Suomi24.fi -palsta, miten vältät häiriköinnin...?

stalkkerin uhri

Huh huh. Tein ensi kertaa profiilin tänne "treffit"-saitille. Mukavia tyyppejä kirjoitteli, joskin harmittaa kun siihen viestiboksiin ei mahdu 20 viestiä enempää.
Senkin vuoksi kymmenillä viesteillä spämmäävät tyrkyt ahdistavat vielä enemmän.
Sain itse kimppuuni yhden runoilijamiehen, joka alkoi tunkemaan viestiä viestin perään kun kerran erehdyin ystävällisesti vastaamaan. Ja kun sitten puoleen vuorokauteen en enää reagoinut, niin tuli äkäinen viesti. Selitin hänelle, että saan muitakin viestejä, ja että äkkipikainen kiukuttelu ei ainakaan auta, ja lupasin palata asiaan jos kiinnostun.

Noh, kaveripa jatkoi sitkeää lähestymistään, jonninjoutavaa jorinaa, ja jouduin lopulta estämään hänen viestinsä. Avot, heppu kyhäsi toisen profiilin itselleen ja alkoi sieltä vinkua, miksi olen niin julma, että estin hänet... Ei voi olla totta.

Miten tuollaisesta inboksin täyttäjästä pääsee eroon, hänhän pääsee tekemään kymmeniö ei profiileja. En edes onnistu estämään hänen uusinntaan, "tekninen virhe" tulee. Uskomatonta. Muutenkin, tuo "arvostele profiili" -kohta tähtineen on mielestäni huono uudistus. Katkerat torpatut käyvät siellä laittamassa sen ykkösen. Miten oman persoonan peliin laittamistakin voidaan arvostella kuin näyteikkunasikaa? Riittää, että ne jättävät rauhaan joita en kiinnosta tai joista en kiinnostu!

6

231

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samoin...

Mulle kävi samoin. Estin ensimmäisen profiilin. Teki toisen, jutteli taas mukavia ensin, en tiennyt samaksi, kunnes sama postitusrumba alkoi taas. Tajusin siinä vaiheessa samaksi ihmiseksi ja kysyessäni tunnustikin se. Estin toisen profiilin. Teki kolmannen ja sama kaava kuin toisen profiilin kanssa.

Sen jälkeen olen ollut varovainen jokaisen kanssa, ainakin niiden ensin mukavalta tuntuvien. Kurjaa.

• valitus ei auta

Toivottavasti opitte erottamaan fiksut tapaukset näistä häiriköistä, olette kuitenkin heidän kanssaan alkanut kirjoittelemaan. Tehkää vaatimaton profiili ja valkatkaa itse seuranne, niin ei tarvise pohjasakan kanssa tapella ja käyttää kaikkea energiaa pskaan.

• yksi risti kaksi
        valitus ei auta kirjoitti:

Toivottavasti opitte erottamaan fiksut tapaukset näistä häiriköistä, olette kuitenkin heidän kanssaan alkanut kirjoittelemaan. Tehkää vaatimaton profiili ja valkatkaa itse seuranne, niin ei tarvise pohjasakan kanssa tapella ja käyttää kaikkea energiaa pskaan.

Häiriköt osaavat olla suunnattoman ovelia, että tarvitaan kyllä jo Mensa-kerhon jäsenyys että pysyy kokoajan kärryillä milloin on sellaiseen törmännyt jos jutut ovat ensialkuun järkeviä. En minäkään tiennyt että itkeäkö vai nauraa kun kyllästyttyäni älämölöön valitin siitä yhdelle juuri silloin kirjoittaneelle miehelle, joka sitten ensiksi oli mukamas kauhean ymmärtäväinen, mutta alkoikin lopulta sättiä ja haukkua itsekin. Oli juuri tuollainen tapaus että piti päästä räksyttämään vielä toisenkin profiilin takaa kun estin ekan.

Onhan se nyt p...rkele jos pitää häiriköiden ehdoilla elää ja tehdä profiilistakin joku vaatimaton kuten sinä esität. Tahtoo siis sanoa että profiilissa ei ole yhtään mitään tietoa ja kukaan ei tasan taatusti sinua ikinä mitenkään noteeraa. Koska täällä on huomattu että vähänkään iäkkäämmät miehet eivät ole kiinnostuneita ikäisistään naisista, niin sekin vähä eli melkein olematon huomio mitä heiltä voisi saada lässähtää sitten lopullisesti kun ei omassa profiilissa ole yhtään mitään materiaalia. Kun ei edes sillä täyteen ängetylläkään profiililla saa ketään kiinnostumaan vaikka kirjoittelee useammalle miehelle.

Pidän kovin kummallisena ajatusta että häiriintyneiden uhreiksi joutuneiden pitäisi aina ensimmäiseksi tajuta syyttää itseään ja toimia noita häiriköitä mielistellen tai piilossa itsensä pitäen. Ainoa mitä heidän kanssaan voi tehdä on olla välittämättä heistä. Vähänkin vanhemmalle naiselle tulee niin vähän viestejä että saa kyllä olla ihan totaalinen sekopää että saa sen viestilaatikon täyteen kiukuteltua. Yleensä luovuttavat kyllä vähemmällä.

Jos nyt kovin epäilee ja pelkää jonkun prinssin menettävänsä laatikon tukkeutumiseen, niin ainahan voi laittaa profiiliin jonkin anonyymin s-postiosoitteen. Sellaisen missä ei haittaa että tulee sitä sairasta paskaakin.

• stalkkerin uhri
        valitus ei auta kirjoitti:

Hoh hoh hoo. Minä kun en tuolle hepulle vastaillut sen kummemin, toki aluksi, koska tapanani on kiittää viestistä ja hänen ensimmäinen viestinsä oli aivan asiallinen.

Joten älä höpötä mistään "alkanut kirjoittelemaan" -skeidasta itse.
        Sen jälkeen kun kaverilta alkoi tulla viestejä, joissa oli joku huono runo tai keromus siitä, oliko hän ollut juuri ulkona vai sisällä vai vessassa, niin tajusin, ettei kaikki ole ihan kotona.

Se, että nainen esim. toppatakissakin pipo päässä kaupungilla saa peräänsä jonkun hyypiön ahdistelijan, on varmaankin sinun mielestäsi sen ahdistellun vika :D. Tee itse vaatimaton profiili, luulisi tuolla ajatusmaailmalla olevan kyllä helppoakin. Jep. Ja mitä pohjasakkaan tulee, niin sinuunhan ei siis kannata aikaa tämän enempää tuhlata?

• ei enää kiitos

Maksullisilla palstoilla ei tätä ongelmaa ole. Tulee häiriköille liian kalliiksi pitää useampaa profiilia yllä. Ei sen puoleen, en ole e-kontaktin puolella näihin häiriköihin koskaan törmännyt... 24:lla minulla oli joskus profiili kolmisen viikkoa, ja totesin miestarjonnan olevan enemmän tai vähemmän päästään pipejä... Laitoin lopulta profiilin kiinni. Haistatteluviestien lukeminen ei enää oikein innostanut. Maksupalstalla en ole haistatteluihin tai muuhun törkyilyyn törmännyt.

• kiltisti olen:))

Oho ompas ikävät kokemukset, tykkään itse kirjoittaa paljon pitkästi siis, mutta ymmärrän toki lopettaa jos viestit ei kiinnosta.

Tuo haistattelu on todella ikävää ja täysin turhaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2128
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1776
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1326
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      241
      794
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      732
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      718
    7. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      711
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      566
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      40
      514
    Aihe