Alta 4-kymppisen miehen mietteitä...

lkkhjgjhköllk

Onkohan vielä tässä iässä mahdollista törmätä naiseen joka ei olisi katkera miehiä kohtaan? Sellaiseen joka ymmärtäisi etten minä ole samanlainen kuin se ex-mies joka valehteli ja petti. Tuntuu että katkeruus on jo aika syvällä 4-kymppisissä. Itsellänikin olisi mutta yritän keskittyä elämän positiivisiin asioihin ja ajatella niitä suhteita joissa on ollut paljon hyvää. Ymmärrän että ihmiset ovat yksilöitä ja en tuomitse kaikkia naisia jonkin huonon kokemuksen perusteella.

Varmasti tätä katkeruutta on molemmissa sukupuolissa joten en halua naisia syyllistää. Aika paljon vaan törmää ihmisiin jotka ovat menettäneet kykynsä suhtautua ihmisiin avoimesti.

10

283

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tqtqtqtq

Törmännyt naisena aivan samaan ilmiöön... Surettaa lukea petetyn miehen avautumista ventovieraalle ja jäljelle jää vain sääli:(

Neuvona voisin kertoa, että älkää hyvät ihmiset kertoko entisestä elämästä liikaa heti alkuun. Muutenkaan en usko, että mahdollinen uusi tuttavuus on se oikea väylä niiden tunteiden läpikäymiseen.

• ei sen tarvi olla

Kyllä se on mahdollista, älä luovu toivosta.

Kyse on vain siitä, onko potentiaalinen uusi kumppani käynyt läpi oman itsensä kanssa. Siitä se vain on kiinni. Olen itsekin kirjoitellut usean miehen kanssa, ja moni on sitten muutaman viestin jälkeen alkanut kertoilemaan, kuinka eksä oli narsisti, alisti heitä tai kuinka mies ei saanut olla oma itsensä. Se on minulle selvä merkki siitä, että prosessi on vielä kesken. Miksikään laastariksi en halua, koska olen oman entisen suhteeni ja siihen liittyvät kuviot käsitellyt loppuun ja etsin suhdetta tositarkoituksella.

Pää pystyyn, kyllä meitä siis vielä on.

• sdhsdthsfhsdfhsdf

Kiitos kannustuksesta :) Aika monet tuntuu hakevan uutta parisuhdetta vaikka edellisestä olisi kulunut se pari kuukautta joka ei mielestäni riitä siihen että asia olisi käsitelty tuolla pääkopan sisällä. Sitten ne menneisyyden haamut vaikuttaa uuteen parisuhteeseen ja kierre on valmis :(

Itse olen ollut sinkkuna nyt kohta vuoden ja alkaa tuntua siltä että on valmis johonkin uuteen.

• MollimaijastaDuuriin

No jaa, itse pääsin irti 1,5 vuotta sitten karseasta miehestä, jonka henkinen pahoinpitely oli julmaa ja törkeää. Siinä meinasi miehen hiekotuksen takia mennä työpaikkakin alta. Käsittelin asiaa pitkään, kävin terapiassa ja puhui puhumasta päästyäni niille, jotka jaksoivat kuunnella. Puhkianalysoituani suhteen, miehen ja itseni, koin vasta noin vuoden päästä erosta olevani tarpeeksi vahva edes miettimään uutta suhdetta.

En todellakaan pidä uusia deittikumppaneita terapeuttina tai vuodata heille heti kättelyssä ,itään, mutta mielestäni historia tekee meistä sen mitä olemme, joten kerron kyllä kysyttäessä avoimesti, miten kävi, ja miten minä olen tapahtuneen vuoksi muuttunut, ja siksi ehkä normaalia varovaisempi alkuun.
      Ei se ole koskaan ongelmia tuottanut, enkä ole puinut asioita yön pimeinä tunteinakaan :)

En ole katkera, uskon todella vahvasti johonkin uuteen alkuun, ja ihmisiin, joskin en heittäydy niin luottavaiseksi niin nopsaan kuin ennen.

Lähinnä puolestaan miehet tuntuvat tässä hieman alle 40-vuotiaina olevan usein henkisesti kiinni exissään. Monella lipsahtaa huomaamattaankin puheisiin exästä sitä ja tuota, ja monella on sitoutumisvaikeuksia, koska eivät oikein enää uskalla lähteä suhteeseen, tai he ovat huomanneet, että vapaana onkin oltava paljon kauemmin kuin se pari kk. Ja se on kyllä totta, mutta ikävää, että jotkut tajuavat sen vasta kun käydään oikein syvään tunnepohjaiseen keskusteluun.

Etsin edelleen tasapainoista vakaata miestä, joka ei vertaile minua exäänsä tai hae lähinnä kalenterintäytesuhdetta silloin kun hänelle sopii.

Toivo elää -ja hengittää :)

• dgsdfhsthsry

Olen samaa mieltä siitä että menneisyyden kokemuksista on hyvä puhua toiselle. Keskusteleminen hyödyttää aina.

Mutta ikävää on mielestäni se kun ne menneisyyden kokemukset vaikuttaa siihen kuinka suhtaudutaan uusiin ihmisiin. Se viha jota ei ole käsitelty sitten usein kohdistuu tähän uuteen kumppaniehdokkaaseen. Ikäänkuin kostetaan tälle uudelle ne exän viat.

Toivotaan että löydetään sellaiset ihmiset joiden kanssa voi aloittaa puhtaalta pöydältä :)

• 10+3

Itse en ole katkera miehiä kohtaan ja jos olisin, niin miksi ainakaan netistä
      ketään etsisin. Tämäpaikka ei nyt ole paras mahdollinen tapa muutenkaan
      tutustua, kun täällä kyllä on monenkirjavaa seurakuntaa.

Sitten ketkä lukee liikaa näitä keskustelujuttuja, niin häviää viimeinenkin usko.

• samoissa aatoksissa

Minusta tuntuu, että katkeruus ja epäluuloisuus on voimakkaampaa jos edellistä suhdetta ei ole surrut ja käsitellyt pois mielestään.
      Aika parantaa haavat ja ihminen on kumma olio sillä se selviää aina jotenkin kolhuista.
      Sinuna en menettäisi toivoa sillä jonain päivänä se oikea tulla tupsahtaa nenäsi eteen ja se on menoa,,,,näin se vaan menee.
      ps,,,,optimistinen ihminen pärjää aina.

• Ratkaisu on olemassa

Nyt vain kaikki joukolla etsimään niitä keski-ikäisiä tai ( lähestyviä) peräkammarin poikia ja tyttöjä , jotka eivät ole KOSKAAN olleet suhteessa ja jos hyvin käy niin ovat vielä koskemattomia.

Ei pitäisi kuulua narinaa existä :)

• Puuteritonna

Omituinen lähtöasetelma. Mutta kokemattomuudessa sinänsä en näe moitittavaa.

• hömelötär

Ei kaikki ole katkeria erellisestä suhteesta. Itse olen eronnut kahdesti ja edellen hyvä ystävä molempien kanssa ja he ystäviä nykyisin keskenään. Kun asiat puhuu selviksi niin, mikäs siinä sitten.

Itseä surettaa se että panomiehiä kyllä olisi liikkeellä, mutta ei kumppania joka olisi läsnä ja pitäisi lähellä. Ei se sytytä, että ensimmäinen (ja ehkä ainut) sana viestissä on Pannaanko?

Mutta ehkä se minun puolikkaani jonain päivänä hymyilee kassajonossa tai hakee tanssimaan. Mikäs hätä tässä valmiissa maailmassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2138
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1786
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      177
      1329
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      234
      801
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      732
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      721
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      720
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      577
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      40
      530
    Aihe