Turuntietä kun tullaan Nokian kohdalla Tampereen suuntaan, niin rajoitus on 80 km/h. Ajan aamuisin siinä kohtaan vakkari päällä 84 km/h. Kun moottoritie alkaa, niin rajoitus muuttuu 100 km/h. Nostan siinä kohtaa nopeuteni uuteen suurimpaan sallittuun.
Kun takana tuleva pääsevät ohittamaan, niin ”osoittavat mieltään” kun joutuivat ajamaan rajoitusten mukaista vauhtia muutaman kilometrin matkan ajamalla sitten todella reippaasti yli suurimman sallitun. Silti moni poistuu jo Pirkkalaan päin menevästä liittymästä. Onko asiaa ratin taakse jos hermostuu noin pienestä? Lapsellista touhua mielestäni.
Porukka hermostuu pienestä kun joutuvat ajamaan 80 km/h
42
559
Vastaukset
- tulpat harmittaa
Ilmeisesti kuitenkin tupellat jotain tai muuta vastaavaa.
Itsetutkistelun paikka kuitenkin.- törpöt harmittaa
Vain pientä ylinopeutta ajaminen on tupeltamista ja tulppana olemista?
Itsetutkiskelun paikka tosiaan. - Minuakin harmittaa
törpöt harmittaa kirjoitti:
Itsetutkiskelun paikka tosiaan.Törpöt ja asennevammaiset ovat todella harmittavia tapauksia tuolla liikenteessä.
Tyhmä ei tosin tajua vaikka harrastaisi miten paljon Itsetutkiskelua tahansa. Pahin mahdollinen tapaus taitaa olla tyhmä, asennevammainen törppö joka ei sääntöjä ja rajoituksia (lue muiden henkiä) kunnioita. - jossain se vika on
Itsetutkiskelun paikka tosiaan.joku kuitenkin ärsyttää, liekö mittari näyttö pahasti pielessä(84 melko tarkka asteikko).
Tai ajotavassasi jotain muuta omituista, mutkittelua tai sataseen kiihdytys kestää ja kestää. - törpöt harmittaa
jossain se vika on kirjoitti:
joku kuitenkin ärsyttää, liekö mittari näyttö pahasti pielessä(84 melko tarkka asteikko).
Tai ajotavassasi jotain muuta omituista, mutkittelua tai sataseen kiihdytys kestää ja kestää.En siis ole keskustelun avaaja, eikä ajotapani muutenkaan liity tähän asiaan. Kyllä noissa tapauksissa se ärsytyksen aihe taitaa olla siinä, että joku selkärangaton joutuu hetken ajamaan liikennesääntöjen puitteissa. Henkisesti haastavia tapauksia sellaiset tilanteet ahdistavat, ja ahdistus sitten purkautuu tavallistakin suurempana torveiluna heti, kun siihen tarjoutuu tilaisuus.
- vit.. kotipoliisit
En siis ole keskustelun avaaja, eikä ajotapani muutenkaan liity tähän asiaan. Kyllä noissa tapauksissa se ärsytyksen aihe taitaa olla siinä, että joku selkärangaton joutuu hetken ajamaan liikennesääntöjen puitteissa. Henkisesti haastavia tapauksia sellaiset tilanteet ahdistavat, ja ahdistus sitten purkautuu tavallistakin suurempana torveiluna heti, kun siihen tarjoutuu tilaisuus.
miksi sinut ajaa tuollaiseen raivoon jos joku sut ohittaa? Mua ei ainakaan häiritse yhtään jos jollain on kiire ja ohittaa minut jos sen tekee turvallisesti.
Ei liikenne siinä vaarannu jos joku motarilla ohittaa vaaikka olisikin vähän ylinopeutta.
Nopeuseroja on kuitenkin, eli on ihan sama jos joku ajaa kympin alle suurimman sallitu ja se ohitetaan kuin ohitetaan se joka ajaa tarkasti suurinta sallittua. Motarilla nuo tilanteen tulee kuin hidastetussa filmissä, sillä nopeuserot ovat monesti pienempiä kuin muilla teillä ja motarilla ei tarvitse ottaa huomioon vastaantulevaa liikennettä. - törpöt harmittaa
vit.. kotipoliisit kirjoitti:
miksi sinut ajaa tuollaiseen raivoon jos joku sut ohittaa? Mua ei ainakaan häiritse yhtään jos jollain on kiire ja ohittaa minut jos sen tekee turvallisesti.
Ei liikenne siinä vaarannu jos joku motarilla ohittaa vaaikka olisikin vähän ylinopeutta.
Nopeuseroja on kuitenkin, eli on ihan sama jos joku ajaa kympin alle suurimman sallitu ja se ohitetaan kuin ohitetaan se joka ajaa tarkasti suurinta sallittua. Motarilla nuo tilanteen tulee kuin hidastetussa filmissä, sillä nopeuserot ovat monesti pienempiä kuin muilla teillä ja motarilla ei tarvitse ottaa huomioon vastaantulevaa liikennettä.Taisi tulla vastauksesi väärälle kirjoittajalle?
- bensa on halpaa
Uskon että "mielenosoitus" ei johdu sinusta tai sinun ajotavastasi. Satut vaan olemaan paikalla näkemässä muiden ajotapoja.
Kovaa ajaminen on sen laittomuudesta huolimatta kivempaa kuin taloudellinen ja turvallinen ajaminen. Tällä idealla se Särkänniemikin toimii, vauhti tekee gutaa ja perillepääsy on joskus sivuseikka. - !!!!!!!
Mitäs jos sun mittari näyttää 84km/h, mutta nopeutesi onkin vain 72km/h.
Onhan sekin toki "rajoituksen mukaista", mutta tasan 80km/h:kin saisi ajaa.- 3+4
Elä nyt höpötä, ei kenenkään autossa mittarin näytä 12 km liikaa, ainakaan tuolla nopeudella.
Sitä paitsi ei ole olemassa alinta sallittua nopeutta. - !!!!!!!!!!!
3+4 kirjoitti:
Elä nyt höpötä, ei kenenkään autossa mittarin näytä 12 km liikaa, ainakaan tuolla nopeudella.
Sitä paitsi ei ole olemassa alinta sallittua nopeutta.Omassa Audissani (A6) nopeusmittarin virhe tuossa vauhdissa on n.7km/h. Joten en yhtään ihmettelisi, jos jossain halvemmassa autossa mittarivirhe olisi enemmän.
Tuossa lainaus tuulilasi-lehdestä:
"Mitään teknistä syytä virheelliseen nopeusnäyttöön ei ole, kyllä se voisi olla aivan yhtä hyvin tarkkakin. Eräs syy tuohon tahalliseen virheellisyyteen lienee se, että lainsäädännön mukaan nopeusmittari ei saa näyttää yhtään liian vähän, plussavirhettä sallitaan 10 km/h 4 %, eli satasessa mittari saa näyttää 114 km/h. Kun ihmiset vaihtavat autoihin kaikenlaisia ihmekokoisia renkaita, nykytilanteessa mittarien säätäminen oikein näyttäviksi olisi kovin hankalaa ja kallista."
En maininnut alinopeutta. - vararengas
!!!!!!!!!!! kirjoitti:
Omassa Audissani (A6) nopeusmittarin virhe tuossa vauhdissa on n.7km/h. Joten en yhtään ihmettelisi, jos jossain halvemmassa autossa mittarivirhe olisi enemmän.
"Mitään teknistä syytä virheelliseen nopeusnäyttöön ei ole, kyllä se voisi olla aivan yhtä hyvin tarkkakin. Eräs syy tuohon tahalliseen virheellisyyteen lienee se, että lainsäädännön mukaan nopeusmittari ei saa näyttää yhtään liian vähän, plussavirhettä sallitaan 10 km/h 4 %, eli satasessa mittari saa näyttää 114 km/h. Kun ihmiset vaihtavat autoihin kaikenlaisia ihmekokoisia renkaita, nykytilanteessa mittarien säätäminen oikein näyttäviksi olisi kovin hankalaa ja kallista."
En maininnut alinopeutta.Selvisihän se, miksi audi-runkqistit ovat aina jono kärjessä!
- !!!!!!!!!!!!!!
vararengas kirjoitti:
Selvisihän se, miksi audi-runkqistit ovat aina jono kärjessä!
Itse olen huomannut eri automerkit aika tasapuolisesti jonon kärjessä. Ehkä joku tojota ja volkkari on "parhaimmin" edustettuina, mutta se lienee johtuu niiden suuresta määrästä.
Ohi mennessäni olen huomannut yhden yhteisen piirteen, kuljettaja istuu penkillä hartiat irti selkänojasta eteenpäin kyyryssä ja katse on tiukasti mittaristoon.
Ilmeisesti nopeusmittaria tuijotetaan silmä kovana ja varmuuden vuoksi ajetaan vielä pikkuisen alle suurimman sallitun, koska juuri minun auton nopeusmittari on ehdottoman tarkka. Siihen sitten luotetaan kuin jumalan sanaan ja kirjoitellaan nettipalstalle, kuinka taas joku kuumapää, hjurjastelija, vastuuton idiootti yms. on heidät ohittanut, vaikka he ajoivat juuri suurinta sallittua.
Tuo Tuulilasi-lehden lainaus ei koskenut suoranaisesti Audia, vaan kaikkia automerkkejä yleisesti.
Ja minuun ei nuo Audi-runkkari jutut oikein osu, kun en ole mikään audimies, ajan sillä ainoastaan olosuhteiden pakosta.
Oikeat autot tehdään Amerikassa. - En aja alinopeutta.
!!!!!!!!!!! kirjoitti:
Omassa Audissani (A6) nopeusmittarin virhe tuossa vauhdissa on n.7km/h. Joten en yhtään ihmettelisi, jos jossain halvemmassa autossa mittarivirhe olisi enemmän.
En maininnut alinopeutta.Mulla on Pösö (halvempi auto) 100km nopeudessa todellinen nopeus on 98. En ihmettele, että Audissa (kalliimpi auto) mittarivirhe on enemmän. Gepsillä on helppo mittailla todellisia nopeuksia.
- !!!!!!!!
En aja alinopeutta. kirjoitti:
Mulla on Pösö (halvempi auto) 100km nopeudessa todellinen nopeus on 98. En ihmettele, että Audissa (kalliimpi auto) mittarivirhe on enemmän. Gepsillä on helppo mittailla todellisia nopeuksia.
Älä viitsi, vaimollani olleessa pösössä mittarivirhe 100km/h nopeudessa oli melkein 10km/h.
Eikä se GPS ole absoluuttisen tarkka. Vertikaalisesta poikkeavaa suuntaa GPS ei pysty huomioimaan mitenkään.
- cwcwcwcwc
Miten ne osoittaa mieltään? Se on voi olla vain huonoa ajotapaakin mitä
sitten tapahtuukin vai torveako ne soittaa? - Ökyautoilija
Se on aika säälittävän näköistä kun ne hetken 80:ä ajettuaan kiihdyttää sillä 100-heppasella Focuksellaan, hirveä pörinä ja näkee miten kuskilla seisoo kun saa auton kulkemaan 120:ä. Kohtahan näistä voi jo ajaa sitten ohi 160:ä mersulla kun se kiihdytysmielenosoitus ei kestä kuin pari minuuttia ja Focus hiipuu.
- eivät osoita mieltä
Itse sanoisin sitä tylsistymiseksi. Kun olen ollut takanasi muutamia kilometrejä, on mukavampaa vaihtaa se edellään kulkeva auto toiseksi. Tuo ei edes riipu edellä ajavan kuskin ajotavasta vaan ihan vaan mukavuuden halusta.
Ja voin sanoa, että myös minua siellä tiellä ohitellaan samasta syystä, olinpa siinä jonossa ekana,tokana tai kuudentenatoista.
Kauempana se vauhti vähän hiipuu ja ajellaan sitä sopivaa ajoa taas jonkun takana, joka sattuu tasaisesti samantyyppistä vauhtia taapertamaan. - tsiisus2
Joo, "tavallinen duunari" kuuluu siihen ryhmään, joka toitottaa " älkää ohittakoa minua, minä tiedän mitä nopeutta kuuluu ajaa, ja teidän ei ole sallittua ohittaa minua" ja hän on muutenkin narsistinen luonne, hän osaa kaiken, säälin hänen vaimoaan ja lapsiaan, jos sellaisia on.
- Kq,,
Kyllä terveen ihmisen itsetunto sallii sen että ohitetaan.Menköön ohi,mitä sitten?
Jos siittä itsetunto nousee että saa ohitettua niin kyllä maailma on äärimmäisen pieni.
Näitä näyttää suomessa riittävän. - ^^^^^^^^^^^^
Kq,, kirjoitti:
Kyllä terveen ihmisen itsetunto sallii sen että ohitetaan.Menköön ohi,mitä sitten?
Jos siittä itsetunto nousee että saa ohitettua niin kyllä maailma on äärimmäisen pieni.
Näitä näyttää suomessa riittävän."Jos siittä itsetunto nousee että saa ohitettua niin kyllä maailma on äärimmäisen pieni."
Tuskin kovinkaan moni itsetunnon kohotukseksi ohittaa, ainakaan minä en ole ennen edes tullut ajatelleeksi, että tuo voisi olla syy ohittaa.
Eiköhän yleensä ohiteta siksi, että ajetaan lujempaa, kuin se edellä ajava. - Ookkonna stupid?
Laki ja liikennesäännöt kertovat mitä nopeutta kuulus ajaa. Siihen ei duunipaikka vaikuta tippaakaan.
- <<<
^^^^^^^^^^^^ kirjoitti:
"Jos siittä itsetunto nousee että saa ohitettua niin kyllä maailma on äärimmäisen pieni."
Tuskin kovinkaan moni itsetunnon kohotukseksi ohittaa, ainakaan minä en ole ennen edes tullut ajatelleeksi, että tuo voisi olla syy ohittaa.
Eiköhän yleensä ohiteta siksi, että ajetaan lujempaa, kuin se edellä ajava.Yleensä varmaan joo, mutta toisenlaisiakin tapauksia kyllä näkee.
Aikaisemmin, kun vielä ajelin sellaisella liki 20 vuotta vanhalla pikkuautolla, näki selvästi että joillakin vaan ottaa itsetunnon päälle ajella sellaisen takana.
Ihan normaalia oli, että rekan perässä ohituspaikkaa odotellessani joku takaa tuleva ohittaa minut, liimautuu rekan takapuskuriin ja jää sitten siihen junnaamaan. Ja sitten kun aukesi niin pitkä suora, että rekankin ohittaminen on mahdollista, piti ohittaa sekä rekka että se hetki sitten minut ohittanut rekan perässä peesaajaa.
Eihän noista suurta haittaa ollut, mutta aina vaan ihmetytti miksi piti ohittaa minut jos ei kuitenkaan ollut aikomustakaan ohittaa sitä rekkaa...
Paras tapaus oli yksi pakukuski. Tämä huomaa ohitusmahdollisuuden siinä vaiheessa kun minä olin jo vasemmalla kaistalla tulossa rinnalle pitkästi toista sataa mittarissa. Kaveri vääntää ilman vilkkua eteen ja minä hyppään jarrulle. Katson paremmaksi jäädä rekan taakse, koska pakukuski ei meinaa saada rekeään kiihtymään ja vastaantulijat jo lähestyy
No, seuraavalla suoralla sitten minäkin pääsin rekasta ohi ja saavutin saman pakun. Tie muuttuu nelikaistaiseksi ja pakukuski jatkaa edelleen nopeudella 95 km/h. Lähden ohittamaan pakua, tyhjää tietä riittää joten mitään kiirettä ei ole. Kun olen rinnalla pakun kuski vilkaiseen sivulleen ja polkaisee kaasua, hetkessä olen taas puolen kilometrin päässä takana. No mikäs tässä...
Moottoritien rampissa, jossa melkein autolla kuin autolla pystyy ajamaan satasta, tämä sama pakukuski junnaa sitten taas edessä. Nopeutta noin 60km/h. Tässä vaiheessa mullakin jo palaa käämit ja kun päästään moottoritielle polkaisen kaasun lattiaan. Kinneri kiihtyy sen verran pakua paremmin että pääsen ohi.
Vähän jäi mietityttämään, mitä ihmettä tuon pakukuskin päässä oikein liikkui... - Oikeassa olet
Ookkonna stupid? kirjoitti:
Laki ja liikennesäännöt kertovat mitä nopeutta kuulus ajaa. Siihen ei duunipaikka vaikuta tippaakaan.
Ja tuolla voi laskea pikavoittojen hinnat, mikäli ne kiinnostavat.
http://poliisi.fi/poliisi/lp/home.nsf/pages/346EC1B6650EA748C2256BB5003FD54C
- terapiaan heti
Eikö duunarin minä kestä jos joku ohittaa?? Tyypillinen pienipalkkainen ja munainen ahdistunut hämäläinen.
- Tavallinen duunari
Tänä aamuna jälleen yksi tunari joka lähti ohitseni hirveällä höngällä kun joutui hetken ajamaan suurinta sallittua (80 km/h) ennen moottoritien alkua. Itse kiihdytin suht ripeästi uuteen nopeuteen mutta pinna ei kaverilla riittänyt jäädä taakseni.
Moottoritien alussa olevasta liittymästä liittyi eteeni pari autoa jotka myös lähtivät ajamaan 100 km/h. Ohittamaan lähtenyt törppö joutui ajamaan meidän kaikkien ohi ja melkein missasi oman liittymänsä. Hiekka vain pöllysi kun joutui kurvailemaan kaistan päätyttyä eteeni tulleista ensimmäisenä olevan auton nokan ohi pyrkiessään omasta liittymästä pois. "Läheltä piti" tilannetta ei olisi tapahtunut jos olisi jäänyt taakse eikä hötkyillyt liikaa. Tyhmästä päästä kärsii....- ajele vaan rauhassa
voit lopettaa raportointisi, ei ketään kiinnosta sinun "ongelmasi".
Kyllä Siperia opettaa jos on tarpeen.
Mieti vain omaa ajamistasi ja niin tehköön jokainen. Poliisin tehtävä on valvoa liikennettä, ei sinun eikä keneenkään siviilin. - bensa on edullista
ajele vaan rauhassa kirjoitti:
voit lopettaa raportointisi, ei ketään kiinnosta sinun "ongelmasi".
Kyllä Siperia opettaa jos on tarpeen.
Mieti vain omaa ajamistasi ja niin tehköön jokainen. Poliisin tehtävä on valvoa liikennettä, ei sinun eikä keneenkään siviilin.>>voit lopettaa raportointisi, ei ketään kiinnosta sinun "ongelmasi".
Jatka ihmeessä. Tylsä palsta jos ei kukaan kirjoita.
Sitäpaitsi Suomi24:n ylläpidon tehtävä on valvoa kirjoittelua, ei kenenkään siviilin. - Go duunari go!
bensa on edullista kirjoitti:
>>voit lopettaa raportointisi, ei ketään kiinnosta sinun "ongelmasi".
Jatka ihmeessä. Tylsä palsta jos ei kukaan kirjoita.
Sitäpaitsi Suomi24:n ylläpidon tehtävä on valvoa kirjoittelua, ei kenenkään siviilin.Minäkin toivon, että duunari jatkaa. Ihan fiksuja tuo kirjoittelee. Sitäpaitsi noiden hermoheikkojen mäntävammaisten rähinavastauksia on hauska lukea :D
- Niinpä niin
Samantyyppisiä kokemuksia itsellänikin. Tosin lyhyt moottoritien pätkä itselläni kyseessä ja "ohittelijat" ovat useimmiten seuraavissa liikennevaloissa odottelemassa.
- Tavallinen duunari
Eilen aamulla näin taas yhden törpön mutta tilanne ei osunut omalle kohdalle vaan edessä ajavalle joka myös ajoi laillista suurinta sallittua. On se näköjään toisille niin vaikeaa ajaa laillista nopeutta.
Kotimatkalla näin sitten yhden taliaivon joka ohitti letkan (jossa itse olin sen keskivaiheella) ja vetäisi erkanemiskaistalle suoraan vasemmalta kaistalta törkeästi ensimmäisenä olleen nokan edestä. Vähän taaempana olisi ollut ruhtinaallisesti tilaa jos vain taliaivolla olisi ollut selkärankaa ajaa laillista nopeutta. Tuollaiset örveltäjät pitäisi jotenkin saada karsittua liikenteestä pois kokonaan. - Faktajuttutämäon
Jotkut tässä maailmassa ovat vaan ”mulkkuj.a” tyyppejä.
Eivät millään suostu noudattamaan yhteiskunnan sääntöjä ja lakeja. Pakko yrittää oman edun tavoittelua, jopa liikenteessä.
Tutkittu juttu minkälaisista on kyse: http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2012022815262150_ul.shtml - Tavallinen duunari
Tänä sateisena aamuna ajelin taas vakkari päällä suurinta sallittua 80 km/h alueella. Yhdellä Hondakuskilla oli näköjään niin hermot kireinä että oli vain pakko päästä ampaisemaan ohi heti kun motari alkoi. Tämä pelle heitti kurat tuulilasille vaikka baanaa oli kilometrikaupalla eikä muita siinä kohtaa kuin me kaksi. Lapsellista touhua.
Hondakuski poistui samasta liittymästä kuin itsekin sillä hetken päästä saavutin hänet kun oli jäänyt tiheämmän liikenteen perään. Itse ajoin joka tilanteessa laillista suurinta sallittua ja silti olimme hetkeä myöhemmin samassa kohtaa yhtä aikaa.
Voi näitä kykenemättömiä reppanoita. - diipadaii
Annoin plussat minäkin
- eargerg
”osoittavat mieltään”
Mistä päättelet tuon? Itse ainakin pyrin pitämään huolen vain oman voimavaununi kuljettamisesta. Jos joku ajaa liian lähellä takanani, niin sitä en usein edes tiedäkään, koska peilit on käännetty niin, että ne eivät näytä takana tulijoita. Jos joku ohittaa, niin miksi se pitää tulkita mielenosoitukseksi? Itse pyrin säästämään ajatuksia omaan ajamiseen enkä tulkitsemaan toisten ajatuksia..- seddeess
Juuri näin. Ihmiset luulevat tietävänsä mitä joku muu autossaan ajattelee ja miksi se tuollalailla ajaa. Sitten tuota ajatusta paisutellaan ja muokataan omassa päässä jokunen yö niin siinäpä sitä tarinaa onkin.
Jos joku ajaa hiljaa ja minulla on kiire niin ohi menen. Jos jollakulla muulla kiire niin sitten vaan reippaasti ajaa ohi. Mikä tuossa on niin vaikeaa?
Tämän tästä törmään noihin liikenteen "opettajiin" joiden mielestä ohi ei saa mennä ja jos menet niit sitten tulee se "tulppailmiö" että tehdään kaikki sen eteen ettei se vaan pääse ohi. Toinen vaihtoehto on se että kiihdytellään ja hiljennellään provosoivasti ajatuksena lähteä ajamaan kilpaa. Tuossa viimeisessä vaihtoehdossa naurattaa lapsellisuus ja se että siinäpä se suurin typerys. Mielestäni tuossa on kysymys suomalaisesta itsetunnosta missä ei kestetä sitä että joku ohittaa.
Kyllä siellä kaikenmaailman törppöjä näkee ja aika moni törppöilee itsekkin edes ymmärtämättä niin tekevänsä.. Mitä itse olen seurannut niin usein sujuvin nopeus on 5-10 km ylinopeutta mittarivirhe. Tuolloin ei tule ohitettavia eikä ohittavia.
Tämä pirkkalan liittymä nokian suunnasta tulessa on sikäli ikävä että jos on kiire ja haluaa hitaammasta ohi niin siinä on tekemistä kun et tiedä minne tuo hidas on menossa. Monasti vaihdan oikealle kaistalle ajoissa ja ajan tätä kaitaa nopeammin niin usein sattuu että tämä hitaampi kiilaa hädissään eteen. Toinen vaihtoehto on juuri tuo vasemmalta ohittaminen millä välttyy tuolta kiiilaamiselta mutta siinä joutuu leikkaamaan yhden kaistan yli pirkkalaan mennessä. Se on vaan sellainen paikka.
Ihmiset ajavat eri nopeutta joten mitä jos antaisimme tilaa ohittajille tai mahdollisesti lisäisimme hivenen vauhtia jos keräämme jonoa taaksemme. seddeess kirjoitti:
Juuri näin. Ihmiset luulevat tietävänsä mitä joku muu autossaan ajattelee ja miksi se tuollalailla ajaa. Sitten tuota ajatusta paisutellaan ja muokataan omassa päässä jokunen yö niin siinäpä sitä tarinaa onkin.
Jos joku ajaa hiljaa ja minulla on kiire niin ohi menen. Jos jollakulla muulla kiire niin sitten vaan reippaasti ajaa ohi. Mikä tuossa on niin vaikeaa?
Tämän tästä törmään noihin liikenteen "opettajiin" joiden mielestä ohi ei saa mennä ja jos menet niit sitten tulee se "tulppailmiö" että tehdään kaikki sen eteen ettei se vaan pääse ohi. Toinen vaihtoehto on se että kiihdytellään ja hiljennellään provosoivasti ajatuksena lähteä ajamaan kilpaa. Tuossa viimeisessä vaihtoehdossa naurattaa lapsellisuus ja se että siinäpä se suurin typerys. Mielestäni tuossa on kysymys suomalaisesta itsetunnosta missä ei kestetä sitä että joku ohittaa.
Kyllä siellä kaikenmaailman törppöjä näkee ja aika moni törppöilee itsekkin edes ymmärtämättä niin tekevänsä.. Mitä itse olen seurannut niin usein sujuvin nopeus on 5-10 km ylinopeutta mittarivirhe. Tuolloin ei tule ohitettavia eikä ohittavia.
Tämä pirkkalan liittymä nokian suunnasta tulessa on sikäli ikävä että jos on kiire ja haluaa hitaammasta ohi niin siinä on tekemistä kun et tiedä minne tuo hidas on menossa. Monasti vaihdan oikealle kaistalle ajoissa ja ajan tätä kaitaa nopeammin niin usein sattuu että tämä hitaampi kiilaa hädissään eteen. Toinen vaihtoehto on juuri tuo vasemmalta ohittaminen millä välttyy tuolta kiiilaamiselta mutta siinä joutuu leikkaamaan yhden kaistan yli pirkkalaan mennessä. Se on vaan sellainen paikka.
Ihmiset ajavat eri nopeutta joten mitä jos antaisimme tilaa ohittajille tai mahdollisesti lisäisimme hivenen vauhtia jos keräämme jonoa taaksemme.> Toinen vaihtoehto on se että kiihdytellään ja
> hiljennellään provosoivasti ajatuksena lähteä
> ajamaan kilpaa.
Hmm?
> Ihmiset luulevat tietävänsä mitä joku muu
> autossaan ajattelee ja miksi se tuollalailla ajaa.
:)
Ei sen puoleen. En keksi minäkään mitään *hyvää* syytä kiihdytellä ja hiljennellä tarpeettomasti. Voi hyvinkin johtua tuollaisesta, esittämästäsi toiveesta.
Outoa varmaan on, etten itse koe ohittamista tai ohitetuksi tulemista ongelmaksi liikenteessä. Ongelmat liittyvät aivan muihin asioihin, silloin kun niitä on (arvaamaton käytös varmaan ykkösenä).- Nähty liikaakin
"Mistä päättelet tuon? "
Kyllähän sen näkee naamasta ja ajotyylistä mitä mieltä toinen kuski on. - faktajuttuon
seddeess kirjoitti:
Ihmiset ajavat eri nopeutta joten mitä jos antaisimme tilaa ohittajille tai mahdollisesti lisäisimme hivenen vauhtia jos keräämme jonoa taaksemme.Ongelmia olisi pajon vähemmän jos kaikki ajaisivat samaa suurinta sallittua nopeutta mutta näin ei tule ikinä tapahtumaan. Alemman nopeudet sallisin mutta sääntöjä ja rajoituksia ei pidä mennä rikkomaan. Jotkut itsekkään näin tekevät ja voivottelevat sitten sitä että muut estävät heidän "sujuvan" ajonsa. Ylinopeutta ajavat synnyttävät jonot vain toisesta suunnasta.
"Kukaan ei ole sääntöjen yläpuolella." - ^^^^^^^^^^
"Jos joku ajaa liian lähellä takanani, niin sitä en usein edes tiedäkään, koska peilit on käännetty niin, että ne eivät näytä takana tulijoita"
Ethän kai tuota sentään aivan tosissasi kirjoittanut?
Ei kai kukaan voi olla niin edesvastuuton, ettei seuraa, mitä takana tapahtuu.
Tosin tuo selittäisi aika monta tapausta, jossa useampikaistaisella tiellä, auto vaihtaa kaistaa suoraan toisen eteen tai sitten kylkeen.
- reeddee
Jos teidät joku ohittaa niin lähtekää perään ja ajakaa aivan takapuskurissa kiinni, se vasta opettaa.
Näihin "opettajin" törmää tämän tästä, kumipäitä joiden mielestä liikenne on lapsellisten taistelutanner. - Tavallinen duunari
Tänä aamuna valkoisen fordin kuskilla oli pinna kireellä. Ei kestänyt ajaa laillista nopeutta. Piti ilmaista mieltään rääkkäämällä oman autonsa moottoria. Heh mikä luuseri.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481230
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55561
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462