156 alfa romeo

jenni.z

minkälaisia kokemuksia teillä kyseisestä autosta? Itse olisin kiinostunut ostamaan 03 vuoden ar:n, siistissä kunnossa ja kohtuu hintaan. Onko paljon vikoja, kalliit osat? Kuinka paljon pystyy ajamaan? tässä autossa kun mittari näyttää jo 130tuhatta..

53

1800

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 156 GT

      Mä ostin oman -03 Alfan 8500 km ajettuna. Alkuun oli hyvä fiilis. Kiihtyy hyvin, ajettavuus parasta mitä perusautomaailma tarjoaa. Sitten alkoi vaikeudet. Alkoi syömään öljyä vaikkei savuttanut. 2-3 litraa joutui lisäämään n. yhden kuukauden aikana. Tutkittiin jokainen kohta moottorista, mutta mitään merkittävää vuotoa ei löynyt. Vesi oli puhdasta, joten sinnekään sitä ei päässyt. Sitten alkoi tukivarret oikkuilla. Vaihdon jälkeen sai ajella sen 30tkm kunnes taas oli vaihtokunnossa. Puslia joutui vaihtamaan vähän väliä kun alkoi kolisemaan. Jarrulevyt vaihdatin kahteen kertaan. Vaikken ole kaahari, niin jostain syystä levyt kului nopeasti. ABS-anturit oli jatkuvasti tukossa. Lambdat kärähteli usein. Samoin kuskin puolen valot ja vilkut. Vetonivelet vaihdatin myös kahteen kertaan. En tiedä oliko susikappaleet, vai mistä oli kyse. Sitten alkoi vuotamaan kampiakselin laakerista öljy. Sitten öljypohjan tiiviste petti. Runko jousti niin, että notkahduksessa takaikkuna halkesi kahteen kertaan ja tuulilasi kerran. Sitten meni pyöränlaakerit yksi toisensa jälkeen. Sitten hajosi ilmastointi. Ja termostaatti. Sen jlkeen alettiin ihmettelemään tehon laskua. Puristukset ok, sähköt ok, tulpat ok. bensansyöttö ok... Kiihtyvyys laski n. 3-4 sekunnin verran.

      Muuten yleistä autosta: 4:n vuoden kokemuksella voin sanoa, että talvella on vaikeuksia. Lukot jäätyy helposti. Takaovien muovikahvat halkeaa helposti, bensaluukku jatkuvasti jumissa, käsijarru jää pakkasella jumiin. Pohja ottaa kiinni herkästi kun maavara on pieni. Esim urissa ajaeassa kun loska on jäätynyt niin muovinkappaleita lentelee pohjasta. Suojatiekorokkeilta alastullessa osuu puskuri hitaassakin vauhdissa maahan, ilman madallusta. Kesällä varsin unelma ajettava, silloin kun se toimii.

      Ehkä mun auto oli varsinainen maanantaikappale, mutta silti en enää koskaan osta Alfaa.

      • En usko

        Nyt oli jo niin uskomaton lista, että joko tämä ei ole edes totta, tai olet rääkännyt sitä aivan järjettömästi.


      • 156 GT
        En usko kirjoitti:

        Nyt oli jo niin uskomaton lista, että joko tämä ei ole edes totta, tai olet rääkännyt sitä aivan järjettömästi.

        Kyllä se pitää täysin paikkansa mitä kirjoitin. Alfabbs-saitilla keskustelin myös ko. ongelmista, ja sielläkin ihmeteltiin asiaa ja kävin myös Muukkosella näyttämässä ongelmia. Tosin osalta alfisteista olen kuullut ihan vastaavista kokemuksista, että en ole ainoa. Valitettavasti mun alfa-kokemus oli kirjaimellisesti tällainen ja se jätti ikävän fiilisen ko. merkkiä kohtaan. Autoa en ole muutoin "rääkännyt" kuin muutaman kerran kiihtyvyyttä testatessa.


      • trollluuuut
        156 GT kirjoitti:

        Kyllä se pitää täysin paikkansa mitä kirjoitin. Alfabbs-saitilla keskustelin myös ko. ongelmista, ja sielläkin ihmeteltiin asiaa ja kävin myös Muukkosella näyttämässä ongelmia. Tosin osalta alfisteista olen kuullut ihan vastaavista kokemuksista, että en ole ainoa. Valitettavasti mun alfa-kokemus oli kirjaimellisesti tällainen ja se jätti ikävän fiilisen ko. merkkiä kohtaan. Autoa en ole muutoin "rääkännyt" kuin muutaman kerran kiihtyvyyttä testatessa.

        no tasan ei pidä, lopeta nyt se paskanjauhaminen, mistä olet löytäny muuten 156 GT mallin?


      • 156 GT ja nyt jopa A
        trollluuuut kirjoitti:

        no tasan ei pidä, lopeta nyt se paskanjauhaminen, mistä olet löytäny muuten 156 GT mallin?

        Mitä sä jollotat? Mene vlttu vaikka alfabbs-saitille kattomaan niin siellä on ko. keskustelut. Ja jos epäilet, että joku alkaa ihan vaan huvikseen kehittelemään moista paskapuhetta niin jovain olet kieroonkasvanut heebo.

        Olisko jopa ihan kirjoitusvirhe?! GTA!!


      • lopetasnyt
        156 GT ja nyt jopa A kirjoitti:

        Mitä sä jollotat? Mene vlttu vaikka alfabbs-saitille kattomaan niin siellä on ko. keskustelut. Ja jos epäilet, että joku alkaa ihan vaan huvikseen kehittelemään moista paskapuhetta niin jovain olet kieroonkasvanut heebo.

        Olisko jopa ihan kirjoitusvirhe?! GTA!!

        mene vittu ite, ei siellä tommosta paskaa ole


      • Marcello Magaroni

        Jaapa jaa. Mainitsematta vielä jää mitähän öljyä Alfassa käytettiin. Ovat tarkkoja, on syytä tietää mitä sinne laitetaan muuten on ollut konerikkoja ja öljynkulutusta luvassa.

        Ja öljypohjan tiiviste petti? Vaikkei siellä edes tiivistettä ole. Vaan liimamassa joka harvemmin alkaa vuotamaan.

        Noi lambda- ABS- ja muut sähköviat ovat yleisiä muissakin merkeissä. Varsinkin 9 vuotta vanhoissa autossa...

        Runko jousti? Mikä runko? 156:ssa on itsekantava kori. Ja se ei jousta kyllä mihinkään. Tai sitten auton korissa on jotain pahasti pielessä (kori poikki, miksi?) Mutta että lasit hajoaisi. Paskapuhetta!

        Lukkoja tulee voidella kaikissa merkeissä, samaten käsijarrut jumii muissakin.

        Mä en taida oikein ostaa tota koko juttua Alfasta...


    • jepulis10

      No ei voi olla totta, joku on nähnyt unta...
      14 vuoden kokemuksella hyvä auto, valitsee vain oikealla moottorilla. Ylläpito on kallista kuitenkin sama tasoa kuin esim Audi,BMW eli vaikka saat halvalla ostettua ei ylläpito ole yhtä halpaa kuin esim Toyotassa.

    • ei kiitos

      katsoppa nettiauto comista miten tyrkyttävät pois alffojaan..."vaihto mihin vaan"..., "hae pois"...., "ajoaikaa x".... 140t ajettu laatu alfa pari tonnia vkl tarjous...."takaovi ei aukea, korjaan (1kk korjaamatta vieläkin)?....

      Alfa alkaa vaikuttamaan vitsiltä! Komea se ei ole, vaan puhallettu reino-tohveli. Alfaa pidetty vahvalla mielikuvalla urheilullisena auto-tyyppinä mutta karutotuus on aivan toinen.

      Kaverilla oli Alfa ja kuulemma pahin vika on etupäässä jota saa rempata ahkeraan.

    • kiitos

      aivan sama mitä wanhoja autoja katsot samanlaisia juttuja, miten joku jaksaa jauhaa tuollaista hölynpölyä

    • karmeita helistimiä

      Kyllä Alfa on ok auto niitä on myynnissä runsaasti ja pitkään, sekä mikä parasta kaikilla vähän ajettu kun eivät liiku koska seisovat myynnissä!!!
      Urheilullisuus perustuu kuljettajan lisääntyneeseen kävelyyn kun Alfaa huolletaan/ korjataan......

    • tiedontaso

      enemmän puhetta kuin tietoa, ei hätää kyllä se tietämys autoista sitten iän mukana varmasti lisääntyy.

    • auto on keksitty jo

      Kyllä täytyy olla nuori jotta Alfan ikeeseen alkaa, ikä kehittää ihmistä!

      • jokumuu.

        ...tai valitettavan usein ainakin tylsistyttää.


      • onkeksittyon

        joo se auto on keksitty 1910, ai se onkin toistepäin että on ikää on jo liikaa eli alkaa se pehmentyminen, no ei sekään mitään kyllä siihenkin on lääkkeet keksitty , ne eivät kyllä paranna mutta hidastavat etenemistä.


    • buhaaaa

      2000 luvun alun Alfat alkaa olla puhkiruostuneita, kiertäisin kyllä kaukaa.
      Jos haluaa hyvän niin ostaa uuden jossa on takuu.

      • 164

        Kerropa mikä mun Alfassa on sitten vikana, kun ikää sillä on jo 21 vuotta ja ruostetta ei löydy kun pikkasen pohjasta?


    • haabuu

      niin varmaa

      • 156

        Täällä on näköjään paljon näitä joilla rahat taikka kyvyt ei riitä edes ajokorttiin ja siksi katkerina haukkuvat kaikkia autoja.

        Ja Ruostumisesta 156 ei ainakaan voi haukkua. Ja muutenkaan ei mitään normikulumista kummempaa. Ja talvella loistava ajettava, ehkä maavaraa voisi olla enemmän muttei se täällä etelässä haittaa.


    • alfista-156

      Itse olen ajellut 156 2.0:lla, jonka ostin uutena 2001. Ei ole ollut mitään isompia ongelmia. Olen takuuajan umpeuduttua huoltanut suurimmaksi osaksi sen omin neuvoin, korjauskirjan ostin heti sen ilmestyttyä - löytyy mm. tuolta www.ago.fi

      Tietysti jos jättää öljyt ja jakohihnan vaihtamatta eikä muutenkaan hoida autoaan, moottori hajoaa ennemmin tai myöhemmin. Mutta tuolla edellä kirjoitettu teksti öljynkulutuksesta ja muista ongelmista on ihan täyttä soopaa. Totta kai ovenkahvat hajoavat, jos on on ensin päästänyt tiivisteet jäätymään kiinni ja sitten yrittää pakkasella repiä ovea väkisin auki.

      Alfa 156:n pahin ongelma on, että ne ovat käytettyinä erittäin halpoja ja ajautuvat sellaisten henkilöiden (poikien) käsiin, jotka eivät osaa ja viitsi hoitaa ja huoltaa autoaan. Sillä ajetaan juuri niin kauan kuin se kestää, sitten se hakututaan täysin p****ksi ja ostetaan uusi auto. Voi vaan ihmetellä, mikseivät tämmöiset pojat hanki heti Toyotaa, kun jo lapsena on tullut puuhasteltua isin Avensiksen ratin takana.

      • Entinen 155 kuski.

        Juuuri näin!! ;)


    • Mulla 156 vuodelta 98, kilsoja 200tuhatta mut ei tunnu missään, autossa toimii kaikki, ainoita vikoja ovat olleet jarruletkun haurastuminen ja kaasarin imukaulan haurastuminen, jessellä imukaula tiiviiksi ja jarru letkut uusiks, tekeehän 14vuotta tehtävänsä. jaksavat ihmiset ihmetellä että kyseessä olisi todella niin vanha auto, tekniikka melkein parempaa kuin toyotalla 5vuotta sitten. ja todella hyvä ajaa, alfat vakaita!

      JA NIILLE JOTKA RUIKUTTAA VARAOSIEN HINNOISTA!!
      esim: motonetistä vara-osaa halpaan hintaan alfoihinkin melkeen joka lähtöön. ainoa mistä nää ruikutukset lähtee alfoissa on se ku tekniikka niin pussissa, ei oo hirveesti tilaa tehä mitään itse,. ;)

    • Luonnetta löytyy

      156:sta, tai yleensäkään Alfa Romeoista ei ole koeajoa kummempia kokemuksia. Itsekin olen harkinnut sellaisen ostamista, mutta kun selailee Nettiauton tarjontaa, alkaa tuollainen 130tkm ajettu vedellä ainakin moottorin osalta viimeisiään.

      Nettiautossa on aina useita 156:sia myynnissä moottorivikaisena tai sitten moottori on juuri kunnostettu. Yli 300tkm ajettuja on tällä hetkellä ainoastaan viisi kappaletta, vaikka mallia on yhteensä myynnissä 119 kpl. 4 Niistä Fiatin dieselillä, yksi bensakoneinen, johon siihenkin moottori vaihdettu alle 200tkm.

      Pidemmän aikaa mallin tarjontaa seurattuani, olen päättänyt pysyä visusti erossa tuollaisesta ongelmavyyhdistä. Ainakin bensakoneet näyttävät paukkuvan ihan poikkeuksetta 100- ja 200tkm välille.
      Se on jokseenkin vähän, kun melkein millä tahansa muulla autolla ajetaan yli 500tkm ilman moottoriin kajoamista. Monilla vielä paljon pidemmästikin.

      Vähän samalainen härpäke kuin take away kahvikuppi.

      • ollut vuodesta 2002

        No jos ei ole kokemusta niin ei välttämättä kannata sanoa,itselläni ollu 156, mittarissa 349tuhatta, vaihettu nokka ketju kerran. se vähän riippuu miten ajaa, tässä viellä kysessä 1.6! ja parempi ajaa kuin siskon audi A6!


      • Luonnetta löytyy
        ollut vuodesta 2002 kirjoitti:

        No jos ei ole kokemusta niin ei välttämättä kannata sanoa,itselläni ollu 156, mittarissa 349tuhatta, vaihettu nokka ketju kerran. se vähän riippuu miten ajaa, tässä viellä kysessä 1.6! ja parempi ajaa kuin siskon audi A6!

        Nettiauton 120 Alfa Romeo 156:n tarjonnasta viidellä (5) on ajettu yli 300 tkm. Ja niistä vain yksi on bensa koneella joka sekin on vaihdettu yli sata tuhatta sitten.
        En enää edes yritä hankkia kokemusta noin surkeasta autosta.

        Jos Alfallasi on muka ajettu yli kolmesataa tuhatta, voisit myös kertoa sen, että montako kertaaa moottori on ollut auki. Tuota jakoketju juttua ei usko kukaan.
        Se että miten autolla ajetaan, ei normaaliliikenteessä koske muita merkkejä kuin Alfaa. Se ei vain pysy nipussa jos sillä yleensä ajetaan.

        Ja jos tuo 349 tuhatta oikeasti pitää paikkansa, ota helvetissä yhteyttä Guinessin ennätyskirjaa, pääset varmasti sen sivuille, todennäköisesti kanteen.
        http://www.guinnessworldrecords.com/
        Ne saattavat jopa maksaakin siitä kansiremontin tai puhkipalaneen männän hinnan.

        Alfa Romeon Ajo-ominaisuuksia en ole moittinut, ainakin ajamani Alfat ovat olleet todella hyviä ajaa (GTV?, 156,159, 164), tosin eivät mitenkään hiljaisia. Ajo-ominaisuudet ja ulkonäkö saivat alkujaankin kiinnostukseni heräämään.

        Mutta Alfan bensakone ei kestä 300 tuhatta, vaikka sitä vedettäisiin A6 Audilla


      • Ollut vuodesta 2002
        Luonnetta löytyy kirjoitti:

        Nettiauton 120 Alfa Romeo 156:n tarjonnasta viidellä (5) on ajettu yli 300 tkm. Ja niistä vain yksi on bensa koneella joka sekin on vaihdettu yli sata tuhatta sitten.
        En enää edes yritä hankkia kokemusta noin surkeasta autosta.

        Jos Alfallasi on muka ajettu yli kolmesataa tuhatta, voisit myös kertoa sen, että montako kertaaa moottori on ollut auki. Tuota jakoketju juttua ei usko kukaan.
        Se että miten autolla ajetaan, ei normaaliliikenteessä koske muita merkkejä kuin Alfaa. Se ei vain pysy nipussa jos sillä yleensä ajetaan.

        Ja jos tuo 349 tuhatta oikeasti pitää paikkansa, ota helvetissä yhteyttä Guinessin ennätyskirjaa, pääset varmasti sen sivuille, todennäköisesti kanteen.
        http://www.guinnessworldrecords.com/
        Ne saattavat jopa maksaakin siitä kansiremontin tai puhkipalaneen männän hinnan.

        Alfa Romeon Ajo-ominaisuuksia en ole moittinut, ainakin ajamani Alfat ovat olleet todella hyviä ajaa (GTV?, 156,159, 164), tosin eivät mitenkään hiljaisia. Ajo-ominaisuudet ja ulkonäkö saivat alkujaankin kiinnostukseni heräämään.

        Mutta Alfan bensakone ei kestä 300 tuhatta, vaikka sitä vedettäisiin A6 Audilla

        Olen ihan perus amis, tottakai huollan auton moottoria välillä ja saatan vaihtaa kuluneita osia (tiivisteitä yms) ja männät on vaihettu kerran, tulpat useampaan kertaan. mutta jos minä osaan tämän kaiken tehdä, ja sen teenkin ihan hyvin vuoksi niin miksei muutkin? eivätkö vain jaksa? ja ihan todella kyllä tällä koneella on niin paljon ajettu eikä edes vedä laiskaksi viellä ;)

        GTA! ei gtv :)


      • Kestää
        Luonnetta löytyy kirjoitti:

        Nettiauton 120 Alfa Romeo 156:n tarjonnasta viidellä (5) on ajettu yli 300 tkm. Ja niistä vain yksi on bensa koneella joka sekin on vaihdettu yli sata tuhatta sitten.
        En enää edes yritä hankkia kokemusta noin surkeasta autosta.

        Jos Alfallasi on muka ajettu yli kolmesataa tuhatta, voisit myös kertoa sen, että montako kertaaa moottori on ollut auki. Tuota jakoketju juttua ei usko kukaan.
        Se että miten autolla ajetaan, ei normaaliliikenteessä koske muita merkkejä kuin Alfaa. Se ei vain pysy nipussa jos sillä yleensä ajetaan.

        Ja jos tuo 349 tuhatta oikeasti pitää paikkansa, ota helvetissä yhteyttä Guinessin ennätyskirjaa, pääset varmasti sen sivuille, todennäköisesti kanteen.
        http://www.guinnessworldrecords.com/
        Ne saattavat jopa maksaakin siitä kansiremontin tai puhkipalaneen männän hinnan.

        Alfa Romeon Ajo-ominaisuuksia en ole moittinut, ainakin ajamani Alfat ovat olleet todella hyviä ajaa (GTV?, 156,159, 164), tosin eivät mitenkään hiljaisia. Ajo-ominaisuudet ja ulkonäkö saivat alkujaankin kiinnostukseni heräämään.

        Mutta Alfan bensakone ei kestä 300 tuhatta, vaikka sitä vedettäisiin A6 Audilla

        kestää helevetin hyvin ,kannattaa tutustua V6 moottoriin se on ikiliikkuja. Alfoilla ajetaan muutenkin vähemmän per vuosi kuin peruskinnereillä eli km lukemia ei voi oikein vertailla jos tuijotat vuosimallin mukaan.


      • jokes99

        "Se on jokseenkin vähän, kun melkein millä tahansa muulla autolla ajetaan yli 500tkm ilman moottoriin kajoamista. Monilla vielä paljon pidemmästikin."

        tämä on kyllä aika huono vitsi, et usko siihen itsekään


      • Luonnetta löytyy kirjoitti:

        Nettiauton 120 Alfa Romeo 156:n tarjonnasta viidellä (5) on ajettu yli 300 tkm. Ja niistä vain yksi on bensa koneella joka sekin on vaihdettu yli sata tuhatta sitten.
        En enää edes yritä hankkia kokemusta noin surkeasta autosta.

        Jos Alfallasi on muka ajettu yli kolmesataa tuhatta, voisit myös kertoa sen, että montako kertaaa moottori on ollut auki. Tuota jakoketju juttua ei usko kukaan.
        Se että miten autolla ajetaan, ei normaaliliikenteessä koske muita merkkejä kuin Alfaa. Se ei vain pysy nipussa jos sillä yleensä ajetaan.

        Ja jos tuo 349 tuhatta oikeasti pitää paikkansa, ota helvetissä yhteyttä Guinessin ennätyskirjaa, pääset varmasti sen sivuille, todennäköisesti kanteen.
        http://www.guinnessworldrecords.com/
        Ne saattavat jopa maksaakin siitä kansiremontin tai puhkipalaneen männän hinnan.

        Alfa Romeon Ajo-ominaisuuksia en ole moittinut, ainakin ajamani Alfat ovat olleet todella hyviä ajaa (GTV?, 156,159, 164), tosin eivät mitenkään hiljaisia. Ajo-ominaisuudet ja ulkonäkö saivat alkujaankin kiinnostukseni heräämään.

