Kunnianloukkaus, toisen nimissä esiintyminen

Jori Mäntysalo

Kuten olette huomanneet, esiintyy eräs sitkeä häirikkö nykyään ainakin minun nimelläni; oletettavasti sama kirjoittaja esiintyi aiemmin muistaakseni Whitewashin ja jonkun muunkin nimimerkillä.

On kysytty miksen rekisteröi nimeäni. Ei voi, suomi24:n tekniikka ei taivu kuin tunnukseen jossa ei ole välilyöntiä eikä isoja kirjaimia. Sitäpaitsi häirikkö voisi joka tapauksessa kirjoittaa vaikka nimellä "Mäntysalo Jori" tms.

Kunnianloukkaussyytteestä on kysytty. Se on tosiaan asianomistajarikos, joten sitä eivät muut voi tehdä puolestani. Mutta nähdäkseni rikosnimike EI täyty. Ja jos epäselvyyttä on, niin rikosasiassa lakia tulkitaan syytetyn hyväksi.

Palstalla ei ole seriffiä. Tarjosin suomi24:n ylläpidolle itseäni sellaiseksi pari päivää sitten, ainakin joksikin aikaa. (Kerroin tietysti että on vahvasti oma lehmä ojassa.) En ole saanut vastausta toistaiseksi.

Suomi24:n kannalta tässä on mielestäni aiheita tehdä rikosilmoitus ilkivallasta. Laki se on netissäkin. Sitäpaitsi Enirolla olisi lakimiehiä varmaan enemmänkin, VA-liitossa vain muutama.

15

488

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimi merkki

Onhan tuollainen toiminta toisinaan vähän epämielyttävää, mutta enemminkin se minussa herättää säälin tuntemuksia. Omaan pussiin provoilija enemminkin pelaa, joten mikäs siinä. Antaa provoilla.

• karppa..

Sairasta touhua joka tapauksessa esiintyä toisen nimimerkillä. Taitaa vaan ottaa pattiin tältä Jorin nimimerkillä kirjoittelevalle henkilölle kirkon jatkuva alamäki, että pitää sortua noin halpamaiseen temppuun.

• OtaHota!

Johonkin hoitoon tämä toisten nimillä kirjoittava kaveri pitäisi nopeasti saada.
      Aika pahasti kyllä viiraa, kun viittii tuota harrastaa.

• Klsau

Sama huomattu ateismi-palstalla ja muuallakin. Samasta syystä juuri uskonnottomat syyllistyvät koulu-ja työpaikkakiusaamiseen helpommin kuin uskovat. Uskonnottomien moraali on monesti alhaisella tasolla.

• Dara

"On kysytty miksen rekisteröi nimeäni. Ei voi, suomi24:n tekniikka ei taivu kuin tunnukseen jossa ei ole välilyöntiä eikä isoja kirjaimia."

Ilmeisesti systeemi on muuttunut sitten minun rekkautumiseni, koska minulla ei ollut mitään vaikeuksia saada isoa kirjainta nimimerkkiini. Käyttäjätunnus toisaalta ei hyväksynyt isoja kirjaimia, mutta keskusteluissa näkyvään nimimerkkiin sellaisen sai.

Toisaalta, mikset tyytyisi tällaisten teknisten juttujen takia kirjaamaan nimeäsi pienellä ja korvaamaan välilyönnin vaikkapa pisteellä tai alaviivalla? Siis esim. jori.mäntysalo tai jori_mäntysalo. Minusta olisi kiva jos kuitenkin rekisteröisit itsellesi jonkin nimimerkin, niin muut tunnistaisivat sinut siitä kuitenkin.

"Sitäpaitsi häirikkö voisi joka tapauksessa kirjoittaa vaikka nimellä "Mäntysalo Jori" tms."

Totta, toisaalta tunnuksillasi hän ei pääsisi sisään kirjautumaan, joten rekisteröity nimimerkkisi olisi vain sinun käytössäsi ja juuri siitä sinut tunnistettaisiin. Aikanaan joku yritti kiusata minua vähän aikaa kirjoittelemalla älyttömyyksiä käyttäen nimimerkkiä dara. (siis pieni alkukirjain ja piste perässä). Kun hän ei lopettanut vaikka kauniisti pyysin, kerroin vain palstalla, että tästedes kirjoitan palstalle itse aina vain sisään kirjautuneena, joten mitkään kirjautumattomat väännökset darasta eivät ole minun käsialaani. Tämän jälkeen tyyppi kyllästyi parissa viikossa moiseen häiriköintiin, onneksi...

• siltä vähän vaikutta

Onkohan meneillään yhden ja saman trollin yksinpuhelu?

• ek

Kappas. Nyt enää 25 viestiä. Ylläpito toimii, jos viestit kuskaa sen silmän eteen Palautetikulla sohien.

• Spämmit pois

Jatkossa jokaisesta asiattomasta viestistä ilmoitus, se ei ole iso vaiva yhteisen viihtyvyyden takaamiseksi! Sekin on hyvä peruste ilmoittaa asiaton viesti, jos joku aloittaa samasta aiheesta tuhannennen ketjun.

• Se on trolli

ek:n viesti 17.4.2012 22:49 on mainio esimerkki tuosta "spammauksesta".

Poistoon vain!

• Huolestunut

Oikeana Jorina tekisin tästä jo tutkintapyynnön poliisille. Sama tyyppi kopioi näitä Jorin nimissä jätettyjä viestejä taukoamatta joka ketjuun. Minusta Jorin maine kärsii tästä aika pahasti. Käynnissä on tahallinen mustamaalauskampanja.

Ketjusta on poistettu 78 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      160
      6981
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4088
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      47
      3397
    4. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      135
      3138
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      2906
    6. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2286
    7. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      43
      2256
    8. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      272
      2013
    9. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      55
      1975
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      1856
    Aihe