Aseksuaalisuus avioliitossa

Pihtari123

Onko täällä muitakin, joilla on kokemusta kyseisestä yhdistelmästä?

Olemme olleet naimisissa miehen kanssa 5 vuotta, seurusteltu ja tunnettu ennen naimisiimenoa toki useampikin vuosi. Minua ei oikeastaan koskaan seksi ole kiinnostanut millään tasolla: ei itsetyydytys eikä itse akti. Menin naimisiin mieheni kanssa , koska hän on aivan ihana ihminen, jonka kanssa on ihana elää. Nautimme toistemme seurasta ja meillä on hauskaa yhdessä. Ainoa mikä liittoamme kaihertaa, on seksi. Minä en haluaisi seksiä ollenkaan ja mies tietysti haluaisi. En siedä myöskään suutelua, mutta kaikenlainen muu läheisyys käy (haliminen, suukottelu, rapsuttaminen, silittäminen...). Seksiä on kyllä edelleen, mutta miehenikin tietää, etten nauti siitä. Hän onneksi myös tietää, ettei se johdu hänestä.

Tällainen ´järjestely´, missä mies ottaa minut silloin kun tykkää on toistaiseksi toiminut suhteellisen hyvin, mutta en enää itse jaksa. Uskon, että miestäkin alkaa hiljalleen tympäistä tällaisen lahnan pukkiminen. Jokainen kerta tuntuu omalla tavallaan raiskaukselta: joku tekee sinulle jotain, mitä et haluaisi hänen tekevän. Joskus näyttelen nauttivani, jota mieheni voisi nauttia oikeasti.

Onko täällä kenties muita aseksuaaleja, jotka ovat ratkaiseet tilanteen jotenkin? Onko ero ollut paras ratkaisu? yksi mitä suoraan ja vilpittömästi ehdotin miehelleni oli se, että hän käy muissa naisissa. Siihen hän ei kuitenkaan suostu, ja ymmärrän, koska hän rakastaa minua liian paljon.

213

11025

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eilen

      Miksi sitten et hae apua ongelmaasi, tarvitset varmaan jotain hormooneita, käy gynellä ja kerro asiasi , Sillä et tule jaksamaan ajan mittaan tällä menolla, ja samalla on miehelläsikin oikeus elää seksuaalisuutensa täysillä jos hän kerran tuntee haluavansa. Asianhan voi korjata joten älä päästä kilttiä miestä käsistäsi vaan sillä että et halua, katso ensin että olet hormooneiden kanssa tasapainossa.

      • Ei nimimerkkiä

        "Asianhan voi korjata"

        En usko, että voi. Enkä usko, että AP haluaa muuksi muuttua. Eikä hänen kuulukaan muuttua. Hänessä ei ole mitään vikaa.

        Vika on siinä, että hän on ruvennut miehen kanssa parisuhteeseen.


      • erggimerggi
        Ei nimimerkkiä kirjoitti:

        "Asianhan voi korjata"

        En usko, että voi. Enkä usko, että AP haluaa muuksi muuttua. Eikä hänen kuulukaan muuttua. Hänessä ei ole mitään vikaa.

        Vika on siinä, että hän on ruvennut miehen kanssa parisuhteeseen.

        No ehkä kuitenkin kannattaisi varmuuden vuoksi tarkistaa ettei taustalla ole hoitamaton fyysinen tai psyykkinen ongelma.


      • toinen aseksuaali
        erggimerggi kirjoitti:

        No ehkä kuitenkin kannattaisi varmuuden vuoksi tarkistaa ettei taustalla ole hoitamaton fyysinen tai psyykkinen ongelma.

        Minä en ole ketjun avaaja, mutta olen myös aseksuaali, ja olen äärimmäisen kyllästynyt fraasiin: "fyysinen tai psyykkinen ongelma".

        Aseksuaalisuus on yksi seksuaalisuuden muoto kuten homo- tai heteroseksuaalisuuskin. Se on luonnollista eikä siinä ole mitään eheytettävää. Ihmisen seksuaalisuuden pakkovääntäminen joksikin muuksi kuin se luonnostaan on, on aina henkistä väkivaltaa. Eikö tätä jo Suomessa opita?


      • raakkuna1

        Kyseessä on kuitenkin aito rakkaus miehesi taholta, koska olette aitoja sielunkumppaneita. Niin mitäs siihen muuta kuin että asia on täysin teidän omanne, ja kun yhdessä olonne on kuitenkin muutoin antoisaa ja turvallisuutta tuovaa kummallekkin, niin kehoitan vapautumaan ahdistuksesta kokonaan, ja antautumaan miehellesi aina silloin kun läheisyydentarve on aitoa ja olet edes hieman lämmennyt ajatukselle. Mutta haluan muistuttaa että aidosti toisiaan rakastavat ihmiset saattavat jossain vanhermmassa ikä vaiheessa siirtyä ihan levollisesti platoniseen rakkauteen, ja silti kokea onnelista yhdessä oloa.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Aseksuaalisuus


      • toinen aseksuaali kirjoitti:

        Minä en ole ketjun avaaja, mutta olen myös aseksuaali, ja olen äärimmäisen kyllästynyt fraasiin: "fyysinen tai psyykkinen ongelma".

        Aseksuaalisuus on yksi seksuaalisuuden muoto kuten homo- tai heteroseksuaalisuuskin. Se on luonnollista eikä siinä ole mitään eheytettävää. Ihmisen seksuaalisuuden pakkovääntäminen joksikin muuksi kuin se luonnostaan on, on aina henkistä väkivaltaa. Eikö tätä jo Suomessa opita?

        tää on taas niin tuota nykyaikaista liberaalia paskaa. missään muussa eliölajissa ei moista luonnottomuutta esiinny. aseksuaalisuus... pah. se on yhtälailla korvien välissä muutki päänvaivat


      • sdfsdfdsfsdfsd

        Käy sääli; miestä että sinuakin.


      • Jutta-K
        toinen aseksuaali kirjoitti:

        Minä en ole ketjun avaaja, mutta olen myös aseksuaali, ja olen äärimmäisen kyllästynyt fraasiin: "fyysinen tai psyykkinen ongelma".

        Aseksuaalisuus on yksi seksuaalisuuden muoto kuten homo- tai heteroseksuaalisuuskin. Se on luonnollista eikä siinä ole mitään eheytettävää. Ihmisen seksuaalisuuden pakkovääntäminen joksikin muuksi kuin se luonnostaan on, on aina henkistä väkivaltaa. Eikö tätä jo Suomessa opita?

        Aseksuaalissa/homoissa/lesboissa ei ole mitään luonnollista, vaikka kuinka niin väitetäänkin. Sanoohan sen järkikin. On fysiologinen totuus että mies ja nainen lisääntyvät, ei mies ja mies/nainen ja nainen. Joten niissä ei ole mitään luonnollista. Mistä nuo johtuu, kuka tietää mutta ei se normaalia ole. Ei heitä tietenkään tarvi vainota mutta ei myöskään uskotella että se olisi luonnollista.


      • Ei-Narinari
        testacles kirjoitti:

        tää on taas niin tuota nykyaikaista liberaalia paskaa. missään muussa eliölajissa ei moista luonnottomuutta esiinny. aseksuaalisuus... pah. se on yhtälailla korvien välissä muutki päänvaivat

        Tämä se vasta onkin luonnollista, toisin kuin kaikenlaiset "herra-rodut" ja "uskonnot" sun muut huuhaat joita on ulost--- siis työnnetty ihmisten kurkusta ja pakkohoettu niin kouluissa kuin kodeissa iät ja ajat.

        Jospa "castrated" testacles menisi ihan tutkittuja ja todistettuja faktoja opiskelemaan, ja jättäisi nämä epäluonnollisuudet kaatopaikkamateriaalit menneisyyteen jotka ilmeisesti sinun päässäsi pyörivät.


      • Ei-Narinari
        Jutta-K kirjoitti:

        Aseksuaalissa/homoissa/lesboissa ei ole mitään luonnollista, vaikka kuinka niin väitetäänkin. Sanoohan sen järkikin. On fysiologinen totuus että mies ja nainen lisääntyvät, ei mies ja mies/nainen ja nainen. Joten niissä ei ole mitään luonnollista. Mistä nuo johtuu, kuka tietää mutta ei se normaalia ole. Ei heitä tietenkään tarvi vainota mutta ei myöskään uskotella että se olisi luonnollista.

        Totta: he eivät suolla kaltaistasi jätettä maailmaan, vaan yrittävät puhdistaa sitä rakkaudella ja ymmäryksellä. ;)


      • tosi rakkautta
        Ei-Narinari kirjoitti:

        Totta: he eivät suolla kaltaistasi jätettä maailmaan, vaan yrittävät puhdistaa sitä rakkaudella ja ymmäryksellä. ;)

        Rakkaus ja ymmärrys ovat kaukana muijasta, joka makaa alla kuin lahna.


      • asdase3r
        toinen aseksuaali kirjoitti:

        Minä en ole ketjun avaaja, mutta olen myös aseksuaali, ja olen äärimmäisen kyllästynyt fraasiin: "fyysinen tai psyykkinen ongelma".

        Aseksuaalisuus on yksi seksuaalisuuden muoto kuten homo- tai heteroseksuaalisuuskin. Se on luonnollista eikä siinä ole mitään eheytettävää. Ihmisen seksuaalisuuden pakkovääntäminen joksikin muuksi kuin se luonnostaan on, on aina henkistä väkivaltaa. Eikö tätä jo Suomessa opita?

        Sekin on henkistä väkivaltaa että aletaan suhteeseen ja kerrotaankin VASTA sitten että ollaan aseksuaaleja, kuten olen useissa tapauksissa kuullut käyneen. Se on itseasiassa pahempaa henkistä väkivaltaa kuin se että sanotaan aseksuaalille siitä että se on fyysinen tai psyykkinen ongelma.


      • Katostaas!!!
        testacles kirjoitti:

        tää on taas niin tuota nykyaikaista liberaalia paskaa. missään muussa eliölajissa ei moista luonnottomuutta esiinny. aseksuaalisuus... pah. se on yhtälailla korvien välissä muutki päänvaivat

        Katsos pari arkista luonto dokkaria niin tietoisuutesi kasvaa!!!

        Eläimissä on todettu esiintyvän lesboutta, homoutta ja tätä aseksuaalisuutta!!
        Elukat vaan on siitä jänniä, että hetero urokset saattaa ottaa naaraan kun naaraan jos mielii. Ihims naaraalla on oikeus ilmaista tälläinen "EN TYKKÄÄ MIEHISTÄ" asia.
        Homoseksuaalit ja aseksuaalit urokset menevät siinä sivussa, kun eivät edes halua/saa paritella esim. laumaeläinten laumoissa niitä naaraita ja silti saavat kyllä hoitaa ne jälkeläiset. JA SILTI NÄMÄ HETERO UROKSET SIITTÄVÄT IHAN HETERO NAARAIDENKIN KANSSA NÄITÄ ERILAISELLA SEKSUAALISUUDELLA VARUSTETTUJA!!!

        Ei ole perinnöllistä eikä sairaus!! Minä ajatellut usienkin, että aika tärkeää lajien säilymisen kannalta!! Kaikkien ei tarvitse lisääntyä, mutta kaikkia tarvitaan!!!


      • Release me..
        toinen aseksuaali kirjoitti:

        Minä en ole ketjun avaaja, mutta olen myös aseksuaali, ja olen äärimmäisen kyllästynyt fraasiin: "fyysinen tai psyykkinen ongelma".

        Aseksuaalisuus on yksi seksuaalisuuden muoto kuten homo- tai heteroseksuaalisuuskin. Se on luonnollista eikä siinä ole mitään eheytettävää. Ihmisen seksuaalisuuden pakkovääntäminen joksikin muuksi kuin se luonnostaan on, on aina henkistä väkivaltaa. Eikö tätä jo Suomessa opita?

        Eroaminen on parasta mitä avaaja voi miehelleen antaa. Ehkäpä puoliso vielä voisi löytää itselleen normaalin naisen..


      • Alma45
        toinen aseksuaali kirjoitti:

        Minä en ole ketjun avaaja, mutta olen myös aseksuaali, ja olen äärimmäisen kyllästynyt fraasiin: "fyysinen tai psyykkinen ongelma".

        Aseksuaalisuus on yksi seksuaalisuuden muoto kuten homo- tai heteroseksuaalisuuskin. Se on luonnollista eikä siinä ole mitään eheytettävää. Ihmisen seksuaalisuuden pakkovääntäminen joksikin muuksi kuin se luonnostaan on, on aina henkistä väkivaltaa. Eikö tätä jo Suomessa opita?

        Seksuaalisuus on normaalia.

        Homoseksuaalisuus taas on epänormaalia aivan kuin insestikin. Silloin on ihmisessä jotakin vikaa ja se täytyy korjata. Vika on aina se että ihmisessä asuu paholainen.

        Homoseksuaalisuus on nykyisin hyväksyttävää kuten moni muukin oksennus mutta ei se siitä NORMAALIA tee! koittakaa nyt ääliöt tajuta. Ihmistä ei ole luotu homoksi


      • 18+45
        raakkuna1 kirjoitti:

        Kyseessä on kuitenkin aito rakkaus miehesi taholta, koska olette aitoja sielunkumppaneita. Niin mitäs siihen muuta kuin että asia on täysin teidän omanne, ja kun yhdessä olonne on kuitenkin muutoin antoisaa ja turvallisuutta tuovaa kummallekkin, niin kehoitan vapautumaan ahdistuksesta kokonaan, ja antautumaan miehellesi aina silloin kun läheisyydentarve on aitoa ja olet edes hieman lämmennyt ajatukselle. Mutta haluan muistuttaa että aidosti toisiaan rakastavat ihmiset saattavat jossain vanhermmassa ikä vaiheessa siirtyä ihan levollisesti platoniseen rakkauteen, ja silti kokea onnelista yhdessä oloa.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Aseksuaalisuus

        AInoa millä voit tilanteen korjata on että menet psykiatrille ja hän päättää onko normaalia. Ehkä on ja älä vain itseäsi muuta.
        Mutta sen sijaan anna miehellesi lupa käydä huorissa niin paljon kuin haluaa.
        Reilu peli.


      • Tuommonen vaan
        Katostaas!!! kirjoitti:

        Katsos pari arkista luonto dokkaria niin tietoisuutesi kasvaa!!!

        Eläimissä on todettu esiintyvän lesboutta, homoutta ja tätä aseksuaalisuutta!!
        Elukat vaan on siitä jänniä, että hetero urokset saattaa ottaa naaraan kun naaraan jos mielii. Ihims naaraalla on oikeus ilmaista tälläinen "EN TYKKÄÄ MIEHISTÄ" asia.
        Homoseksuaalit ja aseksuaalit urokset menevät siinä sivussa, kun eivät edes halua/saa paritella esim. laumaeläinten laumoissa niitä naaraita ja silti saavat kyllä hoitaa ne jälkeläiset. JA SILTI NÄMÄ HETERO UROKSET SIITTÄVÄT IHAN HETERO NAARAIDENKIN KANSSA NÄITÄ ERILAISELLA SEKSUAALISUUDELLA VARUSTETTUJA!!!

        Ei ole perinnöllistä eikä sairaus!! Minä ajatellut usienkin, että aika tärkeää lajien säilymisen kannalta!! Kaikkien ei tarvitse lisääntyä, mutta kaikkia tarvitaan!!!

        Mitä olen itse luontodokkareita katsonut, niin kyllä se on naaras, joka päättää kuka pääsee ja milloin pääsee "pukille", tapahtui urosten välisessä voimainmittelöissä kuinka tahansa. Aikamoista kosiskelua ja nuhjaamista se silloinkin edellyttää.


      • apua lötyy
        toinen aseksuaali kirjoitti:

        Minä en ole ketjun avaaja, mutta olen myös aseksuaali, ja olen äärimmäisen kyllästynyt fraasiin: "fyysinen tai psyykkinen ongelma".

        Aseksuaalisuus on yksi seksuaalisuuden muoto kuten homo- tai heteroseksuaalisuuskin. Se on luonnollista eikä siinä ole mitään eheytettävää. Ihmisen seksuaalisuuden pakkovääntäminen joksikin muuksi kuin se luonnostaan on, on aina henkistä väkivaltaa. Eikö tätä jo Suomessa opita?

        .................... Olisko reilua tällaisilta ihmisiltä että he kertoisivat jo seurustelun alkuvaiheessa että voidaan mennä yhteen mutta en halua seksiä koskaan ............. Että jos haluat jatkaa niin tiedät että emme rakastele koskaan ..... Kyllä hormooni tasapaino kannattais tutkia .. ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ===== Minä seurustelin 62v naisen kanssa hänellä alkoi halut vähän hiipua puolen vuoden jälkeen Hä haki hormoni tarrat ................... Jo viikon käytön jälkeen halut palasi ..Kun hän vähän silitti mua niin sanoi että "mirrin" suu on jo ihan märkä ...? sitten mentiinkin makkariin ,,,,,,, Ja voi jee kunteki hyvää kummallakkin


      • pöpilään vain
        toinen aseksuaali kirjoitti:

        Minä en ole ketjun avaaja, mutta olen myös aseksuaali, ja olen äärimmäisen kyllästynyt fraasiin: "fyysinen tai psyykkinen ongelma".

        Aseksuaalisuus on yksi seksuaalisuuden muoto kuten homo- tai heteroseksuaalisuuskin. Se on luonnollista eikä siinä ole mitään eheytettävää. Ihmisen seksuaalisuuden pakkovääntäminen joksikin muuksi kuin se luonnostaan on, on aina henkistä väkivaltaa. Eikö tätä jo Suomessa opita?

        Eli tarvitset aikuisen huolehtimaan sinusta kuin lapsesta mutta et harrasta seksiä, kukapa se haluaisikaan vanhempiensa kanssa sitä harrastaa.

        Ehkä tarvitset mielenterveyden tukihenkilön avioliiton sijasta sillä seksi kuuluu avioliittoon ja se kuuluumyös normaaliin ihmisen kehitykseenkin.

        Kyllä se on mielenterveydellinen ongelma kuten sanoit tuo aseksuaalisuus.Joo ei ole kiellettyä olla sellainen kuin on vaikkakin mt-ongelmainen.


      • eräs nainen
        raakkuna1 kirjoitti:

        Kyseessä on kuitenkin aito rakkaus miehesi taholta, koska olette aitoja sielunkumppaneita. Niin mitäs siihen muuta kuin että asia on täysin teidän omanne, ja kun yhdessä olonne on kuitenkin muutoin antoisaa ja turvallisuutta tuovaa kummallekkin, niin kehoitan vapautumaan ahdistuksesta kokonaan, ja antautumaan miehellesi aina silloin kun läheisyydentarve on aitoa ja olet edes hieman lämmennyt ajatukselle. Mutta haluan muistuttaa että aidosti toisiaan rakastavat ihmiset saattavat jossain vanhermmassa ikä vaiheessa siirtyä ihan levollisesti platoniseen rakkauteen, ja silti kokea onnelista yhdessä oloa.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Aseksuaalisuus

        Miksi mennä avioliittoon jos on kummallinen hörhö eikä itsekeskeisyytensä takia sitten anna toisen oikeuksia.

        Naisena en olisi tuollaisen tumpelon kanssa naimisissa juoksisin karkuun ja nopeasti.Mies parka hältä räjähtää kohta pallit.


      • 234234234
        Jutta-K kirjoitti:

        Aseksuaalissa/homoissa/lesboissa ei ole mitään luonnollista, vaikka kuinka niin väitetäänkin. Sanoohan sen järkikin. On fysiologinen totuus että mies ja nainen lisääntyvät, ei mies ja mies/nainen ja nainen. Joten niissä ei ole mitään luonnollista. Mistä nuo johtuu, kuka tietää mutta ei se normaalia ole. Ei heitä tietenkään tarvi vainota mutta ei myöskään uskotella että se olisi luonnollista.

        Ihan normaalia ja luonnollista on aseksuaalisuus, homous ja lesbous. Kyseessä on vain luonnon oma valinta syntyvyyden rajoittamiseen ja ylikansoittumiseen.


      • naimatamuuden lahja
        Ei nimimerkkiä kirjoitti:

        "Asianhan voi korjata"

        En usko, että voi. Enkä usko, että AP haluaa muuksi muuttua. Eikä hänen kuulukaan muuttua. Hänessä ei ole mitään vikaa.

        Vika on siinä, että hän on ruvennut miehen kanssa parisuhteeseen.

        sex on (sängyssä) primitiivi ele, se mielisairautta, hyvänolon lähteillä olisi paremminkin käyttöä, sitähän Jeesuskin tarkoitti sanoessaan ettei siellä naida ja eikä mennä naimisiin, olisiko Jeesuksen kanssa niin, jos nainen tahtoo, se nai, mutta kirkko ja miehet ei, kirkoissa on siksi hyvä ruletti


      • lumienkelitär79
        toinen aseksuaali kirjoitti:

        Minä en ole ketjun avaaja, mutta olen myös aseksuaali, ja olen äärimmäisen kyllästynyt fraasiin: "fyysinen tai psyykkinen ongelma".

        Aseksuaalisuus on yksi seksuaalisuuden muoto kuten homo- tai heteroseksuaalisuuskin. Se on luonnollista eikä siinä ole mitään eheytettävää. Ihmisen seksuaalisuuden pakkovääntäminen joksikin muuksi kuin se luonnostaan on, on aina henkistä väkivaltaa. Eikö tätä jo Suomessa opita?

        niinpä, samaa olen itsestäni epäillyt jo vuosia, silloin oikeastaan sain tietää tällaisesta ihmis ryhmästä ja pystyin täten kategorisoimaan itseni,,ja yhtäkkiä ei enää tuntunutkaan että olisin jokin tunnekylmä lahna...ja samasta syystä pelottaa ruveta koskaan seurustelemaan vaikka oman perheen haluaisinkin..


      • nfndsfn
        testacles kirjoitti:

        tää on taas niin tuota nykyaikaista liberaalia paskaa. missään muussa eliölajissa ei moista luonnottomuutta esiinny. aseksuaalisuus... pah. se on yhtälailla korvien välissä muutki päänvaivat

        ja missä muissa eliölajeissa naiskennellaan ristiin rastiin vain oman mielihyvän takia ?? minä kun luulin että ne tekevät sitä lisääntymisen toivossa...


      • tueu5tutwu
        tosi rakkautta kirjoitti:

        Rakkaus ja ymmärrys ovat kaukana muijasta, joka makaa alla kuin lahna.

        u sir...are an asshole !!!


      • Kylmä kala niiin ihana
        tosi rakkautta kirjoitti:

        Rakkaus ja ymmärrys ovat kaukana muijasta, joka makaa alla kuin lahna.

        Näin on! Avioliittoon kuuluu seksi ja jos siitä ei osaa nauttia on aika mennä seksiterapeutille.


      • tepa3
        Alma45 kirjoitti:

        Seksuaalisuus on normaalia.

        Homoseksuaalisuus taas on epänormaalia aivan kuin insestikin. Silloin on ihmisessä jotakin vikaa ja se täytyy korjata. Vika on aina se että ihmisessä asuu paholainen.

        Homoseksuaalisuus on nykyisin hyväksyttävää kuten moni muukin oksennus mutta ei se siitä NORMAALIA tee! koittakaa nyt ääliöt tajuta. Ihmistä ei ole luotu homoksi

        Näin on totuus ei pala tulessakaan!


      • iem
        Ei nimimerkkiä kirjoitti:

        "Asianhan voi korjata"

        En usko, että voi. Enkä usko, että AP haluaa muuksi muuttua. Eikä hänen kuulukaan muuttua. Hänessä ei ole mitään vikaa.

        Vika on siinä, että hän on ruvennut miehen kanssa parisuhteeseen.

        Jos ei kukaan ala miehen kanssa parisuhteeseen, niin maailmasta loppuu myös naiset. Ajatelkaapa sitä asiaa pikku päessään.


      • Miehe.
        testacles kirjoitti:

        tää on taas niin tuota nykyaikaista liberaalia paskaa. missään muussa eliölajissa ei moista luonnottomuutta esiinny. aseksuaalisuus... pah. se on yhtälailla korvien välissä muutki päänvaivat

        Onko aseksuaalisuus päänvaiva?
        Itelleni omasta aseksuaalisuudestani ei ole vaivaa lainkaan.
        Olen heteroaseksuaali. Eli näen naisissa kauneutta jne. Voin ihastua heidän ulkonäköön ja olemukseen, mutta seksiä ei tee mieli.
        Itse voisin kelpuuttaa itelleni puolisokseen vain toisen aseksuaalin. Tällöin ei pääse syntymään tällaista ongelmaa, mitä aiheen aloittajalla on.


      • näinkö on
        Katostaas!!! kirjoitti:

        Katsos pari arkista luonto dokkaria niin tietoisuutesi kasvaa!!!

        Eläimissä on todettu esiintyvän lesboutta, homoutta ja tätä aseksuaalisuutta!!
        Elukat vaan on siitä jänniä, että hetero urokset saattaa ottaa naaraan kun naaraan jos mielii. Ihims naaraalla on oikeus ilmaista tälläinen "EN TYKKÄÄ MIEHISTÄ" asia.
        Homoseksuaalit ja aseksuaalit urokset menevät siinä sivussa, kun eivät edes halua/saa paritella esim. laumaeläinten laumoissa niitä naaraita ja silti saavat kyllä hoitaa ne jälkeläiset. JA SILTI NÄMÄ HETERO UROKSET SIITTÄVÄT IHAN HETERO NAARAIDENKIN KANSSA NÄITÄ ERILAISELLA SEKSUAALISUUDELLA VARUSTETTUJA!!!

        Ei ole perinnöllistä eikä sairaus!! Minä ajatellut usienkin, että aika tärkeää lajien säilymisen kannalta!! Kaikkien ei tarvitse lisääntyä, mutta kaikkia tarvitaan!!!

        "Eläimissä on todettu esiintyvän lesboutta, homoutta ja tätä aseksuaalisuutta!!"

        Mitä muuta on todettu? Raivohulluutta, murhanhimoa, väkivaltaisuutta ja ties mitä, kaikki kuuluu luontoon, eiksje?


      • ---
        nfndsfn kirjoitti:

        ja missä muissa eliölajeissa naiskennellaan ristiin rastiin vain oman mielihyvän takia ?? minä kun luulin että ne tekevät sitä lisääntymisen toivossa...

        Muunmuassa simpanssit ja delfiinit harrastavat seksiä, muutenkin kuin lisääntymistarkoituksessa. Ja siinä ei ole sukupuolellakaan väliä.


      • mieli pide
        näinkö on kirjoitti:

        "Eläimissä on todettu esiintyvän lesboutta, homoutta ja tätä aseksuaalisuutta!!"

        Mitä muuta on todettu? Raivohulluutta, murhanhimoa, väkivaltaisuutta ja ties mitä, kaikki kuuluu luontoon, eiksje?

        niin mitä olete mieltä onk o seksin harjoittajat hitlereitä?


      • sdfpijdpfjo
        Tuommonen vaan kirjoitti:

        Mitä olen itse luontodokkareita katsonut, niin kyllä se on naaras, joka päättää kuka pääsee ja milloin pääsee "pukille", tapahtui urosten välisessä voimainmittelöissä kuinka tahansa. Aikamoista kosiskelua ja nuhjaamista se silloinkin edellyttää.

        Itseasiassa kyllä se naaras päättää juu osaksi. AIka väkinäistä se on silti.


      • obolnlonlon
        näinkö on kirjoitti:

        "Eläimissä on todettu esiintyvän lesboutta, homoutta ja tätä aseksuaalisuutta!!"

        Mitä muuta on todettu? Raivohulluutta, murhanhimoa, väkivaltaisuutta ja ties mitä, kaikki kuuluu luontoon, eiksje?

        Millon eläin on suunnitellut turhan "murhan" ?
        - eläin ei murhaa vaan selviytyy!!

        Raivohullu eläin patistetaan ulos laumasta tai ympärillä olveta välttelevät!!!
        Sama pätee ylenpalttiseen väkivaltaan!

        Normaali on normaalia niin kauan kun se ei satuta ketään!
        Satuttavatko seksuaalivähemmistön edustejat ketään? Satuttavatko toisiaan?
        VASTAUS: EI!!!

        Satuttaako pedofiili ympärillä olevia? Satuttaako uhrejaan?
        VASTAUS: KYLLÄ!

        Päätellä voi siis että pedofilia ei ole normaalia, mutta homous, lesbous ja aseksuaalisuus on!!

        Olen sitä mieltä että niin kauan kuin jokin ei muita satuta tai ole haitaksi itelle tai ympristölle, sallittakoon se sitten :)


      • Pikku pää
        iem kirjoitti:

        Jos ei kukaan ala miehen kanssa parisuhteeseen, niin maailmasta loppuu myös naiset. Ajatelkaapa sitä asiaa pikku päessään.

        Sehän se tarkoitus onkin. Maaapallo on ylikansoitettu ja kaikille ei riitä ravintoa eikä varsinkaan puhdasta juomavettä. Myös "Äiti Maa" kärsii saasteista ym. ongelmista, joita ylikansoittaminen aiheuttaa. Eli kaikki kärsii. Tämä siis on luonnon menetelmä korjata asia kuten joku jo edellä mainitsikin.


      • aseks nainen
        Jutta-K kirjoitti:

        Aseksuaalissa/homoissa/lesboissa ei ole mitään luonnollista, vaikka kuinka niin väitetäänkin. Sanoohan sen järkikin. On fysiologinen totuus että mies ja nainen lisääntyvät, ei mies ja mies/nainen ja nainen. Joten niissä ei ole mitään luonnollista. Mistä nuo johtuu, kuka tietää mutta ei se normaalia ole. Ei heitä tietenkään tarvi vainota mutta ei myöskään uskotella että se olisi luonnollista.

        Onko se luonnollista, että pyritään lisääntymään ja silti käytetään ehkäisyä?

        Aseksuaalikin saattaa haluta lapsen ja pystyy yhdyntään, mutta raskaaksi tulemiseen voi riittää yksi pikainen pano eikä tarvita loppuelämän kestävää naiskentelua.

        On täysin normaalia ja oikein, että kun ei tunne halua saada lapsi (kuten minä), ei halua sitä lapsentekotoimitukseenkaan. Eipähän tule vahinkoja! Ja olen tosi onnellinen, ettei koskaan elämässäni ole ollut tarvetta juosta kapakoissa etsimässä yhden illan seuraa vakituisen puuttuessa.


      • näinkö on
        obolnlonlon kirjoitti:

        Millon eläin on suunnitellut turhan "murhan" ?
        - eläin ei murhaa vaan selviytyy!!

        Raivohullu eläin patistetaan ulos laumasta tai ympärillä olveta välttelevät!!!
        Sama pätee ylenpalttiseen väkivaltaan!

        Normaali on normaalia niin kauan kun se ei satuta ketään!
        Satuttavatko seksuaalivähemmistön edustejat ketään? Satuttavatko toisiaan?
        VASTAUS: EI!!!

        Satuttaako pedofiili ympärillä olevia? Satuttaako uhrejaan?
        VASTAUS: KYLLÄ!

        Päätellä voi siis että pedofilia ei ole normaalia, mutta homous, lesbous ja aseksuaalisuus on!!

        Olen sitä mieltä että niin kauan kuin jokin ei muita satuta tai ole haitaksi itelle tai ympristölle, sallittakoon se sitten :)

        "Olen sitä mieltä että niin kauan kuin jokin ei muita satuta tai ole haitaksi itelle tai ympristölle, sallittakoon se sitten :)"

        Miten eläimiin sekaantujat? Tammaa tuskin sattuu, kissa on varmaan eri juttu.


      • näinkö on
        näinkö on kirjoitti:

        "Olen sitä mieltä että niin kauan kuin jokin ei muita satuta tai ole haitaksi itelle tai ympristölle, sallittakoon se sitten :)"

        Miten eläimiin sekaantujat? Tammaa tuskin sattuu, kissa on varmaan eri juttu.

        "- eläin ei murhaa vaan selviytyy!!"

        Kyllä eläinkunnassa naaraasta tapellessa tulla vaikka ruumita. Vaikea olis käräjillä vedota siihen...


      • keskustelua kehiin
        asdase3r kirjoitti:

        Sekin on henkistä väkivaltaa että aletaan suhteeseen ja kerrotaankin VASTA sitten että ollaan aseksuaaleja, kuten olen useissa tapauksissa kuullut käyneen. Se on itseasiassa pahempaa henkistä väkivaltaa kuin se että sanotaan aseksuaalille siitä että se on fyysinen tai psyykkinen ongelma.

        Meillä se meni niin, että jo ennen varsinaista suhdetta tuli ilmi, ettei naimatouhut kiinnosta, ja kun suhde sitten syntyi, niin oli aiheellista muistuttaa asiasta jo ennen kuin toinen ehti mitään halutakaan. Se oli vähän sellainen "voin kyllä seurustella kanssasi, mutta tässä on ehdot" -homma, eli suhde käy mutta naiskentelu ei.

        Se oli molemmille ihan okei sillä tavalla, asiasta ei tullut mitään ongelmaa.
        Sinänsä ajattelen kyllä, että vaikken itse koe seksiä lainkaan oleelliseksi osaksi elämää (täysin turhaa touhua ellei halua lapsia), niin olisi epäreilua heittää tällainen uutinen päin näköä vasta silloin kun toinen jo riisuu vaatteita päältään. Se olisi vähän sama, kuin ilmoittaisi vuosien heteroseurustelun jälkeen olevansa oikeasti homoseksuaali ja tienneensä sen jo ennen suhdetta - asiassa itsessään ei ole vikaa, vaan siinä että on uskotellut ja antanut ymmärtää toiselle jotain muuta.

        Mielestäni näistä tilanteista selviää ihan hyvin keskustelemalla. Jos vastapuoli ei halua ymmärtää ja vaatii toiselta asioita joita toinen ei halua tehdä, ei siitä silloin kovin hyvälaatuista suhdettakaan voi tulla.


      • Ei-Narinari kirjoitti:

        Tämä se vasta onkin luonnollista, toisin kuin kaikenlaiset "herra-rodut" ja "uskonnot" sun muut huuhaat joita on ulost--- siis työnnetty ihmisten kurkusta ja pakkohoettu niin kouluissa kuin kodeissa iät ja ajat.

        Jospa "castrated" testacles menisi ihan tutkittuja ja todistettuja faktoja opiskelemaan, ja jättäisi nämä epäluonnollisuudet kaatopaikkamateriaalit menneisyyteen jotka ilmeisesti sinun päässäsi pyörivät.

        syö sinä fruittari persees


      • nfndsfn kirjoitti:

        ja missä muissa eliölajeissa naiskennellaan ristiin rastiin vain oman mielihyvän takia ?? minä kun luulin että ne tekevät sitä lisääntymisen toivossa...

        bonobot tekee niin


      • Anonyymi
        asdase3r kirjoitti:

        Sekin on henkistä väkivaltaa että aletaan suhteeseen ja kerrotaankin VASTA sitten että ollaan aseksuaaleja, kuten olen useissa tapauksissa kuullut käyneen. Se on itseasiassa pahempaa henkistä väkivaltaa kuin se että sanotaan aseksuaalille siitä että se on fyysinen tai psyykkinen ongelma.

        Tavallaan olen samaa mieltä, että on väärin ryhtyä sitoutuneeseen suhteeseen kertomattaan seksuaalista suuntautumistaan, jos se saattaa aiheuttaa ongelmia. MUTTA moni aseksuaali ei itsekään tiedä olevansa aseksuaali mennessään naimisiin. Missä tapauksessa ei tietenkään voi syyttää ketään, on vain käynyt epäonninen yhteensattuma.


      • Anonyymi
        eräs nainen kirjoitti:

        Miksi mennä avioliittoon jos on kummallinen hörhö eikä itsekeskeisyytensä takia sitten anna toisen oikeuksia.

        Naisena en olisi tuollaisen tumpelon kanssa naimisissa juoksisin karkuun ja nopeasti.Mies parka hältä räjähtää kohta pallit.

        Juu hah hah kun naurattaa. Keksijä vielä vähän parempaa.


      • Anonyymi
        Katostaas!!! kirjoitti:

        Katsos pari arkista luonto dokkaria niin tietoisuutesi kasvaa!!!

        Eläimissä on todettu esiintyvän lesboutta, homoutta ja tätä aseksuaalisuutta!!
        Elukat vaan on siitä jänniä, että hetero urokset saattaa ottaa naaraan kun naaraan jos mielii. Ihims naaraalla on oikeus ilmaista tälläinen "EN TYKKÄÄ MIEHISTÄ" asia.
        Homoseksuaalit ja aseksuaalit urokset menevät siinä sivussa, kun eivät edes halua/saa paritella esim. laumaeläinten laumoissa niitä naaraita ja silti saavat kyllä hoitaa ne jälkeläiset. JA SILTI NÄMÄ HETERO UROKSET SIITTÄVÄT IHAN HETERO NAARAIDENKIN KANSSA NÄITÄ ERILAISELLA SEKSUAALISUUDELLA VARUSTETTUJA!!!

        Ei ole perinnöllistä eikä sairaus!! Minä ajatellut usienkin, että aika tärkeää lajien säilymisen kannalta!! Kaikkien ei tarvitse lisääntyä, mutta kaikkia tarvitaan!!!

        Yli 400 kaksosparin tutkimus osoittaa, että miesten homoseksuaalisuus on voimakkaasti perinnöllistä.
        tekniikka&talous, alkuper. lähde New Scientist


      • Anonyymi
        nfndsfn kirjoitti:

        ja missä muissa eliölajeissa naiskennellaan ristiin rastiin vain oman mielihyvän takia ?? minä kun luulin että ne tekevät sitä lisääntymisen toivossa...

        Esimerkiksi delfiinit ja ihmisen läheisin sukulainen bonobono harrastavat seksiä huvin vuoksi. Bonobot myöd silittelevät, pitävät kädestä, pussailevat ja tuijottelevat toisiaan silmiin. Monet eläinlajit masturboivat, apuvälineinkin. Myös fetisismiä, esim ori voi kiihottua paikassa, jossa saanut aiemmin astua naaraan.
        Eläimillä havaittu myös raiskauksia, kuolleen parittelua, biseksuaalisuutta sekä inter-ja transsukupuolista käyttäytymistä. Wikipedia


    • huono kunto?

      Jos on huono fyysinen kunto, ei välttämättä seksikään kiinnosta. Terve sielu terveessä ruumissa, sano.

      • Onnistumisia tulee

        Oikeastaan ehkä päin vastoin. Jos on lihakset oikein timmissä kunnossa voi olla niin että se estää kunnollisia tuntemuksia. Siksi monella naisella vasta paras vaihe alkaa noin 40 vuoden paikkeilla tai jopa myöhemmin.
        Olin aikanaan erään rouvan kanssa jonka mies ei ollut koskaan saanut häntä vietyä orgasmiin asti ja liitto oli väljähtynyt. Ei mennyt kovinkaan kauan, kun onnistuimme. Hän piti sitä ihmeenä. Minusta se oli vaan hänen muuttumisensa ja kypsymisensä seurausta. En koe olevani mitään erityistä miehenä.
        Hyvää kannattaa odottaa.


    • Niin se on

      >AP:lle sanoisin ,että minulla on samanlainen nainen 45v. Tuntuu uskomattomalta
      kun miehenä ei saa kuin 4 krt/vuosi .Olen joskus miettinyt salasuhdetta ,mutta
      en ole päässyt vielä siihen asteeseen.

      • Joku vaan

        Minulla on erittäin seksuaalinen vaimo mutta seksiä ei ole ollut vuosikausiin, koska hän on menettänyt kiinnostuksensa minuun. Olisin kyllä "saanut" säännöllisestikin, mutta kuka nyt tahtoisi vastenmielistä tai edes välinpitämätöntä seksiä.


      • tiedänpähän tämän
        Joku vaan kirjoitti:

        Minulla on erittäin seksuaalinen vaimo mutta seksiä ei ole ollut vuosikausiin, koska hän on menettänyt kiinnostuksensa minuun. Olisin kyllä "saanut" säännöllisestikin, mutta kuka nyt tahtoisi vastenmielistä tai edes välinpitämätöntä seksiä.

        ööö... Mistäs ihmeestä sinulla joku vaan on kanttia sanoa että vaimosi on erittäin seksuaalinen, jos hän ei ole kanssasi kerran seksiä halunnut vuosiin? Käykö hän vieraissa vai mistä hänen seksuaalisuutensa tiedät?

        Jos tarkoitat että on seksuaalisia haluja herättävän näköinen ja käyttäytyy flirttaillen, niin se on totisesti eri asia. Monet kiihottavasti pukeutuvat ja käyttäytyvät naiset ovat aseksuaaleja, eli oikeasti itse seksi ei kiinnosta eikä sytytä.


      • elämän kaari
        tiedänpähän tämän kirjoitti:

        ööö... Mistäs ihmeestä sinulla joku vaan on kanttia sanoa että vaimosi on erittäin seksuaalinen, jos hän ei ole kanssasi kerran seksiä halunnut vuosiin? Käykö hän vieraissa vai mistä hänen seksuaalisuutensa tiedät?

