Tautisesti vikoja

Voeh

Lueskelin aloituksia ja tulin siihen tulokseen miten hitossa pidätte näitä kulkimia kun noi vika määrät ovat niin sairaan mielettömät.Jotain aivan uskomatonta....

34

5531

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 607....

Hus hus mene jo potalle siitä!

• dfksdksdfnskdf

Olen ajellut 1997 mallisella 406:lla nyt noin 30.000 km, kolmessa vuodessa. Sinä aikana autooni on pitänyt tehdä seuraavat asiat:

-akun vaihto
      -kesärenkaiden osto
      -rekisterikilven vaihto
      -takapyöränlaakerin vaihto
      -tuulilasinpyyhkijöiden vaihto, kolmasti
      -termostaatin vaihto
      -moottoriöljyn ja suodattimen vaihto, kolmasti
      -antennin vaihto
      -takajarrujen jarrukenkien vaihto
      -nokkahihnan vaihto
      -takalampun polttimon vaihto, kahdesti
      -kaukosäätöavaimen painonapin suojuksen vaihto
      -ajovalopolttimon H7 vaihto, neljästi
      -tuulilasin vaihto
      -pakoputken keski- ja takaosan vaihto
      -moottorin kannatinkumien vaihto
      -taka-akselin tukivarsien puslien vaihto
      -sytytystulppien vaihto
      -etupään kallistuksenvakaajan "koiranluiden" vaihto
      -helmakotelon ruostevaurion hitsaaminen
      -helmakoteloiden ruostesuojaus
      -oventiivisteen muovikiinnikkeiden vaihto
      -akunkengän vaihto
      -laturin hihnan vaihto
      -jäähdyttäjän vaihto
      -etujarrujen herkistelyä, kaksi tai kolme kertaa
      -takajarrujen paineventtiilin herkistys

Tällä hetkellä odottaa ainakin seuraavat hommat:

-raidetangon päiden vaihto
      -takaiskunvaimentimien vaihto
      -laturin laakerin vaihto
      -starttimoottorin puhdistus/herkistys/vaihto
      -etuiskunvaimentimien kääntölaakereiden vaihto
      -vetoakselien uudelleenrasvaus tai nivelien vaihto
      -ohjaustehostimen letkun vuotojen korjaus
      -ruosteisten apurunkojen maalaus

Kilometrit, ikä ja tekemättömät huollot... siinähän se selitys tuolle listalle. Onhan siinä muutama näihin autoihin liittyvä ns. tyyppivikakin, mutta en muuten alkaisi merkkiä tai mallia sormella osoittamaan sen enempää.

• Onhan näissä eroja

Itse olen ajanut 105 000 km Toyota Camryllä. Mittarissa nyt 402 000.

Kun ostin auton, uusin siihen
        *pakoputken
        *ja teetin jakopäänremontin.
        *Polttimoita olen uusinut lukemattomia sinne tänne ja takajarruja herkistellyt vuosittain katsastukseen.
        *Lisäksi olen uusinut tuulilasin ja toisen ajovaloumpion. Eivät kestä kiviä

Muita korjauksia autoon ei ole tehty.

• Zarkosii
        Onhan näissä eroja kirjoitti:

Itse olen ajanut 105 000 km Toyota Camryllä. Mittarissa nyt 402 000.

Kun ostin auton, uusin siihen
        *pakoputken
        *ja teetin jakopäänremontin.
        *Polttimoita olen uusinut lukemattomia sinne tänne ja takajarruja herkistellyt vuosittain katsastukseen.
        *Lisäksi olen uusinut tuulilasin ja toisen ajovaloumpion. Eivät kestä kiviä

Muita korjauksia autoon ei ole tehty.

Älä hyvä mies tuo japseja näille palstoille. Kuulokin menee kun joutuu sorateitä ajamaan!

• Toytero
        Zarkosii kirjoitti:

Älä hyvä mies tuo japseja näille palstoille. Kuulokin menee kun joutuu sorateitä ajamaan!

Tommoisella vanhalla Camryllä pärjää 50 € vuotuisella korjaus ja huoltobudjetilla. Kannu öljyä, suodatin ja pyyhkijänsulat, muutamia lamppuja. Revi siitä. 10 viuoden kokemuksella. On ollut 2 camryä.

• Zarkosii....
        Toytero kirjoitti:

Tommoisella vanhalla Camryllä pärjää 50 € vuotuisella korjaus ja huoltobudjetilla. Kannu öljyä, suodatin ja pyyhkijänsulat, muutamia lamppuja. Revi siitä. 10 viuoden kokemuksella. On ollut 2 camryä.

