden peruskysmys ja jota pitäisi tutkia, miettiä, pähkäillä ja tutteerata.
      Siis mitä? Ihmisten tekoja. Teoista syntyy ilmiöitä, myönteisiä tai kielteisiä.

      Henkisyyden alueella se merkitsee moraalin tutkimista. Moraali perustuu tekoihin eli olemiseen. Usko ei auta, jos salakuoppa kaivetaan, joku siihen ennenpitkää putoaa ja nyrjäyttää nilkkansa.
      On aivan väärin kieltää teot ja moraali. Siitä ei seuraa muuta kuin pahaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      258
      2386
    2. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      2085
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      100
      1805
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      115
      1639
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      175
      1203
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1190
    7. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      117
      1048
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      65
      1042
    9. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      60
      1036
    10. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      33
      1033
    Aihe