Hui sentään, missään muussa uskonto-keskustelussa ei olla näin turhautuneita ja vihamielisiä kuin täällä ortodoksi-linjalla. Tälläisiako ortodoksit ovat. Tällaistako ortodoksisuus on. Solvaamista ja arvostelua. Tunnetaanko puu hedelmistään?Minua pyydettiin tutustumaan ortodoksisuuteen, peräydyn takavasemmalle nopeasti. Heippa.
Täällähän on ilkeä meininki
46
289
Vastaukset
- Näin on näreet!
Joskus tekee mieli kirjoittaa vähän höperösti. Tiedätkö miksi? En minäkään mutta kun muutkin kuin minä kirjoittelevat hupsusti, on lähes pakko vastata hupsusti.
Luulitko tätä palstaa ortodoksisen uskon esittelypalstaksi? Jos luulit, erehdyit suuresti. Eiväthän kaikki tänne viisauksiaan kirjoittavat ole ortodokseja, vaan ties keitä toisuskoisia. Toki heillä on oikeus kirjoittaa haluamaansa viestiä tännekin, mutta ehkä aloitteleva lukija ei hoksaa heitä toisuskoisiksi.
Jos netissä haluat tutustua ortodoksiseen uskoon suosittelen näitä:
www.ort.fi
www.ortodoksi.net
www.kosmas.fi- Näin on näreet!
Lisään vielä osoitteen:
www.tsasouna.net
- siskontytär
kiitos viestistä ja wwwsivuista. Olen kyllä käynyt niissä, paitsi mikä tuo kosmas on, siellä en ole? ortodoksinetissä keskustelussa on aivan samanlainen meno kuin täälläkin. Riitelyä vain.Ei näy olevan kenelläkään hyvää mieltä. Lestadiolaiset kans on niiin outoja. Voihan sitä olla kristitty kuulumatta mihinkään.
- Näin on näreet!
"Voihan sitä olla kristitty kuulumatta mihinkään."
Voiko todella? Voiko yhdestä kalikasta tehdä nuotion? Miten opimme kilpailemaan toinen toistemme kunnioittamisessa jos emme kuulu mihinkään? On sanottu: lähimmäisessä on pelastuksemme. Siis pelastuksemme riippuu siitä miten kohtelemme lähiommäistämme. Laistammeko tästä vastuusta jos emme kuulu mihinkään? Entäpä jos juttu onkin niin, että toiset joutuvat sietämään enemmän kun sietävät minua? Eikä siis niin, että minä joudun sietämään paljon kun siedän muita?( Olisiko pitänyt käyttää rakastaa-verbiä?)
Kun luen Uutta testamenttia olen ollut huomaavinani, että alkukristityt kuuluivat paikallisiin seurakuntiinsa. Nämä seurakunnat eivät olleet ongelmattomia mutta minne muualle kristityt olisivat kuuluneet? - Näin on näreet!
Ehkäpä asia on niin, että kirkko ei loppujen lopuksi elä netissä, vaan paikallisseurakuntien toiminnassa. Jos siis aiot tutustua ortodoksiseen uskoon löydät tämän uskon ennen muuta kirkon jumalanpalveluksista.
- wolf in a lamb
Ihanaa kuulla tämä luulin olevani viimevuonna ainoa joka huomasi tämän..tietysti sekin laitettiin parin ihmisen toimesta minun syykseni.Hallitsevia ihmisiä on vaikea kohdata netissä ja jos siihen vielä liittyy paljon muutakin.
On kyllä joitakin mukavia ihmisiä aina jokaisessa paikassa.Mutta suurimmaksiosaksi trollaavia inhotuksia.Toinen on ne jotka yrittävät ortodoksisuuden varjolla iskeä naisia tai ovat muuten tillintallin.Aina ortodoksisuus tai kirkon palvelutehtävä takaa että ihminen on kunnollinne.Eli varo missä tahansa liikutkin.
- yliponomari
Väärä kohde tutustua ortodoksisuuteen. Täältä et mitään viisastenkiveä löydä syvimpiin vesiin ortodoksisuudesta. Olkoonkin, että sana on vapaa ja ongelmiakin julmasti esiin tuodaan. Voitetaanko sillä mitään, en tiedä.
Mitä on oikeaoppinen ortodoksisuus? Ei se ole käänteinen kuva tästä palstasta. Pehmopumpulinen, lammasmainen käytös ilman omaa mielipidettä, omaa identiteettiä, ei sekään ole ortodoksisuutta.
Felonien polttajat, miesten vihaajat, homofobikot, ajanlaskuilijat, moskovitsit, konsantinopolistit, piispojen panettelijat, pappien pahoittelijat e.t.c - nämä on näitä palstalaisia.- landepaukkuko?
Ai kiitti mikäs pussihousu se itse olet?
- sumuttaja-sahuri
Tai aliponomarit jotka haistavat tuoretta lihaa palstalla ja eiks kohta ottaakin tarjoa siististi sulle spostia ja juttele kivoja.. kirkon palvelija.. on sitä on tätä.. mutta kohta astuu riivaaja kuvaan kuningas viina ja seksi..ja mielipuolisuus sitten röhötetään auotaa päätä ja häiriköidään ja kerjätään ties vaikka mitä.. usko tätäkin kaveria.. hehe sillä on kosteat jauhot...
- siskontytär
kaipa minä sitten olen tosi huono, kun sinäkin heti tiedät, että kaikilla on suuri työ sietää minua. Silloin on kaikille parempi, että en kuulu mihinkään. Yksi kalikka ei tee nuotiota, ollaan sitten ilman. Jos kalikoita on paljon ja ne vain toisiansa hakkaa ja yrittää sietää, ei sekään ole elämisen arvoista. Eikä se nuotio pala vakka kuinka olisi kalikoita, jossei ole kenesskään tulta.Vihan kylmä jää vain. Enkä ole yksin. Olen Jumalani kanssa.
- Näin on näreet!
Jos vastasit minulle,(tämä keskusteluketjun ulkoasu on onneton kun ei selvästi voi huomata kuka kellekin vastaa) niin huomaan kirjoittaneeni jotenkin kehnosti kun rupesit väittämään olevasi tosi huono. Yritin nimenomaan välttää tuommoisen vaikutelman antamista, sillä enhän tunne Sinua kuin vain sen vähän mitä olet tänne kirjoittanut.
Siksi kirjoitin yksikön ensimmäisessä persoonassa eli kerroin itsestäni.
Tuo vertaukseni nuotiosta oli tarkoitettu rohkaisuksi (mutta enpä osannut valita sanojani oikein). Arvelen näet, että tämä periaate olla kristitty ilman paikallisen seurakunnan jäsenyyttä on nykyajan yltiöyksilöllisyyttä. En näe semmoisessa periaatteessa hyvää, vaan epäilen että se johtaa ihmisen tyhjyyteen ellei peräti ylpeyteen. Nyt en tietenkään kirjoita juuri Sinusta, vaan yleisellä tasolla.
Toisaalta mikäpä minun on kirjoittaessa kun omassa seurakunnassani minua on kohdeltu hyvin. Ei siis palvottu eikä lellitelty, vaan kohdeltu hyvin. Toislla voi olla huonompia kokemuksia enkä halua niitä kiistää, vaan kuten sanoin kirjoittaa asiasta yleisellä tasolla. - ghpj=numeraali
Näin on näreet! kirjoitti:
Jos vastasit minulle,(tämä keskusteluketjun ulkoasu on onneton kun ei selvästi voi huomata kuka kellekin vastaa) niin huomaan kirjoittaneeni jotenkin kehnosti kun rupesit väittämään olevasi tosi huono. Yritin nimenomaan välttää tuommoisen vaikutelman antamista, sillä enhän tunne Sinua kuin vain sen vähän mitä olet tänne kirjoittanut.
Siksi kirjoitin yksikön ensimmäisessä persoonassa eli kerroin itsestäni.
Tuo vertaukseni nuotiosta oli tarkoitettu rohkaisuksi (mutta enpä osannut valita sanojani oikein). Arvelen näet, että tämä periaate olla kristitty ilman paikallisen seurakunnan jäsenyyttä on nykyajan yltiöyksilöllisyyttä. En näe semmoisessa periaatteessa hyvää, vaan epäilen että se johtaa ihmisen tyhjyyteen ellei peräti ylpeyteen. Nyt en tietenkään kirjoita juuri Sinusta, vaan yleisellä tasolla.
Toisaalta mikäpä minun on kirjoittaessa kun omassa seurakunnassani minua on kohdeltu hyvin. Ei siis palvottu eikä lellitelty, vaan kohdeltu hyvin. Toislla voi olla huonompia kokemuksia enkä halua niitä kiistää, vaan kuten sanoin kirjoittaa asiasta yleisellä tasolla.Siksi kirjoitin yksikön ensimmäisessä persoonassa eli kerroin itsestäni. ..mene takomaan sitä kirjoituskonetta jonnekkin muualle ja saamaan nautintosi suomen kieliopista...
- nirsk narsk
Näin on näreet! kirjoitti:
Jos vastasit minulle,(tämä keskusteluketjun ulkoasu on onneton kun ei selvästi voi huomata kuka kellekin vastaa) niin huomaan kirjoittaneeni jotenkin kehnosti kun rupesit väittämään olevasi tosi huono. Yritin nimenomaan välttää tuommoisen vaikutelman antamista, sillä enhän tunne Sinua kuin vain sen vähän mitä olet tänne kirjoittanut.
Siksi kirjoitin yksikön ensimmäisessä persoonassa eli kerroin itsestäni.
Tuo vertaukseni nuotiosta oli tarkoitettu rohkaisuksi (mutta enpä osannut valita sanojani oikein). Arvelen näet, että tämä periaate olla kristitty ilman paikallisen seurakunnan jäsenyyttä on nykyajan yltiöyksilöllisyyttä. En näe semmoisessa periaatteessa hyvää, vaan epäilen että se johtaa ihmisen tyhjyyteen ellei peräti ylpeyteen. Nyt en tietenkään kirjoita juuri Sinusta, vaan yleisellä tasolla.
Toisaalta mikäpä minun on kirjoittaessa kun omassa seurakunnassani minua on kohdeltu hyvin. Ei siis palvottu eikä lellitelty, vaan kohdeltu hyvin. Toislla voi olla huonompia kokemuksia enkä halua niitä kiistää, vaan kuten sanoin kirjoittaa asiasta yleisellä tasolla.Ja kohta runoilet..oiot kielioppivirheitä vaikka oma paskainen kilesi mokeltaa suussasi pahemmin kuin apinan takapuolessa ollessaan.
Minä minä minä...seli seli seli ne sitä ne tätä ja tuota.. mutta MINÄ
narsku narsku narsku.. tiedetään jo :)
varokaa tuota.... - Näin on näreet!
ghpj=numeraali kirjoitti:
Siksi kirjoitin yksikön ensimmäisessä persoonassa eli kerroin itsestäni. ..mene takomaan sitä kirjoituskonetta jonnekkin muualle ja saamaan nautintosi suomen kieliopista...
Kiitän ystävällisistä sanoistasi ja rohkaisustasi!
- hulluja liikkeellä
Näin on näreet! kirjoitti:
Kiitän ystävällisistä sanoistasi ja rohkaisustasi!
Taisi itse vastata tässä itselleen narsisti kun on mutta ellei sanoisin että älä narahda tämän nnarsisti kirkonpalvelijan naimisissakin olevan lankaan.Peilailee kunnollista muttei sitä ole.Lopulta haukkuu sinulle kaikki nimeltä jopa kirkon johdonkin.Kyseessä on hnkisesti sairas yksilö joka valitettavasti on saanut kirkosta luottamustoimia.Ei siksi että olisi niihin pätevä tai kelvollinen vaan teknisistä syistä.
Varo tiedäthän mitä narsistit saavat aikaan.Puhuin juuri erään ihmisen kanssa hänestä.Hän on tuolle sukulainen ja arvostettu ihminen myös virkansa puolestakin.Myös häneltä kuulin tuosta henkilöstä.Joten varo!Alä missään herran nimessä ala kirjoittelemaan sille s-postilla saati anna numeroasi.Vaikka kuinka vaikuttaisi palstalla asialliselta, sitä ei ole.Tiedän monta nimimerkkiä joilla kirjoittelee eri palstoille (itse kertoi ja kehui).Ei ole edes puhdasoppinen ortodoksi, rehvastelee asioilla jotka eivät ole olennaisin osa ortodoksista uskoa eikä kuulu ortodoksisuuteen saati uskoville ihmisille koska narsistihan on antisosiaalinen.Voit pitää panettelijana mutta jos uskot olet vielä itsellesi kiitollinen että kuulit nämä sanat.
Kirkonpiirissä ei kannata tuudittautua hyvyyteen ja olla naaivi eikä hyväntahtoinen kirkko ei ole taivas eikä se ole paratiisi täälläkin on hyväksikäyttäjiä ja persoonallisuudeltaan häiriintyneitä.He tietävät kuinka kala ui ortodoksisuudessa muun parven joukossa.Suu saattaa puhua omaa konseptia ortodoksisuudesta a samalla mieli laskelmoi omia hyötyjä joita uskon varjolla voi saada ja sitä hyväksikäyttämällä. - Näin on näreet!
hulluja liikkeellä kirjoitti:
Taisi itse vastata tässä itselleen narsisti kun on mutta ellei sanoisin että älä narahda tämän nnarsisti kirkonpalvelijan naimisissakin olevan lankaan.Peilailee kunnollista muttei sitä ole.Lopulta haukkuu sinulle kaikki nimeltä jopa kirkon johdonkin.Kyseessä on hnkisesti sairas yksilö joka valitettavasti on saanut kirkosta luottamustoimia.Ei siksi että olisi niihin pätevä tai kelvollinen vaan teknisistä syistä.
Varo tiedäthän mitä narsistit saavat aikaan.Puhuin juuri erään ihmisen kanssa hänestä.Hän on tuolle sukulainen ja arvostettu ihminen myös virkansa puolestakin.Myös häneltä kuulin tuosta henkilöstä.Joten varo!Alä missään herran nimessä ala kirjoittelemaan sille s-postilla saati anna numeroasi.Vaikka kuinka vaikuttaisi palstalla asialliselta, sitä ei ole.Tiedän monta nimimerkkiä joilla kirjoittelee eri palstoille (itse kertoi ja kehui).Ei ole edes puhdasoppinen ortodoksi, rehvastelee asioilla jotka eivät ole olennaisin osa ortodoksista uskoa eikä kuulu ortodoksisuuteen saati uskoville ihmisille koska narsistihan on antisosiaalinen.Voit pitää panettelijana mutta jos uskot olet vielä itsellesi kiitollinen että kuulit nämä sanat.
Kirkonpiirissä ei kannata tuudittautua hyvyyteen ja olla naaivi eikä hyväntahtoinen kirkko ei ole taivas eikä se ole paratiisi täälläkin on hyväksikäyttäjiä ja persoonallisuudeltaan häiriintyneitä.He tietävät kuinka kala ui ortodoksisuudessa muun parven joukossa.Suu saattaa puhua omaa konseptia ortodoksisuudesta a samalla mieli laskelmoi omia hyötyjä joita uskon varjolla voi saada ja sitä hyväksikäyttämällä.Nimimerkkini on vain ja ainoastaan "Näin on näreet!" En siis vastannut itselleni. Sen sijaan yritin olla ironinen. Jäi vain nuo lainausmerkit pois parista sanasta. Siksi et ehkä ymmärtänyt tarkoitustani.
- Yx ortodoksi
Ortodoksit ovat turhautuneita, kun palstalle tunkee niin paljon ei-ortodokseja väittämään kaikkea skeidaa ja pilkkaamaan uskoamme. Muillakin palstoilla riidellään ei tämä ole ainoa.
- kumminkaima
"Hui sentään, missään muussa uskonto-keskustelussa ei olla näin turhautuneita ja vihamielisiä kuin täällä ortodoksi-linjalla."
Menepäs vilaisemaan katolilaisten osastoa.- sitäsamaa
Että kun nekin niin mekin? Ihan sama mistä ihmisille sanoo, ei ne ota palautetta vastaan ja tee muutoksia. Loukkaannutaan vaan.
- 346345634
Täällähän pääsääntöisesti luterilaiset tulevat opastamaan ortodokseja oikeasta tavasta olla kristitty. Ei täällä oikeita ortodokseja usein käy. Pelkkiä käännynnäisisä besserwissereitä
- kiännynnäinen
Mene sinä kuule leikkaamaan sitä ruohoa...elä huoli asioista joita et ymmärrä.Me harjoittavat ortodoksit huolehdimme uusista sinä voit naisuhteita ja narskun mielellesi hakea tyydytystä niiltä toisilta palstoilta.Syntyortodoksisuutesi ei takaa ortodoksisuuttasi..päinvastoin sinut se on viskannut jonnekkin aivan toisaalle johonkin vastakohtaiseen.Maalliset suoritukset eivät peitä epäuskonnollisuuttasi
Olet kunnianhimoinen narsisti.. - siskontytär
kiännynnäinen kirjoitti:
Mene sinä kuule leikkaamaan sitä ruohoa...elä huoli asioista joita et ymmärrä.Me harjoittavat ortodoksit huolehdimme uusista sinä voit naisuhteita ja narskun mielellesi hakea tyydytystä niiltä toisilta palstoilta.Syntyortodoksisuutesi ei takaa ortodoksisuuttasi..päinvastoin sinut se on viskannut jonnekkin aivan toisaalle johonkin vastakohtaiseen.Maalliset suoritukset eivät peitä epäuskonnollisuuttasi
Olet kunnianhimoinen narsisti..Aivan sairasta kommentointia =(
Kyllä tulee paha mieli. Pakko poistua. - Näin on näreet!
siskontytär kirjoitti:
Aivan sairasta kommentointia =(
Kyllä tulee paha mieli. Pakko poistua.Tämmöistähän se kommentointi on täällä. Pitää olla henkisesti paksunahkainen, että täällä kestää. Tai toisin sanoen: keskustelu täällä on kestävyyslaji.
Ei kun lisää treenejä!
- hullun ilot
Tuo yksi vauhkoava joensuulaisnainen voi pian juhlia 10 000:ttaan kirjoitusta yhdestä ja samasta aiheesta!
Samaa saamme eri sanamuodoissaan lukea vuoden 2012, 2013 jne jne jne....- Vaihda aihetta!
Pienenä vinkkinä, eiköhän tuo aihepiiri ole jo aika tyhjentyvästi käsitelty!
Kirjoittaminen sinulta sinänsä näyttää näppärästi käyvän, siinä olet ihan lahjakas, mutta saman vatkutus koko vuosi on liikaa! - sivusta seurannut
Vaihda aihetta! kirjoitti:
Pienenä vinkkinä, eiköhän tuo aihepiiri ole jo aika tyhjentyvästi käsitelty!
Kirjoittaminen sinulta sinänsä näyttää näppärästi käyvän, siinä olet ihan lahjakas, mutta saman vatkutus koko vuosi on liikaa!"Rakkaudestahan se hevonenkin potkii". Antaa sen vain vouhottaa pääni menoksi. Ei tee kipeää - enää. Kuten eräs kirjoittaja toisella palstalla minulle totesi: "Anna sen vain rauhassa puukottaa selkääsi. Kun puukkoja on selässäsi riittävän paljon ei se enää satuta". Juuri näin on kohdallani käynyt.
Jk. Näyttää kuvittelevan kaikkia palstalle kirjoittavia minuksi:) - narsk narsk
Kannattaa olla narskusikamies niin saa palautetta hamaan tulevaisuuteen, vaihda käytöstapoja kenties palautekkin tulee muuttumaan.
- 21
sivusta seurannut kirjoitti:
"Rakkaudestahan se hevonenkin potkii". Antaa sen vain vouhottaa pääni menoksi. Ei tee kipeää - enää. Kuten eräs kirjoittaja toisella palstalla minulle totesi: "Anna sen vain rauhassa puukottaa selkääsi. Kun puukkoja on selässäsi riittävän paljon ei se enää satuta". Juuri näin on kohdallani käynyt.
Jk. Näyttää kuvittelevan kaikkia palstalle kirjoittavia minuksi:)Olet sairas ihminen.Kuvitteletko narsisti oikeasti että joku olisi sinusta kiinnostunut.Tuollaisia kuin sinä narsismilla tai ilman on pilvin pimein maailmassa.Multinikkejä..ikäloppuja setämiehiä jotka yrittävät iskeä nuorempiaan ja saada piparia siinä sivussa.
Setämiehiä jotka kyttäävät sen ikäisiä ihmisiä ja saavat siitä kiksejä jotka voisivat olla ikänsä puolesta heidän omia lapsiaan.Sairasta!siihen kun lisää että ovat yleensä naimisissa. Hyi olkoon.
Lisätäänkö vielä jotain pelkät seksuaaliset halut nuo pornahtavat irstaat mielihalut jotka kiehtovat homeista koppaa joita sitten pyritään toteuttamaan riippumatta mikä on paikka aika ja konsepti.Hyh hyh.. melkoisen oksettavaa touhua.
Ei mitään rajaa oliko kirkko, naimisissa, ikäeroa yms.. Sairasta touhua kun elämässä ei ole kuin omat himot ja porno ja antisosiaalinen asenne.Sairasta.Sitä kutsutaan narsismiksi ja siitä ei koskaan parane.
Vingu mitä vingut periksi ei anneta.Omista tekosistanne sadon kannatte. - Pogostan Frederikki
Mikäs rökäle sinä oikein kuvittelet olevasi..
- dadshello
Jeesus itse sanoi mistä ihmiset tunnistavat hänen opetuslapsensa; siitä että heillä on keskinäinen rakkaus. Jos haluaa tutustua eri kirkkokuntiin, ei kannata haaskata aikaa riiteleviin, panetteleviin ihmisiin.Niitä löytyy ikävä kyllä jokaisen kirkon jäsenistöstä. Kannattaa lukea alan hyvää kirjallisuutta, hakeutua kirkon viisaiden rauhaa rakastavien ihmisten seuraan. Olen itse helluntalaisena ollut jonkin aikaa kiinnostunut ortodoksisuudesta ja koen suurta siunausta lukiessani kirkon isien ja munkkien tekstejä. Näiltäkin palstoilta löytyy joskus ortodokseja, joilta saa vastauksia kysymyksiinsä, mutta kuten kaikkien muidenkin alojen sivustoilla, täälläkin on liikkeellä riidanhaluisia panettelusta kicksejä saavia ihmisiä.
- 1+19
Mistä sinä nobelisti voit tietää onko kyseessä panettelua vaiko ei?Joku voi olla oikeasti aivan oikealla asialla luuletko että asema ikä siviilisääty tai kirkko estää ihmistä sikailemasta?Luuletko että kaikilla on puhtaat jauhot pussissa kirkossa.Siellä on kuule niitäkin tekopyhiä hyödykkeen ja kunnian etsijöitä suorittajia ja pönöttäjiä pilvin pimein.
- Säälittäviä...
..väärin.. täällä on ihmisiä ortodokseja valtuutettuja ja kirkon palvelustehtävissä olevia jotka nauttivat seurakunnan täyttä luottamusta....paitsi että näillä kavereilla on "pikku harrastuksia" keskustelupalstoilla.Eri nimimerkeillä, perheiltä salaa.Sillä lisällä että ei voi puhua mieleltään terveistä ihmisistä.
Eivät he mene piispoille eikä papeille suoraan puhumaan mitä he ajattelevat.Mies ei seiso itse felonin sisällä vaan feloni pitää miestä pystyssä.Tälläisiä "hamesankareita" sitä on liikenteessä palstoilla..tietenkin eri nimimerkeillä ja terapian tarpeessa.Sillä varauksella että tauti on parantumaton.Narsismi.Alkoholismi ja ties mitä. - vanha ortodoksimummo
Minun käsitykseni mukaan täällä on yksi sairas häirikkö ja siksi palsta on täysin ala-arvoinen. Harva viitsii enää käydä katsomassa täältä viestejä ja kysymyksiä.
- aivan oikein
vanha ortodoksimummo kirjoitti:
Minun käsitykseni mukaan täällä on yksi sairas häirikkö ja siksi palsta on täysin ala-arvoinen. Harva viitsii enää käydä katsomassa täältä viestejä ja kysymyksiä.
Totta se multinikkinen syntyorto mies on ollut täällä jo v:sta 2004
- haistakaa....
Millaista se keskinäinen rakkaus on että toinen saa paukutella toisten rintsikita ja koluta läpi intiimejä paikkoja ja hänelle pitää vain hymyillä ja antaa anteeksi.Tavallisessa elämässä tyyppi lentäisi valtuustosta saisi vapautuksen palvelustehtävästään sekä saisi avioeron.
- viimeisen sanani ja
kun se ongelma tuntuukin joillekin olevan: emme mukamas elå " tavallisessa elämässä"?
tätä maanpäällistä taivasta kun ei toistaiseksi ole , on vain siedettävä kaverien heikkouksia.jos olet yli kymmenenvuotias , vanhempasi ovat todennäköisesti opettaneet sinulle kuinka sanotaan ei.itsepuolustuskurssejakin löytyy jos tuntuu etteivät taidot riitä.
uhrin asema on niin helppo: ei vastuuta, senkus vaan valitat...? - Kerroppa nobelisti
viimeisen sanani ja kirjoitti:
kun se ongelma tuntuukin joillekin olevan: emme mukamas elå " tavallisessa elämässä"?
tätä maanpäällistä taivasta kun ei toistaiseksi ole , on vain siedettävä kaverien heikkouksia.jos olet yli kymmenenvuotias , vanhempasi ovat todennäköisesti opettaneet sinulle kuinka sanotaan ei.itsepuolustuskurssejakin löytyy jos tuntuu etteivät taidot riitä.
uhrin asema on niin helppo: ei vastuuta, senkus vaan valitat...?Ja miehenkö ei koskaan tarvitse opetella käytöstapoja ja kasvaa aikuiseksi?
Eikö tälläisen pornosairaan läheiset saa kaveria pakkohoitoon.Kirkko on yleishyödyllinen instituutio jossa jokaiselle takaa laki rauhan olla!
Mitä tässä on niin epäselvää!?
Eikö kirkossa ole henkilökunta joka poistaa härikön ja ohjaa hoitoa tarvitsevan hoitoon?
Mikä tässä on niin vaikeaa käsittää?
Ihminen joka ei edes kadu käytöstään mitä se hänestä kertoo?Sen että tuulettajan hihna luistaa ja pahasti.
Et sinä kirkon ulkopuolellakaan saa käyttäytyä mielihalujesi mukaan ja loukata toisia ja rikkoa perustuslakia.Siitä saa rapsut.Miksi kirkossa moisista ei saa rapsuja.Kumoaako kirkko perustuslain?
Onko nuhteettomuus teoreettinen käsite?
- Keltamo
Tässä keskustelussamme on todellakin paljon roskaa, en tahdo kieltää tosiasioita.
Tässä on hyvä suljettu keskustelupalsta: http://www.ortodoksi.net/ortodoksi/keskustelupalsta/
Siellä liikkuu tosi hurskasta väkeä.
Tervetuloa!- dullis ja ubba
..no todellakin suorittajia.. siinä on toinen hyvä esimerkki sisäpiiristä jota hallinnoin pari naisnikkiä..
- mummo vaan
dullis ja ubba kirjoitti:
..no todellakin suorittajia.. siinä on toinen hyvä esimerkki sisäpiiristä jota hallinnoin pari naisnikkiä..
Kuule, hakeudu jo hoitoon! Sinut on sieltä jo poistettu häiriköinnin takia, siksi kiukuttelet.
- ilkeä mieliset
mummo vaan kirjoitti:
Kuule, hakeudu jo hoitoon! Sinut on sieltä jo poistettu häiriköinnin takia, siksi kiukuttelet.
Kukaan ei ole poistanut, läksin itse moisten hallitsijoiden ja suorittajien parista :)Kysy vaikka sikäläisestä ylläpidosta.Sieltä ei muuten pois pääse pyytämättä.
- Kultakala
Hurskaita tosiaan ja syystäkin koska Jumala on kertonut totuuden vain heille. Kannattaa käydä katsomassa ja lukemassa ;) Muut ajattelevat ja yrittävät ymmärtää, mutta siellä se totuus on.
- yks mummo minäkin
Tällä häirintyneellä näyttää olevan jokin seksuaalinen trauma. Ehkä hänet on joskus raiskattu tai muuta surullista. Pitäisi mennä hoidattamaan itsensä, mutta jos ihmisellä ei ole sairauden tuntoa itsellään, niin minkäs teet? Täällä se sitten riuhtoo.
- karvainen vanhus
Ai mummo mene nyt mummo synnärille ja tunnusta että olet viimeiset vuotesi toiminut ponomarin ominaisuudessa alttarissajoskaan et nuhteettomana.Ehkäpä sairaanvoitelu olisi paikallaan joskin se tuollaista sairautta paranna.Mutta jos ehken lievittäisi edes vähäsen.
Hyi hyi!
- hurelot...........
Joka tapauksessa ketä tulisi syyttää raiskattua vaiko raiskaajaa.Voin sanoa että raiskattu tai ei niin hyvät tavat on ihmisillä oltava ja lakia tulee noudattaa.
Herää kysymys pitääkö kirkossa ja seurakunnassa häiriköivän antaa häiriköidä ja ilkkua sitten sellaisten uhreille koska he ovat ikäviä ihmisiä ja valittavat asioista?
Toisille on sopivaa hipelöidä mutta yleensä sellainen seksuaalisesti häiriintynyt yleensä miespuolinen ei ole mieleltään terveen normeissa.
Kuten en olisi minäkään jos menisin ja livauttaisin käteni miespuolisen ortodoksin intiimialueille seksuaalisen kiihoittumisen tarkoituksessa ja ruinaisin puhelinumeroita ja pyytäisin henkilökohtaisille retkille muihin ortodoksikirkkoihin.Varsinkin jos oma puolisokin on olemassa ja tarvitsee. - Lopeta jo
Kyllästyttävää pölinää. Itse en naisena ole koskaan kokenut minkäänlaista seksuaalistä häirintää srkn piirissä. Mutta en ole myöskään ruvennut lähettelemään sähköposteja naimisissa oleville miehille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89924- 95922
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede24869Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat289766- 95748
- 34648
- 109646
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet131568