Taasen kerran kreationisti turvatuu siihen viimeiseen keinoonsa eli poistaa ketjun kun tulee puhuneeksi itsensä pussiin. Itse kuitenkin haluaisin jatkaa joten repost. Lainaukset jaakobin teksteistä edellisessä ketjussa
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Ei kukaan ole ateisti siksi ettei hän tietäisi Jumalan olevan olemassa, vaan siksi, että hän ei HALUA uskoa siihen. Todisteilla ei loppujen lopuksi ole mitään tekemistä koko asian kanssa."
Se mikä on totta määritellään sellaiseksi mikä voidaan todistaa joten ainut mitä tässä nyt sanot on se että totuudella ei ole asiassa mitään väliä. Jos sille linjalle lähdetään, niin ok. Minä en usko jumalaan koska en halua uskoa siihen mutta teen niin koska haluan uskoa siihen, ja vain siihen, mikä on totta. En mahda mitään jos sinä et jaa samaa, mielestäni rehellistä, toimintatapaa muuhun maailmaan nähden.
"Kysymys on moraalinen eikä tieteellinen.."
Ja mielestäni on moraalisesti erittäin arvelluttavaa uskoa että totuudella ei ole mitään merkitystä...
"Ateisti on henkilö, joka taistelee sellaista vastaan, johon hän ei sano uskovansa, mutta jonka hän tietää kuitenkin olevan olema"
En oikein tiedä miksi jaksan vastailla tälläisiin suoriin älyllisiin perseilyihin mutta ehkä näin pääsiäisen hengessä.
Ateistit eivät tiedä onko jumala olemassa, se on ihan se määritelmä. Se mitä vastaan taistelemme ei ole jumala vaan teidän uskovaisten käsittämätön hinku työntää sitä jumalaanne joka paikkaan ja yrittää sillä tavoin saada ihmiset tekemään asioita toisin. Eli me emme taistele jumalaanne vastaan, vaan teitä vastaan.
"Ateistien todiste-vaatimus on vain pelkkä tekosyy, jonka taakse he vetäytyvät, jotta ei tarvitsisi tunnustaa Jumalan olemassaoloa, vaikka sisimmässään tietävätkin Hänen olevan olemassa."
Enkö tuolla jo aiemmin sanonut että en tiedä jumalan olevan olemassa. Enkö tosiaan? Ei, kyllä niin tein. Miksi muuten vaatisin todisteita? Ja sinäkin tiedät tämän joten tämä tarkoittaa sitä että valehtelet ja koska valehtelet et omien standardiesi mukaan ole kristitty. Joten kysymys kuuluukin miksi yrtität puolustella jumalaa jonka oppeihin ja siten myös olemassaoloon et selvästikkään usko? Ai niin, sinun maailmassasihan totuudella ei ole väliä...
Tätä voi pompottaa näin puolin ja toisin, ad infinitum, eikä se lopu ennen kuin teet sen mitä sinulta pyydetään, objektiivisesti todistat jumalan olemassaolon. Eli pallo on edelleen sinun puolellasi kenttää.
"Sitäpaitsi Jumalan olemassaolo on todistettu jo sillä perusteella, että maailmankaikkeus ei ole voinut synnyttää itse itseään tyhjästä ja olemattomuudesta ilman Jumalaa."
Tämä on vain oletusta jota et pysty pohjaamaan millekkään. Ja etenkin kun olet tietoinen että fysikaalisten mallien mukaan niin voi tapahtua niin valehtelet jälleen...
Selkävoitto Jaakobista
12
211
Vastaukset
- Jaakob paljastaa
No minä olen niin ceestä. Siis /ceestä.
Mikä ketju on lähtenyt?
- Jaakob jalkaisin
No meikän pyöränketju
Nosto koska Jaakob selkeästi haluaa tämän muissa ketjuissa unohtaa.
- jupukka
Jaakoppi Möttöskänläjä se jaksaa heilua. Viimeinen kappaleesi on taas aikamoinen järjenjättiläinen. Uskoiko mielestäsi ajallisesti lähes hetki sitten miljoonat ihmiset että Maa on kaiken keskipiste ja mikä sen todistusarvo on nyt ? Olen tuossa toisaalla haastanut teidät kretupellet käyttämään luovuuttanne, mutta vain yksi uskalsi edes jotain vääntää. En usko että sinäkään alat kun tietopohjasi ei anna mahdollisuutta muuhun kuin typerään inttämiseen.
- No ei mutta ei
"jokainen pimeimmässäkin viidakossa tietää, että Jumala on olemassa"
No mutta tuohan ei pidä paikkaansa. Tämä oli jo aikaisemminkin esillä:
Kun kielitieteilijä ja lähetyssaarnaaja Daniel Everett lähti Amazonin viidakkoon ikivanhan piranha-heimon luokse kääntämään raamattua heidän harvinaiselle kielelleen, sekä tietysti myös käännyttämään koko heimoa kristinuskoon, hän ei varmaan arvannut mihin suuntaan käännyttäminen johtaisikaan.
http://freethinker.co.uk/2008/11/08/how-an-amazonian-tribe-turned-a-missionary-into-an-atheist/
Heimolaiset, joille eri lähetyssaarnaajat olivat täysin turhaan käyneet kristinuskoa tuputtamassa jo 200 vuotta, eivät piitanneet myöskään tippaakaan Danielin tarinoista, vaikka tämä oli kääntänyt ne heimon omalle kielelle. Kun heimon jäsenet kysyivät Danielilta, että oliko tämä itse nähnyt ne asiat joista heimolle kertoi, tämä joutui aina myöntämään että ei ole nähnyt, vaan että hän välittää muiden ihmisten kertomuksia, muiden ihmisten jotka myöskään eivät ole itse nähneet kyseisiä asioita. Tämän jälkeen heimon jäsenet kohteliaasti pyysivät häntä olemaan hiljaa sellaisista asioista, jotka eivät merkitse mitään.
http://www.guardian.co.uk/world/2008/nov/10/daniel-everett-amazon
Mitä enemmän aikaa Daniel vietti heimon parissa, sen selvemmin hän tajusi oman uskonsa typeryyden ja sen, etteivät piranhat tosiaankaan tarvinneet jumaluskoa yhtään mihinkään. Heimolla ei ole luomiskertomusta, vaan he uskovat että kaikki on ollut aina. Heillä ei ole mitään palvontamenoja eikä hautajaisrituaaleja, eikä mitään jumalia. He elävät vain nykyhetkessä, eivätkä ole kiinnostuneita asioista joita eivät ole itse nähneet ja kokeneet, ovat siis luontaisia ja synnynnäisiä tosi empiristejä. Sekä onnellisia ja tasapainoisia ihmisiä, jotka elävät hetkessä eivätkä murehdi turhia.
Ja mielenkiintoista kylläkin, niin joillain afrikkalaisilla pygmiheimoilla on todettu täsmälleen samanlaista käytttäytymistä:
"certain Pygmy tribes found in Africa were observed to have no identifiable cults or rites. There were no totems, no gods, no spirits. Their dead were buried without special ceremonies or accompanying items and received no further attention. They even appeared to lack simple superstitions"
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10538068
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p475375Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "612136Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella181770Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1381723- 171505
No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol301437Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v4130081-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171097Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771068Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?
Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se207917