Mitä hyvää "Juutalaisuus" tuo sinun ajatuksiisi?

Huom! Hyvää!

Kaikkien negatiivisten ja huonojen viestien toivon olevan poissa tästä aloituksesta!

100

178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se tärkein ja paras

on tietysti Juutalaisten Kuningas Herra Yeshua, Messias ja Herra ja Jumala!

Sillä niin Isä maailmaa rakastanut että antoi ainosyntyisen Poikansa ettei yksikään joka häneen uskoo hukkuisi vaan hänellä on Iankaikkinen Elämä!

Elämälle HalleluYeshua!

• Lindu

Sapattikynttilät.

• Syragusa

Seuraavat Jeesusta ja tekevät Jeesuksen käskyn mukaan, eli menevät upotuskasteelle ja julistavat evankeliumia koko kansakunta.
        Ainakin nämä kaksi nyt tuli ensihätään mieleen.

• höpönlöpön3333333

Se tuo mieleen väärentämättömän ja aidon uskon yksijumalaisuuteen.
      Siinä ei huomiota kiinnitetä jumalpoikiin ja -äiteihin ja muuhun höpönlöpöön.

• Lindu

Nimitys "Jumalan Poika" on käsitteellinen ja tarkoittaa täsmällisesti ihmiseksi ihmisen kautta syntynyttä, inkarnoitunutta Jumalaa. Se kuvaa Jumalan Poikaa ja Ihmisen Poikaa. Taivasten valtakunnassa ja hengellisesti, on vain Yksi Jumala, joka kuitenkin samalla on kolminaisuus, Yksi Pyhä Kolmiyhteinen Jumala. Siinä Poika eikä Pyhä Henki ole Isää alempi, vaan ovat kaikki Yhtä.

Tämä on hengellinen Salaisuus, eikä tätä voi opettaa, tai tuputtaa, se valkenee ihmisille Jumalan oman työn tuloksena, joten pidä vahavana se usko, joka sinulla on.

• wwwwwwwwww
        Lindu kirjoitti:

Nimitys "Jumalan Poika" on käsitteellinen ja tarkoittaa täsmällisesti ihmiseksi ihmisen kautta syntynyttä, inkarnoitunutta Jumalaa. Se kuvaa Jumalan Poikaa ja Ihmisen Poikaa. Taivasten valtakunnassa ja hengellisesti, on vain Yksi Jumala, joka kuitenkin samalla on kolminaisuus, Yksi Pyhä Kolmiyhteinen Jumala. Siinä Poika eikä Pyhä Henki ole Isää alempi, vaan ovat kaikki Yhtä.

Tämä on hengellinen Salaisuus, eikä tätä voi opettaa, tai tuputtaa, se valkenee ihmisille Jumalan oman työn tuloksena, joten pidä vahavana se usko, joka sinulla on.

Jumalan poikia ja tyttäriä ollaan kaikk,i koska Jumala on meidät luonut ja hengen antanut.
        Muista Jumalan pojat Raamatussa.
        Kolminaisuus on keksittyä höpönlöpöä anna paika Raamatussa jossa se selvästi ilmenisi.
        Poika on selvästi Isää alempi ainakin maan päällä ollessaan.Katso Raamatusta

• Lindu
        wwwwwwwwww kirjoitti:

Jumalan poikia ja tyttäriä ollaan kaikk,i koska Jumala on meidät luonut ja hengen antanut.
        Muista Jumalan pojat Raamatussa.
        Kolminaisuus on keksittyä höpönlöpöä anna paika Raamatussa jossa se selvästi ilmenisi.
        Poika on selvästi Isää alempi ainakin maan päällä ollessaan.Katso Raamatusta

Elohim = Valtiaat, Herrat. Yksi Jumala Kolmena, Yksi Kolmiyhteinen Jumala.

• ihmeellistä ja outoa
        Lindu kirjoitti:

Elohim = Valtiaat, Herrat. Yksi Jumala Kolmena, Yksi Kolmiyhteinen Jumala.

Elohim voidaan tulkita voimiksi ja valloiksi. Mistä saat tuohon ympättyä Jeesuksen ja kolminaisuuden?
        Älä kuvittele turhia.
        Et komentoinut mitään Jumalan muista pojista(Genesis)

• Täydellinen kansa

Mitäkö hyvää tulee mieleen juutalaisuudesta. Noh, he ovat rauhaa rakastava kansa. He eivät opettele sotimista. Mies on perheen pää niinkuin Raamattu käskee ja vaimo hoitaa lapsia kotona. Heille Jeesus on Jumalan poika eikä pelkkä profeetta. He kunnioittavat Jeesuksen muistojuhlaa pääsiäisenä, Jeesuksen oman käskyn mukaan. Lukevat Raamattua ja noudattavat sen kaikkia käskyjä 100%:sti. Eli, eivät lue vain vanhaa tai uutta testamenttia vaan koko Raamattua niinkuin kuuluukin. Ymmärtävät ettei vanhan liiton asiat koske enään heitä, Jeesuksen seuraajia sillä Jeesus kumoni vanhat lait ja käski hylätä vanhat perinnäissäädökset rituaaleineen.

• Lindu

Jeesuksen Vuorisaarna (Matteus 5-7):

Matteus 5:17-20
        17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
        *

• Lindu
        Lindu kirjoitti:

Jeesuksen Vuorisaarna (Matteus 5-7):

Matteus 5:17-20
        17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
        *

Yeshua Hamashiach:
        http://www.youtube.com/watch?v=h7PXFVadYzs&feature=related

*

• Täydellinen kansa
        Lindu kirjoitti:

Yeshua Hamashiach:
        http://www.youtube.com/watch?v=h7PXFVadYzs&feature=related

*

Etkö ymmärrä mitä Jeesus tarkoitti sillä että hän tuli täyttämään lain ja mitä nuo kirjoittamasi Maateuksen jakeet tarkoittavat. Eivät ne tarkoita juutalaisia perinnäissäädöksiä jos niin luulet vaan juutalaisia lakeja ja profeettojen oppeja.
        Oletko muusta kirjoittamastani 1.4.2012 klo 12:08, samaa mieltä?

• Lindu
        Täydellinen kansa kirjoitti:

Etkö ymmärrä mitä Jeesus tarkoitti sillä että hän tuli täyttämään lain ja mitä nuo kirjoittamasi Maateuksen jakeet tarkoittavat. Eivät ne tarkoita juutalaisia perinnäissäädöksiä jos niin luulet vaan juutalaisia lakeja ja profeettojen oppeja.
        Oletko muusta kirjoittamastani 1.4.2012 klo 12:08, samaa mieltä?

Oikeastaan olen jokseenkin samaa mieltä. Tuotahan UT:kin opettaa. Jeesus ilmeisesti kumosi joitakin perinnäissäntöjä sellaisenaan, mutta antoi niille uuden sisällön. En kyllä uskaltaisi lähteä tästä juutalaisille opettamaan, eivätköhän he tunne aiheen paremmin.

Jeesus täytti Lain ja antoi sille entisestään syvällisemmän merkityksen, eli ei varsinaisesti poistanut Lakia, mutta huomautti Lain pinnallisesta ja tekopyhistäkin tulkinnoista ja vetosi todelliseen sydämen ja hengen hurskauteen.

• muu-kansalainen

Nyt tulee taas huvittava juttu mieleen, ??

Tiesittekö, että ' Maryah Meshikhä' ei olekkaan jumalanäiti, vaan sana MAR on arameaa ja tarkoittaa Herra ja sen perässä oleva Yah, on lyhenne JHVH.
      Kuten jo aikaisemmin olemme todenneet.

Eli sana Maryah tarkoittaakin Herra Yah, ei jeesuksen äiti.

Kun Raamattua on käännetty arameaksi, Babylonian siirtolaisuuden vuoksi, on siellä käytetty YHVH:sta nimeä MarYah, eli Herra Yah.

Näin tällä kertaa... mitä me huomenna opimmekaan.

• Lindu

Hassua. Mä oon oppinu, että Maria on latinankielinen väännös Jeesuksen äidin todellisesta etunimestä: juutalaisesta Mirjamista.

• muu-kansalainen
        Lindu kirjoitti:

Hassua. Mä oon oppinu, että Maria on latinankielinen väännös Jeesuksen äidin todellisesta etunimestä: juutalaisesta Mirjamista.

Mar—arameaa, tarkoittaa samaa kuin Herra. Mari ( Mar(y) tarkoittaa samaa kuin 'minun Herrani'.
        Adon—hepreaa ja tarkoittaa samaa kuin Herra. Adonai tarkoittaa samaa kuin 'minun Herrani'.

YHVH—(Yahweh) Hepreankielinen Jumalasta käytetty nimi, jota käytetään kautta koko Tanakhin (Vanhan Testamentin) yhteensä yli 6500 kertaa. Tämä on Jumalan iankaikkinen, ikimuistettava nimi.

Yah—lyhenne nimestä YHVH (Yahweh), jota käytetään ilmauksessa 'hallelu-Yah' (ylistä Yahia) ja lukuisissa jakeissa, kuten esim. 2.Moos.15:2 (Yah on minun väkevyyteni ja ylistysvirteni), 2.Moos.17:16, Jes.12:2, 38:11, Ps. 68:19, 77:12, 89:9, 94:7 ja monissa muissa jakeissa.

Yah-nimeä on käytetty myös kuninkaiden ja profeettojen nimien päätteenä, esimerkkeinä: profeetta Elijah (EliYah, 'minun Jumalani on Yah', kuningas Hiskia (Khizqi Yah, 'Yah on antanut voiman'). jne.

MarYah—sanojen Mar ja Yah supistuminen yhdeksi sanaksi, joka tarkoittaa samaa kuin 'Herra Yah'. Kun rabbit käänsivät Tanakhin (Vanhan Testamentin) arameaksi—noin vuonna 50 e.Kr.—50 j.Kr. he käyttivät sanaa MarYah kaikissa yli 6500 kohdassa, jossa alkukielen hepreassa oli käytetty sanaa YHVH.
        Heidän oli käännettävä Raamattu arameaksi, koska ihmisten ensisijaiseksi kieleksi tuli aramea Babylonin vankeuden aikana, sillä se oli niiden maiden kieli, joihin heidät vietiin. Lisäksi palasi vain osa vangituista 70 vankeusvuoden jälkeen, jolloin loput vangituista jäivät asumaan maihin, joissa puhuttiin ensisijaisesti arameaa. Sanaa MarYah käytetään yleisesti kautta koko arameankielisen UT:n Peshittan.

Näin kerrotaan.

• Lindu
        muu-kansalainen kirjoitti:

Mar—arameaa, tarkoittaa samaa kuin Herra. Mari ( Mar(y) tarkoittaa samaa kuin 'minun Herrani'.
        Adon—hepreaa ja tarkoittaa samaa kuin Herra. Adonai tarkoittaa samaa kuin 'minun Herrani'.

YHVH—(Yahweh) Hepreankielinen Jumalasta käytetty nimi, jota käytetään kautta koko Tanakhin (Vanhan Testamentin) yhteensä yli 6500 kertaa. Tämä on Jumalan iankaikkinen, ikimuistettava nimi.

Yah—lyhenne nimestä YHVH (Yahweh), jota käytetään ilmauksessa 'hallelu-Yah' (ylistä Yahia) ja lukuisissa jakeissa, kuten esim. 2.Moos.15:2 (Yah on minun väkevyyteni ja ylistysvirteni), 2.Moos.17:16, Jes.12:2, 38:11, Ps. 68:19, 77:12, 89:9, 94:7 ja monissa muissa jakeissa.

Yah-nimeä on käytetty myös kuninkaiden ja profeettojen nimien päätteenä, esimerkkeinä: profeetta Elijah (EliYah, 'minun Jumalani on Yah', kuningas Hiskia (Khizqi Yah, 'Yah on antanut voiman'). jne.

MarYah—sanojen Mar ja Yah supistuminen yhdeksi sanaksi, joka tarkoittaa samaa kuin 'Herra Yah'. Kun rabbit käänsivät Tanakhin (Vanhan Testamentin) arameaksi—noin vuonna 50 e.Kr.—50 j.Kr. he käyttivät sanaa MarYah kaikissa yli 6500 kohdassa, jossa alkukielen hepreassa oli käytetty sanaa YHVH.
        Heidän oli käännettävä Raamattu arameaksi, koska ihmisten ensisijaiseksi kieleksi tuli aramea Babylonin vankeuden aikana, sillä se oli niiden maiden kieli, joihin heidät vietiin. Lisäksi palasi vain osa vangituista 70 vankeusvuoden jälkeen, jolloin loput vangituista jäivät asumaan maihin, joissa puhuttiin ensisijaisesti arameaa. Sanaa MarYah käytetään yleisesti kautta koko arameankielisen UT:n Peshittan.

Näin kerrotaan.

Nimi Mirjam tarkoittaa "katkeruuden meri". Jeesuksen äidin nimi ei ollut Maria, vaan Mirjam, kuten Jeesuskaan ei ollut "Jeesus", vaan todellisuudessa Jeshua. Näiden latinalaisten käännösten perusteella ei voi tehdä päätelmiä, vaan tutkimusmielessä on palattava alkukieleen. Muutoinhan heitä voi kyllä kutsua totutulla tavalla.

• Käännetty

Näin kerrotaan.

" Kun rabbit käänsivät Tanakhin (Vanhan Testamentin) arameaksi—noin vuonna 50 e.Kr.—50 j.Kr."

Se oli Jeesuksen äidinkieli.

"Eräät osat Vanhaa testamenttia on kirjoitettu alun perin arameaksi, samoin suurin osa juutalaista Talmudia."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Aramean_kieli

• SB

Näin kerrotaan.

Hyvä kun toit tuon asian esille.
        Ei olla kuitenkaan aivan varmoja siitä mikä oli heprealaisten alkuperäinen kieli ennen Juudaan maalle siirtymistä, kun Mooseskin väitti kansansa olleen vaeltavia aramealaisia ja näinollen heidän kielensä on voinutkin olla aramea alunperin ja heprea olisi lainattu kaanaanin maasta ja ollen vain pyhä kieli.Sen tähden aramean omiminen kansankieleksi olisi ollutkin vain joko olemassa jo kansankielena tai jonkinlaisena kaksikielisyytenä.
        Onhan Suomessakin kaksi kieltä ja vanhastaan yläluokalla on ollut kielenä ruotsi.

Lähde Wikipedia:aramean kieli

Mariah.n palvonta siten olisi aramealaista Jumalpalvontaa..erikoinen havainto

• Rikkaat uskovaiset

ovat kulttuuri-imperialisteja, mutta köyhät uskovaiset ovat tämän palstan kirjoittajia yms.
      naurettavia lahkolaisia.

• Uusi alku

Juutalaisuudessa hyvää on sen loppuminen, yhtenä päivänä ihmiset vain kyllästyvät ja sitten loppuu juutalaisuus ja se on hyvä.

Kaikkien juutalaisten tulisi siksi tulevaisuutta silmällä pitäen siirtyä Palestiinaan

• Lindu

Jeesuksen opetuksia oikeasta Lain täyttämisestä:

Markus 7:1-23
      1 Ja fariseukset ja muutamat kirjanoppineet, jotka olivat tulleet Jerusalemista, kokoontuivat hänen luoksensa.
      2 Ja he näkivät, että muutamat hänen opetuslapsistaan söivät leipää epäpuhtailla, se on pesemättömillä, käsillä.
      3 Sillä eivät fariseukset eivätkä ketkään juutalaiset syö, ennenkuin ovat tarkoin pesseet kätensä, noudattaen vanhinten perinnäissääntöä,
      4 ja torilta tultuaan he eivät syö, ennenkuin ovat itseään vedellä vihmoneet; ja paljon muuta on, mitä he ovat ottaneet noudattaakseen, niinkuin maljain ja kiviastiain ja vaskiastiain pesemisiä.
      5 Niin fariseukset ja kirjanoppineet kysyivät häneltä: "Miksi sinun opetuslapsesi eivät vaella vanhinten perinnäissäännön mukaan, vaan syövät leipää epäpuhtailla käsillä?"
      6 Mutta hän sanoi heille: "Oikein Esaias on ennustanut teistä, ulkokullatuista, niinkuin kirjoitettu on: 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana;
      7 mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'.
      8 Te hylkäätte Jumalan käskyn ja noudatatte ihmisten perinnäissääntöä."
      9 Ja hän sanoi heille: "Hyvin te kumoatte Jumalan käskyn noudattaaksenne omaa perinnäissääntöänne.
      10 Sillä Mooses on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', ja: 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiänsä, sen pitää kuolemalla kuoleman'.
      11 Mutta te sanotte, että jos ihminen sanoo isälleen tai äidilleen: 'Se, minkä sinä olisit saava minulta hyväksesi, on korban' -se on uhrilahja--
      12 ja niin te ette enää salli hänen antaa mitään avustusta isälleen tai äidilleen.
      13 Te teette Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissäännöllänne, jonka olette säätäneet. Ja paljon muuta samankaltaista te teette."
      14 Ja hän kutsui taas kansan tykönsä ja sanoi heille: "Kuulkaa minua kaikki ja ymmärtäkää:
      15 ei mikään, mikä ihmisen ulkopuolelta menee hänen sisäänsä, voi häntä saastuttaa, vaan mikä ihmisestä lähtee ulos, se saastuttaa ihmisen.
      16 Jos jollakin on korvat kuulla, hän kuulkoon."
      17 Ja kun hän kansasta erottuaan oli mennyt erääseen taloon, kysyivät hänen opetuslapsensa häneltä sitä vertausta.
      18 Ja hän sanoi heille: "Niinkö ymmärtämättömiä tekin olette? Ettekö käsitä, ettei mikään, mikä ulkoapäin menee ihmiseen, voi häntä saastuttaa?
      19 Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu." Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi.
      20 Ja hän sanoi: "Mikä ihmisestä lähtee ulos, se saastuttaa ihmisen.
      21 Sillä sisästä, ihmisten sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, haureudet, varkaudet, murhat,
      22 aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys.
      23 Kaikki tämä paha lähtee sisästä ulos ja saastuttaa ihmisen."
      *

• muu-kansalainen

Riippuu siitä, mitä saastaisuudella tarkoitetaan.

Jos kristityt luulevat että hurskauteen ( oikeamielisyys) kuuluu pesemättömyys, niin te kuolette saastoihinne.

• Lindu

Riippuu siitä, mitä saastaisuudella tarkoitetaan.

Jos kristityt luulevat että hurskauteen ( oikeamielisyys) kuuluu pesemättömyys, niin te kuolette saastoihinne.

No joo. Täytyy olla tosi känkkäränkkä, jos ei Jeesuksen puhetta ymmärrä, eli: mitä Hän tarkoittaa.

• muu-kansalainen

Näin olen kuullut, mutta miten vältät leipoessa käsien puhdistumisen, eivätkö ne väkisin puhdisu taikinaan, kun vaivaat.

Menee pyhyys.

• Lindu

Tämä henkilö en ole minä. Terv. Lindu.

• Täydellinen kansa

Jeesus kumosi paljon muutakin, esimerkiksi sapatin vieton pakanallisena isien perintönä.
      Joh 5 : 18 Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaakseen
      kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa
      Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.

Miten nyt siis on? Viettävätkö juutalaiset edelleenkin sapattia, tuota pakanallista isiensä perintöä Jeesuksen kiellosta huolimatta.

• muu-kansalainen

Juutalaiset pesevät edelleen myös käsiä ja ruukkuja. Näin uskon.

Aika monet kristitytkin pesevät ja sunnuntai on sapattikopio.

• Lindu

Juu. Ei sapatti ole pakanallinen, vaan ihan Jumalan Itsensä määräämä ja Mooseksen kautta juutalaisille säätämä lepopäivä.

Kristityt eivät kuitenkaan vietä lauantaita lepopäivänään, vaan sunnuntaita, eli viikon ensimmäistä päivää, jolloin kristityt jo raamatun aikana kokoontuivat yhteen. Sunnuntai on Kristuksen ylösnousemuspäivä, ensi sunnuntai-aamu on juuri se päivä, jonka muistoksi kristityt viettävät sunnuntaita. Sunnuntailla ei ole samaa merkitystä kuin sapatilla, joka on Jumalan luomistyön päättymisen ja Hänen sitä seuranneen lepopäivänsä muistopäivä.

Eikä Jeesus ole "kieltänyt juutalaisilta" yhtään mitään. Hän ei tuonut lisää käskyjä noudatattaviksi. Koko tuo messiaaninen asenne Kristukseen on nurinkurinen. Hän saarnasi Jumalan sanaa ja sanan ymmärtämisen kautta ihmisen henki uudestisyntyy, Jumala kirjoittaa Lakinsa omaantuntoomme, niin että haluamme sen täyttää, ilman erillisiä kieltoja ja käskyjä.

Kristityt ovat vissiin oppineet juutalaisilta, että astiat pitää pestä, muutoinhan me vielä syötäisiin jopa käsinemme, suoraan samasta kulhosta ja kilpailtais siitä kuka saa nuolla lautasen pohjat. Voittaja saa juosta mökin ympäri kippo päässä ja muut paukuttavat hälle kattilankansia.

• Täydellinen kansa
        Lindu kirjoitti:

Juu. Ei sapatti ole pakanallinen, vaan ihan Jumalan Itsensä määräämä ja Mooseksen kautta juutalaisille säätämä lepopäivä.

Kristityt eivät kuitenkaan vietä lauantaita lepopäivänään, vaan sunnuntaita, eli viikon ensimmäistä päivää, jolloin kristityt jo raamatun aikana kokoontuivat yhteen. Sunnuntai on Kristuksen ylösnousemuspäivä, ensi sunnuntai-aamu on juuri se päivä, jonka muistoksi kristityt viettävät sunnuntaita. Sunnuntailla ei ole samaa merkitystä kuin sapatilla, joka on Jumalan luomistyön päättymisen ja Hänen sitä seuranneen lepopäivänsä muistopäivä.

Eikä Jeesus ole "kieltänyt juutalaisilta" yhtään mitään. Hän ei tuonut lisää käskyjä noudatattaviksi. Koko tuo messiaaninen asenne Kristukseen on nurinkurinen. Hän saarnasi Jumalan sanaa ja sanan ymmärtämisen kautta ihmisen henki uudestisyntyy, Jumala kirjoittaa Lakinsa omaantuntoomme, niin että haluamme sen täyttää, ilman erillisiä kieltoja ja käskyjä.

Kristityt ovat vissiin oppineet juutalaisilta, että astiat pitää pestä, muutoinhan me vielä syötäisiin jopa käsinemme, suoraan samasta kulhosta ja kilpailtais siitä kuka saa nuolla lautasen pohjat. Voittaja saa juosta mökin ympäri kippo päässä ja muut paukuttavat hälle kattilankansia.

Onko Johanneksen 5 : 18 sinusta väärennös vai miten selität tämän, Lindu.

• Lindu

Onko Johanneksen 5 : 18 sinusta väärennös vai miten selität tämän, Lindu.

KR92 / Johannes 5:1-18
        Jeesus parantaa miehen Betesdan altaalla
        1 Tämän jälkeen oli eräs juutalaisten juhla, ja Jeesus lähti Jerusalemiin.
        2 Jerusalemissa on Lammasportin lähellä allas, jonka hepreankielinen nimi on Betesda. Sitä reunustaa viisi pylväshallia, [Neh. 3:1]
        3 ja niissä makasi suuri joukko sairaita: sokeita, rampoja ja halvaantuneita.* [Nämä odottivat, että vesi alkaisi liikkua. [Osa käsikirjoituksista lisää tähän hakasulkeisiin merkityt sanat.]
        4 Aika ajoin näet Herran enkeli laskeutui lammikkoon ja pani veden kuohumaan, ja se, joka ensimmäisenä astui kuohuvaan veteen, tuli terveeksi, sairastipa hän mitä tautia tahansa.]
        5 Siellä oli mies, joka oli sairastanut kolmekymmentäkahdeksan vuotta.
        6 Jeesus näki hänet siellä makaamassa vuodematolla ja tiesi, että hän oli jo pitkään ollut sairas. Jeesus kysyi: "Tahdotko tulla terveeksi?"
        7 Sairas vastasi: "Herra, minulla ei ole ketään, joka auttaisi minut altaaseen, kun vesi kuohahtaa. Aina kun yritän sinne, joku toinen ehtii ennen minua."
        8 Jeesus sanoi hänelle: "Nouse, ota vuoteesi ja kävele."
        9 Mies tuli heti terveeksi, otti vuoteensa ja käveli. Mutta se päivä oli sapatti. [Joh. 9:14]
        10 Niinpä juutalaiset sanoivat parannetulle: "Nyt on sapatti, ei sinun ole lupa kantaa vuodettasi." [Neh. 13:19; Jer. 17:21,22]
        11 Mies vastasi heille: "Se, joka teki minut terveeksi, sanoi minulle: 'Ota vuoteesi ja kävele.'"
        12 Silloin juutalaiset kysyivät: "Kuka se mies oli, joka käski sinun ottaa vuoteesi ja kävellä?"
        13 Parannettu ei kuitenkaan tiennyt, kuka hän oli, sillä Jeesus oli jo hävinnyt väkijoukkoon.
        14 Myöhemmin Jeesus tapasi miehen temppelissä ja sanoi hänelle: "Sinä olet nyt terve. Älä enää tee syntiä, ettei sinulle kävisi entistä pahemmin." [Matt. 12:45; Joh. 8:11; 2. Piet. 2:20]
        15 Mies lähti sieltä ja kertoi juutalaisille, että Jeesus oli hänet parantanut.
        16 Juutalaiset alkoivat vainota Jeesusta, koska hän teki tällaista sapattina. [Mark. 3:6]
        17 Mutta Jeesus sanoi heille: "Minun Isäni tekee työtään taukoamatta, ja niin teen myös minä." [Joh. 9:4, Joh. 14:10]
        18 Tämä vain lisäsi juutalaisten halua ottaa Jeesus hengiltä. Hänhän ei ainoastaan rikkonut sapattikäskyä, vaan vieläpä sanoi Jumalaa omaksi isäkseen ja teki siten itsestään Jumalan vertaisen. [Joh. 10:33]

Lähdetään ajatuksesta ja oletuksesta, että Jeesus ON Jumalan Poika, Itse Jumala, joka kulki maan päällä Jerusalemissa, oman kansansa keskellä. Sapatti on Jumalan päivä. Jeesus kylläkin paransi sairaita myös muina päivinä.

Edellä kerrotaan miehen maanneen altaan reunalla 38 vuotta, eikä kukaan ollut auttanut häntä veteen sinä aikana, aina oli joku muu mennyt ensimmäisenä. Ramman miehen edessä seisoi Jumala Itse, Jeesuksessa. Hän ei johdattanut miestä altaaseen, vaan sanoi ainoastaan: "nouse, ota vuoteesi ja kävele". Jumalallinen ihmeparaneminen ei ole jokapäiväistä. Silti kyseiset juutalaiset suuttuivat Hänelle.

Kummassa oli vika? Jos näet Jumalan sapattina, sanotko Jumalalle: "en voi tänään kävellä luoksesi, sillä on sapatti, tule huomenna, silloin saan kävellä luoksesi."? Tai: "miksi parannat sapattina, etkö olisi voinut odottaa huomiseen?"

Ei heille kelvannut huominenkaan, ei mikään päivä. He eivät halunneet Jumalaa, uskonto riitti. Mutta rampa mies noudatti Jeesuksen kehoitusta, hänellä ei ollut ketään muuta.

Jeesus ei käsittääkseni kumonnut sapattia. Hän täytti sen.
        (KR33/38 kääntää: "... kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä..."), (Biblia:".. ettei hän ainoastaan sabbatia rikkonut, mutta myös sanoi Jumalan isäksensä...").

• Täydellinen kansa
        Lindu kirjoitti:

KR92 / Johannes 5:1-18
        Jeesus parantaa miehen Betesdan altaalla
        1 Tämän jälkeen oli eräs juutalaisten juhla, ja Jeesus lähti Jerusalemiin.
        2 Jerusalemissa on Lammasportin lähellä allas, jonka hepreankielinen nimi on Betesda. Sitä reunustaa viisi pylväshallia, [Neh. 3:1]
        3 ja niissä makasi suuri joukko sairaita: sokeita, rampoja ja halvaantuneita.* [Nämä odottivat, että vesi alkaisi liikkua. [Osa käsikirjoituksista lisää tähän hakasulkeisiin merkityt sanat.]
        4 Aika ajoin näet Herran enkeli laskeutui lammikkoon ja pani veden kuohumaan, ja se, joka ensimmäisenä astui kuohuvaan veteen, tuli terveeksi, sairastipa hän mitä tautia tahansa.]
        5 Siellä oli mies, joka oli sairastanut kolmekymmentäkahdeksan vuotta.
        6 Jeesus näki hänet siellä makaamassa vuodematolla ja tiesi, että hän oli jo pitkään ollut sairas. Jeesus kysyi: "Tahdotko tulla terveeksi?"
        7 Sairas vastasi: "Herra, minulla ei ole ketään, joka auttaisi minut altaaseen, kun vesi kuohahtaa. Aina kun yritän sinne, joku toinen ehtii ennen minua."
        8 Jeesus sanoi hänelle: "Nouse, ota vuoteesi ja kävele."
        9 Mies tuli heti terveeksi, otti vuoteensa ja käveli. Mutta se päivä oli sapatti. [Joh. 9:14]
        10 Niinpä juutalaiset sanoivat parannetulle: "Nyt on sapatti, ei sinun ole lupa kantaa vuodettasi." [Neh. 13:19; Jer. 17:21,22]
        11 Mies vastasi heille: "Se, joka teki minut terveeksi, sanoi minulle: 'Ota vuoteesi ja kävele.'"
        12 Silloin juutalaiset kysyivät: "Kuka se mies oli, joka käski sinun ottaa vuoteesi ja kävellä?"
        13 Parannettu ei kuitenkaan tiennyt, kuka hän oli, sillä Jeesus oli jo hävinnyt väkijoukkoon.
        14 Myöhemmin Jeesus tapasi miehen temppelissä ja sanoi hänelle: "Sinä olet nyt terve. Älä enää tee syntiä, ettei sinulle kävisi entistä pahemmin." [Matt. 12:45; Joh. 8:11; 2. Piet. 2:20]
        15 Mies lähti sieltä ja kertoi juutalaisille, että Jeesus oli hänet parantanut.
        16 Juutalaiset alkoivat vainota Jeesusta, koska hän teki tällaista sapattina. [Mark. 3:6]
        17 Mutta Jeesus sanoi heille: "Minun Isäni tekee työtään taukoamatta, ja niin teen myös minä." [Joh. 9:4, Joh. 14:10]
        18 Tämä vain lisäsi juutalaisten halua ottaa Jeesus hengiltä. Hänhän ei ainoastaan rikkonut sapattikäskyä, vaan vieläpä sanoi Jumalaa omaksi isäkseen ja teki siten itsestään Jumalan vertaisen. [Joh. 10:33]

Lähdetään ajatuksesta ja oletuksesta, että Jeesus ON Jumalan Poika, Itse Jumala, joka kulki maan päällä Jerusalemissa, oman kansansa keskellä. Sapatti on Jumalan päivä. Jeesus kylläkin paransi sairaita myös muina päivinä.

Edellä kerrotaan miehen maanneen altaan reunalla 38 vuotta, eikä kukaan ollut auttanut häntä veteen sinä aikana, aina oli joku muu mennyt ensimmäisenä. Ramman miehen edessä seisoi Jumala Itse, Jeesuksessa. Hän ei johdattanut miestä altaaseen, vaan sanoi ainoastaan: "nouse, ota vuoteesi ja kävele". Jumalallinen ihmeparaneminen ei ole jokapäiväistä. Silti kyseiset juutalaiset suuttuivat Hänelle.

Kummassa oli vika? Jos näet Jumalan sapattina, sanotko Jumalalle: "en voi tänään kävellä luoksesi, sillä on sapatti, tule huomenna, silloin saan kävellä luoksesi."? Tai: "miksi parannat sapattina, etkö olisi voinut odottaa huomiseen?"

Ei heille kelvannut huominenkaan, ei mikään päivä. He eivät halunneet Jumalaa, uskonto riitti. Mutta rampa mies noudatti Jeesuksen kehoitusta, hänellä ei ollut ketään muuta.

Jeesus ei käsittääkseni kumonnut sapattia. Hän täytti sen.
        (KR33/38 kääntää: "... kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä..."), (Biblia:".. ettei hän ainoastaan sabbatia rikkonut, mutta myös sanoi Jumalan isäksensä...").

Kyllä minusta kumosi sabatin. Sillä oli tiettynä aikana tärkeä merkitys, siis ennenkuin Jeesus ei vielä ollut tuonut evankeliumia eikä sanomaa tulevasta Jumalan valtakunnasta. Ennen Jeesusta Ihmisten oli palvottava ja uhrattava Jumalalle mutta nyt Jeesus oli tullut muuttamaan tuon asian. Enään ei tarvinnut pitää uhrijuhlia eikä sabattia Jumalan palvomisineen. Asia on käännetty lepopäiväksi vaikka siitä ei ole ollut kysymys vaan uhrijuhlasta Jumalalle.
        Nyt oli toisin sillä Jumala oli lähettänyt oman poikansa kertauhriksi maailman pelastamiseksi ja sabattia ( uhrijuhlaa) ei saanut enään viettää.
        Tuo sabatin viettohan ei ollut pelkkä lepopäivä vaan uhrijuhlapäivä.

• 10+12

Kyllä minusta kumosi sabatin. Sillä oli tiettynä aikana tärkeä merkitys, siis ennenkuin Jeesus ei vielä ollut tuonut evankeliumia eikä sanomaa tulevasta Jumalan valtakunnasta. Ennen Jeesusta Ihmisten oli palvottava ja uhrattava Jumalalle mutta nyt Jeesus oli tullut muuttamaan tuon asian. Enään ei tarvinnut pitää uhrijuhlia eikä sabattia Jumalan palvomisineen. Asia on käännetty lepopäiväksi vaikka siitä ei ole ollut kysymys vaan uhrijuhlasta Jumalalle.
        Nyt oli toisin sillä Jumala oli lähettänyt oman poikansa kertauhriksi maailman pelastamiseksi ja sabattia ( uhrijuhlaa) ei saanut enään viettää.
        Tuo sabatin viettohan ei ollut pelkkä lepopäivä vaan uhrijuhlapäivä.

Slaavit uhrasivat Perkunossille hyvinkin pitkään, niin eläimiä, kuin ihmisiäkin.

Alttareilla harjoitettiin palvontaa muun muassa uhraamalla härkiä, pässejä ja munia. Näyttää siltä, että myös ihmisiä uhrattiin Perunille. Nestorin kronikan mukaan hänelle uhrattiin sotavankeja, todennäköisesti yksi joka vuosi keskikesällä yhdeksän päivää kestäneessä Perunin juhlassa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Perun

Suomalaisten vastaavaa Ukko Ylijumalaa tarkoittanut "Perkele" tulee myös Perkūnasin nimestä.

• 10+12
        10+12 kirjoitti:

Slaavit uhrasivat Perkunossille hyvinkin pitkään, niin eläimiä, kuin ihmisiäkin.

Alttareilla harjoitettiin palvontaa muun muassa uhraamalla härkiä, pässejä ja munia. Näyttää siltä, että myös ihmisiä uhrattiin Perunille. Nestorin kronikan mukaan hänelle uhrattiin sotavankeja, todennäköisesti yksi joka vuosi keskikesällä yhdeksän päivää kestäneessä Perunin juhlassa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Perun

Suomalaisten vastaavaa Ukko Ylijumalaa tarkoittanut "Perkele" tulee myös Perkūnasin nimestä.

Sana joka puuttuu, oli per...jne. ... lue linkistä.

• 12+15
        Lindu kirjoitti:

Lindu

Älä sie laskette valheita.

Sol Invictus (suom. voittamaton aurinko) oli alkujaan syyrialaisperäinen sol-jumala, josta keisari Aurelianus teki Rooman valtionuskonnon vuonna 274.

Sol Invictus oli jo 100-luvulta lähtien ollut sol-kultin kohteena. Keisari Elagabalus yritti tehdä siitä Rooman pääuskonnon (noin vuosina 219-222), mutta aate ei saanut kannatusta. Vasta 270-luvulla ilmapiiri oli suopeampi vieraille jumalille, ja kun

Aurelianus kukisti Roomasta irtautuneen Palmyran valtakunnan vuonna 273, hän ajatteli voittonsa olevan Sol Invictus-jumalan ansiota. Hän rakennutti suuren temppelin Roomaan Sol Invictukselle ja teki jumalasta Rooman pääuskonnon.

Sol Invictuksen syntymäpäivää vietettiin 25. joulukuuta, ja sen jälkeen kun kristinuskosta tuli Rooman pääuskonto, tuli samasta päivästä myös kristittyjen joulupäivä. Ensimmäinen kristitty keisari Konstantinus Suuri ja hänen isänsä Constantius suosivat kummatkin Sol Invictusta. Constantius oli suvaitsevainen kristittyjä kohtaan, ehkä siksi että Sol Invictuksen kultilla ja kristinuskolla oli monia yhtäläisyyksiä.

Vaikka Konstantinus kääntyikin kristinuskoon Mulviuksen sillan taistelun jälkeen, ei hän kuitenkaan hylännyt Sol Invictusta.

• Elena Dei.
        Lindu kirjoitti:

Tunnet aika heikosti messiaanisia käsityksiä omaavaa kristillisyyttä. Me emme pidä sunnuntaita lepopäivänä, vaan lauantaita, 7. päivää, shabattia ensisijaisesti. Kristilliset tulkinnat Jumalan säätämistä juhlapäivistä, pyhistä, juhla-ajoista ovat aika lailla virheellisiä. Esim. opit kiirastorstaista, pitkäperjantaista, joulusta yms. Jeesus ei raamatullisesti ottaen todennäköisesti kuollut perjantaina. Hän kuoli 14. päivänä kevätkuuta (aviv/nisankuu), joka on Israelissa 7.4.2012 täydenkuun aikaan. Herran pääsiäisenä eli pesachina, ja nousi kolme päivää myöhemmin ylös kun oli ensihedelmien eli ensisadon päivä jom habikurim ja sabatti, nisan-kuun 17. päivä. Pyrimme siihen että palataan takaisin kristinuskon juutalaisille juurille, ja tähän kuuluisi mm se että esim. Jeshuan syntymäpäivän vietto laitettaisi oikealle paikalleen Lehtimajanjuhlan aikaan, ja joulunvieton voisi lopettaa. Juutalaisilta kristittyjen pitäisi oppia oikempaa raamatuntulkintaa, jossa juutalaisuuden tuntemisesta on apua.

• Tosimies.

Älä kiusaa mua Lindu.

• Elämä on ihme

Henkilökohtaisesti tärkeimmäksi asiaksi jonka juutalaisuudesta pystyn imemään, kohoaa elämän kunnioitus ja ymmärrys siitä, kuinka arvokas jokainen ihminen on vääristä ideologioista tai uskomuksista huolimatta. Jokainen ihminen on luotu Luojan kuvaksi ja voi tehdä parannuksen milloin tahansa. Käsitys siitä kuinka vaikeaa elämän vaaliminen on ja kuinka helposti sen tuhoaa jopa ihan vahingossa.
      Toisaalta juutalaisuudessa on paljon muutakin, joka on filtteröitynyt myös kristillisiin arvoihin, joita kutsumme yleisesti sivistykseksi.

• 15+11

En ole tavannut yhtään sivistynyttä kristittyä.

• Koko Raamattu

on mitä hienointa Juutalaisen Jumalan huolenpitoa meitä ihmisiä kohtaan kaikissa kansoissa!

• Tietysti kaikki

hyvä Jumalalta on Jumalan armoa eikä kenelläkään ihmisellä ole mitään kerskaamisen eikä kateellisuuden aihetta!

Juutalainen Jumalan tahtoo kaikkien ihmisen pelastumista ja siksi Jeesus antoi itse henkensä Golgatan ristillä Isän tahdon mukaan rakkaudesta meitä kohtaan.

• Oletko provo?

Juutalainen Jumala hah hah haaaaaaa. Naurattais mutta kun en ole varma luuleeko joku oikeasti niin että Jumala on juutalainen.
        Minun Raamatussani ei mainita Jumalan kansallisuutta, vaan ainoastaan se, että, Jumalalla ei ole alkua eikä loppua ja Hän on henkipersoona. Syntymämaata ei siis Jumalalla ole.

• Elän Totuudessa ja
        Oletko provo? kirjoitti:

Juutalainen Jumala hah hah haaaaaaa. Naurattais mutta kun en ole varma luuleeko joku oikeasti niin että Jumala on juutalainen.
        Minun Raamatussani ei mainita Jumalan kansallisuutta, vaan ainoastaan se, että, Jumalalla ei ole alkua eikä loppua ja Hän on henkipersoona. Syntymämaata ei siis Jumalalla ole.

Herrassa Jeesuksessa on Juudan Jalo Öljypuu, johon saamme olla tulleet liitetyksi Herran Hengen ja elävän veden kautta.

Etkö ole kuullut koskaan Juutalaisten Kuninkaasta, joka on ainoasyntyinen Jumalan Poika ja Immanuel, eikä ole ketään toista, jossa on Elämä ja sielujemme Pelastus. Pelastus on juutalaisista, totisesti.

HalleluYeshua!

• Tarkkaavaisuutta
        Elän Totuudessa ja kirjoitti:

Herrassa Jeesuksessa on Juudan Jalo Öljypuu, johon saamme olla tulleet liitetyksi Herran Hengen ja elävän veden kautta.

Etkö ole kuullut koskaan Juutalaisten Kuninkaasta, joka on ainoasyntyinen Jumalan Poika ja Immanuel, eikä ole ketään toista, jossa on Elämä ja sielujemme Pelastus. Pelastus on juutalaisista, totisesti.

HalleluYeshua!

Nyt oli kyse Jumalasta eikä Jeesuksesta.

• Juutalainen Jeesus
        Tarkkaavaisuutta kirjoitti:

Nyt oli kyse Jumalasta eikä Jeesuksesta.

on Immanuelina Jumala, samoin on kirjoitettu Pojasta.

• Tarkkaavaisuutta
        Juutalainen Jeesus kirjoitti:

on Immanuelina Jumala, samoin on kirjoitettu Pojasta.

Jokainen tosikristitty tietää ja pystyy sen omin silmin Raamatusta lukemaan että he ovat kaksi erillistä henkipersoonaa.
        Jos juutalaisetkin uskovat noin niinkuin sinäkin, niin ei ole ihme jos Jumala heitä kurittaa muutenkin kuin heidän uppiniskaisuutensa ja jumalattoman menonsa vuoksi. Heillä on pitkä syntilista. Jumala ei anna itseään pilkattavan.

• Lindu
        Tarkkaavaisuutta kirjoitti:

Jokainen tosikristitty tietää ja pystyy sen omin silmin Raamatusta lukemaan että he ovat kaksi erillistä henkipersoonaa.
        Jos juutalaisetkin uskovat noin niinkuin sinäkin, niin ei ole ihme jos Jumala heitä kurittaa muutenkin kuin heidän uppiniskaisuutensa ja jumalattoman menonsa vuoksi. Heillä on pitkä syntilista. Jumala ei anna itseään pilkattavan.

Jumala myöskin armahtaa. Juuri siksi Jeesus kuoli: Jumala Itse kuoli ja voitti kuoleman ja uskossa Häneen myös me heräämme kerran elämän ylösnousemukseen.

Kaikilla ihmisillä on pitkä syntilista. Joka ei tätä omalla kohdallaan tunnusta, ei hänellä myöskään voi olla Syntiensäsovittajaa, Kristusta.

Jeesus on syntisten Vapahtaja, syntisten Messias.

• Kyllä rikas
        Lindu kirjoitti:

Jumala myöskin armahtaa. Juuri siksi Jeesus kuoli: Jumala Itse kuoli ja voitti kuoleman ja uskossa Häneen myös me heräämme kerran elämän ylösnousemukseen.

Kaikilla ihmisillä on pitkä syntilista. Joka ei tätä omalla kohdallaan tunnusta, ei hänellä myöskään voi olla Syntiensäsovittajaa, Kristusta.

Jeesus on syntisten Vapahtaja, syntisten Messias.

nuorukainen oli aika hyvin täyttänyt Jumalan tahdon elämässään:

´ Ja katso, eräs mies tuli ja sanoi hänelle: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tekemän, että minä saisin iankaikkisen elämän?" Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt." Hän sanoi hänelle: "Mitkä?" Jeesus sanoi: "Nämä: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', ja: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'". Nuorukainen sanoi hänelle: "Kaikkia niitä minä olen noudattanut; mitä minulta vielä puuttuu?" Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua". Mutta kun nuorukainen kuuli tämän sanan, meni hän pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta. Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Totisesti minä sanon teille: rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan. Ja vielä minä sanon teille: helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan." (Matteus 19:16-24)

Ja opettihan Jeesus näinkin:

´ Mutta kun fariseus, joka oli hänet kutsunut, sen näki, ajatteli hän mielessään näin: "Jos tämä olisi profeetta, tietäisi hän, mikä ja millainen tuo nainen on, joka häneen koskee: että hän on syntinen." Niin Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Simon, minulla on jotakin sanomista sinulle". Hän virkkoi: "Opettaja, sano". - "Lainanantajalla oli kaksi velallista; toinen oli velkaa viisisataa denaria, toinen viisikymmentä. Kun heillä ei ollut, millä maksaa, antoi hän molemmille velan anteeksi. Kumpi heistä siis rakastaa häntä enemmän?" Simon vastasi ja sanoi: "Minun mielestäni se, jolle hän antoi enemmän anteeksi". Hän sanoi hänelle: "Oikein sinä ratkaisit". (Luukas 7:39-43)

Kyllä Jumalan tahdon mukaan pystyy Herraa pelkääväisetkin elämään, toki ei syntymästään vaan opittuaan Herran tahdon tuntemaan vaikka voi Jumala lapsetkin varjella kaikesta huonosta.

Valitettavasti jotkut voi ajatella että mitä enemmän syntiä tekee sen suurempi armo ja ei kenties tahdotakaan vaeltaa Jumalan vanhurskaudessa vaan tehdään Jeesuksesta vaikka synnillisiä jäseniä. Pois se!

• 205

Jeesukselle on uhrattu miljoonia juutalaisia.

• Lindu

Kristityt eivät uhraa, joten murhat ovat murhia, ilman selityksiä.

• 9+20

Jos kristinuskoa ja Lutherin vihakirjoituksia ei olisi ollut, ei holokaustia olisi koskaan
      tullut.
      Se oli polttouhraamista.

• Lindu

Selvä. Jossain mielessä on noinkin.
        Mutta se kristinusko, jota UT opettaa, ei opeta vainoamaan ketään ihmisiä.
        Polttouhrit eivät myöskään kuulu kristinuskoon, joten se toiminta ei perustunut tähän. Ne murhaajat eivät uskoneet Jumalaan, eivätkä Jeesukseen.

• Pysytään hyvässä

vaikka historiassa on juutalaiset paljon kokeneetkin huonoa. Herra Jeesus tahtoo pelkästään hyvää jokaiselle juutalaiselle ja toi itse henkilökohtaisesti pelastuksen hyvän sanoman nimenomaan juutalaisille ja Israelille ja Jerusalemille. Ei ole mitään parempaa kuin lohduttaa Israelia ja juutalaisia ja kiittää heitä siitä kaikesta hyvästä, minkä maan ja taivaan Luoja on antanut meille Juutalaisten Kuninkaan valtakunnan siunauksessa siinä hyvässä SHALOMissa.

Näin SHALOM on yksi hyvä asia, jonka juutalaisten kautta olemme saaneet Herran ja Kuninkaan ja Jumalan kautta, totisesti.

HalleluYeshua!

• 9+7

Halleluja on heprean sanan הַלְּלוּיָהּ translitterointi, joka tarkoittaa Kiittäkää Jahia ja jota käytetään usein Raamatun psalmeissa. Jah on lyhenne jumalan nimestä JHWH (Jahve, Jehova). Sanaa Halleluja käytetään Raamatun Vanhassa testamentissa 24 kertaa (esimerkiksi psalmit 113-118) ja neljä kertaa Uuden testamentin Ilmestyskirjassa.

• Hyvä heprean sana:

"Hallelujah!" Kunnioitetaan ja kiitetään Herraa Yeshuaa joka tilassa ja turva ja toivo Herran armossa ja totuudessa ei ketään saata häpeään vaan taivaassa iloitaan yhdenkin ihmisen parannuksesta eli mielenmuutoksesta ihmislähtöisestä Jumalan vanhurskauteen ja pyhitykseen.

Jumalan suomaa sielujemme pelastusta ovat tutkineet profeetat ja Luoja on antanut kalliit ja hyvä lupaukset Kuningas Yeshuassa, veressään ja elävässä vedessä ja Pyhässä Hengessä.

Autuaat ne, jotka kiittäen ja kunnioittaen Jumalan hyviin lupauksiin turvautuen voivat hallelujah sydämmestään tuoda Israelin Pyhälle Herralle Yeshualle, sillä nimensä on ainutlaatuinen Nasaretilaisena Immanuelina, totisesti.

• Tavoitellaan hyvää!

Juutalaisille ja myös kaikille ja myös evankeliumin Hengen siunaus juutalaisille tuo hyvää siunausta myös kaikille, kuten on kirjoitettu "Elämän kuolleista!"

Jumala ei kadu eikä peruuta kutsumistaan sillä niin profeetat ja Messias ja apostolit ovat juutalaisia, myös tämän lopunajan valitut apostolit, ne 144 000, tulevat olemaan 12 000 kustakin Israelin sukukunnan jälkeläisistä.

Jumala on Järjestyksen Herra ja vie työnsä päätökseen ja tärkeää on tuntea hyvä Jumala, joka myös tuomitsee kansat ja ihmiset, meidät jokaisen meidän tekojemme mukaan. Etsitään Jumalan hyvää armoa ja totuutta Messias Yeshuan (Jeesus) nimessä, sillä näin on Jumalan valtakuntansa aivoitellut ja myös koko maailman luonut.

Herra on hyvä, hallelujah!

• 13+11

Yeshu....

Yritin löytää tietoa, mitä tarkoittaa sana Yes, ja erään tiedon mukaan, se on yhtäkuin sana On. Hu taas tarkoittaa sanaa jumala. Yeshu olisi siten vain toteamus, On jumala.

Nimi puuttuu, se löytyykin sanasta Yeshayahu, eli Isaiah, ( Jesaja)

Sieltä Yes= ON, ha on määräräävä artikkeli ja Yah ja hu. Yeshayahu, voisi siis terkoittaa On Yah Jumala, tai kun luetaan oikealta vasemmalle Jumala Yah On.

Yah oli siis lyhenne JHVH

• Yeshua kannattaa

etsiä tietysti Uudesta Testamentista sillä on Uuden Liiton Kuningas, Daavidin sukukunnan iankaikkinen Hallitsija, amen.

Jo luomisessa Herralla oli se valta, jonka Isä oli Pojalleen antanut ja Sanansa terävä miekka on suustaan lähtenyt. Autuaat ne, jotka uskovat ja rakastavat Jumalaa.

• 13+9
        Yeshua kannattaa kirjoitti:

etsiä tietysti Uudesta Testamentista sillä on Uuden Liiton Kuningas, Daavidin sukukunnan iankaikkinen Hallitsija, amen.

Jo luomisessa Herralla oli se valta, jonka Isä oli Pojalleen antanut ja Sanansa terävä miekka on suustaan lähtenyt. Autuaat ne, jotka uskovat ja rakastavat Jumalaa.

Yeshua;sta puuttu Yah= YHVH

Luuletko, että Jumala on jokin väliverho tai sermi keskellä, joka pitää poistaa.

( esirippu repesi )

Ea-shoa, Eesoo ( Iesous) Jeesus. Ea on jumalan poika babylonilaisessa Gilgames eeppoksessa, siellä kerrotaan mm. vedenpaisumuksesta, Ea ei voinut pelastaa ihmiskuntaa.

• Yeshua on Jumala!
        13+9 kirjoitti:

Yeshua;sta puuttu Yah= YHVH

Luuletko, että Jumala on jokin väliverho tai sermi keskellä, joka pitää poistaa.

( esirippu repesi )

Ea-shoa, Eesoo ( Iesous) Jeesus. Ea on jumalan poika babylonilaisessa Gilgames eeppoksessa, siellä kerrotaan mm. vedenpaisumuksesta, Ea ei voinut pelastaa ihmiskuntaa.

Eikä puut mitään Herralta, mutta ihmiseltä, joka ei ole syntynyt Jumalasta eli elävästä Jumalan Yeshuasta eli Sanasta eli vedestä ei myöskään ole veren lunastusta eikä Herran Hengen antamaa Elämää.

Esirippu temppelissa kaikkein pyhimmän ja pyhän välistä todella repesikin ylhäältä alas kun Yeshua täytti koko lain ja sovitti kaikkien ihmisten synnit. Vain Yeshuassa meillä on pääsy kaikkein pyhimpään ja tämä ei ole salaisuus vaan hyvän sanoman hyvä lupaus ja autuaat sen mukaan lähestyvät Israelin Pyhää Herraa ja Kuningasta.

• 2+5

Miten niin heprealaishuijari ?

Joku muu tässä on huijari .

• Juutalainen Totuus!

Nasaretilainen Yeshua on Tie ja Totuus ja Elämä, ei tarvita muuta eikä voi ollakaan! Varotaan ettei kukaan vie meiltä hyvän sanoman lupauksia ja sielumme pelastuksen toivoa!

• 10+7

Joskus 50-luvulla kommunistisissa maissa huudettiin kovaan ääneen että Jumala on kuollut. Yllätys olis suuri tavalliselle kansalle kun heille kerrottiin että ei se Jumala ristillä kuollut vaan Jumalan poika, Jeesus, ja hänkin nousi kuolleista.

• Lindu

Tämä tapahtui aikoinaan jossain itäblokin kommunistisessa maassa (Unkari?). Tarina menee pääpiirteittäin näin:

Joulun lähestyessä muuan (nais)opettaja alkoi oppilailleen pilkata kristittyjen uskoa Jeesuslapseen. Hän kysyi, vieläkö joku lapsi uskoo tällaiseen satuun. Muuan pieni oppilas sanoi uskovansa. Muutkin lapset kertoivat, että hekin uskoivat pieneen seimenlapseen. Opettaja pilkkasi ja sanoi, että Hänhän on luvannut vastata lasten rukouksiin ja jos Hän todella on Jumalan Poika, niin näyttäytyköön nyt heille!

Lapset alkoivat yhdessä huutaa: "Tule, Jeesuslapsi! Tule Jeesuslapsi!" Silloin luokan ovi alkoi aueta ja lasten eteen tuli näky pienestä Jeesuslapsesta seimessä. Lapset huusivat iloissaan: "Jeesuslapsi! Jeesuslapsi!" Opettaja tuijotti kauhuissaan näkyä ja alkoi kirkua: "Hän tuli sittenkin! Hän tuli sittenkin!" ja pyörtyi lattialle. Tämä naisopettaja ei selvinnyt järkytyksestään, vaan joutui mielisairaalaan, missä hän sitten vain hoki "Hän tuli sittenkin, Hän tuli sittenkin!"

• kuulostaa kyllä
        Lindu kirjoitti:

Tämä tapahtui aikoinaan jossain itäblokin kommunistisessa maassa (Unkari?). Tarina menee pääpiirteittäin näin:

Joulun lähestyessä muuan (nais)opettaja alkoi oppilailleen pilkata kristittyjen uskoa Jeesuslapseen. Hän kysyi, vieläkö joku lapsi uskoo tällaiseen satuun. Muuan pieni oppilas sanoi uskovansa. Muutkin lapset kertoivat, että hekin uskoivat pieneen seimenlapseen. Opettaja pilkkasi ja sanoi, että Hänhän on luvannut vastata lasten rukouksiin ja jos Hän todella on Jumalan Poika, niin näyttäytyköön nyt heille!

Lapset alkoivat yhdessä huutaa: "Tule, Jeesuslapsi! Tule Jeesuslapsi!" Silloin luokan ovi alkoi aueta ja lasten eteen tuli näky pienestä Jeesuslapsesta seimessä. Lapset huusivat iloissaan: "Jeesuslapsi! Jeesuslapsi!" Opettaja tuijotti kauhuissaan näkyä ja alkoi kirkua: "Hän tuli sittenkin! Hän tuli sittenkin!" ja pyörtyi lattialle. Tämä naisopettaja ei selvinnyt järkytyksestään, vaan joutui mielisairaalaan, missä hän sitten vain hoki "Hän tuli sittenkin, Hän tuli sittenkin!"

ihan legendalta tämmöinen nykyajassa. Jos Suomessa joku opettaja näin toimisi niin ei varmasti ilman ihan totuudellista Jumalan puuttumista kukaan lapsi sen tähden mitään sanoisi ääneen. Tietysti Jumalalle on kaikki mahdollista, mutta kaikenlaisia tarinoita keksitään ihan omasta mielikuvituksesta. Näin ei kuitenkaan ollut Herodeksen tekemän lastenmurhas suhteen, kun Jeesus syntyi Immanuelina ja pakeni Egyptiin ja sieltä takaisin tuli Nasaretiin ja Jeesusta kutsuttiin Nasaretilaiseksi, totisesti. Monesti ihmisten keksimät asiat ovat arkipäivää ihmeellisimpiä mutta totuudelliset asiat ihan vaikeita itkettäviä tosiasioita vaikka ei julkisesti niitä ymmärrettäisikään, kuten ei Jeesuksen syntymään monikaan Jerusalemin tietäjistä ajatellut kun tietäjät idästä johdatettiin kumartamaan ja palvomaan Immanuelia ja Juutalaisten Kuningasta, hallelujah kaikesta sydämmestä Jeesukselle, totisesti!

• Lindu
        kuulostaa kyllä kirjoitti:

ihan legendalta tämmöinen nykyajassa. Jos Suomessa joku opettaja näin toimisi niin ei varmasti ilman ihan totuudellista Jumalan puuttumista kukaan lapsi sen tähden mitään sanoisi ääneen. Tietysti Jumalalle on kaikki mahdollista, mutta kaikenlaisia tarinoita keksitään ihan omasta mielikuvituksesta. Näin ei kuitenkaan ollut Herodeksen tekemän lastenmurhas suhteen, kun Jeesus syntyi Immanuelina ja pakeni Egyptiin ja sieltä takaisin tuli Nasaretiin ja Jeesusta kutsuttiin Nasaretilaiseksi, totisesti. Monesti ihmisten keksimät asiat ovat arkipäivää ihmeellisimpiä mutta totuudelliset asiat ihan vaikeita itkettäviä tosiasioita vaikka ei julkisesti niitä ymmärrettäisikään, kuten ei Jeesuksen syntymään monikaan Jerusalemin tietäjistä ajatellut kun tietäjät idästä johdatettiin kumartamaan ja palvomaan Immanuelia ja Juutalaisten Kuningasta, hallelujah kaikesta sydämmestä Jeesukselle, totisesti!

Tällaisia asioita tapahtuu, ihmeet eivät ole niin harvinaisia kuin voisi luulla. Tämän kertomuksen luin lehdestä hyvin kauan sitten. Tästä kertomuksen tapahtumastakin on vuosikymmeniä aikaa.

Kristityille tapahtuu vainoissa paljon myös ihmeellisiä asioita. Jumala yllättäen pelastaa, antaa hengellisen vahvistuksen tai merkin. Varmasti Jumala on auttanut myös juutalaisia, tiedän joitakin kertomuksia Israelista.

• Tietysti Jumala
        Lindu kirjoitti:

Tällaisia asioita tapahtuu, ihmeet eivät ole niin harvinaisia kuin voisi luulla. Tämän kertomuksen luin lehdestä hyvin kauan sitten. Tästä kertomuksen tapahtumastakin on vuosikymmeniä aikaa.

Kristityille tapahtuu vainoissa paljon myös ihmeellisiä asioita. Jumala yllättäen pelastaa, antaa hengellisen vahvistuksen tai merkin. Varmasti Jumala on auttanut myös juutalaisia, tiedän joitakin kertomuksia Israelista.

omistaan pitää huolta enkä sitä ihmettele vaan olen saanut vaeltaa Herraan Jeesukseen turvaten jo jonkun aikaa.

Valitettavasti vain tarinoita keksitään myös omasta mielikuvituksesta vaikka ei olisi mitään totuuspohjaa ja jos olisi jotain totuuspohjaa niin voidaan lisätä valheellista.

Kuulostaa tuossakin erikoiselta että olisi monia ollut, yhden kautta voisi vielä helpommin uskoa.

• 10+7
        Tietysti Jumala kirjoitti:

omistaan pitää huolta enkä sitä ihmettele vaan olen saanut vaeltaa Herraan Jeesukseen turvaten jo jonkun aikaa.

Valitettavasti vain tarinoita keksitään myös omasta mielikuvituksesta vaikka ei olisi mitään totuuspohjaa ja jos olisi jotain totuuspohjaa niin voidaan lisätä valheellista.

Kuulostaa tuossakin erikoiselta että olisi monia ollut, yhden kautta voisi vielä helpommin uskoa.

Satuahan tuo Lindun kertomus oli, tottakai. Näitähän keksitään oikein urakalla.
        Yksinkertaisetkaan ei tietysti näitä usko, mutta ovat juonessa mukana.
        Tämä on eräänlaista teatteria nykyään kun ihmeitä ei enään oikeasti tapahdu.
        Aikoinaan niillä oli tietty tarkoitus ja merkitys.
        Monet ovat palaamassa pimeyteen tässä asiassa, valitettavasti, sillä mitä tekemistä valolla on pimeyden kanssa.

• Pääsiäinen lähestyy

ja sen mukaan myös ehtoollisen muistoateria Pyhän Uhrilampaan asettamana ja tulemuksensa ja tuomioiden muistaminen. Tietysti samoin saamme muistaa ruumiinsa ja verensä ainutlaatuista ja korvaamatonta hyvää sanomaa kuinka tie kaikkein pyhimpään on aukaistu ja syntimme sovitettu.

Samoin ylösnousemus haudasta ja Isän oikealla puolella oleminen ja pyhiensä edestä rukoileminen on suurta ja ihmeellistä pääsiäissanomaa:

"Pesach Shalom!"

• Lindu

Itselleni, kuten kristityille yleensä, ehtoollinen ei ole pelkkä muistoateria, vaan todellinen yhteys Kristuksen ristiin ja osallisuus Hänen kuolemaansa ja ylösnousemukseensa.

Vaikka Jeesus asett HPE:n Pesachin aattona, jokainen eukaristia on tämä sama tapahtuma.

• Jeesus antoi
        Lindu kirjoitti:

Itselleni, kuten kristityille yleensä, ehtoollinen ei ole pelkkä muistoateria, vaan todellinen yhteys Kristuksen ristiin ja osallisuus Hänen kuolemaansa ja ylösnousemukseensa.

Vaikka Jeesus asett HPE:n Pesachin aattona, jokainen eukaristia on tämä sama tapahtuma.

ehtoollissanat: "Syökää tämä minun muistokseni".

• en minä
        Lindu kirjoitti:

Lindu käyttänyt tuota "pelkkä" sanaa, sinä sen esille tuot.

• Lindu
        Jeesus antoi kirjoitti:

ehtoollissanat: "Syökää tämä minun muistokseni".

Matteus 26:
        26 Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: "Ottakaa ja syökää; TÄMÄ ON MINUN RUUMIINI".
        27 Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
        28 sillä TÄMÄ ON MINUN VERENI, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

Johannes 6:
        51 Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."
        52 Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?"
        53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
        54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        55 Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
        56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.

Vapaiden suuntien ns. muistoateria kieltää, vastoin Raamatun sanaa, että ehtoollisessa olisi läsnä Kristuksen tosi ruumis ja veri. He nauttivat muistoateriallaan viinin ja leivän, joka on heille vertauskuva, mutta ei totinen Kristuksen ruumis ja veri.

Kristillinen ehtoollinen, eli eukaristia, nautitaan kyllä Jeesuksen muistoksi, mutta siinä myös ON läsnä Kristuksen ruumis ja veri, Golgatan ristillä.

Eukaristiassa me syömme ja juomme, emme leipää ja viiniä, vaan uskon kautta, Jeesuksen sanojen mukaan, Hänen lihansa ja verensä.

• olet puolue-mielinen
        Lindu kirjoitti:

Matteus 26:
        26 Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: "Ottakaa ja syökää; TÄMÄ ON MINUN RUUMIINI".
        28 sillä TÄMÄ ON MINUN VERENI, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

Johannes 6:
        51 Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."
        52 Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?"
        53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
        54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.

Vapaiden suuntien ns. muistoateria kieltää, vastoin Raamatun sanaa, että ehtoollisessa olisi läsnä Kristuksen tosi ruumis ja veri. He nauttivat muistoateriallaan viinin ja leivän, joka on heille vertauskuva, mutta ei totinen Kristuksen ruumis ja veri.

Kristillinen ehtoollinen, eli eukaristia, nautitaan kyllä Jeesuksen muistoksi, mutta siinä myös ON läsnä Kristuksen ruumis ja veri, Golgatan ristillä.

Eukaristiassa me syömme ja juomme, emme leipää ja viiniä, vaan uskon kautta, Jeesuksen sanojen mukaan, Hänen lihansa ja verensä.

FIN Luke 22:19 Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni."

Jos ei ole Hengen opettamaksi tullut alkaa taikauskoa levittämään, mutta joka on tullut Hengen opettamaksi, pysyy hengellisti raittiina eikä tarvitse kuvitella raittiin opin vastaisia "hokkus pokkus" valheita.

Tietysti Jeesus on läsnä siellä missä kaksikin nimessään kokoontuu. Elämme kaikki Jumalassa ja tuntee meidät läpikotaisin ja kaikki asiamme on talletettu taivaassa, toki voidaan myös asioita pois pyyhkiä kuten syntimme Jumalan armossa.

Sinun ei kannata opettaa vääriä todistuksia vapaista suunnista omalla puolue-mielellä eli lahkohengellä. Jeesuksessa on Isä suonut kaikille opetuslapsilleen vapauden synneistä ja valheista ja vääristä opeista kasteista ja ehtoollisesta ja Jeesuksesta ja seurakunnasta ja monesta muusta.

Autuaat ne, jotka Jeesusta rakastaa tekemällä tahtoaan. Ylistys ja kiitos Isälle Jeesuksen nimessä. Voi näitä riidanhaastajia.

• Lindu, oliko tuo
        Lindu kirjoitti:

Matteus 26:

Johannes 6:

Jeesuksen murtama leipä leipä vain hänen lihansa? Etkö ymmärrä vertauskuvia tämän maailman katoavista kuinka ne voivat hengellisesti olla Jumalan katoamattomuutta? Ei leipää ristiinnaulittu vaan Jeesuksen ruumis! Ei viiniä vuodatettu maahan vaan Jeesuksen veri! Uudessa liitossa on kiellettyä juoda tai syödä verta ja jos et tätä usko, niin lue se Raamatusta! Uudessa liitossa pääsiäisenä ja ehtoollisella syödään leipää ja juodaan viiniä ja jos et tätä usko, niin olet kyllä taikauskoinen.

• Lindu
        Lindu, oliko tuo kirjoitti:

Jeesuksen murtama leipä leipä vain hänen lihansa? Etkö ymmärrä vertauskuvia tämän maailman katoavista kuinka ne voivat hengellisesti olla Jumalan katoamattomuutta? Ei leipää ristiinnaulittu vaan Jeesuksen ruumis! Ei viiniä vuodatettu maahan vaan Jeesuksen veri! Uudessa liitossa on kiellettyä juoda tai syödä verta ja jos et tätä usko, niin lue se Raamatusta! Uudessa liitossa pääsiäisenä ja ehtoollisella syödään leipää ja juodaan viiniä ja jos et tätä usko, niin olet kyllä taikauskoinen.

Tämä oppi on kristinuskon perusoppia. Kristityt emme ole lahkomielisiä, vaan lahkomielisiä ovat vapaat suunnat, jotka alkoivat noin 100 vuotta sitten opettaa muuta oppia, kieltäen monet kristinuskon peruskysymykset.

Ei ole taikauskoa uskoa Jeesuksen omiin sanoihin, vaan on nestoriolaista järkeisuskontoa kieltää Jumalan sana ja selittää, ettei Kristuksen läsnäolo leivässä ja viinissä ole mahdollista. Tämä on epäuskoa.

En ottanut asiaa puheeksi muutoin kuin reagoin lahkomieliseen, kristillisen HPE:n kieltävään, nestoriolaiseen epäuskon harhaoppiin liittyvään termiin "muistoateria", jonka teologista merkitystä ja historiaa monetkaan eivät tunne ja ovat siksi eksytettävissä.

• Onko mielestäsi
        Lindu kirjoitti:

Tämä oppi on kristinuskon perusoppia. Kristityt emme ole lahkomielisiä, vaan lahkomielisiä ovat vapaat suunnat, jotka alkoivat noin 100 vuotta sitten opettaa muuta oppia, kieltäen monet kristinuskon peruskysymykset.

Ei ole taikauskoa uskoa Jeesuksen omiin sanoihin, vaan on nestoriolaista järkeisuskontoa kieltää Jumalan sana ja selittää, ettei Kristuksen läsnäolo leivässä ja viinissä ole mahdollista. Tämä on epäuskoa.

En ottanut asiaa puheeksi muutoin kuin reagoin lahkomieliseen, kristillisen HPE:n kieltävään, nestoriolaiseen epäuskon harhaoppiin liittyvään termiin "muistoateria", jonka teologista merkitystä ja historiaa monetkaan eivät tunne ja ovat siksi eksytettävissä.

Lindu Jeesus myös lammas tai karitsa?

• Paavali opetti näin:
        Lindu kirjoitti:

´ Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus. Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne. Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen". Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen? ´ (1. Kor. 1:10-13)

Kirjoitit Lindu:

< Kristityt emme ole lahkomielisiä, vaan lahkomielisiä ovat ... >

Toimit juuri niinkuin totuuden kieltävä lahkomielinen. Toki kun oman ryhmänsä ja siitäkin riittävän pienen ja ei keskeustella opillisista vaan myötäillään kaikessa yhtä opettajaa, niin toki voi noin ajatella, mutta ei myöskään voi pysyä totuudessa.

Katollisessa kirkossa on tehty "erehtymättömän Paavin opetuksen" -oppi ja on vastoin Jumalan totuutta, mutta toimii tietysti hyvin tähän Jumalan tahdon mukaiseen yksimielisyyteen. Kuinka Jumala tahtoo siis tämän yksimielisyyden hoitaa seurakunnassa?

Vastaus on kerrottu Raamatussa mutta käytännössä ihmisten sydämien tilat, varsinkin tässä ajassa, tekevät mahdottomaksi lahkomielen olemattomuuden ja näemme hyvin niin sanotussa kristikansassa.

Toki asioista voidaan vaieta tai antaa vääriä todistuksia, mutta totuus on se, että kristillisten kesken ei ole pelkästään mielipidelahkoutumista vaan ihan vihalahkoutumista ja sotiakin asein on käyty.

Tietysti kyseessä on nimikristillisyys, sillä ei Totuuden Hengessä ja sen täyteydessä ole lahkoutumista ja jopa kaikkea omaisuuttakin voidaan ihan käytännössä pitää yhteisenä. Onko näin nykyään? Vain äärimmäisen valheellinen voi asian niin väittää olevan.

Tietysti voidaan myös ajatella että vain meidän ryhmä on todellista kristillisyyttä ja toiset ovat harhaoppisia, mutta se vasta onkin yleensä lahkomielistä.

Toki Jeesuksen pieni joukko vaeltaessaan Pyhän Hengen voimassa voi kokea ihan oikeasti olevansa Jeesuksen lahko ilman lahkohenkisyyttä, sillä todellinen lahko synnillisessä mielessä on Jeesuksesta erossa olevaan hengetöntä lihan ja veren ulkokultaista jumalanpalvelusta omista itsekkäistä motiiveistä ja lähtökohdista.

Tähän sopii erinomaisesti vauvakasteoppi. Jeesus sen sijaan joutui elämässään toteamaan että häntä kuuntelevat ja Isän tahtoa tekevät ovat hänen äitejään ja veljiään, kun lihallinen äitinsä ja veljensä tulivat häntä kotiin noutamaan.

Ylitse kaiken voi olla petollinen ihmisen sydän.

Kunnioitetaan kaikkia ja myös rakastetaan puhtaasta hyvästä sydämmestä ja etsitään lähimmäistemme parasta ja ennenkaikkea juutalaisten ja Israelin näin tämän palstan viesteissä ja myös ihan konkreettisesti.

• Lindu
        Onko mielestäsi kirjoitti:

Lindu Jeesus myös lammas tai karitsa?

Hän on Jumalan Karitsa, joka pois otti maailman synnin.

• Ymmärrätkö että
        Lindu kirjoitti:

"lammas" on vertauskuva ihmisestä nimeltä Jeesus Nasaretilainen?

• Oletko sitä mieltä
        Lindu kirjoitti:

että roomalaiset sotilaat ristiinnaulitsivat lampaan ihmisen sijaan, kun ristille oli kirjoitettu "Jeesus Nasaretilainen, Juutalaisten Kuningas".

Tahdon sinun ymmärtävän eron todellisuuden ja vertauskuvallisuuden välillä. Raamatussa on paljon vertaus- ja esikuvia, ja niiden ymmärtäminen on tärkeää hengellisesti, sillä niissä on opetus Jumalan tahdosta ja vanhurskaasta mielenlaadusta ja näistä pyhistä asioista.

Juuri vertauskuvien ja opillisten asioiden väärin ymmärtäminen johtaa vauvakasteoppien kaltaisiin eksytyksiin, kun aletaan tehdä Jumalan lapsia kastamalla vedessä eikä ymmärretä että ihmisen tulee syntyä elävästä Jumalan Sanasta eli Jeesuksesta ja Pyhästä Hengstä, eikä viittaa vauvakasteeseen lainkaan.

Jumala vetää ihmisiä pelastukseen valtakuntaansa ihmisen etsikkoajassa ja ilman sitä ei kukaan voi tulla Jumalan lapseuteen ja valtakuntansa osallisuuteen kuten on kirjoitettu. Joka sydämmessään uskoo Jeesukseen ja suullaan hänet tunnustaa saa pelastuksen sielulleen ja myös Jeesus tunnustaa tämän ihmisen Isän enkelien edessä kuten opetti.

Ymmärrätkö eron ihmisopin ja Jumalan antaman opin välillä tässä pelastusasiassa ja myös vertauskuvallisten asioiden suhteen?

• 9+18

Israel on ylösnoussut, Eläköön Israel iänkaikkisesti !

Ylistys kansalle, esikoiselle, uskolliselle liiton säilyttäjälle !

Rauha Jerusalemille.

Heräjä, Heräjä, pukeudu voimaasi Siion;
      pukeudu juhlapukuusi Jerusalem,
      sinä pyhä kaupunki.

• Jumalan kansa

ylistää Israelin Herraa ja Kuningasta! Autuaat ne, jotka Herraan nimessään turvaa!

• 12+7

" Tehkää, Tehkää tie, tasoittakaa tie,
      poistakaa kompastuskivet minun kanssani tieltä. "

"Sillä näin sanoo Korka ja Ylhäinen, jonka asumus on iänkaikinen ja jonka nimi on Pyhä:

Minä asun Korkeudessa ja Pyhyydessä ja niiden tykönä, joilla on särjetty ja nöyrä henki,
      että minä virvoittaisin nöyrien hengen ja saattaisin särjettyjen sydämet eläviksi."

MarYah, Herra JHVH tekee vanhurskauden
      ja hankkii oikeuden kaikille sorretuille ( Israel on ylösnoussut)

Hän on tehnyt Moosekselle tunnetuksi tiensä,
      Israelin lapsille suuret tekonsa.

Laupias ja armahtavainen on MarYah. Herra JHVH,
      pitkämielinen ja suuri armossa.

Ei hän riitele, eikä pidä vihaa iänkaikkiseti.

Ei hän tee syntiemme mukaan, eikä kosta meille pahain tekojemme mukaan, sillä niin korkealla kuin taivas on maasta, niin voimallinen on hänen armonsa niitä kohtaan, jotka häntä pelkäävät.
      Niin kaukana kuin itä on lännestä, niin kauas hän siirtää meidän rikkomuksemme.

Niinkuin isä armahtaa lapsiansa, niin MarYah armahtaa pelkääväisiänsä.

Sillä hän tietää, millaista tekoa me olemme, hän muistaa miedät tomuksi.

Ihmisen elinpäivät ovat niinkuin ruoho, kun tuuli käy hänen ylitsensä, ei häntä enää ole, eikä hänen asuinsijansa häntä enää tunne.

Mutta MarYah, Herra JHVH;n armo pysyy iänkaikkisesta iänkaikkkiseen, niille jotka häntä pelkäävät, ja hänen vanhurskautensa lasten lapsille, niille jotka pitävät hänen liittonsa ja muistavat hänen käskynsä ja noudattavat niitä.

MarYah,- JHVH on pystyttänyt istuimensa taivaisiin ja hänen kuninkuutensa hallitsee kaikkia.

Kiittäkää MarYah,- JHVH, te hänen enkelinsä, te väkevät sankarit, jotka hänen käskynsä täytätte ja kuulette hänen sanansa äänen. Kiittäkää te, kaikki hänen tekonsa, hänen valtakuntansa kaikissa paikoissa.

Kiitä, minun sieluni MarYah.-JHVH"

• Jumalan tahdossa

> " Tehkää, Tehkää tie, tasoittakaa tie, poistakaa kompastuskivet minun kanssani tieltä. " <

Ja tarkoittaa nimenomaan vastaanottamaan Israelin Herra ja Kuningas Jeesus, totisesti. Hallelujah!

Ainoastaan Herra Yeshua (Jeesus) on Immanuel ja ainoastaan nimessään on Israelilla ja juutalaisilla ja kaikilla ihmisillä mahdollinen sielunsa pelastus.

Mooses todisti kansalle että uskoisivat tulevaa Immanuelia eli Jeesusta.

Autuaat ne, jotka Herraa Jeesusta rakastaa sillä on tärkein käsky Mooseksen kautta saatuna.

Kiitetään Abba Isää Jeesuksen nimessä, totisesti. HalleluYeshua!

• 11+13

Jeesus: Minä olen kompastuskivi ....ja

• Älä siis kompastu

Herraan Jeesukseen vaan turvaa ja kiitä ja rakasta Herraa Jeesusta, sillä on Totuus eikä antikristus tai anti-messias näin juutalaisuuspalsalla. Jeesus on Messias!

• 8+3

Jeesus.

Minä olen kompastuskivi ja loukkauskallio-------älkää loukkaantuko (kompastuko) minuun.

Näinhän se meni.

• Jeesus on myös

Pelastuksen Kallio monille juutalaisille ja myös kaikille kaikista kansoista, jotka syntyvät Jumalan elävästä Sanasta ja Totuuden Hengestä. Sitä tavoitelkaamme ja siinä pysykäämme, totisesti. Hallelujah!

• 1+20

Aatteleppa ite, jos oisit ihan ite, etkä ulkoistas kaikkea juutalaiselle miehelle.

• Ajattelen Jumalan

armosta paljonkin Jeesusta ja myös tahdon rakastaa ja runsaasti asukoon elävä pyhä sanansa sydämessäni ja suussani ja myös kätteni kautta kirjoitettuna hyvän rakentavana sanana.

Herra Jeesus on hyvä, totisesti, ja iankaikkisesti runsaana olkoon armonsa elämässäni! Hallelujah!

• plmb

juutalaisuus- tämä tuo mieleeni uuden Eevan, Pyhän Marian, Jeesuksen äidin- ikäänkuin kuningas Salomonin näyn kautta:
      kuka on neito, joka ylenee kuin aamunkoi,
      kauniina kuin kuu,
      kirkkaana kuin päivänpaiste,
      peljättävänä kuin sotajoukot.

Uusi Eeva, Maria Juudan sukukunnasta, joitain sidoksia myös leevin pappissukuun - on konkreettinen linkki Jumalan ja ihmiskunnan uudessa kommunikaatiossa, joka ei johtanut karkoitukseen paratiisista, vaan aukaisi jälleen paratiisin portit ihmiskunnalle. Maria oli tottelevainen ja hänen tottelevaisuutensa takia hänet tulee mainita, kun mainitaan Israel ja Juuda historian eri aikoina. Hänessä kärjistyi Israelin valinta tehtäväänsä. kun Ensimmäinen eeva johti ihmiskuntaa kadotukseen ja kadottajakäärmeen piiriin, niin daavidilainen, salomonilainen Maria teki Jumalan tahdon toteutumisen ja pelastuksen etenemisen mahdolliseksi tottelevaisuutensa kautta ja siksi hän on autuas Daavidin sukukunnan Juudan tytär.

• 8+6

Eivät juutalaiset ole kadonneet, Israel on ylösnoussut.

Tytär Sion on synnyttänyt poikalapsen, eli kansan, kuten Isaiah kertoo.

• tuohon aamun-
        8+6 kirjoitti:

Eivät juutalaiset ole kadonneet, Israel on ylösnoussut.

Tytär Sion on synnyttänyt poikalapsen, eli kansan, kuten Isaiah kertoo.

koihin sopii kyllä nimenomaan tytär Siion ja samoin sotajoukkoon, sillä nimenomaan tuo ensimmäisen sinetin avaamisen valkoinen voittava hevonen on 144 000 ensihedelmä ja Jeesuksen valitut apostolit tuovat voiton pahasta ensin taivaassa ja sitten Jeesuksen tulemuksessa myös maan päällä.

Tytär Siionista, sen jäännöksestä, Isä pitää myös huolta kuten on luonnollista lapselleen.

Toki Jeesus Jumalan ainosyntyisenä Poikana ja Immanuelina sai maistaa tämän maailman ruhtinaan huonoa hedelmää, mutta on korotettuna ollut omalle paikalleen samoin ja vielä antanut meille kaikille, ensin juutalaisille, mahdollisuuden elää Kuninkaan mielisuosiossa ja armoliitossa, siinä Uudessa ja paremmille lupauksille perustuvassa Mooseksen kautta saadun lakiliiton sijaan.

Kiitetään Juutalaisten Kuningasta ja Abba Isää Jumalaa nimessään! HalleluYeshua!

• Jeesus ei kuulu juut

Miksi te jauhatte koko ajan Jeesuksesta kun JUUTALAISUUDESSA JEESUSTA EI PIDETÄ MITENKÄÄN ARVOSSA!!!!!!

• Olet juminut

väärään käsitykseen, sillä Jeesus Nasaretilainen on Juutalaisten Kuningas ja ylistetty ja kiitetty Herra ja Jumala!

Toki ei kaikki pidä Jeesusta Messiaana, mutta ei se Jumalan antamaa totuutta miksikään tietenkään muuta.

Jokainen joka avukseen pyytää Jumalan armoa mielisuosioksi ja Jeesuksen (Yeshuan) nimessä anoo elävää vettä ja Pyhän Hengen opetusta ja uudestisyntymistä Jumalasta, sen myös saa ja on parasta jokaiselle ja itseasiassa ainoaa todella hyvää juutalaisuutta ja hengellistä elävää elämää, sillä Jeesus on Elämä.

Elämälle! Tämäkin on sitä hyvää juutalaisuutta ja sopii hyvin tähän aloitukseen varsinkin näin pääsiäisen ajassa.

Pesach Shalom!

• Rakastetaan hyvää

totuudellista ja uskollista Juutalaisten Kuningasta, hallelujah!

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      55
      3173
    2. Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.

Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä
      Kiuruvesi
      31
      2365
    3. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      55
      2359
    4. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      89
      2252
    5. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      108
      2156
    6. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      72
      1882
    7. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1633
    8. Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin

Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http
      Maailman menoa
      60
      1399
    9. Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta
      Maailman menoa
      142
      1352
    10. Puuma Martina iski nuoren miehen

Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      1287
    Aihe