Mikä gallup on uskottavin

Controlman

Ylen ja Hs gallupeissa otannat ovat n. 2000, mutta Uuden Suomen otanta oli peräti 15 700. Niinistön kannatuksesta on taittu antaa tieten tahtoen väärä kuva.
Näin nuot 15 700 ihmistä valitsisivat:

Väyrynen 43 %
Niinistö 25 %
Soini 17 %
Lipponen 5 % he, he
Muut 10 %

Mäklytelkääpäs tuota aivorasiassanne. Veikkaan, että meillä Väyrysen kannattajilla vetää suuta muikeaan hymyyn, kun taas muiden kannattajat nauravat tekonaurua. Esim (ernesto, känä. kapi, mielit. ukkeli) .

39

192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gallup <-> Netti

      Näköjään Controlman taas perinteiseen tapaan näyttää tyhmyytensä. Uuden Suomen ja Kalevan "nettiäänestykset" eivät ole mitään galluppeja. Gallupissa tehdään ennuste tilastollisia menetelmiä hyödyntäen. Tuo 2000 henkilön haastattelu on tehdään niin, että haastatellaan eri väestöryhmiä niin, että saadaan edustava otos suomalaisista.

      "Nettiäänestyksissä" sen sijaan kuka tahansa voi käydä painamassa suosikkinsa nappia niin monta kertaa kuin haluaa. Tai sitten voidaan agitoida oman ryhmän porukoita painamaan nappia. "Nettiäänestykset" (esim. Uusi Suomi ja Kaleva) ovat lähinnä harmitonta hupia. Toki joku Controlmanin kaltainen heikolla koulutaustalla ja sivistyksellä oleva voi pitää niitä gallupeina. Niitä ne eivät kuitenkaan ole. Hyvin ja asiallisesti toteutettu gallup voi ennustaa vaalitulosta varsin hyvin.

      • Mooses Pessi

        Taas sai tuo Control-elätti korville, että raikaa. Hoh hoh hoooo nostakaa minut ylös.... kompastuin ranskalaiseeen sisäkköön.....


      • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Niin:D Siitä "edustavasta" otoksesta sitten lasketaan kannatusoletus.

        Nuo lehtien tekstariäänestykset on täysin manipuloimattomia tuloksia. jos kannatuksen on nilmaissut 15 000 ihmistä se on aika edustava otos. Lisäksi ruon 15 000 kannatuksenilmaisun tulosta ei manipiloida eikä muutella millään kertoimella.

        Siinä se ro ja siksi taitaa nuo tekstarigallupit olla totuudenmukaisempia kuin ne muokatut tulokset

        Nimittäin noissa muokkauksissa on todistettu käytettävän intressipiirin mukaisia karkeitakin pyöristyksiä oman suosikin suuntaan. Nimenomaisena tarkoituksena ohjata äänestyskäyttäytymistä.


      • Höpöhöphö..

        Viime vaaleissa tehtiin tuo sama tekstarikysely ja se piti jokseenkin tarkasti paikkansa..Itse en taas ole viralliseen galluppiin koskaan suostunut vaikka 3 kertaa on kysytty.


    • XZ
      • nn

        jeee!!!


    • Otsikossa hymiö:))

      Tuohan se on.

    • .

      http://www.iltasanomat.fi/presidentinvaalit/no-nyt-on-kaikki-nahty---tassa-tulevat-vayrys-rakennekynnet/art-1288442565982.html

    • QQ

      Väyrysellä onn kaikista presidentti ehdokkaista suurin kokemus ulkopolitiikan suhteen, ja laaja kokemus EU-asioissa.

      • "-"

        Nyt näyttää siltä, että järjestäytynyt taantumus on mennyt jonkin verranHaaviston taakse varmistaakseen, ettei Väyrynen pääsisi toiselle kierrokselle.
        Heillä on suuri pelko Väyrysestä, koska käsittävät, että vain Väyrynen voi voittaa Niinistön. Haavistoa käytetään härskisti hyväksi tässä välivaiheessa.
        Jos kaiken hyväksyvä ja kaikkia hyväilevä ajopuun päällä ratsastava Haavisto olisi toisella kierroksella, kokoomuslaiset olisivat varmoja voitostaan.
        Nyt kannattaa keskittää kaikki voimavarat Väyrysen taakse, ettei sellaista virhettä satu, että Haavisto olisi toisella kierroksella, sillä se sataisi suoraan Niinistön laariin


      • ¤¤
        "-" kirjoitti:

        Nyt näyttää siltä, että järjestäytynyt taantumus on mennyt jonkin verranHaaviston taakse varmistaakseen, ettei Väyrynen pääsisi toiselle kierrokselle.
        Heillä on suuri pelko Väyrysestä, koska käsittävät, että vain Väyrynen voi voittaa Niinistön. Haavistoa käytetään härskisti hyväksi tässä välivaiheessa.
        Jos kaiken hyväksyvä ja kaikkia hyväilevä ajopuun päällä ratsastava Haavisto olisi toisella kierroksella, kokoomuslaiset olisivat varmoja voitostaan.
        Nyt kannattaa keskittää kaikki voimavarat Väyrysen taakse, ettei sellaista virhettä satu, että Haavisto olisi toisella kierroksella, sillä se sataisi suoraan Niinistön laariin

        "järjestäytynyt taantumus".... Hyvin sanottu.


      • }}
        "-" kirjoitti:

        Nyt näyttää siltä, että järjestäytynyt taantumus on mennyt jonkin verranHaaviston taakse varmistaakseen, ettei Väyrynen pääsisi toiselle kierrokselle.
        Heillä on suuri pelko Väyrysestä, koska käsittävät, että vain Väyrynen voi voittaa Niinistön. Haavistoa käytetään härskisti hyväksi tässä välivaiheessa.
        Jos kaiken hyväksyvä ja kaikkia hyväilevä ajopuun päällä ratsastava Haavisto olisi toisella kierroksella, kokoomuslaiset olisivat varmoja voitostaan.
        Nyt kannattaa keskittää kaikki voimavarat Väyrysen taakse, ettei sellaista virhettä satu, että Haavisto olisi toisella kierroksella, sillä se sataisi suoraan Niinistön laariin

        Joku niinistöläinen säveltää kiilaa Väyrysen ja Soinin väliin. Kun Väyrynen ja Soini pääsee valtaan loppuu euron tukeminen ja sodanuhka Natoon.


      • onko näin
        ¤¤ kirjoitti:

        "järjestäytynyt taantumus".... Hyvin sanottu.

        järjestäytynyt taantumus =Kokoomus/rkp sekä avustajina hyväuskoiset hölmöt = pöllöhipit= ituhippien alalahko.


    • tilastoa
      • ????????????????????

        Tällä hetkellä ääniä on annettu 98%:D Missä 2%. Väyryseltä on poistunut tuo 2%:D


    • nuorten kanta
      • No kyllä,,

        kun kuunteli perusteluja ehdokkaan valinnasta ym "poliittista" keskustelua niin tuon "vaalin" voi kyllä jättää omaan arvoonsa.


    • Siis 4

      Minun kokemusten mukaan naiset kyllästyneet...
      joka paikassa esiin tunkeviin kiintiöhomoihin...;)

      Niitä tungetaan kuulemma joka paikkaan, telkkarissa tanssikisoihin, sisustusohjelmiin, ruokaohjelmiin, jen... ja nyt kiintiöhomot levittäytyvät presidenttiehdokkaiksikin.

      Heillä ei ole kuulemma mitään homoja vastaan, vaan enemmänkin ärsyttää kiintiöhomojen pakkosyöttö.

    • Iso, komea hetero

      Viimeisin tieto Mtv-uutiset -Lipponen 2 % Hoh, hoh, hoooooooo, ei on heittäydyttävä persialaiselle matolle hohottamaan, hoh, hoh, hoooooo, nostakaa...

    • Asdertson

      Siis tuo Uuden Suolen vai onko se Uusi Sauli tällä palstallakin ruodittu kalluppi?

      Katsopas tätä ja etsi siitä viisi virhettä:

      http://www.uusisuomi.fi/kysely/suosikkisi-suomen-seuraavaksi-presidentiksi

      Arhinmäki puuttuu (kallupuntekijä unohti?)
      Essayeh unohtui.

      Haavisto ja Biaudet koplattiin saman vaihtoehdon alle. Näistä Haavistolla täl ähetkellä Hesarin mukaan 17% kannatus!

      Notta semmoinen "kalluppi".



      Tässä Pohjois-Korean variantti:

      1. Kim Jong-un
      1. Kim Jong-un
      1. Kim Jong-un
      1. Kim Jong-un
      1. Kim Jong-un
      1. Kim Jong-un

      • Haavisto 17% ja yli!

        Olet oikeassa.

        Toivottavsti Pekka Haavisto tulee valituksi presidentiksi, ja tuo Uuden Suomen "kalluppi" päätyy viestinnän oppikirjoihin esimerkkinä siitä, miten kyselyjä ei tule laatia.

        :)


      • QQ
        Haavisto 17% ja yli! kirjoitti:

        Olet oikeassa.

        Toivottavsti Pekka Haavisto tulee valituksi presidentiksi, ja tuo Uuden Suomen "kalluppi" päätyy viestinnän oppikirjoihin esimerkkinä siitä, miten kyselyjä ei tule laatia.

        :)

        Minun kokemusten mukaan naiset kyllästyneet...
        joka paikassa esiin tunkeviin kiintiöhomoihin...;)

        Niitä tungetaan kuulemma joka paikkaan, telkkarissa tanssikisoihin, sisustusohjelmiin, ruokaohjelmiin, jen... ja nyt kiintiöhomot levittäytyvät presidenttiehdokkaiksikin.

        Heillä ei ole kuulemma mitään homoja vastaan, vaan enemmänkin ärsyttää kiintiöhomojen pakkosyöttö.


      • Kiintiökommentoija
        QQ kirjoitti:

        Minun kokemusten mukaan naiset kyllästyneet...
        joka paikassa esiin tunkeviin kiintiöhomoihin...;)

        Niitä tungetaan kuulemma joka paikkaan, telkkarissa tanssikisoihin, sisustusohjelmiin, ruokaohjelmiin, jen... ja nyt kiintiöhomot levittäytyvät presidenttiehdokkaiksikin.

        Heillä ei ole kuulemma mitään homoja vastaan, vaan enemmänkin ärsyttää kiintiöhomojen pakkosyöttö.

        Presidenttiehdokkaat eivät tiettävästi ole asettuneet ehdolle minkään "kiintiölautakunnan" päätöksellä, vaan omien taustapuolueidensa demokraattisen päätöksenteon kautta.

        On siellä pari "kiintiönaistakin", mutta ihan vain koska heidän puolueensa näin päätti toimia. SDP:täkin olisi vetänyt paremmin joku naiskandidaatti, jollaista ei näköjään löytynyt ainakaan Paavo L:n haastajaksi.

        Samalla tavalla voisi ajatella, että Paavo Väyrynen on maaseutu-Suomen kiintiöedustaja ja Timo Soini syrjäytyneiden ylipainoisten ksenofoobikkojen kiintiömannekiini.


      • Kiintiökommentoija

        Kertoo lähinnä MTV3:n lukijakunnasta.

        Väyrynen yliedustettu, Haavisto aliedustettu, Arhinmäki selkeästi yliedustettu.


      • lapsellista touhua

        klikkaa äänestykset kuin kännykkäviestit tms ovat lähinnä BB tv.viihdetason juttuja.

        Ei tulis mieleenkään osallistua moisiin.Kuulin ohimennen muutaman nuoren kaljoittelijan kehuvan että laitoin ainakin kakskymmentä viestii...

        Että lapsettaa ja muka aikuisia ollaan...


    • prian

      vahvasta ja viisasta ei tykkää kukaan,,,,,siks tää paskanen media yrittää kaikensa ,,,et samaankaltainen porukka jatkaa johtamaan FINLANDIA
      tämä maa ja tämä kansa eivät ansaitse noin,,,,ison rangaistuksen
      vihrea puolue on oikeastan setan puolue,,,,,,kun sillä ei ole muita keskustelu
      aiheita kun tasavertaisuudesta ,,,suvaitsevaisuudesta,,,y,m,
      sen kaveri puhui soinille et sukupuoli elämä on jokaisella oma asia,,,,
      näinhän se on,,,,hänen isälläkin oli sukupuolielämä,,,,ja tulos on jalkelasen,,,
      ja ilman näitä jalkeläisia ympärimaailma ei olis elämä,,,,
      ei saivartelu sopii yksinkertaisille,,,,kas,,kas,,,ehto-KAS,,,,
      demarin kaverikin viisasteli,,kun eu-kriisista ja euron säilyttämisesta tuli
      keskustelun,,,,sanomalla,,,ilman euro ei ole elämän,,,,,voi rakas ehdokas
      jos joku työtön ja vielä köyha jolla on eurot vähissä kuule tollaista puhetta
      saattaa miettii,,,,kuinka 400000 eur hetetään roskaan kun ehdokas ehdottomasti tietää ettei koskaan tule valittu,,,,,,? on E;Beaudetista ensinnäkiin
      haavisto sanoi,,,korkealle asemalle ei mennää ilmoittamalla,,,vaan ,,ansaitsemalla,,,näin on,,,väyrysellä on vahvin koulutuksen ja vielä ylivoimainen kokemuksen politiikassa,,,,ajojahti joka aloitti koivisto
      ei ole loppunut vielä,,,,mutta eivät ole loppuneet järkevätkin ihmiset,,

    • Iso, komea hetero

      Väyrynen loisti jälleen eilen vaalikeskustelussa. Niinistöllä ja Lipposella oli vaikeuksia pysyä hereillä. Huono kunto ja ikä painaa toisin kuin Väyrystä, joka on vetreä hetero.

      • Asdertson

        Kyseisen debatin voittajiksi MTV3 nimesi Haaviston, Arhinmäen ja Soinin.

        Ei puhetta Väyrysestä eikä edes Niinistöstä.


    • huh huh

      Niinistö ilmoitti, että hänellä ei ole mielipiteitä, joten turha häntä on kiusata.

    • 444444444444
    • Vantaan-Jäbä

      Ylen uutisissa h-pekka julistettiin jo toiselle kierrokselle. Olen raskaasti eri mieltä.
      Katsotaan viimeinen otatus ja Väyrysen ylivoimainen tietotaito.

    • Muikea Paavo V

      Mäkytellään, mäkytellään. Pitikin uhota taas ennakkoon. Mutta hymy oli Väyrysellä muikea!

    • Mäklyttelijä

      Mäklytellään, mäklytellään, Väyrynen mäklyttelee putoamistaan!

    • Ääliö kepulainen

      Väykyn kannattaja muikuilee!!

    • sonnimies kallupoi

      Sonnimiehen oven suu kalluppi on luotettavin!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      866
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      69
      572
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      32
      473
    Aihe