Hevosmies toisen käskyn rikkoja.

su

Toinen käsky:
Älä käytä väärin Herra sinun Jumalasi nimeä.
Mitä se on:
Jumalan nimi on pyhä. Käyttäminen Hänen nimeään oikein, kun rukoilemme, kunnioitamme ja kiitämme häntä.
Näin tunnustamme häntä oikeaksi ainoaksi Jumalaksemme.

Kun Jumalan nimessä tai häneen vedoten ajamme hänen nimeään väärin. Jumalan nimen pilkkaaminen merkitsee Jumala nimen halventamista ja tietoista kääntymistä pois hänestä.

Tee parannus, muuta nimimerkki.

7

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • , ,d-w-n

      uskovaiset ei saa kirvata, se on heidän herran nimi ja siten paljastavat kenen omia ovat.

    • teu.

      su. sinä kirjoitit 2. käskyn rikkojasta , se ei ole niin , siis tarkoitan että sinä et voi nimittää viellä noilla tiedoilla ketään , tämä käsky , ja selitys on hyvä .

      mutta sen ajatus on pientä , isossa keekismuksessa sanotaan ;lyhyesti näin .
      "JUMALAN NIMEÄ KÄYTETÄÄN VÄÄRIN , KUN HÄNTÄ TAVALLA TAI TOISELLA KUTSUTAAN HERRAKSI MIELESSÄ VALHE TAI MUU PAHA TEKÖ ."

      Näin on käsketty , siksi , ettei kukaan vetäisi Jumalan nimea valheeseen
      tai verhoksi tai päästäsi sitä huulilleen tilanteissa , joissa sydän kyllä tietää
      tai sen ainakin pitäisi tietää, että asiat ovat toisin ,.Tällätavalla tekevät
      esimerkiksi ne , jotka Tuomioistuimen edessä vannovat ja valehtelevat toista
      vastaan . Jumalan Nimea ei nimittäin voi pahemmin käyttää väärin , kuin käyttämällä sitä valheeseen ja petokseen . Näin kuuluu tämän käskyn yksinkertainen selitys ..

      Huom ! tässä ei puhuttu JEESUKSESTA mitään.
      Mistähän johtuen ? Jossakin kohtaa oli maininta
      Että sen saa anteeksi , aina Muttei pilkkaa Pyhää Hengeä kohti ..

    • vbd-ew-

      kirjoitit:
      "mutta sen ajatus on pientä , isossa keekismuksessa sanotaan ;lyhyesti näin .
      "JUMALAN NIMEÄ KÄYTETÄÄN VÄÄRIN , KUN HÄNTÄ TAVALLA TAI TOISELLA KUTSUTAAN HERRAKSI MIELESSÄ VALHE TAI MUU PAHA TEKÖ ." "

      KUN ison katekismuksen herran sanaa käytät niin se on rikollisen luciferilaisuuden epäjumalan sanaa.
      JUMALA ANTOI MOOSEKSELLE LAIN JONKA JEESUS VAHVISTI mutta epäjumala antoi uskontunnustuksen antajilleen vain 10 käskyä toivossa, että he palvelisivat vain häntä epäjumalanaan ja samalla kielsi teitä luciferilaisia palvelemasta muita jumalia, siis Jumalaa ja Jeesustakin.

      Siis tämä opetuksesi on Jumalaa ja Jeesusta loukkaavan luciferilaisen oppia, Luder/Lutjeri ei ollut Mooses eikä saanut Lakia Jumalalta vaan luciferilta:
      http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9616541/48095597
      "Ei ole Jeesus vahvistanut
      teuta 8.8.2010 12:12
      Mooseksen lakia , muuta kiun 10 käskyä kaiken lainen muu mooseksen laki hylättiin 30 jKr.
      Sinä et ymmärrä oikeastaan mitään. Miksi räävit poskeasi jatkuvasti ."

      • teuta.

        mITÄ SINÄ , sanoit tuossa viestissä en tiedä menisinkö sille pastalle
        tai ketjulle jossa , kirjoitin örvelöstä joka kiusaa mielen rauhaa , sen
        vuoksi että örvelö tässä saanoo melko suoraan , millainen hän on

        Olen sanonut sulle aiemmin : opettele lukemaan Raamattua , koska
        Mooseksen laki ei ole voimassa , kahta kautta , uusi liitto alkoi RISTILLÄ
        hae tekstis , , toinen oli SE kun mooseksella ei ollut mitään lakia VAAN
        SE OLI JUMALAN LAKI , JOTA MOOSES SÄTILLISESTI NOUDATUTTI/
        JA NODATTI , hae tekstis , minullä on kuppi kääntynyt en viitsi ,

        örvelö on niin kaukana , ettei minulla ole mahdollisuutta oikoa mitään .
        jos täällä o9n joku , joka hermo kestää , alkakaa puhua järkeä . Voi
        tietenkin olla , että tyhjän saa pyytämättä.


