Olen monesti kuullut, miten kristityt hehkuttavat lähimmäisenrakkauttaan ja auttamistaa, ja Jeesuksen oppien seuraamista. Usein ne tahtovat jäädä sanojen tasolle, ei tekojen. Tai esim. jos olisi kyse pyyteettömästä auttamisesta, ilman että saa nimeään lehteen, tai jos kyse ei ole "oman porukan" auttamisesta, niin luulen että aika hiljaista on. Esim. jos laittaisin oman nimeni ja tilinumeroni (Toni Heikkilä, 502904-55007407), niin tuskin kukaan muistaisi pienipalkkaista, alati rahapulan kanssa taistelevaa ihmistä, muuten kuin puheissa.
Auttavatko kristityt lähimmäisiä pyyteettömästi?
4
101
Vastaukset
- vanhauskoinen
Ei niin. Maailma on liian täynnä huijareita.
Sen sijaan monet, monet uskovaiset auttavat täysin pyyteettömästi. Sen olen kokenut monesti elämäni varrella.
Uskovaiset luovuttavat jatkuvasti ja säännöllisesti osan tuloistaan kirkolle, diakoniaan ja lähetystyöhön.
Ihmettelen sitä alttiutta, jota uskovat kristityt osoittavat olemalla uskollisia esirukoilijoita. Koskaan ei ole tukea puuttunut! Papit ovat olleet tukenani!
Kiitän sydämestäni kaikkia uskollisia Kristuksen seuraajia! - eräs kristitty
Kyllä. Uskovaiset auttavat paljon lähimmäisiään, muita uskovia, sekä muitakin ihmisiä.
Avunantoa on monenlaista. Uskovaiset tekevät tämän kaiken yleensä "salassa", kuten Jeesuskin on neuvonut tekemään, ei siksi että saataisiin kiitosta maailmalta. - Iochan
Minä ainakin teen rahalahjoitukseni kirkon kautta, koska silloin voin olla varma, että ne menevät oikeaan asiaan. Ulkomailla annan joksus rahaa suoraan kerjäläisille, mutta Suomessa en, koska täällä maksan itseni kipeäksi veroista joka kuukausi. Niistä rahoista autetaan myös vähäosaisia.
- Porfiri Petrovits
"Muuten kuin puheissa"....Rahako sitten ratkaisisi kaikki Heikkilän ongelmat - muunlaista apuako et noteeraa ollenkaan?
Saattaa olla että ne "lähimmäisenrakkaudestaan hehkuttavat kristityt" käsittävät auttamisen ihan toisella tavoin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911052
- 55732
Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat
https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe35614Ei näytä hyvältä
Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj39546Älä itke rakas.
Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...49490Jos vielä toivot...mies...
Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi46475- 31469
- 34447
- 38434
Olet hurmaava
Olet paras mies, joka on tullut vastaan. Sinussa on jotakin, mitä muissa ei ole. En vaan tiedä, mikä on oikein sinun su14431