25.5.2012 Toivonlinna 80-vuotta

Pietari L

Suuren juhlan lähestyessä Toivonlinnan kristillisen yhteiskoulun juhlapuhujien joukkoon mahtuu monia yllättäviä nimiä....joitakin on jätetty pois pakon sanelemana ja syystä...muutamia kouluhistorian opettajia ja pappeja sekä sisäoppilaitoksen huoltajia ei voi kutsua juhlaan....?!
Onko tämä viimeinen vuosikymmen Toivonlinnan historiassa......? Yksi ihmisen ikä, yksi mahdollisuus tai huijaus, yksi harhaoppi..harhaaskel...jota tulevat sukupolvet eivät ota muistaakseen...vai onko tämä vain vuosikymmen toisen joukossa, kun Valtion tukema yksityiskoulu jatkaa seurakuntalaisten kymmenysten turvin aina vuoden eteenpäin.....?
Mitä odotat Toivonlinnan tarjoavan sinulle ja lapsillesi tulevaisuudessa ja oletko tyytyväinen sen rooliin Suomen Adventtikirkossa vai tulisiko ne rahat käyttää paremmin "Jeesuksen takaksintulon julistukseen" jne...?!
Ovatko tulokset tyydyttäviä ja moniko nuori jää seurakuntaan koulun päätettyään?!
Tilastoja on, mutta niitä ei kehdata julkaista, koska ne eivät vakuuta....?
Tule juhlaan ja kerro mielipiteesi..lauantai-iltana äänestetään koulun tulevaisuudesta!

16

187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bertta Q

      Perjantai-iltana on konsertti, lauantaina jumis ja vapaata seurustelua...tule mukaan ja ota ystäväsikin, ....muistellaan hyvässä hengessä menneitä...ei lakoholia tai huumeita mukaan....ei edes papit muistakaa!

      • pyh!

        ja kuka pappi muka alkoholia tai huumeita mukanaan toisi?????? ei kukaan.

        se yx harjoittelija sai potkut eikä takasi ole tulemista.


    • Valon Taikaa

      Korvatulpat ja hyvä tyyny ja peitto riittävät.
      Ei siinä muuta tarvita, kun kansa istuu salissa ja kuorsailee tylsien jaaritusten keskellä.

      Se on vain niin puuduttavaa se Toivonlinnasta jankuttaminen ja koulun "letkujen" pitäminen hengityskoneessa vielä tämä vuosi.

      Rahaa palaa siihen, että joillakin adventtikirkossa olisi taas yksi hallinnollinen virka ja kymmenys- ja sympatiavaroja saadaan upotettua johonkin kotimaassa, ettei tarvitse lähettää niitä pääkonferenssiin. Joku sitten hoksaa vetää vielä välistä, että tilit saadaan näyttämään miinusta ja sitten haavi ojossa ruikuttaen voidaan kerätä kolehteja seurakunnissa.
      Ja adventtikansa heittää kiltisti rahaa pohjattomaan kaivoon, kun heille vakuutetaan, että kerätyt varat menevät lyhentämättöminä Jumalan taivaallisiin "pankkiholveihin". Siellä on ja pysyy!

      Niin on pimeydessä ja pimennossa vaeltava adventtikansa taas saanut ansaitsemansa kohtelun kirjanoppineidensa taholta.

      • pyh!

        Olet pimeyden edustaja.


      • Valon taikaa. lle.

        Miksi nyt käytät sanaa Valon taikaa, olisit tässätapuksessa käyttänyt käyttämääsi nimimerkkiä Valon Aikaa, vai mitä,
        nyt puhuttiin ajan juhlasta ja sotkeudut nimimerkkiesi käytössä.


    • R. P. Ylkkänen

      Olen samaa mieltä "Valon Taikaa" kanssa.
      Adventtikirkko on ollut huijareiden hautomo.
      Toivonlinnan käyneistä on tullut häiriintyneitä kansalaisia ja merkittävä osa Toivonlinnan käyneistä on päättänyt päivänsä oman käden kautta.

      • montako prossaa?

        Kuinkahan suuri osa on "merkittävä osa"?


      • ss uusimaa

        Toivonlinnasta minulle jäi monia hyviä muistoja. Adventtikirkon oppien ym kertominen Egwn aseman korostaminen vaikuttivat jo silloin harhalta , vaikken ollut vielä elävässä uskossa. Pelko piti minua liikkeess, kunnes Uskoontulon jälkeen ja Raamattunopiskelun jälkeen jätin liikkeeen.

        Moni vuosi meni suuressa ahdistuksessa, koska koulu opetti vääristynyttä maailmankuvaa ja adv kirkon asemaa, sapattia ym

        Toivon näkeväni sen päivän kun adv kirkko virallisesti hylkää harhansa 28 opinjkohdasta lakkaa tulkitsemasta raamattua oman korvasyyhynsä mukaan.


      • pyh!
        ss uusimaa kirjoitti:

        Toivonlinnasta minulle jäi monia hyviä muistoja. Adventtikirkon oppien ym kertominen Egwn aseman korostaminen vaikuttivat jo silloin harhalta , vaikken ollut vielä elävässä uskossa. Pelko piti minua liikkeess, kunnes Uskoontulon jälkeen ja Raamattunopiskelun jälkeen jätin liikkeeen.

        Moni vuosi meni suuressa ahdistuksessa, koska koulu opetti vääristynyttä maailmankuvaa ja adv kirkon asemaa, sapattia ym

        Toivon näkeväni sen päivän kun adv kirkko virallisesti hylkää harhansa 28 opinjkohdasta lakkaa tulkitsemasta raamattua oman korvasyyhynsä mukaan.

        Tee parannus ja tule oikeaan uskoon. Adventtikirkko on oikeassa ja te väärässä. Turha siitä on keskustella.


      • Luuserifeerus
        ss uusimaa kirjoitti:

        Toivonlinnasta minulle jäi monia hyviä muistoja. Adventtikirkon oppien ym kertominen Egwn aseman korostaminen vaikuttivat jo silloin harhalta , vaikken ollut vielä elävässä uskossa. Pelko piti minua liikkeess, kunnes Uskoontulon jälkeen ja Raamattunopiskelun jälkeen jätin liikkeeen.

        Moni vuosi meni suuressa ahdistuksessa, koska koulu opetti vääristynyttä maailmankuvaa ja adv kirkon asemaa, sapattia ym

        Toivon näkeväni sen päivän kun adv kirkko virallisesti hylkää harhansa 28 opinjkohdasta lakkaa tulkitsemasta raamattua oman korvasyyhynsä mukaan.

        Suomen Adventtikirkko edustaa sitä lahkoa ja eriseuraa, josta Paavli puhuu UT:ssa , että sellainenkin pitää olla missä Sielunvihollinen kouluttaa omiaan....


    • vanhentunut asia

      Minut raiskattiin Toivonlinnassa.
      Olen kuitenkin urhoollisesti pitänyt asian anonyymiin verhottuna, koska asia on jo aikaa sitten vanhentunut ja aika parantaa haavat, vaikka arvet jäävät loppuelämäksi sisimpään.
      Minulla ei siis mitään hyviä muistoja Toivonlinnan ajoilta!

      • pyh!

        Olisit mennyt poliisin juttusille.


    • vanhentunut asia

      Miksi!
      Ketä se olisi hyödyttänyt?
      Eihän Toivonlinassa sellaista voi tapahtua?

    • piip peli

      Kyllähän ne jotkut urospuoliset rakastavat lasten ja toisten miesten pippeleitä.
      Saattaapa se uhrikin mieltyä siihen pippeliin siinä määrin, että muodostuupi pitempiaikainen "hyväksikäyttö".
      Sitten saattaapi tulla "perheriita" ja silloin voidaan vaikka alkaa syyttämään sitä toista pippelinkäyttäjää vaikkapa lapsiinsekaantujaksi.

      • kortistojengiä

        On se vaan niin hienoa, että koulun viimeinen vuosi päättyy 81-vuotiaana ja adventistit pääsee eläkkeelle ja sairauslomille suurta sapattiaan viettämään ...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1185
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1004
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      94
      761
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      286
      713
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe