Törkeätä käytöstä

Kristuksessa

Tällaisilla foorumilla näkee todella törkeää käytöstä lähimmäisiä kohtaan ja vieläpä kristittyjä veljiä ja sisaria kohtaan. Epäilen, että tokkopa pahimmat solvaajat mitään aitoja Jumalan lapsia edes ovat, kun niin törkeästi kristittyjä kohtelevat.

Ai niin: eiväthän ne törkimykset pidä meitä edes kristittyinä, koska uskomme niin eri tavalla - Herra olkoon silti tuomari, sekä adventistien että muiden. Törkimyksiä on joka kirkossa ja uskovien ryhmässä.

Eivätkä he osaa edes hävetä...

12

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siis mitä?

      Tuo ei kyllä kertonut, että ketä tarkoitat ja millä perusteella.

      • Veli Ponteva

        No ensimmäisenä tulee mieleen Pyhin lukuisat persoonat ja hänen tukijansa Fniss, sekä AVK ja muut palstan pahimmat häiriköt.


      • Veli Ponteva
        Veli Ponteva kirjoitti:

        No ensimmäisenä tulee mieleen Pyhin lukuisat persoonat ja hänen tukijansa Fniss, sekä AVK ja muut palstan pahimmat häiriköt.

        Hepp hepp hepp! Et sinä ole mikään Veli Ponteva, kun se olen minä. Olet joko Huilu tai Viulu jos sikaa välttämättä leikit.


    • Kristuksessa

      Anteeksi, mutta miksi otit minun nimimerkkini? Vaikka enhän voikkaan luulla omistavani tällaista nimimerkkiä, joka kuuluu jokaiselle uudestisyntyneelle.

      • Veli Ponteva

        Ahaa! Siispä aloittaja ja tuo ylempi Veli Ponteva on yksi sama kirjoittaja, joka lainailee toisten nimimerkkejä.


      • Kristuksessa

        Minä olen kirjoittanut aiemminkin tällä nimimerkillä.
        Pitänee vaihtaa, jos kerran joku muukin...


      • Kristuksessa
        Veli Ponteva kirjoitti:

        Ahaa! Siispä aloittaja ja tuo ylempi Veli Ponteva on yksi sama kirjoittaja, joka lainailee toisten nimimerkkejä.

        Ei pidä paikkaansa.

        Rekisteröimätöntä nimimerkkiä on mahdollista käyttää useampi henkilö toisistaan tietämättä, niin kuin ilmeisesti nyt on tapahtunut.

        Asiasta lisää: täytyy olla sokea, jos ei näe sitä törkeää ja epäkristillistä käytöstä, mitä täällä hyvin monet viljelevät. Täällä ei kunnioiteta toisia kristittyjä, jotka uskovat eri tavalla joitakin opillisia asioita, vaan lyödään heitä surutta, mollataan ja pidetään kristinuskon ulkopuolelle kuuluvina. Erityisen törkeää tämä on adventisteja kohtaan: he ovat kylläkin salonkikelpoisia ekumeenisissa tilaisuuksissa, mutta tällaisilla foorumeilla muiden kirkkojen rivijäsenet toivottavat heidät suoraan tervemenneiksi helvettiin opillisten erimielisyyksien vuoksi.

        Olen tosin minäkin arvostellut adventisteja täällä (en ole itse adventisti), mutta olen pyrkinyt säilyttämään rauhan ja kunnioittamaan heitä kritiikistä huolimatta. Terve kritiikki on paikallaan ja vielä parempaa olisi se, että jokainen harjoittaisi tervettä itsekritiikkiä. Siihen eivät valitettavasti edes adventistit pysty.


      • Veli Ponteva kirjoitti:

        Ahaa! Siispä aloittaja ja tuo ylempi Veli Ponteva on yksi sama kirjoittaja, joka lainailee toisten nimimerkkejä.

        Miksi ette rekisteröi nimimerkkejänne, hassut ihmiset?

        Ihan turhaa on tuollainen nillitys. Ei sille voi mitään, että täällä heiluu huonosti käyttäytyviä tyyppejä.

        Tuossa yllä lueteltiin palstan vakiokirjoittajia siinä mielessä, että he olisivat käyttäytyneet huonosti. Aika mietoahan tämä on heidän osaltaan, oikeasti. Varsinkin ihmettelin nimimerkin Fniss mainitsemista. Ihan fiksu ja huumorintajuinen kaveri.

        Tämä kaikki siis "minun mielestäni". Ettei tulisi tarvetta moittia poliisiksi tai tuomariksi ryhtymisestä.


      • Kristuksessa
        v.aari kirjoitti:

        Miksi ette rekisteröi nimimerkkejänne, hassut ihmiset?

        Ihan turhaa on tuollainen nillitys. Ei sille voi mitään, että täällä heiluu huonosti käyttäytyviä tyyppejä.

        Tuossa yllä lueteltiin palstan vakiokirjoittajia siinä mielessä, että he olisivat käyttäytyneet huonosti. Aika mietoahan tämä on heidän osaltaan, oikeasti. Varsinkin ihmettelin nimimerkin Fniss mainitsemista. Ihan fiksu ja huumorintajuinen kaveri.

        Tämä kaikki siis "minun mielestäni". Ettei tulisi tarvetta moittia poliisiksi tai tuomariksi ryhtymisestä.

        Minulla on aiemmin rekisteröity nimimerkki, mutta en saa sitä uusittua foorumin muutosten vuoksi. Toisaalta, on helpompaa kirjoittaa nimimerkillä, jota ei tunneta; minä kirjoitin aiemmin omalla nimelläni. Aina ei jaksa kaikkea sitä sontaa kuulla, mitä omalla nimellä kirjoittaja joutuu kuulemaan.


    • nunnuka-lailailai

      Toisten nimimerkkien lainaaminen se vasta törkeää käytöstä onkin.

      Ja aloittaja törkimys ei edes osaa hävetä.

      • Kristuksessa

        Jos olisin Luostolla lustia pitämässä, niin voisin hävetäkin... nyt en häpeä.

        Nunnuka nunnuka lai laa laa laa


      • nunnuka-lailailai
        Kristuksessa kirjoitti:

        Jos olisin Luostolla lustia pitämässä, niin voisin hävetäkin... nyt en häpeä.

        Nunnuka nunnuka lai laa laa laa

        Pysy vain siellä lustia pitämässä jos tuo mielestäs on lustia. Ei tänne tarvita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

      Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe