Kuolema tulee aina kuitenkin yllättäen.
Mitä sanoa kuolevalle kun hän pieneksi hetkeksi avaa silmänsä.
En osannut sanoa kuin , että rakastan, lepää siinä rauhassa, hoitajat tuo kohta lääkettä, paijata ja hymyillä.
Olisiko pitänyt hyvästellä, hei kuolet.
Asia painaa surun ja valtavan ikävän lisäksi.
viimeinen katse
7
341
Vastaukset
- surullinentähti
Se että olit läsnä on ihan varmasti tärkeintä.
- niin...
siinä tilanteessa on vaikeaa sanoa enää yhtään mitään, on vain läsnä... Itse en uskonut sitä todeksi, olisi tehnyt mieli kuolla samaan aikaan. Kaipaus on kyllä käsittämätöntä. Päivittäin on ajatuksissa, vaikken siitä muille puhu ja yritän jatkaa normaalia elämää.
- omat kokemukseni.
Eiköhän kuoleva ole jo itsekkin ollut tietoinen että kuolivuoteella lepää. Hoitajat ja lääkärit kyllä osaavat nähdä tietyistä kehon merkeistä, että lähtö lähenee. Ja sittenkin se h-hetki ei ole minuutilleen ai sekunnilleen arvioitavissa. Ei sitä maallikko osaa edes sen vertaa ennakoida ja onko tarpeenkaan. Joskus itse kuoleva voi katsoa jonnekin kaukaisuuteen, näkee jotain tai voi sanoa: nyt minä lähden ym.
Varmaan toimit ihan oikein.- J
Itse oon käyny niin lähellä kuolemaa että hyvä ku edes tulin takasi. Ja ei kyllä kattonu kaukaisuuteen vaan näki kaikki rakkaimmat siinä sängyn ympärillä ja pyysi anteeksi kaikila pahoja tekojansa. Sen jälkeen pelkkää mustaa 15 minuuttia mitä olin kuollu. Vaan kiitän suuresti lääkäreitä jotka tekivät kaikkensa että pysyn täällä. Ja täällä ollaan.
- sosad
J kirjoitti:
Itse oon käyny niin lähellä kuolemaa että hyvä ku edes tulin takasi. Ja ei kyllä kattonu kaukaisuuteen vaan näki kaikki rakkaimmat siinä sängyn ympärillä ja pyysi anteeksi kaikila pahoja tekojansa. Sen jälkeen pelkkää mustaa 15 minuuttia mitä olin kuollu. Vaan kiitän suuresti lääkäreitä jotka tekivät kaikkensa että pysyn täällä. Ja täällä ollaan.
Mitä olisit tuntenut , että olisi ollut rakkaimpiesi hyvä sanoa ja tehdä?
- tosi yksin
Avomieheni viimeiselä hetkellä läsnäolevana luin Isä meidän rukouksen ja sanoin että kaikki on anteeksi annettu. Mene ,jos sua ovat tulleet hakemaan ,en pidättele.Lähtö oli rauhallinen ja kaunis.Mutta tämä näky on jatkuvasti mielessänij a en unohda sitä koskaan .Tämä tapahtui 3.9,2010.Olimme puhuneet kuolemasta jo aiemmin,koska leikkaus oli antanut lisäaikaa ,jonka käytimme hyväksi,eli matkustimme paljon ,koska hän halusi nauttia siitä.Elimme koko ajan hänen ehdoillaan ja siitä ole mielissäni .Oma elämäni on -ilman häntä -on tosi vaikeaa-vaikka hän sanoikin odottavansa minua.Jollai lailla elämällä ei ole enää minulle tarjottavaa-odottelen myös irtisanomista työstä .mitä siten? Työasiatkaan ei ei merkitse mitään kun on menettänyt rrakkaansa
- jk
vai iin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä581685- 1231344
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1271260- 1401064
- 101907
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten339849Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55654Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50653Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64612