Universumi syntyi miljardeja vuosia sitten. Se laajenee, laajenee, edelleen. Nyt tällä hetkellä kirjoitan tätä viestiä. Ehkä miljardeja vuosia tämän viestin jälkeen, universumi ei enää laajene, vaan alkaa mennä kokoon? Kaikki menee samaan pisteeseen.
Sitten se alkaa taas uusiksi. Kaikki. Me universumi laajenee taas ja samat asiat tapahtuvat, mitä tapahtui edellisellä kerralla. Eli toisin sanoen: luet tätä viestiä jo varmaan aika monennetta kertaa. Kaikki tapahtuu aina vain uudestaan ja uudestaan. Universumi laajenee, menee kokoon, laajenee..
Näin se on, elämän suuri mysteeri on ratkaistu ja meidän täytyy vain hyväksyä se. Onko se totta?
Olemassaolon ongelma ratkaistu
13
199
Vastaukset
- fsdfsdfsdf
Sluffsy Tiede.fi:n palstalla (http://www.tiede.fi/keskustelut/psykologia-aivot-ja-aistit-f12/mita-kuoleman-jalkeen-olemattomuuttako-t24830-105.html) kiteyttikin sen hyvin pariin lauseeseen: ''Itse uskon tuohon että kuoleman jälkeen elää saman elämän yhä uudestaan ja uudestaan, kunnes muistaa kaiken. Ja tuota muistamista kutsutaan myös deja vuna.''
Viisaammat. Keskustelua. - vaiettäsellasta
Montakos olutta sitä on tullu otettua? Veikkaisin että vähintään kymmenen ja vieläpä karhua.
- öuyfluyflöify
Nykyisen näkemyksen mukaan laajeneminen jatkuu ja jopa kiihtyy. Kokoon rysähtämistä ei tule ikinä. Ja vaikka tulisi, ei ole järkevää olettaa, että maailmankaikkeus syntyisi uudelleen samanlaisena.
- tjjaa...
Et ole keksinyt tuota itse, sillä tuosta oli jo juttua eräässä tiedelehdessä, oliko tieteenkuvalehti, scientific american vai joku muu... Mutta se oli vain yksi oletus muiden joukossa, kaikki tähänastiset havainnothan tukevat kiihtyvää laajenemista..
Eräässä tiedelehdessä oli myös juttu Multiversumista, eli että on muita maailmakaikkeuksia tämän ulkopuolella kuin "kuplina" avaruudessa, jotka ovat lähteneet samanlaisesta alkupisteestä (ei kuitenkaan samasta) kuin tämäkin. Mitäs olet tästä mieltä?- LeKi
Teoria tai paremminkin hypoteesi on tuttu. Sen testaamiseksi ei taida kuitenkaan olla keinoja. Sen mukaan, mitä minä olen asiasta lukenut, näin syntyneet rinnakkaisuniversumit eivät voi vuorovaikuttaa keskenään.
- JuSSTT
Teorian mukaan ei ole vapaata tahtoa. Kaikki on määrättyä. Kun kuolen, koen tämän kaiken uudelleen = se on määrättyä. En ole elämäni jälkeen tässä samassa tilanteessa tekemässä jotain muuta, vain juuri tätä viestiä kirjoittelemassa.
- Höpö höpö
Höpö höpö. Johan on pojalla uskomukset.
- Tuokaa Köyttä kiitos
se on ihan selvästi RIISTO JA SUUNNATONVITUTUS
- Läpihuutojuttu
Koko universumin käsite on harhainen. Asumme multiversumissa. Tämä tulee paljastumaan vuonna 2023 kun kvanttipainovoiman teoria on ratkaistu.
- multimulti??
Mitä tuo multiversumi sitten meinaa? Toista todellisuutta? Eli toisin sanoen multiversumit ovat kuin esim. tämä maailma on yksi multiversumi, toinen voisi olla Runescapen kaltainen, kolmas Habbo Hotelin yms? MITÄ ON MULTIVERSUMIT?!?!
- änimöl
multiverse, it's like pockets in the field of universes.
- bigthink
Michio Kaku on tieteen kasvo maailmalla tällä hetkellä ja jota kuuluu tällä saralla seurata. Itse omistan kyseisen henkilön kaikki kirjat ja seurannutkin miestä jo monen monta vuotta.
Suosittelen lämpimästi. - bigthink
Michio Kaku on tieteen kasvot maailmalla tällä hetkellä ja jota kuuluu tällä saralla seurata. Itse omistan kyseisen henkilön kaikki kirjat ja seurannutkin miestä jo monen monta vuotta.
Suosittelen lämpimästi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483