Kuinka päästä eroon epämiellyttävästä "ihailijasta"??

Likkaiina83

Elikkä tilanne on se, että olin sinkku tuossa hetken aikaa sitten ja tapailin muutaman kerran erästä miestä. Aluksi mies vaikutti todella mukavalta ja ihastuinkin. Mies heti alkoi ensimmäisen tapaamisen jälkeen hakemaan töitä täältä päin missä minä asun ja päätti että seurustelemme minulta ihmeempiä kysymättä. Noh, minä olin lähinnä pikku-ihastuksissani vain iloinen että hän piti minusta. Sitten alkoi ilmetä erikoisia piirteitä, kun hän halusi hallita elämääni ja tapojani kuin olisin sätkynukke. Jokaisesta tekemättömästä asiasta sain valtavat haukut, hän halusi hallita arkisia tapojani, haukkuu minua tyhmäksi vaikkei itse ymmärrä edes tavallisista arkiasioista juurikaan mitään vaan elää omassa maailmassaan. Mies pitää itseään ylivertaisena toisiin nähden, hän tietää kuinka asiat tässä maailmassa on ja kaikki ihmiset ovat vain älyttömän tyhmiä kun eivät tajua. Hän osaa tehdä kaikki päätökset oikein, hoitaa kaikki asiat oikein... kukaan muu ei osaa mitään...

Annoin miehen ymmärtää ja sanoin suoraan, ettei hänen kannata täältä hakea töitä ja tänne muuttaa sillä minä en ole häntä varten eikä tästä suhteen alusta tule mitään. Kerroin myös, että olen tavannut toisen ihmisen joka vastaa enemmän mieltymyksiäni.

Nyt mies on muuttanut samalle paikkakunnalle kuin missä itse asun. Ei tunnu millään ymmärtävän, että en todellakaan ole enää häneen ihastunut vaan lähinnä minua kuvottaa hänen seuransa. Tavatessamme hän silittelee käsivarttani ja puhuu pehmoisella äänellä kuin 3.vuotiaalle lapselle. Minua puistattaa. Tapaamme lähinnä siksi, että hän käy välillä työpaikallani. Hän ilmeisesti edelleen selittelee äidilleen ja ystävilleen seurustelevansa minun kanssani. Muutama viikko sitten hän kysyi milloin muutan hänen luokseen... vaikka olen sanonut että aion alkaa tapailemaan toista ihmistä. Hän soittelee jatkuvasti, jos en vastaa niin saan hätääntyneitä viestejä että mitä minulle on tapahtunut. Lopulta on pakko vastata jotain.

Minua kuvottaa koko tyyppi, hänen äänensä ja äänenpainonsa, ilmeet, kosketus... mitä teen kun suoraan sanominen ei auta??

14

1049

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies täällä

Se on joku narsisti hullu. Et kai voi muuta kuin soittaa poliisille ja kertoo et se mies ahdistelee sua. Mut poliisi ei voi muuta kuin puhuttaa sitä ja se ei takaa et se mies jättää sut rauhaan. Vaihda nyt ainakin numerosi salaiseksi tai hommaa prepaid liittymä etkä annan numeroosi sille. Älä soita sille tai vastaa sen viesteihin jos et voi vaihtaa numeroasi. Ehkä se kyllästyy kun et puhu tai noteraa sitä mitenkään.
      Suomen laki ei voi mitään tollaselle ahdistelijalle ennen kuin se tekee jotain vakavaa. Et sun pitää vaihtaa rutiinejasi ainakin. Käy kaupassa eri aikaan kuin ennen , vaihda työvuoroo ja puhu pomolles et antaa kiellon sun työpaikalles ja sellasta...

• huijaa sitä.

Hyvä keino on käskeä vaikka veljesi puhelimeesi sanomaan, että on miehesi.
      Itse sain sinnikkään ukon pois kimpustani, kun velipoika soitti sille ja käski jättämään kihlattunsa (siis muka minut..;))) rauhaan heti paikalla!
      ei soitellut ukko enään.

• veljellisestisinun

Tuo on hyvä keino. Harva mies ihailee sellaista naista, joka on kihlautunut oman veljensä kanssa. Olisi kannattanut kokeilla.

• naienne

Hyi kuulostaapas pimeältä tyypiltä. Toisaalta vaikuttaa siltä, ettet sinäkään ehkä ole riittävän jämäkästi tehnyt selväksi ettet halua olla hänen kanssaan tekemisissä. Ymmärrän toki, että kun tyyppi vaikuttaa noin pimeältä niin ei varmaan halua tuollaista suututtaakaan. Mutta kuulostaa oikeasti tosi tosi friikiltä jos on heti muuttanut samalle paikkakunnallekin.

En tiedä mitä tuossa voisi tehdä, hyviä ideoita tuli tuossa yllä jo "mies täällä" -nimimerkiltä. Miksi tuo mies siis käy työpaikallasi? Ihan oikeasti asioimassa vai muuten vaan sua katsomassa? Tuo työvuorojen vaihtaminen kuulostaa hyvältä idealta. Kai mä yrittäisin nätisti mutta erittäin jämäkästi sanoa, että ei, emme seurustele emmekä tule seurustelemaankaan, ja että et halua hänen enää ottavan yhteyttä. Voit vaikka ennalta ilmoittaa, että et aio vastata hänen viesteihinsä vaikka mikä olisi. Toisaalta vaikuttaa että olet jo selkeästi sanonut hänelle, joten... Ei se poliisikaan huono idea ole, vaikka eivät tuossa tilanteessa voisikaan hirveästi tehdä. Numeron vaihtaminenkin on hyvä idea, jos se on mahdollista. Tietääkö mies missä asut?

• Likkaiina83

Kiitos vastauksista!

Eli pikkusen lisäselvennystä. Olen töissä kaupassa, elikkä sinne on miehellä ihan vapaa pääsy aukioloaikana milloin hän haluaa. Harvoin hän kuitenkaan mitään ostaa vaan lähinnä etsii minut sieltä hyllyjen välistä että pääsee silittelemään käsivarsia ja selittelemään pehmoisia ja kertomaan minkälaista ruokaa aikoo kokata sinä iltana meille (sitten pääsen valehtelemaan kuinka kiireinen ilta minulla on). Pääsen hänestä eroon niinä hetkinä ihan silkalla valehtelulla että lähden kahville tai työni siirtyy loppupäiväksi varaston puolelle. Olen myös pyytänyt häntä olemaan tulematta työpaikalleni, selitellyt että pomoni vahtii työntekijöitä tiukasti emmekä saa höpötellä tuttujen kanssa jne. Jos olen kassalla tuuraamassa vaikkapa sairaslomia, niin mies saattaa tulla katsomaan minua tulemalla tunniksi seisoskelemaan kassahihnan päähän ja aina kun tulee rako ettei ole asiakkaita niin hyökkää siihen maksupisteelle juttelemaan. Työvuoroja en voi vaihtaa, sillä ne kiertää meillä työntekijöillä tasaiseen tahtiin enkä voi vaatia etuoikeuksia.

Tuota puhelinjuttua täytyy koittaa. Toki olen sanonut että tapailisin mielelläni erästä toista, mutta ei mies ota sitä kuuleviin korviinsa. Toinen mies jota tapailen ei tiedä tästä hyypiöstä, en ole kertonut kun en halua mitään konfliktia. Olen myös suoraan sanonut että en halua tavata "ihailijaa". Hän saattaa olla sen illan ottamatta yhteyttä, sitten se taas alkaa. Ja totta, en todellakaan halua häntä suututtaa. Siksi olen yrittäny vain sanoa miten asiat en, enkä ole alkanut heittelemään vittuja silmille. Tiedä mitä saa päähänsä jos alan pakkokeinoin työntämään häntä etäälle.

Mies tietää missä asun, valitettavasti. Enkä hänen puheluihinsakaan vastaisi, mutta kun hän on jo soittamassa tyyliin poliisia ja palokuntaa paikalle tarkistamaan vointini kun minulta ei kuulu vastausta... Numeroa vaihdoin, mutta operaattori kusi sen homman, kun julkaisi sen numeron julkiseksi

Että tämmönen tapaus. Olisi mukava kehkeyttää suhdetta siihen tyyppiin jonka tapasin tässä vähän aikaa sitten, mutta tuollainen "ihailija" riippakivenä on aika hankala tapaus.

• pop98

"Numeroa vaihdoin, mutta operaattori kusi sen homman, kun julkaisi sen numeron julkiseksi"

-Voi numeron vaihtaa/salata uudelleenkin.
        Tai pitää vanhan liittymän ettei numero mene kenellekään muulle, vaihtaa sen numeron johonkin halpaan 5e/kk SIM:n.
        -Anna vaikka vanha numero uudelle miehellesi, vai et kait taas ottanut jotain uutta sekopäätä?(naisilla kun on käsittämätön tapa toistaa virheitään miesvalinnoissa kerta toisensa jälkeen), ja anna hänen vastata jos tuo ahdistelija soittaa ja sanoa että olette pari, jos fiksu mies niin osaa puhua sillä tavalla että hyypiö häipyy, voi sanoa asiallisestikin että on mun nainen ja mennään naimisiin kohta tms.. Tuskin ahdistelija mielellään soittelee enää kun/jos tietää miehen siihen numeroon vastaavan..
        muutoinkin hänelle tulee fiilis ettet ole vapaata riistaa, niin kauan kuin hän tietää sinun olevan sinkku, niin elättelee toiveita että "kohtalonne vielä joskus johtavat yhteen", mutta jos tietää olet varattu ei voi haihatella enää..

"Tavatessamme hän silittelee käsivarttani ja puhuu pehmoisella äänellä kuin 3.vuotiaalle lapselle. Minua puistattaa. Tapaamme lähinnä siksi, että hän käy välillä työpaikallani."
        -Siis hän silittelee sinua työpaikallasi kaupan kassalla??
        ei kovin uskottavaa, taidat mielelläsi pitää useampaa miestä kierroksessa..

Ettei vaan ole pelkkä provo?
        Kun tuollaisen estämiseksi on kuitenkin erittäin paljon keinoja.

• Sano hänelle, että et halua hänen enää ottavan sinuun yhteyttä millään tavalla. Sano se todistajien läsnäollessa, esimerkiksi työpaikallasi. Jos hän ei usko kieltoasi niin sano, että jos hän vielä tulee niin haet lähestymiskieltoa. Jos hän uhmaa niin hae sitä.

Tuollaiset tapaukset päättyvät ihan liian usein iltapäivälehtien lööppeihin eli älä jatka tuota peliä vaan tee sille loppu nyt!

• yksin kotona

Siis mies tulee tunniksi siihen kassalle maleksimaan ja katsomaan kun myyt ruokaa asiakkaille. Kyllä mä sinuna jos soittaisin poliisille ja sanoisin sun pomollesikin jo jotain et antaa porttikiellon sille. Et voi tietää et millanen sekopää se on. Osta vaikka prepaid liittymä vähäksi aikaa ja älä anna sille hyypiölle sitä numeroos. Oikeesti se raiskaa sut kohta tai jotain jos et pääse eroon siitä.

• Likkaiina83

Täytynee vielä kerran koittaa sanoa miehellä, että nyt olisi se hyvä hetki etsiä itselleen uusi nainen johon hukuttaa tuota intoaan. Toki jos poliisille ilmoittaisin jo ajoissa, niin tietäisivätpä mikä tyyppi on, jos joskus tekee jotain mistä pääsee vankilan kirjoille. Mutta jos ilmoitan hänestä poliisille, niin tuleeko hänelle sitten tieto siitä että olen ilmoituksen tehnyt?? Sillä sitä en mielellään haluaisi..

Nämä kassan vieressä seisoskelut jne ovat vain hyvin pieni osa siitä, mitä kaikkea mies on tehnyt päästäkseen ns. lähelle. Hän jopa avoimesti kertoi minulle keränneensä hiuksiani talteen tapaamistemme jälkeen. Kuulostaa uskomattomalta, mutta olen itse nähnyt ne kerätyt hiukset. Lisäksi mies harrastaa yltiöpäistä romantiikkaa (aina siinä välissä kun ei komentele minua ja yritä päättää elämäni asioista), lauseet saattavat suorastaan pursuta romanttiikkaa ja helliä sanoja.

Pelottavinta on kuitenkin hänen asenteensa toisiin ihmisiin. Hän on niin kaikkitietävä. Vaikka jokin hänen ajatuksistaan ei pitäisikään paikkaansa, niin hän pitää siitä kiinni koska on itse keksinyt sen jolloin sen täytyy olla maailman viisain ajatus. Mielipide asioissa hänen mielipiteensä on juuri se oikea, jos joku pitää enemmän Italiasta kuin Ranskasta niin se on silkkaa tyhmyyttä hänen mielestään koska hän pitää enemmän Ranskasta. Pankit ja yrityksen vain huijaavat maailmaa, ja vain hän on tarpeeksi älykäs ymmärtääkseen tämän. Hän on tutkiskellut vapaa-ajallaan paljon ihmisen psyykettä ja omaksi käsityksekseen tietää siitä kaiken. Hän saattaa haukkua aivan silmittömästi minuakin joskus, mutta minä en saa siitä loukkaantua vaan minun pitää vain ottaa opikseni ja muokata itseni hänen halujensa mukaiseksi. Jos jokin vaate on hänen mielestään "tyylikäs" niin vastaansanomista ei ole. Jos olen erimieltä niin silloin minulla ei ole silmää vaatteisiin (vaikka olen käynyt alan koulut).

Että niin... Kyllähän tämä rassaa, varsinkin kun ei se miehen kalloon saa mitään menemään. Mies ei pysty kuuntelemaan mitä toisilla on sanottavaa.

• kjhgtfrdes

Kuulostaa pahasti sairastavan jotakin mielisairautta. Tiedä vaikka voisi vaaralliseksi ryhtyä jos suututtaa. Kyllä sinuna välttelisin viimeiseen asti kaikkea kontaktia. Ensin kertoisin suoraan ja selkeästi miekkoselle joko päin naamaa tai viestillä, että on jätettävä sinut rauhaan. Sitten jos ei auttaisi, niin kertoisit esimiehelle että kaupassa liikkuu henkilö joka ahdistelee sinua, niin voivat luultavasti auttaa ja itsekin tarkkailla sitä miestä. Jos et pelkää että voi heittäytyä vaaralliseksi, niin voit uhkailla poliisiasialla. Olisi hyvä jos jotenkin voisi poliiseille todistaa nuo teidän keskustelut...

• ihme touhua

Miksi tapaat miestä jos se kuvottaa sua. Ei sun tarvitse huomioida sitä tyyppiä enää mitenkään, sanoilla eikä teoilla. Kummallista että päästät miehen lähellesi, joku tossa sun jutussa ei nyt oikein täsmää. Ei aina tarvitse olla kiltti, kuka muukaan sua puolustaa jollet sinä itse.

• Karmeatapaus

Löysin tämän ketjun sattumalta, mitenköhän tässä oikein kävi? Onkohan tuo kysyjä vielä hengissä?

• ei.ihastusta

Siinä ätmille esimerkki miltä kassaneidistä tuntuu kun jäätte kyyläämään kassaa kun hän vain on ystävällinen kuten asiakaspalvelussa tulee olla.

• Tmieheltä

Minusta oli hyviä neuvoja annettu aloittajalle. Nämä valitettavia tapauksia. Peiliin ei osata katsoa, vika aina muissa jne. Toivottavasti päättyi hyvin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      244
      2044
    2. Missä tapasit kaivattusi

ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1045
    5. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      121
      771
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe