Multinikki vain häiriköi.
Tuonpuoleinen kirjoittelee huumehörhöjuttuja.
Jaakob katkerana loukkaa kuolleen ihmisen muistoja.
Yksi palstan uskovainen tappoi itsensä ja ystävänsä tahallaan murha/itsemurhana.
Muslimeita jatkuvalla syötöllä herjaava uskovainen istuu vankimielisairaalassa pikkutytön raiskausmurhasta.
Ja viimeiseksi palstalla tuttu hihhulinainen tappoi itsensä vankilassa.
Katsokaa nyt uskovaiset itseäänne!
112
379
Vastaukset
- Uskon kauneus
Juuri siksi tämä tämmöinen ei enää edes herätä minkäänlaista huomiota, koska se on kaikkialla niin jokapäiväistä normaalia rutiinia kristinuskon piirissä:
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011121614959159_ul.shtmlYleistäminen on yleensä valheellinen, epärehellinen ja rasistinen keino yrittää vakuuttaa ihmiset jostakin joka ei pidä paikkaansa. Ihmetystä herättääkin kuinka joku turvautuu huonoihin yleistyksiin.
juhani1965 kirjoitti:
Yleistäminen on yleensä valheellinen, epärehellinen ja rasistinen keino yrittää vakuuttaa ihmiset jostakin joka ei pidä paikkaansa. Ihmetystä herättääkin kuinka joku turvautuu huonoihin yleistyksiin.
Totta puhut, Juhani. Tuohon keskusteluunne en ota kantaa, mutta kaikkinainen stereotypioiden luominen on liiallista asioiden yksinkertaistamista tyyliin hyvät_mepahat_ne.
Tuossa linkissä nimimerkillä "Uskon kauneus" oli maininta, että katolisen kirkon piirissä lasten hyväksikäyttö-tapauksia oli 2 kertaa enemmän, kuin muualla.
Lisäksi katolisen kirkon systemaattinen pedofiilien suojelu kirkon "maineen" takia aiheutti lisää...pedofiliaa. Muuten sitä pedofiliaa oli Hollannissa sama määrä niin kirkon/kirkkojen piirissä, kuin muuallakin. Osa pedofiileistä tietoisesti hakeutuu laitoksiin/organisaatioihin, missä on lapsia ja nämä pedofiilien suojeluorganisaatiot, mallia katolinen kirkko/lestat suorastaan imee pedofiilejä. Lisäksi pedofiilit ovat useasti itsekin pedofiilin uhreja.- Kuka?
ikiateisti kirjoitti:
Totta puhut, Juhani. Tuohon keskusteluunne en ota kantaa, mutta kaikkinainen stereotypioiden luominen on liiallista asioiden yksinkertaistamista tyyliin hyvät_mepahat_ne.
Tuossa linkissä nimimerkillä "Uskon kauneus" oli maininta, että katolisen kirkon piirissä lasten hyväksikäyttö-tapauksia oli 2 kertaa enemmän, kuin muualla.
Lisäksi katolisen kirkon systemaattinen pedofiilien suojelu kirkon "maineen" takia aiheutti lisää...pedofiliaa. Muuten sitä pedofiliaa oli Hollannissa sama määrä niin kirkon/kirkkojen piirissä, kuin muuallakin. Osa pedofiileistä tietoisesti hakeutuu laitoksiin/organisaatioihin, missä on lapsia ja nämä pedofiilien suojeluorganisaatiot, mallia katolinen kirkko/lestat suorastaan imee pedofiilejä. Lisäksi pedofiilit ovat useasti itsekin pedofiilin uhreja.Hei Juhani.
Mitäs siitä sitten pitäisi ajatella kun te uskovaiset tulette aina tälle palstalle samoilla syytteillänne????
Ateistit ovat saatanasta,pedofiileja,kommunisteja,homoja???? aina samat jutut teillä uskovaisilla päivästä toiseen! Palstalla on esitety uhkailuja ja solvailua ateisteille uskovaisten taholta aivan jatkuvasti.
Nytkin sinä rupeat syyttämään syrjinnän UHREJA rasismista,epärehellisyydestä ja valheista.
Tiedätkö Juhani edes mitä rasismi tarkoitaa vai onko se vain sana jota sinä viljelet loukkausmielessä??? tiedätkö sinä minun vaimon kansallisuutta??? jos tietäisit niin voin sanoa että meistä kahdesta sinä olet huomattavasti rasistisempi koska ennakkoasenteella leimaat minut rasistiksi ihonvärini vuoksi. se on rasismia Juhani!
Miten se taas meni Juhani1965 silleen että sinä tulet tänne heittelemään kiviä ateisteja kohti aivan samalla tavalla kun aloittaja mainitsi????
Aloittaja voi lisää Juhani1965 listaansa. - Fred Simonsen
Kuka? kirjoitti:
Hei Juhani.
Mitäs siitä sitten pitäisi ajatella kun te uskovaiset tulette aina tälle palstalle samoilla syytteillänne????
Ateistit ovat saatanasta,pedofiileja,kommunisteja,homoja???? aina samat jutut teillä uskovaisilla päivästä toiseen! Palstalla on esitety uhkailuja ja solvailua ateisteille uskovaisten taholta aivan jatkuvasti.
Nytkin sinä rupeat syyttämään syrjinnän UHREJA rasismista,epärehellisyydestä ja valheista.
Tiedätkö Juhani edes mitä rasismi tarkoitaa vai onko se vain sana jota sinä viljelet loukkausmielessä??? tiedätkö sinä minun vaimon kansallisuutta??? jos tietäisit niin voin sanoa että meistä kahdesta sinä olet huomattavasti rasistisempi koska ennakkoasenteella leimaat minut rasistiksi ihonvärini vuoksi. se on rasismia Juhani!
Miten se taas meni Juhani1965 silleen että sinä tulet tänne heittelemään kiviä ateisteja kohti aivan samalla tavalla kun aloittaja mainitsi????
Aloittaja voi lisää Juhani1965 listaansa."Yleistäminen on yleensä valheellinen, epärehellinen ja rasistinen keino yrittää vakuuttaa ihmiset jostakin joka ei pidä paikkaansa"
Sinä siis Juhani kiellät tapahtuneet?
Aika sairasta sinäänsä että Juhani loukkaantuu siitä mitä todellisuudessa on tapahtunut ja mitä hänen kristinuskon veljet/siskot ovat puuhanneet palstalla ja mitä teheet!!!!
Kiellätkö Juhani aloituksessa maininneeni henkilöiden kohtalot/teot? ja miksi?
Onko siinä jotain rasistista jos sanon että Kristitty Adolf Hitler oli Kristinuskoinen? sillä se on historiallinen fakta ja turha sinun on siitä vetää hernettä nenäänsi! juhani1965 kirjoitti:
Yleistäminen on yleensä valheellinen, epärehellinen ja rasistinen keino yrittää vakuuttaa ihmiset jostakin joka ei pidä paikkaansa. Ihmetystä herättääkin kuinka joku turvautuu huonoihin yleistyksiin.
Olen itse ateisti, mutta nyt on pakko puuttua asiaan. Minusta on nyt tässä kurjaa se, että Juhani, joka mielestäni aina on esiintynyt maltillisena ja kohteliaana kirjoittajana, joutuu nyt maalitauluksi ja selittelemään muiden kirjoittamia vihamielisiä viestejä.
Kyllä sekä uskovaisissa että ateisteissa on täysin tunnottomia rikollisia, enkä minä ainakaan osallistu kumpienkaan suojeluun, jos voin asiaan vaikuttaa. Samoin molemmissa ryhmissä on mukavia ja hyväntahtoisia ihmisiä.
Juhani esiintyy omin kasvoin ja kirjoittaa asiallisia ja rauhanomaisia viestejä. Annetaan arvo hänelle ja kaikille muillekin, joilla on hyvä tarkoitus keskustella ilman haukkumista ja katkeruutta.
Hyvää joulua Juhani :)- Nimimerkki.
iaurwen kirjoitti:
Olen itse ateisti, mutta nyt on pakko puuttua asiaan. Minusta on nyt tässä kurjaa se, että Juhani, joka mielestäni aina on esiintynyt maltillisena ja kohteliaana kirjoittajana, joutuu nyt maalitauluksi ja selittelemään muiden kirjoittamia vihamielisiä viestejä.
Kyllä sekä uskovaisissa että ateisteissa on täysin tunnottomia rikollisia, enkä minä ainakaan osallistu kumpienkaan suojeluun, jos voin asiaan vaikuttaa. Samoin molemmissa ryhmissä on mukavia ja hyväntahtoisia ihmisiä.
Juhani esiintyy omin kasvoin ja kirjoittaa asiallisia ja rauhanomaisia viestejä. Annetaan arvo hänelle ja kaikille muillekin, joilla on hyvä tarkoitus keskustella ilman haukkumista ja katkeruutta.
Hyvää joulua Juhani :)Tämä kyseinen Juhani, jolla on mukamas hyvä tarkoitus keskustella asiallisesti, on toistuvasti jäänut tällä palstalla kiinni tökeröiden valheiden kierrättämisestä. Pelkästään siitä syystä voi huoletta unohtaa kaikki hänen tökeröt yrityksensä keskustella mukamas asiallisesti.
Nimimerkki. kirjoitti:
Tämä kyseinen Juhani, jolla on mukamas hyvä tarkoitus keskustella asiallisesti, on toistuvasti jäänut tällä palstalla kiinni tökeröiden valheiden kierrättämisestä. Pelkästään siitä syystä voi huoletta unohtaa kaikki hänen tökeröt yrityksensä keskustella mukamas asiallisesti.
Nimimerkki
Voisitko kertoa esimerkin näistä Juhanin tökeröistä valheista?Nimimerkki. kirjoitti:
Tämä kyseinen Juhani, jolla on mukamas hyvä tarkoitus keskustella asiallisesti, on toistuvasti jäänut tällä palstalla kiinni tökeröiden valheiden kierrättämisestä. Pelkästään siitä syystä voi huoletta unohtaa kaikki hänen tökeröt yrityksensä keskustella mukamas asiallisesti.
Minä pidän myös Juhanista ja aina olen pystynyt keskustelemaan hänen kanssaan asiallisesti vaikka jumalan olemassaolosta ja uskosta olemmekin eri mieltä. Ihmettelen myös näitä hänen "valheitaan", mitä ne ovat olleet? Se että hän uskoo jumalan olemassaoloon ei tee hänestä valehtelijaa vaikka itse emme uskoisi, hän ei väitä mitään ja kunnioittaa muiden uskonnottomuutta ja erilaisia mielipiteitä. Joitain juttuja hänen tekstissään olen joskus käsittänyt väärin, mutta hän on asian oikaissut ja asia on ollut ok. Toivoisin että Juhanin kaltaisia uskovaisia olisi enemmän.
iaurwen kirjoitti:
Hyvää joulua Juhani :)iaurwen
Miten sinun avatarissasi on korvat? :o- Esko
Jos tuon artikkelin väitteet olisivat tosia, pitäisi tutkia mistä syystä katolisen kirkon piirissä esiintyy tavallista enemmän pedofiiliaa. Siinähän voisivat paljastua pedofilian syyt ja pedofiiliaa voitaisiin ehkä vähentää.
Vai onko ehkä niin, että halutaan vain jatkaa puhetta katolisesta kirkosta, eikä pedofilian syyt kiinnosta ollenkaan.
Nämä tarinat eivät kiinnosta ollenkaan, jos niissä ei ole mitään totuutta. missxcessive kirjoitti:
iaurwen
Miten sinun avatarissasi on korvat? :omissxcessive
No, kun iaur-wen tulee Tolkienin haltiakielestä, (iaur-vanha, wen-neito tai nainen) ja haltioillahan on tuommoiset pitkät korvat :D
Tästä kuultuaan eräs ystävämme laati minulle tuollaisen pikkuisen muutetun version tuosta peruspäästä, ja minusta se oli aivan mahtava :DDDDD- miss ei kirj.
iaurwen kirjoitti:
missxcessive
No, kun iaur-wen tulee Tolkienin haltiakielestä, (iaur-vanha, wen-neito tai nainen) ja haltioillahan on tuommoiset pitkät korvat :D
Tästä kuultuaan eräs ystävämme laati minulle tuollaisen pikkuisen muutetun version tuosta peruspäästä, ja minusta se oli aivan mahtava :DDDDDJa minä kun olen ihmetellyt jo kauan noita korvia. Mahtava idea jota varmasti moni tarkkasilmäinen ihmettelee. :D
- A the ist
Fred Simonsen kirjoitti:
"Yleistäminen on yleensä valheellinen, epärehellinen ja rasistinen keino yrittää vakuuttaa ihmiset jostakin joka ei pidä paikkaansa"
Sinä siis Juhani kiellät tapahtuneet?
Aika sairasta sinäänsä että Juhani loukkaantuu siitä mitä todellisuudessa on tapahtunut ja mitä hänen kristinuskon veljet/siskot ovat puuhanneet palstalla ja mitä teheet!!!!
Kiellätkö Juhani aloituksessa maininneeni henkilöiden kohtalot/teot? ja miksi?
Onko siinä jotain rasistista jos sanon että Kristitty Adolf Hitler oli Kristinuskoinen? sillä se on historiallinen fakta ja turha sinun on siitä vetää hernettä nenäänsi!Multinikki ei edes ole uskovainen. Todennäköisimmin yksi ja sama henkilö joka ensin esiintyy multinikkinä ja heti perään nähtä haukkuvana ateistina. Kovin yhtäaikaisesti sattuvat aina palstalle.
Tuonpuoleisen kirjoitustapa ei tarkoita sitä että hän käyttäisi huumeita.
Jaakob on Jaakob, eikä häntä kukaan vakavasti ota. Älä ota sinäkään.
Loputkin väitteesi ovat liioittelua ja tarkoitushakuista höpötystä. Rauhoitu jo. Ei tämä ole kuin yksi pieni keskustelupalsta. - Kyl te osaattekin!
miss ei kirj. kirjoitti:
Ja minä kun olen ihmetellyt jo kauan noita korvia. Mahtava idea jota varmasti moni tarkkasilmäinen ihmettelee. :D
Joo, korvat on tärkeitä! Oikein hieno ja tärkeä havainto!
- 1000sanaa1totuus
juhani1965 kirjoitti:
Niin, kyllä sitä tullaan torumaan ateisteja "asiattomista yleistyksistä", mutta herraisävarjele jos pitäisi uskonsisarelle huomauttaa asiattomasta käytöksestä!
Muuten, jos kerran on niin kunnollisia kristittyjä tällä palstalla, niin miksi yksikään ei sano mitään kun Jaakob on täällä tahrimassa kristittyjen ja kristinuskon mainetta? - IT-Alan mies
A the ist kirjoitti:
Multinikki ei edes ole uskovainen. Todennäköisimmin yksi ja sama henkilö joka ensin esiintyy multinikkinä ja heti perään nähtä haukkuvana ateistina. Kovin yhtäaikaisesti sattuvat aina palstalle.
Tuonpuoleisen kirjoitustapa ei tarkoita sitä että hän käyttäisi huumeita.
Jaakob on Jaakob, eikä häntä kukaan vakavasti ota. Älä ota sinäkään.
Loputkin väitteesi ovat liioittelua ja tarkoitushakuista höpötystä. Rauhoitu jo. Ei tämä ole kuin yksi pieni keskustelupalsta.Aito uskovainen se on.
Nyt on proxyt ja Thor-verkosto selvitetty! - Fred Simonsen
IT-Alan mies kirjoitti:
Aito uskovainen se on.
Nyt on proxyt ja Thor-verkosto selvitetty!En ole multinikki,olen vaan seurannut palstaa viimeiset 6-vuotta ja ole tietoinen palstan uskovaisten toimista.
- Fred Simonsen
missxcessive kirjoitti:
Minä pidän myös Juhanista ja aina olen pystynyt keskustelemaan hänen kanssaan asiallisesti vaikka jumalan olemassaolosta ja uskosta olemmekin eri mieltä. Ihmettelen myös näitä hänen "valheitaan", mitä ne ovat olleet? Se että hän uskoo jumalan olemassaoloon ei tee hänestä valehtelijaa vaikka itse emme uskoisi, hän ei väitä mitään ja kunnioittaa muiden uskonnottomuutta ja erilaisia mielipiteitä. Joitain juttuja hänen tekstissään olen joskus käsittänyt väärin, mutta hän on asian oikaissut ja asia on ollut ok. Toivoisin että Juhanin kaltaisia uskovaisia olisi enemmän.
Minä en ole ainakaan ikinä Juhania mistään suorista valheista syyttänyt!
- gsdbsrgs
Kyl te osaattekin! kirjoitti:
Joo, korvat on tärkeitä! Oikein hieno ja tärkeä havainto!
Joo! voi hitsi kun olettte kateellisia!
Kun te uskovaiset ette edes korvianne pese. - shtrdsjhrt
1000sanaa1totuus kirjoitti:
Niin, kyllä sitä tullaan torumaan ateisteja "asiattomista yleistyksistä", mutta herraisävarjele jos pitäisi uskonsisarelle huomauttaa asiattomasta käytöksestä!
Muuten, jos kerran on niin kunnollisia kristittyjä tällä palstalla, niin miksi yksikään ei sano mitään kun Jaakob on täällä tahrimassa kristittyjen ja kristinuskon mainetta?Olen huomannut samaa. kukaan kristititty ei ikinä arvostele pedofiliaa,natsismia tai huorittelevia kristittyjä!
Onko se jollain tavalla kielletty???? - 234ers
IT-Alan mies kirjoitti:
Aito uskovainen se on.
Nyt on proxyt ja Thor-verkosto selvitetty!Trolliteinien juttuja nuo proxyistä yms jauhaminen. Multinikkitrollien.
- .
234ers kirjoitti:
Trolliteinien juttuja nuo proxyistä yms jauhaminen. Multinikkitrollien.
Enemmänkin IT-alan osaamista.
" Tuossa linkissä nimimerkillä "Uskon kauneus" oli maininta, että katolisen kirkon piirissä lasten hyväksikäyttö-tapauksia oli 2 kertaa enemmän, kuin muualla.
Lisäksi katolisen kirkon systemaattinen pedofiilien suojelu kirkon "maineen" takia aiheutti lisää...pedofiliaa. Muuten sitä pedofiliaa oli Hollannissa sama määrä niin kirkon/kirkkojen piirissä, kuin muuallakin. Osa pedofiileistä tietoisesti hakeutuu laitoksiin/organisaatioihin, missä on lapsia ja nämä pedofiilien suojeluorganisaatiot, mallia katolinen kirkko/lestat suorastaan imee pedofiilejä. Lisäksi pedofiilit ovat useasti itsekin pedofiilin uhreja. "
Tuollaisia kauheuksia harjoittavat eivät ole kristittyjä, Kristuksen Jeesuksen omia, vaikka mihin piiriin kuuluisivat
- kuka on kristitty, kuka ei, sitä ei kirkkojen jäsenlistojen pohjalta voi määritellä.
Tuollaisia ihmisiä voi arvioida tämän pohjalta:
Room. 8:9
Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
Kristuksen Henki on rakkauden Henki. Kristityssä on Kristuksen Henki ja tuollaisia ihmisiä ei Kristuksen Henki hallitse, joten he eivät ole kristittyjä.
Heillä on se nimi, että elävät, mutta ovat kuolleita (hengellisesti). Hengellsiesti kuolleet tekevät mitä sattuu.
Vain Kristuksen omilla on Kristuksen Henki ja hedelmät (teot) näyttää kristillisen sydämen.- Voi sinua!
Et sinäkään Jumalanhullu ole kristitty koska kristity eivät ikinä leimaisi kristittyjä ei-kristityiksi sillä se tuomitseminen on kielletty raamatussa.
Oletkos Jumalanhullu ajatellut että sinun uskonveljesi leimasivat sinun antikristilliseksi aikoinaan kirkonvastaisista lausunnoistasi. Joten et sinäkään ole aito kristitty. - eioleoikeaskotti
Blaablaablaablaablaaeioleoikeaskottiblaablaablaablaa
Blaablaablaablaablaaeioleoikeaskottiblaablaablaablaa... Voi sinua! kirjoitti:
Et sinäkään Jumalanhullu ole kristitty koska kristity eivät ikinä leimaisi kristittyjä ei-kristityiksi sillä se tuomitseminen on kielletty raamatussa.
Oletkos Jumalanhullu ajatellut että sinun uskonveljesi leimasivat sinun antikristilliseksi aikoinaan kirkonvastaisista lausunnoistasi. Joten et sinäkään ole aito kristitty." Et sinäkään Jumalanhullu ole kristitty koska kristity eivät ikinä leimaisi kristittyjä ei-kristityiksi sillä se tuomitseminen on kielletty raamatussa. "
- ei sulle näköjään mene perille asiat. TEOT paljastaa. Ei noita pahantekijöitä kukaan voi krisriryriksi nimittää. Tai paitsi sinä.
