Timo Flink kirjoittaa Adventtikirkon jäsenistä: "Tiedän, että ns. änkyräadventisteja on olemassa tänäkin päivänä, myös Suomessa".
Ovatko liberaaliadventistit änkyräadventistien vastakohta?
Ovatko änkyräadventistit niitä jotka eivät noudata Adventtikirkon 28 opinkohtaa?
Pitäisikö ne Flinkin mielestä erottaa Adventtikirkosta vai onko niistä taloudellista hyötyä?
Tohtori Flink halveksii adventisteja
34
128
Vastaukset
- tapa kristitty
Lahkoissa saa ajatella vain niin kuten käsketään. Kaikki muut on ikäviä ihmisiä ja änkyröitä.
En ole kieltänyt ajattelemasta. Änkyröinti on ihan eri asia. Siinä yksi ihminen yrittää pakkosyöttää omia ajatuksiaan väkisin toisten niskaan vastoin heidän tahtoaan.
- Luen myös plogiasi
TimoFlink kirjoitti:
En ole kieltänyt ajattelemasta. Änkyröinti on ihan eri asia. Siinä yksi ihminen yrittää pakkosyöttää omia ajatuksiaan väkisin toisten niskaan vastoin heidän tahtoaan.
...ja näitä löytyy. Heidän kanssaan taistellaan melkein kaikkialla. Se ei koskaan riitä, että he itse ovat eri mieltä. Toistenkin pitäisi ihan välttämättä tulla saman mielisiksi. He jaksavat sapatista toiseen tuoda väärät ajatuksensa kerta toisensa jälkeen esille. Pakkohan siitä joskus on loppu tehdä, muuten koko seurakunta jää kotiin.
Sitten suututaan... No, mitäs teemme? Emme voi mitään, kun joku "änkyrä" ei yksinkertaisia asioita ymmärrä.
En ole koskaan ymmärtänyt, miten Jumalan sanasta voidaankin saada niin vaikeaselkoinen, ettei sitä voi ymmärtää kuin lapsi, yksinkertaisesti. Sieltä pitää heti välittömästi kaivaa esiin kaikki erikoisuudet, jotka jokaisen tulisi heti ymmärtää.
Jos joku on vain uskossa Jeesukseen ja rakastaa kaikkia, se ei riitä. Kuitenkin suurin Jumalan ominaisuuksista on rakkaus, joten siitä alkaa kaikki muukin. Kun Jumalan rakkaus ihmisen valloittaa, muutkin asiat hoituu ihan itsellään. Jumalan rakkauden muuttavassa koulussa on helppo miettiä syntyjä syviä, joita Pyhä Henki avaa kuin solmuja ikään.
Siunausta Timo sinulle, joka myös näitä solmuja täällä aukaiset.
(kirjoitusvieheet korjattu :))
Täytynee kertoa, mitä tarkoitan änkyräadventistilla. Hän on sellainen henkilö, joka on seurakunnan jäsen ja joka väittääolevansa adventisti, mutta joka ei kuitenkaan usko niihin raamatullisiin totuuksiin, joita kirkko opettaa, vaan opettaa niitä vastaan kirkon sisällä ja hajottaa seurakuntaa.
Änkyräadventistin vastakohta ei ole liberaaliadventisti, vaan normaali seurakunnan toiminnassa mukana oleva ja sen opetusta tukeva adventisti. Itse en ole liberaali, vaan konservatiivi. Itse asiassa eräät liberaaleimmatkin ovat änkyröitä.
Änkyrät harvemmin tukevat rahoillaan seurakuntaa, vaan päinvastoin yrittävät saada kaikki muutkin olemaan antamatta yhtään mitään seurakunnan yhteiseen lähetystyöhön. Jotkut änkyrät yrittävät saada kaikki muut tukemaan heitä rahallisesti sen sijaan, että antaisivat rahaa kirkolle.
Esimerkki änkyräadventistista voisi olla vaikka sellainen, joka ei usko Kristuksen jumaluuteen eikä Pyhän Hengen persoonallisuuteen (eikä tietenkään sitten Matteuksen evankeliumin kastekäskyyn) ja joka jokaisessa seurakunnan tilaisuudessa kovaäänisesti keskeyttää raamattutunnin julistaakseen kaikki muut helvettiin paitsi tietysti itsensä. Olen tällaisia valitettavasti tavannut. Ei auta, vaikka kuinka näyttäisi Raamatusta, että siellä sanotaan toisin.
Eräskin tällainen änkyrä piti kerran kovaa meteliä eräässä toisessa asiassa eräässä seurakunnassa, jossa olin käymässä. Aukaisin Raamatun hänen nenänsä eteen ja näytin tekstin, jossa sanottiin päinvastaista kuin hän väitti. Reaktio? Hänen mukaansa Raamattu on väärässä ja hän oikeassa. Siinä teille änkyrä.- Fundamentalist Flink
Näytä Raamatusta että sunnuntaista on tuleva pedonmerkki?
Fundamentalist Flink kirjoitti:
Näytä Raamatusta että sunnuntaista on tuleva pedonmerkki?
Lue Ilm. 13 & 14 luku vierekkäin ja katso mikä teema siinä esiintyy. Laita sitten petojen toiminta ja Jumalan toiminta paperille vierekkäin, niin ne ovat toistensa vastakohdat. Sitten lue 5 Moos. 6:4-8 (Jumalan toimintaa) ja vertaa sitä Ilm. 13:16-18 (pedon toimintaa) tekstiin. Sitten luet Dan. 7 luvun Jumalaa vastustavan vallan toiminnan ja laitat samalle paperille. Sitten huomioit, että Ilm. 14:6-7 viittaa sapattikäskyyn ja kas kummaa, se adventistinen näkemys löytyykin Raamatusta.
TimoFlink kirjoitti:
Lue Ilm. 13 & 14 luku vierekkäin ja katso mikä teema siinä esiintyy. Laita sitten petojen toiminta ja Jumalan toiminta paperille vierekkäin, niin ne ovat toistensa vastakohdat. Sitten lue 5 Moos. 6:4-8 (Jumalan toimintaa) ja vertaa sitä Ilm. 13:16-18 (pedon toimintaa) tekstiin. Sitten luet Dan. 7 luvun Jumalaa vastustavan vallan toiminnan ja laitat samalle paperille. Sitten huomioit, että Ilm. 14:6-7 viittaa sapattikäskyyn ja kas kummaa, se adventistinen näkemys löytyykin Raamatusta.
Hei
Tässä alla ainoat sanat mitä olen koskaan lausunut mistään seurakunnalliseen tai kirkolliseen minuun liittyvään mahdolliseen hämminkiin.
Lue ne että joku on tietoinen. Tässä alla kaikki.
Olen kirjoitellut päällimmäisiä kuulumisia täällä, en koskaan seurakunnallisia tai kirkollisia ongelmia, en missään muuallakaan. Sellaiset eivät kuulu ulkopuolisille koskaan.
Ei täällä minusta kyse ollut toki.
yst. jari laurila- Kihlattu Krisukselle
En tiedä mitä tarkoitat sanalla adventist?
Raamattu puhuu USKOVISTA : Ne ovat henkilööitä jotka Uskovat Jeesuksen olevan Maailman vapahtaja. Ovat ottaneet Hänet henkilökohtaiseksi vapahtajakseen, Ovat taäytetty Pyhällä Hengellä Ja Julistavat tavalla jaos toisella Evankeliumia , jopa julistamattaan:
Jeesus : ANTAKAA VALONNE LOISTAA!
Valo loisrtaa sellaisesta ihmisestä/ kirkosta, missä JEESUKSEN evankeliumi on esillä.
Se on Jeesuksen käsky,
En tiedä mitenhyvin Adventistit ovat tässä onnistuneet. Ainakaan evankleiumin iltoja en löydä minkään seurakunnan kotisivuilt miksi? - pyh!
Kihlattu Krisukselle kirjoitti:
En tiedä mitä tarkoitat sanalla adventist?
Raamattu puhuu USKOVISTA : Ne ovat henkilööitä jotka Uskovat Jeesuksen olevan Maailman vapahtaja. Ovat ottaneet Hänet henkilökohtaiseksi vapahtajakseen, Ovat taäytetty Pyhällä Hengellä Ja Julistavat tavalla jaos toisella Evankeliumia , jopa julistamattaan:
Jeesus : ANTAKAA VALONNE LOISTAA!
Valo loisrtaa sellaisesta ihmisestä/ kirkosta, missä JEESUKSEN evankeliumi on esillä.
Se on Jeesuksen käsky,
En tiedä mitenhyvin Adventistit ovat tässä onnistuneet. Ainakaan evankleiumin iltoja en löydä minkään seurakunnan kotisivuilt miksi?Höh! Mene adventistien tilaisuuksiin. Miksi niitä pitäisi kutsua nimellä "evankeliumi-ilta"??? Ei se tilaisuuden nimi mitään merkitse, vaan se, mitä siellä julistetaan.
- kihlattuKristukselle
pyh! kirjoitti:
Höh! Mene adventistien tilaisuuksiin. Miksi niitä pitäisi kutsua nimellä "evankeliumi-ilta"??? Ei se tilaisuuden nimi mitään merkitse, vaan se, mitä siellä julistetaan.
Oletko sinä PYH ollut jossain evankeliovassa aktiossa mukana seurakunnassasi. Oletko sielujavoittavassa työssä?
Milloin viimeksi todistit ihmisille Jeesuksesta ja pyysit heitä ottamaan Hänet vapahtajakseen?
Oletko täytetty Pyhällä Hengellä ja eritoten Hengen hedelmillä: Rakkaus , ilo, rauha ,ystävällisyys, hyvyys, pitkämielisyys jne...?
Tässä kysymyksistä tärkein: RAKASTATKO SINÄ JEESUSTA? - pyh!
kihlattuKristukselle kirjoitti:
Oletko sinä PYH ollut jossain evankeliovassa aktiossa mukana seurakunnassasi. Oletko sielujavoittavassa työssä?
Milloin viimeksi todistit ihmisille Jeesuksesta ja pyysit heitä ottamaan Hänet vapahtajakseen?
Oletko täytetty Pyhällä Hengellä ja eritoten Hengen hedelmillä: Rakkaus , ilo, rauha ,ystävällisyys, hyvyys, pitkämielisyys jne...?
Tässä kysymyksistä tärkein: RAKASTATKO SINÄ JEESUSTA?No mitäs luulet????? AInaista jankutusta nämä teidän viestinne.
- Kristuksessa
kihlattuKristukselle kirjoitti:
Oletko sinä PYH ollut jossain evankeliovassa aktiossa mukana seurakunnassasi. Oletko sielujavoittavassa työssä?
Milloin viimeksi todistit ihmisille Jeesuksesta ja pyysit heitä ottamaan Hänet vapahtajakseen?
Oletko täytetty Pyhällä Hengellä ja eritoten Hengen hedelmillä: Rakkaus , ilo, rauha ,ystävällisyys, hyvyys, pitkämielisyys jne...?
Tässä kysymyksistä tärkein: RAKASTATKO SINÄ JEESUSTA?kihlattuKristukselle:lle
Mikäs itse luulet olevasi omavanhurskaudessasi?
Sinullako muka on nuo kaikki mistä "pyh":iä kovistelet?
Uskovan ihmisen sydän on nöyrä ja säälivä, ei siihen tuollainen toisen halventaminen sovi, joten meneppä itseesi ja tee parannus ensin omassa sisimmässäsi!
Eihän "pyh:"in tarvitse sinun, eikä kenenkään ihmisen edessä ylvästellä uskollaan, eikä oikeasti uskova sitä teekkään.
Hei
On olemassa yksi vaikea asia joka kiihottaa "änkyrään."
Ketään ei saisi koskaan loukata. Ihmisen ylpeys loukkaantuu aina kun huomaa olevansa väärässä. Tarvitaan vakaata päätöstä ja vilpittömyyttä muuttaa mieltään, mutta jos joku menee siinä loukkaamaan ihminen kokee kärsineensä vääryyttä.
Minulla oli joskus vaihe että opiskelin kaiken opin johdonmukaisesti.
Olin päättänyt olla rehellinen itselleni ja ylöspäin vakaasti. Sitä mukaa kun käsitin minulla oli taitoa muuttaa mieltäni.
Olin 100% pyhittynyt Jumalan työhön ja Jumalan enkeli varjeli minut käärmeen puremaltakin metsässä. Olin puolukkametsässä kauhaista käärmeen niin minulta meni näkö ja joku voima heitti minut sivuun. Luulin että verisuoni katkesi päässäni ja kuolen. Kun olin suoristanut selkäni palasi näkö ja hups aivan edessäni mistä olin kauhaista oli käärme pesäkolollaan n. 50 cm pää ylös pesäkolosta. Ihailin siitä metrin päästä elämäni ensimmäistä käärmettä jonka tapaan luonnossa.