        Mutta Alfan bensakone ei kestä 300 tuhatta, vaikka sitä vedettäisiin A6 Audilla

        "Luonnetta löytyy" musta alkaa vähän tuntuu et sulla ei taida autoista paljoo kokemusta olla! saahan sitä mistä autosta vaan negatiivisia puolia irti mut en usko että tällä palstalla niitä pyydettiin kaivamaan ja keksimään ihan hatusta. tarkoitus oli kertoa omia kokemuksiaan autosta ja eikö ollut niin että sinulla ei ole alfaa ollutkaan? itse ajattelin joskus samoin kunnes kokeilin ja ihastuin :)


      • ihmettelempä vain :o
        Luonnetta löytyy kirjoitti:

        Nettiauton 120 Alfa Romeo 156:n tarjonnasta viidellä (5) on ajettu yli 300 tkm. Ja niistä vain yksi on bensa koneella joka sekin on vaihdettu yli sata tuhatta sitten.
        En enää edes yritä hankkia kokemusta noin surkeasta autosta.

        Jos Alfallasi on muka ajettu yli kolmesataa tuhatta, voisit myös kertoa sen, että montako kertaaa moottori on ollut auki. Tuota jakoketju juttua ei usko kukaan.
        Se että miten autolla ajetaan, ei normaaliliikenteessä koske muita merkkejä kuin Alfaa. Se ei vain pysy nipussa jos sillä yleensä ajetaan.

        Ja jos tuo 349 tuhatta oikeasti pitää paikkansa, ota helvetissä yhteyttä Guinessin ennätyskirjaa, pääset varmasti sen sivuille, todennäköisesti kanteen.
        http://www.guinnessworldrecords.com/
        Ne saattavat jopa maksaakin siitä kansiremontin tai puhkipalaneen männän hinnan.

        Alfa Romeon Ajo-ominaisuuksia en ole moittinut, ainakin ajamani Alfat ovat olleet todella hyviä ajaa (GTV?, 156,159, 164), tosin eivät mitenkään hiljaisia. Ajo-ominaisuudet ja ulkonäkö saivat alkujaankin kiinnostukseni heräämään.

        Mutta Alfan bensakone ei kestä 300 tuhatta, vaikka sitä vedettäisiin A6 Audilla

        Miksi tuijotat nettiauton sivustoa, ei nitä "hyviä alfoja vain haluta myydä pois, siksi siellä on huonoja, mikä vain auto on huono kun sitä kohtelee kaltoin.


      • Luonnetta löytyy
        Ollut vuodesta 2002 kirjoitti:

        Olen ihan perus amis, tottakai huollan auton moottoria välillä ja saatan vaihtaa kuluneita osia (tiivisteitä yms) ja männät on vaihettu kerran, tulpat useampaan kertaan. mutta jos minä osaan tämän kaiken tehdä, ja sen teenkin ihan hyvin vuoksi niin miksei muutkin? eivätkö vain jaksa? ja ihan todella kyllä tällä koneella on niin paljon ajettu eikä edes vedä laiskaksi viellä ;)

        GTA! ei gtv :)

        "Olen ihan perus amis, tottakai huollan auton moottoria välillä ja saatan vaihtaa kuluneita osia (tiivisteitä yms) ja männät on vaihettu kerran, tulpat useampaan kertaan."

        Männät vaihdettu = Koneremontti

        Nyt uskon tuon 349 tuhatta kilometriä.


      • Luonnetta löytyy
        s.vilkki kirjoitti:

        "Luonnetta löytyy" musta alkaa vähän tuntuu et sulla ei taida autoista paljoo kokemusta olla! saahan sitä mistä autosta vaan negatiivisia puolia irti mut en usko että tällä palstalla niitä pyydettiin kaivamaan ja keksimään ihan hatusta. tarkoitus oli kertoa omia kokemuksiaan autosta ja eikö ollut niin että sinulla ei ole alfaa ollutkaan? itse ajattelin joskus samoin kunnes kokeilin ja ihastuin :)

        Eihän sitä kokemusta vielä kovin paljon ole. Vasta vuodesta 1976 on tehtyä enemmän tai vähemmän ammatiksi auto, työkone ym. remontteja. Mutta varmasti vielä joskus opin niistä jotakin ymmärtämään.


      • Luonnetta löytyy
        jokes99 kirjoitti:

        "Se on jokseenkin vähän, kun melkein millä tahansa muulla autolla ajetaan yli 500tkm ilman moottoriin kajoamista. Monilla vielä paljon pidemmästikin."

        tämä on kyllä aika huono vitsi, et usko siihen itsekään

        Kokeile jotakin muutakin merkkiä, vaikka Alfan rinnalla, saattaa olla että se ei niin vitsiltä tunnukkaan.

        Tuo 500tkm on nykyautoille enemmän sääntö kuin poikkeus. Koneremontti sen takia, että se on loppuun ajettu alkaa olla historiaa. Jakoremmivauriot ja esimerkiksi se, ettei öljyjä vaihdeta milloinkaan ovat sitten asia erikseen.


      • Juttujentaso
        Luonnetta löytyy kirjoitti:

        Kokeile jotakin muutakin merkkiä, vaikka Alfan rinnalla, saattaa olla että se ei niin vitsiltä tunnukkaan.

        Tuo 500tkm on nykyautoille enemmän sääntö kuin poikkeus. Koneremontti sen takia, että se on loppuun ajettu alkaa olla historiaa. Jakoremmivauriot ja esimerkiksi se, ettei öljyjä vaihdeta milloinkaan ovat sitten asia erikseen.

        kokeiltu on mutta ei millään merkillä jaksa ajaa 500 tuhatta km, esim toyota laukeaa n 300 tuhanessa, mersu alkaa käryttämään 400 tuhanessa ja bmwssä menee kansi solmuun 300 tuhannessa, opelissa ei kansi kestä ollenkaa,. aika turha tulla selittelemäänmitään 500 tuhannen juttuja tänne. Nykyautot kestävät vielä vähemmän kuin vanhat. Aika tuubaa tuo juttu jokatapauksessa


      • Luonnetta löytyy
        Juttujentaso kirjoitti:

        kokeiltu on mutta ei millään merkillä jaksa ajaa 500 tuhatta km, esim toyota laukeaa n 300 tuhanessa, mersu alkaa käryttämään 400 tuhanessa ja bmwssä menee kansi solmuun 300 tuhannessa, opelissa ei kansi kestä ollenkaa,. aika turha tulla selittelemäänmitään 500 tuhannen juttuja tänne. Nykyautot kestävät vielä vähemmän kuin vanhat. Aika tuubaa tuo juttu jokatapauksessa

        Sinulla ei oikein tunnu olevan käsitystä, että kuinka paljon autoilla voi ajaa. Se tosin on ymmärrettävää, kun muistaa minkä merkin palstalla ollaan.

        Tuossa linkin takana on esimerkkejä, vuosimallirajana on -98, koska silloin 156:nen on tullut markkinoille. Toinen kriteeri on yli 500 000 kilometriä. Seassa on vähänlaisesti Alfoja.

        http://www.nettiauto.com/haku?page=1&sortCol=price&ord=ASC&yfrom=1998&show_search=1&mileageFrom=500000


      • Tiedontaso
        Luonnetta löytyy kirjoitti:

        Sinulla ei oikein tunnu olevan käsitystä, että kuinka paljon autoilla voi ajaa. Se tosin on ymmärrettävää, kun muistaa minkä merkin palstalla ollaan.

        Tuossa linkin takana on esimerkkejä, vuosimallirajana on -98, koska silloin 156:nen on tullut markkinoille. Toinen kriteeri on yli 500 000 kilometriä. Seassa on vähänlaisesti Alfoja.

        http://www.nettiauto.com/haku?page=1&sortCol=price&ord=ASC&yfrom=1998&show_search=1&mileageFrom=500000

        sinulla ei ole mitään käsitystä mistään autoista, nettiauton jutut voit jättää omaan arvoonsa, seassa on sen takia vähän Alfoja kun niitä myydään vuodessa yhtä monta tai vähemmän kuin Golffia tai Corollaa myydään kuukaudessa, se on kyllä vaikea ymmärtää jos ei autoilusta mitään tiedä. Parempi kuin pysyt pois autopalstoilta ja keskityt siihen moposi rassaamiseen.


      • Luonnetta löytyy
        Tiedontaso kirjoitti:

        sinulla ei ole mitään käsitystä mistään autoista, nettiauton jutut voit jättää omaan arvoonsa, seassa on sen takia vähän Alfoja kun niitä myydään vuodessa yhtä monta tai vähemmän kuin Golffia tai Corollaa myydään kuukaudessa, se on kyllä vaikea ymmärtää jos ei autoilusta mitään tiedä. Parempi kuin pysyt pois autopalstoilta ja keskityt siihen moposi rassaamiseen.

        Nettiautossa on yli 80 000 autoa myynnisä, joten jonkunlaisen leikkauksen Suomen autokannasta saa.
        Tuolla linkin listalla ei ole yhtään Alfaa, koska yhdelläkään ei niin pitkästi pääse.

        Mopoaika päättyi osaltani vuonna 1979.


      • jokumuu.
        Luonnetta löytyy kirjoitti:

        Nettiautossa on yli 80 000 autoa myynnisä, joten jonkunlaisen leikkauksen Suomen autokannasta saa.
        Tuolla linkin listalla ei ole yhtään Alfaa, koska yhdelläkään ei niin pitkästi pääse.

        Mopoaika päättyi osaltani vuonna 1979.

        Kuutoskoneella tai dieselillä pääsisi, mutta ensimmäinen syö sen verran reilusti bensaa ettei sitä yleensä työkaluksi hankita ja jälkimmäisiä tuotiin virallisen maahantuojan puolesta alkuvuosina vain kourallinen. Tuossa yksi siitä kourallisesta, 470.000 tkm mittarissa:

        http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/4825452

        Fiat-pohjaiset bensaneloset ovatkin sitten toinen juttu. Kai niilläkin pääsisi jos pitäisi huolta öljytasosta ja jakohihnasta, mutta usein nuo syövät jonkin verran öljyä ja pääsevät jossain vaiheessa elämäänsä käymään kuivana. Se on sitten laakerivamma tilauksessa.


      • brerra

        PUHUU JOLLA ei mitään omia kokemuksia kATO YOU TUB Alfa romeo brera


      • potkukelkkaaika
        Luonnetta löytyy kirjoitti:

        Nettiautossa on yli 80 000 autoa myynnisä, joten jonkunlaisen leikkauksen Suomen autokannasta saa.
        Tuolla linkin listalla ei ole yhtään Alfaa, koska yhdelläkään ei niin pitkästi pääse.

        Mopoaika päättyi osaltani vuonna 1979.

        "Mopoaika päättyi osaltani vuonna 1979" samalla taisi päättyä aivotoimintasi. LUMENEA LÖYTYY tuolta hinurilta.


      • Että näin...

        Oho, kirjoitus on sarjassamme ns. varmaa tietoa :D

        Edellisellä 156 V6 mallilla oli kilometrejä takana 237 tkm ennen vaihtoa uudempaan samanlaiseen malliin. nykyisellä on takana 145000. Ei ole koneet hajonneet, eikä merkkejä vedon puutteesta :)
        Jos autolla on ajettu 500.000 niin kyllä siihen on aika paljon vaihdettu osasia, oli se merkki mikä hyvänsä. Turha yrittää selittää muuta. Ei ne kilometrit ilmaiseksi tule, kokemusta on.

        Mitään sellaista vikaa ei vanhassa eikä uudemmassakaan alfassa ole ollut, joka olisi jättänyt minut tienpäälle. Ainoa oikeasti kallis huolto on jakopäänremmin vaihto joka PITÄÄ tehdä 60000km välein, Tämän jos sisäistää ei isompia huolia ole muita merkkejä enenmpää. Mallista 156 eteenpäin alfat ovat hyviä pelejä. Niistäkin kannattaa ostaa facelift malli tai uudempi, sillä niistä on lastentaudit korjattu pois.

        Jokaisessa merkissä on omat vikansa, myös alfassa. Voisin kertoa tässä muutamankin tarinan parista ystävästäni, joiden ns. premiumluokan työsuhdeautot ovat huollettavana vähän väliä. Eivät muuten ole halpoja remppoja ne...

        Alfa on luotettava peli, kunhan teet huollot ajallaan. Eihän se mikään tojota siltä osin ole, mutta huomattavasti hauskempi ja mukavampi ajaa. Ovat myös lämpimiä talvella, eli sitäkään ei tarvitse pelätä.
        V6 on oikein mukava kone, mutta kuluttaa kaupungissa rajusti, se on oikeasti otettava huomioon, jos sellaisen aikoo laittaa. Jos haet pihiä autoa, alfa ei ole valintasi.


      • Anonyymi
        Luonnetta löytyy kirjoitti:

        Nettiauton 120 Alfa Romeo 156:n tarjonnasta viidellä (5) on ajettu yli 300 tkm. Ja niistä vain yksi on bensa koneella joka sekin on vaihdettu yli sata tuhatta sitten.
        En enää edes yritä hankkia kokemusta noin surkeasta autosta.

        Jos Alfallasi on muka ajettu yli kolmesataa tuhatta, voisit myös kertoa sen, että montako kertaaa moottori on ollut auki. Tuota jakoketju juttua ei usko kukaan.
        Se että miten autolla ajetaan, ei normaaliliikenteessä koske muita merkkejä kuin Alfaa. Se ei vain pysy nipussa jos sillä yleensä ajetaan.

        Ja jos tuo 349 tuhatta oikeasti pitää paikkansa, ota helvetissä yhteyttä Guinessin ennätyskirjaa, pääset varmasti sen sivuille, todennäköisesti kanteen.
        http://www.guinnessworldrecords.com/
        Ne saattavat jopa maksaakin siitä kansiremontin tai puhkipalaneen männän hinnan.

        Alfa Romeon Ajo-ominaisuuksia en ole moittinut, ainakin ajamani Alfat ovat olleet todella hyviä ajaa (GTV?, 156,159, 164), tosin eivät mitenkään hiljaisia. Ajo-ominaisuudet ja ulkonäkö saivat alkujaankin kiinnostukseni heräämään.

        Mutta Alfan bensakone ei kestä 300 tuhatta, vaikka sitä vedettäisiin A6 Audilla

        300 000km pärähti mittariin 156 alfa 98vm 2.0 l bensa!! Hyvin toimii ja hakea taas vuoden leima!! Komea ja hyvä pirssi ajaa😎


    • tietämätön

      olen miettinyt itse myös alfan hankkimista, ja mielenkiinnolla luin noita edellisiä kommentteja.. kertokaa nyt te jotka ylistätte kyseistä merkkiä, että MILLÄ järjellä tämä http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/147/4804972 voi olla näin halpa????

      en itse ainakaan pysty ymmärtämään.. noin vähän ajettu ja suht uusi...???

      • jokumuu.

        No, se on kolme vuotta vanha tuotannosta poistunut automalli joka uutena maksoi 22.990 €. Prosenteissa ajateltuna ei edes mikään kovin suuri arvonalenema.

        Siitä saattaisi saada aika hyvän vastineen rahalle.


    • auto on kone

      Mulla on pihassa 156 2003 ja voin käsi raamatulla sanoa toimii ku tupakki. kaikissa autoissa on jotain valittamista

    • alfistionalfisti

      njaa.. mulla on 156 2 litranen tessu ja rullattu 220000 eikä ole mitään vikaa ilmenny. ainoo mihin yhdyn ni on tuo että hihna pitää vaihtaa 60t ajelun jälkeen ja keula tosiaan ottaa kiinni hidastetöyssyihin mutta se on sen hinta että saat ajaa/omistaa jotain tyylikästä :)

    • kokkikakkkonen

      166 2.0ts alla. 260tkm mittarissa vm1999.
      Ostin auton 230tkm ajettuna. Ohjelmassa on ollut normaali jakohihnan vaihto, termostaatin vaihto ja ilmansuodattimen vaihto.
      Kone siis kestää jos sitä huolletaan. Kaikkea muuta mitä on tullut tehtyä:
      - jouset vaihdettu
      - taka-akseliston puslat vaihdettu 80 prosenttisesti (näitähän siis ei edes toyotassa ole, jostakin se ajettavuus syntyy)
      - Ohjaustehostin huutaa pakkasella hetken käynnistyksen jälkeen (ominaisuus, ei vika).
      - Ikkunannostimet korjattu
      - Pakoputki vaihdettu
      - Jarrulevyt ja palat vaihdettu.

      Eli oikeastaan pääsääntöisesti ihan kuluvia osia on mennyt.

      Mikään auto ei kestä ajella ilman öljyjyä ja nesteitä - tuntuu olevan nykypäivän trendi että luullaan ettei autolle tarvitse mitään tehdä kuin katstastuksen ja vuosihuollon yhteydessä...

    • Kyllä ne kestää

      Ai ei Alfan bensakoneet kestä ees 200tkm? Aika paskapuhetta, ei taida teillä olla henkilökohtasta kokemusta? Itellä on vm2000 156 1.8ts. 284 000 mittarissa eikä mitään vikaa, ei syö edes öljyä. Muita remontteja ei ole koneeseen tehty kuin jakohinan vaihto 50-60tkm välein ja öljyt pari kertaa vuodessa.

    • 156

      Mulla 156 2.5 v6 , ajettu 940tkm . Öljyt vaihdan 100tkm välein. Suodatin joka toinen kerta. Ei oikeestaan muuta oo tehty , tankkaan sen kerran kuussa jos muistaa. Peruskiva käyttis.

    • EdellineOliPahaPommi

      2.0TS vaihtoväli todennäköisesti on se 60tkm. Vaikka huollossa sanoivat et 120tkm saa ajaa.

      Joo ja talvella ei mitään ongelmia ainakaan mulla, 155:nen -95vm 27 asteen pakkasessa ja ilman lohkoa(laiska kuski) lähtee käyntiin ilman ongelmia viikonlopun seisonnan jälkeen. Muudenkin ehkä pari kertaa joka talven aikana olen jaksanu laittaa piuhan päähän.
      Yleisiä kuluvia osi on alfaan vaihdettua eikä sen kummempia vikoja. Ja kaikki sähkövehkeet on aina toimineet ja toimii edelleen.

      Tähän on pakko lisätä et esim. edellinen Primera pommi 1.6l -99vm oli todella paha pommi, josta hajos ihan kaikkea, vetoakseli, virranjaka, kytkin, startti, ilmamassamittari temppuili, pyöränlaakeri jne.
      Tä RiivatuPrimera ehkä vaan oli pahaa tuuria mut siitä johtuen itse en koske enää yhteenkään japanin vehkeeseen. Alle 2v omistuksen aikana kävi pajalla 13 kertaa ja korjauksia tehtiin 11 kertaa, eli 2 viimeistä kertaa jätin korjaukset kesken ja myin koko pommin, uusi omistaja sai siitä hyvän kiertopalkinnon.

    • Hauskat on settinne

      Etelä-Eurooppalaisista autoista käytetään nimitystä: Etelän hedelmät.
      Kuinka italiaano ei ole ruosteessa vielä 5 vuodenkaan jälkeen? Sitä ei ole valmistettu.

    • Average JOe

      Sen verran paljon viestejä että ei jaksa kyllä lukea puoliakaan. Mutta epäilys herää että moni kirjoittaa ihan vain kiusallaan sekavia jotta Alfan maine olisi ja pysyisi huonona.

      Pitkästi yli 200000km kahdella käytetyllä Alfalla ajaneena, ja yhä niillä ajavana voin sanoa että ovat hyviä autoja jos niitä huoltaa ajallaan ja oikein. Jos haluaa auton mihin työntää jotain "king oilia" tmv joskus kun muistaa niin ehkä kannattaa ostaa joku matala viritteinen korean ihme. Ei harmita jos ja kun hajoaa.

      Tai jos autoon vaihtaa halvimpia tarvikeosia (esim jarrulaikat tai tukivarret) mitä netistä tai motohelvetistä löytää niin ei ole auton vika että niitä saa alvariinsa vaihtaa. Huollot maksaa pikkuisen enemmän kuin siihen naapurin korollaan, mutta on sitä iloakin "hiukan" enempi.

      Omien autojen yhteenlaskettu ikä on noin 31 vuotta enkä ole koskaan jäänyt tielle muuten kuin ajamalla tankin vahingossa tyhjäksi. Paska auto? Ajonautintoa ja omistamisen iloa sitäkin enemmän!

      Jos ostat käytetyn niin valitset vain hyvän yksilön koska siitä ne ongelmat tulee kun ostaa kiertopalkinto pommin jota ei ole huollettu...

      • Anonyymi

        Ruostumisesta voisi sanoa, että heti uutena ruosteenestokäsittely esimerkiksi Finikor liikkeessä. Ainoa keino estää auton alustan ja korin alaosien ruostuminen. Lisäksi tarkastukset ajallaan esimerkiksi kolmen tai neljän vuoden välein. Kaikki autot ruostuvat maantiesuolan vuoksi. Kunnollinen ruosteenestokäsittely suojaa parhaiten.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      3615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      25
      2214
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      89
      1670
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe