välit poikki siskoon, mitä tehdä?

neuvoton

Isosiskoni on aina ollut kovin kärkäs luonne, kova arvostelemaan muita ja puhuu suunnilleen kaikista selän takana. Hänelle ei voi ikinä sanoa mitään vastaan tai hän suuttuu katkerasi ja häntä on loukattu. Hän ei tajua edes loukkaavansa muita vaikka niin tekisikin. Kaikki pitäisi mennä hänen pillin mukaan. Itse olen aivan erilainen ihminen, olen rauhallisempi ja mietin mitä suustani päästän ja en halua loukata ketään tai saati riidellä(mitä olen kyllä joutunut kuuntelemaan isäni ja isosiskoni takia koko ikäni, sekä olemaan niissä osallisena) Nyt minulla sitten on mies jonka kanssa menimme naimisiin heinäkuussa kolmen vuoden seurustelun jälkeen. Saimme myös esikoisemme heinäkuussa:) Kun kerroimme tälle isosiskolleni että olen raskaana, hän oli iloinen, tosin aina puhui toiselle siskolleni että emme tahallaan kerro hänelle vauvan sukupuolta vaikka emme halunneet tietää sitä ennen syntymää, mutta hänelle se oli ongelma. Muutenkin puhuu aina pahaa minusta ja miehestäni kun emme kerro hänelle asioistamme. Hän kun taas puhuu seksielämästään miehensä kanssa työpaikallaan. Hänelle kun ei voi kertoa ja luottaa asioita koska hän kertoo ne eteenpäin. Pyysimme häntä ja hänen miestään kummiksi lapsellemme silloin alkuraskauden aikaan ja hehän suostuivat. Pyysimme myös mieheni siskoa ja hänen miestään kummiksi ja hekin suostuivat. Sylikummiksi pyysimme parasta ystävääni, sillä emme halunneet valita siskojemme väliltä ettei siitä tulisi riitaa. No sitten noin kuukautta ennen laskettua aikaa isosiskoni sanoi etteivät tule kummiksi koska kuulemmma lupasin hänelle että hänestä tulee sylikummi ja nyt olen hänet pettänyt. Enkä ole tällaista häneltä pyytänyt tai luvannut. Olen itse hänen pojalleen sylikummi ja mieheni oman siskonsa pojalle mutta eikai siskoni voinut olettaa olevansa automaattisesti sylikummi? No siitä lähtien välit meni ja olen yrittänyt selvittää asiat mutta hän sanoo että minun täytyy jättää heidät rauhaan. Ja että kun olen aina kuulema oikeassa niin ei halua puhua asiasta enää. Menin naimisiin ja sain lapsen ja hän ei ole onnitellut saati käynyt lastani katsomassa! Ja minä en enää nää siskoni poikia jotka olivat minulle läheisiä. Vanhempani ovat siskoni puolella ja uskovat hänen versiota asiasta. Minua ei ole autettu vauvan hoidossa vaikka pojallani oli koliikki ja myöhemmin selvisi että maitoallergia ja atooppinen ihottuma. Itkuja on edelleen ja olen väsynyt. Sitten täytyy vielä miettiä tuota isosiskoni käytöstä ja välien menettämistä, tuntuu välillä että romahdan!Ja toinen siskoni on niin hyvää pataa isosiskoni kanssa ja vahtii välillä hänen lapsiaan, niin kuin minäkin ennen tein. Meidän vauvaa ei samalla tavalla huomioi, niin kun ei vanhempanikaan.

3

668

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoppsu

Sivuhuomiona: miksi pitää olla sylikummi? Vanhanaikaista ja kummeille tulee kaikkia kummallisia kilahteluja. Äiti tai isä pidelköön vaavia, ei tule kenellekään paha mieli...

Siskosi taas ei ole ihan terve tappaus... jos kertomasi pitää paikkansa. Taidatte olal vielä alle 25-vuotiaita, joten pyydäpä äitiä ja isää väliin.

• neuvoton

niin olen ajatellutkin, että jos toisen lapsen saan ei sylikummia tällä ole. Ei kukaan voi siitä urputtaa. Ja kaikki mikä alkuperäisessä tekstissä lukee on totta! Isosiskoni on todella tuollainen!

• Tuuleenkadonnut

Niin, minunkin siskoni väittää minusta kaikenlaista, olen oikea ihmishirviö hänen silmissään. Minulla ja monella muulla on aivan toisenlainen näkemys asioista. Itse voisin sanoa siskostani että hän on erittäin räjähdysaltis ja vihanpuuskassaan pitelemätön eikä tietenkään muista jälkeenpäin mistä riita alkoi ja mikä oli hänen oma osuutensa siihen. En kerro tätä siksi että väittäisin sinun kertovan siskostasi totuudenvastaisesti, mutta vain ihan esimerkkinä että joskus riidoissa näkemykset ovat aivan päinvastaiset ja se saattaa tulla tällä kirjoittaville keskustelukumppaneillesi mieleen.

Olen pahoillasi tilanteestasi, tiedän että riitely sisarusten kanssa on raastavaa. Minullakin on se kurja kokemus että sisareni ei tullut katsomaan vastasyntynyttä rakasta lastani. Hänen oma vihansa oli sitä tapahtumaa vahvempi. Vielä kastekirkon pihalla hän väisti katsettani eikä tervehtinyt. Annoin kuitenkin anteeksi enkä hänelle ole koskaan tuosta maininnut. Mitäpä siitä minähän olen kuitenkin niin paha että olin sen ansainnut.

No oikeasti tiedän että en ole :-). Nyt on elämä mennyt sitä rataa että siskot eivät kuulu enää elämääni. Päivä päivältä pärjään paremmin sen asian kanssa. Mutta täytyy tunnustaa, vielä se kuitenkin kirpaisee ja on mielessäni. En kuitenkaan ole heille vihainen, ilkeä enkä katkera. En ole, vaikka toisin väitetään. Sitä vihaa, katkeruutta ja kateellisuutta on ihan toisten ihmisten mielissä.

Toivon että saat välit kuntoon siskosi kanssa. Ja hei, ihminen joka kiukuttelee siitä että kuka saa olla lapsen sylikummi, ei ole ihan aikuinen käytökseltään. Sehän on täysin lapsen vanhempien päätettävissä. Ja sinulla oli sen päätöksen takana kaunis ja reilu ajatus. Joten pää pystyyn vain, kaikkea hyvää sinulle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      230
      1945
    2. Missä tapasit kaivattusi

ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1198
    3. Jani Wickholm on kuollut

Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      112
      998
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      84
      990
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      837
    6. Aattelin nainen

Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    7. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      111
      763
    8. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      93
      729
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      121
      681
    10. Pohjola talo

Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      661
    Aihe