Mitä jos..?

rei-444

Jos tieteellisesti pystyttäisiin todistamaan, että kielteiset ajatukset saavat ihmisen voimaan huonosti, tai ihmisen voinnin heikoksi, niin ajattelisivatkohan ihmiset silloin myönteisemmin…

Jos ihminen saisi 12 tunnin migreenin aina ajateltuaan olevansa jossain suhteessa muita huonompi, niin loppuisikohan itsensä syytöskely ja mollaaminen…

Jos olisi tieteellisesti todistettu, että hyvän ajatuksen tai teon tekeminen toiselle, saa ihmisen itsensä hyvälle tuulelle ja iloiseksi, niin tekisivätköhän ihmiset niin useammin…

Jos olisi todistettu, että toisesta pahaa ajatteleminen aiheuttaa aina ripulin, niin lopettaisivatkohan ihmiset pahan ajattelemisen toisista...

Jos olisi tutkittu ja todistettu, että vahingoniloisen kommentin jälkeen seuraavana yönä hampaaseen tulisi reikä, niin loppuisikohan vahingonilo..

Jos olisi todistettu, että toisen ihmisen ulkonäön arvostelu aiheuttaisi ihottumaa omissa kasvoissa, niin loppuisikohan toisten arvostelu..

Jos olisi todistettu, että pessimistisyys aiheuttaisi vanhemmalla iällä reuman puhkeamisen, niin ajattelisivatkohan ihmiset myönteisemmin.

Jos olisi tutkittu ja todistettu, että toisten ihmisen selän takana haukkuminen ja toisen ihmisen tekemisen perusteeton arvostelu ja haukkuminen omien tekemisten tarkastelun sijaan aiheuttaisi korvalehtien kasvamisen suureksi, niin ajattelisivatkohan ihmiset enemmän omaa toimintaansa.. (oman toiminnan tarkastelulla saisi korvalehdet jälleen pienenemään, mutta mitä suurempi epäsuhta toisten ja omien asioiden tarkastelun suhteen olisi, sitä suuremmat korvalehdet)..

Jos olisi todistettu, että itsensä arvottomana pitäminen aiheuttaa vanhemmalla iällä syöpää, niin alkasivatkohan ihmiset pitää itseään arvossa..

Jos olisi todistettu, että kateudesta irtoaisi käsistä kaikki kynnet, niin oppisivatkohan ihmiset suhteutumaan toisiin ilman kateutta…

Jos olisi tutkittu, että varastaminen aiheuttaisi polven sijoiltaanmenon, niin lakkaisivatko ihmiset varastamasta..

Jos olisi tutkittu ja todistettu, että kiroilusta tulisi aina finni nenänpäähän, niin oppisivatkohan nuoret ilmaisemaan itseään kiroilematta..

Jos olisi tutkittu, että lyömisestä lähtisi itseltä aina taju, niin lakkaisikohan nyrkkitappelut. Tuuppimisesta menisi aina näkökyky hetkeksi..

Jos olisi tutkittu, että toisen kiusaaminen muuttaisi pojan äänen tytön ääneksi, ja tytön äänen pojan ääneksi aina seuraavan kokonaisen viikon ajaksi, niin loppuisiko kiusaaminen kouluista.. tai työpaikoilta..

Jos oliis tutkittu, ja tieteellisesti todistettu, että henkinen välivalta aiheuttaa ennenaikaisen täydellisen kaljuuntumisen (sekä miehillä että naisilla), niin ymmärtäisivätköhän ihmiset paremmin tekevänsä toisella pahaa..

Jos olisi todistettu, että hyvän aikaansaaminen maailmassa, tekee maailmasta paremman paikan asua ja elää, niin saisivatkohan ihmiset enemmän hyvää aikaan..

Jos olisi tieteellisesti todistettu, että pahan aikaansaaminen maailmassa, tekee maailmasta pahemman paikan asua ja elää, niin yrittäisivätköhän ihmiset tehdä toisilleen enemmän hyvää…

Jos olisi tieteellisesti todistettu ja tutkittu, että roskan viskaaminen luontoon saisi oman asunnon haisemaan homeelta, niin luopuisikohan ihminen roskaamisesta..


Listaa voisi vielä jatkaa..

2

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä itse

      Meillä on paljon yhteistä. Pähkäily ja mitä jossittelu on tosi kivaa.

    • y so smart?

      Jos olisi todistettu itselleen tuntemattomien ihmisten dissaamisen aiheuttavan unettomuutta ja näin ollen mustia silmänalusia, lopettaisivatkohan ihmiset silloin julkkisten sorsimisen...

      Loistava lista sinulla siinä. ^^b

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe