kotona on tanko ja 60kg sitten on vielä kuntokeskus näillä harjoittelen kotona! Eli siis tarvinko vielä tuolla määrällä painonnosto vyötä vaa onko ne nimenomaan maksimaalisia painoja varten esim. voimamies kilpailuissa maasta nostoissa jne. Itse en ainakaan tunne että selkä ois kipeä tai jotain vaa onko se vyö jo pakollinen 60kg painoilla voinko vaurioittaa selkäni tuolla määrällä?
painonnosto vyö
2
549
Vastaukset
No voi kai sillä vaurioittaa jos tekniikka on ihan peestä. Opettele hyvä tekniikka!!! Eipä sitä silloin noilla painoilla vyötä varmaan tarvi. Ite käytän vyötä vain mavessa ja kyykyssä, kun teen sarjaa isoilla painoilla. Monesti väsyneenä nostotekniikka voi huonontua (vaikkei pitäis).
- 68-v
Olet kaukana vyön tarpeesta!
Itse käytin vyötä vain kisoissa pystypunnerruskessa ja työnnössä.
Treeneissä pohjakyykyn ja maven maksimeissa ja niiden tuntumassa.
Olin paikalla kun kaverini sai selkäänsä "noidannuolen(?)" nostessaan talvella, kylmällä selällä kumarassa, kiertyneessä asennossa noin 25kg painavaa lastaan syliinsä.
Kaverin mave maksimi oli 240kg.
Joten paino ei ole ainoa ratkaiseva asia.
Totuttele oikeisiin liikeratoihin!
Vaikkapa poimiessasi lattialta 5-senttisen niin tee se selkä suorana, perse alhaalla ja jaloilla.
Kuten kaiken muunkin salin ulkopuolellakin.
Ei ainakaan ole haitaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121199
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171034- 129926
- 95785
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten291734Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait75649Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504