tänään olin kävelemässä tiellä kun ohitseni pyyhälsi linja auto joka räiskäyttti päälleni kuraiset vedet ja samalla kasvoilleni lensi iso kivinen lumikokkare. Tämän seuraukseni nenästäni alkoi vuotamaan verta ja ja neenäni tuli verta vuotava haava joten mieleeni tuli että eikö jossakin laissa sanota että jotenkin niin että autolla ajaessa käveliän altistaminen lialle pölylle ym on kieletty. en löydä tätä mistään joten tietäisikö joku tätä pätkää laista kiitos jo etukäteen.
autolla läikyttäminen kuravedet käveliän päälle
8
163
Vastaukset
- sorry vaan
Elä intoile, mistään et löydä pykälää, jolla saisit korvausta.
- vihastunut
autokouluni opettaja puhui juuri edellisenä päivänä tuohon tapaan jonka kirjoitinkin mistähän on sitten mahtanut puhua?
- eipäs läikytetä
Missään nimessä ei saa läikyttää kenenkään silmille eikä nenille mitään. Ei varsinkaan käveliän.
Laista löytyy kohta "kuran läikyttäminen käveliän nenille".
- lastit ja mällit
Mällit saa ja pitääkin läikyttää naamalle. Kuten myös lastit, mutte ei niin että verta tulee nekusta!
- herää pahvi
Kyllä olet hölmö. Mikset seiso lätäkössä huomenna, jos kerran pidät siitä.
- ro333
Laista en tiedä, mutta kai siinä jonkilainen korvausvelvollisuus on. Aina tosin kuskia ei löydy. Koska kuski ei joko huomaa aiheuttamaansa tilannetta tai ajaa naureskellen karkuun.
Suosittelisin lähestymään asiasta asiallisesti bussiyhtiötä. Kerrot paikan, ajan, tapahtuman ja bussin numeron, jos muistat tai näit. Saatat saada vastaukseksi vakioviestiltä kuulostavan pahoittelun tai ehkäpä pienen korvauksen koettelemuksestasi. - ihastunut11
Kyllä siellä jotain pykäliä löytyy. Talvella nollakelissä on jalankulkijankin syytä katsella peiliin, tähän yksittäiseen tapaukseen on paha sanoa kun en paikalla ollut.
Ihmetyttää esim valoristeyksessä kun jalankulkijat seisovat aivan tien vieressä odottamassa milloin auto tyhjentää rotvallin vierestä lätäkön jalankulkijoiden päälle.
Jos jääköntsäle on auton renkaasta kimmonnut nekkuusi, asia voi olla olla myös tienpidon juttuja. Laita palaute bussifirmalle, joka vastaa kiittäen ja lupaa tutkia asiaa. Mitään et jälkeenpäin tule asiasta kuitenkaan kuulemaan. Seuraavaksi sitten poliisin jutulle, mutta koska vauriot ovat lähinnä henkisiä, et sieltäkään isosti vastakaikua tule saamaan. - Kallonkutistaja10
Olet oikeassa. Kyllä tuo asia on mainittu tilannenopeuspykälässä (TLL 23).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911087
- 123860
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103825"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 68559
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
- 50463