"Miksi Folkting vaatii manifestissaan, että suomenkielisissä kouluissa on oltava pakollinen ruotsin opetus?
- Miksi Rkp:n ministerit vaativat pääministeri Vanhasen hallituksessa vasta sen toista äänestystä pakkoruotsin poistamisesta ylioppilastutkinnosta?
- Miksi Rkp hävisi sen äänestyksen 14-2?
- Miksi Rkp:n kansanedustajat äänestivät valinnanvapautta vastaan lukiolain 18 §:n muutosäänestyksessä?
- Miksi ministeri Enestam vaati poliisien ruotsintaitovaatimusten helpottamispaperit itselleen?
- Miksi kieliasiain neuvottelukunnan kaikki kolme sihteeriä ovat suomenruotsalaisia?
- Miksi kielilakikomitean jäsenistä puolet oli ruotsinkielisiä?
- Miksi kielilakikomitean pääsihteeri oli suomenruotsalainen?
- Miksi pääsihteeri Palmgren sai heti uuden kielilain tultua säädetyksi Svenska folkskolans vännereiltä 10.000 euroa?
- Miksi kielilakikomitean kolmesta muusta sihteeristä kaksi oli ruotsinkielisiä?
- Miksi kielilakikomitean ainoa ulkomainen asiantuntija oli ministeri Mona Sahlin Ruotsista?
- Miksi Kaarle XVI Kustaan tuli heti kielilain säätämisen jälkeen Suomeen jakamaan ruotsalaisia kunniamerkkejä?
- Miksi Ruotsi vasta Euroopan Neuvoston painostuksesta joutui asettamaan selvitysryhmän pohtimaan suomen kielen asemaa Ruotsissa?
- Miksi Suomen ja Ruotsin kielilainsäädäntöjä ei ole pystytty/haluttu yhdenmukaistaa?
- Miksi kieliasiain neuvottelukunnan kaikki kolme sihteeriä ovat suomenruotsalaisia?
Tässä nyt alkuun muutama tällainen kielipoliittinen kysymys."
Miksi Folktinget?
miksikö?
1
<50
Vastaukset
- Hyviä kysymyksiä!
Ja liiankin hyviä eli pahoja svekoille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62905
- 119704
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79680- 39636
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm36631- 87561
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante110535- 41481
- 37475
- 71457