Seurakunnat, Hel,Evl, Vapaa K. Adv, ja muut yleiset seurakunnat.

Edellä mainituista seurakunnista ei herätys Suomeen ala.
Näin se annettiin, en tiedä ketä siinä tarkoitetaan, mutta sinä joka koet sen
että olet Armosta valittu ja Armoitettu julistamaan totuutta, koet kyllä sen että se on sinulle.

SINÄ ET OLE SIDOTTU IHMISTEN OPPEIHIN, SINUN TAHTOSI ON KULKEA TOTUUDESSA, SINÄ OLET OLLUT KUULIAINEN MINULLE HERRALLESI
JEESUKSELLE KRISTUKSELLE JUMALAN POJALLE, SINÄ OLET OKSA
JOTA MINÄ VAHVISTAN JA VOITELEN TYÖHÖN. TYÖSSÄNI SINÄ SAAT
PALJON VASTUSTUSTA, MUTTA PYSY LUJANA ÄLÄKÄ TOTUUDESTA
POIKKEA. SILLÄ MONET VÄÄRÄT JULISTAJAT SINUA SORTAVAT JA
SINUA VALHE VELJEKSI SANOVAT.
ÄLÄ PELKÄÄ ÄLÄ ARKAILE, MINÄ OLEN SINUN KANSSASI JA SINUA VAHVISTAN, SIUNAAN JA SUOJELEN VOIMASSANI.

60

762

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elämän virta

Ns "herätys" ilmiötä ei UT tunne. Mutta Pyhän Hengen vuodatuksesta alkoi Jumalan valtakunnan väkevä rakentuminen apostolien aikana.

Jos joku valvoo ja on "hereillä"? Jos pimeässä yksikin kynttilä palaa?

Jos Pyhä henki saa suvereenisti meissä vaikuttaa. Kirkastaa Kristusta Jeesusta Herraamme -- siinä se elämä virtaa! Ja mitä useampi sydän on apostolisella tavalla täynnä armoa ja Henkeä --- siitä se leviää.

Herra kyselee eläviä, kuuliaisia ja Häntä rakastavia seuraajia....

• Ilmestyskirjan

yhdelle seurakunnalle kyllä annetaan ´herätys´ kehotus ja siten löytyy uskoville opetukseksi. Uudestisyntymättömälle on ´tee parannus´ ja samoin kaste vedessä Jeesuksen nimessä ja Pyhässä Hengessä sen jälkeen yleensä.

• Sivustahuutelija

Sanaa "herätys" ei UT:ssa esiinny, mutta onko varma ettei itse ilmiötä tunneta?

UT:ssä kerrotaan kun apostolit tulivat kaupunkeihin ja julistivat evankeliumia. Siellä useat tulivat uskoon ja ottivat kasteen. Eikö tämä ole periaatteessa herätys? Vaikka sana ei siellä esiinny, niin sehän on synonyymi sille että jossakin tulee paljon ihmisiä uskoon ja Pyhä Henki vaikuttaa.

• profsana
        Sivustahuutelija kirjoitti:

Sanaa "herätys" ei UT:ssa esiinny, mutta onko varma ettei itse ilmiötä tunneta?

UT:ssä kerrotaan kun apostolit tulivat kaupunkeihin ja julistivat evankeliumia. Siellä useat tulivat uskoon ja ottivat kasteen. Eikö tämä ole periaatteessa herätys? Vaikka sana ei siellä esiinny, niin sehän on synonyymi sille että jossakin tulee paljon ihmisiä uskoon ja Pyhä Henki vaikuttaa.

Sivustahuutelijalle ja toisillekin...

Tosiaan, sellaista sanaa ja ilmiötä kuin "herätys", sellaista ei UT tunne eikä opeta. Se on pitkälle ihmisten keksimä nimitys ja teema sellaiselle, kun Jumalan Henki on voimallisesti vaikuttanut.
        Nykyaikana sanalla "herätys" käsitetään sellaisia ilmiöitä, kuin taannoin on nähty. Suurehkoja ihmisjoukkoja liikehtimässä, hallit täynnä väkeä. Julkkis-saarnaajat korokkeella, rahankeräyskin kytkösilmiönä.

Toki voi sanoa, että liikehdintää on, on ollut? Mutta mikä on esim. Suomessa ollut ns. "herätys", missio - viime aikoina? Ja miten surullisen-kuuluisaksi tämäkin "herätys" on tullut?

Ei kaikki kultaa, mikä kiiltää! Ei kaikki ole aitoa Jumalan Hengen liikehdintää.
        Muutama vuosikymmen sitten vaahdottiin ns. "nauruherätystä". Jostakin toisen maaosan pensagolasta piti tuoda matkalaukulla "herätystä" Suomen kuivalle hengelliselle alueelle...
        Hengen tuntemusta ja tervettä linjaa pitävät uskovat ottivat eron moisesta sielullisesta sensaatiosta. Hurmoksesta, jossa herätystä matkivat demoniset voimat, haureuden ja muut henget jylläsivät. Kansa kiljui amenta ja halleluja.
        Kansaa kaatui! Ja kaatuneet kieriskelivät lattioilla, öristen animaalisia huutoja. Naiset kieriskelivät minihameissa pitkin lattioita, rinnat mitättömien toppien syystä lähes paljaina! Kiinniottajat, yleensä miehi- muka "siunasivat" näitä naisparkoja, taputtelivat ja hekumoivat. Mitä pakanallista iljettävyyttä.

Ihan samaa sotkua, kuin oli profeetta Elian päivinä! Baalin palvelijat eksyttivät
        haureuden tasolle. Baal - "hedelmällisyyden jumala". Ja sama likainen sotku saastuttaa monia tämän päivän uskovia. Eroottisia, sielullisia väristyksiä luullaan Jumalan hengen työksi?

Ei tarvinnut monta kertaa kysellä, mistä oli kyse? Herätyksestäkö? Ei, vaan ihan tavallisesta ryhmäilmiöstä. Joukkosuggestion ja manipuloinnin tuloksena näkyvästä kansankiihotuksesta.

Samaa näkyy vaikkapa futismatsissa, lätkämatsissa? Kansa katsomossa kiljuu ja huutaa! Mutta he eivät sitä sano "herätykseksi" - vaikka toki HEREILLÄ ovat joukkohengen innoittamana.

Ja vaikka ihmiset bailaavat konserteissa, hihkuvat kymmenin tuhansin suurilal festareilla ---- eivät he sano sitä "herätykseksi"? Hereillä ja kiihkoissaan he ovat omien idoliensa ja starojensa edessä!

Niin?

UT:n, Apostolien tekojen Hengen toiminnasta ei voi puhua edes samana päivänä. Silloin vaikutti Pyhä Henki. Oli Jumalan pyhyys ja totuus läsnä.

Nykyisin harvemmin vaikuttaa Pyhä Henki, pikemminen pahat henget ovat riivaamassa ja kiihottamassa uskovia sielulliseen vaahtoon. Ja tätä monet luulevat "herätykseksi"...

Mistä sen tietää, ettei se ole apostolista? Kaikesta! Jos se olisi apostolista mallia, ei olisi niinkuin nyt on? Pyhä Henki tuo synnintunnon, parannuksen, se tuo Jumalan valtakunnan etenemisen. Pyhä Henki kirkastaa Kristusta, ja Häntäkin ristiinnaulittuna ja ylösnousseena.

Sellaista ilmiötä? Missä? Toki pienissä puitteissa, siellä missä rukoillaan "hengessä ja totuusessa" - Henki toimii ja herättää, ihmisiä pelastuu.

"Herätys" (sielullinen vaahto) ei riitä. Ihmisen pitää tehdä parannus, pitää pelastua, pitää valita kaita tie!

Tämän ajan menestysteologian ja viihdekristillisyyden pintatason ohjelmasta ei siis apostolien aikojen mallia löydy.... Oikea ja aito Hengen toiminta, Herran ilmestyminen johtaa Jumalan valtakunnan voittorintamaan.

Te, joilla vielä kuuleva korva? - te herätkää Jumalan Pyhän Sanan ja Hengen totuuden edessä. Puhdistukaa. Raitistukaa.

Kun "suola käy mauttomaksi" - sanoi Jeesus - millä se saadaan suolaiseksi? Se on ihmisten tallattavana. Ja näin on kristikunnan hapantunut ja suolansa menettänyt rintama -- ei "kansan suosiossa" niinkuin apostolien aikana, vaan pilkan ja häväistyksen kohteena....

• Tässä opetetaan
        profsana kirjoitti:

Sivustahuutelijalle ja toisillekin...

Tosiaan, sellaista sanaa ja ilmiötä kuin "herätys", sellaista ei UT tunne eikä opeta. Se on pitkälle ihmisten keksimä nimitys ja teema sellaiselle, kun Jumalan Henki on voimallisesti vaikuttanut.
        Nykyaikana sanalla "herätys" käsitetään sellaisia ilmiöitä, kuin taannoin on nähty. Suurehkoja ihmisjoukkoja liikehtimässä, hallit täynnä väkeä. Julkkis-saarnaajat korokkeella, rahankeräyskin kytkösilmiönä.

Toki voi sanoa, että liikehdintää on, on ollut? Mutta mikä on esim. Suomessa ollut ns. "herätys", missio - viime aikoina? Ja miten surullisen-kuuluisaksi tämäkin "herätys" on tullut?

Ei kaikki kultaa, mikä kiiltää! Ei kaikki ole aitoa Jumalan Hengen liikehdintää.
        Muutama vuosikymmen sitten vaahdottiin ns. "nauruherätystä". Jostakin toisen maaosan pensagolasta piti tuoda matkalaukulla "herätystä" Suomen kuivalle hengelliselle alueelle...
        Hengen tuntemusta ja tervettä linjaa pitävät uskovat ottivat eron moisesta sielullisesta sensaatiosta. Hurmoksesta, jossa herätystä matkivat demoniset voimat, haureuden ja muut henget jylläsivät. Kansa kiljui amenta ja halleluja.
        Kansaa kaatui! Ja kaatuneet kieriskelivät lattioilla, öristen animaalisia huutoja. Naiset kieriskelivät minihameissa pitkin lattioita, rinnat mitättömien toppien syystä lähes paljaina! Kiinniottajat, yleensä miehi- muka "siunasivat" näitä naisparkoja, taputtelivat ja hekumoivat. Mitä pakanallista iljettävyyttä.

Ihan samaa sotkua, kuin oli profeetta Elian päivinä! Baalin palvelijat eksyttivät
        haureuden tasolle. Baal - "hedelmällisyyden jumala". Ja sama likainen sotku saastuttaa monia tämän päivän uskovia. Eroottisia, sielullisia väristyksiä luullaan Jumalan hengen työksi?

Ei tarvinnut monta kertaa kysellä, mistä oli kyse? Herätyksestäkö? Ei, vaan ihan tavallisesta ryhmäilmiöstä. Joukkosuggestion ja manipuloinnin tuloksena näkyvästä kansankiihotuksesta.

Samaa näkyy vaikkapa futismatsissa, lätkämatsissa? Kansa katsomossa kiljuu ja huutaa! Mutta he eivät sitä sano "herätykseksi" - vaikka toki HEREILLÄ ovat joukkohengen innoittamana.

Ja vaikka ihmiset bailaavat konserteissa, hihkuvat kymmenin tuhansin suurilal festareilla ---- eivät he sano sitä "herätykseksi"? Hereillä ja kiihkoissaan he ovat omien idoliensa ja starojensa edessä!

Niin?

UT:n, Apostolien tekojen Hengen toiminnasta ei voi puhua edes samana päivänä. Silloin vaikutti Pyhä Henki. Oli Jumalan pyhyys ja totuus läsnä.

Nykyisin harvemmin vaikuttaa Pyhä Henki, pikemminen pahat henget ovat riivaamassa ja kiihottamassa uskovia sielulliseen vaahtoon. Ja tätä monet luulevat "herätykseksi"...

Mistä sen tietää, ettei se ole apostolista? Kaikesta! Jos se olisi apostolista mallia, ei olisi niinkuin nyt on? Pyhä Henki tuo synnintunnon, parannuksen, se tuo Jumalan valtakunnan etenemisen. Pyhä Henki kirkastaa Kristusta, ja Häntäkin ristiinnaulittuna ja ylösnousseena.

Sellaista ilmiötä? Missä? Toki pienissä puitteissa, siellä missä rukoillaan "hengessä ja totuusessa" - Henki toimii ja herättää, ihmisiä pelastuu.

"Herätys" (sielullinen vaahto) ei riitä. Ihmisen pitää tehdä parannus, pitää pelastua, pitää valita kaita tie!

Tämän ajan menestysteologian ja viihdekristillisyyden pintatason ohjelmasta ei siis apostolien aikojen mallia löydy.... Oikea ja aito Hengen toiminta, Herran ilmestyminen johtaa Jumalan valtakunnan voittorintamaan.

Te, joilla vielä kuuleva korva? - te herätkää Jumalan Pyhän Sanan ja Hengen totuuden edessä. Puhdistukaa. Raitistukaa.

Kun "suola käy mauttomaksi" - sanoi Jeesus - millä se saadaan suolaiseksi? Se on ihmisten tallattavana. Ja näin on kristikunnan hapantunut ja suolansa menettänyt rintama -- ei "kansan suosiossa" niinkuin apostolien aikana, vaan pilkan ja häväistyksen kohteena....

´herätys´ sana uskovaiselle seurakunnalle: "Ja Sardeen seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, jolla on ne Jumalan seitsemän henkeä ja ne seitsemän tähteä: Minä tiedän sinun tekosi: sinulla on se nimi, että elät, mutta sinä olet kuollut. HERÄJÄ valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan; sillä minä en ole havainnut sinun tekojasi täydellisiksi Jumalani edessä. Muista siis, mitä olet saanut ja kuullut, ja ota siitä vaari ja tee parannus. Jos et valvo, niin minä tulen kuin varas, etkä sinä tiedä, millä hetkellä minä sinun päällesi tulen. Kuitenkin on sinulla Sardeessa muutamia harvoja nimiä, jotka eivät ole tahranneet vaatteitaan, ja he saavat käyskennellä minun kanssani valkeissa vaatteissa, sillä he ovat siihen arvolliset. Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo." (Ilmestyskirja 3)

Isän Jumalan armoa ja totuutta Jeesuksen nimessä Totuuden Hengessä jokaiselle valvovalle ja Jumalan vanhurskautta janoavalle, amen.

• Kuka on hereillä?
        Tässä opetetaan kirjoitti:

´herätys´ sana uskovaiselle seurakunnalle: "Ja Sardeen seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, jolla on ne Jumalan seitsemän henkeä ja ne seitsemän tähteä: Minä tiedän sinun tekosi: sinulla on se nimi, että elät, mutta sinä olet kuollut. HERÄJÄ valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan; sillä minä en ole havainnut sinun tekojasi täydellisiksi Jumalani edessä. Muista siis, mitä olet saanut ja kuullut, ja ota siitä vaari ja tee parannus. Jos et valvo, niin minä tulen kuin varas, etkä sinä tiedä, millä hetkellä minä sinun päällesi tulen. Kuitenkin on sinulla Sardeessa muutamia harvoja nimiä, jotka eivät ole tahranneet vaatteitaan, ja he saavat käyskennellä minun kanssani valkeissa vaatteissa, sillä he ovat siihen arvolliset. Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo." (Ilmestyskirja 3)

Isän Jumalan armoa ja totuutta Jeesuksen nimessä Totuuden Hengessä jokaiselle valvovalle ja Jumalan vanhurskautta janoavalle, amen.

Kommenttia Tässä opetetaan...

Kylä, Jeesus tosiaan sanoi Sardeen seurakunnalle "heräjä valvomaan".
        Uskovien joukolle, joka oli nuukahtanut...

Mutta ko. sanalla ei ole mitään kiinnekohtaa ja yhteyttä siihen, kun uskovat hokevat kuin mantraa: Herra, anna herätys! Herra anna herätys!

Sillä tässä tarkoitetaan "herätyksellä" sitä, että MAAILMAN ihmiset heräsivät, tulisivat sankoi joukoin "meidän kirkkoon", meidän pariimme, olisi ihan jonoa ja tungosta!

Sellaistahan "herätyksellä" (?) tarkoitetaan?

Mutta traagisen koomista on se, että itse seurakunnan Herran täytyy ravistella omiaan, sano HERÄJÄ! Kun uskovat kuorsaavat, ei ihme ettei mitään muutakaan heräämistä näy eikä kuulu!

• Kerroppa missä seurakunnassa on niitä kuuliaisia, Hengessä eläviä ja
      totuutta julistavia ja Hengessä ja Totuudessa rukoilevia uskovia.

• asdfasdfasdfe

No vaikka vapaa ja helluntaikirkoissa.

• Totuuden Henki

Kyllä Raamatun totuudet aukeavat kuin itsessään kun ajassa etenemme, ja silloin tulemme näkemään missä on totuuden sanoma.

Monella vain silmät aukenevat liin myöhään.

• Sivustahuutelija

Niitä on lähes jokaisessa kirkkokunnassa. He eivät vain yleensä näy mediassa ja keskustelupalstoilla, jonka seurauksena heitä ei ehkä nähdä, tai nähdään että heitä olisi vähemmän kuin mitä' todellisuudessa on.

• asdfasdfasdfe

Niitä on lähes jokaisessa kirkkokunnassa. He eivät vain yleensä näy mediassa ja keskustelupalstoilla, jonka seurauksena heitä ei ehkä nähdä, tai nähdään että heitä olisi vähemmän kuin mitä' todellisuudessa on.

Näinhän se on.

• lamppua ei sytytä

jotta se pannaan vakan alle.

• Palvelijansa

Viesti uskossa vastaan otettu. Kiitos, ylistys ja kunnia Herralle.

Vähäinen

• Rauhanlietsoja

Jukka, ei se vastaus löydy sieltä kirkosta vaan Jeesuksesta, Jumalasta. Hänen tulee sinussa enetä ja sinun pienetä. Sinulla on niin suuri antipatia kaikkea mikä kantaa jotain kirkon nimeä kohtaan, että vaikka kirkko sanoo että älä tapa niin senkin kumoat.

Toivottavasti löydät paikkasi yhtenä Jeesuksepuun oksana, mutta sen sanon että opettaa sinun ei tulisi. Ainakaan vielä ei ole sinua sellaiseen tehtävään kutsuttu. Miten tunnustaisit työntekijät kunnet tunnusta Herraakaan Jumalaksi.

Jos sinä itsellesi tahdot suurin kirjaimin kirjoitella niin voivoi. Voit kirjoittaa tuon viestin vaikkapa tyynyliinaasi ja allekirjoittaa sen näin: Jumala. Minä sanon että se ei totisesti ole Jumala, vaan sinä itse.

• Tuom.

Niin, ongelma on siinä kun aluksi itse on harhassa ja sitten alkaa osoittamaan, että muut ovat harhassa. On siinä harhojen sikermä. Voi taivaan talikynttilät sano entinen eukko.
        Harhaisuudesta puheen ollen, kun lähtee liikkeelle mahdollisesta omasta harhasta, niin on kuitenkin totuuden suuntainen periaatteessa. Jos on väåhääkään tietoisuutta olla varuillaan omasta hengellisestä tilasta, niin tosiaankin katsoo aluksi peiliinsä ja sitten Kristukseen. Suurin eksytys on oma liha, minä, egoismi, narsistisuus, psykopatologia, uskonnollisuus, ja ties mikä!" ja sitten aletaan yleistämään ja vouhkaamaan yleisillä foorumeilla: "minulla on totuus, kuulkaa MINUA! Tämä minän kuuleminen on suurin vallitseva uskonto maan päällä. En tarkoita Lappalaista sinänsä, vaan ihan yleisesti.

• Ymmärrätkö sinä "rauhanlietsoja" ala olevia jakeita, kuka uudessaliitossa antaa
        Pyhän Henkensä kautta sitä mitä pitää kirjoittaa.

35. Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä.
        36. Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."

Ja vielä se että seurakunnissa on Poika Jeesus Kristus tehty Jumalaksi, Jeesus sanoo Isä Jumalasta, Herra Sebaotista näin; SINÄ JOKA YKSIN OLET TOTINEN JUMALA.

Seurakunnissa ei Pyhää Henkeä koeta koska siellä valhetta julistetaan,

• Rauhanlietsoja
        lappalainenjukka kirjoitti:

Ymmärrätkö sinä "rauhanlietsoja" ala olevia jakeita, kuka uudessaliitossa antaa
        Pyhän Henkensä kautta sitä mitä pitää kirjoittaa.

35. Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä.
        36. Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."

Ja vielä se että seurakunnissa on Poika Jeesus Kristus tehty Jumalaksi, Jeesus sanoo Isä Jumalasta, Herra Sebaotista näin; SINÄ JOKA YKSIN OLET TOTINEN JUMALA.

Seurakunnissa ei Pyhää Henkeä koeta koska siellä valhetta julistetaan,

Kyllä minä nuo jakeet ymmärrän, ja ne todistavat Jeesuksen Jumaluudesta.

Miksi muuten kirjoitat Pyhän Hengen isolla, Oletko Jumala, ja väität omistavasi Jumalan hengen??

• Hebr.3
        Rauhanlietsoja kirjoitti:

Miksi muuten kirjoitat Pyhän Hengen isolla, Oletko Jumala, ja väität omistavasi Jumalan hengen??

6 mutta Kristus on uskollinen Poikana, hänen huoneensa haltijana; ja hänen huoneensa olemme me, jos loppuun asti pidämme vahvana toivon rohkeuden ja kerskauksen.
        7 Sentähden, niinkuin Pyhä Henki sanoo: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä,
        8 Älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa, kiusauksen päivänä erämaassa,

Syökää sanaa.

• Rauhanlietsoja kirjoitti:

Sinä "rauhan lietsoja" et aloitusviestiä ymmärtänyt, ja kirjoituksistasi huokuu se että olet elävästä uskosta osaton.

• Rauhanlietsoja

Sinä "rauhan lietsoja" et aloitusviestiä ymmärtänyt, ja kirjoituksistasi huokuu se että olet elävästä uskosta osaton.

En ole vakuuttunut siitä mitä ymmärrät. Eikä se, että väheksyt Jeesuksen Jumaluutta osoita uudestisyntymistä.

4 Noiden pariimme luikertaneiden valheveljien tähden, jotka orjuuttaakseen meitä olivat hiipineet vakoilemaan vapauttamme, mikä meillä on Kristuksessa Jeesuksessa,
        5 me emme hetkeksikään alistuneet antamaan heille myöten, että evankeliumin totuus säilyisi teidän keskuudessanne.
        6 Ja nuo, joita jonakin pidettiin-millaisia lienevät olleet, ei kuulu minuun; Jumala ei katso henkilöön-nuo arvossapidetyt eivät velvoittaneet minua mihinkään enempään,

Luuk. 20:21
        Ja ne kysyivät häneltä sanoen: "Opettaja, me tiedämme, että sinä puhut ja opetat oikein etkä katso henkilöön, vaan opetat Jumalan tietä totuudessa.

Yhdistä nuo jakeet jos taidat.

23 että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt

Matt. 4:10
        Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman'."
        Matt. 8:2
        Ja katso, tuli pitalinen mies ja kumartui maahan hänen eteensä ja sanoi: "Herra, jos tahdot, niin sinä voit minut puhdistaa".

Jeesus varmasti olisi kieltänyt kumartamasta itseään, ellei se olisi ollut oikein.

Jeesus antoi Johanneksesta seuraavan todistuksen: 28 Minä sanon teille: ei ole vaimoista syntyneitten joukossa yhtäkään suurempaa kuin Johannes; mutta vähäisin Jumalan valtakunnassa on suurempi kuin hän.
        Silti Johannes kysyi: 19 Niin Johannes kutsui luoksensa opetuslapsistaan kaksi ja lähetti heidät Herran tykö kysymään: "Oletko sinä se tuleva, vai pitääkö meidän toista odottaman?"

Sinä et kysy.

Mutta tee kuten Raamattu kehoittaa:
        23 Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta.
        24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
        25 Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille.
        26 Paljon on minulla teistä puhuttavaa ja teissä tuomittavaa; mutta hän, joka on minut lähettänyt, on totinen, ja minkä minä olen kuullut häneltä, sen minä puhun maailman kuulla."
        27 Mutta he eivät ymmärtäneet, että hän puhui heille Isästä.
        28 Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.

Sitten sinäkin ymmärrät kun olet ylentänyt Ihmisen Pojan (huom. iso alkukirjain)

• kysymys sinulle
        Rauhanlietsoja kirjoitti:

En ole vakuuttunut siitä mitä ymmärrät. Eikä se, että väheksyt Jeesuksen Jumaluutta osoita uudestisyntymistä.

4 Noiden pariimme luikertaneiden valheveljien tähden, jotka orjuuttaakseen meitä olivat hiipineet vakoilemaan vapauttamme, mikä meillä on Kristuksessa Jeesuksessa,
        5 me emme hetkeksikään alistuneet antamaan heille myöten, että evankeliumin totuus säilyisi teidän keskuudessanne.
        6 Ja nuo, joita jonakin pidettiin-millaisia lienevät olleet, ei kuulu minuun; Jumala ei katso henkilöön-nuo arvossapidetyt eivät velvoittaneet minua mihinkään enempään,

Luuk. 20:21
        Ja ne kysyivät häneltä sanoen: "Opettaja, me tiedämme, että sinä puhut ja opetat oikein etkä katso henkilöön, vaan opetat Jumalan tietä totuudessa.

Yhdistä nuo jakeet jos taidat.

23 että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt

Matt. 4:10
        Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman'."
        Matt. 8:2
        Ja katso, tuli pitalinen mies ja kumartui maahan hänen eteensä ja sanoi: "Herra, jos tahdot, niin sinä voit minut puhdistaa".

Jeesus varmasti olisi kieltänyt kumartamasta itseään, ellei se olisi ollut oikein.

Jeesus antoi Johanneksesta seuraavan todistuksen: 28 Minä sanon teille: ei ole vaimoista syntyneitten joukossa yhtäkään suurempaa kuin Johannes; mutta vähäisin Jumalan valtakunnassa on suurempi kuin hän.
        Silti Johannes kysyi: 19 Niin Johannes kutsui luoksensa opetuslapsistaan kaksi ja lähetti heidät Herran tykö kysymään: "Oletko sinä se tuleva, vai pitääkö meidän toista odottaman?"

Sinä et kysy.

Mutta tee kuten Raamattu kehoittaa:
        23 Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta.
        24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
        25 Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille.
        26 Paljon on minulla teistä puhuttavaa ja teissä tuomittavaa; mutta hän, joka on minut lähettänyt, on totinen, ja minkä minä olen kuullut häneltä, sen minä puhun maailman kuulla."
        27 Mutta he eivät ymmärtäneet, että hän puhui heille Isästä.
        28 Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.

Sitten sinäkin ymmärrät kun olet ylentänyt Ihmisen Pojan (huom. iso alkukirjain)

rauhanlietsoja miten selität nämä kohdat?
        muutkin saa vastata!

Apostolien teoista

Luku 7:55 ja 56

55. Mutta pyhää henkeä täynnä Stefanus nosti katseensa taivasta kohti ja näki
        Jumlan kirkkauden ja Jeesuksen seisomassa Jumalan oikealla puolella.

56. Hän sanoi: Minä näen taivaat auenneina ja ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella.

miten jos Jeesus olisi Jumala ja itse Isä niin miten Jumala seisoisi itesensä oikealla puolellla? ja kuka on tämä kuka seisoo Jumalalan oikealla puolella?

Kirjeestä Hebrealaisille

Luku 5:5,7 ja 8 / 9:15 ja24

5. Siten ei Krisutskaan itse korottanut itseään ylimmäisen papin arvoon. sen teki Hän, joka sanoi: hänelle: Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.

kuka on tämä joka Jeesuksen Kristuken korotti?
        jos Jeesus olisi Jumala niin miten Jumala voisi itsensä korottaa?
        kuka sanoi Jeesukselle että olet minun poikani?

7. Ihmiselämänsä päivinä hän äänekkäällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia Hänelle, joka voi pelastaa hänet kuolemasta. Hänen rukouksensa kuultiin hänen mielensä pyhyyden tähden.

8. Niin hän, vaikka oli Poika, oppi kuuliaisuuden siitä, mitä kärsi.

kuka on tämä ketä Jeesus rukoili pelastuakseen kuolemasta?
        jos Jeesus olisi Jumala ja tullut maan päälle niin kuka olisi taivaassa vastaan ottamassa Jeesuksen rukouksia ja pelastamassa Jeesuksen kuolemasta?
        miten Jeesus voisi pelastaa itsensä kuolemasta jos olisi Jumala?

9:15 ja 24

15. Kristus on tullut uuden liiton välimieheksi, jonka kuolema on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikaisista rikkomuksista, että ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iäisen perinnön.

24. Kristus ei mennyt ihmiskäsin tehtyyn kaikkenin pyhimpään, mikä on vain todellisen pyhäkön kuva, vaan itse taivaaseen ollakseen nyt Jumalan edessä puhumassa meidän puolesta.

jos Jeesus olisi Jumala niin miten Jumala voisi olla itsensä edessä puhumassa meidän puolesta?
        ja jos Jeesus olisi Jumala niin miten Jumala voisi olla itsensä ja meidän välimiehenä?

kuka on tämä joka toimii meidän väli miehenä ja on Jumalan ja Isän luona puhumassa meidän edessämme?

• jatkoa2
        kysymys sinulle kirjoitti:

rauhanlietsoja miten selität nämä kohdat?
        muutkin saa vastata!

Apostolien teoista

Luku 7:55 ja 56

55. Mutta pyhää henkeä täynnä Stefanus nosti katseensa taivasta kohti ja näki
        Jumlan kirkkauden ja Jeesuksen seisomassa Jumalan oikealla puolella.

56. Hän sanoi: Minä näen taivaat auenneina ja ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella.

miten jos Jeesus olisi Jumala ja itse Isä niin miten Jumala seisoisi itesensä oikealla puolellla? ja kuka on tämä kuka seisoo Jumalalan oikealla puolella?

Kirjeestä Hebrealaisille

Luku 5:5,7 ja 8 / 9:15 ja24

5. Siten ei Krisutskaan itse korottanut itseään ylimmäisen papin arvoon. sen teki Hän, joka sanoi: hänelle: Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.

kuka on tämä joka Jeesuksen Kristuken korotti?
        jos Jeesus olisi Jumala niin miten Jumala voisi itsensä korottaa?
        kuka sanoi Jeesukselle että olet minun poikani?

7. Ihmiselämänsä päivinä hän äänekkäällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia Hänelle, joka voi pelastaa hänet kuolemasta. Hänen rukouksensa kuultiin hänen mielensä pyhyyden tähden.

8. Niin hän, vaikka oli Poika, oppi kuuliaisuuden siitä, mitä kärsi.

kuka on tämä ketä Jeesus rukoili pelastuakseen kuolemasta?
        jos Jeesus olisi Jumala ja tullut maan päälle niin kuka olisi taivaassa vastaan ottamassa Jeesuksen rukouksia ja pelastamassa Jeesuksen kuolemasta?
        miten Jeesus voisi pelastaa itsensä kuolemasta jos olisi Jumala?

9:15 ja 24

15. Kristus on tullut uuden liiton välimieheksi, jonka kuolema on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikaisista rikkomuksista, että ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iäisen perinnön.

24. Kristus ei mennyt ihmiskäsin tehtyyn kaikkenin pyhimpään, mikä on vain todellisen pyhäkön kuva, vaan itse taivaaseen ollakseen nyt Jumalan edessä puhumassa meidän puolesta.

jos Jeesus olisi Jumala niin miten Jumala voisi olla itsensä edessä puhumassa meidän puolesta?
        ja jos Jeesus olisi Jumala niin miten Jumala voisi olla itsensä ja meidän välimiehenä?

kuka on tämä joka toimii meidän väli miehenä ja on Jumalan ja Isän luona puhumassa meidän edessämme?

raamatun selkeä oppi on että ei ole mitään kolmiyhteistä Jumalaa!

kuten edellä olevat jakeet sen todistavat ja kumoavat koko kolmiyhtesen jumalan opin ja olemassa olon!

minkä takia tätä ei ymmärretä vaikka tämä on raamatussa selvästi sanottu?

ja sanotaahan raamatussa näin

Johanneksen toisesta kirjeestä

9. Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä EI OLE JUMALAA.
        Siinä opissa pysyvällä on sekä Isä että Poika.

10. Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, älkää ottako häntä kotiinne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi.

11. Joka lausuu hänet tervetulleeksi, juotuu osallisiksi hänen pahoihin tekoihinsa.

kysymys kuulu kuka on niiden Jumala jotka uskoo kolmiyhteiseen Jumalaan?

• kolminaisuudesta
        jatkoa2 kirjoitti:

raamatun selkeä oppi on että ei ole mitään kolmiyhteistä Jumalaa!

kuten edellä olevat jakeet sen todistavat ja kumoavat koko kolmiyhtesen jumalan opin ja olemassa olon!

minkä takia tätä ei ymmärretä vaikka tämä on raamatussa selvästi sanottu?

ja sanotaahan raamatussa näin

Johanneksen toisesta kirjeestä

9. Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä EI OLE JUMALAA.
        Siinä opissa pysyvällä on sekä Isä että Poika.

10. Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, älkää ottako häntä kotiinne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi.

11. Joka lausuu hänet tervetulleeksi, juotuu osallisiksi hänen pahoihin tekoihinsa.

kysymys kuulu kuka on niiden Jumala jotka uskoo kolmiyhteiseen Jumalaan?

Lainaan tässä yhtä kolminaisuuden puolustajaa ja kolminaisuuteen uskovaa!

"Jumalan kolmiyhteydessä on kysymys kolmiykseydestä eli siitä, että Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat lukumääräisesti yksi Jumala. Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä käytetään kustakin erikseen nimitystä "persoona", jolla tarkoitetaan itsenäisesti olemassa olevaa (VRT.PERSOONAPRONOMINIT). Isä on siis eri persoona. Poika on eri persoona. Pyhä Henki on eri persoona. Kuitenkaan ei ole olemassa kolmea erillistä Jumalaa, vaan yksi ainoa.

Asian voisi yrittää ilmaista matemaattisesti miniyhtälöllä 1 = 3. JO PERUSKOULUN ENSILUOKKALAINEN OSAISI SANOA, ETTÄ TUOLLAINEN YHTÄLÖ EI OLE TOSI. EMME YMMÄRRÄ, KUINKA KOLME VOI OLLA YKSI JA KUINKA YKSI VOI OLLA KOLME. Ihminen on rajoittunut. Jumala on ääretön. Jumala on puhuteltavissa, ei selitettävissä. Sen tähden mitkään tästä ajasta otetut esimerkit tai vertaukset eivät pysty Kolminaisuutta kattavasti havainnollistamaan. Pyhää Kolminaisuutta voidaan tuntea vain siinä määrin kuin Raamattu siitä ilmoittaa.

Kolminaisuusoppia emme löydä valmiina Raamatusta. Mutta asiana se on läpi koko Raamatun kulkeva totuus. Ainekset sille ovat olemassa jo Vanhan testamentin ilmoituksen alussa. On selvää, että Raamatun opetus Kolminaisuudesta on täydellisempänä Uudessa testamentissa.

Klassinen kolminaisuusoppi on suurenmoinen ja ytimekäs OPILLINEN RATKAISU, joka pyrkii olemaan uskollinen koko Raamatulle. Se sisältää paradoksin ja mysteerin, jota ihmisjärki ei yrityksistään huolimatta voi ymmärtää.

Oppia Jumalan kolmiykseydestä on sanottu kristillisen kirkon keskeisimmäksi DOGMIKSI. Siitä kiinnipitäminen tai sen hylkääminen vaikuttaa ratkaisevasti pelastusoppiin, käsitykseen Kristuksesta ja ihmisestä, samoin kuin arkivaellukseen.

KRISTINUSKO LEPÄÄ JUMALAN KOLMIYKSEYDEN VARASSA. Jos hylkäämme kolminaisuusopin, joko ajaudumme polyteismiin (kolme Jumalaa) tai kiellämme Kristuksen jumaluuden ja teemme Pyhästä Hengestä persoonattoman voiman."

Tämä on YHTEINEN KRISTILLINEN OPPI, "Jumalan kolminaisuus on eräs keskeinen Kristinuskon PERIAATE. Ilman sen ymmärtämistä et ymmärrä koko sovituksen ideaa. "Sovitti maailman itsensä kanssa"

Kolminaisuusoppi on kristillinen OPETUS Jumalan olemuksesta. Sen mukaan on vain yksi Jumala, joka kuitenkin on ilmoittanut itsensä kolmessa persoonassa: Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä.

Se joka ei usko sitä/tätä vakaasti ja vahvasti, ei voi pelastua!?

• Jaakobin
        kolminaisuudesta kirjoitti:

Lainaan tässä yhtä kolminaisuuden puolustajaa ja kolminaisuuteen uskovaa!

"Jumalan kolmiyhteydessä on kysymys kolmiykseydestä eli siitä, että Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat lukumääräisesti yksi Jumala. Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä käytetään kustakin erikseen nimitystä "persoona", jolla tarkoitetaan itsenäisesti olemassa olevaa (VRT.PERSOONAPRONOMINIT). Isä on siis eri persoona. Poika on eri persoona. Pyhä Henki on eri persoona. Kuitenkaan ei ole olemassa kolmea erillistä Jumalaa, vaan yksi ainoa.

Asian voisi yrittää ilmaista matemaattisesti miniyhtälöllä 1 = 3. JO PERUSKOULUN ENSILUOKKALAINEN OSAISI SANOA, ETTÄ TUOLLAINEN YHTÄLÖ EI OLE TOSI. EMME YMMÄRRÄ, KUINKA KOLME VOI OLLA YKSI JA KUINKA YKSI VOI OLLA KOLME. Ihminen on rajoittunut. Jumala on ääretön. Jumala on puhuteltavissa, ei selitettävissä. Sen tähden mitkään tästä ajasta otetut esimerkit tai vertaukset eivät pysty Kolminaisuutta kattavasti havainnollistamaan. Pyhää Kolminaisuutta voidaan tuntea vain siinä määrin kuin Raamattu siitä ilmoittaa.

Kolminaisuusoppia emme löydä valmiina Raamatusta. Mutta asiana se on läpi koko Raamatun kulkeva totuus. Ainekset sille ovat olemassa jo Vanhan testamentin ilmoituksen alussa. On selvää, että Raamatun opetus Kolminaisuudesta on täydellisempänä Uudessa testamentissa.

Klassinen kolminaisuusoppi on suurenmoinen ja ytimekäs OPILLINEN RATKAISU, joka pyrkii olemaan uskollinen koko Raamatulle. Se sisältää paradoksin ja mysteerin, jota ihmisjärki ei yrityksistään huolimatta voi ymmärtää.

Oppia Jumalan kolmiykseydestä on sanottu kristillisen kirkon keskeisimmäksi DOGMIKSI. Siitä kiinnipitäminen tai sen hylkääminen vaikuttaa ratkaisevasti pelastusoppiin, käsitykseen Kristuksesta ja ihmisestä, samoin kuin arkivaellukseen.

KRISTINUSKO LEPÄÄ JUMALAN KOLMIYKSEYDEN VARASSA. Jos hylkäämme kolminaisuusopin, joko ajaudumme polyteismiin (kolme Jumalaa) tai kiellämme Kristuksen jumaluuden ja teemme Pyhästä Hengestä persoonattoman voiman."

Tämä on YHTEINEN KRISTILLINEN OPPI, "Jumalan kolminaisuus on eräs keskeinen Kristinuskon PERIAATE. Ilman sen ymmärtämistä et ymmärrä koko sovituksen ideaa. "Sovitti maailman itsensä kanssa"

Kolminaisuusoppi on kristillinen OPETUS Jumalan olemuksesta. Sen mukaan on vain yksi Jumala, joka kuitenkin on ilmoittanut itsensä kolmessa persoonassa: Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä.

Se joka ei usko sitä/tätä vakaasti ja vahvasti, ei voi pelastua!?

kirjeestä.

Luku 2:19

19. Sinä uskot, että Jumala on YKSI.
        Siinä teet oikein RIIVAAJATKIN sen uskovat ja vapisevat.

• muutama kohta
        Jaakobin kirjoitti:

kirjeestä.

Luku 2:19

19. Sinä uskot, että Jumala on YKSI.
        Siinä teet oikein RIIVAAJATKIN sen uskovat ja vapisevat.

lisää raamatusta!

Kirjeestä Hebrealaisille

Luku 1:8,9

8. POJASTA TAAS: JUMALA, sinun valtaistuimesi pysyy aina jaiäti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

9. Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit vääryyttä.
        Sen tähden JUMALA SINUN JUMALASI, on voidellut sinua iloöljyllä enemmän kuin osaveljiäsi.

kuka on tämä joka sanoo poikaansa Jumalaksi?
        ja kuka on pojan Jumala?

Paavalin toisesta kirjeestä korinttolaisille

Luku 11:3,4

3. Pelkään kuitenkin, että kuten käärme kavaluudella petti Eevam, teidänkin mielenne ehkä TURMELTUU VILPITTÖMYYDESTÄ JA PUHTAUDESTA Kristusta kohtaan.

4. Jos joku tulee luoksenne ja saarnaa TOISTA JEESUSTA kuin meidän saarnaamamme, tai jos te SAATTE ERI HENGEN KUIN OLETTE SAANEET, TAI ERILLAISEN EVANKELIUMIN kuin sen, minkä olette ottaneet vastaan, sellaista te hyvin suvaitsette.

edelleenkin odotan vastauksia!

• yksi kohta vielä
        muutama kohta kirjoitti:

lisää raamatusta!

Kirjeestä Hebrealaisille

Luku 1:8,9

8. POJASTA TAAS: JUMALA, sinun valtaistuimesi pysyy aina jaiäti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

9. Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit vääryyttä.
        Sen tähden JUMALA SINUN JUMALASI, on voidellut sinua iloöljyllä enemmän kuin osaveljiäsi.

kuka on tämä joka sanoo poikaansa Jumalaksi?
        ja kuka on pojan Jumala?

Paavalin toisesta kirjeestä korinttolaisille

Luku 11:3,4

3. Pelkään kuitenkin, että kuten käärme kavaluudella petti Eevam, teidänkin mielenne ehkä TURMELTUU VILPITTÖMYYDESTÄ JA PUHTAUDESTA Kristusta kohtaan.

4. Jos joku tulee luoksenne ja saarnaa TOISTA JEESUSTA kuin meidän saarnaamamme, tai jos te SAATTE ERI HENGEN KUIN OLETTE SAANEET, TAI ERILLAISEN EVANKELIUMIN kuin sen, minkä olette ottaneet vastaan, sellaista te hyvin suvaitsette.

edelleenkin odotan vastauksia!

Sanan laskuista

Luku 8:22-31

22. MINÄ olin Herran omana, hänen tiensä alussa, ennen hänen tekojaan, ennen aikojen alkua.

23. Iäisyydestä MINUT on asetettu olemaan alusta asti, ennen kuin maata olikaan.

24. Ennen kuin syvyyksiä oli, MINÄ synnyin, ennen kuin oli lähteitä, vedestä rikkaita.

25. Ennen kuin vuoret upotettiin paikoilleen, ennen kukkuloita, MINÄ synnyin,

26. Kun HÄN ei ollut tehnyt maata, ei mantua, ei maanpiirin tomujen alkujakaan.

27. Kun HÄN valmisti valmisi taivaat, MINÄ olin siinä, kun hän veti rajan syvyyden pinnalle,

28. Kun HÄN vahvisti pilvet korkeudessa, kun syvyyden lähteet saivat voiman.

29. Kun HÄN asetti merelle sen rajat, että vedet eivät ylittäisi hänen säätämiään [rajoja], kun HÄN vahvisti maan perustukset

30. silloin MINÄ olin HÄNEN RINNALLAAN TYÖMESTARINA, ihastuneena riemuitsin päivästä päivään.
        HÄNEN EDESSÄÄN minä iloitsin kaiken aikaa,

31. Ihaillen HÄNEN maanpiiriään, ja ihastukseni olivat ihmislapset.

keistä tässä puhutaan?

kula on tämä joka on luonut kaiken?
        kuka on tämä kuka on hänen rinnaallaan ja edessään työmestarina?

• hyvä keksustelu
        yksi kohta vielä kirjoitti:

Sanan laskuista

Luku 8:22-31

22. MINÄ olin Herran omana, hänen tiensä alussa, ennen hänen tekojaan, ennen aikojen alkua.

23. Iäisyydestä MINUT on asetettu olemaan alusta asti, ennen kuin maata olikaan.

24. Ennen kuin syvyyksiä oli, MINÄ synnyin, ennen kuin oli lähteitä, vedestä rikkaita.

25. Ennen kuin vuoret upotettiin paikoilleen, ennen kukkuloita, MINÄ synnyin,

26. Kun HÄN ei ollut tehnyt maata, ei mantua, ei maanpiirin tomujen alkujakaan.

27. Kun HÄN valmisti valmisi taivaat, MINÄ olin siinä, kun hän veti rajan syvyyden pinnalle,

28. Kun HÄN vahvisti pilvet korkeudessa, kun syvyyden lähteet saivat voiman.

29. Kun HÄN asetti merelle sen rajat, että vedet eivät ylittäisi hänen säätämiään [rajoja], kun HÄN vahvisti maan perustukset

30. silloin MINÄ olin HÄNEN RINNALLAAN TYÖMESTARINA, ihastuneena riemuitsin päivästä päivään.
        HÄNEN EDESSÄÄN minä iloitsin kaiken aikaa,

31. Ihaillen HÄNEN maanpiiriään, ja ihastukseni olivat ihmislapset.

keistä tässä puhutaan?

kula on tämä joka on luonut kaiken?
        kuka on tämä kuka on hänen rinnaallaan ja edessään työmestarina?

helluntalais palstalla, lukekaa!

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10253396

• Rauhanlietsoja

Mitä nuo pastorit siellä amerikassa käyvät oppimassa? Onko niillä niin pieni Jumala ettei Hän kykene muutoin opettamaan. Kun sieltä saavutaan on ääni mielistelevä, tai autoritäärinen, ja tiettyihin arkoihin kysymyksiin löytyy mantravastaukset. Herra siunaa sitä ja tätä. Kun katsoo sitä harhaoppisuutta jota siinä maassa harjoitetaan niin mietityttää suuresti mitä nuo leipäpapit todellisuudessa palvelevat.

Kun sieltä palataan on huulilla kauniita rahasaarnoja, tyhjiä lupauksia parantumisista, me ollaan jumalia henkeä, pastoreiden korottelemisia, kaikensorttista hekumaylistystä. Ekumeenista lässytystä joka menee kilometrikaupalla ohi Jeesuksen opetuksista. Antamista painotetaaan, mutta jätetään ilmaisematta kenelle tulisi antaa. Tilli ja kuminapappeja jotka puhuvat mieluisia ja usko perustuu diplomiin, lipereihin tai kravattiin. Omaksutaan evoluutiohapatusta, ymym. Opetetaanko niissä instituutioissa mitään oikeasta uskosta. Lietsotaan vihaa tiettyjä kansoja kohtaan ja suurennuslasilla etsitään virheitä heidän opeistaan, vaikka omassakin opissa olisi ihan riittävästi tutkimista. Ei niissä opintuulissa koetella omaa suhdetta jumalaan vaan iloitaan miten hyviä tietäji siihen sakkiin kuuluu. Kaikki jotka sanoo Herra tai Israel ovat veljiä tai sisaria. Ei ihme jos Jumala pikkuhiljaa kyllästyy tuollaiseen puolueellisuuteen. Monet heistä tulevat paiskaamaan kättä pedon kanssa!

• sana on luotettava

Aloittaja kirjoittaa: lappalainenjukka 4.10.2011 17:41 0 Edellä mainituista seurakunnista ei herätys Suomeen ala.

1. "Herätys" sanana ja ilmiönä ei ole UT:n, apostolisen ajan opetukseen kuuluva.

2. Herramme Jeesus Kristus on Tie, Totuus ja Eämä, maailman Valo, Hän ei käskenyt istua ja rukoilla "anna meille herätys"....

3. Mitä Hän opetti? Rukoilkaa te näin: "Isä meidän... tulkoon sinun valtakuntasi".

4. Ns. "herätys", asiana, on pitkälle tämän ajan tuote. Se on myös harhauttava, eksyttävä. Miksi ja miten? Sitä pidetään hengellisenä hokemana, rukouksena, jolla voidaan kuitata oma laiskuus. Kristityt sanovat kerran viikossa omissa seurakunnissaan: - Herra anna meille herätys! Aikaa kuluu muutama sekunti, entä sitten?

5. Tämän hokeman perästä moni luulee tehneensä kaiken, ja kun Jumala ei muka "herätystä" näytä antavan? - niin sitten lusmuillaan ja laiskotellaan!
      Istutaan ja palvellaan TV-kotijumalaa, rahan jumalaa, markkinavoimien jumalaa...
      Ollaan elintasokilpailussa mukana: - kenellä komein talo ja auto? Jne.
      Ollaan mukana "herätyksen" etsimisessä .. istutaan missioissa, bailátaan ylistysten johtajien kanssa, kaatuillaan, nauretaan, sikaillaan...

6. Miksi? No, kun "herätystä" ei ole, niin viihdytetään ITSEÄ?

7. Käskikö Herramme Jeesus pyytää ja vokotella ""herätystä". Ei, ja vielä kerran ei! Mitä Hän käski: - kertokaa evankeliumi kaikille luoduille! Menkää, tehkää laupeuden tekoja, julistakaa ilosanomaa!

Hän käski ahkeroimaan leivisköillä. Hän jätti meille tehtävän... Mutta uskovat ovat laiskuuttaan ruvenneet komentamaan Herraa: - Anna meille herätys! Anan meille paljon rahaa! Anna meille suuria kokouksia... anna, anna...

Mitä Jumala tästä ajattelee? Paljonkin, mutta siitä ei nyt tässä enempää.

Nuo edellä olevat tekstit. Niihinkin moni lukija suuttuu ja tukehtuu? Totuus kirvelee. Ja tämä on faktaa. "Herätyksen" odotuksen ja höpinän tiimoilla kulutetaan aikaa hukkaan. Ihmiset menevät suin päin kohden helvettiä. Ja, Jeesus on antanut tehtävän TOIMIA, ei käskyttää Jumalaa tekemään se, minkä tehtävän Hän jätti seurakunnalleen!

"Herätys" ilmiönä, hokemana on paha eksytys. Ei niin etteikö pidä Jumalalta rukoilla apua? Mitä Pietari sanoi, kun Pyhä Henki vuodatettiin, hän saarnasi?

"Tehkää parannus... kääntykää, katukaa syntejänne, jossa ne pyyhittäisiin pois.... jotta Herra antaisi VIRVOITUKSEN ajan tulla..." Apt 3:19-20

Järjestys on tämä. Parannus, katumus, puhdistus. Ja sen päälle Jumala antaa "virvoituksen" ajan. Pyhän Hengen ilmestymisen ja voiman.
      Järjestys on ehdottomasti tämä. Jumala ei "siunaa" synnin päälle. Lukekaa
      Ap 3:26.

Jumalan "siunaus" ja suopeus, hengen virrat - tulevat kyllä, mutta parannuksen on alettava. Ja sen tulee alkaa USKOVISTA, Jumalan huoneesta. Kun tällä taholla syntyy katumus, nöyrtyminen, totuuteen palaaminen -- Jumala voi vuodattaa armon ja hengen virrat myös ympäristöömme. Lukekaa komentojärjestys mm. 2. Aikak. 7: 13-14.

Kun Jumalan "kansa" nöyrtyy ja rukoilee, Jumala kuulee ja "tekee heidän maansa jälleen terveeksi".

Jos jonkun sielu sietää suolaisia sanoja "herätyksestä", niitä www.suomistory.com sivu: HerätysDiary

Palatkaamme utopioista, harhaisista höpinöistä takaisin Jumalan sanan terveelle ja raittiille tielle!

• sana on luotettava nimimerkki, kirjoitat näin:
        "Kun Jumalan "kansa" nöyrtyy ja rukoilee, Jumala kuulee ja "tekee heidän maansa jälleen terveeksi".

Sana on luotettava, nimimerkki, sinä elät ja kirjoitat niinkuin elettäisiin vanhaaliittoa.Pojasta Jeesuksesta on tullut sinulle loukkauskallio ja kompastuskivi. Olet rakentaja joka on hyljännyt kulmakiven.

Alla olevat jakeet todistavat sen kenelle Isä Jumala on antanut vallan;
        Jeesus voitti kuoleman vallan!
        Jeesuksella on ne Jumalan seitsemän Henkeä, eihän muuten voisi hallita maan päällä.
        Jeesus ottaa kirjakäärön Isä Jumalan kädestä.
        Isä Jumalan antama valta maan päällä, on siinä kun pyhien rukoukset
        tuodaan Pojan Jeesuksen eteen, ja tämä on todistus siitä kuka vastaa
        uskovan RUKOUKSEEN.
        Isä Jumalan aivoituksen mukaan,Poika Jeesus oli ainoa, jolla oli valta
        avata sinetit.
        Jeesus oli verellään ostanut ihmiset Isä Jumalalle.

5. Ja yksi vanhimmista sanoi minulle: "Älä itke; katso, jalopeura Juudan sukukunnasta, Daavidin juurivesa, on voittanut, niin että hän voi avata kirjan ja sen seitsemän sinettiä".
        6. Ja minä näin, että valtaistuimen ja niiden neljän olennon ja vanhinten keskellä seisoi Karitsa, ikäänkuin teurastettu; sillä oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää, jotka ovat ne seitsemän Jumalan henkeä, lähetetyt kaikkeen maailmaan.
        7. Ja se tuli ja otti kirjan valtaistuimella-istuvan oikeasta kädestä.
        8. Ja kun se oli ottanut kirjan, niin ne neljä olentoa ja kaksikymmentä neljä vanhinta lankesivat Karitsan eteen, ja heillä oli kantele kullakin, ja heillä oli kultaiset maljat täynnä suitsutuksia, jotka ovat pyhien rukoukset,
        9. ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista

• asdfasdfasdfe

Nyt ihan klarifikaatioksi on pakko vielä kysyä; Missä helluntai tai vapaaseurakunnassa olet TODISTANUT valhetta julistettavan? Koska jokainen seurakunta on oma yksilö ja jossain lapissa tilanne voi olla ihan eri kuin esim täällä Espoossa, mutta sinähän sen itse tiedät.

En sulje pois "toronton nauruherätyksen" mahdollisuuksia Suomestakaan. Jokainen joka näihin ottaa osaa tietänee kyllä itse mitä tekee.

• ???.......

asdfasdfasdfe7.10.2011 14:36

Kysyy, joltakin, jotakin?

Viesti on epäselvä?
        Kuka, mitä, kenelle, mitä kysytään....

• asdfasdfasdfe
        ???....... kirjoitti:

asdfasdfasdfe7.10.2011 14:36

Kysyy, joltakin, jotakin?

Viesti on epäselvä?
        Kuka, mitä, kenelle, mitä kysytään....

Miksi minä olisin sinulta jotain kysynyt?

• asdfasdfasdfe, kun menee seurakuntiin niin siellä rukoillaan Isä Jumalaa
        Jeesuksen nimessä.
        Jeesus Kristus Jumalan Poika ei ole seurakuntien PÄÄ, vaan pelkkä nimi
        rukouksissa.
        Seurakunnat ovat "PAKASTE KAAPPEJA", ja kun valhetta julistetaan niin ei
        koeta Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan läsnäoloa Pyhässä Hengessä.

Jeesus sanoo; MISSÄ KAKSI TAHI KOLME KOKOONTUU MINUN NIMESSÄNI,
        SIELLÄ MINÄ OLEN HEIDÄN KESKELLÄNSÄ. PS. YMMÄRSITKÖ???????

• asdfasdfasdfe

asdfasdfasdfe, kun menee seurakuntiin niin siellä rukoillaan Isä Jumalaa
        Jeesuksen nimessä.
        rukouksissa.

"asdfasdfasdfe, kun menee seurakuntiin niin siellä rukoillaan Isä Jumalaa
        Jeesuksen nimessä. "

^ Tämä mitä he tekevät on täysin oikein ja Raamatun mukaista

"Jeesus Kristus Jumalan Poika ei ole seurakuntien PÄÄ, vaan pelkkä nimi
        rukouksissa."

Nyt puhut kyllä suoraan Raamatun sanaa vastaan:

17 Hän on ollut olemassa ennen kaikkea muuta, ja hän pitää kaiken koossa.
        18 Hän on myös ruumiin pää, ja ruumis on seurakunta. Hän on alku. Hän nousi esikoisena kuolleista, jotta hän olisi kaikessa ensimmäinen. ( Kol 1)

Voi voi sinua.

• asdfasdfasdfe kirjoitti:

Jeesuksen nimessä. "

^ Tämä mitä he tekevät on täysin oikein ja Raamatun mukaista

rukouksissa."

Nyt puhut kyllä suoraan Raamatun sanaa vastaan:

17 Hän on ollut olemassa ennen kaikkea muuta, ja hän pitää kaiken koossa.
        18 Hän on myös ruumiin pää, ja ruumis on seurakunta. Hän on alku. Hän nousi esikoisena kuolleista, jotta hän olisi kaikessa ensimmäinen. ( Kol 1)

Voi voi sinua.

"asdfasdfasdfe" olet pelkkä nimimerkki joka kirjoittaa mitä sattuu, jos olet niin totuuden tunteva niin kirjoita omalla nimelläsi.
        Tässä pari jaetta, tutki ja mieti kenen ARMON alla tänäänkin kuljet.
        Sori sinähän olet pakana joten armo on sinusta kaukana, tee parannus ja anna elämäsi Herralle Jeesukselle Kristukselle Jumalan Pojalle.

Jeesuksen sanoja;
        5. Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä.

21. Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen.

• asdfasdfasdfe

"asdfasdfasdfe" olet pelkkä nimimerkki joka kirjoittaa mitä sattuu, jos olet niin totuuden tunteva niin kirjoita omalla nimelläsi.
        Sori sinähän olet pakana joten armo on sinusta kaukana, tee parannus ja anna elämäsi Herralle Jeesukselle Kristukselle Jumalan Pojalle.

Jeesuksen sanoja;
        5. Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä.

Jukka on kyllä mennyt hyvin pitkälle pahaan eksytyksessä. Tästä voi olla jo hyvin vaikeaa nousta.

Totisesti, tee parannust, tunnusta Jeesus Kristus lihaksi tulleeksi Jumalan pojaksi, voi olla ettei tämän jälkeen sinulle enää montakaan tilaisuutta anneta.

Hyvää päivänjatkoa.

• kirjoitukset

Jeesuksen sanoja;

Valitettavasti kun asian ilmaisee oikein,niin välittömästi on joukko kiviä keräämässä.Älä heistä välitä he ovat osansa valinneet,joita ei itse Herrakaan saa oikaistuksi.Koska Kaikkivaltias ei pakoita ketään mihikään.Mutta mikäli kivien paiskojat tekevät kääntymyksen ja tunnustavat syntisyytensä ja tyhmyytensä,senkin Herra hyväksyy.Mutta sitä ei,"että pesty sika rypee rapakossa."Amen!

• asdfasdfasdfe

Jeesuksen sanoja;

Oho huomasin väärin lukeneeni tuon kohdan minkä sanoit.

Joka tapauksessa puhut palturia koska olen käynyt ainakin yhdessä Helluntaiseurakunnan toiminnassa mukana aktiivisesti ja myös siellä kesätapahtumassa, ja voin kyllä sanoa että todistuksesi kulkee ristiriidassa sen kanssa, mitä olen itse kokonut.

• asdfasdfasdfe

Jeesuksen sanoja;

Se että olet valmis leimaamaan kaikki kirkkoon kuuluvat uskovat "harhaoppisiksi" mielestäni kertoo jo, ettei sinulla voi olla kaikki asiat kohdallaan.

• asdfasdfasdfe

Jeesuksen sanoja;

Eikä muuten edes sillä että itse aktiivisesti puoltaisin kirkkoon kuulumista, mutta kun alat puhua palturia, niin siinä menee kyllä raja.

Kannatta nyt pyytää Herralta anteeksi syntejään, jottei jäisi tänne, tai joutuisi kuolemaan, kun Herra tulee, jos sinulla kerran vielä on aikaa,.

• asdfasdfasdfe

asdfasdfasdfe, kun menee seurakuntiin niin siellä rukoillaan Isä Jumalaa
        Jeesuksen nimessä.
        rukouksissa.

Jeesuksen nimessä. "

Ongelma on tässä, että sanot että kun menee seurakuntiin niin siellä tehdään tätä, joka on ihan OIKEIN.

Sitten sanot sen jälkeen
        rukouksissa."

Tämä kuulostaa ihan sinun sanomaltasi, tai sinun opiltasi.

Minä tulkitsen vain sen mikä on Raamatun mukaista. Sen mitä itse tarkoiti, varmasti tiedät.

Kannattaa työskennellä kieliasun kanssa, jos haluat joitakin asioita tuotavan esille.

Jaak. 3:1

Veljeni, kovin monien teistä ei pidä ryhtyä opettajiksi, sillä te tiedätte, että meidät opettajat tullaan tuomitsemaan muita ankarammin.

• Profeetta.

Minä kuulen ja ymmärrän aloituksen tarkoittavan minua. Herra on minut nostava ajallaan Suomen profeetaksi, ylistys Herralle!

• Inhottava realisti

Mikään ryhmä ei ole toista kummempi.

• asdfasdfasdfe

Mikään murhaaja ei ole ei-murhaavaa ihmistä kummempi.

• -jarmo-

Amen, lappalainenjukka. Ton allekirjoitan helposti.

• Kolkutus...

Analyysiä...

rukouksissa."
        a) Näin kirjoitti lappalainenjukka...

b) Sitten nimim. adfasdfasdfe siteerasi sitä...

c) Täysin ymmärtämättä!

A) Lappalaisnenjukka tarkoitti toki, ettei Jeesus Kristus Jumalan Poika ole praktisesti (käytännön tasolla) seurakuntien PÄÄ, vaan teoreettisesti, vain verbaalisella hokeman tasolla....

Ja sen ovat sadat ja tuhannet uskova näneet, vuosien varrella!

Jeesuksen sana Sardeen seurakunnalle osuu tähän ongelmaan:;

"Sinulla on se nimi, että elät, mutta sinä olet kuollut." (Ilm 3:1)

Ollaan muka "eläviä seurakuntia" - mutta oikeasti "kuolleita"!

On kaavoja, isien perinnäistapoja, jne ---- mutta Herralla Jeesuksella ei ole MITÄÄN asiaa sinne Miten?

"Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven..." (Ilm 3:20)

Em:n Jeesus sanoi SEURAKUNNALLE! Ei pakanoille.... Jeesus olo buukattu seurakunnan ulkopuolelle.... Kyllä? Kyllä. Hänen NIMEÄÄN kyllä käytettiin kuin mantraa pakanoiden parissa -- mutta Hän itse? Ei ollut sijaa seurakunnan ohjelmassa.... Ei mitään sijaa!

Seurakunnan "kalenteri" on täysi. Ohjelmaa, tunnin ja minuutin tarkkuudella.

Ei sijaa Herralle Jeesukselle...
        Ei "aikaa" Pyhän Hengen puhuttelulle...

Ei sijaa.

Ja tämä on karvas TOTUUS monessa paikassa....

Miten Sinun sydämessä? Sinun kodissasi? Sinun kalenterissasi?

Jeesus kolkuttaa, kysyy...

• samaamieltä
        Kolkutus... kirjoitti:

Analyysiä...

rukouksissa."

c) Täysin ymmärtämättä!

A) Lappalaisnenjukka tarkoitti toki, ettei Jeesus Kristus Jumalan Poika ole praktisesti (käytännön tasolla) seurakuntien PÄÄ, vaan teoreettisesti, vain verbaalisella hokeman tasolla....

On kaavoja, isien perinnäistapoja, jne ---- mutta Herralla Jeesuksella ei ole MITÄÄN asiaa sinne Miten?

"Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven..." (Ilm 3:20)

Em:n Jeesus sanoi SEURAKUNNALLE! Ei pakanoille.... Jeesus olo buukattu seurakunnan ulkopuolelle.... Kyllä? Kyllä. Hänen NIMEÄÄN kyllä käytettiin kuin mantraa pakanoiden parissa -- mutta Hän itse? Ei ollut sijaa seurakunnan ohjelmassa.... Ei mitään sijaa!

Ei sijaa.

Niinhän se on kuin kirjoitit.

• asdfasdfasdfe
        Kolkutus... kirjoitti:

Analyysiä...

rukouksissa."

c) Täysin ymmärtämättä!

Ei sijaa.

Huhheijaa voin kyllä lisätä että Jukka sen harvinaisen harhaanjohtavasti kirjoitti. Ajattelin itse että tein virheen lukiessani sen väärin mutta ei, luulen nyt että Suomen kieli on tässä asiassa kyllä minun puolellani.

• -jarmo-
        Kolkutus... kirjoitti:

Analyysiä...

rukouksissa."

c) Täysin ymmärtämättä!

Ei sijaa.

Nimim. Kolkutus... Sinähän panettelit ja vääristelit vähän joka sanan tuossa edellä mitä Lappalainen kirjoitti/tarkoitti todellisuudessa. Häpeä!

Miksi täällä jokainen vaan haluaa olla toinen toista parempi, viisaampi, sanavalmiimpi tai muuten vaan Jumalan paras saunakaveri?
        Missä ylistys ja yhdessä tutkiminen? Onko kristusruumis vain lajitelma ruuminosia, jotka eivät tule toistensa kanssa toimeen?

Haluatko sinä olla se johtaja? Kerron tarinan, jossa aivot ja sydän kilpaili kumpi heistä "tärkeimmistä" olisi ruumiiin johtaja. Kilpailua kesti kauan, kunnes pieni ja pippurinen peräukko halusi olla myös johtaja. Aivot ja sydän nauraa peräaukolle, ettet sinä voi olla mikään johtaja. Ai miksi, kysyy peräaukko? Noh.. tajuathan itsekin että olet vain persreikä tässä hienossa kokonaisuudessa. Mutta peräukkopa ei antanut periksi, vaan alkoi lakon. Aivot reagoivat ensimmäisenä parin päivän ummetuksen jälkeen ja pyysi ettei peräukko enää kiukuttele. Peräaukko sanoi, etten lopeta, ennen kuin saan olla johtaja. Niinpä ummetus jatkui, kunnes sydän rupesi läpättämään ja maksakin jo huusi armoa. Kohta koko kroppa huusi yhteen ääneen, että saat olla johtaja.

Mitä tästä opimme, johtajat ovat usein vain pelkkiä persreikiä.

• -jarmo-
        -jarmo- kirjoitti:

Nimim. Kolkutus... Sinähän panettelit ja vääristelit vähän joka sanan tuossa edellä mitä Lappalainen kirjoitti/tarkoitti todellisuudessa. Häpeä!

Miksi täällä jokainen vaan haluaa olla toinen toista parempi, viisaampi, sanavalmiimpi tai muuten vaan Jumalan paras saunakaveri?
        Missä ylistys ja yhdessä tutkiminen? Onko kristusruumis vain lajitelma ruuminosia, jotka eivät tule toistensa kanssa toimeen?

Haluatko sinä olla se johtaja? Kerron tarinan, jossa aivot ja sydän kilpaili kumpi heistä "tärkeimmistä" olisi ruumiiin johtaja. Kilpailua kesti kauan, kunnes pieni ja pippurinen peräukko halusi olla myös johtaja. Aivot ja sydän nauraa peräaukolle, ettet sinä voi olla mikään johtaja. Ai miksi, kysyy peräaukko? Noh.. tajuathan itsekin että olet vain persreikä tässä hienossa kokonaisuudessa. Mutta peräukkopa ei antanut periksi, vaan alkoi lakon. Aivot reagoivat ensimmäisenä parin päivän ummetuksen jälkeen ja pyysi ettei peräukko enää kiukuttele. Peräaukko sanoi, etten lopeta, ennen kuin saan olla johtaja. Niinpä ummetus jatkui, kunnes sydän rupesi läpättämään ja maksakin jo huusi armoa. Kohta koko kroppa huusi yhteen ääneen, että saat olla johtaja.

Mitä tästä opimme, johtajat ovat usein vain pelkkiä persreikiä.

Haluan lisätä tuohon johtajuusleikkiin, että Raamatun mukaan vaikkapa sanassa Laodikean seurakunnalle, tuollaiset kuten rikkaus, viisaus, nokkeluus, suosio ja johtajuus, ovat juuri niitä farisealaisuuksia mistä Johannes kirjoitti, sanoen näin:

Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.

• kirjoitukset

Tiedän kiitos.Siunausta

• kaunista kaunista

Se se on kaunista katseltavaa kun kristityt hakkaa toisiaan Raamatulla päähän :-D

• asdfasdfasdfe

Nooh jokainen tekee virheitä. Varsinkin minä joka käytän vielä silmälaseja. Siunausta sinunkin elämääsi, ja Jumala antakoon sinunkin tulla vielä uskoon.

• Kannattaa vaihtaa!
        asdfasdfasdfe kirjoitti:

Nooh jokainen tekee virheitä. Varsinkin minä joka käytän vielä silmälaseja. Siunausta sinunkin elämääsi, ja Jumala antakoon sinunkin tulla vielä uskoon.

On absurdia sellainen, mitä "kaunista, kaunista" nikki kirjoittaa... siis mikä?

Jos on "kaunista" katseltavaa, niin miksi valittaa? Eihän täällä ole mikään pakko lukea, ei kirjoittaa..

Se on "sairasta" - jos katselee sellaista, josta ei pidä?

• ???

???

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      80
      6655
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      148
      6187
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      502
      4024
    4. Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?

Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s
      Nettideittailu
      125
      2483
    5. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      43
      1594
    6. Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.

Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved
      Maailman menoa
      424
      1494
    7. Et ilmeisesti aio enää ikinä olla tekemisissä

Että näinkö se menee
      Ikävä
      74
      1295
    8. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      34
      1150
    9. Sydämeni on sinun luona

Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun
      Ikävä
      48
      1140
    10. Jatkuva stressitila

On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan
      Ikävä
      65
      1120
    Aihe