viimeinen katse

surusilmät silloin

Kuolema tulee aina kuitenkin yllättäen.
Mitä sanoa kuolevalle kun hän pieneksi hetkeksi avaa silmänsä.
En osannut sanoa kuin , että rakastan, lepää siinä rauhassa, hoitajat tuo kohta lääkettä, paijata ja hymyillä.
Olisiko pitänyt hyvästellä, hei kuolet.
Asia painaa surun ja valtavan ikävän lisäksi.

7

341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • surullinentähti

      Se että olit läsnä on ihan varmasti tärkeintä.

    • niin...

      siinä tilanteessa on vaikeaa sanoa enää yhtään mitään, on vain läsnä... Itse en uskonut sitä todeksi, olisi tehnyt mieli kuolla samaan aikaan. Kaipaus on kyllä käsittämätöntä. Päivittäin on ajatuksissa, vaikken siitä muille puhu ja yritän jatkaa normaalia elämää.

    • omat kokemukseni.

      Eiköhän kuoleva ole jo itsekkin ollut tietoinen että kuolivuoteella lepää. Hoitajat ja lääkärit kyllä osaavat nähdä tietyistä kehon merkeistä, että lähtö lähenee. Ja sittenkin se h-hetki ei ole minuutilleen ai sekunnilleen arvioitavissa. Ei sitä maallikko osaa edes sen vertaa ennakoida ja onko tarpeenkaan. Joskus itse kuoleva voi katsoa jonnekin kaukaisuuteen, näkee jotain tai voi sanoa: nyt minä lähden ym.
      Varmaan toimit ihan oikein.

      • J

        Itse oon käyny niin lähellä kuolemaa että hyvä ku edes tulin takasi. Ja ei kyllä kattonu kaukaisuuteen vaan näki kaikki rakkaimmat siinä sängyn ympärillä ja pyysi anteeksi kaikila pahoja tekojansa. Sen jälkeen pelkkää mustaa 15 minuuttia mitä olin kuollu. Vaan kiitän suuresti lääkäreitä jotka tekivät kaikkensa että pysyn täällä. Ja täällä ollaan.


      • sosad
        J kirjoitti:

        Itse oon käyny niin lähellä kuolemaa että hyvä ku edes tulin takasi. Ja ei kyllä kattonu kaukaisuuteen vaan näki kaikki rakkaimmat siinä sängyn ympärillä ja pyysi anteeksi kaikila pahoja tekojansa. Sen jälkeen pelkkää mustaa 15 minuuttia mitä olin kuollu. Vaan kiitän suuresti lääkäreitä jotka tekivät kaikkensa että pysyn täällä. Ja täällä ollaan.

        Mitä olisit tuntenut , että olisi ollut rakkaimpiesi hyvä sanoa ja tehdä?


    • tosi yksin

      Avomieheni viimeiselä hetkellä läsnäolevana luin Isä meidän rukouksen ja sanoin että kaikki on anteeksi annettu. Mene ,jos sua ovat tulleet hakemaan ,en pidättele.Lähtö oli rauhallinen ja kaunis.Mutta tämä näky on jatkuvasti mielessänij a en unohda sitä koskaan .Tämä tapahtui 3.9,2010.Olimme puhuneet kuolemasta jo aiemmin,koska leikkaus oli antanut lisäaikaa ,jonka käytimme hyväksi,eli matkustimme paljon ,koska hän halusi nauttia siitä.Elimme koko ajan hänen ehdoillaan ja siitä ole mielissäni .Oma elämäni on -ilman häntä -on tosi vaikeaa-vaikka hän sanoikin odottavansa minua.Jollai lailla elämällä ei ole enää minulle tarjottavaa-odottelen myös irtisanomista työstä .mitä siten? Työasiatkaan ei ei merkitse mitään kun on menettänyt rrakkaansa

    • jk

      vai iin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      58
      1685
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1260
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      654
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      612
    Aihe