      • .c-s_a,
        teuta. kirjoitti:

        mITÄ SINÄ , sanoit tuossa viestissä en tiedä menisinkö sille pastalle
        tai ketjulle jossa , kirjoitin örvelöstä joka kiusaa mielen rauhaa , sen
        vuoksi että örvelö tässä saanoo melko suoraan , millainen hän on

        Olen sanonut sulle aiemmin : opettele lukemaan Raamattua , koska
        Mooseksen laki ei ole voimassa , kahta kautta , uusi liitto alkoi RISTILLÄ
        hae tekstis , , toinen oli SE kun mooseksella ei ollut mitään lakia VAAN
        SE OLI JUMALAN LAKI , JOTA MOOSES SÄTILLISESTI NOUDATUTTI/
        JA NODATTI , hae tekstis , minullä on kuppi kääntynyt en viitsi ,

        örvelö on niin kaukana , ettei minulla ole mahdollisuutta oikoa mitään .
        jos täällä o9n joku , joka hermo kestää , alkakaa puhua järkeä . Voi
        tietenkin olla , että tyhjän saa pyytämättä.

        sinä, luciferilaisten ylijumalana olet rikollisten kristinuskon lahkolaisten ja itsesi puolesta Jumalan ja Jeesuksen Lait ja Heidät kieltänyt!

        teuta:
        Uskosa
        11.4.2011 12:15
        TÄSSÄ KERROTTU SYNTIEN ANTEEKSI SAANTI :
        On jokin asteen ero , siitä mitä Jeesus on luvannut ja
        se oli Murhan synninkin anteeksi antamisessa . Varmsti
        voidaan määritellä , niin kuin joku jo sanoitikin , nämä
        raiskaukset oli heti murhan jälkeen , Kuinka nyt sanotaan
        kun murhan synnin saisi myös henkilökohtaisia syntejä
        saada anteeksi . Älkää kinatko epätietoisina asioista jota
        örvelö ja savon ukko ette tiedä ja nyt on tullut(ei tuomari )

        Jeesus ei ole rikollisten kanssa maailman loppuun asti:
        Matt. 28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen KÄSKENYT teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.

        Jeesus on Lain vahvistanut:
        Matteuksen evankeliumi:
        5:21 Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion.'
        19:18 Hän sanoi hänelle: "Mitkä?" Jeesus sanoi: "Nämä: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta',
        Markuksen evankeliumi:
        10:19 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"
        Luukkaan evankeliumi:
        18:20 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tee huorin', 'Älä tapa', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"

        Matt. 28:20 ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen KÄSKENYT teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.

        luciferilaisille ei ole Jumalan ja Jeesusken eikä Suomen Lain suhteen mitää erikois vapautuksia annettu!

        rippi ja salarippi rikollisuudenne on selvää luciferilauuden rikollisuutta jota teutakin edustaa itsensä Jumalan ja Jeesuksen aivopieru herraksi asettamalla Heitä ja Pyhää Henkeä pilkaten.

        JEESUS ei ole rikollisten seurakuntienne perusta
        ja
        teutallakaan EI OLE okeitta Jumalan Nimessä Hänen ihmisille antamaa Lakia väärentää rikollisti luciferilaisen rikollisuuden käyttöön:
        Tässä esim. siitä rikoksesta:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10124790#comment-51558840
        kalle.
        28.9.2011 17:33
        No kuinka se saarnavirka voi olla , naisella , sehän on Jumalan
        lakia vastaan , kuka voi olla naisena papin tai saarnaajan vi -
        rassa kerro .


        teutallakaan EI OLE MITÄÄ OIKEUTTA SYYTTÄÄ JEESUSTA PAAVALIN TEKEMISTÄ RIKOKSISTA! PAAVALI PERUSTI MURHAAJA PEDOFIILI JNE RIKOLLISUUDEN SEURAKUNNAT JOTEN teuta LUCIFERILAISENA RIKOLLISENA ON VÄÄRÄN TODISTUKSEN ANTAJA:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10300746
        Fered.
        11.12.2011 18:24
        " ...ja samaksi olemme samaa seurakuntaa"

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10460285
        MATTI
        17.2.2012 21:05
        ....SIKSI JEESUS PERUSTI SEURAKUNNAN , JOHON KELPASI KAIKKI
        JA SIKSI SITÄ IHMETELLÄÄN TÄNÄÄN TÄÄLLÄ ,, TÄSTÄ ON KAIKKI KIINNI-- "

        Tässä faktaa Paavalin teoista joita teuta ei muka tunne:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
        "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."

        teuta ON OMILLA TEKSTEILLÄÄN ITSE TODISTANUT ITSENSÄ RIOKOLLISEKSI LESTADIOLAISEKSI.
        Tässä teuta "me" asenteella tekee KOKO RIKOLLISEN KRISTINUSKON USKOVAISISTA LAKIEN KIELTÄJIÄ (rikollisia):

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10020460#comment-50749566
        teuta
        31.7.2011 10:38
        Mitä lakia sinä tarkitat , jos Jumalan tai Jeesuksen lakia ,
        niinkuin sanoit , ok , mutta kun sinä haluat puolustaa pahan
        lakia , oletko kuullut , että me olemme laista luopuneet , siis
        olemme uskomassa arosta , emme tarvitse lakia , vaikka
        sinä tarvitset sitä vielä.


    • su

      ..siis teuta hyväksyy hevosmiehen rukouspyynnön Jeesukselta, että hän pyytäisi Jumalaa antamaan savon ukolle vitsauksia. Otti viimeiset konstit käyttöön, kun ei muuten voi vastata tosiasioihin.

      Korppi on korppi, ei nokita kaverin silmää. Hyväksytään, ja annetaan samalla siunaus Jeesusta pilkaten. Oletko sinä joku anteeksi antaja?

      Lahkolaisuus varmistuu yhteisössänne. Te elätte toisin mitä raamattu sanelee. Keskustele teuta asiasta siellä miesten illassa.

      • vb.d-e

        nuo kaverit; teuta ja Jeesuksen pilkkaaja istuu samassa kärryssä körökörö helevettiin matkustaen!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      77
      669
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe