Pitäisikö kertoa tuloista...

Man_on_the_net

Eli profiili on ollut netissä jo useamman kuukauden mutta olen jättänyt tulot ilmoittamatta. Ajatuksena on ollut se, että jos ilmoitan ne, niin vaikuttaisin jotenkin omahyväiseltä tmv. Siis ne olisivat 50000 vai mikä se raja onkaan. Kuitenkin on jäänyt vaikutelma että kun tulot tulevat jossain vaiheessa puheeksi ammatin kautta, niin naisten mielikuva minusta muuttuu. Ja tietyllä tavalla tulee myös tunne että nykyinen profiili herättää "vääränlaisten" ihmisten huomion ja ne joita haen eivät viestittele tai vastaa. En siis hae pintaliitäjiä/seikkailijoita, vaan fiksuja sivistyneitä ihmisiä.

Eli mikä on 18-35v naisten mielipide asian suhteen ja minkälaisia mielikuvia herättää mies joka ilmoittaa suuret tulonsa? Ja mieluusti hyvillä perusteluilla.

27

517

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lqiwjtb0q9b

Mielestäni ei pidä: juuri noista syistä mitä sanoit.

• voi ilmoittaa

No mitä tuosta. Voi ilmoittaa. Huomaa ainakin, ettei ole tyhjätasku ja hyväksikäyttäjä, kuten ex-avomieheni. Minulla on osa-aikaa tekemällä hiukan alle 50 000 tulot. En ilmoita, koska miehissä on niin paljon hyväkskäyttäjää ja minä törmään aina heihin. Nyt olen löytänyt miesystävän, joka ei ole hyväksikäyttäjä ja täytyy sanoa, että löysin hänet "diskaamalla" deiteistä kaikki asunnottomat tai kaverien luona nurkissa asuvat miehet ja ne joilla ei ole vakituista työpaikkaa siten, että pärjää koht hyvin elämässä. Niin vihdoin löysin hyvän nörttimiehen, joka ei vaan juokse hameenhelmojen ja rahan perässä.
      Eli miehen kannattaa ilmoittaa, että nainen tietää, ettei ole hyväksikäyttäjä. Mutta silloin sinun pitää varmaan myös varautua siihen, että vähän valkkaat niitä naispuoleisia hyväksikäyttäjiä pois listoilta.

• hyvätuloinen N

Tulot kannattaa ilmoittaa. Kyllä sinä pystyt erottamaan, kuka on onnenonkija ja kuka ei.

Omat tuloni naisena ovat liki 70 000 euroa. Valitettavasti alle 50 000 euroa ansaitsevat miehet ovat väärä valinta minulle monestakin syystä.

Miehen tuloilla on minulle merkitystä, sillä olen todennut itseäni vähemmän ansaitsevien miesten kärsivän alemmuudesta, mikä heijastuu käyttäytymiseen hyvinkin negatiivisesti.

Tulevaisuutta on helpompi rakentaa yhdessä, kun ollaan edes kuta kuinkin samassa tulotasossa. Samoin yhdessä harrastaminen on helpompaa, kun ei tarvitse laskea pennejä, onko miehellä varaa.

Viimeinen on ehkä se tärkein. Parisuhteessa suurimmat riidat ja ongelmat tulevat rahasta - tai pikemminkin sen riittämättömyydestä. Kun molemmat ovat hyvätuloisia on yksi riidanaihe vähemmän. Olettaen tietysti, ettei kumpikaan osapuoli ole kamalan kitsas.

• uturtyurtur

"Tulevaisuutta on helpompi rakentaa yhdessä, kun ollaan edes kuta kuinkin samassa tulotasossa. Samoin yhdessä harrastaminen on helpompaa, kun ei tarvitse laskea pennejä, onko miehellä varaa."

Onnea seuranhakuun.

• hyvätuloinen N
        uturtyurtur kirjoitti:

"Tulevaisuutta on helpompi rakentaa yhdessä, kun ollaan edes kuta kuinkin samassa tulotasossa. Samoin yhdessä harrastaminen on helpompaa, kun ei tarvitse laskea pennejä, onko miehellä varaa."

Onnea seuranhakuun.

Kiitos sarkasmista, mutta meni ohi kohteesta. En ole hakemassa seuraa. Surffailen vain aikani kuluksi vähän kaikilla suhteet-palstoilla.

Hyvin tällä kriteerillä on parisuhteissa pärjännyt. Paljon paremmin kuin seurustellessa pienituloisen miehen kanssa. Tietysti se sinunlaistasi pienituloista (?) harmittaa. Jos niin on, hanki paremmat tulot tai pienituloinen nainen, niin olette samalla tasolla.

Joillain on sitten todella vaikea ymmärtää, että ennen kuin syöksyy mihinkään parisuhteeseen, kannattaa miettiä rationaalisesti suhteen epäonnistumisen ja epätyydyttävyyden riskit. Ennustettavissa olevat rahaongelmat ovat aivan samassa sarjassa ennustettavissa olevien alkoholiongelmien kanssa. Tai pelimiehen ottaessaan pitäisi älytä, että vieraisiin se menisi kuitenkin. Miksi siis hakata päätään seinään?

• uppoköyhä

olet toki oikeutettu valitsemaan oikeanlaisen miehen itsellesi, mutta yksi kohta ei ainakaan minun kohdalla toimi millään tavoin.
        " Itseäsi vähemmän ansaitsevat kokevat alemmuuden tunnetta mikä heijastuu hyvinkin negatiivisesti."

Mitähän sekin mahtaa tarkoittaa?
        Omasta puolestani voin sanoa ettei tulotaso naisella tee minuun minkäänlaista vaikutusta Oli ne tulot sitten mitä hyvänsä.
        Olen alempituloinen mutta en koe tarvitsevani kenenkääm rahoja ollakseni jotenkin onnellisempi ihminen.
        Tienaan ihan riittävästi saadakseni ihan kohtuullisen elämän.

Naisille tulotaso merkitsee paljon enemmän kuin olen koskaan osannut edes kuvitella. Varmaan se on ihan ymmärettävääkin, mutta itselleni rahalla on ollut hyvin vähän painoarvoa. Se ei tarkoita ettenkö tiedä rahan merkitystä.
        Tiedän omakohtaisesti oikein hyvinkin mitä merkitsee hyväksikäyttö ja jos minua esim. luultaisiin hyväksikäyttäjäksi se olisi ehkä suurin loukkaus mitä minulle voisi tehdä.

Olet oikeassa että raha on suurin riidan aihe. Minäkin luovuin rahoistani naisen hyväksi. Hän on nyt oikein onnellinen niiden rahojen kanssa.
        Siihen ei minua tarvittu, mikä on ihan hyvä juttu koska minä en niistä rahoista paljon hurskaammaksi tullut.

No olen huomannut että hän ei ole ainoa nainen joka rahoista onnea hakee, se on enemmänkin sääntö.
        Siitä onkin hyvä päätellä että parempi olla yksin rahojen kanssa tai ei ainakaan koskaan mainita niistä.

• Nnainen
        uturtyurtur kirjoitti:

Onnea seuranhakuun.

No kyllä se vain niin on että jos toisella on varaa matkustella ja harrastaa niin on ikävää jättää toinen aina kotiin. Eikä ole mukavaa aina olla yksin maksumiehenä tai -naisena. Eikä se ole kivaa sillekään joka jää rannelle ruikuttamaan. Molemmista on kokemusta opiskeluajoilta kun seurustelin hyvätuloisen miehen kanssa sekä nyt kun tuloja on enemmän kun olen seurustellut vähätuloisemman kanssa. Eihän siitä mitään tule kun talous ei ole yhteinen.

Olen nainen, tuloni ovat noin 100K vuodessa. En kuitenkaan ilmoittanut tulojani treffi-ilmoituksessa, silloin kun minulla sellainen oli, koska en halunnut että kukaan ottaa minuun yhteyttä sen vuoksi. Itse otin yhteyttä tai aloin vaihtamaan ajatuksia niiden kanssa joilla tulokohta on tyhjä tai 50K .

Yleensä tulotaso selviää kun juttelee ihmisen kanssa; mitä hän tekee työkseen? Koulutus? Työhistoria? Harrastukset? Asumismuoto? Näistä voi jo päätellä paljon eikä niitä tuloja tarvitse eurolleen tietää. Olen tavannut mukavan miehen noin 2 vuotta sitten mutta en vieläkään tiedä hänen tulojaan eikä hän tiedä minun eikä myöskään ole ollut tarve kysellä. Molemmat kyllä voimme varmasti päätellä jotain siitä mitä toinen tienaa.

• M50+

Hyvästä rakastajattaresta on aina iloa :-)

Useimmissa tapauksissa tulot ovat pääteltävissä profiilin muista tiedoista. Ilmoittaminen tai ilmoittamatta jättäminen vaikuttaa eniten hakuihin, joilla profiileja valitaan tutkittavaksi.

Keitähän ne terveydenhoidon maisterit, joiden tulot eivät ole yli 51 000? Lääkäreitä osapäivätöissä vai sairaanhoitajia.

Tunnen pari nuorta naislääkäriä, joiden tulot voisivat olla yllätys sulhasehdokkaille jos he treffeissä olisivat. Kuvittele: nainen, 25 v, 175 cm , hoikka, urheilua harrastava, hyvätuloisesta perheestä jne. Edellä mainittu alemmuudentunne on todellisuutta.

Todellinen rakkaus tulee näkyviin vastoinkäymisissä ja hyvätuloisuuden kääntöpuolena on tulojen heilahtelu eri vuosina. Yrittäjillä se on erityisen vahva. Pääomatulojen epäsäännöllisyys on suhdanteista ja tuurista johtuva pysyvä ilmiö.

Tulojen ja varallisuuden voimakas esiintuonti on pelimiehen hyvä tunnusmerkki. Oikeasti hyvätuloiset eivät puhu rahasta. Suosikkikirjani asiasta on "millionaire next door".

• hyvätuloinen N

Tuloja ei pysty antamaan hakukriteereinä (tai ei ainakaan vielä vuosi sitten pystynyt).

Jos rastittaa kohdan "yli 50 000", ei se mielestäni ole voimasta varallisuuden esilletuontia. Se nyt vain on yksi tieto lisää. Tuo tulotasohan ei ole akateemiselle kovinkaan kummoinen. Aika perustasoa, joten mitään varakkaan leimaa sillä ei saa. En nimimerkistä huolimatta itsekään koe itseäni mitenkään varakkaaksi tai erityisen hyvätuloiseksi. Näin, vaikka tiedostankin ansioni olevan enemmän kuin keskivertopalkansaajalla.

Profiilitekstissä varallisuuden korostaminen on todella mautonta. SE on pelimiehen merkki. Ei mitätön rasti ruutuun. Tuolla rastilla saa indikoitua sen, että kaikki rahat eivät mene pelkkään elämiseen, vaan pystyy lähtemään reissuunkin halutessaan.

Oma mieheni elää käytännössä pääomatuloilla. Jos ne heilahtelisivat nollaan, niin ei se mitään enää haittaa. Totta kai pitäisin hänestä taloudellisesti huolta, jos rahavarat katoaisivat suhdanteisiin. Joskin mitä todennäköisimmin hän ei sitä minun antaisi tehdä.

• ap

"Keitähän ne terveydenhoidon maisterit, joiden tulot eivät ole yli 51 000? Lääkäreitä osapäivätöissä vai sairaanhoitajia. "

Niin, tuli vain mieleen mielikuvista. Kuinka monta siwan kassaa löytyy nettitreffeiltä, joilla on rehellisesti vastattuna koulutuksena maisterin tutkinto ja ammattina myynti/palvelu-ala?

• ap

Tähän mennessä tyytyväinen vastauksiin. Mutta jos asiaa vielä jäsentelisi kun tuo aloitus oli vähän ajatuksen virtaa.

Tosiaan ei hyväksikäyttäjät, onnen onkijat yms pelota, koska itsestänihän se on kiinni annanko käyttää itseäni hyväksi. Ja toisaalta kasvatus siinä määrin perinteinen että koen miehen olevan vastuussa talouden taloudellisesta hyvinvoinnista. Ja aika useasti nämä tapaukset myös ovat mielenkiintoisia ihmisiä kunhan pitää sopivan turva-etäisyyden.

Mutta tosiaan, vaikka en moni-miljonääri olekaan, niin olen myös saanut kasvatuksen, jossa rahasta puhuminen oli tyylitöntä eikä raha myöskään ollut muuta kuin välttämätön paha tavoitteiden saavuttamiseen. Ja sitähän sai työtä tekemällä. Ja tottakai laajoista sosiaalisista piireistä löytyi/löytyy niitä joilla sitä on paljon enemmän että myös paljon vähemmän. Joten kaikenlaisen varallisuudesta puhumisen koen epämiellyttäväksi. Mutta varallisuuden piilottelua en myöskään ymmärrä, mitä hyötyä rahasta on ellei sen tuomista asioista voi nauttia. Ehkä ulkoinen olemus on vaatimaton tuloihin nähden, mutta varmasti huomaa ettei normaali-duunarista ole kyse.

Kuitenkin tuntuu, että niistä vihjaaminen toisi jotain "uskottavuutta", koska monien ilmoitusten takana on ihmisiä isojen ongelmien kanssa ja yleistä epäluuloisuutta naisten joukossa esiintyy. Tähän mennessä olen pyrkinyt kiertelemään aihetta mahdollisimman pitkään, mutta se tuntuu vain pahentaneen ongelmia. Osa naisista on kokenut alemmuuden tunnetta ja lupaavia juttuja on lähtenyt jollain tavalla väärille raiteille. Hienovarainen vihjaaminen ammatin kautta ei oikein toimi, kun ammatistani ei suuria tuloja pysty arvaamaan eikä koulutustasokaan päätä huimaa eikä korreloi yhtään työni vaativuuden tason kanssa.

Ja tosiaan myös tuntuu että ne "väärät" ihmiset ottavat yhteyttä. En usko että peruskoulun suorittanut yh pystyy ymmärtämään vaativassa ammatissa toimivan ihmisen mielenliikkeitä. Tai yleensäkin ihmisen jolta löytyy halua menestyä ja ottaa haasteita vastaan. Ja hyvin vähissä tuntuvat olevan puheen aiheet, kun ne työn ulkopuolisetkaan aktiviteetit eivät oikein kohtaa.

No, tästäkin tuli ajatuksen virtaa enkä oikein täysin pysty saamaan ulos niitä ajatuksia, jotka fiilisten tasolla ovat. Ehkä hieman liian suurta stressiä tuosta otan, koska eiväthän yli 50000€ tulot tosiaankaan ole kuin hieman keskivertoa paremmat. Ehkä hieman vaikuttaa ikäni, koska vielä muutama vuosi sitten olin harvinaisuus ikäluokassani, etenkin kun en pääkaupunkiseudulla asu.

Mutta, lisää perusteltuja mielipiteitä eikä haittaisi yhtään vaikka kertoisitte minkä ikäinen nainen vastaaja on, koulutustaso, tulotaso jne.

• eikuulumuille

Minä en laita tulojani, enkä näe siinä mitään järkeä niitä ilmoittaa. Parenpi olla
      kiinnostunut minusta ihmisenä, eikä rahan, tai minkään mammonan takia.

Jos se tulotaso on tärkeää, niin voi loikata eteenpäin hyvällä omallatunnolla.

• ap

Mutta ideahan ei olekaan saada kiinnostumaan tulotason vuoksi vaan antaa realistinen kuva. Moni on kiinnostunut ihmisenä mutta kun se huomattavasti korkeampi tulotaso on paljastunut, niin monille se on ollut järkytys ja niitä alemmuuden tunteita on monilla tuntunut olevan.

• Nainen40+

Aloittaja:

Mitä ihmettä??? Itse en ole koskaan, kertaakaan, nettitreffeillä, enkä kyllä millään muillakaan treffeillä, keskustellut kummankaan osapuolen tuloista, en toisen enkä omistani. Enkä aio. En laittaisi tulojani itse ilmoitukseen, enkä odota sitä muiltakaan, enkä keskustelisi aiheesta treffeillä muutoinkaan.

Ihan tarpeeton kohta koko "tulot" ylipäätään. Kaikkea sitä kuuleekin. Mihin tämä maailma on menossa................................

• ap

Enpä ole itsekään koskaan keskustellut, mutta yleensä ne jotenkin tulevat selville. Esim tulen treffeille autolla, joka ei ole kymmenen vuotta vanha toyota. "Sinulla on tosi hieno auto". Vaihdellaan kuulumisia ja kun kysytään mitä olen viime aikoina tehnyt, niin kerron olleeni asioilla. "Millä asioilla?". Kerron remonttia suunnitelleeni. "Ai, olet ihan ostanut asunnon. Mistä?". "Eikö siellä ole tosi kallista. Paljonko yksiö maksaa?" "No mutta kaksiot ovat siellä ihan hirveän kalliita". jne

Tämä nyt esimerkkinä, jollain tavalla, ennemmin tai myöhemmin, tulot selviävät. Ja kun se tulee täytenä yllätyksenä, niin reaktiot ovat monenlaisia. Siksipä mietinkin että olisiko parempi jos se ei täysi yllätys olisi? Ja mieluusti myös kuulisin mitä sinulle tulee mieleen jos mies on tulonsa ilmoittanut.

• =ongelma?
        ap kirjoitti:

Enpä ole itsekään koskaan keskustellut, mutta yleensä ne jotenkin tulevat selville. Esim tulen treffeille autolla, joka ei ole kymmenen vuotta vanha toyota. "Sinulla on tosi hieno auto". Vaihdellaan kuulumisia ja kun kysytään mitä olen viime aikoina tehnyt, niin kerron olleeni asioilla. "Millä asioilla?". Kerron remonttia suunnitelleeni. "Ai, olet ihan ostanut asunnon. Mistä?". "Eikö siellä ole tosi kallista. Paljonko yksiö maksaa?" "No mutta kaksiot ovat siellä ihan hirveän kalliita". jne

Tämä nyt esimerkkinä, jollain tavalla, ennemmin tai myöhemmin, tulot selviävät. Ja kun se tulee täytenä yllätyksenä, niin reaktiot ovat monenlaisia. Siksipä mietinkin että olisiko parempi jos se ei täysi yllätys olisi? Ja mieluusti myös kuulisin mitä sinulle tulee mieleen jos mies on tulonsa ilmoittanut.

Älä nyt turhaan tuosta ongelmaa tee.

Jos mies ilmoittaa tulonsa, oma reaktio on lähinnä noteeraava. Tietääpähän, ettei mies elä kädestä suuhun, kuten en itsekään.

Jos asia on jollekin naiselle suuri ihmetys, niin eikö sekin jo kerro hänestä jotain? Ainakin sosiaalisen piirin.

• Hohhoijaa. Kyllä tässä keskustelussa on taas ihan muut motiivit kuin vilpitön pohdiskelu tulojen ilmoittamisesta.

• ap

Kuten?

• mies kommentoi

Naiset osaavat onkia ne itse esille.

Verotiedot ovat julkisia.

Viimeksi oli pakko selitellä miksi minulla ei ole enempää verotettavis tuloja.
      Veronmaksu ei nyt vaan kuulu elämäni tarkoituksiin ja aikanaan tienasin ihän riittävästi.

• ap

Tämä on nyt vähän lähtenyt sivuraiteille koko keskustelu. Edelleenkään ei ole tärkeätä tulotasot eikä se onko varallisuus teille tärkeää tmv. Haluaisin vain tietää minkälaisen reaktion siinä ilmoituksessa oleva tulotaso herättää ja "mihin laatikkoon sinut lokeroi". Ja näiden mielipiteiden pohjalta sitten pystyisin tekemään harkitun päätöksen että millä taktiikalla nettitreffeillä liikun. Tähän mennessä näitä mielipiteitä on kiitettävästi tullut ja siitä kiitos. Kuitenkin aika pieni on otos tällä hetkellä joten lisää mielipiteitä, kiitos. :)

• maisteri nainen

En itsekään puhu mielelläni rahasta ja olen nainen. Viimeksi minulta kysyttiin palkkaani muutama päivä sitten ja vastasin ettei sillä ole merkitystä ts. en halunnut asiaa kertoa, koska tiedän tienaavani paremmin kuin kysyjä...ja en halua maksaa miehen kuluja (eikä hänkään maksa minun kuluja).

Ylipäänsä sopivan puolison löytäminen on vaikeaa, mutta minulle riittää se, että kumppani tulee toimeen omillaan ja saa minut nauramaan;). Ehkä sen oman tulotasonsa voisi kiertää ilmaisemalla koulutustason, harrasteet tms. joka viittaisi paremmin toimeentulevaan.

"millä taktiikalla nettitreffeillä liikun"...käytä niitä pelikuvioita, joita osaat;).

Vastakysymys itsellesi: Mitä odotat naiselta?

• N-02

No, ihan ensin on todettava, että jos ilmoitat tuloiksesi tuon 51 000 e, niin ei se ainakaan minulle anna mitään kroisospennonen vaikutelmaa. Saattaahan olla, että olet juuri ja juuri ylittänyt maagisen 50 000 e tulorajan, mikä tekee kuukaudessa vain reippaan 4000e, mikä ei minusta ole miehen palkaksi paljon. Voihan olla, että tienaat oikeasti 150 000e vuodessa, mutta eihän sitä tarvitse mainita tyrkkytekstissä! :)

Jos olet kokenut tulojen ilmoittamatta jättämisen ongelmalliseksi, niin laita tulotasosi näkyviin. Näin tapaamasi treffiseuralaiset tietävät, ettet ole ihan tyhjätasku ja saatat välttyä jopa niiltä ihmettelykysymyksiltä ensitreffeillä!

• Joku vaan

Oho. Minä pääsen ylitöitä ym. tekemällä runsaan 4000 e kk-ansioihin, vaikka olen tärkeän ja harvinaisen alan huippuasiantuntija. Teen kai sitten kutsumustyötä.

Toisella kattauksella kun naista netistä etsin, ei kukaan kysynyt tulojani. Toki ammattinikin kertoi, etten ihan persaukinen ole, mutta ennen kaikkea naiset halusivat turvallisen ja mukavan miehen. Eivät tosin omakotitalo, mökki, maatila yms. asiaa haitanneet, mutta ei niistä monenkaan kanssa tainnut puhe olla.

Minäkin etsin mukavaa naista. Ei minun hänen tulonsa kiinostanut, vaikka sattumalta vaimoni tienaa vähän enemmän kuin minä.

Omakotitalossa asuminen on halpaa. Palkkani riittää minulle aivan hyvin. Ylitöitäkään en enää viitsisi tehdä, mutta käytännössä minun täytyy tehdä, jotta hommat pyörivät.
        Lapsiakaan ei tarvitse perintöasioissa ajatella. He perivät liikaakin.

• Pipsuja tuloilla...

Olet jo itse vastannut aloitukseesi.Kun pipari ei anoastaan kiinnosta niin ei kande laittaa tuloja. Sanat Tulot ja Rakkaus ovat sanapari, jotka huonosti sopivat yhtten...

• Tottakai jos tulot on sen verran keskiverrosta poikkeavat, niin kannattaa se mainita.

Ihmiset tuppaavat pariutumaan saman sosiaaliekonomisen ryhmän sisällä. Voi kyllä olla hankalaa löytää netistä hyvätuloista naista.

Ja kyllä tuota hakuakin voi käyttää kun kikkailee ihannekumppini haun kanssa. Eri asia kuinka moni on sitten tuota tulokohtaa ruksinut ja kuinka tarkkaan.

• joku vain

Tästä heräsi mielenkiintoinen kysymys. Jos sosiaalinen ja ekonominen "luokka" poikkeavat selkeästi toisistaan, niin mistä "luokasta" se parisuhde löytyisi?

• sdhfash

Olen mies nainen ja 100K tulot juu
      en kuitenkaan ilmoita, näyttää rumalta se >51k

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      91
      2184
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      147
      1811
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      173
      1333
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      805
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      754
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      741
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      730
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      212
      623
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      597
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      571
    Aihe