" Oletkos Jumalanhullu ajatellut että sinun uskonveljesi leimasivat sinun antikristilliseksi aikoinaan kirkonvastaisista lausunnoistasi. Joten et sinäkään ole aito kristitty. "
- Kirkonvastaiset lausunnot ovat sen tekojen seurausta. Ja harhaopin. Porttokirkko se on.
Se on aivan sama, mitä lausunnoistani sitten IHMISET ajattelee ja sanoo. Kirkko, joka juksaa ihmisiä ja on Jumalan Sanaa vastaan, on portto. Portto nimi annetaan pettureille, uskottomille, tässätapauksesa uskottomille Jumalan sanan ja Tahdon vääristelijöille.
"Voi sinua" ymmärtämätön.eioleoikeaskotti kirjoitti:
Blaablaablaablaablaaeioleoikeaskottiblaablaablaablaa...Jäikö gramofonin neula hyppimään? ;)
- eioleoikeaskotti
Jumalanhullu kirjoitti:
Jäikö gramofonin neula hyppimään? ;)
Matkin sinua.
- 21
Jumalanhullu kirjoitti:
" Et sinäkään Jumalanhullu ole kristitty koska kristity eivät ikinä leimaisi kristittyjä ei-kristityiksi sillä se tuomitseminen on kielletty raamatussa. "
- ei sulle näköjään mene perille asiat. TEOT paljastaa. Ei noita pahantekijöitä kukaan voi krisriryriksi nimittää. Tai paitsi sinä.
" Oletkos Jumalanhullu ajatellut että sinun uskonveljesi leimasivat sinun antikristilliseksi aikoinaan kirkonvastaisista lausunnoistasi. Joten et sinäkään ole aito kristitty. "
- Kirkonvastaiset lausunnot ovat sen tekojen seurausta. Ja harhaopin. Porttokirkko se on.
Se on aivan sama, mitä lausunnoistani sitten IHMISET ajattelee ja sanoo. Kirkko, joka juksaa ihmisiä ja on Jumalan Sanaa vastaan, on portto. Portto nimi annetaan pettureille, uskottomille, tässätapauksesa uskottomille Jumalan sanan ja Tahdon vääristelijöille.
"Voi sinua" ymmärtämätön.http://fi.wikipedia.org/wiki/Yksikään_todellinen_skotti
- 1000sanaa1totuus
Oletko sä 'Kristuksen oma'?
1000sanaa1totuus kirjoitti:
Oletko sä 'Kristuksen oma'?
" Oletko sä 'Kristuksen oma'? "
Room. 8:16
Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
Se on niin väkevä todistus, ettei sitä voi tyhjäksi tehdä :)- 58+58
Jumalanhullu kirjoitti:
Se on niin väkevä todistus, ettei sitä voi tyhjäksi tehdä :)''Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.''
Ja jokainen jumalan lapsi kokee henkensä vähän eri tavalla, ja väittää muita valekristityiksi. 58+58 kirjoitti:
''Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.''
Ja jokainen jumalan lapsi kokee henkensä vähän eri tavalla, ja väittää muita valekristityiksi." 'Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
Ja jokainen jumalan lapsi kokee henkensä vähän eri tavalla, ja väittää muita valekristityiksi. "
No, ei todellakaan.- voi voi..
Jumalanhullu kirjoitti:
" 'Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
Ja jokainen jumalan lapsi kokee henkensä vähän eri tavalla, ja väittää muita valekristityiksi. "
No, ei todellakaan.Niinhän se menee, itsekkin olet Jumalanhullu syyllistynyt muiden leimaamiseen ja sanonut ei-kristityiksi ja luonut itsellesi kristinuskosta dogmin jota edes sinä itse et täytä.
Jumalanhullu kirjoitti:
Se on niin väkevä todistus, ettei sitä voi tyhjäksi tehdä :)Jos jollain on lapsia, ovatko ne hänen omaisuuttaan?
- 1000sanaa1totuus
Jumalanhullu kirjoitti:
Se on niin väkevä todistus, ettei sitä voi tyhjäksi tehdä :)Siis oletko vai et?
- 85+87
Jumalanhullu kirjoitti:
" 'Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
No, ei todellakaan.''No, ei todellakaan.''
Väitätkö, että uudesti syntynyt Jumalan lapsi, jonka mielestä sinä et ole oikea uudesti syntynyt Jumalan lapsi on väärässä? - Historian tietäjä
21 kirjoitti:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Yksikään_todellinen_skotti
Voi sinua Jumalanhullu.
Et voi puhua kristinuskosta mitään sillä uskonveljesi kieltävät suurin osa sinun sanomisistasi.
Keskijalalla kiikuitis kokoajan häpeäpaalussa tai pahimmassa tapauksessa hirteen joutuisit. - Gregah
85+87 kirjoitti:
''No, ei todellakaan.''
Väitätkö, että uudesti syntynyt Jumalan lapsi, jonka mielestä sinä et ole oikea uudesti syntynyt Jumalan lapsi on väärässä?Ai! paha!
Nyt Jumalanhullu kääntyilee eikä tiedä mitä sanoa sillä onnistuit ajamaan hänet loogiseen solmuun! Historian tietäjä kirjoitti:
Voi sinua Jumalanhullu.
Et voi puhua kristinuskosta mitään sillä uskonveljesi kieltävät suurin osa sinun sanomisistasi.
Keskijalalla kiikuitis kokoajan häpeäpaalussa tai pahimmassa tapauksessa hirteen joutuisit." Voi sinua Jumalanhullu.
Et voi puhua kristinuskosta mitään sillä uskonveljesi kieltävät suurin osa sinun sanomisistasi. "
Paavalikin valitti valheveljistä.
Voin puhua aivan samaan tahtiin edelleenkin :)
"Keskijalalla kiikuitis kokoajan häpeäpaalussa tai pahimmassa tapauksessa hirteen joutuisit. "
Mitäs se Sana sanookaan?
2Tim.
12. Ja kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi.
Varmaankin olen erilainen, kuin valtaosa uskovista. Mutta erilaisuus on rikkautta. Kyllä minä mustamaaluksenkin olen kokenut aika rankalla tavalla. Käsiksi ei suomalaiset ole käyneet, muslimimaailmassa jotain olen kokenut. Se vaan todistaa tuon r-paikan.
Siunausta ja hyvää jatkoa "Historian tietäjä"Gregah kirjoitti:
Ai! paha!
Nyt Jumalanhullu kääntyilee eikä tiedä mitä sanoa sillä onnistuit ajamaan hänet loogiseen solmuun!" Ai! paha!
Nyt Jumalanhullu kääntyilee eikä tiedä mitä sanoa sillä onnistuit ajamaan hänet loogiseen solmuun! "
ei sommuja, "hengen todistus on edelleenkin sisnimmässäni :).
Ja uudestisyntynyt henki tunnistaa toisen uudestisyntyneen hengen. Vääriä käsityksiä ei tulekaan. :)
Asia selvenee muutamassa hetkessä ihmisen tavatessa.- 58+68+
Jumalanhullu kirjoitti:
" Ai! paha!
Nyt Jumalanhullu kääntyilee eikä tiedä mitä sanoa sillä onnistuit ajamaan hänet loogiseen solmuun! "
ei sommuja, "hengen todistus on edelleenkin sisnimmässäni :).
Ja uudestisyntynyt henki tunnistaa toisen uudestisyntyneen hengen. Vääriä käsityksiä ei tulekaan. :)
Asia selvenee muutamassa hetkessä ihmisen tavatessa.''Ja uudestisyntynyt henki tunnistaa toisen uudestisyntyneen hengen. Vääriä käsityksiä ei tulekaan. :)''
JH taas määrittelemässä kuka on oikea kristitty. Et ymmärrä sitä että uudestisyntynyt henki, joka väittää että sinä et ole oikeasti uudestisyntynyt on yhtä uskottava kuin sinäkin, ja perustelut ovat samaa luokkaa.
- ota selvää !
Ateisti ei ymmärrä mikä ero on uudestisyntyneellä kristityllä ja ns. kristityllä !
- ?????
Kerro sinä.
" Ateisti ei ymmärrä mikä ero on uudestisyntyneellä kristityllä ja ns. kristityllä ! "
- eihän ne. Eivätlkä tule ymmärtämään, ennenkuin heille tulee sydämen tilan muutos.Jumalanhullu kirjoitti:
" Ateisti ei ymmärrä mikä ero on uudestisyntyneellä kristityllä ja ns. kristityllä ! "
- eihän ne. Eivätlkä tule ymmärtämään, ennenkuin heille tulee sydämen tilan muutos.Voitko hiukan avata tätä "sydämen tilan muutosta"?
Tai hetkinen! Oikeastaan, annapa kumminkin olla...Jumalanhullu kirjoitti:
- eihän ne. Eivätlkä tule ymmärtämään, ennenkuin heille tulee sydämen tilan muutos." eihän ne. Eivätlkä tule ymmärtämään, ennenkuin heille tulee sydämen tilan muutos. "
"Se on aivan sama, mitä lausunnoistani sitten IHMISET ajattelee ja sanoo. Kirkko, joka juksaa ihmisiä ja on Jumalan Sanaa vastaan, on portto. Portto nimi annetaan pettureille, uskottomille, tässätapauksesa uskottomille Jumalan sanan ja Tahdon vääristelijöille.
"Voi sinua" ymmärtämätön. "
Jep, kyllä melkonen muutos täytyisi mielenlaadussa tapahtua, että kykenis tuon mittaluokan ylimielisyyteen kanssaeläjiään kohtaan, mutta kai se on sitten sitä "uudelleensyntymistä"- Selvää otettu
Hihhuleiden mukaan vain uudestisyntynyt kristitty, aikuisena uskoon tullut ja Jeesuksen henkilökohtaiseksi vapahtajakseen ottanut ihminen olisi aito oikea kristitty, joka seuraa Jeesusta ja tämän tekoja, eikä tee pahaa eikä syntiä.
Ihan kiva väite, joka ei millään tasolla pidä paikkaansa. Minun vanhempani olivat juuri tuollaisia aikuisena uskoon tulleita uudestisyntyneitä ihmisiä, todella syvästi uskovaisia ihmisiä, raamattupiirien ja herätyskokouksien vetäjiä. He olivat myös hyvin vastenmielisiä vihanlietsojia, jotka pahoimpitelivät meitä lapsia julmasti päivittäin. Ilmeisesti olivatkin jotenkin väärin uudestisyntyneitä?
Helluntalainen pastori Laurent Nkunda oli myös ns, uudestisyntynyt kristitty. Hän piti herätyskokouksia, raamattupiirejä ja rukoustilaisuuksia ja kehui sillä, kuinka paljon ihmisiä hän on käännyttänyt ja saanut tulemaan uskoon. Kyseinen Nkunda oli myös etsitty sotarikollinen ja sissijoukon komentaja. Hänen joukkonsa tekivät mm. joukkoraiskauksia, silpomisia, joukkomurhia sekä pakottivat lapsisotilaita joukkioihinsa, minkä nyt rukouskokouksiltaan ja raamattupiireiltään ehtivät. Ilmeisesti taas ihan väärin uudestisyntynyt kristitty?
Toisin sanoen kristityt jakaantuvat oikeisiin kristittyihin ja uudestisyntyneisiin, jotka tunnistaa teoista ja siitä etteivät koskaan tee mitää pahaa, paitsi että mistään teoista ei tunnistakaan ja tekeväti ihan mitä tahansa pahaa kuitenkin. Joten myös ne uudestisyntyneet jakaantuvat sitten oikein uudestisyntyneisiin ja väärin uudestisyntyneisiin, jotka erottaa siitä, että aina jos joku uudestisyntynyt kristitty tekee pahaa, esimerkiksi lapsen hyväksikäytön, pahoinpitelyn tai murhan, niin hän tipahtaakin väärin uudestisyntyneiden joukkoon.
Mikä äärimmäisen surkea ja epätoivoinen seliseli on aina vaan aivan täsmälleen se sama äärimmäisen typerä argumenttivirhe No true Scotsman. Ei ole olemassa mitään sellaista kuin uudestisyntynyt kristitty, jonka mukamas tunnistaisi teoista, vaan kyseessä on puhtaasti hihhulien keksimä mielikuvitusolento, samanlainen kuin heidän muutkin näkymättömät mielikuvituskaverinsa. Ja jos teot puhuvat ja todistavat kerran puolestaan, niin sekin todistaa juuri sen saman asian. - hä hä..
A.Mikkonen kirjoitti:
" eihän ne. Eivätlkä tule ymmärtämään, ennenkuin heille tulee sydämen tilan muutos. "
"Se on aivan sama, mitä lausunnoistani sitten IHMISET ajattelee ja sanoo. Kirkko, joka juksaa ihmisiä ja on Jumalan Sanaa vastaan, on portto. Portto nimi annetaan pettureille, uskottomille, tässätapauksesa uskottomille Jumalan sanan ja Tahdon vääristelijöille.
Jep, kyllä melkonen muutos täytyisi mielenlaadussa tapahtua, että kykenis tuon mittaluokan ylimielisyyteen kanssaeläjiään kohtaan, mutta kai se on sitten sitä "uudelleensyntymistä"Mistä erotat kristityn ja uudelleensyntyneen kristityn kirkossa???
kristitty istuu takarivillä. :D A.Mikkonen kirjoitti:
" eihän ne. Eivätlkä tule ymmärtämään, ennenkuin heille tulee sydämen tilan muutos. "
Jep, kyllä melkonen muutos täytyisi mielenlaadussa tapahtua, että kykenis tuon mittaluokan ylimielisyyteen kanssaeläjiään kohtaan, mutta kai se on sitten sitä "uudelleensyntymistä"" Jep, kyllä melkonen muutos täytyisi mielenlaadussa tapahtua, että kykenis tuon mittaluokan ylimielisyyteen kanssaeläjiään kohtaan, mutta kai se on sitten sitä "uudelleensyntymistä" "
- ei ylimielisyydetsä ole kysymys, vaan tosiasiasta. Siitä, että kirkkolaitos on uskoton Sanalle.
Ja tuota kristillisyys -asiaa ei ateisminen maailma nähtävästikään ymmärrä, tai kykene erottamaan ns.nimikristillisyyttä raamatullisesta kristillisydestä(?)
Niin kauan kuin tuo asia on epäselsvä, keskustelut ei etene mihinkään., pattitilanne.
Uudestisyntymä =Jumalan Pyhästä Hengestä ja Sanasta syntynyt sisäinen muutos. Ei voida itse aikaansaada.Jumalanhullu kirjoitti:
" Jep, kyllä melkonen muutos täytyisi mielenlaadussa tapahtua, että kykenis tuon mittaluokan ylimielisyyteen kanssaeläjiään kohtaan, mutta kai se on sitten sitä "uudelleensyntymistä" "
- ei ylimielisyydetsä ole kysymys, vaan tosiasiasta. Siitä, että kirkkolaitos on uskoton Sanalle.
Ja tuota kristillisyys -asiaa ei ateisminen maailma nähtävästikään ymmärrä, tai kykene erottamaan ns.nimikristillisyyttä raamatullisesta kristillisydestä(?)
Niin kauan kuin tuo asia on epäselsvä, keskustelut ei etene mihinkään., pattitilanne.
Uudestisyntymä =Jumalan Pyhästä Hengestä ja Sanasta syntynyt sisäinen muutos. Ei voida itse aikaansaada."Portto nimi annetaan pettureille, uskottomille, tässätapauksesa uskottomille Jumalan sanan ja Tahdon vääristelijöille."
Eli uudelleensyntymän jälkeen voi ihan rauhassa ruveta nimitteleen muita ihmisiä, koska sitä tuo juuri on, se että sitä tehdään oikean kristillisyyden nimissä, ei muuta sitä asiaa mihinkään.Selvää otettu kirjoitti:
Hihhuleiden mukaan vain uudestisyntynyt kristitty, aikuisena uskoon tullut ja Jeesuksen henkilökohtaiseksi vapahtajakseen ottanut ihminen olisi aito oikea kristitty, joka seuraa Jeesusta ja tämän tekoja, eikä tee pahaa eikä syntiä.
Ihan kiva väite, joka ei millään tasolla pidä paikkaansa. Minun vanhempani olivat juuri tuollaisia aikuisena uskoon tulleita uudestisyntyneitä ihmisiä, todella syvästi uskovaisia ihmisiä, raamattupiirien ja herätyskokouksien vetäjiä. He olivat myös hyvin vastenmielisiä vihanlietsojia, jotka pahoimpitelivät meitä lapsia julmasti päivittäin. Ilmeisesti olivatkin jotenkin väärin uudestisyntyneitä?
Helluntalainen pastori Laurent Nkunda oli myös ns, uudestisyntynyt kristitty. Hän piti herätyskokouksia, raamattupiirejä ja rukoustilaisuuksia ja kehui sillä, kuinka paljon ihmisiä hän on käännyttänyt ja saanut tulemaan uskoon. Kyseinen Nkunda oli myös etsitty sotarikollinen ja sissijoukon komentaja. Hänen joukkonsa tekivät mm. joukkoraiskauksia, silpomisia, joukkomurhia sekä pakottivat lapsisotilaita joukkioihinsa, minkä nyt rukouskokouksiltaan ja raamattupiireiltään ehtivät. Ilmeisesti taas ihan väärin uudestisyntynyt kristitty?
Toisin sanoen kristityt jakaantuvat oikeisiin kristittyihin ja uudestisyntyneisiin, jotka tunnistaa teoista ja siitä etteivät koskaan tee mitää pahaa, paitsi että mistään teoista ei tunnistakaan ja tekeväti ihan mitä tahansa pahaa kuitenkin. Joten myös ne uudestisyntyneet jakaantuvat sitten oikein uudestisyntyneisiin ja väärin uudestisyntyneisiin, jotka erottaa siitä, että aina jos joku uudestisyntynyt kristitty tekee pahaa, esimerkiksi lapsen hyväksikäytön, pahoinpitelyn tai murhan, niin hän tipahtaakin väärin uudestisyntyneiden joukkoon.
Mikä äärimmäisen surkea ja epätoivoinen seliseli on aina vaan aivan täsmälleen se sama äärimmäisen typerä argumenttivirhe No true Scotsman. Ei ole olemassa mitään sellaista kuin uudestisyntynyt kristitty, jonka mukamas tunnistaisi teoista, vaan kyseessä on puhtaasti hihhulien keksimä mielikuvitusolento, samanlainen kuin heidän muutkin näkymättömät mielikuvituskaverinsa. Ja jos teot puhuvat ja todistavat kerran puolestaan, niin sekin todistaa juuri sen saman asian.Joh.ev. 3
1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
- tuossa oli Israelinlainen opettaja, joka osasi sanan, mutta ei olut uudestisyntynyt.
Mietipä sitä kertomuksesi pohjalta."Ateisti ei ymmärrä mikä ero on uudestisyntyneellä kristityllä ja ns. kristityllä !"
Ei mitään eroa. Samaa paskaa eri paketissa.A.Mikkonen kirjoitti:
"Portto nimi annetaan pettureille, uskottomille, tässätapauksesa uskottomille Jumalan sanan ja Tahdon vääristelijöille."
Eli uudelleensyntymän jälkeen voi ihan rauhassa ruveta nimitteleen muita ihmisiä, koska sitä tuo juuri on, se että sitä tehdään oikean kristillisyyden nimissä, ei muuta sitä asiaa mihinkään.Ev.lutk irkko on portto. Se totuus ei pala tulessakaan.
Matteus 12:
33 Joko tehkää puu hyväksi ja sen hedelmä hyväksi, tahi tehkää puu huonoksi ja sen hedelmä huonoksi; sillä hedelmästä puu tunnetaan.
34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
35 Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa.
Raamattu nimittää Jeesuksen suulla fariseuksia kyykäärmeitten sikiöiksi, niitä, jotka vääristelivät Jumalan asioita. Eli paholaisen jälkeläisiksi (paholainen =käärme)
39 Mutta hän vastasi heille ja sanoi: "Tämä paha ja avionrikkoja sukupolvi tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin profeetta Joonaan merkki.
Biblia :39 Niin hän vastasi ja sanoi heille: tämä häijy ja huorintekiä suku etsii merkkiä, ja ei hänelle pidä merkkiä annettaman, vaan Jonan prophetan merkki.
- mikä avionrikkoja on? Avionrikkojasukupolvesta Biblia käyttää sanaa huorintekijäsukupolvi.
Voisikyllä tuossakin sanoa, että portto sukupolvi.
Kirkko on siis hengellinen portto. Sen vuoksi sen tulisi palata Raamattuun, tehdäö parannus huoruudestaan, kuin avionrikkojankin, joka parannuksen tehtyään palaa aviopuolisonsa luo ja elää uskollisena siitä lähtien.
On vain hyvä varoittaa vääristä teistä, joskus siihen tarvitaan kunnon "herätys".
Jos lapsi menee heikoille jäille, tiedät, että kohta jää pettää, varmaankin varoitat ja kehoitat, vaadit tulemaan takaisin. Vaikka kovinkin sanoin. Vai?
On rakkautta se, että edes yrittää avata "sokean silmät.". Se saattaa nostaa jopa kapinan.- kuka määrää????
Jumalanhullu kirjoitti:
Ev.lutk irkko on portto. Se totuus ei pala tulessakaan.
Matteus 12:
33 Joko tehkää puu hyväksi ja sen hedelmä hyväksi, tahi tehkää puu huonoksi ja sen hedelmä huonoksi; sillä hedelmästä puu tunnetaan.
34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
35 Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa.
Raamattu nimittää Jeesuksen suulla fariseuksia kyykäärmeitten sikiöiksi, niitä, jotka vääristelivät Jumalan asioita. Eli paholaisen jälkeläisiksi (paholainen =käärme)
39 Mutta hän vastasi heille ja sanoi: "Tämä paha ja avionrikkoja sukupolvi tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin profeetta Joonaan merkki.
Biblia :39 Niin hän vastasi ja sanoi heille: tämä häijy ja huorintekiä suku etsii merkkiä, ja ei hänelle pidä merkkiä annettaman, vaan Jonan prophetan merkki.
- mikä avionrikkoja on? Avionrikkojasukupolvesta Biblia käyttää sanaa huorintekijäsukupolvi.
Kirkko on siis hengellinen portto. Sen vuoksi sen tulisi palata Raamattuun, tehdäö parannus huoruudestaan, kuin avionrikkojankin, joka parannuksen tehtyään palaa aviopuolisonsa luo ja elää uskollisena siitä lähtien.
On vain hyvä varoittaa vääristä teistä, joskus siihen tarvitaan kunnon "herätys".
Jos lapsi menee heikoille jäille, tiedät, että kohta jää pettää, varmaankin varoitat ja kehoitat, vaadit tulemaan takaisin. Vaikka kovinkin sanoin. Vai?
On rakkautta se, että edes yrittää avata "sokean silmät.". Se saattaa nostaa jopa kapinan.Jälleen kerran Jumalanhullu se käy silleen että kirkkoon kuuluvat kristityt eivät pidä sinua edes aitona kristittynä.
Miltä nyt tuntuu olla ei-kristitty vaikka kuinka paljon yrität sitä hengellä selitellä. kuka määrää???? kirjoitti:
Jälleen kerran Jumalanhullu se käy silleen että kirkkoon kuuluvat kristityt eivät pidä sinua edes aitona kristittynä.
Miltä nyt tuntuu olla ei-kristitty vaikka kuinka paljon yrität sitä hengellä selitellä." Jälleen kerran Jumalanhullu se käy silleen että kirkkoon kuuluvat kristityt eivät pidä sinua edes aitona kristittynä. "
- kummat, nimikristityt, vai KRISTITYT?
" Miltä nyt tuntuu olla ei-kristitty vaikka kuinka paljon yrität sitä hengellä selitellä. "
- nou hätä. Sinulla on oikeus mielipiteeseesi.- Ei aukene ovet
Jumalanhullu kirjoitti:
" Jälleen kerran Jumalanhullu se käy silleen että kirkkoon kuuluvat kristityt eivät pidä sinua edes aitona kristittynä. "
- kummat, nimikristityt, vai KRISTITYT?
" Miltä nyt tuntuu olla ei-kristitty vaikka kuinka paljon yrität sitä hengellä selitellä. "
- nou hätä. Sinulla on oikeus mielipiteeseesi.Aitojen kristittyjen mukaan sinä et ole kristitty Jumalanhullu.
Huomaa sinun heikosta itsetunnosta että sivuutat sen faktan että suurin osa "aidoista kristityistä" eivät pidä sinun kristitynä kirkonvastaisista ajatuksistasi etkä ole tervetullut heidän taivaaseen millään tasolla. keskiajalla sinulle olisi käynyt köpelösti ihan fyysiselläkin tasolla.
Eikö kristinusko ole kaunista kun et ole edes tervetullut omaan uskontosi taivaaseen. - ...
Jumalanhullu kirjoitti:
Joh.ev. 3
1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
- tuossa oli Israelinlainen opettaja, joka osasi sanan, mutta ei olut uudestisyntynyt.
Mietipä sitä kertomuksesi pohjalta.Ironiaa tässä jumalanhullu on se että sinä puolistat sitä uskontoa joka tuomitsee sinut helvettiin "aitojen kristittyjen" taholta.
Jumalanhullu kirjoitti:
Ev.lutk irkko on portto. Se totuus ei pala tulessakaan.
Matteus 12:
On rakkautta se, että edes yrittää avata "sokean silmät.". Se saattaa nostaa jopa kapinan."Jos lapsi menee heikoille jäille, tiedät, että kohta jää pettää, varmaankin varoitat ja kehoitat, vaadit tulemaan takaisin. Vaikka kovinkin sanoin. Vai?"
Oikeassa olet, kyllä varoitan lapsiani, kun kysymyksessä on oikea vaara, mutta en varoittele lapsiani mistään keksityistä satukirja vaaroista.A.Mikkonen kirjoitti:
"Jos lapsi menee heikoille jäille, tiedät, että kohta jää pettää, varmaankin varoitat ja kehoitat, vaadit tulemaan takaisin. Vaikka kovinkin sanoin. Vai?"
Oikeassa olet, kyllä varoitan lapsiani, kun kysymyksessä on oikea vaara, mutta en varoittele lapsiani mistään keksityistä satukirja vaaroista.Ja yritän myös heille opettaa, ettei suotta nimittelisi muita ihmisiä.
- dssd
Ei aukene ovet kirjoitti:
Aitojen kristittyjen mukaan sinä et ole kristitty Jumalanhullu.
Huomaa sinun heikosta itsetunnosta että sivuutat sen faktan että suurin osa "aidoista kristityistä" eivät pidä sinun kristitynä kirkonvastaisista ajatuksistasi etkä ole tervetullut heidän taivaaseen millään tasolla. keskiajalla sinulle olisi käynyt köpelösti ihan fyysiselläkin tasolla.
Eikö kristinusko ole kaunista kun et ole edes tervetullut omaan uskontosi taivaaseen.Aitojen kristittyjen mukaan sinä et ole kristitty Jumalanhullu."
Kyllä se on jos Jeesuksen neuvojen mukaan elää, ehdottomasti. ... kirjoitti:
Ironiaa tässä jumalanhullu on se että sinä puolistat sitä uskontoa joka tuomitsee sinut helvettiin "aitojen kristittyjen" taholta.
" Ironiaa tässä jumalanhullu on se että sinä puolistat sitä uskontoa joka tuomitsee sinut helvettiin "aitojen kristittyjen" taholta "
- en puolusta mitään uskontoa, Jeesuskin taisteli uskontoa, uskonnollisuutta vastaan.A.Mikkonen kirjoitti:
Ja yritän myös heille opettaa, ettei suotta nimittelisi muita ihmisiä.
" Ja yritän myös heille opettaa, ettei suotta nimittelisi muita ihmisiä. "
:)- Kuka sano mitä?
dssd kirjoitti:
Aitojen kristittyjen mukaan sinä et ole kristitty Jumalanhullu."
Kyllä se on jos Jeesuksen neuvojen mukaan elää, ehdottomasti.Oletko sitten myynyt omaisuutesi pois,lahjoittanut tulosi köyhille ja ottanut kodittoman asumaan kanssasi???
Veikkaan että et ole! - .
Jumalanhullu kirjoitti:
" Ja yritän myös heille opettaa, ettei suotta nimittelisi muita ihmisiä. "
:)Oletko Jumalanhullu ottanut kodittoman asumaan kotiisi?
Ja miksi ei? Jeesushan niin käski! - dgsg
Jumalanhullu kirjoitti:
" Ironiaa tässä jumalanhullu on se että sinä puolistat sitä uskontoa joka tuomitsee sinut helvettiin "aitojen kristittyjen" taholta "
- en puolusta mitään uskontoa, Jeesuskin taisteli uskontoa, uskonnollisuutta vastaan.Ja miten Jeesukselle kävikään? omat koirat purivat kuten sinun tapauksessasi.
Oletko ottanut montakin koditonta asumaan taloosi??? . kirjoitti:
Oletko Jumalanhullu ottanut kodittoman asumaan kotiisi?
Ja miksi ei? Jeesushan niin käski!"Oletko Jumalanhullu ottanut kodittoman asumaan kotiisi?
Ja miksi ei? Jeesushan niin käski! "
Eräs kulkija yövyttyän meillä, pissasi käytävän huleisilleen ja valui vielä portaikkoon. Nauroi vain lähtiessään, ei siinä auttanut muu, kuin alkaa luutuamaan ja pesemään makuuvaatteita. Hommaahan siinä oli, mutta saipahan kaveri nukuttua. :)
Asumaan vakituisesti ei kehoiteta.
Jes. 58:7
Eikö tämä: että taitat leipäsi isoavalle ja viet kurjat kulkijat huoneeseesi, kun näet alastoman, vaatetat hänet etkä kätkeydy siltä, joka on omaa lihaasi?
Vaatetusasiat saatettu monille kuntoon ja omalla kustannuksella. Ruokaa ostettu tarviseville vuosien saatossa. Kerran eräs mies tuli tervehtimään, en ensiksi tuntenut, kertoi sitten kuka oli ja missä tavattiin. Olin kuulema ostanut hänelle pari kertaa viikonlopuksi ruokaa ja sanoi että "tässä näet ruokakassien tuloksen, olen tullut uskoon Jeesukseen". Ei tarvittu tulipalosaarnoja. Oli ollut huumeveikko vuosikausia ja laihassa kunnossa tavatessamme aikoinaan, lihonut oli normaaliksi tultuaan uskoon ja tehtyään parannuksen elämän tuhoon vievältä tieltään. Tuon muutoksen takia en tuntenut.
Oisit näitä kumminkin kysynyt, sen vuoksi kerroin jo etukäteen, ettei sinun tarvitse vaivautua ;)
Siunattuja tulevia aikoja / vilkasta tulevaa vuotta 2012.dgsg kirjoitti:
Ja miten Jeesukselle kävikään? omat koirat purivat kuten sinun tapauksessasi.
Oletko ottanut montakin koditonta asumaan taloosi???" Ja miten Jeesukselle kävikään? omat koirat purivat kuten sinun tapauksessasi. "
- ei minua ole "omat" jpurreet a vaikka purisivatkin, mitä sitten?
Tosin viime talvena Espanjassa yksi piski tarrasi koipeeni. Buu.
"Oletko ottanut montakin koditonta asumaan taloosi??? "
Oon yösijaa antanut. Ja ruokaa ja vaatteita, mitä vielä haluat?Jumalanhullu kirjoitti:
"Oletko Jumalanhullu ottanut kodittoman asumaan kotiisi?
Eräs kulkija yövyttyän meillä, pissasi käytävän huleisilleen ja valui vielä portaikkoon. Nauroi vain lähtiessään, ei siinä auttanut muu, kuin alkaa luutuamaan ja pesemään makuuvaatteita. Hommaahan siinä oli, mutta saipahan kaveri nukuttua. :)
Eikö tämä: että taitat leipäsi isoavalle ja viet kurjat kulkijat huoneeseesi, kun näet alastoman, vaatetat hänet etkä kätkeydy siltä, joka on omaa lihaasi?
Vaatetusasiat saatettu monille kuntoon ja omalla kustannuksella. Ruokaa ostettu tarviseville vuosien saatossa. Kerran eräs mies tuli tervehtimään, en ensiksi tuntenut, kertoi sitten kuka oli ja missä tavattiin. Olin kuulema ostanut hänelle pari kertaa viikonlopuksi ruokaa ja sanoi että "tässä näet ruokakassien tuloksen, olen tullut uskoon Jeesukseen". Ei tarvittu tulipalosaarnoja. Oli ollut huumeveikko vuosikausia ja laihassa kunnossa tavatessamme aikoinaan, lihonut oli normaaliksi tultuaan uskoon ja tehtyään parannuksen elämän tuhoon vievältä tieltään. Tuon muutoksen takia en tuntenut.
Oisit näitä kumminkin kysynyt, sen vuoksi kerroin jo etukäteen, ettei sinun tarvitse vaivautua ;)
Siunattuja tulevia aikoja / vilkasta tulevaa vuotta 2012.Passaako kysyä, että mitä teet työkses? Meinaan ihan kova juttu, jos käy päivätöissä, ja sitten hankkii omasta tilipussista niitä ruokakasseja, joita vissiin muualla hoidetaan ihan eu-tuilla(eli kaikki maksaa).
- -mj.
Jumalanhullu kirjoitti:
"Oletko Jumalanhullu ottanut kodittoman asumaan kotiisi?
Siunattuja tulevia aikoja / vilkasta tulevaa vuotta 2012.Hyväntekeväisyyttä voi harrastaa tekemättä siitä tuollaista numeroa. Jotenkin irvokasta tuollainen oman hännän nostelu.
A.Mikkonen kirjoitti:
Passaako kysyä, että mitä teet työkses? Meinaan ihan kova juttu, jos käy päivätöissä, ja sitten hankkii omasta tilipussista niitä ruokakasseja, joita vissiin muualla hoidetaan ihan eu-tuilla(eli kaikki maksaa).
" Passaako kysyä, että mitä teet työkses? Meinaan ihan kova juttu, jos käy päivätöissä, ja sitten hankkii omasta tilipussista niitä ruokakasseja, joita vissiin muualla hoidetaan ihan eu-tuilla(eli kaikki maksaa). "
Aivan ensimmäiseksi: Olen varhennetulla vanhuuseläkkeellä (63v). Rahaa ei siis kauheasti ole, mutta emme ole itse puutteeseen joutuneet toisten avustamisen takia. Jumalan Sana sen myös näin selittää. Kukaan ei antaessan köyhdy, se on Hengen laki. Sen mitä "kylvät", se tulee palaamaan takaisin tavalla, tai toisella. Ethän pahastu, kun panen tähän yhden Raamatunpaikan asian tiimoilta:
Gal. 6:9
Ja kun hyvää teemme, älkäämme lannistuko, sillä me saamme ajan tullen niittää, jos emme väsy.
Ostamme siis vaimon kanssa ruokatarvikkeita sellaisille henkilöille, jotka näemme (tosi) puutteenalaisiksi ja koemme "hengessämme", että tuolle pitää antaa avustusta. Usein haluaisivat rahaa ruokaa varten, mutta sitä emme anna. Monesti on se tilanne, että on todennäköistä,että raha -anti menisi huonoihin juttuihin, joten parempi on viedä ihminen markettin ja ostaa sille, mitä tarvitsee.
Siis: systemaattista ruokajakelua meillä ei ole mahdollisuus toteuttaa, vaan kuljemmme "Hengen johdossa", kuten uskispiireissä on tapana sanoa.
Kyllä uskovaiset muutkin toimii aivan samalla tavalla, pienistä puroista kasvaa suuri virta.
Oikein hyviä aikoja sinulle.
t: Jumalanhullu-mj. kirjoitti:
Hyväntekeväisyyttä voi harrastaa tekemättä siitä tuollaista numeroa. Jotenkin irvokasta tuollainen oman hännän nostelu.
" Hyväntekeväisyyttä voi harrastaa tekemättä siitä tuollaista numeroa. Jotenkin irvokasta tuollainen oman hännän nostelu "
- aivan oikein, mutta kun jotain jollekin ateistille sanooa asiasta, kohta kysellään lisää. Siinä oli motiivini.- tötteröö..
Kuka sano mitä? kirjoitti:
Oletko sitten myynyt omaisuutesi pois,lahjoittanut tulosi köyhille ja ottanut kodittoman asumaan kanssasi???
Veikkaan että et ole!Nyt se Jumalanhullu hyökkäilee kirkkoa vastaan ja arvostelee "aidosti uudelleen syntyneitä kristittyjä"
Siinähän se sitten meni. - .
Jumalanhullu kirjoitti:
" Passaako kysyä, että mitä teet työkses? Meinaan ihan kova juttu, jos käy päivätöissä, ja sitten hankkii omasta tilipussista niitä ruokakasseja, joita vissiin muualla hoidetaan ihan eu-tuilla(eli kaikki maksaa). "
Aivan ensimmäiseksi: Olen varhennetulla vanhuuseläkkeellä (63v). Rahaa ei siis kauheasti ole, mutta emme ole itse puutteeseen joutuneet toisten avustamisen takia. Jumalan Sana sen myös näin selittää. Kukaan ei antaessan köyhdy, se on Hengen laki. Sen mitä "kylvät", se tulee palaamaan takaisin tavalla, tai toisella. Ethän pahastu, kun panen tähän yhden Raamatunpaikan asian tiimoilta:
Gal. 6:9
Ja kun hyvää teemme, älkäämme lannistuko, sillä me saamme ajan tullen niittää, jos emme väsy.
Ostamme siis vaimon kanssa ruokatarvikkeita sellaisille henkilöille, jotka näemme (tosi) puutteenalaisiksi ja koemme "hengessämme", että tuolle pitää antaa avustusta. Usein haluaisivat rahaa ruokaa varten, mutta sitä emme anna. Monesti on se tilanne, että on todennäköistä,että raha -anti menisi huonoihin juttuihin, joten parempi on viedä ihminen markettin ja ostaa sille, mitä tarvitsee.
Siis: systemaattista ruokajakelua meillä ei ole mahdollisuus toteuttaa, vaan kuljemmme "Hengen johdossa", kuten uskispiireissä on tapana sanoa.
Kyllä uskovaiset muutkin toimii aivan samalla tavalla, pienistä puroista kasvaa suuri virta.
Oikein hyviä aikoja sinulle.
t: Jumalanhullu"Sen mitä "kylvät", se tulee palaamaan takaisin tavalla, tai toisella"
Ensiksi tuo lausessi menee väärin.
Ja lausessi itesrarkoitus on valitettavasti egoistinen.
Olen kuitenkin iloinen puolestasi jos todellakin olet auttanut muita ihmisiä, yleensä palstan kova-äänisimmät uskovaiset eivät laita köyhine puolesta tikkuakaan ristiin vaan enemmänkin pilkkaavat heitä.
Kristinuskossa on nykyään valitettavasti haara joka uskoo että Jumala palkitsee uskovaisiansa omaisuudella ja kauneudella, mutta sitten kun vähän analysoi heidän menestystä niin se on enmmänkin riistämisellä kuin todellisilla hyvinteoilla ansaittua omaisuutta. - dgsg
Jumalanhullu kirjoitti:
" Ja miten Jeesukselle kävikään? omat koirat purivat kuten sinun tapauksessasi. "
- ei minua ole "omat" jpurreet a vaikka purisivatkin, mitä sitten?
Tosin viime talvena Espanjassa yksi piski tarrasi koipeeni. Buu.
"Oletko ottanut montakin koditonta asumaan taloosi??? "
Oon yösijaa antanut. Ja ruokaa ja vaatteita, mitä vielä haluat?Enpä mitään, taidat olla juimalanhullu yksi niistä nykypäivän harvinaisista hyvistä uskovaisista, muut saisivat otta sinusta oppia.
Kaikkea hyvää sinulle mään! dgsg kirjoitti:
Enpä mitään, taidat olla juimalanhullu yksi niistä nykypäivän harvinaisista hyvistä uskovaisista, muut saisivat otta sinusta oppia.
Kaikkea hyvää sinulle mään!" Enpä mitään, taidat olla juimalanhullu yksi niistä nykypäivän harvinaisista hyvistä uskovaisista, muut saisivat otta sinusta oppia."
Kyllä parantamisen varaa kaikilla meillä on.
" Kaikkea hyvää sinulle mään "
Sinulle "dgsg" myös ja voi hyvin. Toivon, että menestyt elämässäsi.
t. Jumalanhullubelial_666 kirjoitti:
"Ateisti ei ymmärrä mikä ero on uudestisyntyneellä kristityllä ja ns. kristityllä !"
Ei mitään eroa. Samaa paskaa eri paketissa." "Ateisti ei ymmärrä mikä ero on uudestisyntyneellä kristityllä ja ns. kristityllä !"
Ei mitään eroa. Samaa ****** eri paketissa. "
-oikeassa olin, nou ymmärrystä.
Eipä ihme, en aikoinaan maailmanrallaaajana itsekään ymmärtänyt.
Siunausta ja menestystä elämässäsi.
t.Jumalanhullu. kirjoitti:
"Sen mitä "kylvät", se tulee palaamaan takaisin tavalla, tai toisella"
Ensiksi tuo lausessi menee väärin.
Ja lausessi itesrarkoitus on valitettavasti egoistinen.
Olen kuitenkin iloinen puolestasi jos todellakin olet auttanut muita ihmisiä, yleensä palstan kova-äänisimmät uskovaiset eivät laita köyhine puolesta tikkuakaan ristiin vaan enemmänkin pilkkaavat heitä.
Kristinuskossa on nykyään valitettavasti haara joka uskoo että Jumala palkitsee uskovaisiansa omaisuudella ja kauneudella, mutta sitten kun vähän analysoi heidän menestystä niin se on enmmänkin riistämisellä kuin todellisilla hyvinteoilla ansaittua omaisuutta." Ja lausessi itesrarkoitus on valitettavasti egoistinen. "
- no, ei todellakaan. Se vain on Raamatun hengen laki. Se koskee kaikkia ihmisiä, ei vain uskovaisia. Mitä kylvät, sitä niität.
" Kristinuskossa on nykyään valitettavasti haara joka uskoo että Jumala palkitsee uskovaisiansa omaisuudella ja kauneudella, mutta sitten kun vähän analysoi heidän menestystä niin se on enmmänkin riistämisellä kuin todellisilla hyvinteoilla ansaittua omaisuutta. "
- monenlaista tallaajaa tietysti mahtuu kaikkiin ihmisiin. Menestysteologiassa motiivit ovat hukassa, väärät.
Raamatullinen menestys kyllä on olemassa. Sanotaan, esim
3Joh.kirje 1:
2 Rakkaani, minä toivotan sinulle, että kaikessa menestyt ja pysyt terveenä, niinkuin sielusikin menestyy.
Jumalan tahtoa ja johtoa seuraava saa kokea siunaaksen seuraavan elämäänsä. Loppujen lopuksi, vaikka välillä voi tulla "lunta tupaan ja jäitä porstuaan. "- Uskonto on sairaus!
Jumalanhullu kirjoitti:
- eihän ne. Eivätlkä tule ymmärtämään, ennenkuin heille tulee sydämen tilan muutos.Sydämen tilan muutos= Rytmihäiriö, sydänkohtaus, sepelvatimotukos, eteislepatus, ohitusleikkaus, sydänpysähdys.
Tässä näitä sydämen tilan muutoksia. EKG-tutkimus kertoo lisää, miten se sydän toimii. Jos tähän elimen toimintaan haluaa survoa jotain uskontoa, hukassa ollaan.
Ajatukset syntyvät aivoissa.
Määrään kaikki uskonnossaan seonneet vatipäät biologian, anatomiankursseille. Siellä kerrotaan miten ihminen toimii.
Olkaa hyvä. tötteröö.. kirjoitti:
Nyt se Jumalanhullu hyökkäilee kirkkoa vastaan ja arvostelee "aidosti uudelleen syntyneitä kristittyjä"
Siinähän se sitten meni."Tötteröö", sulla on nyt vähän hakusessa asiat.
Kirkon jäsenistä on n. 5% uskovia.
- weeoooviis
Kloonaus.
- mitä miksi hä?
Ateistien pitää lukea Raamattua, asiat ei muuten selviä niille.
Niillä on vähän hakusessa nämä uskonasiat.- drhdr
Ateistit kuitenkin näyttävät tuntevansa raamattun paremmin kuin uskovaiset, kristityt eivät seuraa jeesuksen rakkauden sanomaa vain miellummin paavalin vihasanomisia.
Väittävät että vanhan testamentin lait ovat kumottu mutta kuitenkin viittaavat heti niinhin kun vähän potuttaa. - lkhlk
Tämä ateisti on lukenut raamatun useampaankin kertaan. En lakkaa hämmästelemästä sitä, miten te uskovaiset kykenette ummistamaan silmänne sen väkivaltaisuudelta, rasismilta, epäloogisuudelta ja häpeilemättömältä valehtelulta. Tokihan joku 10 käskyä on ihan asiallista ohjeistusta, mutta kyllä ajatteleva ihminen osaa elää ihmisiksi vaikkei koskaan olisi kymmenestä käskystä kuullutkaan.
- Nimi merkki.
lkhlk kirjoitti:
Tämä ateisti on lukenut raamatun useampaankin kertaan. En lakkaa hämmästelemästä sitä, miten te uskovaiset kykenette ummistamaan silmänne sen väkivaltaisuudelta, rasismilta, epäloogisuudelta ja häpeilemättömältä valehtelulta. Tokihan joku 10 käskyä on ihan asiallista ohjeistusta, mutta kyllä ajatteleva ihminen osaa elää ihmisiksi vaikkei koskaan olisi kymmenestä käskystä kuullutkaan.
Olen lukenut raamatun kaksikin kertaa, mutta eihän se epälooginen kyhäelmä muinaisten paimentolaisten taikauskoisista legendoista kertaamallakaan yhtään paremmaksi muuttunut. Samaa soopaa edelleen. Ei voi kuin ihmetellä, miten joku aikuinen ihminen voi pitää moisia naurettavan lapsellisia houreita ihan totena.
Ja mitä tulee niihin kymmeneen käskyyn, niin niistä kaksi ensimmäistä käskee vain kunnioittamaan sitä mukamas ainoaa oikeaa jumalaa, eli ovat hyödyttömiä.
7, 9 ja 10 ovat käytännössä samoja eli niissä kaikissa kielletään varastamasta, vain pikkaisen eri sanamuodoilla. Käskyjä on siis oikeastaan vain 6 ja ne kaikki ovat sellaisia, joita on yleensä noudatettu eri yhteisöissä ja kulttuureissa ihan ilman kristinuskoakin, tai vastaavasti noudatettu erittäin huonosti jos ollenkaan kristityissä yhteisöissä ja kulttuureissa. Esimerkiksi tuo tappaminen on aina sujunut kristityiltä maailman joka kolkassa vähintäänkin mallikkaasti.
Minusta on aina vähän kummaa mutta jännää ajatella, että joidenkin ihmisten pitää lukea ihan kirjasta, että toisia ei saakaan hakata eikä tappaa eikä raiskata heidän vaimojaan eikä varastaa heidän omaisuuttaan. "Ai että ihmisiä ei saakaan tappaa eikä raiskata eikä viedä heidän omaisuuttaan, katos vaan! Tässä kirjassa sanotaan niin! Jännä juttu, enpäs tota tiennytkään, eikä ollut tullut mieleenikään aikaisemmin. Olipa hyvä että tässä kirjassa kerrottiin nyt tuo asia!"
Raamattu on ilmeisesti kirjoitettu ja tarkoitettu tunnevammaisille psykopaateille? Ainakin kun palstan vakiofundisten juttuja lukee, niin heistä saa juuri sellaisen vaikutelman. SamiA ja Jaakob eivät totta vieköön empatiallaan häikäise, kun joka lause on pelkkää tulenpalavaa Pyhää Vihaa ja ankaraa suvaitsemattomuutta. - Kattia kans
lkhlk kirjoitti:
ajatteleva ihminen osaa elää ihmisiksi vaikkei koskaan olisi kymmenestä käskystä kuullutkaan. "
Luepa lehtiä ja seuraa mediaa vaikka kotimaamme vakivallasta, osaako ajatteleva ihminen käyttäytyä, kattia kanssa. - KLKV
lkhlk kirjoitti:
En lakkaa hämmästelemästä sitä, miten te ateistit kykenette ummistamaan silmänne sen väkivaltaisuudelta, rasismilta, epäloogisuudelta ja häpeilemättömältä valehtelulta. Olemme menossa kohti raamatun ennustamaa loppua.
- Vai turhaa
Nimi merkki. kirjoitti:
Olen lukenut raamatun kaksikin kertaa, mutta eihän se epälooginen kyhäelmä muinaisten paimentolaisten taikauskoisista legendoista kertaamallakaan yhtään paremmaksi muuttunut. Samaa soopaa edelleen. Ei voi kuin ihmetellä, miten joku aikuinen ihminen voi pitää moisia naurettavan lapsellisia houreita ihan totena.
Ja mitä tulee niihin kymmeneen käskyyn, niin niistä kaksi ensimmäistä käskee vain kunnioittamaan sitä mukamas ainoaa oikeaa jumalaa, eli ovat hyödyttömiä.
7, 9 ja 10 ovat käytännössä samoja eli niissä kaikissa kielletään varastamasta, vain pikkaisen eri sanamuodoilla. Käskyjä on siis oikeastaan vain 6 ja ne kaikki ovat sellaisia, joita on yleensä noudatettu eri yhteisöissä ja kulttuureissa ihan ilman kristinuskoakin, tai vastaavasti noudatettu erittäin huonosti jos ollenkaan kristityissä yhteisöissä ja kulttuureissa. Esimerkiksi tuo tappaminen on aina sujunut kristityiltä maailman joka kolkassa vähintäänkin mallikkaasti.
Minusta on aina vähän kummaa mutta jännää ajatella, että joidenkin ihmisten pitää lukea ihan kirjasta, että toisia ei saakaan hakata eikä tappaa eikä raiskata heidän vaimojaan eikä varastaa heidän omaisuuttaan. "Ai että ihmisiä ei saakaan tappaa eikä raiskata eikä viedä heidän omaisuuttaan, katos vaan! Tässä kirjassa sanotaan niin! Jännä juttu, enpäs tota tiennytkään, eikä ollut tullut mieleenikään aikaisemmin. Olipa hyvä että tässä kirjassa kerrottiin nyt tuo asia!"
Raamattu on ilmeisesti kirjoitettu ja tarkoitettu tunnevammaisille psykopaateille? Ainakin kun palstan vakiofundisten juttuja lukee, niin heistä saa juuri sellaisen vaikutelman. SamiA ja Jaakob eivät totta vieköön empatiallaan häikäise, kun joka lause on pelkkää tulenpalavaa Pyhää Vihaa ja ankaraa suvaitsemattomuutta.Minusta on aina vähän kummaa mutta jännää ajatella, että joidenkin ihmisten pitää lukea ihan kirjasta, että toisia ei saakaan hakata eikä tappaa eikä raiskata heidän vaimojaan eikä varastaa heidän omaisuuttaan. "Ai että ihmisiä ei saakaan tappaa eikä raiskata eikä viedä heidän omaisuuttaan, katos vaan! Tässä kirjassa sanotaan niin! Jännä juttu, enpäs tota tiennytkään, eikä ollut tullut mieleenikään aikaisemmin. Olipa hyvä että tässä kirjassa kerrottiin nyt tuo asia!"
Hyvä se on lukea raamattua kun näköjään sitä tarvitaan, uutiset todistavat että ohjeet ovat entistä enemmän tarpeen. Tappamista, väkivaltaa jne sitä riittää lisääntyneessä määrin. - Sivusta seuraava
Nimi merkki. kirjoitti:
Raamattu on ilmeisesti kirjoitettu ja tarkoitettu tunnevammaisille psykopaateille? Ainakin kun palstan vakiofundisten juttuja lukee, niin heistä saa juuri sellaisen vaikutelman. SamiA ja Jaakob eivät totta vieköön empatiallaan häikäise, kun joka lause on pelkkää tulenpalavaa Pyhää Vihaa ja ankaraa suvaitsemattomuutta.SamiA ja Jaakob eivät totta vieköön empatiallaan häikäise, kun joka lause on pelkkää tulenpalavaa Pyhää Vihaa ja ankaraa suvaitsemattomuutta. "
Mitenkä niin, en alkuunkaan ymmärrä sinun vihaista kirjoitustasi. - Uskova
Nimi merkki. kirjoitti:
Raamattu on ilmeisesti kirjoitettu ja tarkoitettu tunnevammaisille psykopaateille? Ainakin kun palstan vakiofundisten juttuja lukee, niin heistä saa juuri sellaisen vaikutelman. SamiA ja Jaakob eivät totta vieköön empatiallaan häikäise, kun joka lause on pelkkää tulenpalavaa Pyhää Vihaa ja ankaraa suvaitsemattomuutta.Raamattu on ilmeisesti kirjoitettu ja tarkoitettu tunnevammaisille psykopaateille? "
Lähes niin, täysin psyykkisesti ehjää ihmistä ei ole olemassakaan, ET SINÄÄKÄÄN, synti varmistaa tämän jatkossakin. - Kop kop
Vai turhaa kirjoitti:
Hyvä se on lukea raamattua kun näköjään sitä tarvitaan, uutiset todistavat että ohjeet ovat entistä enemmän tarpeen. Tappamista, väkivaltaa jne sitä riittää lisääntyneessä määrin.enpäs tota tiennytkään, eikä ollut tullut mieleenikään aikaisemmin. Olipa hyvä että tässä kirjassa kerrottiin nyt tuo asia!"
No hyvä kun nyt ymmärrit, toivottavasti moni muukin, tarvetta totisesti on. - A.
KLKV kirjoitti:
En lakkaa hämmästelemästä sitä, miten te ateistit kykenette ummistamaan silmänne sen väkivaltaisuudelta, rasismilta, epäloogisuudelta ja häpeilemättömältä valehtelulta. Olemme menossa kohti raamatun ennustamaa loppua.
Mitenkä tämä aika on väkivaltaisempi, kuin esimerkiksi viimevuosisadan ensimmäiset vaikka viisikymmentä vuotta?
- 234erf
KLKV kirjoitti:
Eiväthän ateistit ummitakaan luettelemiltasi silmiään raamatun ominaisuuksilta. Te uskovathan niin teette.
- rdgd
Uskova kirjoitti:
Raamattu on ilmeisesti kirjoitettu ja tarkoitettu tunnevammaisille psykopaateille? "
Lähes niin, täysin psyykkisesti ehjää ihmistä ei ole olemassakaan, ET SINÄÄKÄÄN, synti varmistaa tämän jatkossakin.Ja jumalasi soi synnin. joten et sinäkään paremmin tiedä.
- Tilastokeskus
234erf kirjoitti:
Eiväthän ateistit ummitakaan luettelemiltasi silmiään raamatun ominaisuuksilta. Te uskovathan niin teette.
Te uskovaisethan sitä väkivaltaa, rasisma, epäloogisuutta ja häpeilemättömää valehtelulta harrastatte.
- ..
Uskova kirjoitti:
Raamattu on ilmeisesti kirjoitettu ja tarkoitettu tunnevammaisille psykopaateille? "
Lähes niin, täysin psyykkisesti ehjää ihmistä ei ole olemassakaan, ET SINÄÄKÄÄN, synti varmistaa tämän jatkossakin.Mielenterveyen ongelmia ei varmaankaan ainakaan helpota niiden nimittäminen synniksi ja rikkinäisen ihmisen nimittäminen syntiseksi.
- Mitä häh
.. kirjoitti:
Mielenterveyen ongelmia ei varmaankaan ainakaan helpota niiden nimittäminen synniksi ja rikkinäisen ihmisen nimittäminen syntiseksi.
Mielenterveyen ongelmia ei varmaankaan ainakaan helpota niiden nimittäminen synniksi ja rikkinäisen ihmisen nimittäminen syntiseksi. "
Lueppa ja ymmärrä oikein, synti aiheutta mielenterveysongelmia kun se rikkoo ihmisiä,
Mielenterveysongelmat eivät ole syntiä. - No
Tilastokeskus kirjoitti:
Te uskovaisethan sitä väkivaltaa, rasisma, epäloogisuutta ja häpeilemättömää valehtelulta harrastatte.
Te uskovaisethan sitä väkivaltaa, rasisma, epäloogisuutta ja häpeilemättömää valehtelulta harrastatte. "
Missä mitä kuka valehteli, kirjoitapa esimerkkejä missä todistetusti uudelleensyntynyt kristitty Jeesukseen sanoin toimiessaan on näin tehnyt, muuten tekstisi on taas tyypillistä rasisitista vihapuhetta. - Katso uutisia
A. kirjoitti:
Mitenkä tämä aika on väkivaltaisempi, kuin esimerkiksi viimevuosisadan ensimmäiset vaikka viisikymmentä vuotta?
Mitenkä tämä aika on väkivaltaisempi, kuin esimerkiksi viimevuosisadan ensimmäiset vaikka viisikymmentä vuotta? "
Mitäs muuta kuin väkivalta tekoja uutiset suoltaa, häh. Osaako ajatteleva ihminen siis olla siivosti.Ei todellakaan. - Mitä ihmettä
234erf kirjoitti:
Eiväthän ateistit ummitakaan luettelemiltasi silmiään raamatun ominaisuuksilta."
No onko kannet hyvät kun on nahkaa, entä pahviset kannet ne vähän halvemmat, kelpaako halvempi. Vai minkälaisilta ominaisuuksilta ummistat silmäsi. - Kyllä kyllä
A. kirjoitti:
Mitenkä tämä aika on väkivaltaisempi, kuin esimerkiksi viimevuosisadan ensimmäiset vaikka viisikymmentä vuotta? "
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/asiantuntija-helsingin-uutisissa-nuorisojengeilla-on-jo-hallussaan-aseita/art-1288436887765.html
Tämähän on tässä ateistumassa valtiossa ihan normaalia. Odotetaan vähän aikaa niin hyvä siitä tulee, eikö vain. - ..,,..
No kirjoitti:
Te uskovaisethan sitä väkivaltaa, rasisma, epäloogisuutta ja häpeilemättömää valehtelulta harrastatte. "
Missä mitä kuka valehteli, kirjoitapa esimerkkejä missä todistetusti uudelleensyntynyt kristitty Jeesukseen sanoin toimiessaan on näin tehnyt, muuten tekstisi on taas tyypillistä rasisitista vihapuhetta.''Missä mitä kuka valehteli, kirjoitapa esimerkkejä missä todistetusti uudelleensyntynyt kristitty Jeesukseen''
Oletko sinä todistetusti uudelleensyntynyt kristitty Jeesukseen?
Siinä tapauksessa tässä todiste: ''muuten tekstisi on taas tyypillistä rasisitista vihapuhetta.'' - A.
Kyllä kyllä kirjoitti:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/asiantuntija-helsingin-uutisissa-nuorisojengeilla-on-jo-hallussaan-aseita/art-1288436887765.html
Tämähän on tässä ateistumassa valtiossa ihan normaalia. Odotetaan vähän aikaa niin hyvä siitä tulee, eikö vain.Ette ole sattuneet kuulemaan ensimmäisestä ja toisesta maailmansodasta?
Mun mielestä on yllättävän paljon rauhallisempaa nyt, kuin silloin.
Mutta totta myös teidän puheet, jos ette pidä sotaa väkivaltana. - A.
Kyllä kyllä kirjoitti:
Tämähän on tässä ateistumassa valtiossa ihan normaalia. Odotetaan vähän aikaa niin hyvä siitä tulee, eikö vain.Ja ei se syvä kristukseen uskominen ole tuolla yhdysvalloissakaan väkivaltaa estänyt.
- rfgrfg
Mitä häh kirjoitti:
Mielenterveyen ongelmia ei varmaankaan ainakaan helpota niiden nimittäminen synniksi ja rikkinäisen ihmisen nimittäminen syntiseksi. "
Lueppa ja ymmärrä oikein, synti aiheutta mielenterveysongelmia kun se rikkoo ihmisiä,
Mielenterveysongelmat eivät ole syntiä.Yksikään ateisti ei ole syntinen. Synti on keinotekoinen massojenhallintakäsite, jolla on merkitystä vain siihen uskoville.
En kannata multinikin enkä Jaakobin kirjoituksia, pikemminkin paheksun multinikkiä ja tämän asiattomuuksia. Jaakob on oma lukunsa, en arvosta tekstejänsä. Jaakobin evoluutiokritiikki on lähinnä naurettavaa ja typerää.
- ltte piru
Tuolla kreationismipalstalla kretut toitottavat jatkuvasti että "evo-oppi" on uskonto. Miksihän he eivät osoita sitä kohtaan samaa hienotunteisuutta jota he vaativat evokeilta omaa uskontoaan kohtaan?
- Varric
En ymmärrä miten uskovaiset voivat pitää itseään NIIN pyhänä, vaikka uskonnon takia on tapettu eniten ihmisiä maailman historiassa. Jos uskovainen alkaa riehua niin se on 'jumalan' tahto. Jos ateisit niin silloin hän on hullu. En edes jaksa yrittää enää ymmärtää uskovaisten ajatusmaailmaa. Tiede pystyy todistamaan kaiken mitä uskovaiset selittävät ja raamattu on täynnä epäkohtia ja ristiriitoja. Jos uskonto on uskonasia, miksi ihmisiä pakotetaan uskomaan??!?!?
- Aina vaan
Ja aina vaan lisää sitä samaa
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2087153
- 594682
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s434554- 733312
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161975Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗261727- 181707
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹411600- 341489
- 1431257