Pertti Salolaisen presidenttiehdokkuus

miksi syrjäytettiin

Kokoomuksen presidenttiehdokas olisi Pertti Salolainen, jos minun toiveeni olisi käynyt toteen. Salolainen on itse kokenut poliitikko, puoluejohtaja, diplomaatti siis valtiomiestasoa. Puolisokin hänellä on oikein viehättävä ja edustava aikuinen nainen, ja näyttävät olevan umpirakastuneita. Niinistö pelasi iselleen ehdokkuuden vetämällä luottotoimittajiensa avulla huomion itseensä jahkaamalla alkaako vai ei.
Kokoomuslaista ehdokasta äänestäisin, mutta tilanne taitaa tulla vasta näistä seuraavissa vaaleissa, kun voi äänestää Jyrki Kataista.

10

170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei olisi...

      ...Salolaisen kannatus riittänyt edes alkuun, jos puolueen sisällä olisi pitänyt valita suurta hypeä yhä nauttivan "melkein presidentin" ja hänen välillä.

      Melko joutava ja mahdoton skenaario, kun Salen kannatus on puolueensa sisällä jotakuinkin 100%.

      Typerä avaus, kiitos vaan. Tuskin olit edes tosissasi?

      • rouvaihailija

        Kuulun vissiin niihin, joita ei hypetys tavoita. Olen seurannut kärkipoliitikkojemme uraa jo pitkältä ajalta. Salolainen on noussut omassa arvostusasteikossani tasaiseen tahtiin. Vaikuttaa tasapainoiselta järjen mieheltä. Ero Sauli Niinistöön
        on ainakin siinä, että Niinistö itse rakentaa itsestään valtiomiestä turvautumalla hypetykseen. Pertti Salolaisen karisma on kasvanut oikastaan huomaamatta, hupsista vaan ! Salolaisen tavoin Jyrki Kataisessa on uskottavuutta ihan presidentiksi asti.


    • Hmh..

      Nykypäivä-lehden haastattelussa (24.3.2005) Pertti Salolainen kertoi myös markasta luopumisesta:

      ” Onneksi markan katoamisesta ei puhuttu ...

      Jos silloin olisi sanottu, että markka häviää, olisimme takuulla hävinneet kansanäänes­tyksen"

      http://www.promerit.net/MUISTILISTA.htm

    • roserva

      Niin, tuo on mielenkiintoinen sitaatti. Jos Salolainen olisi halunnut salata sen, että
      markan hävittämisestä tietoisesti oltiin hiljaa, ei hän varmaan haastattelussa olisi
      asiaa paljastanut. Onkohan niin, että rehellistä miestä asia on painanut mieltä,
      eikä halunnut elää valheessa. Monelle muulle se ei näytä tuottavan vaivaa. Kovan luokan kieroilijat saattoivat vaientaa toiset kokoomuspuolueessakin, kun Suomi vietiin
      EU:hun nettomaksajaksi.

      • berlusconin oppilas

        Kokoomus ei tehnyt ehdokasasetteluvaalia. Muutaman lehden hypetyksellä perusteltiin Niinistön ylivoimaisuutta. Niinistö jahkailupelillään vei kokoomuslaisilta näille kuuluvan oikeuden valita oman puolueen presidenttiehdokas. Tulijoita ehdokkaaksi olisi kyllä löytynyt: Esim. Stubb oli kiinnostunut, Salolainen - kysyttiinkö edes häneltä ?- suurta arvostusta kokoomuslaisten keskuudessa nauttiva pääministeri Jyrki Katainen. Puhumattakaan ansioituneista naisehdokkaista, joista ei käyty mitään keskustelua.

        Kokoomus on berlusconimaisen valtapelurin käsissä, jossa kansalaiset maksavat puolivallattoman keikarin vallantavoittelun laskun. Näin minä näkisin.


      • Ansi Oitunut
        berlusconin oppilas kirjoitti:

        Kokoomus ei tehnyt ehdokasasetteluvaalia. Muutaman lehden hypetyksellä perusteltiin Niinistön ylivoimaisuutta. Niinistö jahkailupelillään vei kokoomuslaisilta näille kuuluvan oikeuden valita oman puolueen presidenttiehdokas. Tulijoita ehdokkaaksi olisi kyllä löytynyt: Esim. Stubb oli kiinnostunut, Salolainen - kysyttiinkö edes häneltä ?- suurta arvostusta kokoomuslaisten keskuudessa nauttiva pääministeri Jyrki Katainen. Puhumattakaan ansioituneista naisehdokkaista, joista ei käyty mitään keskustelua.

        Kokoomus on berlusconimaisen valtapelurin käsissä, jossa kansalaiset maksavat puolivallattoman keikarin vallantavoittelun laskun. Näin minä näkisin.

        Keitä naisia tarkoitat?


      • Ei niillä
        berlusconin oppilas kirjoitti:

        Kokoomus ei tehnyt ehdokasasetteluvaalia. Muutaman lehden hypetyksellä perusteltiin Niinistön ylivoimaisuutta. Niinistö jahkailupelillään vei kokoomuslaisilta näille kuuluvan oikeuden valita oman puolueen presidenttiehdokas. Tulijoita ehdokkaaksi olisi kyllä löytynyt: Esim. Stubb oli kiinnostunut, Salolainen - kysyttiinkö edes häneltä ?- suurta arvostusta kokoomuslaisten keskuudessa nauttiva pääministeri Jyrki Katainen. Puhumattakaan ansioituneista naisehdokkaista, joista ei käyty mitään keskustelua.

        Kokoomus on berlusconimaisen valtapelurin käsissä, jossa kansalaiset maksavat puolivallattoman keikarin vallantavoittelun laskun. Näin minä näkisin.

        oo kuin Sale.


      • kokladyrules
        Ei niillä kirjoitti:

        oo kuin Sale.

        Onhan kokoomuksessa presidentin virkaan sopivia naisia ja ansioituneita. On
        ensinnäkin ex-pormestari Eeva-Riitta Siitonen, kansanedustaja Marjo Matikainen-Kallström, europarlamentaarikko Sirpa Pietikäinen.
        Suostumusta ehdokkaaksi olisi kannattanut kysellä myös yritysjohdon huippunimiltä, vaikka näiillä ei olisikaan puolueen jäsenkirjaa. Lapin kehittäjä, yritysneuvos Päivikki Palosaari samoin SOL-perustaja, kasvatustieteden tohtori Liisa Joronen olisivat kovia nimiä


      • ProPäivikki
        kokladyrules kirjoitti:

        Onhan kokoomuksessa presidentin virkaan sopivia naisia ja ansioituneita. On
        ensinnäkin ex-pormestari Eeva-Riitta Siitonen, kansanedustaja Marjo Matikainen-Kallström, europarlamentaarikko Sirpa Pietikäinen.
        Suostumusta ehdokkaaksi olisi kannattanut kysellä myös yritysjohdon huippunimiltä, vaikka näiillä ei olisikaan puolueen jäsenkirjaa. Lapin kehittäjä, yritysneuvos Päivikki Palosaari samoin SOL-perustaja, kasvatustieteden tohtori Liisa Joronen olisivat kovia nimiä

        Päivikki pitäisi valita presidentiksi jo nimensä takia. On niin aurinkoinen ja iloisen oloinen nimi. Ilmankos jaksaa toteuttaa Lapin kaamoksessa hurjia hankkeitaan.


      • Muille sanosin
        kokladyrules kirjoitti:

        Onhan kokoomuksessa presidentin virkaan sopivia naisia ja ansioituneita. On
        ensinnäkin ex-pormestari Eeva-Riitta Siitonen, kansanedustaja Marjo Matikainen-Kallström, europarlamentaarikko Sirpa Pietikäinen.
        Suostumusta ehdokkaaksi olisi kannattanut kysellä myös yritysjohdon huippunimiltä, vaikka näiillä ei olisikaan puolueen jäsenkirjaa. Lapin kehittäjä, yritysneuvos Päivikki Palosaari samoin SOL-perustaja, kasvatustieteden tohtori Liisa Joronen olisivat kovia nimiä

        huh huh, Palosaaresta en ole kuulutkaan, joten en ilkeä moittia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe