Mutta teemana; Keskustele lestadiolaisuudesta.
Tämä aihe kattaa lestadiolaisen elämän arjen/juhlan,, aamusta iltaan ja siitä aamuun.
Lestadiolaisuus on elämäntapa, johon kuuluu sääntöjä mitkä ei ole uskonnollisia, vaan ne on perinnesääntöjä, siis laaja skaala. Lisäksi on uskonnollisia teemoja ja niissäkin mielipiteitä laaja kirjo.
Ei erilaiset mielipiteet ole pilkkaa, vaan keskustelua, johon täytyy vastata asiallisesti. Tosin jos heittää kuraa, niin voi varautua että sitä saa takaisin.
Tänne on turha tulla tuomitsemaan, kun kirjoittajat ei välttämättä ole lestoja, mutta kesustelevat aiheesta, Rauhaa vaan..
Täällä yksi jankuttaa häiriköistä, 7-8 avausta sivulla.
45
85
Vastaukset
- bv.f.e--
Uskovaisten on vaikea ymmärtää, että ovat todella sellaisia millaiseksi ovat itsensä tunnutaneet.
JÄRJETTÖMYYS, YMMÄRTÄMÄTTÖMYYS JA JUMALAN JA JEESUKSEN IHMISILLE ANTAMIEN LAKIEN JA OPPIEN NOUDATTAMINEN EI OLE ELUKOILTA ONNISTUNUT INHIMILLISELLÄ TAVALLA JOTEN PETO ON PETO VAIKKA SE ITSEÄÄN KUTSUIS EKSYTTÄVÄSTI IHMISEKSI JA ASETTAS ITSENSÄ epäjumalapsia muiden epäjumalaa palvelevien JOUKKOON RIKOLLISTEN JOHTOON TAI RIKOLLISIA TEKEVÄKSI JOISTA JEEESUS OMALLA SANALLAAN VAROITTI:
Uskon tunnustus: http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä (mielenvikaisia ja/tai rikollisia ja/tai alempiarvoisia).'
JEESUKSEN ANTAMA VAROITUS: (tarkoitettu ihmisten luettavaksi)
Matt. 7:15
"Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia.
24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
Luukas 20:
45 Ja kaiken kansan kuullen hän sanoi opetuslapsillensa:
46 "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
47 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".
Mark. 13:21
Ja jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tai: 'Katso, tuolla', niin älkää uskoko
SIIS JEESUS VAROITTAA:
-JEESUSTA KRISTUKSEKSI KUTSUVISTA EKSYTTÄJISTÄ
-JEESUS ANTOI EKSYTTÄJIESTÄ TUNTOMERKIT
-JEESUS OPETTI EKSYTTÄJIEN KÄYTTÖYTYMISIA JOTTA TUNTISIMME HEIDÄT
-JNE
TÄRKEEÄ:
-JEESUS KIELSI USKOMASTA
Ja kun Jeesus itse on kieltänyt uskomasta, niin se todella tarkoittaa että ÄLKÄÄ USKOKO!
Ja tottakai tuosta selvyydestä selviää IHMISILLE, että luciferi orjuuteen joutuneet uskovat JUMALAA, JEESUSTA JA PYHÄÄ HENKEÄ pilkaten omia herrojaan epäjumalinaan ja lahkojensa "ylipappeja."
Murhaajille, pedofiileille jne rikoksista sovituksia jakaville rippi ja salarippi isille ei ole toiminta lupaa muilta kuin luciferiltä! Joka on asiasta eri mieltä osoittakoon sen Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan tiedoilla, ainakin minun raamatussa on vielä sen verran Jumalan ja Jeesuksen Omaa Sanaa että älä tapa käsky on ja lapsia kaltoin kohteleville, lapsikasteella jne ON JEESUS OMALLA SANALLAAN JÄTTÄNYT MYLLYNKIVEN KÄYTTÖOHJEEN JA SE ON RAAMATUSSA. - Jumala ompi linnamme
Ei ole ihme, että jankuttaa, ikävää kun eräät saavat liata jokaisen aloituksen ja saastuttaa Jumalan Sanan!
Jokainen tietää kenestä tai keistä on kysymys!
Kyllä asialle täytyisi jotain pystyä tekemään nykytekniikalla...sairaita litanioita perä perään, joita ei kukaan lue, eihän niissä ole mitään järkeä!
Hoitoon täytyisi tuollainen tapaus saada, varmaan itselläänkin kurja ja ahdistunut olo!
Jumalan Sana on kuitenkin luja ja pysyy iankaikkisesti!
Tärkeintä on keskustella siitä ja sen herättämistä tärkeistä kysymyksistä!
Jakaa evankeliumin puhdasta ilosanomaa!
Rauhaa....- Jeesus on tie
Onko hupiantero todellakin noin arvostelukyvytön ettei havaitse sitä että SYYSTÄ jankutetaan, ja niin kaunan kunnes (pahin) häiriköt on poistettu.
Kuten siar JUmala ompi linnamme totesi, evankeliumi Kristuksesta on tämän sivun metodi eikä tänne muut sovi. Muille aiheille on omat palstansa.
Joka täälläjauhaa muuta kuin evankeliumia Kristuksesta on selvästi tahallaan tekemässä kiusaa ja synnyttämässä vihapuheita Jeesukseen uskovia vastaan.
Lestadiolaisuudesta toki voi puhua ja lestadiolaisten elämästä, mutta siitä tietävät ainoastaan lestadiolaiset itse, eivät muut. Ja heitäkin on ainakin 18 rekisteröityä yhdistyustä, joista osa on USA:ssa ja Kanadassa. Täällä ei ole montaa lestadiolaista, jumalattomia kiusantekijöitä on palstallamme suuri enemmistö. - su
Just, rauhaa!
Aloitetaan taas alusta. Jos tänne tulee keskustelemaan lestadiolaisuudesta sinäkin "Jumala ompi linnamme" voit siis keskustella vaikka et ole lestadiolainen.
Ne litaniat jotka eivät miellytä, ne voi jättää kokonaan lukematta ja vastaamatta. Kun esimerkiksi nyt minun.
Näitä litanioita tulee lestadiolaisilta samaan tapaan, omia näkemyksiään, ja sen jälkeen vastapuolen parannuskehoituksia ja
tuomiota. Käsketään laputtamaan.
Tuntuu silloin, että heillä on myös ahdistunut olo. Suoranaisia oman pahan olon tunteiden purkauksia, jossa ei säästellä mitä halventavia sanoja lähimmäisistään.
Jos minä esimerkiksi, kirjoitan Jumalasta, kuinka armahtava hän on ja voin hänta joka päivä rukoilla. Silloin se alkaa, väärän Jumalan palvelija, Pilkkaat Jumalaa ja Jeesusta.
Jos arvostellaa lestadiolaisuutta ja sen ahdasmielisyyttä ja suvaitsevaisuutta normaalia elämään verraten. Käännetään se Jumalan sanan pilkaksi. Pidetään itseään Jumalan ja Jeesuksen lähettiläinä, jotka saavat sanoa ja tuomita hyvinkin kunnollisisa seurakuntalaisia.
Jos keskustellaan ulkopuolisille täkeistä asioista, niin se tyrmätään omiksi tärkeiksi asioiksi, jotka johdetaan ainaiseen vain raamatun teksteihin ja sen tuomoioihin.
Onko nyt niin, että otetaan siellä raamatussa on vain sellaiset tekstit joita ymmärretään ja joita sitten ahdasmielisesti yritetään, yritetään täyttää. Ja ohitetaan sellaiset tekstit, joita ei kukaan pysty niiden mukaan elämään, ei edes lestadiolaiset. Otetaan rusinat pullasta.
Raamattu on ihmisten kirjoittama, ihmisten sen tekstien muuttama ja lisäämä vuosituhanten aikana. Sitä sanotaan Jumalan sanaksi vielä.
Kaikki sen pääkohdat, mikä oikein ja mikä väärin, sivistyneet ihmiset tietävä just saman verran kuin lestadiolaisetkin niiden merkityksistä ja täytettävyydestä.
Se ilosanoman jakaminen on monasti muodostunut ihmisten syyttelyiksi, tuomioiksi Jumalaakin uskoville ihmisille.. Koska jakajat ovat itsekkin sen ilosanoman tarpeessa. Tämä osoittaa lahkolaisuuden sisimmän pahanolon ja toisinajateleviin vihan ja inhon.
Koska olen vanha ja vaatimaton, huono sanakäyttäjä omista mielipiteistäni, niin toivon nyt sitten, että joku saa tästä käsityksen, ettei tarkoitus ole saastuttaa ketään, jos vaikka itse olisivat hyvinkin likaisia. - Jumala ompi linnamme
su kirjoitti:
Just, rauhaa!
Aloitetaan taas alusta. Jos tänne tulee keskustelemaan lestadiolaisuudesta sinäkin "Jumala ompi linnamme" voit siis keskustella vaikka et ole lestadiolainen.
Ne litaniat jotka eivät miellytä, ne voi jättää kokonaan lukematta ja vastaamatta. Kun esimerkiksi nyt minun.
Näitä litanioita tulee lestadiolaisilta samaan tapaan, omia näkemyksiään, ja sen jälkeen vastapuolen parannuskehoituksia ja
Tuntuu silloin, että heillä on myös ahdistunut olo. Suoranaisia oman pahan olon tunteiden purkauksia, jossa ei säästellä mitä halventavia sanoja lähimmäisistään.
Jos minä esimerkiksi, kirjoitan Jumalasta, kuinka armahtava hän on ja voin hänta joka päivä rukoilla. Silloin se alkaa, väärän Jumalan palvelija, Pilkkaat Jumalaa ja Jeesusta.
Jos arvostellaa lestadiolaisuutta ja sen ahdasmielisyyttä ja suvaitsevaisuutta normaalia elämään verraten. Käännetään se Jumalan sanan pilkaksi. Pidetään itseään Jumalan ja Jeesuksen lähettiläinä, jotka saavat sanoa ja tuomita hyvinkin kunnollisisa seurakuntalaisia.
Jos keskustellaan ulkopuolisille täkeistä asioista, niin se tyrmätään omiksi tärkeiksi asioiksi, jotka johdetaan ainaiseen vain raamatun teksteihin ja sen tuomoioihin.
Onko nyt niin, että otetaan siellä raamatussa on vain sellaiset tekstit joita ymmärretään ja joita sitten ahdasmielisesti yritetään, yritetään täyttää. Ja ohitetaan sellaiset tekstit, joita ei kukaan pysty niiden mukaan elämään, ei edes lestadiolaiset. Otetaan rusinat pullasta.
Raamattu on ihmisten kirjoittama, ihmisten sen tekstien muuttama ja lisäämä vuosituhanten aikana. Sitä sanotaan Jumalan sanaksi vielä.
Kaikki sen pääkohdat, mikä oikein ja mikä väärin, sivistyneet ihmiset tietävä just saman verran kuin lestadiolaisetkin niiden merkityksistä ja täytettävyydestä.
Se ilosanoman jakaminen on monasti muodostunut ihmisten syyttelyiksi, tuomioiksi Jumalaakin uskoville ihmisille.. Koska jakajat ovat itsekkin sen ilosanoman tarpeessa. Tämä osoittaa lahkolaisuuden sisimmän pahanolon ja toisinajateleviin vihan ja inhon.
Koska olen vanha ja vaatimaton, huono sanakäyttäjä omista mielipiteistäni, niin toivon nyt sitten, että joku saa tästä käsityksen, ettei tarkoitus ole saastuttaa ketään, jos vaikka itse olisivat hyvinkin likaisia.Kyllä mulla kuule on juuret lestadiolaisuudessa sikäli, että kummankin vanhempieni vanhemmat eli ukit ja mummit ovat olleet lestadiolaisia...kummatkin ukit olivat kunnioitettuja saarnamiehiä. Herralle siitä kunnia! Vanhempani ja suurin osa sukulaisistani ovat lestadiolaisia. Olen syntynyt siis lestadiolaiseen kotiin, vaikken nyt tällä hetkellä kuulukaan siihen. Olen kasvanut lestadiolaisuudessa ja käynyt seuroissa pienestä pitäen, että kyllä mulla kuule on vapaus kirjoittaa tälle palstalle enemmän kuin monella muulla ivakirjoittelijalla!
Olen Jeesuksen oma Ja varma siitä, että taivaaseen pääsen, kun aika on.
Kiitos Rakkaan Jeesuksen ristintyön! Ansiotta, olen perinyt lahjavanhurskaude Jumalan suuresta armosta!
Pyhä Raamattu on Jumalan totinen Sana, jota ei saa pilkata ja epäillä sen todenperäisyyttä. Tee parannus ja ota Jeesus elämäsi Herraksi!
Näköjään syyllistyt kovasti heikompien syyttelyyn ja tuomaroit uudestisyntyneitä Jumalan lapsia!
Ikävää kirjoittelua jo noinkin iäkkäältä henkilöltä...ei ole tainnut elämässä paljon oppia tullut.
Rauhaa kumminkin... - aloittaja.........
Jeesus on tie kirjoitti:
Onko hupiantero todellakin noin arvostelukyvytön ettei havaitse sitä että SYYSTÄ jankutetaan, ja niin kaunan kunnes (pahin) häiriköt on poistettu.
Kuten siar JUmala ompi linnamme totesi, evankeliumi Kristuksesta on tämän sivun metodi eikä tänne muut sovi. Muille aiheille on omat palstansa.
Joka täälläjauhaa muuta kuin evankeliumia Kristuksesta on selvästi tahallaan tekemässä kiusaa ja synnyttämässä vihapuheita Jeesukseen uskovia vastaan.
Lestadiolaisuudesta toki voi puhua ja lestadiolaisten elämästä, mutta siitä tietävät ainoastaan lestadiolaiset itse, eivät muut. Ja heitäkin on ainakin 18 rekisteröityä yhdistyustä, joista osa on USA:ssa ja Kanadassa. Täällä ei ole montaa lestadiolaista, jumalattomia kiusantekijöitä on palstallamme suuri enemmistö.Jeesus on tie
Nimim
---Kuten siar JUmala ompi linnamme totesi, evankeliumi Kristuksesta on tämän sivun metodi eikä tänne muut sovi. Muille aiheille on omat palstansa----------
En voi muuta sanoa kuin et ota sakset otsalle ja kuminauha poikki, ei tää niin totist oo,, siis tää keskustelu, kun se on vielä vapaaehtoista ja viestit valittavissa.
Ei me voida valita kylän asukkaitakaan, mut ne voidaan kenen kanssa leikitään.. - aloittaja,,,,,,,,,,,
su kirjoitti:
Just, rauhaa!
Koska olen vanha ja vaatimaton, huono sanakäyttäjä omista mielipiteistäni, niin toivon nyt sitten, että joku saa tästä käsityksen, ettei tarkoitus ole saastuttaa ketään, jos vaikka itse olisivat hyvinkin likaisia.Su, olet avarakatseinen ja päästän sinut taivaasen, no anna suosituksia.
Tämä on pikkuvitsi kevennys vain;))
ok;;=)) - aloitt,,,
aloittaja,,,,,,,,,,, kirjoitti:
Su, olet avarakatseinen ja päästän sinut taivaasen, no anna suosituksia.
Tämä on pikkuvitsi kevennys vain;))
ok;;=))no annan vain suosituksia.
- Jumala ompi linnamme
aloitt,,, kirjoitti:
no annan vain suosituksia.
Kuulepa hyvä ystävä...mitkään suositukset, eivätkä perhetaustat auta...eivät millään muotoa...
Jokaisen on tehtävä henkilökohtainen uskonratkaisu...siis HENKILÖKOHTAISESTI valittava ottaako Jeesuksen sydämeensä asumaan.
Itse olin jo aikuinen kun koin hengellisen uudestisyntymisen Pyhästä Hengestä...
Vaikka olin lapsena seuroissa raahustanut...en vielä teini-ikäisenäkään ymmärtänyt uskon asioista mitään.
Kunnes koettelemusten kautta tulin vahvasti tietoiseksi omasta syntisyydestäni ja sain Pyhän Hengen kasteen ja synnyin uudesti Jumalan ihanasta armosta.
Tällä tiellä mennään ja jokainen aamu on armo uus!
Ylistys Herralle!
Jumalan Rauhaan... - auli palinski
Jumala ompi linnamme kirjoitti:
Kyllä mulla kuule on juuret lestadiolaisuudessa sikäli, että kummankin vanhempieni vanhemmat eli ukit ja mummit ovat olleet lestadiolaisia...kummatkin ukit olivat kunnioitettuja saarnamiehiä. Herralle siitä kunnia! Vanhempani ja suurin osa sukulaisistani ovat lestadiolaisia. Olen syntynyt siis lestadiolaiseen kotiin, vaikken nyt tällä hetkellä kuulukaan siihen. Olen kasvanut lestadiolaisuudessa ja käynyt seuroissa pienestä pitäen, että kyllä mulla kuule on vapaus kirjoittaa tälle palstalle enemmän kuin monella muulla ivakirjoittelijalla!
Kiitos Rakkaan Jeesuksen ristintyön! Ansiotta, olen perinyt lahjavanhurskaude Jumalan suuresta armosta!
Pyhä Raamattu on Jumalan totinen Sana, jota ei saa pilkata ja epäillä sen todenperäisyyttä. Tee parannus ja ota Jeesus elämäsi Herraksi!
Näköjään syyllistyt kovasti heikompien syyttelyyn ja tuomaroit uudestisyntyneitä Jumalan lapsia!
Ikävää kirjoittelua jo noinkin iäkkäältä henkilöltä...ei ole tainnut elämässä paljon oppia tullut.
Rauhaa kumminkin...nim..Jumala ompi linnamme
---------Kyllä mulla kuule on juuret lestadiolaisuudessa sikäli, että kummankin vanhempieni vanhemmat eli ukit ja mummit ovat olleet lestadiolaisia...kummatkin ukit olivat kunnioitettuja saarnamiehiä. Herralle siitä kunnia.-----------------
Niillä meriiteillä ei pärjää, täytyis itse tienata omat henkselit mitä paukutella.
mut yritit vakuuttaa;;))))???? - Jumala ompi linnamme
auli palinski kirjoitti:
nim..Jumala ompi linnamme
---------Kyllä mulla kuule on juuret lestadiolaisuudessa sikäli, että kummankin vanhempieni vanhemmat eli ukit ja mummit ovat olleet lestadiolaisia...kummatkin ukit olivat kunnioitettuja saarnamiehiä. Herralle siitä kunnia.-----------------
Niillä meriiteillä ei pärjää, täytyis itse tienata omat henkselit mitä paukutella.
mut yritit vakuuttaa;;))))????Äläpä ole kateellinen auli...mun henkselit on Jeesuksen Kristuksen sovitus ja lunastustyö ristillä...muuta et sinäkään tarvitse, kun ottaa Jeesus sydämesi Herraksi!
Kaikki on Jumalan...mun vakuutus on Immanuelissa=Jumala kanssamme...niin kuin ukki aina sanoi eläessään.
Saa kai sitä kertoa jotain taustoistaan...ei kannata olla katkera ja kateellinen...Jumala haluaa jokaisen tuntevan Jeesuksen Herranaan ja Vapahtajanaan!
Kaikki on jo ansaittu ristillä 2000 vuotta sitten...Golgatalla!
Siunausta ja Herran Iloa sinunkin elämääsi!
Terv.yksi armonkerjäläinen
ps. Kiitän Herraa isovanhemmistani, vanhemmistani, sisaruksistani ja läheisistäni ja uskonystävistäni! - pillit pussiin
aloittaja......... kirjoitti:
Jeesus on tie
Nimim
---Kuten siar JUmala ompi linnamme totesi, evankeliumi Kristuksesta on tämän sivun metodi eikä tänne muut sovi. Muille aiheille on omat palstansa----------
En voi muuta sanoa kuin et ota sakset otsalle ja kuminauha poikki, ei tää niin totist oo,, siis tää keskustelu, kun se on vielä vapaaehtoista ja viestit valittavissa.
Ei me voida valita kylän asukkaitakaan, mut ne voidaan kenen kanssa leikitään..hubiantero kuulepas, sinä et tiedä missä menet ja mistä tulet. Kyläpippalot ja iankaikkinen elämä Jeesuksessa Kristuksessa eivät ole millään tavalla rinnastettavia asioita.
Ihmisiä menee kadotukseen joka päivä Suomessakin satoja, ellei tuhansia ja sinun aikasi kuluu kyläpippaloiden suunnittelussa ja pohtimisessa.
Selvästi näkee missä uskossa sinä elät. ei muuta kun vauhtia ja toisille sivulle täältä naukumasta. - Pipo pakkanen
pillit pussiin kirjoitti:
hubiantero kuulepas, sinä et tiedä missä menet ja mistä tulet. Kyläpippalot ja iankaikkinen elämä Jeesuksessa Kristuksessa eivät ole millään tavalla rinnastettavia asioita.
Ihmisiä menee kadotukseen joka päivä Suomessakin satoja, ellei tuhansia ja sinun aikasi kuluu kyläpippaloiden suunnittelussa ja pohtimisessa.
Selvästi näkee missä uskossa sinä elät. ei muuta kun vauhtia ja toisille sivulle täältä naukumasta.nimim; pillit pussiin, kirjoituksist päätellen meil on sama osoite sitten, mä kirjoitan mitä valkenee ja sä toimit tuomarina. eiks se ol 1-1???????
- se on kuulkaa menoa
Kuulepa hyvä ystävä...mitkään suositukset, eivätkä perhetaustat auta...eivät millään muotoa...
Jokaisen on tehtävä henkilökohtainen uskonratkaisu...siis HENKILÖKOHTAISESTI valittava ottaako Jeesuksen sydämeensä asumaan.
Itse olin jo aikuinen kun koin hengellisen uudestisyntymisen Pyhästä Hengestä...
Vaikka olin lapsena seuroissa raahustanut...en vielä teini-ikäisenäkään ymmärtänyt uskon asioista mitään.
Kunnes koettelemusten kautta tulin vahvasti tietoiseksi omasta syntisyydestäni ja sain Pyhän Hengen kasteen ja synnyin uudesti Jumalan ihanasta armosta.
Ylistys Herralle!
Jumalan Rauhaan...Nämä veijarit jotka iankaikkisuustiellä lojuvat poikittain ja syytävä kaiken maailman saastaa kynästään tänne, eivät tajua lainkaan millaista terrorismia he ovat telkemässä, ennen kaikkea tietenkin itselleen.
Tuossa sen juuri näkee, kuinkamielipuolisen viihdemaailman turruttamat ihmiset suhtautuvat Jumalan sanaan. Tulee olemaan valtava shokki, kun kaikki jota on pidetty aikuisten satuina onkin totta ja ikuinen kadotus avautuu eteen.
OLen katsonut millaisia ohjelmia lastenlapsilleni syötetään televisiossa, se on kammottavaa. Siellä tapahtuu kaikki mahdolliset ihmeet tapahtuvat, hahmot muun muassa muuttavat sekunnissa muotoaan.
Kun tällaisille aletaan kertomaan Jeesuksesta joka nousi ylös kuolleista, se on heille pelkkää tarinaa tutusta mikki-hiirestä joka pelehtii heidän televisiossaan ja nousee kuolleista joka päivä. Ihmiset eivät huomaa laikaan kuinka piru manipuloi ovelasti heidän lapsiaan kadotusta varten kaiken maailman ihmeitä tekevien hahmojen kautta. - Jumala ompi linnamme
se on kuulkaa menoa kirjoitti:
Nämä veijarit jotka iankaikkisuustiellä lojuvat poikittain ja syytävä kaiken maailman saastaa kynästään tänne, eivät tajua lainkaan millaista terrorismia he ovat telkemässä, ennen kaikkea tietenkin itselleen.
Tuossa sen juuri näkee, kuinkamielipuolisen viihdemaailman turruttamat ihmiset suhtautuvat Jumalan sanaan. Tulee olemaan valtava shokki, kun kaikki jota on pidetty aikuisten satuina onkin totta ja ikuinen kadotus avautuu eteen.
OLen katsonut millaisia ohjelmia lastenlapsilleni syötetään televisiossa, se on kammottavaa. Siellä tapahtuu kaikki mahdolliset ihmeet tapahtuvat, hahmot muun muassa muuttavat sekunnissa muotoaan.
Kun tällaisille aletaan kertomaan Jeesuksesta joka nousi ylös kuolleista, se on heille pelkkää tarinaa tutusta mikki-hiirestä joka pelehtii heidän televisiossaan ja nousee kuolleista joka päivä. Ihmiset eivät huomaa laikaan kuinka piru manipuloi ovelasti heidän lapsiaan kadotusta varten kaiken maailman ihmeitä tekevien hahmojen kautta.Niinpä...järkyttävää kuinka kristityt ihmiset sokeina askartelevat tämän maailman asioissa ja Jeesus on vain jokin hätävara jossain sivulla.
Tämä maailma on mustempi kuin koskaan ja niin täynnä saastaa, jota tulvii joka tuutista.
Uuudestisyntynyt Hengen täyteydessä vaeltava tosikristitty näkee Hengen silmin ja osaa olla valppaana.
Kiitos ja kunnia yksin Jeesuksen ristintyön ja Jumalan suuren armon.
Jumala ei ole mikään taikuriklovni, jota voi käyttää silloin kuin itselle sattuu sopimaan...
Missä vietän ikuisuuden tulisi olla jokaisen mielessä alati....inhottaa kaikenlaiset keventelyt ja typerät toisarvoiset pohdinnat ja keskustelunaiheet tällä palstalla...
JUMALAN KALLIS SANA KUNNIAAN!
Jeesuksen kalliin veren suojassa ja voimassa taivaan kotia kohti...
Jumalan Rauhaan... - Jeesus on tie
Niinpä...järkyttävää kuinka kristityt ihmiset sokeina askartelevat tämän maailman asioissa ja Jeesus on vain jokin hätävara jossain sivulla.
Tämä maailma on mustempi kuin koskaan ja niin täynnä saastaa, jota tulvii joka tuutista.
Uuudestisyntynyt Hengen täyteydessä vaeltava tosikristitty näkee Hengen silmin ja osaa olla valppaana.
Kiitos ja kunnia yksin Jeesuksen ristintyön ja Jumalan suuren armon.
Jumala ei ole mikään taikuriklovni, jota voi käyttää silloin kuin itselle sattuu sopimaan...
Missä vietän ikuisuuden tulisi olla jokaisen mielessä alati....inhottaa kaikenlaiset keventelyt ja typerät toisarvoiset pohdinnat ja keskustelunaiheet tällä palstalla...
JUMALAN KALLIS SANA KUNNIAAN!
Jeesuksen kalliin veren suojassa ja voimassa taivaan kotia kohti...
Jumalan Rauhaan...Siinäpä se juuri on "Jumala ompi linnamme", kun ihmisen olemus jo aivan geneettisellä tasolla on täynnä reseptoreja, jotka on viritetty ottamaan vastaan ja omaksumaan Jumalan sanan vastaista informaatiota.
Lunnollinen olemuksemme toimii vaiston varaisesti, aivan automaatiotasolla, Jumalan sanaa vastaan.
JO aivan pieni lapsi joka on juuri oppinut puhumaan
sanoo, en minä sitä tehnyt, vaikka on juuri lyönyt toista.
Valehtelu tulee luonnostaan.
Himo ja halu varastaa toisen omaa, tulee jo hyvin varhain.
Kun ihminen varttuu, niin Jumalasta (totuus ja valkeus) eroon pyrkiviä himoja tulee satamäärin lisää.
Luonnollinen ihminen, siis henkilö jota Jumala ei ole sanasa kautta herättänyt tiedostamaan pahuuttaan, kokee tilansa luonnollisena. Totta kai koska tuo tila on hän itse, koko olemus, lihaa ja verta.
Onko se ihme että puhe parannuksesta pureutuu "selkäytimeen". Käy kun eräälle miehelle täällä, hän ei tiedä mistä hänen pitäisi tehdä parannusta. Eipä tietenkään kun korvat on suljettu Jumalan sanalta täysin tukkoon.
Valitettavasti tämän kaltaiset jumalattomat ovat vallanneet lähes kokonaan tämän palstan jossa piti keskustella lestadioilaisuudesta, toisin sanoen kristinuskosta. Kristukseen uskomalla lestadiolaisenkin on pelastuttava taikka sitten se jääpi, lestadiolaisuus (identiteetti ja traditio) itsessään ei ketään pelasta. - su
Kyllä mulla kuule on juuret lestadiolaisuudessa sikäli, että kummankin vanhempieni vanhemmat eli ukit ja mummit ovat olleet lestadiolaisia...kummatkin ukit olivat kunnioitettuja saarnamiehiä. Herralle siitä kunnia! Vanhempani ja suurin osa sukulaisistani ovat lestadiolaisia. Olen syntynyt siis lestadiolaiseen kotiin, vaikken nyt tällä hetkellä kuulukaan siihen. Olen kasvanut lestadiolaisuudessa ja käynyt seuroissa pienestä pitäen, että kyllä mulla kuule on vapaus kirjoittaa tälle palstalle enemmän kuin monella muulla ivakirjoittelijalla!
Rauhaa kumminkin...Kuule tyttö. Tuossa äskettäin ajattelin lahkolaisten, eli lestadiolaistenkin elämän siältöä.
Jos lapsena tehdään lapselle ne säännöt millä sinne taivaaseen mennään. Se on toteutunut sinulla, vaikka et olekkaan enää heidän joukossaan. Ihmettelen miksi, koska sinut on lampsena siihen "istutettu"
Jos ei lapsena ei kerrota helvetin tulijärvestä, ei sanota synniksi niitä elämän muotoja, mitä lestadiolaisuus laskee synniksi. En tarkoita rikollisuutta eikä muutakaan rietasta elämän menoa. Niin aikuisena ei ole niitä synnin tuntoja ja ulkopuolisten syntisyyden syyttelyä.
Ei ole pelkoja helvetin tulesta, ei pelkoja piirin vanhempien kyttäämisestä, ei pelkoja vanhempiensa syyttelyistä ja peloista ulkopuolisia henkilöitä kohtaa. Voidaan tervehtiä kaikkia tuttuja vastaantulijoita. Voidaan perhe-älämä järjestää ominpäin, ei siitä kenellekään vastuussa kuin itselleen. Voidaan tääläkin sanoa miltä itse tuntuu, ilman ettei joku "ystänä" siihen puutuisi.
Kuitenkin, voi rukoilla Jumalaa, aivan omalla tavallaan ja saada häneltä apua huoliinsa ja tarpeisiinsa. Ei ole kuolemanjälkeistä pelkoa, joutumista helvettiin, tai suurta temppuilua, ja toisten syylistamistä , että taivasovi on auki. Voi vaan haaveilla ja pyrkiä Jumalansa kanssa sellisiin välilöihin, että saisi sen viimeisen leponsa rauhallisesti viettää jos on elänyt suht koht kunnolla.
Sinun rauhan toivottelusi meni ketuille, kun tuli vanhan ihmisen torun jälkeen, kuten teillä lestadiolaisuudessa on opetettu.
En toivota tuollaisille kirjoittajille enää mitään hyvää, koska olette toista mitä puhutte. Saat.na on vielä sisällänne, jonka Lestadius sinne kylvi kovilla kiroksillaan. Tulihan tää nyt tarpeeksi selväksi.
Vielä, en syyttele enkä tuomits teitä, jotka luulette olevanne "uudestisyntyneitä" Te olette ylipuhuttuja lapsesta saakka ja se on teidän kohtalonne. En tuomitse kuten te. Minulla ei ole siihen valtaa ja oikeutta. Mutta arvostelen lestadiolaisliikettä joka on tehnyt teidät tuollaiseksi ulkopuolisten vihaajiksi ja tuomitsijoiksi. - Ei tupat ku ei tykät
Jeesus on tie kirjoitti:
Lestadiolaisuudesta toki voi puhua ja lestadiolaisten elämästä, mutta siitä tietävät ainoastaan lestadiolaiset itse, eivät muut. Ja heitäkin on ainakin 18 rekisteröityä yhdistyustä, joista osa on USA:ssa ja Kanadassa. Täällä ei ole montaa lestadiolaista, jumalattomia kiusantekijöitä on palstallamme suuri enemmistö.Tääl on yks arvostelukykyinen)))))
On se hupiantero todellakin noin arvostelukyvytön, on, on, ettei havaitse sitä että SYYSTÄ jankutetaan, ja niin kaunan kunnes (pahin) häiriköt on poistettu, justt juu............
Eikö ole helpompi jättäää kokemasi häirikkö huomiotta, niin kuin itse teen, ja jos enemmistö on häirikköjä, väisyn itse, ja mietin omaa tilaani. - lähes äijä kottiis
su kirjoitti:
Kuule tyttö. Tuossa äskettäin ajattelin lahkolaisten, eli lestadiolaistenkin elämän siältöä.
Jos lapsena tehdään lapselle ne säännöt millä sinne taivaaseen mennään. Se on toteutunut sinulla, vaikka et olekkaan enää heidän joukossaan. Ihmettelen miksi, koska sinut on lampsena siihen "istutettu"
Jos ei lapsena ei kerrota helvetin tulijärvestä, ei sanota synniksi niitä elämän muotoja, mitä lestadiolaisuus laskee synniksi. En tarkoita rikollisuutta eikä muutakaan rietasta elämän menoa. Niin aikuisena ei ole niitä synnin tuntoja ja ulkopuolisten syntisyyden syyttelyä.
Ei ole pelkoja helvetin tulesta, ei pelkoja piirin vanhempien kyttäämisestä, ei pelkoja vanhempiensa syyttelyistä ja peloista ulkopuolisia henkilöitä kohtaa. Voidaan tervehtiä kaikkia tuttuja vastaantulijoita. Voidaan perhe-älämä järjestää ominpäin, ei siitä kenellekään vastuussa kuin itselleen. Voidaan tääläkin sanoa miltä itse tuntuu, ilman ettei joku "ystänä" siihen puutuisi.
Kuitenkin, voi rukoilla Jumalaa, aivan omalla tavallaan ja saada häneltä apua huoliinsa ja tarpeisiinsa. Ei ole kuolemanjälkeistä pelkoa, joutumista helvettiin, tai suurta temppuilua, ja toisten syylistamistä , että taivasovi on auki. Voi vaan haaveilla ja pyrkiä Jumalansa kanssa sellisiin välilöihin, että saisi sen viimeisen leponsa rauhallisesti viettää jos on elänyt suht koht kunnolla.
Sinun rauhan toivottelusi meni ketuille, kun tuli vanhan ihmisen torun jälkeen, kuten teillä lestadiolaisuudessa on opetettu.
En toivota tuollaisille kirjoittajille enää mitään hyvää, koska olette toista mitä puhutte. Saat.na on vielä sisällänne, jonka Lestadius sinne kylvi kovilla kiroksillaan. Tulihan tää nyt tarpeeksi selväksi.
Vielä, en syyttele enkä tuomits teitä, jotka luulette olevanne "uudestisyntyneitä" Te olette ylipuhuttuja lapsesta saakka ja se on teidän kohtalonne. En tuomitse kuten te. Minulla ei ole siihen valtaa ja oikeutta. Mutta arvostelen lestadiolaisliikettä joka on tehnyt teidät tuollaiseksi ulkopuolisten vihaajiksi ja tuomitsijoiksi.Kerrataan vielä. Sinä savon ukko et tiedä lestadiolaisista etkä heidän elämästään mitään, miksi sepität satujasi tänne.
MItäs tykkäät jos me alamme sinun laillasi kertomaan sinusta sellaisia asioita julkisuudessa mitä et ole ikinä tehnyt. Sä oot kyllä harvinaisen törkee ukko paskapuheinesi. Me lestadiolaiset ainoastaan tiedämme millaista lestadiolaisen elämä on, se on hyvin tasapainoista tervettä ja raitista elämää.
Ethän sä muuta oo tehnykkän kun syytellyt ja tuominnut täysin itse keksimistäsi asioista ja teoista. Muista että jokaisesta valhe- kirjoituksestasi tulet vastamaan Jumalan edessä.
Meitä se ei mitenkään haittaa tietenkään, Jeesuksessa vapaat on totisesti vapaita, kukaan ei voi tuomita, mutta kadotuksesi kuumuus hirvittää, se on jo nyt ihan tarpeeksi kuuma ilman että roikut täällä valehtelemassa vuositolkulla kristityistä. - aloittaja...........
Ylistys Herralle!
Jumalan Rauhaan...Jos annan "suosituksia" Savonukolle tervejärkisestä kirjoittelusta, niin se on monelle lukijalle myös "suositus" oikeasta suunnasta.
Kirjoittakaamme toisesta hyvää... älkää kadehtiko raukat vähäiset..
(hänellä ei ole taakkana lestakasvatus?) - su
lähes äijä kottiis kirjoitti:
Kerrataan vielä. Sinä savon ukko et tiedä lestadiolaisista etkä heidän elämästään mitään, miksi sepität satujasi tänne.
MItäs tykkäät jos me alamme sinun laillasi kertomaan sinusta sellaisia asioita julkisuudessa mitä et ole ikinä tehnyt. Sä oot kyllä harvinaisen törkee ukko paskapuheinesi. Me lestadiolaiset ainoastaan tiedämme millaista lestadiolaisen elämä on, se on hyvin tasapainoista tervettä ja raitista elämää.
Ethän sä muuta oo tehnykkän kun syytellyt ja tuominnut täysin itse keksimistäsi asioista ja teoista. Muista että jokaisesta valhe- kirjoituksestasi tulet vastamaan Jumalan edessä.
Meitä se ei mitenkään haittaa tietenkään, Jeesuksessa vapaat on totisesti vapaita, kukaan ei voi tuomita, mutta kadotuksesi kuumuus hirvittää, se on jo nyt ihan tarpeeksi kuuma ilman että roikut täällä valehtelemassa vuositolkulla kristityistä.Sepä osui maaliin, ja teki kipeetä. Viha sen kuin nousee!
- ?
Jeesus on tie kirjoitti:
Siinäpä se juuri on "Jumala ompi linnamme", kun ihmisen olemus jo aivan geneettisellä tasolla on täynnä reseptoreja, jotka on viritetty ottamaan vastaan ja omaksumaan Jumalan sanan vastaista informaatiota.
Lunnollinen olemuksemme toimii vaiston varaisesti, aivan automaatiotasolla, Jumalan sanaa vastaan.
Kun ihminen varttuu, niin Jumalasta (totuus ja valkeus) eroon pyrkiviä himoja tulee satamäärin lisää.
Luonnollinen ihminen, siis henkilö jota Jumala ei ole sanasa kautta herättänyt tiedostamaan pahuuttaan, kokee tilansa luonnollisena. Totta kai koska tuo tila on hän itse, koko olemus, lihaa ja verta.
Onko se ihme että puhe parannuksesta pureutuu "selkäytimeen". Käy kun eräälle miehelle täällä, hän ei tiedä mistä hänen pitäisi tehdä parannusta. Eipä tietenkään kun korvat on suljettu Jumalan sanalta täysin tukkoon.
Valitettavasti tämän kaltaiset jumalattomat ovat vallanneet lähes kokonaan tämän palstan jossa piti keskustella lestadioilaisuudesta, toisin sanoen kristinuskosta. Kristukseen uskomalla lestadiolaisenkin on pelastuttava taikka sitten se jääpi, lestadiolaisuus (identiteetti ja traditio) itsessään ei ketään pelasta.Mutta kun tämän palstan aihe on keskustella lestadiolaisuudesta! Eikö siihen keskusteluun voi mielestäsi osallistua kuin "oikeat" lestadiolaiset (en tiedä mitä ne väärät ovat).
Tämän palstan nimi ei ole esim. "keskustele sielun pelastuksesta". Sellaisenhan voisi aloittaa kyllä, mutta ei kai sen tarvitsisi olla lestadiolaisuus -palstan yhteydessä mitenkään?
Voisit myös aloittaa blogin, jossa voit itse valita keskustelijat ja heittää pois kaikki, jotka eivät sinua miellytä. Blogin aloittaminen ei liene vaikeaa. Kukaan ei sitten häiritsisi sinua eikä tämä palsta täytyisi näistä poisheittokirjoituksista!! - su
Ylistys Herralle!
Jumalan Rauhaan...Juuri sinulle "tyttö" (tämä nimimimerkki vaan sen takia, kun sinulla ei ole sitä)
Ne perherhe taustat, ovat juuri ne jotka ovat tehneet sinusta ahdituneen kuolemanjälkeistä elämääsi ajatellen. Ymmärrätkö.
No hyvä. Jos olisit syntynyt "tavalliseen " perheeseen, missä tunnustettaisiin Jumala, käytäisiin kirkossa seurakunnan jäsenenä, voisit tehdä kaikkea omantuntosi mukaan ilman toisten kyräilyä. Ei sinulla olisi tuota traumaa olla jatkuvasti varuillasi, koska lestausko hyökkää ja latelee sinun korvaasi, nuo ovat syntisiä menevät helvettiin jos eivät tee parannusta. Joudut aina vikuilemaan taaksesi, ettei synti seuraa. Joudut aina väistelemnään kaikkea, mikä vanhempasi on laskenut synniksi. Se ahdistaa. Et enää pääse yksinäisyyteesi uskosí kanssa.
Kato, kaikki ei ole syntiä, jos et tee sitä itsellesi tai lähimmäisellesi raskaaksi ja vaikeaksi. Iloitse kaikesta, mitä tulee vastaan, jos se hauskalta näyttää ja ei Jumalaa pilkkaa.
Uudesti syntyminen on kuin neukuissa ennen vain Leniniin ja puolueeseen luottaminen. Tunsivat olevansa uudestisyntyneitä kommunisteja vaarallista läntistä kapitalismia vastaan. Siinäkin mentiin liian pitkälle duunarin puolesta, jossa lopuksi se tuli heille tappioksi. Herrat hekotti ja köyhä kekotti köyhyydessä, mistä he eivät vieläkään ole selviytyneet.
Ihmisen pää on sellainen vekotin, että jos joku sinne pänttää vuosikausia, ja se joku on yläpuolella uskottavasti itseään, niin se on varma alistuminen siihen ja ollaan tollona tunkiolla.
Mutta se, että olet onnellinen se on hyvä, mutta annathan toistenkin olla onnellisia, vaikka he ovatkin erimieltä kanssasi.
Tähän lopuksi sopisi monta raamatusta lauseita, uudestatestamentistani. Mutta antaapi nyt olla, te katsotte senkin pilkaksi. - su
Jeesus on tie kirjoitti:
Siinäpä se juuri on "Jumala ompi linnamme", kun ihmisen olemus jo aivan geneettisellä tasolla on täynnä reseptoreja, jotka on viritetty ottamaan vastaan ja omaksumaan Jumalan sanan vastaista informaatiota.
Valitettavasti tämän kaltaiset jumalattomat ovat vallanneet lähes kokonaan tämän palstan jossa piti keskustella lestadioilaisuudesta, toisin sanoen kristinuskosta. Kristukseen uskomalla lestadiolaisenkin on pelastuttava taikka sitten se jääpi, lestadiolaisuus (identiteetti ja traditio) itsessään ei ketään pelasta.Älä sinä Jeesuksen tiellä töpeksiä nyt valehte, josta toisia syytät.
Minun lapsuus oli köyhä, Siellä kyllä tunnustettiin Jumala. Elettiin Normaalia elämää ilaman uskonlahkoja. MUTTA EI VARASTETTU OPETETTII REHELLISYYTEEN, MITÄ LESTSDIOLSIET EIVÄT OPETA. Ei ole olltu vuirkavallan kanssa tekemisissä. Mutta lestadiolaiset ovat olleet raiskauksineen ja jopa omaisuusrikkomuksineen.
Sinä olet pahin paska tällä palstalla , helvetin toivotuksnesi ja parannuskehoituksinesi, jota itse tarvitset eniten. Lasket kaiukki Jumalattomiksi, jotka ovat erimieltä sinun syytöksiesi ja omien paskapuheittesi kanssa.
Vaikka olet millaion puhuja omasta mielestäsi, niin muista, että nyt jos menet sinne liitoorava seurakuntasi eteen rukoilemaan, ja puhumaan paskaa joka haisee, niin HÄPEÄ NÄITÄKIN SYYTÖKSIÄSI MITÄ OLET TÄÄLLÄ KONEELASI PRÄNTÄNNYT.
Se myllynkivi, josta tarina kertoo, se tullaan "ripustamaan" sinun kaulaasi ennen pitkää. Sinä vai syytät, mutta vain kiitätitseäsi, typerää maalikkoraaramiespaskiaista, et ole apostoli vaikka unta näät siitä öisin. - alahan nostella jo
su kirjoitti:
Juuri sinulle "tyttö" (tämä nimimimerkki vaan sen takia, kun sinulla ei ole sitä)
Ne perherhe taustat, ovat juuri ne jotka ovat tehneet sinusta ahdituneen kuolemanjälkeistä elämääsi ajatellen. Ymmärrätkö.
No hyvä. Jos olisit syntynyt "tavalliseen " perheeseen, missä tunnustettaisiin Jumala, käytäisiin kirkossa seurakunnan jäsenenä, voisit tehdä kaikkea omantuntosi mukaan ilman toisten kyräilyä. Ei sinulla olisi tuota traumaa olla jatkuvasti varuillasi, koska lestausko hyökkää ja latelee sinun korvaasi, nuo ovat syntisiä menevät helvettiin jos eivät tee parannusta. Joudut aina vikuilemaan taaksesi, ettei synti seuraa. Joudut aina väistelemnään kaikkea, mikä vanhempasi on laskenut synniksi. Se ahdistaa. Et enää pääse yksinäisyyteesi uskosí kanssa.
Kato, kaikki ei ole syntiä, jos et tee sitä itsellesi tai lähimmäisellesi raskaaksi ja vaikeaksi. Iloitse kaikesta, mitä tulee vastaan, jos se hauskalta näyttää ja ei Jumalaa pilkkaa.
Uudesti syntyminen on kuin neukuissa ennen vain Leniniin ja puolueeseen luottaminen. Tunsivat olevansa uudestisyntyneitä kommunisteja vaarallista läntistä kapitalismia vastaan. Siinäkin mentiin liian pitkälle duunarin puolesta, jossa lopuksi se tuli heille tappioksi. Herrat hekotti ja köyhä kekotti köyhyydessä, mistä he eivät vieläkään ole selviytyneet.
Ihmisen pää on sellainen vekotin, että jos joku sinne pänttää vuosikausia, ja se joku on yläpuolella uskottavasti itseään, niin se on varma alistuminen siihen ja ollaan tollona tunkiolla.
Mutta se, että olet onnellinen se on hyvä, mutta annathan toistenkin olla onnellisia, vaikka he ovatkin erimieltä kanssasi.
Tähän lopuksi sopisi monta raamatusta lauseita, uudestatestamentistani. Mutta antaapi nyt olla, te katsotte senkin pilkaksi.:-)))))))))))
Anna savon ukko tosiaan toistenkin elää ja olla onnellisia, ja pakkaa kampsusi täältä.
Sinusta ei todellakaan ole psykologiksi! :-))))))))) Törkeätä kirjoittaa tuntemattomista ihmisistä tuollaisia!!! - su
se on kuulkaa menoa kirjoitti:
Nämä veijarit jotka iankaikkisuustiellä lojuvat poikittain ja syytävä kaiken maailman saastaa kynästään tänne, eivät tajua lainkaan millaista terrorismia he ovat telkemässä, ennen kaikkea tietenkin itselleen.
Kun tällaisille aletaan kertomaan Jeesuksesta joka nousi ylös kuolleista, se on heille pelkkää tarinaa tutusta mikki-hiirestä joka pelehtii heidän televisiossaan ja nousee kuolleista joka päivä. Ihmiset eivät huomaa laikaan kuinka piru manipuloi ovelasti heidän lapsiaan kadotusta varten kaiken maailman ihmeitä tekevien hahmojen kautta.se on nyt sinulle menoa! Nää veijari ovat eläissään katselleet televisiota. Kas kun siinä on sellainen nappula, jota kääntämällä oikeaan suuntaan, saa katseltavaksi joko kirkonmenoja ta pornoa tai leittoreseptejä tai uutisia, siitäkin kun lestadiolainen teki insesti rikoksen ja sai linnaa, vaikka lähisaarnamiehet kuinka anovat hänen tekojaan anteeksi ´Jeesukselta. Mutta ei Jeesus antanut, linnaan vaan.
Lestoilla käsitys, että lapsille oikei syötetään television paskaa. Kyllä sitä siellä on. Mutta meillä katselivat lapset pikkukalkkosta ja kun he kasvoivat ja tulivat ISOKSI he katselevat nyt sitten omia televisioitaan. Eikä olla varkaita, murhamiehiä, eikä insesti-isijä.
Nyt on se laatikko jonka edessä näpyttelet vihapäissäsi syytteleviä vastauksiasi, niin täältä täältä sitä sitten löytyy, pornoa pahimmastapäästä. Josta sitten Jeesuksen omat lapsinensa voi vaatekomerossa piilossa katsella lasten hyväksikäyttöäkin, jos vain raamatun luvuiltaan ehtivät.
Jeessuksen ylösnousemistarina on hyvä kun siihen uskoo, varsinkin kun sen voi manipuloida helvetin tulen kanssa lapsilleen. Niin lapsi onkin valmis aikuisenakin lestadiolaisuuden uhrauksien alttarille. - su
alahan nostella jo kirjoitti:
:-)))))))))))
Anna savon ukko tosiaan toistenkin elää ja olla onnellisia, ja pakkaa kampsusi täältä.
Sinusta ei todellakaan ole psykologiksi! :-))))))))) Törkeätä kirjoittaa tuntemattomista ihmisistä tuollaisia!!!Samaa voin sanoa sinusta. Tällä palstalla ilomielin voin todella kertoa mielipiteeni lahkolaisten vaaroista, jota lestadiolaisuus on. Enkelkuorot yhtyy sihen harpuin kitaroin ja kantelein.
ps. ette ole tuntemattomia. Olette tulleet hyvinkin minulle tutuiksi parannuskehoituksienne ja helvettiin ajonne takia. Älkää lukeko minun kirjióituksiani, niin ei tarvii vastata. Eikö ole hyvä neuvo.
Kirjoittamiin..... - Matti.
aloittaja......... kirjoitti:
Jeesus on tie
Nimim
Ei me voida valita kylän asukkaitakaan, mut ne voidaan kenen kanssa leikitään..Oli taannoin Utsjoella , että oli yksi meikäläinen tyttö , jolla oli
kylän ainoa samanikäinen tyttö ns. ei uskovainen . Kun siellä
oli isot seurat , niin saarnaaja epäsi ainoan leikkikumppanin
koska hän ei ollut Es/Lessu .
Voisi hiukan miettiä miten asia etenee , ennenkuin tekee
tukkeita lapselle , minusta on elintärkeä saada tuossa
iässä leikkiä ikäkumppanin kanssa tärkeämtää kuin ottaa
pulttia että se ainoa leikkiikäinen ei ole Es/Lessu. - mars mars
su kirjoitti:
Samaa voin sanoa sinusta. Tällä palstalla ilomielin voin todella kertoa mielipiteeni lahkolaisten vaaroista, jota lestadiolaisuus on. Enkelkuorot yhtyy sihen harpuin kitaroin ja kantelein.
ps. ette ole tuntemattomia. Olette tulleet hyvinkin minulle tutuiksi parannuskehoituksienne ja helvettiin ajonne takia. Älkää lukeko minun kirjióituksiani, niin ei tarvii vastata. Eikö ole hyvä neuvo.
Kirjoittamiin.....Savon ukolla ei ole vakaumuksensa vuoksi tänne mitään asiaa. Täällä keskustellaan lestadiolaisuudesta.
Mene oman uskontosi palstalle ja pysy siellä, sinne ei kukaan tule rauhaasi häiritsemään. - MATTI.
su kirjoitti:
Älä sinä Jeesuksen tiellä töpeksiä nyt valehte, josta toisia syytät.
Minun lapsuus oli köyhä, Siellä kyllä tunnustettiin Jumala. Elettiin Normaalia elämää ilaman uskonlahkoja. MUTTA EI VARASTETTU OPETETTII REHELLISYYTEEN, MITÄ LESTSDIOLSIET EIVÄT OPETA. Ei ole olltu vuirkavallan kanssa tekemisissä. Mutta lestadiolaiset ovat olleet raiskauksineen ja jopa omaisuusrikkomuksineen.
Sinä olet pahin paska tällä palstalla , helvetin toivotuksnesi ja parannuskehoituksinesi, jota itse tarvitset eniten. Lasket kaiukki Jumalattomiksi, jotka ovat erimieltä sinun syytöksiesi ja omien paskapuheittesi kanssa.
Vaikka olet millaion puhuja omasta mielestäsi, niin muista, että nyt jos menet sinne liitoorava seurakuntasi eteen rukoilemaan, ja puhumaan paskaa joka haisee, niin HÄPEÄ NÄITÄKIN SYYTÖKSIÄSI MITÄ OLET TÄÄLLÄ KONEELASI PRÄNTÄNNYT.
Se myllynkivi, josta tarina kertoo, se tullaan "ripustamaan" sinun kaulaasi ennen pitkää. Sinä vai syytät, mutta vain kiitätitseäsi, typerää maalikkoraaramiespaskiaista, et ole apostoli vaikka unta näät siitä öisin.Älä viitsi laittaa kaikkia syitä yksien lestaadiolaisien syyksi
koska se vaatii pikkuisen enemmän tieto minne johtaa niitä
kattetteettomia syitä , siis tietoa kuka mitäkin on.
VL=vanhollisLestaadiolaiset ne jotka käsittää näitä asioita
Ne laitetaan tänne .
Es/Lestat , Ne asoiat jokka käsittää näitä asioita ei muut.
Rauhansanalaiset , on kolmas isommasta päästä ei tännek-kään muita asioita .
Lff, omat
Peralaiset , omat
Kontiolaiset ,omat
UusHeränneet , omat
Tästä puuttuu pari,kolme jotka toimii nyky suomessa .
Näitten perusteella jos vikoja ladataan ristiin , se on
riidän alku ehdottomasti , tähän pitää sanoa älkää
missään nimessä KUKAAN TEHKÖ SELLASTA
SILLÄ ON NIIN MONESTI HAVAITTU , ETTÄ HALUTTU
RIITA ON AIKAISEKSI SAATU ,.Minusta liian vakava asia
tehdä muka tikusta asiaa , ja tuoda esimerkiksi pedofiilia
juttu esiin , ES/Lessuilla 1 tiedossa .!
VL:ssä 150 tiedossa 250 piilotapausta , tässä näette että
kuinka piru on asettanut riita pykälät niin lähelle että asia
kallistuu riidaksi joka kerta EI RIITÄ ETTÄ TIETOA EI OLE
SITÄ PITÄÄ OLLA VASTUU ON KIRJOITTAJALLA . - Jumala ompi linnamme
mars mars kirjoitti:
Savon ukolla ei ole vakaumuksensa vuoksi tänne mitään asiaa. Täällä keskustellaan lestadiolaisuudesta.
Mene oman uskontosi palstalle ja pysy siellä, sinne ei kukaan tule rauhaasi häiritsemään.Mietiskelin tuossa juuri elämäntaivaltani, kuinka kaikista suurista ahdistuksista, syyttömänä syyttettynä olemisistani ja kuinka on väärin minuakin kohdeltu...olen niin suuren armon saanut tuntea Herran Jeesuksen elävänä ja ihanana, rakkaana Paimenena.
Kuinka vapaana ja onnellisena saan vaeltaa...ja mielihyvin seurata Karitsaa!
Eivät kiinnosta maailmanmeno eivätkä synnin tiet enää...senkin olen kokenut.
Saan olla levossa Jumalan kämmenellä eikä tarvitse kyräillä ja vilkuilla eikä pelätä.
Voi rakastaa lähimmäisiään aidosti, auttaa ja kannustaa oikeisiin asioihin.
Antaa rakkautta, lempeyttä ja myötätuntoa.
Ei tarvitse välittää toisten panetteluista!
Onneksi Jumala näkee ja tuntee ihmisen ja minunkin sydämeni...
Voin katsoa lähimmäistä rehellisesti silmiin, vaikkapa savon ukkoa ja sanoa, että Jeesus on Herrani ja Kuninkaani. Savon ukko ei ymmärrä valitettavasti, että tapakristillisyys, muotojumalisuus ja hyvät elämäntavat eivät riitä, vaan on uudestisynnyttävä ja otettava Jeesus sydämensä Herraksi. Silti on minuakin neuvomassa ja luulee tietävänsä asioita minusta ja suhteestani Herraan.
Iloiten taivaskotiin menossa on tämä tyttö...
Kiitos kalliin Golgatan sovintoveren ja ristintyön!!!
Jumalan Rauhaan... - Kysyjä hämillään
pillit pussiin kirjoitti:
hubiantero kuulepas, sinä et tiedä missä menet ja mistä tulet. Kyläpippalot ja iankaikkinen elämä Jeesuksessa Kristuksessa eivät ole millään tavalla rinnastettavia asioita.
Selvästi näkee missä uskossa sinä elät. ei muuta kun vauhtia ja toisille sivulle täältä naukumasta.Nimim, pillit pussiin
Onko lukemisen ymmärtämisessä jokin ongelma.
Tai jotain vakavampaa?? - alaha laputtaa
Jeesus on tie kirjoitti:
Lestadiolaisuudesta toki voi puhua ja lestadiolaisten elämästä, mutta siitä tietävät ainoastaan lestadiolaiset itse, eivät muut. Ja heitäkin on ainakin 18 rekisteröityä yhdistyustä, joista osa on USA:ssa ja Kanadassa. Täällä ei ole montaa lestadiolaista, jumalattomia kiusantekijöitä on palstallamme suuri enemmistö.alaha laputtaa
- alaha laputtaa
lähes äijä kottiis kirjoitti:
Kerrataan vielä. Sinä savon ukko et tiedä lestadiolaisista etkä heidän elämästään mitään, miksi sepität satujasi tänne.
Meitä se ei mitenkään haittaa tietenkään, Jeesuksessa vapaat on totisesti vapaita, kukaan ei voi tuomita, mutta kadotuksesi kuumuus hirvittää, se on jo nyt ihan tarpeeksi kuuma ilman että roikut täällä valehtelemassa vuositolkulla kristityistä.alaha laputtaa
- alaha laputtaa
Jeesus on tie kirjoitti:
Valitettavasti tämän kaltaiset jumalattomat ovat vallanneet lähes kokonaan tämän palstan jossa piti keskustella lestadioilaisuudesta, toisin sanoen kristinuskosta. Kristukseen uskomalla lestadiolaisenkin on pelastuttava taikka sitten se jääpi, lestadiolaisuus (identiteetti ja traditio) itsessään ei ketään pelasta.alaha laputtaa
- su
Sama tääl! Me vain mietiskelemme kuinka elämän aallot on meitä keikuttaneet. Nyt kun on niin tyven. Purtemme lepää
Iltarusko, silmiä vielä kummasti iloiseksi saa,
pitää vain olla usko, turvata vielä Jumalaan.
Vielä ranta taivaan siintää, kaukana tuolla,
se antaa vaivaan uskoa, ei vielä kuolla.
Päivät illan hämy peittää, yö ei ole tullut vielä,
aurinko viimesäteet heittää, onko valoa nyt vielä.
Ei tule yö vaik loppuu kajo, aurinko säteet pois heittää,
tulossa on kirkas valo, joka yön pimeyden kaikki peittää.
Ei kuulu aaltojen loiske, yllä kaiken lepää hiljaisuus,
ei keiku vene enää toiste, alkanut on meille aika uus.- Kissamies47.
Jospa minäkin rohkenen pisttää lusikkani tähän "soppaan"
Ensiksi kysyn , onko mielestänne ihmisellä valta tuomiota toinen ihminen
100% helvettiin?
Olen tältäkin sivulta lukenut kymmeniä selliaisia ihmisten antamia tuomiota!
Ainakin Raamatusta olen saanut sellaisen käsityksen, että Jeesus , joka
istuu Jumalan Isän oikealla puolella on ainut tuomari, jolla tähän on val-
ta voima ja kunnia?
Johtuvatko nämä ihmisten antamat "tuomiot" hengenhedelmien puut-
teesta vai omavanhurskaudesta??
En tosin tuomitse ihmisenä näitä "kiivailijoitakaan"! Ainoastaan heidän
itsensä ylentämistään en hyväksy!
- Jumala ompi linnamme
Minä en ainakaan itseäni halua ylennellä, enkä toisia tuomita, kun en edes tunne. Jumalan Sana ja Jumala tuomitsevat sellaiset ihmiset, jotka eivät halua tunnustaa Jeesusta oman elämänsä Herraksi.
Raamattu varoittaakin tuomitsemasta muita...mieluummin tulee rakastaa lähimmäistä, mutta ei syntiä...jokainen olemme syntiä tehneet ja Jumalan kirkkautta vailla. Raamattu kehoittaakin parannukseen synnistä ja uudistumaan hengelliseksi temppeliksi.
Terv. Yksi armonkerjäläinen...
Jumalan Rauhaan.. - su
Jos kaikki lestaadiolaiset ajattelisivat ja tekisivät noin, kuin sinä lestadiolaiskodissa kasvanut, ja sen jälkeen "poistunut paikalta"
Olet harras uskovainen, ilman lestadiolaisten saarnamiesten valvontaa. Eiväkö he huomaa omaa käyöstään, olla toisten tuomareina.
Siellä varmaan moni lähtisi omille poluilleen, mutta se tyhjyys mikä jää aukkona ystävistä erottua, koska he eivät sen jälkee sinua pidä ystävänä...vanhempien ja saarnamiesten käskystä ja valvonnasta. Todella surullista. Saarnamiehet eivät todennäköisesti ole ystäviä vaan itsevaltiaista rukousj´huoneen oven sisältä sulkijoita.
Puhun nyt lestadiolaisuudesta, otsikon luvalla. - jumalattomat pois
Rakkauteen kuulu rajat ehdottomasti. Ei se ole mitään rakkautta jos salli pahoinpidellä itseään ja kohdella halveksivasti, sellainen touhu uskovien
palstalla on lopetattava joko sovinnolla taikka väkisin jos muu ei auta.- Exhellari86
Et siis käännä toista poskea? Milloin sovellat toisen posken kääntämistä?
Nyt kun sinua selvästikin vainotaan vanhurskauden (ei siis missään tapauksessa oman typeryytesi) tähden (Matt. 5), oletko iloinnut ja riemuinnut siitä? - JUmalattomat pois
Exhellari86 kirjoitti:
Et siis käännä toista poskea? Milloin sovellat toisen posken kääntämistä?
Nyt kun sinua selvästikin vainotaan vanhurskauden (ei siis missään tapauksessa oman typeryytesi) tähden (Matt. 5), oletko iloinnut ja riemuinnut siitä?En todellakaan! Jumalattomat pois ja piste.
- Exhellari86
JUmalattomat pois kirjoitti:
En todellakaan! Jumalattomat pois ja piste.
No voi voi. Näin sinustakin tulee "jumalaton" kun kieltäydyt noudattamasta Sanan selvää neuvoa.
- alahan laputtaa
JUmalattomat pois kirjoitti:
En todellakaan! Jumalattomat pois ja piste.
alahan laputtaa jesus pel..
- su
Mitä sinä tiedät rakkaudesta, itserakkaudesta kylläkin. Ketä sinä rakastat, sinä vihaat kaikkea toisellaisuutta.
Tällä palstalla ovat eniten halvaksi panneet uskovaisen tekeleet. Ovat haukkuneet ateistiksi, saatanan kätyröiksi, kyykäärmeen sikiöiksi, sioksi. Ja kaiken kukkuraksi, kun on hermot pettäneet, uhkailu kuulaa kalloon.
Älä viitsi kaunistella lahkolaisuutta, eli lestadiolaisia. Niitä te olette jo sen raamatunkin mukaan. Poikkeatte normaaleista kristityistä
nostamalla itsenne apostoloiksi ja uskolla parantajiksi sekä anteeksi antajiksi Jumalan puolesta.
Jumalattomat pois, on siinäkin käsky. Osoittaa lahkolaisuuden itsekkyyden. Vihan toisia kohtaan. Te olette paska joukkoa, johtajien ja turhanpäiväisten maallikkoraarnaajien opetuksilla ja pelotteluilla.
Säälin sitä rupusakkia joka on teidän vankinanne muusta maailmasta. Te ette saa maailmaa sen paremmaksi, päin vastoin , vihanne synnyttää vihaa. Siinä ei Jeesuksen sanat ja opetiúkset jäävät pilkankohteeksi. Kiellot tekee psykopaatteja. Ja niitä teillä tehtaillaan.
Vaikka ette usko, mutta niin se vain on. Täällä ollaan kaikki keskustelemassa, kun ne teistä arvostelut menevät kohdalleen, niin ei ole syytä lopettaa. Tehkää parannus, ja kaatakaa tuomioita täynnä oleva uskonkuppinne ja palatkaa normaaleiden ihmisten tasolle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?553163Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n552349Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.
Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä282261Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari882249Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa1082156Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh721872Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971623Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http601389Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta1421342Puuma Martina iski nuoren miehen
Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian1801238