Jostakin syystä en kelvannut seurakunnan ohjelmanpitäjäksi seurakunnan ilmoitelussa koskaan ?
Jostakin syystä kukaan ei koskana suvainnut laskea minua sellaisiin ihmisiin mihin on arvollista pitää yhteyttä. Ei ristin sielukaan seurakunnasa eikä kirkosta. Yhden kerran kysyttiin saunaa, ei muuta kontaktia. Ei koskaan saa tehdä kirkkoon maallikkosaarnaajia joista kielletään yhteydenpito ja jätetään yksin ilman ryhmän tukea vaille ainuttakaan ihmissuhdetta hengellisessä yhteisöissä.
Koskaan ei saa tehdä seurakunnan ulkopuolisista ihmisistä luottamushenkilöitä seurakunnallisissa asioissa ohitse seurakunnan jäsenen. En ole itse koskaan niin tehnyt. Puurot ja vellit olivat omissa kupeissaan minulla kaikissa luottamustehtävissäni ja puheeni tiukasti kiinni kokouksien pöytäkirjoissa aina, ei koskaan sanaakaan minulta kenenkään yksityis- intiimi- perhe- yms asioita minun suustani ole kuulunut missään.
Elämässäni olen sanonut joka ihmiselle mitä puhun jos jostakin puhun ettei toinen joutuisi vaikeuksiin suhteissaan muualla. Minulle ei ole elämässäni kukaan tehnyt sanankaan tiliä. Esimiehiä on siellä täällä, vastaavaa vastaavan päällä eikä mitään vastavuoroista asianhoitoa eikä tajua mitä moisiin tehtäviinkin voisi kuulua asioiden hoidossa. Kadonneiden lampaiden perään ei kysellä, eikä seurakunnassa vierailevat saa edes tervehdystä jos käyvät katsomassa kirkkoa. Toki minua soiteltiin ohjelman pitäjäksi, olin usein 5 viikkoa putkeen puhumassa muualla.
Voin syyttää kuitenkin itseni etten ottanut tarpeeksi reippaasti ongelmia esiin ja keskustellut niitä pois, olenhan kaiken opin saanut esimiestaidoissakin jo 1980 luvulla ja 2000 luvulla monta kurssia lisää.
En minä ketään syytä enkä ole kirkkoa enkä seurakuntaa räksyttänyt. Siellä missä on ihmisiä syntyy ristiriitojakin. Otin harha-askeleen ja olen siitä toipunut uupumuksisistani. En ole ketään syytellyt.
Jatkuu.....................Tein aikani mielelläni palvelua hengellisissä maallikkotehtävissä, ja syytän vain itseäni että olen ollut niin tyhmä että annan lannistaa itseni ja kampata tuollaisella tempulla pois, mutta pahoitin mieleni sen verran paljon totaalisesta yksinäisydestä ja sain aina vain arvostelun osakseni. Seurakunnan rakenne voi olla sellainen joskus että nuoret ovat kiireisiä perheellisiä ja vanhukset jäljellä.
Ei löydy sopivaa ystäväseuraa jonka kanssa viettää aikaa joskus yhdessä tai elämänkumppania. Ei minulla kukaan uskovainen eikä uskomaton ole tyttäriään tarjoillut eikä keskustellut moisista minun kanssani koskaan hamassa ajassa eikä ketään voi sellaiseen velvoittaa minkäänlaiseen tarjoiluun aikuiselle miehelle jolla on kaikki taidot olemassaa ovikellojen soitteluun ja yhteydenpitoon ja seuranhankintaan itsellään.
On hyvin tärkeä asia että jos jotkut käyttäytyvät tavalla että vaativat muita omiin oppeihinsa, sellaisestahan on kyse "änkyrä-" mistä täällä keskustellaan, niin se on sitä lahkolaisuuden syntiä joissa jaetaan ja hajotetaan seurakuntaa.
Ei ole sopivaa.
Jotkut sitten mäläjävät ettren rakasta kuulemma seurakuntaa enkä anteeksi ole antanut ?! Minä en ole lausunut kenenkään rakastamisista sanaakaan missään mihinkään, seurakunnasta sen kummemmin. Onko minua sitten rakastettu ?
Heh, antaa olla en ole änkyräksi alkanut ja olen sitä mieltä on selvää ettei seurakunnassa voi kulkea lappujen kanssa markkinoimassa muille omia käsityksiään vaatimassa muilta. Käytäntö osoittaa aina vilpittömille että tietoa rakentuu ajan kanssa eikä kaikkea voikaan käsittää. Itse uhrasin elämästäni kotonani joka Jumalan opin tutkimiseen kahdeksan vuotta. Jokaisen jakeen käänsin ylösalaisin ja luin joka Jumalan kirjan ja kurssin.
Minä en ole antanut koskaan minkäänlaista lausuntoa anteeksiantamisista -muudesta enkä rakastamisista. Lausuntoja on harrastettu ties mistä kyselemättä minulta yhtään mitään.
Mutta Jumalan siunausta olkaa rauhallisella mielellä, toivon hyvää kaikille, eikä Jumalan silmäterää aleta räksyttämään. Seurakunta on sellainen aina joka koostuu erehtyvistä ihmisistä. Ei minuakaan kukaan lukea osannut kun en mitään puhunut. Ilmoitin kuitenkin matkoistani aina etukäteen puhujanpaikalla.
Minä en ole änkyrä eli en toimi kirkkoa vastaan, ei ole syytettykään.
Olen inhimillistä syistä poissa seurakuntayhteydestä ja freelancer.
Ei ole mitään syytä kasvattaa mielipahaa, olen levännyt uupumukseni ja olen ollut opiskelemassa koko lukukauden 26 opintopistettä hallintotieteitä ja tänään oli viimeinen luento ja viikon kuluttua viimeinen tentti ja kesänvietto alkaa.
T. yst. jarijarlau kirjoitti:
Tein aikani mielelläni palvelua hengellisissä maallikkotehtävissä, ja syytän vain itseäni että olen ollut niin tyhmä että annan lannistaa itseni ja kampata tuollaisella tempulla pois, mutta pahoitin mieleni sen verran paljon totaalisesta yksinäisydestä ja sain aina vain arvostelun osakseni. Seurakunnan rakenne voi olla sellainen joskus että nuoret ovat kiireisiä perheellisiä ja vanhukset jäljellä.
Ei löydy sopivaa ystäväseuraa jonka kanssa viettää aikaa joskus yhdessä tai elämänkumppania. Ei minulla kukaan uskovainen eikä uskomaton ole tyttäriään tarjoillut eikä keskustellut moisista minun kanssani koskaan hamassa ajassa eikä ketään voi sellaiseen velvoittaa minkäänlaiseen tarjoiluun aikuiselle miehelle jolla on kaikki taidot olemassaa ovikellojen soitteluun ja yhteydenpitoon ja seuranhankintaan itsellään.
On hyvin tärkeä asia että jos jotkut käyttäytyvät tavalla että vaativat muita omiin oppeihinsa, sellaisestahan on kyse "änkyrä-" mistä täällä keskustellaan, niin se on sitä lahkolaisuuden syntiä joissa jaetaan ja hajotetaan seurakuntaa.
Ei ole sopivaa.
Jotkut sitten mäläjävät ettren rakasta kuulemma seurakuntaa enkä anteeksi ole antanut ?! Minä en ole lausunut kenenkään rakastamisista sanaakaan missään mihinkään, seurakunnasta sen kummemmin. Onko minua sitten rakastettu ?
Heh, antaa olla en ole änkyräksi alkanut ja olen sitä mieltä on selvää ettei seurakunnassa voi kulkea lappujen kanssa markkinoimassa muille omia käsityksiään vaatimassa muilta. Käytäntö osoittaa aina vilpittömille että tietoa rakentuu ajan kanssa eikä kaikkea voikaan käsittää. Itse uhrasin elämästäni kotonani joka Jumalan opin tutkimiseen kahdeksan vuotta. Jokaisen jakeen käänsin ylösalaisin ja luin joka Jumalan kirjan ja kurssin.
Minä en ole antanut koskaan minkäänlaista lausuntoa anteeksiantamisista -muudesta enkä rakastamisista. Lausuntoja on harrastettu ties mistä kyselemättä minulta yhtään mitään.
Mutta Jumalan siunausta olkaa rauhallisella mielellä, toivon hyvää kaikille, eikä Jumalan silmäterää aleta räksyttämään. Seurakunta on sellainen aina joka koostuu erehtyvistä ihmisistä. Ei minuakaan kukaan lukea osannut kun en mitään puhunut. Ilmoitin kuitenkin matkoistani aina etukäteen puhujanpaikalla.
Minä en ole änkyrä eli en toimi kirkkoa vastaan, ei ole syytettykään.
Olen inhimillistä syistä poissa seurakuntayhteydestä ja freelancer.
Ei ole mitään syytä kasvattaa mielipahaa, olen levännyt uupumukseni ja olen ollut opiskelemassa koko lukukauden 26 opintopistettä hallintotieteitä ja tänään oli viimeinen luento ja viikon kuluttua viimeinen tentti ja kesänvietto alkaa.
T. yst. jariVielä;
Erehdyksiä sattuu, ja minä en ole antanut seurakunnan ulkopuolisille mitään lausuntoja seurakunnallisista asioista koskaan, en kenenkään yksityisasioita ole koskaan missään puhunut, en kirkkolaistenkaan, ainoat sanani olen lausunut täällä, anonyymilla tavalla kaiken sellaisenkin.
Johtuneeko se sitten siitä että ei ollut ainuttakaan ihmissuhdetta hengellisissä ympyröissä, mutta en syytä koska monet eivät ole voineet sellaista havaita.
Aikuiset ihmiset hakevat itse suhteensa.
Kukaan ei ole ollut kuitenkaan kiinnostunut eikä pitänyt minuun mitään yhteyttä kyselläkseenkäänkään yhtään mitään koskaan.
jarijarlau kirjoitti:
Vielä;
Erehdyksiä sattuu, ja minä en ole antanut seurakunnan ulkopuolisille mitään lausuntoja seurakunnallisista asioista koskaan, en kenenkään yksityisasioita ole koskaan missään puhunut, en kirkkolaistenkaan, ainoat sanani olen lausunut täällä, anonyymilla tavalla kaiken sellaisenkin.
Johtuneeko se sitten siitä että ei ollut ainuttakaan ihmissuhdetta hengellisissä ympyröissä, mutta en syytä koska monet eivät ole voineet sellaista havaita.
Aikuiset ihmiset hakevat itse suhteensa.
Kukaan ei ole ollut kuitenkaan kiinnostunut eikä pitänyt minuun mitään yhteyttä kyselläkseenkäänkään yhtään mitään koskaan.
jariVielä;
Tässä viestiketjussa on ainoat sanani mitä täälläkään olen lausunut joissa olisi jotakin seurakunnalliseen liittyvää. Olen omia kuulumisiani kertoillut. En koskaan mistään ristiriidoista suhteessa seurakuntaan tai kirkkoon en missään mitään koskaan.
Nämä ovat siis ainoat äkkiä kirjoitetut sanani joissa on vähkään ollut mitään seurakuntaan liittyvää, olen pitänyt siitä kiinni, ettei seurakuntaa räksytetä koska seurakunta on Jumalan.
Minulle kai kävi hankalaksi käydä kerran viikossa purkamassa ja katsomassa ohjelma ilman mitään ihmissuhteita yhteisössä, yksinään kääntymässä kirkon käytävillä, mutta tein aikani palvelutyötä sydämeni pohjasta.
Jumala itse huolehtii omistaan kuitenkin, puhuttelee myös, olen aina luottanut siihen kuitenkin. Siksi en ole koskaan mennyt henkilöiden arvosteluun, mutta kukaan ei ole minua kaivannut, joten yksi lysti jos pidän kirkkoa kotonani.
Joh 10:16.
Suositan Adventtikirkkoa lämpimästi hengelliseksi kodiksi. Kirkossa kyllä tiedetään lopun ajan seurakunnan vaatimukset, ei niitä ole muuta kuin Jeesus ja Jumalan käskyt loppuun asti. Jokainen saa ajatella, tietää ja luulla mitä lystää, mutta ei opettaa omia sooloja/ teologioita siten että vaatii muilta sellaista.
Tuollainen tolkku on pakko pitää muiden yhteisen edun vuoksi.
Olen täällä keskustelija ja jokainen täällä, ei ole virkoja eikä vastuita minulla ollut 2006 jälkeen. Minä vastaan kenelle vastaan, ja minulla ei ole siinä ajatuksena koskaan julistaa mitä kaikkea minä taivaan kannen alla tiedän tai olen lukenut jostakin, vaan vastaan kysyjälle. Huom. Niin on aina ollut.
Jumalan siunausta
jari
- Älä naurata
No,mutta huomenta.
Hupimies Jarlaukin on herännyt. - Kristuksessa
"ennenkuulumatonta":lle
Ja sinusta voi valitettavasti sanoa, että sinä itse olet syyttäjähengessä toimiva, riitaa ja juoruiluja hakeva.
Miksi noin katkera?
Timo on asiallisimpia ja kärsivällisimpiä kirjoitajia koko palstalla. Hänestä näkee sen että hän on uskossa, mutta sinusta ei sellaista löydy hakemallakaan.
Joten joudun sanomaan sinulle, että lopeta tuo "akkamaisuutesi" ja juoruili ja ala
käyttäytyä rakkaudellisesti toisikin uskossa olevia, Kristuksen lunastamia kohtaan, muistaen ettei meistä kukaan ole täydellinen. NS. ÄNKYRÄADVENTISTIT
Aloittajan väittämä:
## Timo Flink kirjoittaa Adventtikirkon jäsenistä: "Tiedän, että ns. änkyräadventisteja on olemassa tänäkin päivänä, myös Suomessa". ##
No mutta Timohan on aivan oiekassa änkyröiden suhteen, sillä änkyröiden
ylläpitämää äkkijyrkkää eee.endtime.net -sivustoa ei adventtikirkko hyväksy eikä omakseen tunne ja kuka tahansavilpitön ihminen kokee sivut oksettaviksi.
Tarkoitan Helinä Jokisen allekirjoittamia sivustoja, joita häneltä saa traktaattimuodossa. Täällä lisää aiheesta - - -
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10166083
Ei Timo puhu asiallisista adventisteista, vaan keskiajan meininkiin haksahtaneista irrallaan olevista vänkääjistä, jotka eivät ole edes yhteistyökykyisiä, eivätkä oikeastaan oikeita adventisteja.
Tuskin monikaan änkyrä on enää edes jäsen, ainakaan osallistuva ja tämänpäivän tilanteista perillä oleva.
KYMMENYKSISTÄ
Eihän Timo väitä, että se varastaa Jumalalta, joka ei maksa kymmenyksiä, vaan kyllä Timo vain lainaa Jumalan Sanaa Vanhan Testamentin puolelta, niinkuin hän syyttelijää oikaiseekin:
## Malakian kirjassa Jumala sanoo kansansa varastavan häneltä, kun eivät palauta täysiä kymmenyksiä. Alla teksti:
Mal. 3:8-10 "Voiko ihminen riistää jotakin Jumalalta? Sitä te kuitenkin yritätte. "Mitä me sinulta riistämme?" te kysytte. Kymmenyksiä ja uhrilahjoja! Kirous on teidän osananne, koska te kaikki, koko kansa, petätte minua. -- Tuokaa täydet kymmenykset aarrekammioon, jotta temppelissäni olisi ruokaa. Koetelkaa minua tällä tavalla, sanoo Herra Sebaot. -- Silloin saatte nähdä, että minä avaan taivaan ikkunat ja vuodatan teille sateen runsaan siunauksen." ##
Lainaan siitä pikku makupalaa, joka osoittaa, että voimme rohkeasti koetella Herra - kymmenykset maksamalla!:
"Tuokaa täydet kymmenykset aarrekammioon, jotta temppelissäni olisi ruokaa. KOETELKAA MINUA tällä tavalla, sanoo Herra Sebaot. "
Jos kuuluu sellaiseen seurakuntaan tai kirkkokuntaan, jossa on asetettu kymmenysten maksaminen, niin tottavie on väärin ja Raamatun mukaan jopa varastamista, ettei maksakaan. Ja vaikkei seurakunnassasi olisikaan kymmenyskäytäntöä, olen varma siitä, että Herra palkitsee iloisen antajan.
Luuk. 6:38
Antakaa, niin teille annetaan. Hyvä mitta, sullottu, pudistettu ja kukkurainen, annetaan teidän helmaanne; sillä millä mitalla te mittaatte, sillä mitataan teille takaisin."
Ja kyllä hengellisen viran hoitaminen on ihan täyttä työtä ! :
1.Tim.5:17
Vanhimpia, jotka seurakuntaa hyvin hoitavat, pidettäköön kahdenkertaisen kunnian ansainneina, varsinkin niitä, jotka sanassa ja opetuksessa työtä tekevät.
18
Sillä Raamattu sanoo: "Älä sido puivan härän suuta",
ja: "Työmies on palkkansa ansainnut".
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483