        Jos tarkoitat että on seksuaalisia haluja herättävän näköinen ja käyttäytyy flirttaillen, niin se on totisesti eri asia. Monet kiihottavasti pukeutuvat ja käyttäytyvät naiset ovat aseksuaaleja, eli oikeasti itse seksi ei kiinnosta eikä sytytä.

        edelliselle: monet miehet ovat seksiasioissa vain itsensä tyydyttäjiä. vaikeaa sellaisen kanssa on innostua jatkuvasti, kun tietää tuloksen etukäteen.
        kyllä minäkin olin 20 vuotta sitten seksuaalinen, mutta silloinen kaveri kävi vissiin 4 naisen luona kerrallaan. seksin takia ainostaan en olisi jatkanut hänen kanssaan.

        sitten tapasin nykyisen mieheni, joka oli aika tompelo niissä asioissa alusta lähtien. mutta hänellä on niin paljon muita hyviä ominaisuuksia. nyt meillä ei ole ollut seksiä enään 15 vuoteen. alkuun se oli vaikeata, mutta nyt olen tottunut siihen, enkä vaihtaisi miestäni. ja hänkin näyttää olevan kiinni minussa henkisesti.
        uskon, että aseksuaaleja on ja ymmärrän heitä, olematta itse sitä alunperin.


      • Anonyymi

        Niin olen minäkin miettinyt, omasta ilosta ei ole mihinkään. Vierasta pitäisi saada ja paljon.


    • Pihtari123

      Monia asioita on vaikea ymmärtää, jos ei itse ole kokenut sitä. Tuntuu, että seksuaalisuus on yksi niistä. Koska aseksuaalisuus poikkeaa normaalista luonnollisesta käyttäytymisestä, aletaan sille etsimään syitä. Aseksuaalissa saatetaan käsittää olevan jotain ´vikaa´ kun ei seksi maistu.

      Rehellisesti sanottuna minua ei haittaa vaikken koskaan elämässäni tulisi haluamaankaan seksiä. Asia ei haittaa minua muutoin kuin mieheni ja liittoomme kannalta. En koe, että aseksuaalisuuteni olisi asia, jota pitäisi itsessään muuttaa. Hormonit minulla on kunnossa ja liikuntaa harrastan päivittäin olen normaalipainoinen. Kaikki nuo kieltämättä ovat asioita, jotka voivat vähentää haluttomuutta jos eivät ole kunnossa. Tässä onkin se, että kaikki on kunnossa, muttei haluta.

      oku sanoikin mielestäni hyvin: "Vika on siinä, että hän on ruvennut miehen kanssa parisuhteeseen." Olenkin halunnut mennä hänen kanssaan naimisiin hänen persoonansa takia, en fyysisestin himojen takia (mitä siis ei olekaan).

      • Ei nimimerkkiä

        "Olenkin halunnut mennä hänen kanssaan naimisiin hänen persoonansa takia"

        Joo, mutta oma halu on liian itsekäs peruste parisuhteelle. Tämä on ihan sama, kuin jos vain toinen puolisoista haluaa/suostuu tekemään lapsia. Vaikka olisi kuinka hieno persoona ja rakastaisi miten paljon, parisuhteeseen ei pidä ruveta, jos ristiriita on niin perustavanlaatuinen.


      • naisen ongelma
        Ei nimimerkkiä kirjoitti:

        "Olenkin halunnut mennä hänen kanssaan naimisiin hänen persoonansa takia"

        Joo, mutta oma halu on liian itsekäs peruste parisuhteelle. Tämä on ihan sama, kuin jos vain toinen puolisoista haluaa/suostuu tekemään lapsia. Vaikka olisi kuinka hieno persoona ja rakastaisi miten paljon, parisuhteeseen ei pidä ruveta, jos ristiriita on niin perustavanlaatuinen.

        Eräs kokenut naisgynekologi kirjoitt että naisen seksuaalinen aktiivisuus on voimkkaimmillaan rakastumisen mielentilassa. Tämä ei ole mikään harvinainen ilmiö. Minullekin se on käynyt kaksi kertaa. Tunnen siis halua vain rakastumishuumassa. Sitten huuman hälvetessä ei tunne enää mitään ja seksi olisi pelkkää hyväksikäyttöä jos siihen suostuisi.

        Monet naiset suostuvatkin vain miehen mieliksi ilman omaa kiihottumista, näitä sitten miehet moittivat ns. lahnoiksi ymmärtämättä sen palveluksen arvoa ja ongelmaa.

        Olen läksyni oppinut ja elän yksin. Seksi ei kiinnosta ollenkaan. vain syliä joskus kaipaa.


      • 4 + 16
        naisen ongelma kirjoitti:

        Eräs kokenut naisgynekologi kirjoitt että naisen seksuaalinen aktiivisuus on voimkkaimmillaan rakastumisen mielentilassa. Tämä ei ole mikään harvinainen ilmiö. Minullekin se on käynyt kaksi kertaa. Tunnen siis halua vain rakastumishuumassa. Sitten huuman hälvetessä ei tunne enää mitään ja seksi olisi pelkkää hyväksikäyttöä jos siihen suostuisi.

        Monet naiset suostuvatkin vain miehen mieliksi ilman omaa kiihottumista, näitä sitten miehet moittivat ns. lahnoiksi ymmärtämättä sen palveluksen arvoa ja ongelmaa.

        Olen läksyni oppinut ja elän yksin. Seksi ei kiinnosta ollenkaan. vain syliä joskus kaipaa.

        "Monet naiset suostuvatkin vain miehen mieliksi ilman omaa kiihottumista, näitä sitten miehet moittivat ns. lahnoiksi ymmärtämättä sen palveluksen arvoa ja ongelmaa."

        Mikä on karhunpalveluksen arvo?

        Miehet ovat kyllä ihan pihalla, koska kuvittelevat normaalin, heteroseksuaalisen naisen kiihottuvan miehestään, jos tässä ei ole mitään erityistä vikaa.


      • *****
        naisen ongelma kirjoitti:

        Eräs kokenut naisgynekologi kirjoitt että naisen seksuaalinen aktiivisuus on voimkkaimmillaan rakastumisen mielentilassa. Tämä ei ole mikään harvinainen ilmiö. Minullekin se on käynyt kaksi kertaa. Tunnen siis halua vain rakastumishuumassa. Sitten huuman hälvetessä ei tunne enää mitään ja seksi olisi pelkkää hyväksikäyttöä jos siihen suostuisi.

        Monet naiset suostuvatkin vain miehen mieliksi ilman omaa kiihottumista, näitä sitten miehet moittivat ns. lahnoiksi ymmärtämättä sen palveluksen arvoa ja ongelmaa.

        Olen läksyni oppinut ja elän yksin. Seksi ei kiinnosta ollenkaan. vain syliä joskus kaipaa.

        On samanlaisia miehiä, joten ei ole välttämätöntä elää yksin ja jäädä kaikesta muusta paitsi, pitää hakea vain sopivaa seuraa.


      • uuupo.
        naisen ongelma kirjoitti:

        Eräs kokenut naisgynekologi kirjoitt että naisen seksuaalinen aktiivisuus on voimkkaimmillaan rakastumisen mielentilassa. Tämä ei ole mikään harvinainen ilmiö. Minullekin se on käynyt kaksi kertaa. Tunnen siis halua vain rakastumishuumassa. Sitten huuman hälvetessä ei tunne enää mitään ja seksi olisi pelkkää hyväksikäyttöä jos siihen suostuisi.

        Monet naiset suostuvatkin vain miehen mieliksi ilman omaa kiihottumista, näitä sitten miehet moittivat ns. lahnoiksi ymmärtämättä sen palveluksen arvoa ja ongelmaa.

        Olen läksyni oppinut ja elän yksin. Seksi ei kiinnosta ollenkaan. vain syliä joskus kaipaa.

        Ei rakastumiseen välttämättä liity voimakkaita seksihaluja. Joskus liittyy, mutta ei kaikissa tapauksissa.


      • asex

        Hienosti sanottu, komppaan!


      • aikuinen nainen
        naisen ongelma kirjoitti:

        Eräs kokenut naisgynekologi kirjoitt että naisen seksuaalinen aktiivisuus on voimkkaimmillaan rakastumisen mielentilassa. Tämä ei ole mikään harvinainen ilmiö. Minullekin se on käynyt kaksi kertaa. Tunnen siis halua vain rakastumishuumassa. Sitten huuman hälvetessä ei tunne enää mitään ja seksi olisi pelkkää hyväksikäyttöä jos siihen suostuisi.

        Monet naiset suostuvatkin vain miehen mieliksi ilman omaa kiihottumista, näitä sitten miehet moittivat ns. lahnoiksi ymmärtämättä sen palveluksen arvoa ja ongelmaa.

        Olen läksyni oppinut ja elän yksin. Seksi ei kiinnosta ollenkaan. vain syliä joskus kaipaa.

        Olet siis kehitysasteeltasi

        VAUVA!

        Onneksi olkoon!


    • Lääkäriin pian

      Aina tuntuu tuo seksi olevan perheen kiistakapula, toinen ei halua ja toinen olisi aina pukilla.
      Eikö tuohon voisi ajatella sellaista tasapainoa, että kumpikin kävisi lääkärillä, toinen yrittäisi jotenkin saada haluja lisää ja toinen saisi hieman alennettua. Kuitenkin uskon että tuon, jonka halut ovat melekin elämää suuremmat olisi todellakin haettava apua, tasapainottamaan asiaa, sillä ei kukaan voi edes elää elämää, että aina haluttaa, johon se sotkee työelämän, puhumattakaan nyt perhe-elämästä. Mitenkähän taällainen ihminen osaa hoitaa omat raha-asiatkaan, kun päässä pyörii vain yksi ja sama levy.
      Sekin on hormooneista kiinni, kyllä siihen keinot löytyy ja varmasti elämä on parempaa ilman tuota höyrypäistä ajatusta ainaisesta seksistä.

      Lääkäriin, älkää tuhotko elämäänne sekin vuoksi.

      • 13

        Mennä naimisiin. Haluta puolisoaan. Haluaminen häiritsee puolisoa. Mennä lääkäriin. Syödä lääkkeitä lamaantumistarkoituksessa.

        Vittu sun juttu on typerin lukemani teksti ikinä! Ehdottomasti avioero jos ainoa toinen vaihtoehto on lääkitys pillun kuivaamiseksi tai mulkun lerpauttamiseksi.


      • sepäsejust

        eli ihminen joka on seksuaalisesti erittäin aktiivinen on sairas ja kaipaa hoitoa että ei enää haluta? sulla taitaa itellä viirata ku oot noin seksiä vastaan. itelläni haluttaa aina mutta työ ja perhe elämä loistavassa kunnossa ja sitä en ymmärrä miten nuo raha asiatkaa liittyy tuohon haluihin?


      • jufftftf

        Tuota, jos seksin määrä on tuo 4x vuodessa niin pitääkö vielä miehem mennä lääkäriin vähentämään halujaan?


      • Vieras vi. ku.herkku
        jufftftf kirjoitti:

        Tuota, jos seksin määrä on tuo 4x vuodessa niin pitääkö vielä miehem mennä lääkäriin vähentämään halujaan?

        Ei tartte lääkäriä mies. Mies tarttee seksiä muualta..eli vaan vieraisiin minkä ehtii...sieltä voi löytyä ihan hyvä pari samalla.
        Jos nainen pihtaa mies kyllä keinot keksii...se on varmaa...

        Mies eikun matkaan jo tänään...


      • Lääkäri x
        sepäsejust kirjoitti:

        eli ihminen joka on seksuaalisesti erittäin aktiivinen on sairas ja kaipaa hoitoa että ei enää haluta? sulla taitaa itellä viirata ku oot noin seksiä vastaan. itelläni haluttaa aina mutta työ ja perhe elämä loistavassa kunnossa ja sitä en ymmärrä miten nuo raha asiatkaa liittyy tuohon haluihin?

        Seksiaddiktio on muuten ihan sairaus, haluttomuus ei.


    • dp

      Hei!
      Olen reilu 30-v. mies ja olen ollut parisuhteessa naisen kanssa noin 10 vuotta. Nyt olemme tai minä olen ajautunut tilanteeseen, jossa harkitsen eroa sen takia että seksihalumme ovat täysin eritasoilla. Viimeiset 10 vuotta olen elänyt lähes koko ajan puutteessa...tarkoitan tällä seksiä (ei kuolleen lahnan jyystämistä), koskettelua, suudelmia jne...Olemme asiasta puhuneet useita kertoja, mutta tilanne pysyy muuttumattomana. Mielestäni emäntäni on siis aseksuaali ja minä seksuaalisesti aktiivinen...kai se on vain pakko hyväksyä, että perustarpeiltamme olemme liian erilaisia yhteiseloon. En haluaisi pakottaa emäntää "väkisinmakuuseen" ja toisaalta en halua elää jatkuvassa puutteessa. Kun seksi toimii, se on mukava elämän pikkuherkku...mutta silloin kun seksi ei toimi, tulee siitä virtahepo olohuoneeseen. Kyseessä on kuitenkin ihmisen perustarve. Surulliseksi vetää, kun tuntuu vaihtoehdot olevan aika vähissä...

      • 5 +3

        Kuten ylläkin todettiin, naisilla seksihalut liittyvät usein rakastumisvaiheeseen. Jos nyt otat eron, emäntäsi halut saattavat leimahtaa taas uuden miehen kanssa.

        Ihmisillä on tosiaan perustarpeita, mutta elämä niistä vähät välittää. Parisuhteessa on pitkän päälle melko mahdoton tyydyttää molempien perustarpeita jos kummankaan.


      • Why me?

        Täällä sama juttu. Yhteiseloa tulee tänä vuonna 28 vuotta ja elämä tympii. Vaimo myönsi jokin aika sitten että on haluton ja on oikeastaan ollut sitä aina mutta viimeiset muutamat vuodet ovat olleet yhtä helvettiä omalta kantilta.

        No vaimolla on myös ilmaantunut fyysistäkin ongelmaa joka on jo hoidossa eli lääkärissä on käynyt. Mutta se ei selitä näitä menneitä monia vuosia kun seksiä ei ole vain ollut.

        Ihminen on siitä tyhmä otus että rakastuu ja sitten on vaikea päästä enään irti suhteesta.

        Olen vaikeassa tilanteessa siksikin kun olen ihastunut erääseen naiseen jonka kanssa elämä olisi ihan erilaista. Ei tiedä mihin johtaa koska tunne on molemminpuolista.

        Kaikki olisi muuten hyvin mutta vain seksi puuttuu. Olen itse seksuaalisesti vielä aktiivinen ja haluaisin nauttia siitä edes nyt kun lapset kohta lentää pesästä ja itsellä alkaa iän tuomat mahdolliset potenssiongelmat tulemaan. Viagralla joutunee jossain vaiheessa jatkamaan.

        Turha sitten enään vinkua kalun perään kun vieteri katkeaa.

        Minulle seksi on aina ollut yksi parhaista nautinnoista mitä ihmiskeho voi saada ja en ole koskaan ymmärtänyt että joku ei nauti siitä. Joenkin niin mieletöntä ajatella.

        Kaikkein tuskaisinta tässä on että rakastan vaimoani todella paljon mutta silti tavallaan en haluaisi nähdäkään häntä välillä ja aamulla aina herään yksin sängystä kun hän on siirtynyt muualle nukkumaan yön aikana. En enään edes kysy syytä koska taidan jo tietää sen jollakin tasolla.
        Kuitenkin haluan häntä todella paljon ja olen aina nauttinut rakastelusta hänen kanssaan vaikka hän ei ole koskaan ollut mikään villikissa sängyssä.

        Netti pullollaan miestä haluavia naisia ja kotona ei nainen halua miestä.

        Voi voi, kyllä elämä potkii päähän ja vaikea on potkia takaisin!!!


      • .,.,
        Why me? kirjoitti:

        Täällä sama juttu. Yhteiseloa tulee tänä vuonna 28 vuotta ja elämä tympii. Vaimo myönsi jokin aika sitten että on haluton ja on oikeastaan ollut sitä aina mutta viimeiset muutamat vuodet ovat olleet yhtä helvettiä omalta kantilta.

        No vaimolla on myös ilmaantunut fyysistäkin ongelmaa joka on jo hoidossa eli lääkärissä on käynyt. Mutta se ei selitä näitä menneitä monia vuosia kun seksiä ei ole vain ollut.

        Ihminen on siitä tyhmä otus että rakastuu ja sitten on vaikea päästä enään irti suhteesta.

        Olen vaikeassa tilanteessa siksikin kun olen ihastunut erääseen naiseen jonka kanssa elämä olisi ihan erilaista. Ei tiedä mihin johtaa koska tunne on molemminpuolista.

        Kaikki olisi muuten hyvin mutta vain seksi puuttuu. Olen itse seksuaalisesti vielä aktiivinen ja haluaisin nauttia siitä edes nyt kun lapset kohta lentää pesästä ja itsellä alkaa iän tuomat mahdolliset potenssiongelmat tulemaan. Viagralla joutunee jossain vaiheessa jatkamaan.

        Turha sitten enään vinkua kalun perään kun vieteri katkeaa.

        Minulle seksi on aina ollut yksi parhaista nautinnoista mitä ihmiskeho voi saada ja en ole koskaan ymmärtänyt että joku ei nauti siitä. Joenkin niin mieletöntä ajatella.

        Kaikkein tuskaisinta tässä on että rakastan vaimoani todella paljon mutta silti tavallaan en haluaisi nähdäkään häntä välillä ja aamulla aina herään yksin sängystä kun hän on siirtynyt muualle nukkumaan yön aikana. En enään edes kysy syytä koska taidan jo tietää sen jollakin tasolla.
        Kuitenkin haluan häntä todella paljon ja olen aina nauttinut rakastelusta hänen kanssaan vaikka hän ei ole koskaan ollut mikään villikissa sängyssä.

        Netti pullollaan miestä haluavia naisia ja kotona ei nainen halua miestä.

        Voi voi, kyllä elämä potkii päähän ja vaikea on potkia takaisin!!!

        Aika kelju vaimo sulla. Rakastavaa ihmistä on helppo ns. huijata. Tietty ihan kuin aloittajalla, vaimosi haluaa parisuhteen, mikä on ymmärrettävää. Siitä huolimatta on väärin pakottaa toinen elämään aivan erilaista elämää kuin haluaisi. Ihminen on itsekäs.


      • hse3
        .,., kirjoitti:

        Aika kelju vaimo sulla. Rakastavaa ihmistä on helppo ns. huijata. Tietty ihan kuin aloittajalla, vaimosi haluaa parisuhteen, mikä on ymmärrettävää. Siitä huolimatta on väärin pakottaa toinen elämään aivan erilaista elämää kuin haluaisi. Ihminen on itsekäs.

        Eikö se ole ihan yhtä itsekästä vaatia toiselta seksiä vaikka toinen ei sitä halua?


      • elämän koulu

        Oletko koskaan lämmittänyt vaimoasi melkein orgasmiin, ennenkuin menet päälle?
        Jos et, kokeile.
        Vaimo voi myöskin nostaa peppua ja antaa miehen keinua siinä, tiukassa syleilyssä, kun on kiihottunut.
        Se on vasta alkuvaihe hyvään seksiin.


      • eeqeqe
        hse3 kirjoitti:

        Eikö se ole ihan yhtä itsekästä vaatia toiselta seksiä vaikka toinen ei sitä halua?

        Ei ole, koska seksi kuuluu parisuhteeseen. Vaimo on itsekäs kun ei eroa.


      • Vinkkejä

        Jos seksi on perustarve, niin sen voi tyydyttää masturboimalla. Esimerkiksi vangit eivät voi harrastaa seksiä toisen ihmisen kanssa, mutta ei siihen kukaan ole vielä kuollut.

        Yksi tapa palauttaa seksihalut on pitää suhteessa muutaman kuukauden tauko. Silloin se halutonkin saattaa haluta seksiä ihan alkuaikojen tapaan, kun huomaa taas rakastavansa toista. Näin siis jos halujen vähentyminen liittyy siihen, että arjen pyörittäminen on vaikeaa tai toinen tukahduttaa toisen halut vonkaamisellaan. Aseksuaali ei muutu tauolla. Tai sitten omien seksitaitojen kehittäminen saattaa palauttaa toisen halut. Jos toinen ei saa seksistä mitään irti, niin hänestä tulee varmasti haluton jossain vaiheessa.


      • ei kuulu
        eeqeqe kirjoitti:

        Ei ole, koska seksi kuuluu parisuhteeseen. Vaimo on itsekäs kun ei eroa.

        Haluaisin lukea sen "parisuhteen sääntökirjan", jossa kerrotaan, mitkä asiat on tehtävä, jotta parisuhde on "oikea". Miten joku voi edes sanoa, että jokin asia KUULUU suhteeseen? Ei kuulu, ellei sitä siihen suhteeseen laiteta.

        Jotkut sanovat, että riitelykin kuuluu parisuhteeseen. Meidän suhteessa ei ikinä riidellä (mikä on kai harvinaista, myönnettäköön), eikä me viitsitä riidellä pelkästään siksi että "riitely kuuluu suhteeseen", kun ei kerran riitelytä.


    • nainen30v.

      Empä tiedä....Omalla miehelläni taisi seksihalut liittyä rakastumisvaiheeseen ja pariin ensimmäiseen vuoteen. Silloin häntä halutti ainakin kerran päivässä ja nyt 6vuoden jälkeen ehkä kerran viikossa ja aina pitää itse tehdä aloite! Niin tässä voi kuvitella kuinka homma sujuu muutaman vuoden jälkeen, ehkä kerran kuussa?
      Asiaa ei helpota se, että saan huomiota ja kehuja usein muilta miehiltä, joita yritän olla huomioimatta. Kuinkahan kauan tämäkin toimii kun saan kotona istua aina jalat ristissä.

    • hae apua

      Hae apua vaikka gyneltä. Todennäköisesti siellä on jotain vikaa.

    • sammahäär

      Itselläni sama tilanne, tosin ehkä joskus harvoin saattaa haluttaa, ehkä kerran kuus tai paris. Mutta muuten seksi ei tunnu järin houkuttelevalta ja kuten sullakin, myös mulla on aktin jälkeen surkea olo että melkein itkettää. Jotenkin vain joka kerta tulee ajatus ettei se tuntunu "oikeelta" tai että jokin tässä nyt ei vaan nappaa eikä siksi tunnu hyvältä. Voisin päättää olevani selibaatissa koko loppuelämäni, mutta se on toisen mielestä sietämätöntä eikä vieraisiinkaan halua mennä.

      Kuitenkin viihdyn toisen seuras, rakastan häntä jne. mut ajatus lähemmästä kanssakäymisestä joskus jopati tuntuu vastenmieliseltä.

      Noh, ehkä tämä kerran kuukaudessa on sit ihan ok..

      • Et taida luottaa kumppaniisi tai tunne häntä ja ujostelet intiimejä asioita?

        Onko suhteenne pintapuolinen mitä tulee toistensa tuntemiseen?

        Siis kuten kaverisuhde?

        Et ehkä ole päässyt jyvälle mitä seksi ja seksuaalisuus oikein on ja koskaan kokenut seksuaalista nautintoa yksin etkä toisenkaan kanssa?

        En voisi elää kuten sinä vaan elän siltikkin noin ja oikeasti se ei tunnu ollenkaan hyvälle ja minulla ei ole seksiä senkään vertaa kuin sinulla on.Elän täydellisessä tyhjiössä sinuun verrattuna mitä seksiin tulee.

        Toisaalta elämässä voi olla paljon muutakin kuin vain seksi itselleni se on kyllä yksi tärkeä osa-alue myöskin.

        Mutta jos olisi mahdollisuus harrastaisin kyllä sitä aktiivisesti :)

        No elämä viskelee ja aina ei saa mitä haluaa.Maailma on senkin verran raadollinen että jotkut vain joutuvat olemaan ilman joistain syistä johtuen.Sad.

        Himot on kuitenkin hiirelläkin.


    • Valokeiju

      Mulla alkaa kai vasta nyt valjeta tää juttu. Mä olenkin aina ihmetelly miten muka seksin harrastaminen on normalia toimintaa!!!! Mä olen aina ollut aivan hurja rakastumaan ja ihmetelly miten ne ei tajuu mun tunteita, vaan rupee tyrkyttää seksiä. Se on musta tuntunut aina loukkaavalta. Rakkaus on upeaa, seksi halpaa. Näin sanoo näköjään aseksuaali.

      En ole mies, enkä nainen - olen ihana keijukainen.

      Onko täällä muitain keijuja.

      • useless.

        Hei olen myös keijukainen : 3.


      • rewawerawre
        useless. kirjoitti:

        Hei olen myös keijukainen : 3.

        You have been fooled


      • yhden yön huuma

        ------- HEI olen 68 v mies eronnut seksittömästä suhteesta 10 v sitten ............... Nyt nautin elämästä olen huomannut että 50 vapaat naiset hluaa ja nauttii sksistä . .............. Täällä on tullu käsitys ettyä se olis enempi naisten ongelma se haluttomuus ,, ei pidä paikkaansa ja kylla naisetkin osaa ,,....................... Aika monta kertaa on käynyt niin että nainen on tanssin aikana kuiskannut että lähetään meille ................................


      • Valokeiju
        useless. kirjoitti:

        Hei olen myös keijukainen : 3.

        Hei useless!

        Eiku - kuutomotanssille ja surkuttelut veks!

        Nähdään unissa!


    • ...

      Exän entinen oli aseksuaali, eikä siitä mitään tullut. Kyllä seksuaalisien halujen tulee kohdata, tai sitten pitää antaa toiselle lupa hakea se muualta, jos ei halua itse. Ei se kivaa ole lahnaa panna, vaan kummankin pitää olla mukana hommassa.

    • 0000000000000

      Hei ihan oikeesti. Onko alottaja sulla tehny ihan normaalisti mieli seksiä alkusuhteessa tai ennen tätä suhdetta? Mä olin IHAN samassa tilanteessa... olin kyllä suhdetta ennen melkeen nymfomaani ja tyydytin itseäni päivästä toiseen ja seksin kautta mekin yhteen päädyttiin. 5v naimisissa ja ei juma musta tuli ihan "aseksuaali". No, erottiin ja muutaman kuukauden jälkeen seksi alkoi kiinnostamaan aivan eri tavalla ja ihania hekuman täysiä hetkiä vietin jo miesten kanssa!

      Luulin olevani aseksuaali tai vähintään lesbo. Mutta ei. Vika oli miehessä. Hän ei enää sytyttänyt minua ollenkaan.

      • Iitin Tiltu

        Jos nainen ei halua miestä, on vika miehessä, kun mies ei enää sytytä naista. Ja jos mies ei halua naista, on vika myöskin miehessä, ja hänen on mentävä terapiaan.


      • Anonyymi

        Tämä on kaikkien miesten luettava, ja pojille se on opetettava jo koulussa.

        Nainen himoitsee miestä aikansa ja sitten himo lakkaa, kunnes tulee uusi mies kuvioihin. Niin luonto on sen tarkoittanut.

        Mies himoitsee naista pysyvästi, eikä himo laannu, vaikka kuvioihin tulisi lisää naisia. Niin luonto on sen tarkoittanut.


    • nitkunkitkun

      Siis mailmahan on aivan sexihullu eli kaikkien pitäis kanittaa kokoajan suunnilleen, kaikki muu on outoa ja heti pitää selaliseen muuhun hake apua!

      Tuskin ne aatami ja eevakaan kaiken aikaa oli kimpussa kuin tillinippu.

      mailmassa on nähkääs paljon muutakin mielenkiintoista kuin yuks ja sama nitkutuspaikka hah miten typerää !

      • Jytke ja litinä

        Minusta ainakin on kiva paneskella joka päivä, mut jos kerran ei vehkeet pelaa, niin turha arvostella muita.


    • Simppeli ratkaisu

      Mikä ongelma tuo sitten on? Jos et nauti seksistä, älä sitten harrasta sitä, ja anna miehesi harrastaa sitä jonkun sellaisen kanssa joka siitä pitää.

      • ---

        Seksin harrastaminen suhteen ulkopuolisen kanssa tuo taas omat ongelmat. Harvoin toimii.


      • Simppeli ratkaisu
        --- kirjoitti:

        Seksin harrastaminen suhteen ulkopuolisen kanssa tuo taas omat ongelmat. Harvoin toimii.

        Höpö höpö. Miksi olla mustasukkainen jos ei itse seksiä halua. Voihan tuolle avioliitolle kehitellä ihan muut perustelut ja tavoitteet.


      • Ei ole helppoa
        Simppeli ratkaisu kirjoitti:

        Höpö höpö. Miksi olla mustasukkainen jos ei itse seksiä halua. Voihan tuolle avioliitolle kehitellä ihan muut perustelut ja tavoitteet.

        Aloittajahan olikin sanonut miehelleen, että hänen tulisi käydä vieraissa. Mies ei vain halua, koska rakastaa vaimoaan.


      • ---
        Simppeli ratkaisu kirjoitti:

        Höpö höpö. Miksi olla mustasukkainen jos ei itse seksiä halua. Voihan tuolle avioliitolle kehitellä ihan muut perustelut ja tavoitteet.

        Lähinnä ajattelin sitä kolmatta osapuolta. Jotta seksisuhde ei muodostuisi hänelle ongelmaksi, hänen tulee olla sellaisessa tilanteessa, ettei tästä seksisuhteesta ole vaarana tulla hänelle myös rakkaussuhde. Se olisi katastrofi tälle ihmiselle.


    • dhfsd

      En ole asiantuntija, enkä edestiennyt tänne tullessani mikä on aseksuaali..minusta nuo on tyhmiä yleistyksiä, koska jokaisen tunteet on erilaisia. Minä olen tuntenut palavaa intohimoa ja taas myös nähnyt sen toisen puolen kun kumppani ei innosta enää samalla tavalla...joskus on alkanut muut kiinnostaan ja joskus ei ylipäätänsä seksi kiinnosta...mutta olettaisin että ihmisellä näitä haluja on ihan kaikilla...Kysymys kuuluu halutko sinä tuntea intohimoa ja harrastaa seksiä joset kerran tiedä mitä se on? Olettaisin että ongelma on hormoneissa (AIVAN KAIKILLA ON IHAN ERILAINEN HORMONITUOTANTO EN ALLEKIRJOITA TÄTÄ KASTIIN TUNKEMISTA) jotka määräävät todella paljon käyttäytymistämme muutakin kuin seksuaalisesti. Myös esimerkiksi kuntoilu, mikäli et saa "adrenaliini-tilaa" koskaan vaan esimerkiksi olet todella masentuneena vaan vuodesta toiseen yleensä aina edes hieman allapäin niin se vaikuttaa innostuneisuuteen, myös seksin suhteen. Asiantuntija osaa varmaan jotain sanoa mutta olettaisin että hormonit kannattaa tutkituttaa ja miettiä että miksi seksi ei kiinnosta: tuntuuko se aivan eläimelliseltä vai tyhmältä vaiko likaiselta vaiko jotain muuta? Harvoin osaa nauttia edes toisen läheisyydestä ja yhteisistä hetkistä ja luottamuksesta ja iloista vaikka olohuoneessakaan josei minkäänlaista hyvänolon tunnetta toiselta ihmiseltä osaa ottaa vastaan..joten oletan että joku syy oli miksi menit parisuhteeseen..turha luottaa leimoihin tai leimata itseään: keho on mielen hallinnassa ja sama myös toiste päin..lupaan että jos seksistä vielä jonain päivänä nautit niin et tule pettymään että tutkitutit asiat..

    • vällyt paukkuu

      Täytyy olla lepsu ukko jos katselee akan pihtaamista loputtomiin.
      Palauta anopille viallisena ja lähde etsimään täyttä ihmissuhdetta
      jossa myös on seksi mukana.
      Eihän tuollaisella tee mitään, työ ja kaverisuhteet on eri asia.
      Täällä sitä naidaan eikä taivaassa.

    • fsafa

      simppeli homma..oletko aivan idiootti? ei nämä eivätkä muutkaan asiat ole näin yksinkertaisia..kaikki vaikuttaa kaikkeen, et varmaan ole koskaan edes tajunnut sitä kun olet tyytyväinen kun kuorit perunan ja sen jälkeen syöt sen.

      Mutta edelleen turhaa täältä mitään neuvoa haet...johonkin eteenpäin, tuossa edellinen hyvin sanoi faktat..Vaikea sanoa mitään kun ei tiedä taustatietoja eikä kokonaisuutta ja jokainen ihminen on erilainen (myös tämä perunankuorija, simppeli mies)

      • Simppeli ratkaisu

        Voi voi. Maailman sivu on ollut näitä kulissiavioliittoja jotka ovat joko sukujen järjestämiä tai rahasta solmittuja tai poikkeavan seksuaalisuuden naamiointia. Ei noissakaan mitään puolisoiden välistä seksiä ole ja hyvin kestivät ja kestävät. Itsestä se vain on kiinni.

        Idiootti olet itse kun et tajua realiteetteja vaan pidät avioliittoa jonakin alistamisen välineenä.


    • asek.miesf

      Näiden jotka eivät ole aseksuaaleja on vaikea tuollaista tajuta.

      Itse tajusin olevani aseksuaali tässä hiljattain. Seksi ei kiinnosta, mutta olen suostunut tekemään kompromissin kumppanin toiveet huomioonottaen. Suosittelen kompromissin järjestämistä. Monet aseksuaali-naiset suostuvat esim. käsileikkeihin mielummin kuin mihinkään muuhun, ja ei ole mitään normia siitä miten usein seksiä pitäisi harrastaa - vaikka jotkut ja esim. media muuta väittäisivätkin.
      Ite jaksan tai yritän jaksaa aina kerran viikossa. Tyttöystävän kanssa sovittiin että hän voi hoidella itse itsensä silloin kun en jaksa tai halua hommailla mitään.

      Läheisyyttä ja rakkautta kun on, niin seksi on vain sellainen kompromissi-asia, johon suostuminen tarkoittaa suurta rakkautta, sillä ei sitä muuten haluaisi tehdä, ellei tajuaisi miten paljon toinen sitä haluaa ja miten paljon se siitä ilahtuu. Mutta älä kuitenkaan anna tuntea oloasi raiskatuksi. Mielummin sovi jostain toisesta tavasta jolla voisitte päästä sopuun. Tuollainen pakottamisen tunne ei tee kummallekaan hyvää, ja lopulta suhde päättyy kun et enää sitä jaksa. Mutta jos sovitte yhdessä uudet pelisäännöt, niin asia voi järjestyä niin kauan kuin molemmat haluatte sitä.

    • anninaah54

      Mahtavaa,ihanaa,aivan ko lukis omaa päiväkirjaa.Kyllä tuo seksi tuo mukanaan monia onnenhetkiä ja paljon päänvaivaa.Nuorena kyllä ois halunnu mut ko ei ois saanut tehä ilman papin aamenta.aamenen jälkeen lapset,yövalvomiset ja arkihuolet.Kerran kuussa halutti ko oli otollisin aika mut ei voinu panna ettei tullu taas raskaaksi.Vuodet kulu seksihalua ootellessa ja riitoja ratkotessa..joka riidan jälkeen halut vaan viileni.Ukko kuoli,lapset lähti maailmalle ja musta tuli mummu monta kertaa.Vihdoin viimein löyty kakslahkeinen jonka kanssa haluaa mennä saman peiton alle liki ja lämpimään...siis toivoa on

    • gafsag

      tuo on totta...mistään ei voi tulla toinen ihminen sanomaan mistä on vain omat ennakkokäsityksensä...
      "Läheisyyttä ja rakkautta kun on, niin seksi on vain sellainen kompromissi-asia,"

      Tuota minä en oikein ymmärrä kun itse nään seksin rakkauden ja läheisyyden yhtenä asteena..enkä tarkoita että "nussiminen takaa päin on suurinta rakkautta" vaan että esim seksin jälkeen kun oma kumppani on siinä niin mitä tunteita se herättää niin se on sitä rakkautta (Minun mielestäni tunnetta, ei sitä mitä ollaan saavutettu)...miten voi tuntea itkemisen aiheita tai läheisyyden kaipuuta rakastaan kohtana yms josei seksuaalisuutta ole ollenkaan?

    • Sex.

      Ratkaisu on että, mies hakee häntä tyydyttävän SEKSIN muualta, älä kiduta häntä enää haluttomalla naisella, jonka joutuu raiskaamaan saadakseen seksiä, tai sitten eroatte ja voittehan jatkaa ystävinä.

      • Anonyymi

        Kaikille tuo ei ole ratkaisu, koska tyydyttävää seksiä ei saa sormia napsauttamalla. Sinkkupalstalta tämä käy kouriintuntuvasti ilmi.

        Kaikkiin elämän ongelmiin ei yksinkertaisesti ole ratkaisua.


    • kusipää mummeli

      Seksi seksi seksi mikä hitto nykyään nuoria vaivaa pitää sitä ja tätä .
      Pitää tietää että mitä haluu yksi erittäin kuuluisa näyttelijä sano Tv lähetyksessä että "sitä letkua en enään mahani alle ota" oon samaa mieltä kun ikää tulee .Hormoonit määrää. Älkää tehkö ny tästä numeroo kusipää nuoret

    • 1 + 1 + 1

      Toki ihminen saa olla aseksuaali. Mutta onko silloin pakko ryhtyä seksisuhteeseen, sehän on petos toista osapuolta kohtaan? Eli riittävällä etukäteisharkinnalla aseksuaali ylläpitäisi platonista suhdetta. Tuossa tapauksessa taustalla voi olla hyvinkin jotain seksuaalista väkivaltaa ("jokainen kerta tuntuu raiskaukselta"). Eikö ole myös oman itsensä halveksimista, jos ryhtyy seksuaaliseen suhteeseen, vaikka se on oman itsensä vastainen toiminto? Mielestäni olisi ihan aiheellista käsitellä ongelmaa ammattiauttajan kanssa. Ongelma ei ainakaan lievene, jollei sille tee mitään. Jossain vaiheessa vastenmielisyys seksiä kohtaan kääntyy vastenmielisyydeksi kumppania kohtaan.

      Toki seksitön suhde voi toimia. Olen itse neljättä vuotta seksittömässä suhteessa olevan ihmisen partneri. Itseäni satunnainen saanti häiritsee, mutta partnerini toki saa nyt sekä yhteiselämän edut että tyydyttävän seksielämän. Tosin eri tahoilta.

    • Tyytyväinen lahna

      Eihän kaikki ihmiset , ei naiset eikä miehet ole samanlaisia ,ei sexissä eikä muussakaan...toinen nainen tarviaa sexiä päivittäin niin kuin myös joku mieskin ,,mutta kun ne ei vain kohtaisivat toisensa . "Koska nehän olis loistava pari".Kun ne nylkyttäis alvariinsa kun taas toiset yhtyisivät vaikka" kolme kertaa vuodessa" Jouluna , Juhannuksena ja Matin päivänä. Koska se heille olisi sopiva määrä. Ajatellaanpa on naisia jotka tykkää leipoa hullunlailla , toiset eivät sitten millään .. löytyy siivoushulluja ja vastapainoisesti suttapyttyjä. Onko tämä kaikki jotain epänormaalia että täytyisi mennä lääkäriin, tabuja hakee...
      Ja miehille myösvastaavanlaisia esm....Että himot ne on hiirelläkin mutta ne pitää hillitä , näin sanottiin ennen. Niin nythän mikään ei ole kuin ennen...........
      Minäkin olen näytellyt pitäväni sexistä vaikka kyllä mieheni varmaan aisti etten ole innokas siihen mutta niin on mennyt viisikymmentä vuotta ,rukoilin aina että vie nuo miehen halutkin kun oot vieny kyvytkin . Kyllä siinäkin oli kestämistä kun yritti ja yritti muttei homma onnistunut. Nyt nukutaan, seinä on välissä ja hyvin menee...

    • Lahnanainen30

      Seksi ei ole kiinnostanut vuosiin enää lainkaan. Olen 30-vuotias nainen. Seksi on pakkopullaa, johon on suostuttava miesten takia että saavat tyhjentää kassinsa. Nuorempana nautin seksistä, mutta nykyään se on yhtä innostavaaa kuin hernekeitto. Olen kai aseksuaali nyttemmin, mutta nuorempana olin seksipeto ja nautin seksistä tosiaan. Olen sängyssä sellainen lahna nykyään että paksua kakkosnelostakin olisi miehen miellyttävämpi naida kuin minua.Lisäksi kun tietää miten miehet katselee pornoleffoja ja odottavat naiselta samanlaista aktia, pelkkä ajatuskin ällöttää todella.

      • anninaah54

        sinä ihana kolmekymppinen lahnanainen...huumoria ei ainakaan seksihaluttomuus oo sulta vienyt...ääneen tässä naureskelin tuota kakkosnelosta,voi,voi ko mieki oisin osannut sillon sun ikäisenä ajatella noin mukavasti tuota asiaa,vaan tulipa itteään syyteltyä...eikä se asiaan parantanut.Pidähän luontos tollaisena niin kyllä ne sun halut joskus palaa


    • 0,1 %

      Voisiko ajatella jonkinlaista kompromissia? Miehesi haluaa seksiä, joten jos rakastat miestä, niin sinä voisit tehdä asioita hänen mielikseen? Vastaavasti mies voisi hieroa hartioitasi ja halailla, josta taas sinä pidät? Tämän tyyppisesti kumpikin saisi sellaista fyysistä läheisyyttä, jota haluaa. Voisit miettiä, että mikä on se seksin määrä, johon voisit suostua (esim. kerran viikossa), jolloin miehesi voisi jättää sinut rauhaan ehdotteluilta muuten. Silloin mies voisi hoitaa omin käsin tyydyttämisen muina päivinä.

      Rohkeampia joskaan ei kaikille sopivia ratkaisuja olisi se, että miehesi hakisi seksin jostakin muualta kuin sinulta (esim. maksulliset, nettiseksi).

      Jos teillä ei ole lapsia, niin toisaalta erokaan ei välttämättä olisi katastrofi. Jos kuitenkin koet, että henkisellä tasolla miehesi on ihannekumppani, niin voisit tosissasi miettiä, että mitä kompromisseja olisit valmis tekemään, jotta suhteen saisi onnistumaan.

      Jos suhteessa on isoja eroavuuksia puolisoiden kesken kuten teillä, niin parisuhdeterapiasta ei varmastikaan olisi haittaa.

    • haluisin niin!!!

      Minä asun aseksuaali miehen kanssa, jo yli 7v. :( saan seksiä 1 - 2,5 kk välein, ja se tuntuu henkisesti tosi pahalta. Kun mies sitten innostuu, niin seksi on hyvää ja nopeaa, mutta molemmat tyydyttyy, ja se on siinä. sitten tiedän taas että menee monta viikkoa ensi kertaan ja tekisi mieli alkaa itkeä.

      Saan kyllä hänet sytytettyä jos alan kihnuttelemaan.... mutta.... muutaman kerran on tullut kylmää vettä niskaan, eli mies on fyysisesti kiihoittunut mutta katsoo vaikka samalla teeveetä, eikä huomioi mua ollenkaan, ja sitten katsoo silmät pyöreenä kun lähden pois siitä, nostaa housut takaisin ja jatkaa teeveen katselua. ei noin ole usein käynyt mutta tarpeeksi siihen etten enää halua nöyryytystä ja joutua tollaiseen tilanteeseen. Surisuttelen vempaimien kanssa itsekseni ja haaveilen

    • kokemustaonkyllä

      sanot sun miehelle että ettii paremman naisen. eroatte ja elät elämäsi yksin. kaikkien kannalta parempi ratkasu. ja kaikille muillekkin, parisuhde ilman seksiä ei toimi.

    • Jyyst

      Voi kun kaikki ymmärtäisivät tuon, että joillekin seksi nyt vaan ei ole niitä elämän tärkeitä juttuja. Aloittaja on onnekseen saanut ihanan miehen joka ei halua mennä vieraisiin sitä hakemaan. Kyllä kumppanuus ja yhdessä viihtyminen lopultakin on vähintään yhtä tärkeää parisuhteessa kuin seksi. Onko seksittömyys tai sen vähyys niin sietämätöntä että sen takia täytyy erota tai rikkoa muuten hyvä liitto pettämisen vuoksi?

      • Anonyymi

        Seksittömyys tekee elämästä sietämätöntä. Hammasta purren sinnitelty jo vuosikymmeniä.


    • Rva+viriili mies

      Näin kai se on aina ollut avioliitoissa ja pitkissä parisuhteissa.Rakastumisvaiheessa seksi vielä kiinnostaa ja on sitä intohimoa.Mutta sitten ajan kanssa se luonnollisesti laimenee ja saattaa kiinnostus joillakin seksihommiin loppua kokonaan.
      Siitä huolimatta ne avioliitot on ennenkin kasassa pidetty ja pysyneet.
      Kuten tässäkin ketjussa saamme huomata.Seksiä on harrastettu, vaikka sitten harvakseltaankin.
      Ei kaikki miehet halua tälläisissä tapauksissakaan, lähteä etsimään seksiä vieraista.Miehet on mukavuudenhaluisia ja tuttu ja turvallinen kotiseksi, oman vaimon kanssa on heille tavoittelemisen ja odottamisen arvoista.
      Miehiltähän on turha odottaa, sitä, että heiltä saisi vaan pelkkää rapsuttelua ja suukottelua, ilman seksiä.En minäkään sitä ole koskaan "ilmaiseksi" saanut.Jos annan, niin myös saan.Ellen anna, en saa=tasapeli.
      Miehet nyt vaan on tehty sellaisiksi, hieman erilaisiksi kuin naiset.
      Keskustellahan näistä parisuhteissa voi ja pitääkin avoimesti.
      Itselläni on takana 20 vuotinen avioliitto, josta 2 jo täysi-ikäistä lastakin.
      Nyt kun olemme jääneet kahdestaan.Aikaa seksille olisi, melkein milloin vaan.
      Silti ei seksi minuakaan aina kiinnosta yhtään.Mielentilat ja fyysiset olotilat vaikuttaa paljon haluaako seksiä.Mies sen sijaan olisi valmis seksiin 24/7
      Eikä ole paikallakaan niin väliä.
      Onneksi hän on jaksanut minun, ei nytte, eikai me nyt tässä voida päivät ja illat :)
      Yritän kuitenkin suostua mahdollisimman usein, halutti minua tai ei.
      Koska näen hänen tarpeensa ja sen miten se on hänelle sitä parasta läheisyyttä ja lämpöä mitä hän vaimoltaan haluaa.Näen aina myös sen jälkeen, sen miten tyytyväinen ja onnellinen hän on.Ja jaksaa ylistää kokemiaan lemmenhetkiä, minut nolostuttaen punaiseksi, vaikka kaupankassalla liian kovalla äänellä.Esitellen innoissaan ostamaansa liukuvoidetuubia, minkä häkellyksissäni jemmaan nopeasti kärryn pohjalle ja katson, ettei kukaan vaan huomannut. :D

      • daami1978

        Entinen miesystäväni sai raivarin, kun kerran ehdotin halailu/hyväilytuokiota ilman seksiä.


      • Ei avioliiton/suhteen alun seksuaalinen intohimo ikuisuuksia kestä.Tulee arki ja rutiinit kun toisen naamaa näkee jatkuvasti.Jos on seksuaalinen ihminen niin jossain vaiheessa oma kumppani alkaa kyllästyttämään.

        Tietysti tilalle saattaa tulla syvempi rakkaus toista kohtaan joka sitten edesauttaa seksinkin kanssa että se edelleenkin onnistuu jos ei intohimostaja rakkaudesta niin pelkästään sitten rakkaudesta.

        Voisin kuvitella että kymmeniä vuosia yhdessä olleille se lässähtäminen astuu jossain vaiheessa kuvioon.

        Epäilen kuitenkin että kukaan nainen jaksaisi pelkää pornohimoista Ron Jeremyäkään katsella.En minä ainakaan.

        Sellaista jonka päässä ei ole mitään muuta kuin omien tarpeiden nopea ja jatkuva tyydyttäminen ilman mitään tunnepuolta tai pelkkään pornoon orientoitunut henkilö jolle porno on kuin kiva harrastus.


      • himo.
        daami1978 kirjoitti:

        Entinen miesystäväni sai raivarin, kun kerran ehdotin halailu/hyväilytuokiota ilman seksiä.

        Niin, mut ku ne halut vaa herää molemmilla, haluu vaa toista..


    • dffddddffd

      Ala käyttää ruusujuurivalmistetta tai jotain muuta libidoa nostattavaa luontaistuotevalmistetta. Ota selvää, kyllä haluttomuuden hoitoon on erilaisia valmisteita. Kannattaa etsiä ratkaisua ja tehdä kaikkesi jotta pelastaisit avioliittosi!

      Vai onko syynä haluttomuutesi se, että et halua haluta seksiä? Voisiko olla, että taustalla on lapsuudessa tapahtunutta seksuaalista hyväksikäyttöä? Lapsi saattaa täysin unohtaa tällaiset traumaattiset kokemukset ja muistaa vasta myöhäänkin aikuisiällä, jos ollenkaan. Eli vaikka et muistaisi saati ollenkaan uskoisi tällaista olevan taustalla, saattaa se olla tiedostamaton syy haluttomuudellesi. Jokatapauksessa hae apua, sitä on saatavissa.

    • Naisen viagara

      Luontaistuotteesta saa kyllä sellaisia valmisteita, että haluaa vaikka ei haluaisikaan.Kokemusta on.Tosin niiden syömisessäkin on nymfomaanivaara.
      Konstit on siis monet.
      Tietysti on eri asia, ellei tosiaan edes halua.
      Ei siinäkään mitään väärää ole.Jokainen elää tavallaan.
      Ei seksuaalisen erilaisuus(johon aseksuaalisuuskin kuuluu) ihmisistä sen huonompia tee.

      • miuku

        Vuosikymmenten liitossa käydään monet vaiheet läpi. On alkuhuumaa, villiä seksiä, tasoittumista, täyttä haluttomuutta, halua miellyttää vain toista ja myös suurta täyttymystä. Meillä oli vaihe, että en edes tajunnut puolisoni tarpeita ja torjuin, eikä hän hyväsydämisyyttään vaatinut, vaan oli hiljaa ja kärsi, mutta jossakin vaiheessa aloin ajatella, että minähän laiminlyön toista, ja vaikka itse en tahtoisikaan, päätin alkaa toimimaan toisen hyväksi ja aloin hassuttelemaan, virittelin salaa sukkanauhoja ja ostin yöhepeniä. Niitä pukiessa ja rakkaani yllättämistä ja tarpeiden täyttämistä ajatellen itsekin jo aloin lämmetä. Sitten hepenissä kömmin nukkuvan puolison viereen ja sujahdin kainaloon. Puoliso ilahtui ja hänen ilonsa oli minunkin iloni ja sitä seurasi, että kohta aidosti halusin seksiä! Kun molemmat hoitaa toista ja pitää toisen tarpeista huolta, siitä seuraava yhteydentunne on sanoinkuvaamattoman tyydyttävä.


    • ratikkaneiti

      Jos seksi tuntuu joka kerta raiskaukselta, silloinhan se herättää jotain tunteita. Oletko kokenut lapsena seksuaalista väkivaltaa, hyväksikäyttöä? Se voi jättää jäljet, useimmat hautaa ne asiat niin syvälle, että asian tiedostaminen voi viedä tosi kauan. Ei tarvitse tänne vastata, mutta palaa menneisyyteen ja koita muistaa, onko lapsuudessasi jotain sellaista, joka voisi tuon aiheuttaa?

    • näinon
    • daami1978

      Itsekin välillä mietin, mikä siinä limakalvojen hinkkauksessa on niin ihmeellistä, kun maailmassa on paljon moniulotteisempiakin asioita; taide, historia, tähtitiede jne.
      On vaikea ymmärtää niitä, jotka sen tavoitteen perässä juoksevat.

      Saatko kuitenkin hyvää seksiä silloin kun sitä on, eli miehesi lämmittelee ja kosteuttaa (ja vie vaikka huippuun saakka) sinut hyväilyin ja oraaliseksillä jne?

      Oletko kokeillut hieromasauvaa/klitoriskiihotinta?

      • turha vaiva

        Ei tuollaista naista kiinnosta huiput ja kiihoittuminen.


      • Anonyymi

        Taide ja tähtitiede tarvitsevat seksiä. Suurmiehillä on paljon naisia ja paljon seksiä. Ilman seksiä ei ole suurmiehiäkään.


    • iitu

      Oletko ajatlellut asiaa toisinpäin - sinä tahdot ja mies ei . Ole onnellinen . Me haluamme molemmat , mies ei pysty . Yritä edes . Hän Rakastaa sinua - mene mukana . Ei kaikki kaadu seksiin - elämällä on muutakin annettavaa .

    • vapauta mies

      Ehkä olisi parata päästää mies vapaaksi. Suhde tulee ajautumaan lähes täysin seksittömäksi ja mies kärsii jo nyt.

    • tsupp

      Hakeudu psykoanalyyttiseen psykoterapiaan. Siellä on jo yli sata vuotta autettu aseksuaaleja.

      • Ei-Narinari

        Oletkos siellä "terapiassasi" myös löytänyt vahvistuksen puhtaille geeneillesi?


    • Kyllästynyt ihmisiin

      Ihan vaan vinkkinä jatkoa varten: on kieltämättä hölmöä etsiä neuvoa tietynlaisen ihmisten ongelmiin palstoilta, joilla liikkuu autuaasti suurimmasta osasta elämän kokemuksista ulos jääneitä ihmisiä. Ja nyt puhun näistä ihmisistä, joilla ei ole joko tuttavapiirissä (ulos tulleita) ihmisiä, joilla on oikeasti ihmismäisiä eroavaisuuksia, tai nämä kaikkitietävät eivät edes sellaisia huoli lähipiiriinsä.

      Se on vähän sama kuin ateisti menisi kysymään neuvoa fundamentalisteilta tai homoseksuaali heteroilta jne. Maailmat on niiiiin kaukana toisistaan, ja AINA löytyy ihmisiä, joilla on kaikesta mielipide esitettävänä vaikkei näillä ihmisillä olisi MINKÄÄNLAISTA omakohtaista KOKEMUSTA.

      Joskus naureksin sellaisille ihmisille jotka tulevat pätemään asioissa joista eivät oikeasti tiedä mitään. En itsekään menisi viisastelemaan ydinfyysikoille tai putkimiehille kun sellaisista asioista en tiedä mitään. Luotan että tietyn "ryhmän" ongelmat ratkeavat ryhmän sisältä löytyvien kokemustan avulla - ei asioista tietämättömien näsäviisastelijoiden ei mihinkään perustuvilla "neuvoilla". Jotkut eivät osaa pysytellä hiljaa silloin kun eivät tiedä, vaan aina pitää olla esittämässä mielipiteitään.

      Ensikerralla mene ihan suoraan googleen ja kirjoita aseksuaalit ja etsi joku forumi, jossa voit keskustella näistä asioista. Suomi24-keskustelut on vihonviimeinen paikka henkilökohtaisille ongelmille.

      • tsemppiä AP:lle

        Hyvä kirjoitus! Tosiaan moni sekoittaa tässä viestiketjussa sekaisin haluttomuuden ja aseksuaalisuuden. On erittäin harvinaista, että ihmisellä ei ole LAINKAAN seksuaalisia haluja. Sellainen ihminen on aseksuaali, seksitön. Sen sijaan meillä muilla on jokaisella joskus kausia, jolloin seksiä tekee vähemmän mieli ja joskus taas enemmän. Seksuaalisissa ihmisissäkin on eroja, sillä joillakin on alhaisempi libido kuin toisilla.

        Jos ihminen on aseksuaali, niin ei semmoista voi hoitaa lääkkeillä eikä terapialla. Se on vähän sama asia kuin jos jalattomalle ihmiselle sanottaisi, että kävele vaan, kyllä se onnistuu kun tarpeeksi haluat. Jos ihmisellä ei ole seksuaalisia haluja, niin se ei siitä mihinkään muutu vaikka kuinka yrittäisi eroottisia apuvälineitä.


      • huijausta

        Asiaa! Luulenkin että ketjun alullepanijalla ei ole aseksuaali, vaan on vain keksinyt monia kiinnostavan aiheen. Ja näyttää toimivan.
        Itseasiassa taisin huomata jossain viestissä vuoden vanhan päivämäärän. Eli palstanpitäjä on nostanut asian uudelleen otsikoihin.
        Nää suomi24:n keskustlelupalstat on pelkkää ajanhukkaa.


    • etsin aseksuaalia na

      Olen itsestäni huolta pitävä hoikka ja hyvännäköinen 45v mies. Jostain syystä seksihalut katosivat muutamia vuosia sitten. Lääkäritkään eivät löydä keinoja, eli näilllä mennään nyt. Etsinkin siksi aseksuaalia naista rinnalleni elämään normaalia ja rakkauden sekä läheisyyden täyteistä elämää. Mistä tällaisen naisen löytäisin ?

      • aseks nainen

        Miten sinuun saisi yhteyden? Olisi kiva vaihtaa ajatuksia vaikka vain sähköpostitse.

        Aseksuaalista vertaistukea kaipaaville suomenkielinen foorumi www.aseksuaalit.net, kielitaitoisille myös http://www.asexuality.org.


    • lahnake

      Täälläkin ilmoittautuu yksi aseksuaali. On ollut useita vuosia kestäneitä suhteita, lyhyita suhteita mutta missään ei ole seksi ollut kiinnostavaa. Toki uuden suhteen alkaessa kihelmöintiä ainakin on, mutta kariutuu pian seksin harrastamisen jälkeen. Ihana kuulla että on muitakin, sillä kuvittelin olevani ainoa seksihaluton tällä planeetalla ;).
      Minä olen käynyt mielessäni kaikki mahdolliset vaihtoehdot hyväksikäytöstä hormooneihin. Olen kokeillut pillereiden kanssa ja ilman pillereitä, esileikitty, fantasioitu ym. ym. Miehet ovat olleet tukena tässä haluttomuudessa, yrittäneet tehdä kaikkensa. Mut ei kun ei, seksihaluja ei ole eikä tule. Ikää jo 40v...huoh.

      • etsin aseksuaalia na

        Hei, voitaisiinko vaihdella ajatuksia ?


    • daami1978

      Minä taas haluaisin suhteen, jossa seksiä on joskus, mutta siihen ei liity minkäänlaista pakkoa. Että "seksiä pitää olla vaikka kerran viikossa kun kaikilla muillakin on". Ja jos ei ole niin miehellä on oikeus hakea muualta. Haluaisin että seksi syntyisi tunteesta, siitä että toinen on niin ihana, että haluaa tehdä hyvää ja saada hyvää.

      Todellakin siis hyvää, ei mitään rajuja pikapanoja vain sen takia, että miehen nyt vaan pitää saada niitä.

      En ole valmis sopeutumaan mihinkään "pakkoihin". Tulee raiskattu olo. Mieluummin olen yksin ja hoitelen itse itseni silloin kuin huvittaa.

      • järkyttävää

        Eli seksiä olisi vain silloin kun sinulla sattuu haluttamaan. Aivan käsittämättömän itsekästä ajattelua.


    • JKOP

      VAI NIIIN

    • Aseksuali on

      henkisesti sairas ja henkisesti väkivaltainen ihminen, kehitysvammainen, joka ei ole kehittynyt aikuisen ihmisen tasolle vaan on jäänyt jollekin alemmalle kehityksen tasolle. Lapsella on tietyssä iässä narsistinen "minä-minä-minä" vaihe, aseksuali jää tälle tasolle henkisesti ja sitä myötä hän on kehitysvammainen.
      Olen tavannut pari tuollaista, toinen oli hyvin vaikean perheen kasvatti, toisen kasvuolosuhteita en tiedä. Tämä toinen oli loppuun asti poikkeuksellisen julma ja narsistinen tyyppi, jolle ei voi toivoa muuta kuin ikuista kadotusta.

      • sekaisin

        Sulla ne vasta terveet jutut on...


      • Kiva että hoksasit.
        sekaisin kirjoitti:

        Sulla ne vasta terveet jutut on...

        Toivottavasti myös ymmärsit.


    • vuodatinko300

      Olen iloinen että on muitakin. Avioliiton alussa olin aktiivinen ja myöhemmin joskus 20v myöhemmin, halusin jopa 4x päivässä. Mies alkoholisoitui ja kännipäissä seksi ei tuntunut hyvältä. Jaksoi - mutta kävin sitten terveyskeskuksessa hakemassa apua joka kerran jälkeen. Aloin pelätä seksiä - koska se johti aina terveyskeskukseen - selittämään kandille...
      Nyt ollaan oltu 2 vuotta ilman seksiä - koska en halua kännipäissä. Sitä selvää hetkeä ei ole tullut, tai silloin kun on, aika tarvi käyttää perusasioiden hoitoon.
      Mietin mihin tämä johtaa - mutta ...
      Mies saa aina minut syttymään ja haluamaan - mutta kännipäissään siitä ei tule kun paikat kipeiksi. Mies ei laukea ja jyystäminen ei oo kivaa....
      Tsemppiä ja mieti mitä haluat. Elämä muuttuu ja mies muuttuu. Joka ikinen solumme uudistuu 8:ssa vuodessa. Eli pitää rakastua uudelleen.
      Erilaisia me ihmiset.

      • röyh ragash

        Hienoa että sytyt vanhasta juoposta!


    • Ota vanhempi nainen!
      • sairasmaailma

        Hyi heIvetti, miten sairaaksi on maailma mennyt. En nuorena miehenä ole koskaan voinut käsittää miten pervoja ikätoverini voivat ollakkaan pannessaan vanhempia ämmiä.

        Ennen nämä vanhat kantturat panettivat itsensä turkkilaisilla pikkupojilla, nyt kotimaisillakin meneen niin heIvetin huonosti, että näitä "puumia" pitää naida. Hyi heIvetti!


      • Tykkää ;-)

        Nuoret naiset eivät automaattisesti vihaa seksiä. Minä tykkäsin seksistä parikymppisenä ja nyt nelikymppisenä vielä sitäkin enemmän. ;-)


      • IKÄRASISTI OLET!
        sairasmaailma kirjoitti:

        Hyi heIvetti, miten sairaaksi on maailma mennyt. En nuorena miehenä ole koskaan voinut käsittää miten pervoja ikätoverini voivat ollakkaan pannessaan vanhempia ämmiä.

        Ennen nämä vanhat kantturat panettivat itsensä turkkilaisilla pikkupojilla, nyt kotimaisillakin meneen niin heIvetin huonosti, että näitä "puumia" pitää naida. Hyi heIvetti!

        Mitä se sulta on pois että muut haluaa ja saa panna ihan ketä haluaa???

        Monen mielestä on pervoa että jotkut on LÄSKIN kanssa, "niillä on varmaan joku läskifetismi, miks kukaan muuten panis läskiä"?

        Tai monet ihmettelee kuinka joku voi "sekaantua samaan sukupuoleen" varsinkin kun se vielä jonkin aikaa sitten oli Suomessa seksuaalirikos (mitä taas vanhemman naisen ja nuoremman miehen suhde EI koskaan ole ollut.)

        Edelleen on ihmisia jotka eivät voi hyväksyä sitä että vaalea suomalainen kaunotar menee pikimustan miehen kanssa naimisiin, mutta sekin on vaan hyväksyttävä.

        Miksei sinun muka tulisi hyväksyä ja suvaita sitä että joku kaverisi haluaa olla jonkun naisen kanssa normaali ja heterosuhteessa rakastamansa ihmisen kanssa vaikka he eivät olisikaan saman ikäisiä?

        Ikä on samanlainen ominaisuus kuin rotukin, sitä on mahdoton muuttaa. Jokainen on sen ikäinen miksi on sattunut syntymään ja siksi IÄN perusteella on LAITONTA SYRJIÄ!


    • Mitävittuanyttaas

      No annat sen jörniä jotain maksullista/maksutonta.

    • vuodatinko300

      Mieheni ei ole vanha juoppo - miten sen laskeekin. Nuorekas, urheilullinen viiskymppinen, Mutta Kuningas alkoholi vie viikolla joskus ja viikonloppuisin aina.
      No en syty juoposta - on vaan ainoa ihminen jonka kanssa on todella synkannut vuosikymmeniä. Mutta eiköhän mennä nukkumaan.

    • nyt jo yli

      6 vuotta ilman seksiä, mies tuli aina heti ja ärsytti se, ei osannut muuta tehdä ja ollaan oltu jo yhdessä 23v, noo eri petit ja huoneet, ihan ok elämä menee näinkin, vaikka naisena kaipaisin kyllä jotain seksiä elämääni...mutta mihin meet ellet etsi uutta miestä elämääsi....mustiksen miehen eli skorppioonin takia ei uskalla edes etsiä uutta miestä...itselleen...niin haluaisin löytää hyvän miehen itselleni...
      itku tätä elämää...tyhjää nyhjöttämistä päivästä toiseen.....

      mitä mä voisin tehdä ja missää..???

      • Mitävittuanyttaas

        No ihan ensitöikseen voisit hakea apua jostain muualta kuin täältä, jos älynlahjasi eivät riitä keksimään muita paikkoja, suosittelen tyytymään kyseiseen tilanteeseen.


      • hdfdsfdsf

        Siinä vaiheessa, jos on eri peti ja huoneet meillä niin alkaa oma kyrpä_ porautua välittömästi vieraaseen pesään.


    • Niin kyllähän,sen -Keskiikäistymisen ja "seksuaalisen halukkuuden".-ym kuivat limakalvot-ym..hormoonitoiminnon "tavallan-vajaatoiminta".-tuo ja saattaa tuoda- myös niitä-vakavia toimintahäiriöitä.-että ei oikein haluta,"tai ei ("stondaa-miehillä")"ym..kaikenlaisen läheisyyden ja siihen kuuluvan-seksuaalisen parisuhteen-ja siihen liittyvän rentouttavan ja"ehkä-toisinaankin henkisesti-vapauttavan ja nautillosen."-Orgasmin."..-kokemisen että se ei olekkaan,- helppoa..ja =Ei-Toimi.!-siis kyllä vaihdevuodet ovat kovin yleinen vaiva.-ja nin niihin saatavilla.myös monenlaisia hormoonihoitoja.!.-Kyllähän seksualisuus ja hedelmällisyys kuuluvat-ihmisen "terveen-ihmisen".!! -arkeen..Kyvyttömyys taas tavallaan kertoo,-ihmisen-"ehtoopuolelle siirtymisestä"-joten noin terveyden-kannalta-ja etenkin "Sinkuille-:Jotka harrastavat-SEKSIÄ:pelkästään terveydellisistä:eikä niinkään parisuhteessa oleville,nousee -hyvin tärkeäksi suojautuminen,-vaarallisilta taudeilta,-ja kyllä hormoonihoitoja-iäkkäille.!!

    • ...

      Olen täsmälleen samassa tilanteessa, tosin velvollisuudesta harrastettu seksi on minulle huomattavasti hankalampaa, uskoakseni, sillä olen mies.

      Olen naimisissa vaimoni kanssa, sillä haluan jakaa koko elämäni hänen kanssaan, minun elämässäni ei seksillä vain ole juuri merkitystä. Onnekseni olemme molemmat varsin urakeskeisiä ja työstressi vie myös vaimoni kiinnostusta asiaan, mutta tunnen asian aika ajoin vaivaavan.

      Ero voi toki olla yksi ratkaisu, tosin itse en halua erota, joten ajattelen ratkaisun olevan täysin vaimoni käsissä, toivon toki että saavuttasimme yhdessä sen iän, jolloin asia ei enää ole hänellekään tärkeä.

    • suru sisällä

      Kyllä sinun pitäisi hakea apua. Vika voi olla hormoneissa tai sitten sun menneisyydessä on jotain ihan kamalaa, joka on sulkenut tämän oven. Oma mieli on kenties unohtanut sen, mutta ruumis ei. Hae apua gynekologilta, seksuaaliterapeutilta.

    • rakkaus

      Minua eniten mietityttää suhteessa huomiointi ja kohtelu kumppania kohtaan. Oli seksiä tai ei.
      Miettikää omalle kohdalle, miten kumppaninne teitä huomioi ja kohtelee, jos ei seksiä liikene. Mitä sitten saatte tilalle suhteessa? Millä pidätte yhteyden toisiinne?
      Paljonko teillä on yhteistä aikaa, jolloin on tunne yhteenkuuluvuudesta?

      itse olisin tyytyväinen jos mieheni käyttäisi eniten aikaansa minuun - yhteiset tekemiset, rakastelisi minua silmillään, ihailisi vartaloani, kävisi henkisiä pitkiä keskusteluita, olisi läsnä ja olisi lähelläni, koskettelisi...se riittäisi korvaamaan seksiä. Voisin itseni tyydyttää. Tiukkana ehtona olisi se että , toiset naiset ja porno ei saa kiinnostaa miestä, viedä aikaa ja huomiota. Minusta se tuntuisi väärältä. Minuakaan ei kiinnosta toiset miehet ja porno, miksi pitäisi? se ajaa meidät lisää erilleen ja todellinen kiinnostuksen kohteet on suhteen ulkopuolella. Miksi olla ihmisen kanssa joka on kaikesta muusta kiinnostunut kuin omasta kumppanistaa. Tai miksi kaikki muu suhteen ulkopuolella saa kumppanin kiihotusasteen korkealle, muttei oma kumppani . Omaan kumppaniin vaan puretaan ne paineet.
      Näinkö se menee nykyään...mitä kokemuksia teillä?

      ei ole ihme ettei naista haluta ja kokee olevansa aseksuaali ennemmin tai myöhemmin. Ei ole ihme että miehellä ei seiso. kun parisuhdetta ei hoideta. pitää keskittyä kumppaniin. pitää selvittää päänsisällä olevat haasteet. pitää oppia tuntemaan kumppaninsa , erottaa opitut ja sisäsyntyiset asiat toisistaan , ja kehittää niitä mitä kehitettävissä on. oma tahto. ennen kaikke tietoisuus, halua ajatella itse, järkeillä ja pohtia. koko ajan käyttää aivokapasiteettia, ratkaista elämän haasteita. sitä se vaatii. tietoista ajatusta ja toimintaa. se on ratkaisu kaikkeen.

    • pplokki

      Noita on paljon.....miehissäkin!
      Seksi vaan ei ole se asia mikä on vienyt kaksi ihmistä yhteen.
      erittäin satutavaa sille osapuolella joka jää paitsi seksistä.
      voi olla joka lapsuudentrauma...-kin.
      tai sitten vaan ei kiinnosta niin ei kiinnosta.

    • gjöhkö

      Me harrastetaan seksiä. Mutta meillä on se ongelma ettei mies ole kertaakaan antanut minulle orgasmia parin vuoden aikana... oma ilo vaan kiinnostaa.

    • kraxpenpulkopere

      Kannattaisi mennä tapaamaan seksuaaliterapeuttia. Oikeesri siitä voisi hyötyä.

    • kahden kauppa

      Meillä minä olen ollut paljon aktiivisempi seksielämässäni, kuin mieheni. Melkoinen muutos siis oli, kun menimme naimisiin. Alkuaikoina asia vaivasi ajoittain hyvinkin paljon. Silti kärvistelin jotenkin, enkä etes miettinyt pettämistä. Nykyisin on asiat hieman tasoittuneet. Vaikka seksiä ei vieläkään ole niin paljon, kuin haluaisin, se ei enää haittaa omaa olemistani. Osaan tyytyä vähempään. Onneksi mieheni tyydyttää muilla keinoin, jos hän ei halua seksiä. Se pitää minut tyytyväisenä ja sitä myötä suhteenkin.

    • positiivisesti ajate

      olen kaiketi onnistunut aikoinaan löytämään oikean puoliskon vaimokseni. meillä menee niin arjessakin kuin vapaallakin hyvin. seksiä on molemmin puolin ja silloin kun haluttaa,on kuin yhteinen päätös että,nyt touhuun.

      onpa käynyt niinkin kun olemme vaimon kanssa olleet sienestämässä,niin siinä katsellessa vaimon kyykkimistä ovat luontaiset pariutumis halut heränneet, voitte arvata lopputulokset.

      olemme olleet yksissä reilu 20 vuotta,ja vaimoni on aivan yhtä ihana kuin joskus aikoinaan tavatessamme,joten oppikaa tuntemaan puolisonne ja keskustelkaa asioista,niin ei tarvitse miettiä mitä toinen haluaa ja mitä ei.

    • Järjetöntähän on

      Voi, voi, kun tuon seksin tarpeen saisikin jotenkin tasapainoon, kun sen liika ajatteleminen saa pään ihan sekaisin, eroja aikaan, mutta taitaa olal jos sitä ei olekaan eron aiheuttaja, balanssi olisi kuitenkin paras, eli tasapaino.

      Tuo liika seksin vaatiminen kuitenkin voi kuitenkin viedä kyllä niin suuriin vaikeuksiin, kun sitä etsitään viinan, huumeiden ja pettämisten kautta, niin että normaali elämä ja sen arvot katoavat ihan kokonaan, ihminen ei edes pysty hoitamaan arjen tehtäviä, laskut jäävät maksamatta, lapset hoitamatta ja itse hän ei sitä näytä näkevän lainkaan.
      Vaikka hän toimii kuinka rumasti ja moraalittomasti ja vaikak kuinka jo "harakatkin" katolla nauravat tuota hulluutta, ei todellakaan mikään enää merkitse mitään.
      Kyllä minä sanoisin jos hiukkanen sitä järkeä jossakin raossa ehtii mukaan, niin silloin pitää oikein syöksyä lääkärille tai seksiterapeutille, jotta saisi elämän jotenkin parempaan suuntaa, seksi tuolla tasolla tuhoaa kaiken elämästä.

      Kyllähän asioihin vaikuttaa monet asiat, sillä alitajuisesti olevat asiat joko lapsuudessa tai myöhemmin kyllä saattavat saada inhoamaan seksiä täysin, jos olet joutunut kokemaan esim lapsena vanhan miehen kosketuksi, jolla on se kiilto silmissä, et varmasti halua samalla tavalla olla seksin kanssa tekemisissä kuin ilman tätä tapahtumaa.

      Liian seksin ajattelun uskon olevan enemmänkin jonkinlainen tabletti toisen asian unohtamiseen jota vielä ruokitaan pornosivujen katselulla. Ihmisen aivotoiminta saa tämän asian niin vilkkaaksi, että elämään ei jääs ijaa enää todelliselle elämälle.
      Eihän kukaan voi olla jatkuvasti päivätolkulla koko päivän naimassa.

      Kun kaiken hulluuden ymmärtäis.

    • Salanaatti

      Jokaisella on oikeus seksiin, eikä pettäminen ole mitään helppoa kaikille, vaikka "luvan" saisikin. Sinun on aseksuaalina vaikea ymmärtää, mutta kuvittele tilanne, jossa sinulla olisi vaikkapa hirveä kusihätä, etkä pääse vessaan. Jäätävä nälkä, etkä pääse syömään tai hirveä väsy, etkä pääse nukkumaan. Isolle osalle miehistä ja joillekkin naisille seksi on tärkeää ja sen puute on joskus jopa tuskallista. Runkkaus ei auta, jos ei kokoajan ole vessassa vispaamassa. Ilman seksiä on kyllä mahdollista olla, mutta se on aina kivulias prosessi. Miksi miehet muuten ovat joskus valmiita menemään epätoivoiseksi "Pelkän seksin" takia.

      Tosin, en jättäisi eukkoani, vaikka seksielämää ei olisikkaan paljoa, mutta itselleni seksi on yksi suhteen kriteeri. Miehes tykkää susta aika paljo, jos ei suostu luopumaan susta, vaikka seksiä ei tulisi jatkossa. Älä vaan mene sanomaan tota raiskausjuttua sille, mutta puhu asiasta suoraan.

      Tälle asialle tuskin on mitään ratkaisua.

    • Jo 45v pihtarin kans

      Onko täällä muitakin? Kyselee Pihtari.

      On. Makuukamarit on tulvillaan vastaavia. Nykyään vaan tuntuu että kaikkien on oltava jatkuvasti yhdessä asiassa kiinni kuten kaniinit.

      Elämässä on paljon muutakin, ehkäpä paljon hienompaa herkempääkin yhteyttä.

    • eräs äippeli

      Täältä löytyy toinen samanlainen! Olen ajatellut olevani ainoa nainen maailmassa tällaista laatua... Olen naimisissa ja meillä on lapsiakin useampi.

      Kävin joitakin vuosia sitten asian tähden ihan lääkärissä asti kertomassa ongelmastani. Vastaus oli tähän tyyliin: "Ei siihen ole mitään lääkettä. Jos olisi, niin varmasti kirjoittaisin reseptin siihen.." Seksuaaliterapeutille kehoitti soittamaan ajan, mutta en ole koskaan saanut aikaa tilattua. Tuntuu, että turhaa siellä kävisi, miksipä se asia puhumalla paranisi..?

      Itse jotenkin uskon ja ajattelen, että minulta puuttuu jotain hormonia kehostani. Tiedä häntä sitten, mistä kaikki kiikastaa.

      Olen sitä mieltä, että kaikissa ihmissuhteissa ja parisuhteissa on omat ongelmansa, meillä sattuu nyt olemaan tämänlainen. Sitä täytyy vaan tyytyä osaansa, olipa se minkälainen vaan. Esim.jos on vähän rahaa, turhaa kadehtia niitä, joilla on paljon. Varastaminen on väärin.

      Olen sanonut miehelleni monet kerrat, että jos olisi sellainen nappi, mistä painettaessa seksihalut löytyy, niin taatusti painaisin joka ainoa hetki, kun mahdollista!! Ei tämä asia ole vain mieheni ongelma, monesti syvältä riipaisee sydämestäni, kun mietin, että MIKSI minä olen tällainen, miksi en voisi haluta "normaalisti"???

      No, jos yhtään helpotti aloittajaa minunkin tarinani. :=) Eli samassa veneessä ollaan. :=) Eikä avioeroakaan haluta, se ei olisi oikea ratkaisu.

    • ei aina niin helppoo

      Koetko itseäsi ollenkaan naiselliseksi?. Ja jos koet nautitko omasta naisellisuudestasi pidätkö kehoasi kauniina /seksuaalisesti haluttavana.

    • hmmm4

      Minusta parisuhde on kuitenkin suurelta osin päättämistä pysyä yhdessä silloinkin kun ei ole niin kauhean mukavaa. Jokaisessa suhteessa on ongelmansa, ja monilla, niinkuin minunkin suhteessani, se on se seksi. Käsittämättömän yliarvostettu ja ylimainostettu asia ja vain yksi pieni osa parisuhdetta. Silti tuntuu että jos seksi ei toimi niin heti ollaan valtavan suurissa ongelmissa.
      Parisuhde on paljon muutakin kuin seksi, tai ainakin minulle on. Minusta aikuisen ihmisen ei tarvitse aina päästä toteuttamaan omia halujaan kun alavatsassa kihelmöi, joutuu sitä elämässä monesta muustakin asiasta kieltäytymään kompromissien ja itselle rakkaiden ihmisten takia. Ja luulisi että rakkauden, läheisyyden ja muunlaisen yhdessä olon voisi asettaa kevyesti tuon fyysisen tarpeen edelle.
      Mutta minä olenkin se haluton nainen joka ei ymmärrä seksuaalisesti aktiivisia, tai oikestaan en ymmärrä niitä jotka antavat seksin tai sen puutteen pilata muuten hyvän ihmissuhteen.

      • ukkonoa

        Säälin miestäsi. Kyllähän se nyt nainen hyvä niin on, että vaikka Sinä koet seksin VAIN pieneksi osaksi parisuhdetta, niin seksi on kyllä oikeasti se yksi parisuhteen tärkeimmistä kantavista voimista. Toivon, että Sinäkin huomaat tämän, ennenkuin on liian myöhäistä. Koskaan ei ole liian myöhäistä oppia nauttimaan seksistä.


      • hmmm4
        ukkonoa kirjoitti:

        Säälin miestäsi. Kyllähän se nyt nainen hyvä niin on, että vaikka Sinä koet seksin VAIN pieneksi osaksi parisuhdetta, niin seksi on kyllä oikeasti se yksi parisuhteen tärkeimmistä kantavista voimista. Toivon, että Sinäkin huomaat tämän, ennenkuin on liian myöhäistä. Koskaan ei ole liian myöhäistä oppia nauttimaan seksistä.

        En tiedä tarvitseeko kenenkään aikuista miestä sääliä, itse hän omasta tahdosta kanssani on, vaikka varmasti on jo vuosien saatossa huomannut millainen olen.
        Ja sillä kompromissien tekemisellä tarkoitan kummankin tekemiä kompromisseja. Kyllä meillä pannaan, mutta ei varmasti niin usein kuin mies haluaisi. Kun pannaan minä teen kompromissin ja suostun johonkin vaikka itse en juuri haluaisi ja vain sen takia että tiedän toisen siitä nauttivan, ja sitten kun ei panna niin mieheni tekee sen kompromissin minun vuokseni.
        Ja onkohan se seksi kuitenkaan kaikkien parisuhteiden kantava voima, aika kevyillä perusteilla mennään jos on, toivon ettei..


    • vaktahomma

      Aloittajalla valitettava tilanne. Näin miehenä en näe muuta mahdollisuutta, kuin että miehesi saa Sinun luvalla käydä vieraissa. Ellei näin toimita avioliittonne tulee ennemmin tai myöhemmin päättymään. Kukaan normaalin seksuaalisuuden omaava mies ei jaksa muuten tuollaisesa suhteessa.

    • mistä lapset tulevat

      Kyllä naisen ja miehen keho on luotu toisilleen. Ja silloin kun toteutamme libidoamme rakastamamme miehen kans. Se on jotakin mitä emme tee muiden tuntemiemme miesten kans,Eli tunnesiteet omaa rakastettua kohtaan saavat meidät antautumaan vain hänen libidonsa vastakappaleiksi.Jos tätä viettien jakamista ei tapahdu rakastetun kanssa, niin silloin se ei ole verrattavissa miehen ja naisen parisuhteeseen.

    • leila45

      Luettuani tätä keskusteluketjua en voi kuin ihmetellä mikä Suomalaisia nykynaisia oikein vaivaa. Itsekkäästi evätään aviomieheltä luontainen seksuaalinen kanssakäyminen ja sitten ollaan hetken päästä ihmettelemässä ja syyttämässä miehiä, kun ollaan keskellä pettämisdraamaa tai avieroa. Aseksuaalisuus tarjoaa erinomaisen tekosyyn olla itsekäs narsisti.

    • Valoa

      On olemassa asioita, joita on vaikea ymmärtää. Ihmisten seksuaalisuus on henkilökohtaista, sitä ei voi toinen omistaa tai määritellä. Usein lapsuuden traumat, sanomiset tai negatiiviset kokemukset saavat ihmisen suojautumaan uudelta loukkaantumiselta. Opettelemalla tuntemaan itsenä, huomioimalla millä tavalla reagoi erilaisiin tapahtumiin voi löytää avaimia pettymyksen käsittelyyn. Pettymys, kelpaamattomuus, on vahvimpia tunteita ja siksi niin vahva lukko tunne-elämässä vapautumiseen. Vain tuntemalla olonsa turvalliseksi voi päästää irti totutusta käyttäytymismallista. Turvallisuutta luo keskusteluyhteys, toisen kuunteleminen, itsensä kuunteleminen. Silloin uskaltaa sanoa miltä tuntuu ja mitä haluaa, mitä oikeasti kaipaa. Pelkojen kohtaaminen eli aseksuaalisuuden hyväksyminen, asian tarkastelu hiukan etäämmältä voi antaa uuden lempeämmän näkökulman asiaan. Sanoisin, että aseksuaalisuus on seuraus eikä syy. Kun ei ole tottunut arvostamaan itseään, ottamaan hellyyttä vastaan (tai sitä ei ole ollut lapsuudenkodissa tarjolla) tai on huomannut että helpommalla pääsee kun miellyttää toisia, niin oma itse tavallaan unohtuu. Itse olen kokeillut keskusteluterapiaa, mutta se ei avannut asioita minulle. Kosketusterapia (esim. läsnäoleva Rosen-menetelmä) voisi auttaa oman kehon hyväksymiseen. Oma matka täydelliseen naiseuteen on vielä kesken, mutta iloitsen rohkeudestani käsitellä menneisyyttäni. Kukaan ei ole täydellinen ja jokaisella on omat oppiläksynsä kannettavanaan. Siksi on turha arvostella toisia. Toivotan rohkeutta (myös arvostelijoille) löytää oikea, aito, oma itsensä!

      • monet mahdollisuudet

        Onko asia siis niin, että et tunnusta aseksuaalisuuden olemassaoloa vaan että seksihaluttomuus on asia joka on aina tapahtunut jostain syystä ja että se periaatteessa pitäisi mielestäsi korjata, esim. terapialla?
        Minusta se voi olla niin, mutta kyllä jonkun psyyke voi olla varustettu totaalisella haluttomuudella ihan luonnostaankin jolloin yritykset korjata asiaa voivatkin aiheuttaa ahdistusta ja vaillinaisuudentunteen, siinä missä sitä ei alkujaan ollut.


    • Ei kaikkia varten

      Mä olen usein miettinyt sitä että olenkohan aseksuaali. Kun en oikeastaan kaipaa seksiä ja ilman seksiä eläminen ei tuota mitään vaikeuksia, vaikka olenkin nuori mies, jota kaiken biologian perusteella kuuluisi panettaa helvetisti. Mutta ei, en koe oikeastaan seksuaalista halua ketään kohtaan.

      Voin kyllä hyvin harrastaa seksiä seurustelukumppanin kanssa, mutta minulla ei tunnu olevan tarvetta saada sitä. Useat ihmiset ihmettelevät tätä ja ymmärrän sen sillä heille asia on päinvastainen ja heillä on tarpeita.

      Ja minulla ei ole mitään psyykkisiä ongelmia tai traumoja, vaan olen ns. ihan normaali tyyppi. Mutta seksi ei vaan kiinnosta. Enkä koe olevani mitenkään sairas sen vuoksi. Olen vain sellainen kuin olen.

      Haluaisin että ihmiset ymmärtäisivät sen ettei kaikkia kiinnosta seksi samalla tavalla. Toki se on vaikeaa kun nykyinen kulttuuri on niin seksualisoiva ja tyrkyttää pehmopornoa joka paikassa. Sen vuoksi monet aseksuaalit kokevat itsensä jollain tavalla "viallisiksi" kun heillä ei ole kiinnostusta seksiä kohtaan. Tämä taas voi johtaa muihin ongelmiin ja vaikka yksinäisyyteen sekä eristäytymiseen muista.

      On myös totta että osalla ihmisistä seksuaalisen halun puute voi olla myös seurausta muista ongelmista. Mutta kaikilla asia ei ole niin. Toivottavasti te seksuaalit ymmärrätte tämän.

    • hdhgdvdfd

      Kumppani ei saisi kärsiä tilanteestasi. Jos sinua ei oikeasti seksi ja siihen liittyvä läheisyys kiinnosta, voisitte laatia pelisäännöt uusiksi siten, että miehelläsi sais olla vaikka yksi luotettava seksikumppani, ja muuten olisitte "normaalisti" yhdessä. Siis jos mies tätä haluaa. Hän voi pelätä, että et hyväksy tilannetta, ja on siksi epäileväinen ja vastahankaan. Pitemmän päälle seksittömyys kuitenkin alkaa kaihertamaan enemmän, vaikka rakkaustta riittää, ja mielestäni reilu yksipuolinen parinvaihto on parempi kuin salaa vieraissa käynti.. Tee miehellesi selväksi että sinua ei haittaa. hkä asia vaatii hieman kypsyttelyä. Ei hänen tarvitse elää ilman seksiä ja suutelua sen takia, että sinä et halua. Toinen vaihtoehto tietysti on erota ystävinä, päästää mies elämään ja nauttimaan omista luonnollisista tarpeistaan ja haluistaan jonkun toisen naisen kanssa. Seksi kuitenkin on aika isokin osa parisuhdetta, ja sen puute vaikuttaa parisuhteeseen aina, ellei molemmat ole asioista samaa mieltä.
      Elin vuosia sitten miehen kanssa suhteessa, jossa en saanut läheisyyttä vuosiin, en seksiä, enkä mitään muutakaan. Omasta kokemuksesta siis voin sanoa, että kyllä se syö ihmistä, kun tuntee, ettei toinen halua. En hyväksy pettämistä normaalisti, mutta kyllä seksittömien vuosien aikana kävi itsellä monesti mielessä, että mitä jos saisin sitä muualta, niin että vastapuolikin haluaisi minua. Menisinkö hakemaan? Varmasti miehesi ajattelee samoin. Onneksi nyt minulla on mies, joka haluaa ja jota kiinnostaa, ei aina halut kohtaa meilläkään, mutta niitä haluja sentään on, ja se on tärkeää meille molemmille.

    • nainen puutteessa

      Ehkä sinun kannattaa ottaa miehesi kanssa rehellinen keskustelu asiasta, kertoa hänelle oma kokamuksesi raiskatuksi tulemisesta. Kysy myös mieheltäsi haittaako häntä sinun haluttomuutesi. Voit vaikka alustaa keskustelua ja pyytää että miettisitte yhdessä vaikka "ensi keskiviikkona".
      Nämä asiat eivät välttämättä selviä yhdessä keskustelunpätkössä, mutta miettikää tilannetta yhdessä, sillä te olette itse tunteidenne parhaita asiantuntijoita.

    • ok.

      Hyvin huomaa tässäkin ketjussa kuinka vähän ihmiset tietävät aseksuaalisuudesta ja kuinka se on vieläkin monille täysin käsittämätön aisa

      Ap:lle: Parisuhde on paljon muutakin kuin seksiä, mutta se kuinka suurta osaa seksi siinä näyttelee riippuu täysin keneltä kysyy. Aseksuaalien ja seksuaalien välillä voi olla toimivia parisuhteita ja avainsanana siihen on puhuminen! Keskustele miehesi kanssa avoimesti asiasta ja katsokaa pääsettekö yhteiseen päätökseen. Lupa käydä vieraissa, hoitaminen muilla keinoin (esim. käsipelillä), seksittömyys? Mikä vain tuntuisi hyvältä teille kummallekkin, pidemmän päälle

      Jos nyt kuitenkaan ette löydä yhteistä säveltä asian kanssa ja seksi on miehellesi välttämätön osa suhdetta niin ero voisi olla paras vaihtoehto kummankin kannalta.

      • Reilupeli.

        Miksi vitussa Aseksuaali yrittää parisuhdetta? Sama kun munaton mies tai pilluton nainen yrittäisi parisuhdetta. Olkoon ongelma fyysinen tai mikä hyvänsä, se on tiedostettava suhteen alussa ja tehtävä toiselle selväksi.


    • cat.

      Eroa, ja osta kissa.

    • yritän jelpata

      Epäilen aika vahvasti, että et ole aseksuaali vaan sinussa on joku vika, joko korvien välissä tai fysiikassa. En tarkoita tällä, että olisit itse jotenkin aiheuttanut vikaa vaan jotain on tapahtunut tai tapahtuu niin että olet ensin huomannut ettei seksi tunnu hyvältä ja sitten johdonmukaisesti menettänyt kiinnostuksesi siihen, ollen myös hyvää vauhtia hyväksymässä itsesi kyseenalaistamatta että useimmiten normaali ihminen haluaa ja harrastaa seksiä, enemmän tai vähemmän. Ensinnäkin toi olla, että elintapasi ovat seksuaalisuutta vähentäviä ja siihen negatiivisesti vaikuttavia. Saatat olla totaalisesti muihin kuin lempeisiin asioihin keskittynyt (sinänsä onnellinen) uraohjus, kärsiä stressistä tai treenaat antaumuksella, jopa liikaa. Ehkä olet hyvin hoikka ja tällöin rasvakudos joka haluhormoonit varastoi, yksinkertaisesti ei riitä halun ylläpitämiseen. Kaikki nämä vaikuttavat seksuaaliseen halukkuuteen. Itseltäni e-pillerit veivät kaikki halut ja saivat oloni tosi kummalliseksi, väittävät että se olisi harvinaista tai ohimenevää, mutta eipä ollut (ja oireet katosivat joidenkin kuukausien jälkeen pillerien lopetuksesta). Korvien välissä voi olla siinä suhteessa "vika", että olet kertakaikkiaan kokenut jotain joka on tehnyt sinulle seksistä vastenmielistä tai hälläväliä-toimintaa. Valitettavasti epäilen myös taitamattomia miehiä, jotka eivät osaa saada sinua tuntemaan yhtään mitään. Se voi olla välillä vaikeaa, jotkut naiset saavat helpommin seksuaalisia tunteita ja halua kroppaansa mutta en usko, että sinussa joku elimellinen vika olisi jos kaikki "osat" ovat kohdallaan. Purat jännitystä ja kiihtymystä toisella tavoin tai olet hyvin asiallinen, rauhallinen, tasainen persoona. Miehen kanssa yhtyminen ei monesti tunnu yhtään miltään, se on valitettava tosiasia. Miesten fysiikat ovat eri mallisia, joku tuntuu enemmän ja toinen vähemmän eikä kysymys ole isosta tai pienestä koosta, pituudesta eikä paksuudesta. Se klitoriksen kohta on se joka naisessa eniten seksiä harrastaessa jotain tuntee, ei vaan kertakaikkiaan saa tarpeeksi stimulaatiota. Ihmisten herkät paikat ovat erilaiset ja joskus osuu kohdalleen ja joskus ei. Tällöin tarvitaan apua sormilta ja muulta, eikä vaan "pökitä".

      Olen sitä mieltä, että sinun pitäisi vähän kiinnostua aiheesta ja tutkia itseäsi, jotta tietäisit oletko oikeasti aseksuaalinen. Jos jossain kohtaa on se "vika" niin sen voi korjata, ja siitä on iloa sekä itsellesi että rakkaalle miehellesi.
      Jotenkin olet vain sivuuttanut tämän mahdollisuuden, ilmeisesti kun pidetään niin itsestäänselvänä että naisen tulee olla joku seksiä höyryävä pakkaus koko valveillaolonsa ajan eikä se suinkaan niin ole.

      Jos ei mitään vikaa löydy edellämainituista seikoista, etkä ole koskaan kokenut mitään traumaa tms. ja pystyt hyvin elämään sellaisena kuin olet, niin kyllä miehesi tilannetta jotenkin pitäisi helpottaa sillä seksuaalista halua ei voi kääntää pois kuin katkaisijasta painaen, miehelle joka ei ole välttämättä mikään seksiaddikti, asia on kuitenkin hyvin syvällinen ja perustarve kuten uni ja ravinto. Seksuaalineuvojat käyvät vaikeampien tapausten kimppuun eikä sitä tarvitse pelätä, kun on oikea elämänlaatuun vaikuttava asia kysymyksessä.

    • Antipanomies

      Mielenkiintoinen keskustelu. Itsellenikin (46 v mies) tuo seksuaalinen haluttomuus on tuottanut vuosien varrella ongelmia. En ole täysin haluton, mutta sitten nuoruuden 2-3 krt/ kk haluttomuudesta on valuttu siihen pisteeseen, että muutaman kerran vuodessa riittää (siinäkin on se muutama kerta liikaa :).

      Itse olen ratkaissut asian siten, että erottuani vaimostani 10 vuotta sitten en hankkiutunut enää uusiin suhteisiin vaan asustelen yksikseni. Tuota vähähalusuittaani lukuunottamatta tunnen olevani viimeisen päälle tavanomainen suomalaisukko kaljoitteluineen ja kalareissuineen.

      Mitään fyysistä ongelmaa minulla ei genitaaleihin liity ja aikanaan mitatut mieshormonitasotkin olivat hieman yli keskiarvon kun niitä vaimon vaatimuksesta aikanaan tutkittiin. Olen mitä olen ja siihen on tyytyminen.

    • entä jos

      Rakastaa liian paljon? Tuskin liian paljon, mutta tarpeeksi paljon kunnioittaa sinua ettei halua loukata. Jossain vaiheessa hän kuitenkin tulee löytämään naisen joka vastaa hänen intohimoihinsa ja jätttää sinut.

      Oletko varma ettet ole lesbo. Samanlaista tarinaa kertoi eräs ystäväni. Hän ei nauttinut seksistä ollenkaan. Luuli olevansa asekuaalinen, mutta hänet "vamppasi" eräs lesbo jostain ja ystäväni kertoi ettei ole ennen ikinä kokenut sellaista intohimoa ketään miestä kohtaan. Hän siis on lesbo ja rakastaa vain naista. Eronnut on kyllä silloisesta naisesta, mutta on nyt ollut parisuhteessa 12 vuotta lesbon kanssa ja on kuulemma seksirintamalla kovastikin vipinää parinsa kanssa.

    • Jätä se

      Sika !

    • Naiset Vihaa SeXiä
    • FRIKIDIKÖ ??+

      Hyvä avaus ja kiitos siitä.
      En ole kuullutkaan kyseisestä seksuaalisuudesta, mutta tunnistan siinä jotakin itselleni myös tuttua.
      Tapasin noin 30 sitten miehen johon rakastuin mutten olisi hänen kanssaan halunnut seksiä vaan minulle olisi riittänyt kaikki muu mikä siihen liittyy.
      No sitten kaikki meni niinuin kai kuuluikin en saanut orgasmia mieheni kanssa vaan opin masturpoimaan ja sitten myöhemmin rohkaistuin tuomaan sen rakasteluumme ja sen jälkeen seksi sujui, mutta mieheni oli jo ehtinyt hakea satunnaisia halukkaita kumppaneita ja se rikkoi luottamukseni häneen ja meni taas kuoreeni.
      Nyt olen yksin ja kaipaan läheisyyttä mutta haavoittunut olen ja pelottaa aloittaa uusi suhde ja minulla on tunne että en osaa tai halua seksiä ja olen taas yksin.

      • härski mies

        Hitsi, tajuan todella hyvin. On aika härskiä kommentoida naiselle, joka on ollut naimisissa ennenkuin itse on syntynytkään, mutta sitä on kanssa näin parisuhteen alkuvaiheessa ehtinyt pyöritellä asioita. Kunnioitus on tosiaan sellainen tosi vakava asia parisuhteessa. Jos pannaan vierasta, niin vaikka omassa parisuhteessaan molemmat haluaisivatkin jatkaa liitossa, ja vaikka kuinka olisi yhteisiä kokemuksia, uhrauksia, panosta, niin se parisuhde vaan on sitä myöten sitten ohi kun kunnioitus toista kohtaan on kadonnut. Voihan sitä naimisissa jatkaa, mutta parisuhde...

        Olen myös sellaisen ilmiön huomannut, että ennen seurustelun totistumista sitä oli elämänvoimaa ja pirteyttä muille jaettavaksi vaikka kuinka, mutta seurustelun myötä sitä kanavoi kaiken elämänvoimansa ja ajatuksensa yksin kumppanille vaikka kavereitakin olisi, mutta ei samalla tavalla energiaa eikä glamouria. Sen karisman, mikä minussa joskus oli, olen heruttanut nyttöystävälleni. Ymmärrän kuinka vakavasta tilanteesta on kyse, jos vuosien jälkeen tulee ero henkilön kanssa, jolle on uhrannut kaiken ylimääräisen ravintonsa.

        Ei sen ehkä kuuluisi olla niin, mutta toisaalta, sanoohan Paavalikin, että 1. Kor. 7:33 naimisissa olevat keskittyy siihen miten olisi toiselle mieliksi.

        Pelkään tuota aseksuaalisuutta, koska se hajottaa parisuhteen äkkiä. En usko sen olevan mikään varsinaisesti luonnollinen reaktio, vaan kyse on ennemminkin siitä, että puoliso ei arvosta sitä miten kumppanin seksuaalisuus ilmenee hänessä. Seksuaalinen halu puolisoa kohtaan katoaa nopeasti jos hänen olemuksensa vaikuttaa kaoottiselta joko seksuaalisesti tai yleisesti. Vaikka muuten tulisikin toimeen.

        Seurusteluvaiheessa miehen ja naisen uskoakseni kuuluu rakentaa/voimistaa omaa seksuaalisuuttaan ja tukea toisensa seksuaalisuutta/seksuaalisuuden ilmenemistä.

        Voisin kuvitella, että olen ihan itse keksinyt ylläolevan teorian, mutta se on kuitenkin peräisin tyttöystävältäni, joka on joko tosi viisas tyttö tai sitten kiltti luonnonlapsi, joka käyttäytyy tavallaan spontaanisti.

        Periaatteessa hän käyttäytyy ja on muutenkin olemukseltaan siveä ja harkitsevainen. Olenkin hölmistyneenä ihmetellyt sitä kun hän toisaalta ilmaisee itsensä selkeästi kristittynä esimerkiksi pitämällä ristikoruaan aina vaatteiden päällä (ja pukeutuu aina kaula-aukottomiin), mutta samalla kuitenkin ilmaisee seksuaalisuuttaan aika väkevästi, esimerkiksi ei pidä liivejä, eikä vieroksu sukupuolifysiikkaa sivuavia keskusteluja eikä lantioiden osumista toisiinsa esimerkiksi joissain halauksissa. Lukuunottamatta tällaista orientoitumista, koen hänen kuitenkin olevan yleisesti ottaen vaarallisen aseksuaalinen, tai sitten vain arvaamaton.

        Itsellä otti seurustelun alkuvaiheessa aika lujille "päästä oman seksuaalisuuteni herraksi", ts opetella hänen aseksuaalisille tavoilleen. Seurustelumme alkuvaiheessa hän moneen kertaan pohti ääneen sitä, miten on vakavasti suhtautunut mahdollisuuteen, että elää naimattomana neitseenä koko elämänsä.

        Olen siis nyt alkanut oivaltaa, että hänen alitajuinen pyrkimyksensä tai tietoinen motiivinsa oman ulkoisen aseksuaalisuutensa takaa kumpuavilla häivähdyksillä rohkaista minun seksuaalisuuttani ja siten vastavuoroisesti tukea hänen seksuaalisuutensa voimistumista.

        - Tämä on minun kokemukseni aseksuaalisuuden kehittymisestä kohti seksuaalisuutta, älkääs naurako ylitulkintaani, nimittäin luulisin että hän kyllä ymmärtäisi tasan tarkkaan tämän ilmiön mitä tarkoitan, jos alkaisin sitä hänelle selittää. No toivottavasti en kuitenkaan puhu tästä aiheesta hänelle. Luulisin siis, että aseksuaalisuudessa on vain siitä kyse, että pitää jotenkin kasvaa sisään siihen seksuaalisuuteen, että kyse ei olisi toisaalta sairaudesta, mutta ei myöskään pysyvästä tilasta. Uskon että sitten kun seksuaalisuus annetaan naisessa syttyä, niin, sen jälkeen ainoastaan notkeus sekä kunto on enää rajoittavat tekijät.


    • legalzedwriter

      Oletko kokeillut B-rappua? Ellei sekään kinnosta, olet sairas!

      • authorizedwriter

        Hissiä kokeilin kerran, mutta hameenhelma jäi oven väliin.


    • Jooanna

      Minulla olisi vielä haluja seksiin vaikka olen jo yli kuusikymppinen,mutta mieheni ei pysty enää,kun hänellä on paljon sairauksia ja vahva lääkitys.Hän on muutaman vuoden minua vanhempi,mutta jo vanhan miehen oloinen eikä mitenkään mukavan luonteinen ihminen.
      Nuorempana oli vielä äkäisempi ja arvosteleva minua kohtaan,silti meillä seksi kyllä toimi.Lapsia tuli hankittua ja olen vuosia sitten yrittänyt erota mutta lapsien vuoksi se jäi.Nyt olemme eläkkeellä ja lapset omillaan,huonoja aikoja ja taas parempia on jos en yritä miestäni edes halailla hän ei halua kosketuksia olenkaan.Nukumme kyllä vierekkäin ja juttelemme jopa laskemme leikkiä,mutta hellyys fyysisesti on nollassa.
      Minua surettaa tilanteemme,mutta en osaa lähteä miehiä hakemaan muualta.Ero ei myöskään ehkä ole hyvä asia,kun hän on sairas niin ei olisi reilu teko minulta.
      Elämässäni on kyllä sisältöä muutenkin paljon vain joskus tulee mieleen hyväilyt ja läheisyys joka puuttuu.Täytyy tyytyä elämään näin.

      • tera peutti

        voiskohan niitä nappeja korvata esimerkiksi d-vitamiinilla, pakurikääpäteellä ja otsoniterapialla? Kuulostaa aika härskiltä, että lääkeyhtiöt tuolla tavalla rajoittavat toisten eloa.


    • höhhuokjgfddd jh

      Olen vammainen ja mitä seksi on?

    • ponkoponko

      Suuri osa naispuolisista "aseksuaaleista" on ihan normaaleja mutta heillä on mies, joka ei yksinkertaisesti osaa tai halua rakastella oikein!

      Ei nainen ole mikään automaatti, joka syttyy ilman sytyttelyä. Ja suurin osa naisista ei nauti mekaanisest pornoelokuvaseksistä yhtään, moni nainenkaan vain ei myönnä sitä. Nainen ja mies ovat aivan erilaisia tässä suhteessa. Se että mies ei huomioi naista voi johtaa myös alitajuiseen kylmyyteen, joka pahenee niin kauan, kunnes asiasta edes puhutaan.

      Nainen on hyvin helppo saada innostumaan seksistä, mutta siihen tarvitaan mies joka unohtaa 5-10 minuutiksi oman nautintonsa. Toinen vaihtoehto on intialainen tantraseksi, psykofyysinen seksi jossa ei koko aan pyritä kliimaksiin vaan pikemminkin päinvastoin. Pyritään lemaan läsnä hetkessä, yhdessä.

      Nainen voi saada orgasmin unessakin, ilman minkäänaista mekaanista kiihotusta. Miettikääpä sitä, miehet. Naisen tyydyttämiseen ei välttämättä tarvita penistä olenkaan. Sormet ja huulet ovat sata kertaa tärkeämmät ruumiinosat.

      Naisen sukupuolielin on KOKO VARTALO. Ja mieli. Ja sielu.

      • tasa-arvo?

        Ei mieskään ole automaatti joka osaisi luonnostaan tyydyttää naisen tarpeet.

        Jos haluaa hyvää seksiä, niin kumppania pitää opastaa. Koskee niin miestä kuin naista.

        Jos vaan makaa ja odottaa valmista, niin tuskin saa sitä mitä haluaa.

        Valitettavasti tuntuu olevan niin että mies on oman seksuaalisuutensa lisäksi vastuussa myös naisen seksuaalisuudesta.


    • En tykkää lantusta

      Minusta on ihan kiva, kun saa räimästä rojut rensselistään rönttöseen. Tilipi tappi tippi tappi. Sen jälkeen voi vaikka keittiön lattian lakaista.

    • haluton

      Itselläni on kiinnostus seksiin mennyt yksinkertaisesti siitä syystä, että kyseistä asiaa tyrkytetään joka helevetin tuutista, silmät ja korvat täyteen!!
      Koko asia saa aikaan enää yökkäysreaktion. Kaikki tuntuu pyörivän SEKSIN ympärillä!

    • TÄSSÄ TOTUUS;

      ELÄMÄN TUHOAA ELINKELVOTTOMAT, myös aseksuaalit.

      ihan kiva juttu.

    • EL: ak:IM

      Pihtari123

      Tää ei ole tuomitsemista. Mutta eikö se ole turha itkeä, jos on jo pas-ka housussa. Jos miehesi ei suostu pettämään sua, niin et ymmärräkkään kuinka paljon sulla on. Sellaisia miehiä ei mahdu montakaan miljoonaan. Etkö sä voisi tyydyttää seksuaalisesti miestäsi muilla tavoin, kun yhdynnällä. Koska se on tosiaan kohtuutonta sulle, jos koet sen raiskauksena.

    • en minäkään

      enään itse niin seksistä välitä, mutta kun muna tykkää siintä

    • sadpanda1

      Hyvä avaus ja itseäkin koskettava aihe. Vaimoni on aseksuaali. Tai on hänellä muutaman kerran vuodessa "kiima-aika", joka voi tosin olla hyvänä hetkenä tuleva halu miellyttää minua.

      En voi väittää ettenkö kärsisi. Olen kuitenkin tullut siihen tulokseen etten halua sääliseksiä velvollisuudesta. Kyllä seksin pitää olla molempia osapuolia edes JOLLAIN TASOLLA tyydyttävä kokemus. On se kokemus sitten himoa, yhteenkuuluvaisuutta tai iloa toisen nautinnosta.

      Ei minusta aseksuaalisuudessa mitää sairautta tarvitse olla. Olemme vain erilaisia kaikki. Harmi että eriparit sattuvat yhteen.
      Seksuaalisuus on varmaan lisäksi jokaisella erikokoinen pala kokonaisuutta. Mulle se nyt vaan on perustavaa laatua oleva osa elämää. Perusvietti. Tarve.

      Vaikeaa on olla ilman.

    • Huh!.

      En tosiaan jaksanut lukea kuin pari mielipidettä.
      Oletpa tosiaan kummallinen.Minä naisena olen aina, monta kymmentä vuotta, halunnut aina miestäni enemmän.
      Lukematta sanoisin, että sulla on joku paha ongelma siitä, että olet nainen
      tai
      sun mies on tosi avuton sun suhteen ( en usko tähän, koska itse hyväilin itseäni aktiivisesti jo tosi nuorena eli tiesin mistä nautin )

      Mä en tiedä bi- tai lesbojutuista mitään enkä haluakaan tietää.Ehkä joku ammattilainen tietää.
      Onnea matkaan

    • Valokeiju

      Aseksuaali on mielenkiintoinen asia ja ainakin minulle suuri rikkaus. Kun asiat eivät pyöri ainoastaan sen yhen asian ympärillä, niin koko kosmos rupeaa aukenemaan. Nautin valtavasti ihmiskauneudesta ja saan nautintoni ilman kosketusta tai muuta. Kauneuden näkeminen myös jo yksistään luonnossa avaa yhtä lailla sisintäni kuin ihmisten kauneus. Olen onnellinen aseksuaali. Miesten kanssa olin ennen aina ongelmissa. Melkein järjestäin kaikki miehet sanoivat minulle että minun ei pitäisi koskaan elää miehen kanssa. Miehiäkin on kuitenkin monenlaisia, ja nyt olenkin elänyt miehen kanssa jo kymmenen vuotta ja minulla on poika.

      Aseksuaaleja on vähän, ja siksi maailma jättää monen aseksuaalin yksin.

      • NäinMeillä

        "Kun asiat eivät pyöri ainoastaan sen yhen asian ympärillä,"

        Eivät ne seksuaalisesti aktiivisillakaan pyöri vain sen yhden ympärillä. Jos pyörivät, kysesssä on seksiriippuvainen ihminen.
        Seksi haluaminen ei tarkoita että ne 99% muusta elämästä ei voisi keskittyä muuhunkin kuin seksiin.


    • Manhunters Osa2

      Tänään tulee toinen osa naisten seximatkoista.
      Matkakohde on tälläkertaa turkki:

      "Keski-ikäiset brittinaiset Debbie ja Terry käyvät säännöllisesti lemmenlomilla Turkissa tapaamassa nuorempia miehiä. "

      http://puumatar.blogspot.fi/2013/02/5d-puumanaiset-lomalla-manhunters.html

      Aseksuaalisten miesten vaimot ja tyttökaverit voisivat hoitaa hommat matkoilla, vai mitä?

      Kannattaa katsoa ja samalla miettiä että käytetäänkö siinä oikeasti ketään hyväksi? Jos käytetään, niin kuka käyttää ketä?

    • Katariina79x

      Itse olen ollut naimissa mieheni kanssa 15 vuotta. Mieheni on Aseksuaali. Tai näin minä olen sen diagnosoinut aiheeseen tutustuessani. Jatkuva torjuna sai minut epäilemään omaa naiseuttani ja ylipäätään haluttavuuttani. Itkin , huusin,kiristin, juttelin, ymmärsin, raivosin, ehdotin kaikkea mahdollista, kunnes ymmärsin. Se ei ole kiinni siitä ettei mieheni halua minua tai rakasta minua. Hänellä ei vaan ole seksuaalista viettiä, rakastelemme ehkä kaksi-neljä kertaa vuodessa. Seksi on hyvää ja mitään fyysistä ongelmaa sen harrastamiseen ei ole. Orgasmit mieheni kanssa ovat lämpimiä ja täynnä rakkautta ja kumppanuutta.
      Olen useasti miettinyt miksi erittäin seksuaalisena henkilönä valitsin seksittömän miehen. Aluksi ongelma ei ollut näin paha, uskoisin miehenikin yrittäneensä äärirajoillaan. Pian kuitenkin huomasin ettei hän ole kiinnostunut seksistä. Hellyyttä, pusuja, huumoria ja haleja meillä on paljon. Mutta jos lähestyn häntä seksuuaalisesti hän torjuu minut leikin varjolla, se tuntuu pahalle, joten olen sen lopettanut.
      Yli 10 vuotta kärsin tilanteesta, kunnes minusta tuli pettäjä. Lensin miehestä toiseen, kokeilin kaikkea seksiä, kaikkien sukupuolien ja kansallisuuksien kanssa. Voin todella huonosti. Koska tein sen salaa, siinä ei saanut olla mitään kaunista tai hyvää. Sen piti olla pornoa, panemista, likaista ja salaista. Aamulla en edes tiennyt/muistanut edellisen yön kumppanin nimeä. Seksistä tuli pakkomielle ja lopulta riippuvuussuhde. Ajatukseni pyöri seksissä, panemisessa, nussimisessa ja olin riippuvainen orgasmeista ja seksin tuomasta jännityksestä. Rakkautta en edes ajatellut, olinhan umpirakastunut mieheeni.
      Mieheni kanssa en ollut puhunut pettämisestä ja se lisäsi huonoa oloani. Mieheni voi myös huonosti, koska tiesi tilanteen, mutta asiasta ei puhuttu. Kumpikin suri omassa nurkassaan. Vuosi sitten nostin kissan pöydälle ja pakotin hänet puhumaan. Kerroin että vaikka rakastin häntä kuin hullua, minulla oli seksuaalisuus, jopa hyvin voimakas sellainen ja minun on pakko saada sitä toteuttaa. Itkimme ja juttelimme asiasta. Tulimme tulokseen että me teemme suhteessamme omat ratkaisumme,ne eivät kuulu muille. Ja minun menemiseni ei ole rakkautta, hän sanoi sen tietävänsä ja luottavansa täysin siihen etten tee asioita rakkaudesta. Tuntui kuin molemmilta olisi tippunut suuri taakka harteilta. Olimme taas vapautuneita ja läheisyys oli taas luonnollista ja mieheni ei tarvinnut jännittää että haluaisin enemmän.
      Itse aloin rauhoittua ja hankkia pidempiaikaisia kumppaneja. Tiesin että yhtä kumppania en voi pitää, koska en tahtonut rakastua tai kiintyä kehenkään muuhun kuin mieheeni. Olen pystynyt erottamaan tunteeni hyvin. Olen kumppaneilleni kertonut olevani naimisissa ja ettei tästä koskaan tule muuta suhdetta. Pisin kumppanuuteni on nyt melkein kolme vuotta.
      Silti minusta tuntuu edelleen että teen väärin, kumppaneilleni, koska he eivät tiedä toisistaan ja miehelleni koska annan itseäni muille. Nyt annan itsestäni enemmän koska olen osannut rauhoittua myös toisten kumppanieni seurassa. Tämä on johtanut siihen että minusta tuntuu että minulla on kolme aviomiestä. Voiko ihminen kiintyä/rakastua näin moneen kumppaniin?
      Edelleen olen todella paljon seksin perään ja kumppanini ovat tässä asiassa erityisen päteviä. Silti seksinnälkäni uuvuttaa heidätkin. Lisäksi he ovat alkaneet puhua rakkaudesta ja ovat mustasukkaisia minusta. Tätä juuri yritin estää lennolla miehestä mieheen. Läheisyys luo tunteita ja tunteettomana en ole pysynyt minäkään. Hellyys ja hellittely on tullut suhteeseen kumppanieni kanssa.
      Jos nyt tietäisin kaiken tämän, en tiedä menisinkö ikinä naimisiin aseksuaalisen miehen kanssa. Vaikkain hän on varmasti paras mies minulle ja tyyppinä aivan huikea. Olen alkanut miettiä oisinko onnellisempi yksin, olisiko hän onnellisempi vaimon kanssa jolla ei olisi näin suurta seksuaalisuutta. Toisaalta tiedän etten olisi, eikä olisi hänkään. En ajattele eroa jonkun kolmannen osapuolen vuoksi. Vaikka aihe on käsitelty, siitä ei silti puhuta. Ja tiedän että häntä vaivaa aisia, kuten se vaivaa minuakin.
      Olen ehdottanut seksiä niin että tekisimme sen yhdessä, kolmansien osapuolien kanssa. En tiedä pystyisinkö siihen tai mieheni, mutta kaikki keinot otan käyttööni jos se pelastaa meidät. Kuka sanoi että elämä olisi helppoa?
      Toivon että kaikki samassa tilanteessa ottavat aiheen käsittelyyn ajoissa ja rohkeasti.

    • "Aseksuaalisuus" sanana saa koko homman kuulostamaan vähän siltä, että se olisi seksiä vaikkei se juuri ei ole sitä missään muodossa eikä millään tapaa.

      Se ei ole seksuaalisuuden muoto vaan se on seksuaalityhjiö, seksittömyyttä, ei-seksiä, seksi = 0...

      Seksittömän ihmisen kannattaisi ehkä palata ajassa taaksepäin ja miettiä miten hänet itse saatu aikaiseksi, mitä hänen vanhemmat tekivät ja niin edelleen.

      AP:llä lienee kaksi vaihtoehtoa; joko harrastaa seksiä miehensä kanssa tai päästää hänet menemään jotta hän voi tavata normaalin naisen.

      Toisen seksittömyys johtaa tavalla tai toisella ihan kamaliin tilanteisiin eikä pelkän seksintarpeen tyydyttäminen toisen kuin puolison kanssa koskaan sulje pois sitä erittäin todennäköistä mahdollisuutta, että seksisuhde ulkopuoliseen muuttuu ja kävelee vanhan suhteen yli niin että rytinä käy.

    • asexual

      Olen aseksuaali. Älkää luulko , että se olisi sairaus. Ottakaa selvää asiasta. Se ei ole meille ongelma, muille ihmisille se näyttää olevan hirveä ongelma. Maailmanloppu. Itse pidän rasisteina ihmisiä, jotka eivät tätä tajua eivätkä hyväksy. Minussa oli jo nuorena aseksuaalisia piirteitä, en ajatellut seksiä ollenkaan, minusta se oli varsin yhdentekevää. Sitten rakastuin mieheen , joka oli täysi kusipää. Ja menin toiseen lankaan, rakastuin taas kusipäähän. Hän ei rakastanutkaan minua oikeasti, meni kai naimisiin rahan takia, koska luuli , että kuoltuani saa perintöä tms. Jotain materialistista hyötyä. Olin normaali nainen, mutta hän tappoi minusta kaiken seksuaalisuuden. Tyydytti omat himonsa, mitään rakkautta ja läheisyyttä ei ollut. Tunsin olevani vain halpa huora ja tuli raiskattu olo. Kaipasin seksiä, mutta häntä se ei kiinnostanut-olin lähinnä huonekalu talossa, en enempää. Lähdin pois, en kestänyt kyseistä tyyppiä ja hänen itsekkyyttään. Ollaan oltu pitkään asumuserossa ja haluan ottaa avioeron. Henkilö ei halua kuulla sanaakaan avioerosta-odottaa kai jotain olematonta perintöä, tai piruuttaan kiusaa minua. En tunne häntä kohtaan enää mitään intohimoa, vaikka alkujaan tunsin häntä kohtaan suurta fyysistä vetovoimaa. Eli hän tappoi minut naisena. Joten aseksuaaliset piirteeni korostuivat ja yököttää syvästi kaikki seksiin liittyvät asiat. Olen täysin aseksuaali. Te kusipäiset miehet, miettikää, miten kohtelette naisia. Nyt tämä henkilö ei ymmärrä ollenkaan sitä, että olen aseksuaali. Pitää kai minua vieläkin jonakin halpana huorana. Olen kehottanut häntä hakemaan huoria muualta- kuten tekeekin. Haluaisin aseksuaalin miehen elämänkumppanikseni. Läheisyys ja hellyys merkitsevät minulle paljon, mutta naiminen ei tule kysymykseenkään. En tajua mitenkään, miksi naiminen näyttää olevan ihmisille niin tärkeää, minusta se on sairasta. Enkä ymmärrä ollenkaan homoja enkä lesboja, enkä biseksuaaleja. Yhtä vähän kuin te ymmärrätte meitä aseksuaaleja. Minä elän rikasta ja täyttä elämää. Saisin luultavasti livenä hirveän raivokohtauksen, jos joku pitäisi minua tämän vuoksi sairaana, koska sairaita emme ole. Asekuaalisuus on yhtä normaali olotila kuin joillekin on naiminen. Normaali seksuaalisuuden ilmentymä. Varmaan ehkä luonnonvalintakin. Kusipäiset geenit eivät lisäänny. Eli kahden kusipään geenit eivät enää periydy. Ok? Jo nuorena olin varsin aseksuaali, mutta jos mies olisi rakastanut minua, olisin ollut nk. normaali. Aseksuaalisia ihmisiä ,jotka sattuvat maybe, jotkut olevan herkkiä, kuten minä-meitä pitää rakastaa oikeasti ja kohdella varovaisesti, jotta seksuaalisuus ei kuole meistä lopullisesti. En nauttinut ollenkaan pikapanoista, jossa toinen tyydytti vain omat himonsa. Ehkä se olisi riittänyt jollekin nymfomaanille. Totta kai halusin miellyttää häntä kun hän tyydytti omat himonsa, mutta en edes pystynyt puhumaan koko asiasta. En usko enää rakkauteen. Sitä ei ole olemassakaan. On vain ne p........n himot, ei muuta. Seksi on mielestäni vain biologiaa kun olen asiaa analysoinut. Muuten ihmiskunta kuolisi sukupuuttoon. Eli seksi on himo, sairasta himoa. Iljettävää. Yhtä iljettävää kuin se, että jostakin on ok. homoseksi tai lesboseksi ynnä muut perversiot. Niissäkään suhteissa ei lisäännytä. Kuitenkin heidät hyväksytään, meitä ei.

      • Rasismiako

        Miksi kommenttini poistettiin?
        Siinä ei ollut mitään sääntöjen tai lain vastaista?
        Kysyin vain, onko kirjoittaja eri rotua, koska hän pitää muita rasisteina?

        Ylläpidolle(kin) tiedoksi. Rasismi on ROTOSORTOA.
        Mikään muu syrjintä, ei ole rasismia.


      • mekkk

        Miksi et hae yksin eroa ja teet erohakemuksen normaalisti niin siitä tulee tieto ex mihellesi ja jos olette asuneet yli 6 kk eri asunnoissa niin ei tule enää harkitemisaikaa kun asutte jos valmiiksi erillään. Josteillä on yhteinen asunto ja mies asuu siinä niin saat asumishyvitystä siltä ajalta kun ero myönnetään ja ei muuta kun eroamaan.


    • Anonyymi

      Se seksi on ihmisten epäjumala jota palvotte. Elämää on muutakin. Ettehän te tietty muusta ymmärrä. Jos teillä on muuten rakkautta niin se riittää. Jos miehesi sinua ymmärtää niin se parasta. Mikä veen seksioikeus tähän maahan on luotu ja joku pyhäjumala siitä tehty! Se tätä maailmaa ja kaikisya typerimpiä ihmisiä pyörittää. Seksi ja porno. Ootte niin kaukana elämästä kun olla voitte. Eipä ihme että maailmassa koronat sun muut jyllää. Rakastakaa ja huolehtikaa maapallosta ja lähimmäisistänne. Unohtakaa koko maapalloa ja ihmisiä katkeroittava typerä seksi ilman että se kuuluu parisuhteeseen tai lisääntymiseen. Siihen se on tarkoitettu. Herätkää pahvit. Pano pervot ja horot💎

      • Anonyymi

        Jatkan.kun maailmassa tapahtuu pahoja katsokaa itseenne.💎


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1445
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1222
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1205
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe