Ostin joululahjaksi sellasen meikkipeilisetin, minkä aattelin asentaa makuuhuoneeseen. Siinä sais tyttöjemme kanssa yhdessä itseään laittaa, tukkaa jne. Oli kuin myrkyn niellyt, mitään ei sanonu. Taitaa mennä lapsille sitte tuokin lahja. Otti sen vähän niinkuin vihjeenä tai jotain taas, ota noista aivotuksista selvää. Sitten kun menin meidän tytöille ostamaan vielä lahjakortit naisten sellaseen alusvaateliikkeeseen, niin kyllä oli seinille loikkimassa. Sieltä oisivat aikusten naisten hepeniä ostaneet, vaimo muistutti tyttöjemme olevan 14 ja 15. Eikö nyt sekään sitte ole oikein? Siis voi helvetti sentään miksi ja mitä pitäs tehä, kuu taivaalta vai hälle?! Tytöt oli onnellisia lahjoista ainakin, "faija ajantasalla".
Aattelin että joulusauna pelastais tilannetta ja suklaat tms. Mutta mitä sitä paskaa. Löi kauhan kouraan saunasta ja lähti. Meni kävelylle ja tuli takasin. Mulla alko asia ärsyttämään ja olihan niitä kummallisia kilahduksia sillä jo ollu aikasemminki. Otin asian puheeksi ja kysyin, mikä nyt on sitte? Niin ei mikään, ei puhu, vaivaa vain. Tytöt kerto äipän olevan kateellinen jostain heille. Kysyin vähän niinkuin ittekseni että miksi, vaatekaappi on jo täynnä vaatteita ja hepeneitä, käyttäs joskus edes niitä. Sitte paukahti ovi makkariin kiinni ja vollotus päälle. Eipä näy taas auttavan mikään.
Nyt tytöt tuolla pelkää taas et erotaan tai jotain. Meillä ei mitään pitäs olla, ei toista tai kolmatta pyörää, eikä mitään huonokaan oikein. Ei puhu mikä vaivaa ja huutaa koulusta tulleille tytöille. Oon aatellu, että pitää laitta muija töihin sitte, kun ei kotirouvan arki tunnu maistuvan. Muuta ei tarttis tehä, kuin pitää kotiasiat kunnossa ja pöytä koreana. Iltasin en ole poissa, en ryyppääile tai muutakaan. Kunnon isä kuulemma tytöillekin aina. Seksiasiat pitäs luitaa ihan hyvin, silloin kun on ja hän itse innostuu. Enemmän tuntuu hänestä riippuvan.
Miksi se riittämättömyyden tunne on silti minulla?
Eipä kelvannu lahja
72
2048
Vastaukset
- ,.-,-.,-,-.-
no höh vaimo selvästi ylireagoi mutta kai taustalla on jotain muitakin asioita mitkä vaivaa ja sen vuoksi pienemmistäkin asioista nuppi kilahtaa? en siis sano, että se olisi sinun syysi, ehkä vaimo on masentunut kotiäitiydestä jne...
en itse ikinä haluaisi isältäni lahjakorttia mihinkään alusvaateliikkeeseen se olisi minusta outoa. mieluummin vaikka lahjakortti stockmannille tai sokokselle mistä voisin itse etsiä ne alusvaatteet, mikäli niihin olisi tarvetta.
tuo peilisetti ei kuulostanut mitenkään huonolta lahjalta, ellei vaimo nimenomaan ollut kuukausia vihjannut sinulle jostakin hajuvedestä tai lomamatkasta.
sinun täytyy tehdä naiselle selväksi ettei hän voi mielin määrin oikutella ilman syytä ja jos jokin ärsyttää siitä täytyy ainakin avoimesti keskustella ettei avioliitto kariudu turhien riitojen takia.- jo on..
Kenellä on varaa tai edes halua olla KOTIÄITINÄ, kun lapset ovat jo 14,15v. ?
Vaimollasi on liikaa aikaa käske hänen mennä töihin..
Ja toisaalta 14 ja 15v. ovat vielä lapsia.. Mitä seksi hepeneitä en heille ostaisi. - kerro vaimo
jo on.. kirjoitti:
Kenellä on varaa tai edes halua olla KOTIÄITINÄ, kun lapset ovat jo 14,15v. ?
Vaimollasi on liikaa aikaa käske hänen mennä töihin..
Ja toisaalta 14 ja 15v. ovat vielä lapsia.. Mitä seksi hepeneitä en heille ostaisi.Kyllä teinit haluavat kivoja alusvaatteita. Minusta ainakin kiva lahja tuo lahjakortti. Kunnon rintsikat ja alushousut on mukavaa ostaa erikoisliikkeestä, jossa saa myös asiantuntevaa palvelua.
Vaimoa vähän vaikeaa tulkita. Syyt huonoon oloon voivat olla niin moninaiset ja purkautuvat vain sitten jossain tilanteessa.
Kotirouvana olo voi olla aika turhauttavaa. Vaimon kannattaisi yrittää töihin menoa tai koulutusta.
Eikai noissa lahjoissa sinänsä mitään vikaa ole. Jokin sun vaimoa vaivaa, ja se purkautuu sitten tyytymättömyytenä suhun. Ihan ensimmäiseksi kannattaa yrittää puhua asiasta selaisella asenteella ettei painoista mitenkään, eikä korota ääntä. Jos se ei tuota tulosta, niin sitten täytyy miettiä muita vaihtoehtoja.
- 1311
Jep samaa mieltä kuin edellinen. Kannattaa vaimolle ihan ystävällisesti kertoa että välität ja yrität parhaasi, mutta et pysty millään arvaamaan mitä hän miettii jos ei kerran mitään sano. Mököttäminen ja vollottaminen ei vie asioita eteenpäin, pitää rehellisesti kertoa jos jokin on vialla tai muuten vaivaa. Se on sitä suhteen huoltamista, ja sitä että panostaa koko perheen hyvinvointiin.
- gdfgdgfd
1311 kirjoitti:
Jep samaa mieltä kuin edellinen. Kannattaa vaimolle ihan ystävällisesti kertoa että välität ja yrität parhaasi, mutta et pysty millään arvaamaan mitä hän miettii jos ei kerran mitään sano. Mököttäminen ja vollottaminen ei vie asioita eteenpäin, pitää rehellisesti kertoa jos jokin on vialla tai muuten vaivaa. Se on sitä suhteen huoltamista, ja sitä että panostaa koko perheen hyvinvointiin.
Samaa mieltä kuin kaksi edellistä.
Tässä on hyvä linkki, jonka kautta voi tuota outoa kommunikointia lähteä miettimään. http://www.pelastakaalapset.fi/media/pelastakaa-lapset-verkkolehti/lila-tuiskun-kirjoitus/aikaisemmat-kirjoitukset/pyoriiko-roolipeli-kotosalla/
Vaikka näiden tietojen perusteella kyse voisi olla ihan vaimon omista ongelmistakin eikä niinkään vuorovaikutuksen ongelmista. Mutta kuitenkin...
- Pettymystä on rinnas
Niin kylläjän se on parasta kertooa, sillä emme osaa toisen ajatuksia lukea, mitähän nyt oli odottanut, onko puolellakaan sanalla vihjaissut.
Nyt on varovainen lähestyminen varminta, ota vaikka nenäliina ja pyyhi hänen kyyneleenä ja kerro, että olet kyllä sen verran tyhmä, että et todellakaan osaa ny tymmärtää miten olet loukannut.
Hellittelyä hän kaipaa, mutta lähestymisen pitää olla todellakin hienotunteista.
Ja mieti mitä hän on nyt viine aikoina puuhannut ja puhunut, mistä moinen paha mieli tulee.
Kyllä se on vain niin, että itsekin vollotan, kun paha mieli tulee, olen odottanut miehen järjestävän joatin yhteistä menoa, sillä meillä on ollut kovin kriininen aika, ihan meistä johtumattomista syistä, elämä on ollut rankkaa. Nyt tarvittaisiin näihin asioihin välimatkaa jollakin tavalla ja yhdessä. - Tausta Tiina
Taustalla on varmasti jotain muutakin.
Ehkä vaimosi odotti jotain romanttista, tai huomionosoitusta?
Lahjakortti omille tytöille naisten alusvaatehepenekauppaan kuulostaa kyllä pervolta. Sellaisia lahjoja annetaan vaimolle tai tyttöystävälle, ei omille lapsille, tuon ikäisille varsinkaan.- ...
Olen samaa mieltä tuosta lahjakorttiasiasta!
Vähän sain sellaisen vaikutelman, että tässä perheessä isä ruokkii äidin kateutta teinityttäriä kohtaan (mm. ostelemalla lahjakortteja seksihepenekauppaan omille tyttärille). Oman rupsahtamisen peilaaminen tyttärien kautta (jotka ovat juuri "kukkaan puhkeamassa") voi joillekin naisille olla tosi kova paikka muutenkin, saati sitten, jos isä vielä osoittaa tuollaista kiinnostusta tyttäriensä seksuaalisuutta kohtaan.
Mielestäni toisin päin annetut lahjat (tyttärille peilit ja vaimolle hepenelahjakortti) olisi ollut parempi valinta. - 3243243243242222
... kirjoitti:
Vähän sain sellaisen vaikutelman, että tässä perheessä isä ruokkii äidin kateutta teinityttäriä kohtaan (mm. ostelemalla lahjakortteja seksihepenekauppaan omille tyttärille). Oman rupsahtamisen peilaaminen tyttärien kautta (jotka ovat juuri "kukkaan puhkeamassa") voi joillekin naisille olla tosi kova paikka muutenkin, saati sitten, jos isä vielä osoittaa tuollaista kiinnostusta tyttäriensä seksuaalisuutta kohtaan.
Mielestäni toisin päin annetut lahjat (tyttärille peilit ja vaimolle hepenelahjakortti) olisi ollut parempi valinta.Älä muuta sano, itselläni nousi ihan ihokarvat pystyyn kun luin tuon alusvaate lahjakortti osion.
Siis kaikiasta maailman lahjoista, ISÄ ostaa lahjakortin tuollaiseen liikkeeseen. Kuulostaa jo vähän sairaalta isältä. - viestittelyn loppu
3243243243242222 kirjoitti:
Älä muuta sano, itselläni nousi ihan ihokarvat pystyyn kun luin tuon alusvaate lahjakortti osion.
Siis kaikiasta maailman lahjoista, ISÄ ostaa lahjakortin tuollaiseen liikkeeseen. Kuulostaa jo vähän sairaalta isältä.Ei vaimo ole rupsahtamassa mihinkään. Se harrastaa liikuntaa ja tekee paljonkin asioita ulkonäkönsä suhteen.
Joku täällä ehdotti Stockmannille lahjakorttia jne. Mutta paikkakunnallemme ei ole Stockmannia, tai että lähin olisi 130km päässä. Täälläpäin on isoja marketteja, joista nyt kaikenlaista saakin ostettua. Siellähän yleensä ovat käyneetkin, ei olisi ollut mitään yllättävää ja hienoa kuitenkaan. Joskus kun ovat kävelleet nimeomaisen alusvaatekaupan ohi ja ootelleet kassoilla, niin ovat jääneet sinne tuijottelemaan. Ajattelin, että semmonen olisi hyvä idea. Minulla ei ole mitään sairauksia kyllä mielessäkään! Uskomatonta, että vielä tämmöstä keksittekin. Ei se mikään seksikauppa sentään ole! Laadukkaita vaatteita, parempia kuin jostain hemmetin marketeista. Sieltä vaimokin ostaa vaatteensa. Itse saan kuulla olevani "ajantasalla oleva faija", ehkä se pahottaa äitin mieltä. Joku kilpailujuttu, en tiedä. Kai sitte kaikille ois pitäny hommata semmoset lahjakortit. Meikkipeili asia maksoi kuitenkin jo niin paljon, etten voi kaikkea alkaa hommaamaan.
Vai vielä sairaskin... minä en perkkele osta mitään enään ensjouluna. Aina sama homma. Jos ei mikään kerran kelpaa, olkaatten ilman jokanen. - ...
viestittelyn loppu kirjoitti:
Ei vaimo ole rupsahtamassa mihinkään. Se harrastaa liikuntaa ja tekee paljonkin asioita ulkonäkönsä suhteen.
Joku täällä ehdotti Stockmannille lahjakorttia jne. Mutta paikkakunnallemme ei ole Stockmannia, tai että lähin olisi 130km päässä. Täälläpäin on isoja marketteja, joista nyt kaikenlaista saakin ostettua. Siellähän yleensä ovat käyneetkin, ei olisi ollut mitään yllättävää ja hienoa kuitenkaan. Joskus kun ovat kävelleet nimeomaisen alusvaatekaupan ohi ja ootelleet kassoilla, niin ovat jääneet sinne tuijottelemaan. Ajattelin, että semmonen olisi hyvä idea. Minulla ei ole mitään sairauksia kyllä mielessäkään! Uskomatonta, että vielä tämmöstä keksittekin. Ei se mikään seksikauppa sentään ole! Laadukkaita vaatteita, parempia kuin jostain hemmetin marketeista. Sieltä vaimokin ostaa vaatteensa. Itse saan kuulla olevani "ajantasalla oleva faija", ehkä se pahottaa äitin mieltä. Joku kilpailujuttu, en tiedä. Kai sitte kaikille ois pitäny hommata semmoset lahjakortit. Meikkipeili asia maksoi kuitenkin jo niin paljon, etten voi kaikkea alkaa hommaamaan.
Vai vielä sairaskin... minä en perkkele osta mitään enään ensjouluna. Aina sama homma. Jos ei mikään kerran kelpaa, olkaatten ilman jokanen.Uskomatontako?
Omasta mielestäsikö on ihan sopivaa, että isällä on mielessään 14-15 vuotiaiden tyttäriensä stringit ja rintsikat? Kavereillasi varmasti käy mielessä sinun tyttäriesi olemus päällysvaatteiden alla (minä en pidä sitäkään sopivana), mutta isän ei kuulu osoittaa tuollaista kiinnostusta.
Btw: vaikka ihminen kuinka paljon käyttäisi aikaansa ulkonäöstään huolehtimiseen, rupsahtaa hän väistämättä ikääntyessään. Se tapahtuu miehillekin, vaikka naisille se kovempi paikka onkin. Nelikymppinen ei näytä enää kakskymppiseltä.
Turhaan sinä meille meuhkaat, ja uhkaat olla ostamatta ensi jouluna lahjoja. Sinun perheestäsi kyse on, ei meistä. Osta vaimolle henkilökohtainen lahja ja tyttärille vaikka ne asialliset lahjakortit. Vaikka toisaalta: minä olen saanut vähän selaisen mielikuvan, että haluatkin ehkä päästä vaimostasi eroon, etkä niin välitäkään häneen panostaa. - Pervoilija vm. -77
Sinun mielestä pervoa? Itse ostin tytärpuolelle ja muijalleni stringisimmarisetin. Kyllä nauru pääsi, kun molemmille oli omat ostettu. Ne tilasi matkan ja sitten ne ihmetteli postipakettii yks iltapäivä. Sanoin, että semmonen on nyt tullut sieltä lomafirmalta, että olitte voittanu jonku palkinnon. Muija ei kehdannut laittaa kuin parina viimisenä lomapäivänä sitten, tytärpuolelle kyllä kelpasi. Hyvät rusketukset molemmille.
http://www.brazilianbikinishop.com/fi/tanga-piscina-micro-6102.html
Tuommoset. - Nuorehko nainen
... kirjoitti:
Mielestäni toisin päin annetut lahjat (tyttärille peilit ja vaimolle hepenelahjakortti) olisi ollut parempi valinta.No nyt menee kyllä jo itselläsi ajatus omituiseen suuntaan, hyi. Alusvaatekaupasta saa kyllä sukkia ja pyjamiakin, outo olet itse jos heti tulee "seksihepeneet" mieleen.
- passionata
Nuorehko nainen kirjoitti:
No nyt menee kyllä jo itselläsi ajatus omituiseen suuntaan, hyi. Alusvaatekaupasta saa kyllä sukkia ja pyjamiakin, outo olet itse jos heti tulee "seksihepeneet" mieleen.
Joo aivan outoja ihmisiä täällä. Totta kai on kiva ostaa alusvaatteet alusvaatekaupasta!!!! Haloo nyt kaikki!!!!!! Itse voisin tehdä juuri samoin. Arvostelijoiden jutut kuvastavat kyllä vain juuri heidän ajatusmaailmaansa. Kun kuljen päivittäin vaikkapa Change-kaupan (alusvaatteiden erikoisliike) ohitse, niin kyllä siellä on kaikenikäisiä naisia ostoksilla, myös teinejä.
On jännä lukea näitä palstoja ja huomata, kuinka erilaisia me ihmiset olemme. - juu u..........
Pervoilija vm. -77 kirjoitti:
Sinun mielestä pervoa? Itse ostin tytärpuolelle ja muijalleni stringisimmarisetin. Kyllä nauru pääsi, kun molemmille oli omat ostettu. Ne tilasi matkan ja sitten ne ihmetteli postipakettii yks iltapäivä. Sanoin, että semmonen on nyt tullut sieltä lomafirmalta, että olitte voittanu jonku palkinnon. Muija ei kehdannut laittaa kuin parina viimisenä lomapäivänä sitten, tytärpuolelle kyllä kelpasi. Hyvät rusketukset molemmille.
http://www.brazilianbikinishop.com/fi/tanga-piscina-micro-6102.html
Tuommoset.Varmaan kieli pitkällä tuijotit sitten tytärpuoltasi. Teinityttö pikku biksuissa, jokaisen henkisesti nuoren miehen unelma.
- ................
juu u.......... kirjoitti:
Varmaan kieli pitkällä tuijotit sitten tytärpuoltasi. Teinityttö pikku biksuissa, jokaisen henkisesti nuoren miehen unelma.
Sehän on selvä! Juuri tuosta syystä hän ne biksut ostikin. Onkohan jo mahtanut käydä käsiksikin tyttöön, vai vieläköhän on malttanut sitä asiaa siirtää?
- jouluja...
Jep, pervolta isältä kuulostat sen perusteella mitä selität tänne. Varmaan kehut tyttäriäsi muutenkin äidille tai äidin kuullen niin että hänelle ei jää epäselväksi se, ketä eniten siinä perheessä ihailet / rakastat.
Lakkaa esittämästä hyvää kaveria tai pervoa enoa lapsillesi. Ihan mautonta touhua. Minä olisin loukkaantunut jostain meikkipeiliasiasta ihan varmasti. Sitä paitsi oliko se edes henkilökohtainen lahja vai ajattelitko siinäkin tyttöjäsi? Tuntuu siltä, että ylipäätään ajattelet vain lapsiasi. Jos tyttäret sanovat äidin olevan heille kateellinen niin takuulla onkin - ethän sinä vaimoasi tunnu ihailevan ja rakastavan kuten lapsiasi..
Sinun tulisi huomioida vaimoasi paremmin ja henkilökohtaisemmin. Mutta ehkäpä tämä viesti on provo, ei tuollaista isää voi ollakaan. Jos tämä tarina on kuitenkin totta niin olisit jo entinen mies minulle. Et arvosta vaimoasi pätkääkään siltä tuntuu täältä katsottuna.
Isän ei ole sopivaa antaa tuollaisia lahjoja lapsilleen. Ettet vaan salaa toivoisi voivasti olla tyttöjesi kanssa vaimosi sijaan..? Sairasta..- niimpä....
"Sitä paitsi oliko se edes henkilökohtainen lahja vai ajattelitko siinäkin tyttöjäsi? "
Tuossa aloituksessa oli selvä vastaus kysymykseesi. Lahja ei ollut ollenkaan tarkoitettu henkilökohtaiseksi.
"Siinä sais tyttöjemme kanssa yhdessä itseään laittaa,...." - mikä vialla
niimpä.... kirjoitti:
"Sitä paitsi oliko se edes henkilökohtainen lahja vai ajattelitko siinäkin tyttöjäsi? "
Tuossa aloituksessa oli selvä vastaus kysymykseesi. Lahja ei ollut ollenkaan tarkoitettu henkilökohtaiseksi.
"Siinä sais tyttöjemme kanssa yhdessä itseään laittaa,...."No kun tykkäävät touhuta keskenään. Ajattelin, että se ois voinu olla hieno idea. Vanhempana sitte tietystikään voi olla antaa käyttämättä sellasta meikkipeilipaikkaa mikä on oikein hyvä. Tietysti asentaminen puolueettomalle vyöhykkeelle ei ois säästäny mitän ja eikä ketään, nyt kun se tulisi makuuhuoneeseemme, niin ajattelin että vaimo sentään tajuaa sen hänelle olevan.
- niimpä...
mikä vialla kirjoitti:
No kun tykkäävät touhuta keskenään. Ajattelin, että se ois voinu olla hieno idea. Vanhempana sitte tietystikään voi olla antaa käyttämättä sellasta meikkipeilipaikkaa mikä on oikein hyvä. Tietysti asentaminen puolueettomalle vyöhykkeelle ei ois säästäny mitän ja eikä ketään, nyt kun se tulisi makuuhuoneeseemme, niin ajattelin että vaimo sentään tajuaa sen hänelle olevan.
"...ajattelin että vaimo sentään tajuaa sen hänelle olevan. "
Vaikka itse et edes ajatellut sen hänelle olevan, vaan yhteinen lahja perheen naisväelle.
Jos minun isäni olisi aikoinaan ostanut lahjakortin alusvaateliikkeeseen, olisin kokenut sen vähintään kiusalliseksi, varmaankin myös pervoksi. - 5+15
Kukahan se sairas on, kun tommosta juttua päästää ilmoille...Käsittääkseni isällä on oikeus ostaa lapselleen mitä haluaa? Mistä tiedät, ettei ollut tyttöjen toive uudet alusasut ja isä ei muuta keksinyt kun lahjakortin.
:E - tjaah...
5+15 kirjoitti:
Kukahan se sairas on, kun tommosta juttua päästää ilmoille...Käsittääkseni isällä on oikeus ostaa lapselleen mitä haluaa? Mistä tiedät, ettei ollut tyttöjen toive uudet alusasut ja isä ei muuta keksinyt kun lahjakortin.
:ETeini-ikäinen tytär EI toivo ISÄLTÄÄN uusia alusvaatteita.
Onhan isällä toki oikeus ostaa lapsilleen mitä haluaa (vaikkapa dildon), kyse onkin siitä millaisen mielikuvan hän isänä itsestään haluaa antaa. - Nuorehko nainen
tjaah... kirjoitti:
Teini-ikäinen tytär EI toivo ISÄLTÄÄN uusia alusvaatteita.
Onhan isällä toki oikeus ostaa lapsilleen mitä haluaa (vaikkapa dildon), kyse onkin siitä millaisen mielikuvan hän isänä itsestään haluaa antaa.Lahjakortti on eri asia kuin jotkut valitut alusvaatteet. Isät (normaalit) ei ajattele asioita noi kieroutuneesti. Oma isäni olisi ihan hyvin voinut ostaa samanlailla ajatellen. Se olisi tuntunut erittäin kiusalliselta, jos äiti olisi sitten alkanut puhua tuollaisia sairaita juttuja. Joillain ei sitten ole kuin yksi asia mielessä vaikka olisi kyse lapsista ja vanhemmista, niin heti ajatellaan, mikä teitä vaivaa??
Peilisettikin on mielestäni hyvä lahja, mutta olisin itse vaimona toivonut lisäksi vaikka jonkun korun, alusvaatteita, kirjoja tms. henkilökohtaisempaa myös. Mutta en kyllä jaksaisi jouluna tuollaisesta asiasta riidellä. - medee
tjaah... kirjoitti:
Teini-ikäinen tytär EI toivo ISÄLTÄÄN uusia alusvaatteita.
Onhan isällä toki oikeus ostaa lapsilleen mitä haluaa (vaikkapa dildon), kyse onkin siitä millaisen mielikuvan hän isänä itsestään haluaa antaa.rintaliiveihin harvoin riittää viikkoraha, joten mielestäni oikein hyvä lahja valita omalle muuttuvalle keholle juuri mieleiset liivit myyjän kanssa!
- http://keskustelu.su
Henkilökohtaiset jutut ovat riskaabeleita. Ehkä viestitit, että pitäisi paremmin tällätä.
- yööööklkkkkkkk
Jos ei ole provo, niin ainaskin hemmetin tyhmä ukko.
Ei selvästi lainkaan ajattele vaimoaan. Aina mielessä vaan omat tyttäret. Kyllä on perverssejä jotkut isät, ei tuollaisilla saisi olla lainkaan lapsia.
Tyttärille kyllä ostaa henkilökohtaiset lahjat mutta ei äidille, vaan senkin ostaa tyttärille ja äidille yhteiseks.. ja sitäkin varmaan tyttäret käyttää enemmän kuin vaimo.
Ihmettelen syvästi, miten nainen jaksaa kanssasi olla. ja mitäköhän mieltä tyttäret ovat lahjasta. jos oma isä ostaisi lahjakortin alusvaatekauppaan niin minua kyllä oksettaisi. Fiksumpaa olisi antaa se sama lahjakortti pelkkänä rahana, olisivat itse saaneet päättää mistä ostavat omat vaatteensa. - teini-ikäisen äiti
Faija oli ajan tasalla teini-ikäisille tytöilleen muttei vaimolleen? Mikset osannut sille vaimolle sitä alusvaate lahjakorttia antaa samalla kuin niille teineille? Olisipa sillä sinun vaimollasi sitten miten paljon tahansa sitä vaatetta siellä komerossa?? Ja tuo meikkipeilisarja vaikka yhteiseksi koko tyttöporukalle. Missä tynnyrissä sinut on kasvatettu??
Suklaa on pahin mahdollinen mitä voit naiselle joka itsestään huolta pitää, ostaa. Ei kukaan niitä "makkaroita" omalle vyötärölleen ehdoin tahdoin halua, mitä ilmeisimmin olet vielä hoikkuuden ja kauneuden ihannoija. Muistat varmaan vähän väliä kuittailla vaimollesi ylimääräisistä kiloista jos niitä hänellä yleensä on.
Eroaminen tällaisen asian takia naurattaa. Puhukaa asiat selviksi, kaksi aikuista ihmistä!! Vai harrastetaanko Teillä mykkäkoulua, että kun vuosien asiat kasaantuvat ja jossain vaiheessa tulee se "räjähdys" niin sen myötä on helpompi erota?!
Sopikaa seuraavana jouluna mitä kukakin ostaa. Nykyään saa lahjakortteja isompiin tavarataloihinkin, jokaiselle sellainen lahjaksi ja hän itse ostaa sitä mitä tarvitsee tai haluaa. Säästyy ylimääräisiltä perheriidoilta näin joulunkin jälkeen.
itse olen jo muutamana vuonna näitä lahjakortteja harrastanut ja todennut että kaikista paras. Lapseni saa ostaa juuri sitä mitä on hartaimmin toivonut, käydä itse kaupassa se ostamassa, sekin on jo osa sitä juttua. Kokeilkaapa tätä ensi vuonna. - pettynyt nyt olen
Pakko vastata vielä, en voinut ostaa, koska olin ostanut jo syntymäpäivänä sellasen kortin 2.12.2011. Kortti maksoi hänellekin 200 euroa. Nyt tyttärille tuli 150€ lahjakortit. Peilisetti maksoi liki 1700€. Joku raja on tähän hulluuteen vedettävä. Vaikka lahjoja ostankin, niin miksi ei voi ymmärtää. en ajattelu kuten hän naisena. Menee kohta koko palkka vaan lahjoihin ja sittekään ei olla tyytyväisiä. Mitä itse sain, angry birds tossut, suklaata, ja vaimolta joku 200€ kännykkä, alushousut ja sukkia.
Hänkin olisi voinut panostaa edes minullepäin jotain arvokkaampaa. Itse olen tyytyväinen ollut lahjoihin siihen asti, kunnes asiasta piti hänen hermostua. Tytöille hän olisi voinut lahjan hankintaan antaa enemmänkin rahaa kuin 3 kymppiä.
Tilanne on nyt jonkin verran rauhottunut, mutta kiistana on nyt tuo meikkipeili asia. Pilaako se niin paljon nyt sitten, että minun on lähdettävä se palauttamaan.
Lopuksi mainitsen joillekin kun asia minua ärsyttää. Meille tytöt on kauhean asiallisia ja meillä on hyvät välit. Itse sain halauksen tytöiltä lahjakorteista heti. Kyllä se kertoo aika paljon. Kysyin, nyt myöhemmin vanhemmalta tytöistämme, että oliko se sopivaa, että ostin lahjakortit. Vastaus tuli vanhemmalta ainakin heti, että "oli oli". sanoin ettei isät vissiin semmosia taida ostella tai hommata? Oli heillä kaveri, jolla isä on yksinhuoltaja. Kuulemma antaa rahaa ja tytöt yhdessä käy sitten vaatekaupoilla. Sanoin vielä, että olitte katsomassa viimeksi Primassa käydessä, kun kävitte syömässä Pizza Buffassa. He ootteli kassan päädyssä ja katselivat vaatekauppaan jutellen toisilleen meitä odottaessa. Siksi hommasin lahjakortit, ajattelin heti, että se voi olla hyvä asia. Pahoillaan ovat äidin käytöksen vuoksi ja ovat hänenkin kanssa inttäneet meikkipeilistä. Enemmän siitä nyt se poru on. Itse en aio sekaantua koko asiaan enään, koska tehtyä ei saa tekemättömäksi. Jos menee vaikeaksi, palautan tuotteen. En älä kyllä katsomaan mokomaa peliä hetkeä kauempaa silloin.- noumeikkipeilinou
Siis meikkipeili...hinta 1700 euroa,,,todellakin jokin raja on tuohonkin hulluuteen vedettävä...mä olisin räjähtänyt jos olisin saanut jonkin 1700 euron meikkipeilin...hyvä mies kysy ensi jouluna suoraan vaimoltasi mitä haluaa joululahjaksi...Miltä näyttä 1700 euron meikkipeilisetti...:)))---????
- ,.-,.-,.-,.-
toisaalta jos sinun ja vaimosi välillä on asiat huonosti saattavat lapset yrittää kovemmin pitää harmoonista ilmapiiriä yllä ja vaikka lahja olisi heistä tuntunut kiusallisilta he saattavat väittää, että se on mahtava lahja.
- selvitystä
noumeikkipeilinou kirjoitti:
Siis meikkipeili...hinta 1700 euroa,,,todellakin jokin raja on tuohonkin hulluuteen vedettävä...mä olisin räjähtänyt jos olisin saanut jonkin 1700 euron meikkipeilin...hyvä mies kysy ensi jouluna suoraan vaimoltasi mitä haluaa joululahjaksi...Miltä näyttä 1700 euron meikkipeilisetti...:)))---????
Se on semmonen desing tuote, ei saa Suomesta. Varmaan virallisesti ei ole mikään ihan meikkipeili. Peili on n. 2m korkea ja yläosastaan viimeistelty, alaosa on peilipintaa myöskin. Siihen saa erilaisia upotettavia säilytyslokeroita jne. yläosassa on kello jne. Peilitaso on ihan alaosassa ja siellä on sitte ns. meikkipeili ym. lähihommaan tarkoitettu. Ne on siihen yhteyteen saatavana erillisellä kiinnityksellä seinään jne. Silloin kun ei tarvita, peililasista alaosaa voi liikuttaa sivutaissuunnassa ja alla on lokerikko minne ne voi painauttaa sisään piiloon. Muuten peili on yhtenäistä kauttaaltaan. Samaa halvempaa mallia missä oli kello ja peilikulmaa yläosassa myytiin hiukan kalliimmalla Suomessa, muistelen sen olleen 2500€. Peili näyttää keveältä ja kuin leivuvan seinästä ja seinäpintaa käytetään hyväksi siinä myös lokerikkojen suhteen. Sen oikea hinta olisi Suomessa 3500-4000€, joten missään nimessä en maksanut siitä kovin suurtakaan summaa.
Tiedän sen, että se on toki kallis, mutta en halua sillä rehennellä milläänlailla. Jokainen elää varojensa ja kykyjensä mukaan, samat ongelmat ja probleemat seuraa mukana vaikka miten koittaisi elää. Eräs jääkiekkoilija kaverini, jolla on seurapiireissä pyörivä vaimo, kertoi heillä olevan samat ongelmat kuin nuorella parilla jossain asuinlähiössä. Raha tai omaisuus ei ratkaise riitojen astetta, määrää tai laatua. Asiat millälailla reagoidaan, kuten lähtemällä lomalle vaan jonnekin Kreetalle noin vain kun mökötyttää. Enemmän itse sellaista ihmettelisin.
Alla oleva kirjoittaja epäili minun ostavan onnea rahalla, en todellakaan. Näin ei ole. Kuten huomaatte, se ei ole rahasta kiinni vaan ajatuksesta. Tämä ostos tuli minulle sopivasti käsille ja hyvään saumaan. Tai no niin ainakin kuvittelen. Ehkä olisi sitten voinut harkintaa käyttää toisenkin tovin, kun riita tuli. - oiiooo
selvitystä kirjoitti:
Se on semmonen desing tuote, ei saa Suomesta. Varmaan virallisesti ei ole mikään ihan meikkipeili. Peili on n. 2m korkea ja yläosastaan viimeistelty, alaosa on peilipintaa myöskin. Siihen saa erilaisia upotettavia säilytyslokeroita jne. yläosassa on kello jne. Peilitaso on ihan alaosassa ja siellä on sitte ns. meikkipeili ym. lähihommaan tarkoitettu. Ne on siihen yhteyteen saatavana erillisellä kiinnityksellä seinään jne. Silloin kun ei tarvita, peililasista alaosaa voi liikuttaa sivutaissuunnassa ja alla on lokerikko minne ne voi painauttaa sisään piiloon. Muuten peili on yhtenäistä kauttaaltaan. Samaa halvempaa mallia missä oli kello ja peilikulmaa yläosassa myytiin hiukan kalliimmalla Suomessa, muistelen sen olleen 2500€. Peili näyttää keveältä ja kuin leivuvan seinästä ja seinäpintaa käytetään hyväksi siinä myös lokerikkojen suhteen. Sen oikea hinta olisi Suomessa 3500-4000€, joten missään nimessä en maksanut siitä kovin suurtakaan summaa.
Tiedän sen, että se on toki kallis, mutta en halua sillä rehennellä milläänlailla. Jokainen elää varojensa ja kykyjensä mukaan, samat ongelmat ja probleemat seuraa mukana vaikka miten koittaisi elää. Eräs jääkiekkoilija kaverini, jolla on seurapiireissä pyörivä vaimo, kertoi heillä olevan samat ongelmat kuin nuorella parilla jossain asuinlähiössä. Raha tai omaisuus ei ratkaise riitojen astetta, määrää tai laatua. Asiat millälailla reagoidaan, kuten lähtemällä lomalle vaan jonnekin Kreetalle noin vain kun mökötyttää. Enemmän itse sellaista ihmettelisin.
Alla oleva kirjoittaja epäili minun ostavan onnea rahalla, en todellakaan. Näin ei ole. Kuten huomaatte, se ei ole rahasta kiinni vaan ajatuksesta. Tämä ostos tuli minulle sopivasti käsille ja hyvään saumaan. Tai no niin ainakin kuvittelen. Ehkä olisi sitten voinut harkintaa käyttää toisenkin tovin, kun riita tuli.Ensi kerralla käytä se 1700 kahden hengen ulkomaan matkaan tasokkaassa hotellissa. Vaimo on varmasti paljon tyytyväisempi.
- Ajatus, se ajatus
selvitystä kirjoitti:
Alla oleva kirjoittaja epäili minun ostavan onnea rahalla, en todellakaan. Näin ei ole. Kuten huomaatte, se ei ole rahasta kiinni vaan ajatuksesta. Tämä ostos tuli minulle sopivasti käsille ja hyvään saumaan. Tai no niin ainakin kuvittelen. Ehkä olisi sitten voinut harkintaa käyttää toisenkin tovin, kun riita tuli.Voi kuule. Aika paha se on 1700:n euron peilillä rehennellä. Olet maksanut pitkän pennin palasta "design" lasia... Tulee vähän mieleen, että olet sitä tyyppiä, jolle antiikkiliikkeissäkin myydän vanha vanerikaappi ylihintaan uniikki kappaleena, kunhan on vähän krakeloitu pintaa. Olet tyytyväinen, kun teit mielestäsi hyvän diilin peilistä, joka maksaa useamman tonnin. "Halvalla tuli ja hyvään saumaan." Tosiasiassa vain hölmö moisia summia peilistä pulittaa designin nimissä...
Sanot, ettei tärkeää ole se raha vaan se ajatus. Kuitenkin paheksut, kun tyttärille ei annettu lahjoihin kolmeakymppiä enempää ja vaimokin osti vain parin sadan kännykän. Koitas nyt nähdä jotain muutakin kuin numeroita ja hyviä diilejä. Jos seuraavalla kerralla kuluttaisit vähemmän ja ajattelisit enemmän. Teet lapsillesikin palveluksen, kun opetat järkevää rahan käyttöä. Tuolla menolla niistä tulee jotain Sedulan VIP asiakkaita joilla iskä toimii maksumiehenä... - tyytyämätönkö nyt?
Ajatus, se ajatus kirjoitti:
Voi kuule. Aika paha se on 1700:n euron peilillä rehennellä. Olet maksanut pitkän pennin palasta "design" lasia... Tulee vähän mieleen, että olet sitä tyyppiä, jolle antiikkiliikkeissäkin myydän vanha vanerikaappi ylihintaan uniikki kappaleena, kunhan on vähän krakeloitu pintaa. Olet tyytyväinen, kun teit mielestäsi hyvän diilin peilistä, joka maksaa useamman tonnin. "Halvalla tuli ja hyvään saumaan." Tosiasiassa vain hölmö moisia summia peilistä pulittaa designin nimissä...
Sanot, ettei tärkeää ole se raha vaan se ajatus. Kuitenkin paheksut, kun tyttärille ei annettu lahjoihin kolmeakymppiä enempää ja vaimokin osti vain parin sadan kännykän. Koitas nyt nähdä jotain muutakin kuin numeroita ja hyviä diilejä. Jos seuraavalla kerralla kuluttaisit vähemmän ja ajattelisit enemmän. Teet lapsillesikin palveluksen, kun opetat järkevää rahan käyttöä. Tuolla menolla niistä tulee jotain Sedulan VIP asiakkaita joilla iskä toimii maksumiehenä...Paheksun mitä paheksun, minäkö en saisi olla myös "tyytymätön kun vain satun sillepäälle"? Vaimoilla tuntuu siihen olevan aina oikeus.
- lady love
selvitystä kirjoitti:
Alla oleva kirjoittaja epäili minun ostavan onnea rahalla, en todellakaan. Näin ei ole. Kuten huomaatte, se ei ole rahasta kiinni vaan ajatuksesta. Tämä ostos tuli minulle sopivasti käsille ja hyvään saumaan. Tai no niin ainakin kuvittelen. Ehkä olisi sitten voinut harkintaa käyttää toisenkin tovin, kun riita tuli.Kyllä tulee mieleen että onkos vaimollasi vaihdevuodet? esivaihtarit?..omat tyttäret kaunistuu ja varttuu..se voi olla äidelle kova paikka...Naiseltasi voisit kysyä kun tlianne rauhoittunut että mikäs on?..Ei minusta ole mitään ihmeellistä että isä ostanut lapsille lahjakortin alusvaateliikkeeseen..sieltähän saa ostaa semmoisia alusvaatteita kuin tarvitsee..ei siis pelkkiä stingejä vaan normipöksyjä ja liivejä,,sukkia yms..Itse sain mieheltäni lahjakortin kosmetologille ja olen onnellinen..pääsen hemmotteluun..
- rakastaa, ei rakasta
oiiooo kirjoitti:
Ensi kerralla käytä se 1700 kahden hengen ulkomaan matkaan tasokkaassa hotellissa. Vaimo on varmasti paljon tyytyväisempi.
Ei toi toimi ainakaan meillä. Hankin lahjaksi yli kaksitonnia maksavan matkan etelään.
Vaimon avatessa kuoren meni naama norsunvitulle ja sain haukut. En mä mihkään etelään halua lähteä kuului vastaus. Myös seksi loppui siihen paikkaan. Pilasin kuulma hänen joulunsa. Kyllä tollainen asenne laittaa vituttamaan ja varmasti oli viimeinen lahja jonka hänelle osoitan. Saa myös luvan viettää uudenvuoden yksin.
Taidan etsiä parempaa matkaseuraa kyseiselle ajankohdalle. - aaaa-puuuuu-VA!
"Mitä itse sain, angry birds tossut, suklaata, ja vaimolta joku 200€ kännykkä, alushousut ja sukkia."
Herrajumala, toivottavasti et niitä kalsareita saanut tyttäriltäsi! :-O Se kun on näiden järjenjättiläisten mielestä sen merkki että he ovat täysin pervoja! :-O - hjdfokdwerihkc+9vikg
Aika hyvin saatu lahjoja mä sain "rakkaalta"vaimoltani lahjoja tasan zero kyllä se taitaa välittää vähän susta kumminkin ,ehkä sen mielestä noin kallis setti saattoi olla turhan arvokas lahja.....
- 3+19
Pitäiskö sun nyt ihan oikeasti vaikka miettiä tuota rahan käyttöäsi. 1700 euroa johonkin peilisettiin? 150 euroa per nokka teinien alusvaattaisiin? Tuo todellakin on jonkinasteista hulluutta (ellet sitten vain provoa, mikä olisi toivottavaa)...
Onneako sinä koitat ostaa heittämällä rahaa kankkulan kaivoon? - .....
Aloittajamies;
en tiedä, mistä naisesi kilahti. Puhukaa asiasta, niin sinä saat tietää.
Mutta mitä OSAAN sanoa, on se, mitä naisena itse toivoisin joululahjaksi; ja se on jotain, millä on merkitystä tunteellisella tasolla
Eli jatkossa kun ostat lahjoja, älä mieti vain sitä rahaa! Ja hintaa. Ja sitä, kuinka paljon olet käyttänyt rahaa.
Mieti, mitä vaimosi tarvitsisi. Mitä hän halajaa? Mikä saa hänet liikuttuneeksi?
Äidit ja vaimot ovat aina vähän väsyneitä ja stressaantuneita - osta siis jotain hemmottelevaa, rentouttavaa.... Jalkahoito.. Hieronta... Tai hotellilahjakortti, jotta hän pääsee hotelliin pakoon arkea SINUN kanssasi!
Vie hänet kynttiläillalliselle. Vie kukkia useamman kerran vuodessa hänelle! Yllätä, huomioi.
Onko hän puhunut, että "voi että kun olisi ihanaa saada koru...". No sitten ostat sen korun. OSOITA, että olet kuunnellut häntä!! Osoita, että hänen tarpeensa merkitsevät hänelle.
Toivooko hän joskus, että pääsisitte hetkeksi pois kotoa, ihan vain kaksi? No varaa viikonloppumatka Tallinnaan tai Riikaan - tai vaikka Budapestiin tai muualle. Hommaa lapsille hoitopaikka siksi aikaa. YLLÄTÄ vaimosi. Ja taas kerran - osoita, että kuuntelet häntä, ja että sinullekin merkitsee teidän kahdenkeskeiset hetket paljon.
Ei se rahan meno, vaan se ajatus.- kyllä kyllä
Niin, se varmaan se ajatus olisi tärkeintä tai että kuuntelisi. hmm.. pitää paikkaansa.
- LeijonaPullo
Ei se aina toimi. Minä ostin ex-vaimolleni yhtenä jouluna stay-up sukat ja korsetin, sekä kasvohoidon. Ostin toki paljon muutakin, mutta näistä hän suuttui. Stay-upit ruokkivat kuulemma minun omia perverssioitani ja korsetti oli sairasta. Kasvohoidon ostin kuulemma siksi, että en pitänyt hänen naamastaan.....
- no wonder
LeijonaPullo kirjoitti:
Ei se aina toimi. Minä ostin ex-vaimolleni yhtenä jouluna stay-up sukat ja korsetin, sekä kasvohoidon. Ostin toki paljon muutakin, mutta näistä hän suuttui. Stay-upit ruokkivat kuulemma minun omia perverssioitani ja korsetti oli sairasta. Kasvohoidon ostin kuulemma siksi, että en pitänyt hänen naamastaan.....
Eipä ihme, itsellesihän sinä ne lahjat ostit. Korsettia voi pitää ainoastaan seksin yhteydessä, ei normaalina alusvaatteena. Sen pukeminen ja kiinnittäminen stay uppeihin on hankalaa ja sen käyttöön pitää edeltäkäsin valmistautua. Jos nainen pitää korsettia, hän tekee sen vain miestä miellyttääkseen. Ei nainen (useimmiten) itse siitä mitään kicksejä saa.
Ostit siis lahjan itsellesi odotuksella, että nainen täyttää seksuaaliset toiveesi.
Tuota kasvohoidosta kilahtamista en ymmärrä. Voi tosin olla, että mauton korsettilahja antoi pontta kilahtaa vähän turhaan muustakin.
- +++1
Selvästikään et osannut ajatella vaimosi puolesta sitä mitä HÄN haluaa. Ostit jotain ihan mitätöntä 1700:lla eurolla..Palauta se. Sinusta se oli hieno, minä vaimona en olisi tuollaista halunnut, en vaikka ilmaisiksi saisin..
Ei, lahjan tulee olla jotain mielellään vaikka parin kympin luokkaa, kunhan se on henkilökohtainen! Itse toivoisin esimerkiksi kirjaa, alusvaatteita, koruja (näitä nimenomaan ja 1700eurolla olisi saanutkin aikamoisen timanttisormuksen..), vyön, villapaidan tai mitä tahansa minkä ostamiseen olisi pitänyt tietää mistä MINÄ pidän.
Turha sinun on täällä valittaa, kukaan ei arvosta kallista lahjaa jos se ei ole saajansa näköinen. Teillä selvästikään ei ole avioliitto kunnossa kaikesta päätellen. Turha toisaalta on tytöiltä kysyä oliko lahja sopiva, minä en esimerkiksi edes kehtaisi muuta sanoa vaikka kuinka isä olisit.
Otapa ja palauta se hemmetin kallis peilisetti ja vie vaimosi niillä rahoilla yllätysmatkalle. Pitäkää kyseinen reissu avioliiton eheyttämistarkoituksessa, minusta kyllä kuulostaa sille että ero ei ole kaukana.
Tässä ketjussa tietysti on vain sinun kantasi, mutta vaimona olisin ollut hyvin pettynyt siihen, että mies tuhlaa esimerkiksi viimeiset palkkarahansa johonkin aivan älyttömään sen sijaan, että rahat olisi käytetty vaikkapa nyt sitten lainanmaksuun tai autonlyhennyksiin, tai sitten siihen ihanaan romanttiseen yllätysmatkaan, jolla voisi sen liiton vihdoin saada nätisti toimimaan.
Katsopa nyt itse siihen peiliisi ja mieti, että osaatko ajatella vaimoasi vai onko hän sinulle itsestäänselvyys, kotiäiti ja arvoton sisustuskappale. Vaimon töihin patistaminen ei varmasti olisi ollenkaan hullumpi ajatus, jos hän on kotiäiti. Jokainen meistä tarvitsee järkevää älyllistä vastusta. - 17+13
Älä ajattele vaan _kuuntele_.
Onko vaimosi koskaan edes vihjannut moisesta "meikkipeilistä"? - 32
Vaimon olisi pitänyt antaa enemmän rahaa lasten lahjoihin - mistä rahoista? Kerroit hänen olevan kotiäiti, joten ymmärtääkseni hänellä ei ole tuloja mistä antaa.
- turhaa työtä
On hänellä silti osake- ja korkotuloja tms. mihin aikaa riittänee. Ja välillä tekee ihan pieniä liiketoimia yhden hotellin kanssa jota siskonsa pyörittää. No mutta, raha ei ole se ongelma kuitenkaan, vaan idea. Miksi ihmeessä vastapuolella on aina oltava se oikeus valitukseensa. Itse jos alkaisin avaamaan suutani lahjoista, jotka ei minua "pönkitä" jotenkin, niin mikä kauhea poru. Kuitenkin minun on aina revettävä, joka suuntaan.
Ei pääty piruilu tässä talossa tänäjouluna peilin osalta ja joudun sen palauttamaan. Mutta tilalle en osta mitään, se on varma. Katotaan sitten ensijouluna uudestaan, niin tule pilattua mitään. Kauhea työ meni ihan hukkaan. - hjklörr
turhaa työtä kirjoitti:
On hänellä silti osake- ja korkotuloja tms. mihin aikaa riittänee. Ja välillä tekee ihan pieniä liiketoimia yhden hotellin kanssa jota siskonsa pyörittää. No mutta, raha ei ole se ongelma kuitenkaan, vaan idea. Miksi ihmeessä vastapuolella on aina oltava se oikeus valitukseensa. Itse jos alkaisin avaamaan suutani lahjoista, jotka ei minua "pönkitä" jotenkin, niin mikä kauhea poru. Kuitenkin minun on aina revettävä, joka suuntaan.
Ei pääty piruilu tässä talossa tänäjouluna peilin osalta ja joudun sen palauttamaan. Mutta tilalle en osta mitään, se on varma. Katotaan sitten ensijouluna uudestaan, niin tule pilattua mitään. Kauhea työ meni ihan hukkaan.Tyypillinen kovapäinen juntti. Ensin mokaa ihan itse lahjan kanssa täysillä ja sitten jättää vaimon kokonaan ilman lahjaa. Unohtamatta mielenosoituksellista "en sitten mitään anna" -asennetta.
Jos olet oikea mies, kävelet peilin palauttamisen jälkeen fiksuna miehenä matkatoimistoon ja haet sen hemmottelureissun molemmille. Mutta ei... sitähän sinä et tee. Sen sijaan aiheutat lisää hankaluuksia avioliitollesi punaniskaisuudellasi. Tervemenoa eron tielle. - Horttanainen
hjklörr kirjoitti:
Tyypillinen kovapäinen juntti. Ensin mokaa ihan itse lahjan kanssa täysillä ja sitten jättää vaimon kokonaan ilman lahjaa. Unohtamatta mielenosoituksellista "en sitten mitään anna" -asennetta.
Jos olet oikea mies, kävelet peilin palauttamisen jälkeen fiksuna miehenä matkatoimistoon ja haet sen hemmottelureissun molemmille. Mutta ei... sitähän sinä et tee. Sen sijaan aiheutat lisää hankaluuksia avioliitollesi punaniskaisuudellasi. Tervemenoa eron tielle.Miksi se kaikki muuten on miehestä lähdettävä. Akat vaa saa nalkuttaa?
Ku lapset, ku lapset, lopettakaa jo saamari se lässytys! - jotain rajaa
Horttanainen kirjoitti:
Miksi se kaikki muuten on miehestä lähdettävä. Akat vaa saa nalkuttaa?
Ku lapset, ku lapset, lopettakaa jo saamari se lässytys!Joo en ymmärrä valittavia naisia. Olen nainen ja olen aina ollut iloinen kaikista lahjoista. On kiva saada lahjoja rakkailtaan, ei ole niin tärkeää, mitä ne ovat.
- NeitiC
Kyllä ne tytöt voi ostaa sieltä liikkeestä vaikka 2-osaisen yöpuvun, jos alusvaatteet ei kiinnosta. Taas kiva jos itse saa valita jotain kunnollista. Ehkä tässä faija on kuunnellut tyttöjen kitinää ja ostanut sen mukaan lahjan.
Jos emäntä friikkaa omasta lahjastaan, ei kai sitten ole kommunikoinut omia toiveitaan kovinkaan kirkkaasti?
Ehkä silti olisi hyvä selvittää mikä sitä omaa vaimoa kiinnostaa, sitten on helpompi hankkia kivoja lahjoja...
Ei tässä pitäisi olla mitään kriisiä... - eräs nainen
Olet mielestäni HYVÄ MIES ja ISÄ!..
- klbobkb
Tää suomi24 ei ole kyllä paras paikka kysyä neuvoa. Kun lukee tätä keskustelua niin ei oo kyl ihan kaikkein älykkäimpiä vastauksia täällä.
Rakkaus on mm. toisen kunnioittamista. Yhdestä kirjoituksesta on mahdoton saada kuva koko tilanteesta. Voi olla että aloittaja näkee asian vain omalta subjetiiviselta kannaltaan, näkemättä aiempia asioita jotka vaikuttavat asiaan, tai sitten ei, vaimo on kiittämätön nainen joka ei kunnioita miestään. On mahdollista että nainen on saanut kuvan että häntä ei kunnioiteta.
Ainut tapa, jolla voit asian selvittää, on että KESKUSTELET vaimon kanssa, et täällä keskustelupalstalla koska täällä ei ihan oikeesti ole kirjoittamassa penaalin terävimmät kynät aina.
Jos suhteessa ei keskustella asioista avoimesti se johtaa ongelmiin joten puhukaa vaimon kanssa.- rsteshrggr
Ja on myös mahdollista että vaimolla on ihan omia ongelmia jotka eivät liity parisuhteeseen mitenkään mutta kuitenkin heijastuvat siihen. Suosittelen lukemaan kirjallisuutta, on paljon teoksia jotka käsittelevät parisuhdetta tai ihmisen omaa hyvinvointia.
- Ajatuksia naiselta
Olen pahoillani puolestasi. Ensiksi sanottakoon, että minusta tyttäriesi muistaminen lahjakortein oli ihan ok ja minustakin olet "ajan tasalla".
Sitten vaimoosi. Rakastat selkeästi vaimoasi ja olet hämilläsi tilanteesta. Lastenne iän huomioiden oletan että olette itse /- 40 vuotiaita. Yhdessä olette olleet vajaat 20 v?
Osuu arvioni nyt kohdalleen tai ei, niin kuulostaa siltä että vaimosi kaipaa suhteeseenne syvyyttä. Tuo on naisen kehityksessä vaihe, jolloin tarkastelee elämäänsä ja parisuhdettaan kriittisesti. Kaipaa jotain, muttei oikein itsekkään tiedä mitä. Tiedän omasta kokemuksesta.
Sinuna varaisin pidennetyn viikonloppuloman esim. johonkin Keski-Euroopan kaupunkiin tai Unkariin, Prahaan , Vilnaan tms. Sitten hemmottelisit vaimpoasi. Kävisitte syömässä pitkän kaavan kautta ja antaisit vaikka PIENEN lahjan. Kaulakorun, parfyymin tms. Opettelisit jonkin yllättävän taidon (osaatko tanssia? - ellet, opettele salaa jokin hidas tanssi ja hae vaimoasi tanssimaan. Tai lausu vaimollesi yllättäen lyhyt rakkausruno illallisella tms.)
Vaimollasi on nyt mitä todennäköisemmin menossa etsikko aika. Et voi sille mitään, et ole tehnyt mitään väärää. Se vain on osa elämää.
Lomamatkalla (tai muutenkin) voit ottaa myös puheeksi sen, että lapsenne kasvavat ja lentävät pian pesästä, ja SINÄ odotat yhteistä uutta aikaa vaimosi kanssa. Ja SINUSTA teidän tulisi valmistautua yhteoiseen aikaan, jottette muutu toisillenne vieraiksi. Kerro rakastavasi vaimoasi ja haluavasi panostaa teihin kahteen. Kuulostele häntä ja ehdota lempeästi että hän miettisi olisiko esim. parisuhdeleiri teille upea kokemus ja voimavara tulevaisuuteen. Vaimosi yllättyisi takuulla syvällisyydestäsi ja halustasi panostaa juuri häneen. Ei hkä nuo leirit ihan ekana tule miehen mieleen, mutta naisiin uppoaa kuin lämmin veitsi voihin ja olemme ihan otettuja jos puolisomme on edes älynnyt ajatella jotain tuollaista.
Voimia!
ps. parisuhde eireistä yms. löydät infoa esim. sivuilta kataja.fi - Kaikki vialla?
Ostit huonon lahjan, koska se ei ollut yksin vaimollesi tarkoitettu, vaan tyttärien kanssa yhteinen. Sama se, mihin huoneeseen kampauspöytä oli sijoitettu. Olen myös joskus saanut joululahjaksi kampauspöydän mieheltäni, enkä todellakaan ollut sellaista toivonut. Ihan turha tilaa vievä kapistus, enkä koskaan sitä käyttänyt. :D
Tyttärille sitä vastoin hankit henkilökohtaiset lahjat ja jopa liian henkilökohtaiset, niin että ymmmärrän vaimoasi oikein hyvin. - ...
Sanon nyt vaan sen verran, että en tajua mitä täällä meuhkataan niistä lahjakorteista. Eikö ihmisillä oikeasti ole muuta mielessä kuin seksi, seksi ja seksi? Jos isä ajattelee että tyttäret tarvitsevat laadukkaita alusvaatteita niin hui, sehän on varmaan pervo! Varsinkin kun kyse on vielä lahjakorteista, eikä isä ole itse käynyt mitään hepeneitä valitsemassa. Jos tuo lahja olisi tullut äidiltä, ei kukaan olisi kiinnittänyt siihen mitään huomiota. Mutta voishan se äiti olla vaikka pervo-lesbo! Ja vaikka äiti ois ostanut pojalleen bokserit joululahjaksi niin sekin oltais varmaan ohitettu olankohautuksella. Mikä hitto siinä on, että pitää aina isän ja tyttären suhteesta olla jotain sairasta vääntämässä?
- khjvfkb
No olisiko se ongelmana että nämä kirjoittajat eivät ehkä itse ole seksuaalisesti ihan terveitä tai eivät omaa terveitä suhteita vanhempiinsa. Ei kai tuo muuten voi olla mahdollista. Ei terveelle ihmiselle pamahda mieleen seksi samassa asiayhteydessä sukulaisensa kanssa aivan sama mitä sieltä lahjapaketista tupsahtaa.
- Veeruska äiti
Ei minulle ainakaan tule mieleen seksi, kun ostan pojalleni alusvaatteita. Johan nyt on kummaa puhetta! Mieheni osti tyttärellemme tyttären valitsemat uikkarit ulkomailla. Sinne menivät liikkeeseen ihan kahdestaan. Voisihan ne 16 vuotiaalla vielä olla säädyllisemmät, mutta tuon ikäsille ei voi sanoa mitään ulkonäön suhteen. Tekee mitä tahtovat, kunhan joku järki on. Naruperähousuja olen minäkin ostanut tyttärelle jo 2 vuotta. Pitäskö minut, työssä käyvä äiti laittaa linnaan?
- Miksi se
riittämättömyyden tunne sinulla? Oiskohan siksi koska se pitää sinua riittämättömänä. Toisaalta ei kai normaali käyttäydy noin ellei ole jotain syytä moiseen vihoitteluun. Ehkä et kehdannut tuoda esille tietoisia syitä vaimosi käyttäytymiseen niin tunnusta ne ainakin itsellesi ja yritä voittaa vaimosi luottamus itseesi, jo lastesikin tähden. Ehyt koti on tärkein.
- Saapa nähdä
Peili on palautettu ja ostin matkan. Niinkuin neuvoitte. Tosin kyllä työn takia emme ehdi kuin viikonlopuksi Ranskaan. Halpa reissu itseasiassa on, menee muutama satanen. Mutta ajatus tärkein ja siitä pidettiin. Lapset jää Suomeen. Ehkä siellä sitten se hajuvesi.
- Gost
Saapa nähdä kirjoitti:
Peili on palautettu ja ostin matkan. Niinkuin neuvoitte. Tosin kyllä työn takia emme ehdi kuin viikonlopuksi Ranskaan. Halpa reissu itseasiassa on, menee muutama satanen. Mutta ajatus tärkein ja siitä pidettiin. Lapset jää Suomeen. Ehkä siellä sitten se hajuvesi.
Jos mulle ostettu ranska matkustaminen, rakkauden kanssa, minä olin onnellinen, mutta ei ikina saanut tä lahja mun miehesta... Toivotovasti kaikki mennä hyvä sitten;)
- Iloinen puolestasi
Saapa nähdä kirjoitti:
Loistavasti toimittu. Erityinen hatun nosto siitä, että huomasit ettei vaimo ilahtunut meikkipeilistä - ja ennenkaikkea toimit tuon havainnon pohjalta!! Loistavaa! Tuo huomiointi ilahduttaa vaimoasi vielä pitkään.
Hyvin toimittu!
- äiti+3
Loistava vaihdos. Vaimokin haluaa henkilökohtaisen lahja ja omaa aikaa, niin yksin kuin ennen kaikkea sinun kanssasi. Hajuveden sijaan kyllä suosittelen jotain pientä korua tai vaikka ostosreissua vaatekauppaan, josta sitten jotain ihan omaa hänelle ..jotain mitä hän katselee, mutta ei uskalla edes toivoa. Esine voi olla myös joku pieni sievä muistoesine yhteiseltä matkalta.
Muista myös, että tällä kertaa et tuo lapsille tuliaisia, koska matka oli vain teille ja he saivat jo lahjansa. Jos vaimosi haluaa tuoda lapsille jotain, niin anna hänen tehdä se, mutta älä missään nimessä itse osallistu asiaan, kuin maksamalla hänen valitsemansa ostokset.
Niin ja vaatekaappi voi hyvin olla täynnä vaatteita, jotka ovat yli 10 vuoden takaa jopa ajalta ennen lasten syntymää, koska toinen ei raaski hankkia uusia vaikka haluaisi. Pidä jatkossakin lahjat henkilökohtaisina ja koska matka miellytti nytkin, se varmaan kelpaa jatkossakin, jos et sitä liian usein viljele. Ja muista perheloma ei ole lomaa äidille kovinkaan usein. - bfbzxfbzxbf
ootte te nykyajan akat ihan kamalia! Vaikka mieheni antaisi kahen euron villasukat nii minä en siitä suuttus. On taas joulun ajatus jääny ihmisillä.
Miten ne miehet osais ajatella ja ymmärtää vihjauksista mitä se nainen lahjakseen haluaa. Naiset puhuu miten timantit on parhaat ystävät ja oivoi, ku on ihana tuo kallis alusasu setti tuossa. Siitä lukee helposti rivien välistä, että ois mukava saaha jotain kallista.
"käytä ens kerralla se 1700 johonki matkaan" aivan käsittämättömiä akan reppanoita täällä. Miten voi lahjoista edes suuttua. Ilmasta tavaraa, johon toinen on käyttäny selvästikki aikaa ja ressannu, et mitä sitä ostas. Toivon jokasen eistä puolesta ens Jouluksi hammasharjoja!- ghhh
Samaa mieltä muuten, mutta yhdessä asiassa kyllä esitän eriävän mielipiteen: Kyllä miehenkin nyt luulisi ymmärtävän vihjeitä siinä missä nainenkin, miehethän ne (varsinkin omien sanojensa mukaan) niin paljon vaikeampiakin asioita tässä elämässä ratkoo. Lahjojen ostamisessa ei useinmiten ole minkäänlaista vaikeutta kunhan pitää silmät ja korvat auki ihan ilman vihjailujakin. Eikä sen mitään kallista tarvitse olla. Nyt on kuulkaa herrat ja rouvatkin taas vuosi aikaa kuunnella mistä biiseistä ja bändeistä eukko tai ukko on kiinnostunut, mikä on lempiväri, ketuttaako kun jotain pitäs tehdä ja työkalut on aina hajalla tai hukassa tai paistinpannu paskaa laatua ja teflonit hajalla, harmittaako huono puhelimen akku, repsottaako pyjaman persaus, onko tulossa keikkaa/kirjaa/elokuvaa/teatteriesitystä mikä kiinnostaa, onko 70-luvun lempisarja tai elokuva ilmestynyt dvd:nä...jne. Eikö muka ole koskaan aikaa vai eikö vaan kiinnosta mitä se toinen puhuu vai missä mättää. Aivan ihmeellistä jos samassa taloudessa jopa asutaan ja silti joudutaan tilanteeseen että aatonaattona paniikissa mietitään lahjaa kun ei ole ensimmäistäkään ideaa muka mistä kumppani voisi pitää.
- Kannettu vesi?
Sinä kiinnitit ehkä hieman eri kokonaisuuteen huomioita kuin jotkut muut kommentoijat. Sinulle näyttää olevan oleellista lahjan hinta?
Ymmärtääkseni vastauksissa, joissa ehdotettiin esim. matkaa tai muuta on kyse juuri siitä, että tuollaisia summia ei kannattaisi summan mutikassa sijoittaa esim. naisväelle tarkoitettuun yhteiseen peiliin (vaikkakin lahjan niemttynä saajana vaimo). Ap:n tilanteessa ehkä loukkaantumisen syy on ollut juuri tuo ettei lahja ole olut henkilökohtainen (esim. ne ikiomat sukat). Koska ap kuitenkin selkeästi on ihminen joka mättää rahaa lahjoihin, niin suotakoon se hänelle. Silloin on vain löyttävä myös henkilökohatinen lahja, joka ilahduttaa saajaa tuossa hintaluokassa.
Selkeästi peilin palauttaminen ja lahjan korvaaminen matkalla oli ilahduttanut vaimoa, joten lopputulos hyvä, eikö vaan? Huomasit varmaan ettei kukaan vastaajista vaatinut kallista lahjaa, vaan vastasi ap:n tilanteeseen. Nämä vastauskommantit siis tuskin kuvasivat vastaajien omia lahjatoiveita. Silloin jos lahja on maksanut 10-20 eur, niin ei se niin haittaa jos on valinta on ollut vähän pilessä, mutta kyllä minua ainakin harmittaisi jos lili 2000 eur olisi mennyt kuin kankkulan kaivoon. Et taida saada kiinni tästä, mutta yritin nyt kuitenkin avata sinulle kokonaisuutta... - vaimo on väärässä
ghhh kirjoitti:
Samaa mieltä muuten, mutta yhdessä asiassa kyllä esitän eriävän mielipiteen: Kyllä miehenkin nyt luulisi ymmärtävän vihjeitä siinä missä nainenkin, miehethän ne (varsinkin omien sanojensa mukaan) niin paljon vaikeampiakin asioita tässä elämässä ratkoo. Lahjojen ostamisessa ei useinmiten ole minkäänlaista vaikeutta kunhan pitää silmät ja korvat auki ihan ilman vihjailujakin. Eikä sen mitään kallista tarvitse olla. Nyt on kuulkaa herrat ja rouvatkin taas vuosi aikaa kuunnella mistä biiseistä ja bändeistä eukko tai ukko on kiinnostunut, mikä on lempiväri, ketuttaako kun jotain pitäs tehdä ja työkalut on aina hajalla tai hukassa tai paistinpannu paskaa laatua ja teflonit hajalla, harmittaako huono puhelimen akku, repsottaako pyjaman persaus, onko tulossa keikkaa/kirjaa/elokuvaa/teatteriesitystä mikä kiinnostaa, onko 70-luvun lempisarja tai elokuva ilmestynyt dvd:nä...jne. Eikö muka ole koskaan aikaa vai eikö vaan kiinnosta mitä se toinen puhuu vai missä mättää. Aivan ihmeellistä jos samassa taloudessa jopa asutaan ja silti joudutaan tilanteeseen että aatonaattona paniikissa mietitään lahjaa kun ei ole ensimmäistäkään ideaa muka mistä kumppani voisi pitää.
Tämä koko juttu kuulostaa ihmeelliselle :-) !!!
Naisena voin sanoa, että lahjakortti on kiva idea, sillä saa vaikka mitä ja alusvaatteita, yöpaitoja ym tarvitsee aina. Tuossa ei ole MITÄÄN pervoa.
Peililahja oli helvetin kallis. En silti ymmärrä mistä vaimo suuttui. Mies yritti keksiä jotain erikoista ja hienoa !
Itse ainakin ilahdun halvoista lahjoista yhtä paljon, kuin kalliista. Olen saanut lahjakortteja Suomalaiseen Kirjakauppaan, Seppälään ja alusvaatekauppaan. Ihan loistava idea. Kiva valita itse sopivia juttuja. Olen saanut kauniita korujakin lahjaksi vuosien mittaan. Minulle ei ole pääasia onko koru aito, vaan se, että se on omantyyliseni.
Jos et osaa arvioida vaimon lahjamakua, niin käykää yhdessä valitsemassa lahja. Tulee mieleinen. Voisitte suoraan kertoa mitä haluatte lahjaksi.
Niin, vaimosi on korkea aika lähteä töihin kokopäiväisesti. Kun itse tienaa rahaa, niin arvostaa sitä enemmän ja ei jaksa kitistä. Mukavaa uutta vuotta !
- medee
Hän olisi (kuten naiset yleensä) halunnut varmaan tunnepitoisen lahjan, tai tunnepitoisen viestin lahjan mukaan :) Jotakin romanttista. Mutta taitaa kyse olla jostain isommastakin, kun noin mylttyää naisesi... :/ parisuhdeterapia? onko rakkautta?
- Ei oikkujen armoilla
Jos aikuisten ihmisten kesken tulee kiukuttelua joululahjoista, kannattaa ehkä sopia, ettei niitä aikuisille ostetakaan. Ei tee mieli heittää rahaa hukkaan, on sille muutakin käyttöä.
- SnowFlake...
Siis täh?! Mistä tollasia naisia löytyy?
Ite ainaki olin onnesta soikea, ku sain risteilylipun Tukholmaan ja takasin ja mies lähtee mukaan. Joo, se voi jonku mielestä olla pientä ja vähästä mutta en ole koskaan saanu mitään sellasta saati ollu laivalla niin tottakai olin tirauttaa kyyneliäki sen takia. Ja sain mieheltä viel 150euron lahjakortin Intersporttiin.
Sekin oli upeaa. Itse ostin vähillä rahoillani miehelleni yli 100euroa maksavan merkkihupparin, jollaista on toivonutkin. Olen työtön mutta saan kai minäkin miestäni muistaa.
Taitaa vaimosi vaatia kuuta taivaalta eikä vähempi riitä.
Ja juu, varmasti oli hyvä lahja lapsillesi mutta sekin on ihmisestä kiinni miten ajattelee asian ja ite en haluaisi isältäni lahjakorttia alusvaatekauppaan.
Enkä onneksi saanutkaan, sain rahaa jotta saisin ostaa haluamani laskettelulasit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2352028- 841228
- 891044
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1141041J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847- 123840
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa98794- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124706- 23701