seksittömyys pilaa liittomme

niin väsynyt

Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä jo useamman vuoden ja naimisissakin jo muutamia vuosia. Meillä on lapsi ja toinen tulossa. Olen jo pitkään kärsinyt haluttomuudesta (jo ennen lapsia), enkä osaa sanoa mistä se johtuu. Meillä on molempien mielestä ollut aina hyvä ja toimiva suhde mutta jossain vaiheessa seksi lakkasi pikkuhiljaa kiinnostamasta minua. En osaa sanoa tarkkaa syytä vaikka kuinka yritän miettiä niitä. Jossain vaiheessa huomasin harrastavani seksiä mieheni mieliksi ja se saattoi jopa välillä tehdä kipeää. Mieheni ei jotenkaan huomannut tai kiinnittänyt tähän huomiota, enkä itsekään saanut tuotua asiaa riittävän selkeästi esille. Yritin liikaa ja mieheni oli tietysti mukana hommassa. Oli myös muutama juttu, jossa mieheni petti luottamukseni auttamattomasti, mutta oli kyllä asiasta hyvin pahoillaan ja näistä puhuttiin paljon. Ei mitään naisjuttuja vaan muita perusrehellisyyteen liittyviä asioita. Jollain lailla ne edelleen mieltä kaihertavat ja pienetkin merkityksettömämmät asiat saavat niiden takia liian suuria mittasuhteita. Esim. loukkaannun jos mieheni sanoo äkkiä käyvänsä kaupassa hakemassa perjantai kaljat ja jämähtääkin pariksi tunniksi pubiin. (Ei ole kuitenkaan mikään juoppo, eikä tule kotiin humalassa näiltä "reissuilta") Haluaisin vain, että minulle oltaisiin rehellisiä ja reilusti kerrottaisiin, että aion nyt häippästä tästä pariksi, kolmeksi tunniksi. Voi olla etten tykkäisi ajatuksesta. En käy itsekään paljon missään ja teen kolmivuorotyötä, eikä viikonloppuvapaat ole joka viikkoista herkkua. Tämän takia varmaan livahtaakin reissuilleen "takaoven" kautta, että pääsisi lähtemään helpommin.

Seksi on siis tökkinyt jo jonkin aikaa, jopa muutamia vuosia. Sitä on kuitenkin harrastettu (ehkä kerran pari kk:ssa) mutta multa saattaa jopa tulla itku sen aikana. Koen jotenkin, että mua loukataan tai käytetään hyväksi. Että olen joku n***imisalusta. Mies kyllä yrittää olla huomaavainen, mutta ei onnistu siinä jotenkaan vakuuttavasti, vaikka on monesti jättänyt homman keskenkin ihan huomaavaisesti. No nyt sitten päätettiin, että otetaan koko hommasta aikalisä. Oli tosi helpottavaa kuulla tämä mutta mieltä vaivaa kokoajan, että miehen kärsivällisyys ja aikalisä loppuu. Nyt on oltu harrastamatta seksiä kohta 5 kk:tta ja muutama kerran olen meinannut tehdä aloitteen mutta en pystykään. Mitä jos mua heti kaduttaakin. Tai mitä jos mies n heti niin innoissaan, että touhussaan taas häärää niinkuin joku joku kone. Mua itkettää nytkin kun kirjoitan tätä. Tää on niin epätoivoista.

No tottahan nyt sitten on jo muutakin ongelmaa tullut. Nyt viimeaikoina on sitten mustasukkaisuus alkanut nostaa päätään. Mies epäilee, että mulla on peliä muiden kanssa. Naurettavia väitöksiä esittää ja toisaalta ymmärrän, että tästä seksittömyydestä ne varmaan johtuvat, kun yrittää keksiä järjellistä selitystä mun käytökselle mitä en itsekään ymmärrä. Mutta osaa olla niin loukkaava suuttuessaan ja väitökset ovat niin "kieroja", että musta alkaa tuntua, että kohta ei enää tästä sotkusta oo ulospääsyä. Mies sanoo sellaisia asioita, joita on hyvin vaikea antaa anteeksi. On vihainen ja turhautunut. Jälkeenpäin kyllä on aidosti pahoillaan ja sanoo, että halusi loukata mahdollisimman paljon (kun on niin vaikeaa) mutta ei kuitenkaan missään nimessä tarkoita sanomiaan asioita. Eilen sanoi jotain hyvin loukkaavaa Ei suostu uskomaan, että mulla ei ole mitään peliä erään miehen kanssa. Kaikki merkit kuulemma viittaavat siihen, että olisi. Olen todella huolissani koska nuo syytökset ovat aivan uutta suhteessamme, enkä tunnista miestäni niiden takaa enää. Eilen sitten tuli mittani täyteen ja päätin lähteä yötä vasten vanhemmilleni lapsi mukanani (oli nukkumassa, eikä onneksi herännyt riitelyymme). No siinä kohtaa mies "heräsi" ja pyysi anteeksi. Jäin kotiin. Tämä ei kuitenkaan ratkaise yhtään mitään. Tiedän että joskus taas riidellään samasta asiasta. Ei mies tuota tunnetta saa pois niin kauan kun suhteemme on tällä mallilla. Tässä voi taas muutama viikko mennä oikeinkin kivasti.

Olen hyvin vakuuttunut, että suhteessamme ei ole kolmansia osapuolia, vaikka toisaalta en ihmettelisi vaikka mieheni nykyisessä tilanteessa hairahtuisikin. Jotenkin vaan tiedän, että hänkin kaikesta huolimatta haluaisi saada suheemme kuntoon ja kaiken ennalleen (taas itkettää). Ja niin minäkin haluaisin. En voisi kuvitella elämää kenenkään muun kanssa kun kuitenkin mies on pohjimmiltaan hyvin huolehtiva, kiltti ja todella hyvä isä ja rakastaa mua. Onko toivoa niin kauan kun on halua yrittää? Onko pareja, jotka ovat pahemmastakin suosta rämpineet ylös?

11

543

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sf<sdgdz g<fr

Olen nainen, mutta miehesi kohtalotoveri. Seksittömyys oikeasti on vaikea asia myös sille osapuolelle, joka jää ilman. Täällä haukutaan ja huudetaan meitä vaikka millä nimellä, jotka koemme seksin helpoksi ja elämää rikastuttavaski.

Voin silti katsoa asioita sen toisenkin näkökulmasta. Tässä tapauksessa sinun. Ongelmanne on yhteinen, mutta sen eri kulmilta. Miehesi on oikeastaan tehnyt kaiken voitavansa, ainakin minun mielestäni. Loppu on oikeastaan sinun harteillasi. Enkä nyt tarkoita sitä, että jalat levälleen ja kiitokseksi miehen kärsivällisyydesta selällesi.Sinun on jollain tavalla kohdattava oma seksuaalisuutesi ja haluttomuutesi rehellisesti. kirjoituksessa laitat, ehkä tahtomattasi tai sitä tarkoittamatta, aika paljon painoa miehesi kaljareissuille. Jos olet itsellesi rehellinen, niin ne tuskin ovat todellinen syy.

Todellinen syy voi olla jopa fysiologista, eli hormoonitoiminnasta. Kannattaisi käydä puhumassa gynen kanssa ja tarpeen mukaan mittauttaa hormonitasapaino. jos ongelmaan ei löysy siellä vastausta, niin sitten seksuaaliterapeutti voisi olla avuksi. varsinkin kun ongelmasi ei näytä olevan pelkkä haluttomuus, vaan jopa kärsivä ja itkuinen suhtautuminen seksiin. On eri asia olla haluton kuin kärsiä seksistä.

Seksittömyys vaikuttaa parisuhteeseen. Se tekee puolisoista kumppaneita ja ystäviä, ja valitettavasti aktiivisempi osapuoli tuntee koko ajan jäävänsä jotain olennaista vaille. Sellainen olotila tekee tilaa kolmannelle osapuolelle, ja sitten on piru merrassa. Rakkaudesta huolimatta.

Sinulla vaikuttaa olevan melko ymmärtävä mies. Siitä on sinulle valtavasti apua jos/kun päätät tarttua härkää sarvista. Meillä asiat eivät etene, koska mies ei osaa/uskalla/kehtaa myöntää ongelman olemassaoloa. Stressiä, väsymystä ja vaikka mitä syitä kyllä keksii.

• Liukuvoide.,

miten noin normaalista asiasta voi tehdä noin suuren ongelman.

• kolmekyt3lasta

Minä haluaisin, että seksissä oltaisiin tunnemielessä yhteydessä eikä kyse olisi vain aktista, joka liukuvoiteella viedään läpi. Mielestäni olen seksuaalinen ihminen ja ajattelen seksiä päivittäin, mutta mies kylmyydellään saa illat turhauttaviksi. En minä erotakaan tahdo.

• 16 + 13

Tilanteesi on täysin normaali eikä johdu "perusrehellisyyteen liittyvistä asioista". Et ole pelkästään seksihaluton vaan seksikammoinen; tällainen "psykologinen immenkalvo" tuntuu olevan sisäänrakennettuna biologisena refleksinä lukuisilla naisilla.

Se, mihin sinun mielestäni pitäisi kiinnittää huomiota, on tuo äärimmäinen kontrollointitarve. Kuten sanoit, et ikinä antaisi miehellesi lupaa pitää yksin hauskaa. Kun hän sitten varastaa itselleen sen ajan, hän tuntee syyllisyyttä, jota sinä vielä vahvistat. Sen sijaan sinun pitäisi rohkaista miestäsi elämän nautintoihin, jotka vielä ovat saatavilla.

Miehesi syytökset tulevat ehkä hänen kavereiltaan tai tällaisilta nettifoorumeilta. Seksihaluinen ei ymmärrä muuta syytä seksikammolle kuin uskottomuuden.

Elämä on teille inhottava, mutta älkää tehkö sitä pahemmaksi keskinäisillä syytöksillä, tilanne kun ei ole kenenkään vika. Valitettavasti se myöskään ei ilmeisesti ole korjattavissa. Eli tuntekaa myötätuntoa toistenne kurjuutta kohtaan, vaikka ette pystyisikään sitä helpottamaan.

Totta kai on vaara, että miehesi lähtee toisen naisen matkaan. Se ei ole sinun käsissäsi. Toivottavasti miehesi kuitenkin ymmärtää, että perheen tarkoitus ei ole tehdä vanhempia onnellisiksi vaan taata lapsille turvallinen ja onnellinen lapsuus.

• 8

Juu, elä ja anna toisenkin elää, mikä ihme saa ihmiset vartioimaan toinen toistaan.
      Siihen touhuun on kuollut moni alkujaan hyvä suhde.

• Jennifer654322

Luulen että olet herkkä reagoimaan erilaisiin ristiriitoihin, kuten tilanteeseen että miehesi tavallaan petti lupauksesi kuten kerroit. Olen itse luonteeltani vähän samanlainen, sellainen herkkä joka reagoi tilanteisiin kokonaisvaitalisesti. Seksi kuuluu yhtenä isona osana parisuhteeseen. Miehesi toki luulee että sinulla on toinen koska et halua hänen kanssaan seksiä vaikka hän omasta mielestään ottaa kaikki tietämänsä keinot käyttöön millä saa naisen syttymään. Ihan totta, nauratti ihan lukiessa tätä koska oma mieheni on käyttäytynyt ihan sanoin. En usko että sinulla tai miehelläsi on suhdetta toiseen, teillä on tilanne tavallaan lukkiutunut. Ja tilanteesta on vaikea puhua kun on vielä ne lapsetkin hääräämässä nurkissa, tuttu tilanne :) Voisitko viedä lapset esim. hoitoon muutamaksi päiväksi ja kertoa miehellesi että haluat puhua tilanteestanne. Jos lapset on vielä pieniä voi ola että tilanteessa mukana normaalia äidin uupumista, ja lielvää masennusta. Toivottavasti saat tilanteen rauhoittumaan, koska luulen että teillä mölemmilla on vielä tunteitä toisianne kohtaan. Tsemppiä :))

• nassupieni

Jokaisessa parisuhteessa varmasti tulee joskus aikoja, jolloin on aktiivisempaa tai kuivempaa. Itse pienen lapsen äitinä (5kk) en ole edes ajatellut koko asiaa, raskausaika oli myös halutonta (hormoonit). Myö ei oteta asiasta stressiä, kun se ei ole meidän suhteen pääasia vaan se, että rakastamme toisiamme ja haluamme olla yhdessä.. Seksiä meillä ei ole ollut n.8 kk:teen. Molemmat tiedämme että tämä on väliaikaista, ja kun vauva-arki helpottaa alamme työskentelemään parisuhteemme eteen uudelleen. Moni valitettavasti luovuttaa liian helposti. Meillä onneksi etuna myös avomuus, voimme suoraan puhua asioista, eikä tarvitse valehdella ja ymmärrystä löytyy molempiin suuntiin. On ollut miehellä myös aikoja jolloin ei ole haluttanut ja silloin olemme olleet "tauolla". Myös haluttomina aikoina voi antaa miehelle "nautintoa" ilman yhdyntää, jos ei itse jaksa/halua. Ei toisen tarpeiden huomioonottaminen ja tyydyttäminen tarkoita aina yhdyntää.. Se on meillä ollut myös toimiva, koska silloin se osapuoli jota haluttaa, saa läheiyyttä ja nautintoa, ilman että toisen tarvitsee latautua eroottisesti. Itselle tulee myös hyvä mieli kun näkee toisen nauttivan ja voi tarjota auttavan käden :)

• 15 + 16

"Itse pienen lapsen äitinä (5kk) en ole edes ajatellut koko asiaa,"

Itse useamman lapsen isänä ajattelen asiaa montatoista tuntia päivässä.

"Myö ei oteta asiasta stressiä, kun se ei ole meidän suhteen pääasia"

Eihän se halutonta stressaa. Ei silti, olen minäkin tyytyväisenä todennut, että vaimo on näköjään ihan tyytyväinen. Hyvä, että edes hän.

"Seksiä meillä ei ole ollut n.8 kk:teen."

Meillä ei 8 vuoteen.

"Molemmat tiedämme että tämä on väliaikaista,"

Elämä on väliaikaista.

• hehe
        15 + 16 kirjoitti:

"Itse pienen lapsen äitinä (5kk) en ole edes ajatellut koko asiaa,"

Eihän se halutonta stressaa. Ei silti, olen minäkin tyytyväisenä todennut, että vaimo on näköjään ihan tyytyväinen. Hyvä, että edes hän.

"Seksiä meillä ei ole ollut n.8 kk:teen."

Meillä ei 8 vuoteen.

"Molemmat tiedämme että tämä on väliaikaista,"

Elämä on väliaikaista.

On aika ankea elämä sinulla.. :D Sulla ei sit vissiin elämään muuta mahdu? ;)

• Vanha mutta kokenut

Kun tilanne on se mikä se on eikä muuksi muutu voisitko antaa miehesi hakea seksuaalisen tyydytyksensä muualta? Niinkuin itse sanot ymmärrät miestäsi ja tiedät että ei hänkään voi suhteessanne hyvin. Ja sinulle taas seksi on vastenmielistä ja jopa tuskallista.
      Ettehän te millään voi jatkaa samaa rataa ja miehesi täydellinen pidättäytyminen näyttää tuovan enmmän ongelmia kuin todellista helpotusta teille.

Parempi 50% osuus hyvässä liitossa kuin 100% huonossa.

Kaikkea hyvää!

• nassupieni

Siis mie en ota, eikä minun mies. Se mitä sinun suhteessa on on sitten teidän välinen asia.. ;) Parisuhde on kompromisseja molemmin päin..

Sääli vaan jos suhde pyörii pelkän seksin ympärillä, silloin mielestäni suhteessa ei ole todellista syvyyttä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      251
      2053
    2. Missä tapasit kaivattusi

ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1238
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1055
    5. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      122
      779
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe