Ibiza FR jätti 540 Bemarin. Kokeilimme tutun kanssa vuosimallin 2005 Ibiza FR 1,8 Turbolla (jossa revon 900 euron arvoinen viriohjelma) ja vuoden 1999 BMW 540:llä viime kesänä autojen kiihtyvyyttä. Autot olivat melko tasaväkisiä, mutta 207 hevosvoimainen Ibiza karisti BMW:n kuitenkin molemmilla vedoilla.
Moni varmaan miettii, että miten tämä on mahdollista. Selvää matematiikkaa se kuitenkin on. Jos ette asiaa usko, niin voitte selvittää asian myös kiihtyvyys laskimen avulla osoitteessa: http://www.web-cars.com/math/qtr_mile.html
Arvoiksi syötetään autojen tiedot: Seat Ibiza: etuveto, 207 hevosvoimaa ja paino 2599 paunaa (5-ovinen malli) BMW 540: takaveto, teho 282 hevosvoimaa ja paino 3747 paunaa.
Lopputulos varttimaililla:
Ibiza FR 14,832 ja loppunopeus 100,68 Mph
BMW 540 14,960 ja loppunopeus 98,812 Mph
Ibiza FR vs BMW 540
7
169
Vastaukset
- Ex ST
Ei tuossa mitään yllättävää ole. Mahtaa vain 540:n omistajaa korveta kun pikkukirppu painaa ohi vaikka V8 BMW:ssä on kaasu pohjassa. Itse olen Focus ST:llä aikoinaan jätellyt kaiken maailman bemareita. Autossani oli tehoa n. 270 hv.
- mini oli nopeampi
sattuipa joskus seitkyt luvulla olin nuori poika 13-15vuotias hyvin jäi mieleen yks mini clubman oli vähän viilattu 1.3; ei askonalla ollu jakoja,,verrattuna tuohon ibitsa-bemari kisaan
- Beckenbauer
No voi itku, Bemari hävis... Maailmanloppu tulee, aurinko sammuu, heinäsirkkoja ja tulvia tiedossa, yhyy, onko millään enää merkitystä ? Elämä on tyhjää...
- suuria mysteereitä
Ihan ennekuulumatonta, että kevyempi auto kulkee lujempaa kuin huomattavasti painavampi. Ehkä teinitkin nyt oppivat ettei ne pelkät hevosvoimat ratkaise tai mikä on suurin luku nopeusmittarissa.
Painavampi auto kulkee paremmin ja mukavammin kun mennään isoa lujaa motarilla ja pienillä mutkateillä kevyt kirppu saattaa mennä ohi jos pysyy tiellä. - larhan ilpo
Tässäpä varsin tärkeä tosi elämän testi. Kyllä nyt bmw miehet juoksee seat ostoksille.
- petetässäterve
Bemarissa oli kuulemma huonompi kuski.Ei osannut kiihdyttää kunnolla.BMW olisi muuten voitttanut jos olisi saman tasoiset kuskit.
- pirkka vw
MAAILMANLOPPU TULEE!!! APUVAAAAA!!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121199
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171034- 129926
- 95785
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten291734Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait75649Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504