Meneehän sen pellittämiseen jo enempi rahaa. Aika rivon näköisiä kaikki.

• toytero
        Zarkosii.... kirjoitti:

Meneehän sen pellittämiseen jo enempi rahaa. Aika rivon näköisiä kaikki.

Vaan entäs jos en pellita uudelleen. Antaa ruostua. Hyvin kulkee

• DS Pallas -73

Näitä aloituksia ja vikalistoja autoista laittavat tänne ne joilla ei ole koskaan Pösöä ollutkaan.

• skdjfhksdfksdflsdfls

Jaa,,,

Minä tuon listan laitoin oman autoni korjauksista ja kyllä minulla on peugeotteja ollut:

-304S -72
        -305SR -82
        -305GR -86
        -505GLD -85
        -405 SRi -89

ja nyt siis tosiaan 406 SL 1997

Jätin muuten tuosta listasta mm. kannentiivisteen vaihtamisen pois, sillä se meni vaihtoon ihan oman tyhmyyden vuoksi. En vaihtanut vuotavaa jäähdytintä ajoissa ja... tuli ajettua sitten ilman nesteitä.

Kieltämättä lista näyttää pitkältä mutta noin se vaan menee jos haluaisi auton kunnossa pitää. Alkaa 300tkm olla mittarissa niin yksittäisten osien elinkaari alkaa olla loppusuoralla.

Kaikenmoisia merkkejä olen omistanut, valitettavasti piheyteni ja köyhyyteni vuoksi mikään niistä ei ole ollut 10 vuotta nuorempia. Tämä 406 on ehdottomasti paras auto kaikista omistamistani.

Ja eihän noita olisi tullut kolhuiseen pommiin tehtyä, mutta auto on siisti ellei jopa todella siisti, mukava ajaa, vie sen 7,5 litraa keskimäärin satasella... Paria edellistä autoa tuli pidettyä 5 vuotta, tämän kanssa mennee varmaan 8. Senkin vuoksi nuo kannattaa tehdä nuo remontit. Ja kun itse tekee, niin eihän noille jää kustannusta kuin osien hinta.

• ihan pieni kysymys
        skdjfhksdfksdflsdfls kirjoitti:

Jaa,,,

Minä tuon listan laitoin oman autoni korjauksista ja kyllä minulla on peugeotteja ollut:

-304S -72
        -305SR -82
        -305GR -86
        -505GLD -85
        -405 SRi -89

Jätin muuten tuosta listasta mm. kannentiivisteen vaihtamisen pois, sillä se meni vaihtoon ihan oman tyhmyyden vuoksi. En vaihtanut vuotavaa jäähdytintä ajoissa ja... tuli ajettua sitten ilman nesteitä.

Kieltämättä lista näyttää pitkältä mutta noin se vaan menee jos haluaisi auton kunnossa pitää. Alkaa 300tkm olla mittarissa niin yksittäisten osien elinkaari alkaa olla loppusuoralla.

Kaikenmoisia merkkejä olen omistanut, valitettavasti piheyteni ja köyhyyteni vuoksi mikään niistä ei ole ollut 10 vuotta nuorempia. Tämä 406 on ehdottomasti paras auto kaikista omistamistani.

Ja eihän noita olisi tullut kolhuiseen pommiin tehtyä, mutta auto on siisti ellei jopa todella siisti, mukava ajaa, vie sen 7,5 litraa keskimäärin satasella... Paria edellistä autoa tuli pidettyä 5 vuotta, tämän kanssa mennee varmaan 8. Senkin vuoksi nuo kannattaa tehdä nuo remontit. Ja kun itse tekee, niin eihän noille jää kustannusta kuin osien hinta.

Kuka hullu tekee alle 5 tonnin autoon kymppitonnin remontit??

• Ihan pieni vastaus
        ihan pieni kysymys kirjoitti:

Katsoppa, on sellaisiakin jotka tekee itse. Kaikki ei ole uusavuttomia!

• jdsbfksjnfdksdfnksjf
        ihan pieni kysymys kirjoitti:

Voi olla että joku tekeekin....

Mutta tuo 406 jonka omistan niin auton arvohan on tällä hetkellä varmaankin 1000 euron luokkaa. Ja noihin remontteihin... vaikka ne näyttääkin kalliilta niin ei niihin nyt niiiiin paljon ole rahaa palanut. Tuulilasinkin kävin vaihdattamassa Tallinnassa 150 eurolla.

Enemmän sillä on käyttöarvoa kuin rahallista, ja nuo remontit kun nyt oikein tilastostani katson niin niiden kustannus on 1500 euroa, eli 500 euroa vuodessa auton ylläpitoon... Onko se paljon vaiko vähän...

No, tämä nyt on köyhän epätoivoinen ratkaisu.... Kertokaa rohkeasti parempia toimintamalleja jos on tiedossa.

• posso205
        jdsbfksjnfdksdfnksjf kirjoitti:

Mutta tuo 406 jonka omistan niin auton arvohan on tällä hetkellä varmaankin 1000 euron luokkaa. Ja noihin remontteihin... vaikka ne näyttääkin kalliilta niin ei niihin nyt niiiiin paljon ole rahaa palanut. Tuulilasinkin kävin vaihdattamassa Tallinnassa 150 eurolla.

Enemmän sillä on käyttöarvoa kuin rahallista, ja nuo remontit kun nyt oikein tilastostani katson niin niiden kustannus on 1500 euroa, eli 500 euroa vuodessa auton ylläpitoon... Onko se paljon vaiko vähän...

No, tämä nyt on köyhän epätoivoinen ratkaisu.... Kertokaa rohkeasti parempia toimintamalleja jos on tiedossa.

PÖSSÖ GT
        PÄÄ?
        SIT PULJAA KUN SITIKKAON SULLA11111

• 607....
        posso205 kirjoitti:

PÖSSÖ GT
        PÄÄ?
        SIT PULJAA KUN SITIKKAON SULLA11111

Älä ihmeessä ota nappia enää!

• Pösö 407 2.2 sport
        skdjfhksdfksdflsdfls kirjoitti:

Jaa,,,

-304S -72
        -305SR -82
        -305GR -86
        -505GLD -85
        -405 SRi -89

Mulla oli 406 2.0 st -96 viitisen vuotta. Jarrut ja pakoputki meni uusiksi kokonaan 280 000 kohdalla. Ja jotain satunnaisia niveliä ym kulutusosia. Ja renkaita tietysti. Mutta kyllähän sen verran ajettuun autoon pitää remonttia tehdä. Hyvä peli. Moottoriin ei tarvi tehdä koskaan mitään. Vaihdoin tietysti uudempaan Pösöön.
        Sitä kyllä ihmettelen että miten oot saanut kynnyskotelot ruostumaan? Eihän pösöt ruostu!

• lnlsdlsdflsdfsdfs
        Pösö 407 2.2 sport kirjoitti:

Mulla oli 406 2.0 st -96 viitisen vuotta. Jarrut ja pakoputki meni uusiksi kokonaan 280 000 kohdalla. Ja jotain satunnaisia niveliä ym kulutusosia. Ja renkaita tietysti. Mutta kyllähän sen verran ajettuun autoon pitää remonttia tehdä. Hyvä peli. Moottoriin ei tarvi tehdä koskaan mitään. Vaihdoin tietysti uudempaan Pösöön.
        Sitä kyllä ihmettelen että miten oot saanut kynnyskotelot ruostumaan? Eihän pösöt ruostu!

Kyllähän ne ruostuu. Uskomus ruostumattomuudesta on sitkeä, mutta on näissäkin omat heikot paikkansa.

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=33835.0

• näin se vaan on...
        jdsbfksjnfdksdfnksjf kirjoitti:

Itellä 96 vuoden406 2 litran bensa motilla ja mittarissa 370 tkm. Täytyy sanoa, että on todellakin laatuauto ja korjuu kulut on tosiaan tommoset 500e vuodessa tai alle, kun osat ei kustanna liikoja ja sopiva nyrkkipaja tekee hommat. Pidän kustannuksia varsin kohtuullisina, kun ne jyvittää 16000 tkm. Seuraavakin auto tulee olemaan 406, mutta faceliftin kanssa.

Pösöllä tuo laatu tuntuu riippuvan paljon mallista. Jotkin mallit onnistuu hyvin ja toiset ovat enemmän tai vähemmän susia. Itsellä ollut ajossa 405 ja 406 ja molemmat täyttäneet odotukset 406 jopa ylittänyt kaikin puolin. Kuulema 407 on sitten ollut enemmänkin sitten sitä kakkoslaatua.

• DS Pallas -73

Saksalaisten autoilijoiden etujärjestön ADAC:n tiepalvelutilasto kertoo, että uudet Peugeotit ovat luotettavuudeltaan huipputasoa Peugeot 107:n, 207:n ja 308:n sijoittuessa kukin omassa kokoluokassaan kolmen parhaan joukkoon.

Pikkuautoluokassa (B-segmentti) toiseksi vähiten apua kesken matkan tarvitsi Peugeot 207. Pienimpien pikkuautojen luokassa (A-segmentti) Peugeot 107 sijoittui kolmanneksi sisarmalli Toyota Aygon vietyä ykkössijan. Pienemmässä perheautoluokassa Peugeot 308 oli luokkansa kolmanneksi paras kaikkiaan 29 automallin joukossa ja ainoana ei-saksalaisena autona viiden parhaan joukossa.

Peugeotin määrätietoisesta työstä laadun parantamiseksi kertoo myös se, että vastikään markkinoille tulleelle Peugeot 508 :lle ja lähiaikoina lanseerattavalle uudistuneelle 308-mallistolle myönnetään viiden vuoden takuu.

Vuoden 2010 tilastossa ovat mukana 1-6 vuotta vanhat automallit, joita on valmistettu vähintään kolme vuotta ja joita on rekisteröity vähintään 10.000 kpl vuodessa. Uusimpien Peugeotien, 3008:n, 5008:n ja 508:n mukaantuloa tilastoon saamme siis vielä odottaa mallista riippuen 1-3 vuotta.

ADAC:n tiepalvelutilaston tulokset perustuvat teknisiin vikoihin. Kuljettajien huolimattomuudesta johtuneet autojen simahtamiset, kuten polttoaineen loppuminen kesken ajon, on jätetty pois. Ajokilometrien erot on tasoitettu korjauskertoimella kokoluokittain. Autot on laitettu paremmuusjärjestykseen kuudessa eri kokoluokassa.

ADAC (Allgemeneir Deutsher Automobil Club) on Saksan suurin autonkäyttäjien etujärjestö, jolla on yli 17 miljoonaa jäsentä. Tiepalvelun vikaraportti julkaistaan vuosittain ADAC Motorwelt-lehden toukokuun numerossa ja verkossa www.adac.de
      Luotettavuus

Asioinnin turvallisuus

Tietosuoja

Lapsiturvallisuus

Asenna ilmainen WOT-lisäosa selaimeesi

• ostaja

Olen katsellut toista autoa,yhtenä vaihtoehtona pösö 406.vaihtoehtoja volvo850,mazda 626,honda accord,saab 9-3 esimerkkeinä,mutta aina oon palannu pösöön ja mazda 626:een niissä hinta/ laatu suhde kohdallaan.Pösö406 on mielestäni tyylikäs pirssi,suurin vika vissiin huohotin ongelma talvella,mutta sekin hoituu huoltamalla..
      Täytyy siis vaan katella jos löytyisi 2000 luvun 2 litran koneella oleva vähän ajettu pösö 406 :)

• naklsdnlasdnladlasdn

Ei tuo huohotinongelma ihan se suurin vika ole.... vaan top 10 lienee:

1. Ajotietokoneen näytössä antipollution fault
        2. Konepellin ruoste
        3. Epätasainen tyhjäkäynti
        4. Helmapeltien ruostuminen
        5. Huohotinongelmat
        6. Etujoustintukien yläkääntölaakerit
        7. Mittaristo
        8. Automaattivaihteisto
        9. Keskuslukitus
        10. Ilmastointi

Noita kaksilitraisia, vuosimallia 2000 tai uudempia, sedan mallisia (oletin että haluat sedanin, kun puhuit ulkonäöstä), ei muuten ole hurjan paljon nettiautossa myynnissä. Halvimmasta, alle 200tkm ajetuista pyydetään 3250 euroa. Tuolla rahallahan saisi kaksi, ellei jopa kolme vuotta uudemman citroen C5:den. Juu, ei pärjää ulkonäössä, mutta tekniikka pitkälti samaa ja kori, turvavarusteluineen uudempaa suunnittelua, kuten myös varustelutaso pääsääntöisesti parempaa.

Toisaalta aikalailla sama, maksaako tuo 3000 vaiko 4000, jos meinaa yhtään ajaa. Käyttökustannukset peittoaa ostohinnan puolentoistavuoden käytössä.

Voit varautua kyllä tekemään remonttia, pätee kaikkiin merkkeihin tuossa ikäluokassa...

• Pösöllä pisimmälle

Tota mää on ny ajanu Pösöllä 987 567 kilometriä. Kaksi kertaa oon vaihtanut öljyt ja kerran tulpat. Sit oon vielä pessyt auton kolmasti ja 5 kertaa imuroinut sisältä. Pian tulee miljoona kilometriä täyteen ja sitten juon wieneri kahveet asian kunniaksi.

• nlksndkfskdfnskdfksd

Huomiota siis kaipasit....

Ookei, kevät ahdistaa? Vai vieläkö kaamosmasennus on päällä? Tsemppiä sulle, sinut on nyt huomioitu, toivottavasti on kivempi fiilis.

• uus pösöttäjä

Missä Peugeot 406 malleissa on levyjarrut myös takana?
      2.0 automaatti peugeot 406 mahdollisesti ostossa, ajettu n, 150t mitä tulisi huomioida kyseisestä ajopelistä?

• 406.....

On siinä levyt takana. Tarkista keskipilarin kohdalta helmat onko massa kunnolla kiinni siitä ruostuu pahiten.

• sjkdksjdfnksfnksfsdf

Kannattaa huomioida

-ostohinta
        -automaattilaatikon toiminta
        -helmojen/konepellin mahdollinen ruostuminen
        -öljyvuodot
        -ilmastointilaitteen toiminta
        -moottorin toiminta, käynnistyy kunnolla, vetää tasaisisesti, tyhjäkäynti ookoo
        -alustan kolinat
        -sähkölaitteiden toiminta, keskuslukitus, sähkölasit, mahdolliset muut varusteet

• uus pösöttäjä

Kiitos vihjeestä.!
      Menopeli katsastettu 4kk sitten ja yleisesti vähäisesssä käytössä ollut vanhalla miehellä, mökille kesäksi ja takas talveksi idealla.
      Mitäpä mieltä automaatti-vaihteisuudesta? itsellä koskaan sellaista ollut, koska mielikuvana luotettavuuspula!

• 406...

Nelinollakutosen laatikosta ei mulla tietoa, ainakin astetta isomassa kuusnollaseiskassa kyllä kestää. Katsoppa peugeot foorumista sieltä vois löytyä tietoa.

• sdufksdjhfksfsdfs
        406... kirjoitti:

Nelinollakutosen laatikosta ei mulla tietoa, ainakin astetta isomassa kuusnollaseiskassa kyllä kestää. Katsoppa peugeot foorumista sieltä vois löytyä tietoa.

Niiin.... 607:aa on tehty HP20 ja AM6 laatikoilla.
        406:sta löytyy HP20 ja AL4 laatikoita.

Ilmeisesti tuo sähköisesti ohjattu AL4 on noista ns huonomaineisin.

Ja nuo "helmat" kannattaa tarkistaa kyllä ihan koko matkalta. Jos autosta kaupat syntyy, niin sisään kannattaa kotelosuoja-ainetta ja varmistaa että vesireijät on auki.

Näkösuojathan nuo vain on, mutta valitettavasti ruostuneina ei kelpaa katsastukseen.

• ovat niin
    • st

Pösö 406 vm97 2.0 bensa automaatti ajettu 395tkm, mun aikana (9v) 170tkm.
      Laatikko on ZF 4HP20 eikä suurempia ongelmia.
      Ja öljyt PITÄÄ vaihtaa, sanovat huollossa mitä tahansa.

• Pökötti buhahaaa

Pösö 406 vm97 2.0 bensa automaatti ajettu 395tkm, mun aikana (9v) 170tkm.
        Laatikko on ZF 4HP20 eikä suurempia ongelmia.
        Ja öljyt PITÄÄ vaihtaa, sanovat huollossa mitä tahansa. "

Mitä paha olet tehnyt kun tollaisella ajat, mistä sinua rangaistaan.Pökötti huonoin merkki nykyautoista.

• huh huh...

Hitto kun täällä kirjoittelevat ajelevat niin vanhoilla autoilla ettei ihme että korjauslistoja kerrotaan. Romuutuskunnossa kaikki yli 12 vuotta autot ovat merkistä riippumatta ellei sitten harrasta museo autoilua..

• Urpo!

Sulla on sitten ilmeisesti 11 vuotta vanha auto? Ens vuonna romikselle!

• maestro990

Kuka hullu ostaa Ranskalaisen auton?????!!!!Käykää päänne tutkituttaa!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe