Onko vastapettäminen oikein, vai väärin? jos kumppanisi on pettänyt sinua, mutta selviätte siitä, nii onko sinulla oikeus mennä pettämään kumppaniasi samalla mitalla?
Vasta pettäminen
13
335
Vastaukset
- oh dear
Hyvä suhde teillä.
- asdafsasdfs
Mielestäni vastapettäminen on typerää ja lapsellista. Siinähän alentuu sitten samalle tasolle toisen kanssa, joka on pettänyt. Fiksu ihminen lähtee suhteesta tai yrittää korjata sen. Silmä silmästä-ajattelutavalla ihmiskunta kuolisi sukupuuttoon. Minua on petetty kyllä, eikä tullut mieleenikään juosta heti jonkun toisen syliin. Ei, minä rauhallisesti ilmoitin että suhde oli siinä ja parantelin haavani.
Eihän siitä pettämisestä silloin ole selvitty.
Asiasta on selvitty vain silloin, jos se on jätetty taakse eikä ole tarvetta kostaa tai vedota siihen seuraavan riidan tullen.- vastapettäminen ok
simasuuneiti kirjoitti: "Eihän siitä pettämisestä silloin ole selvitty.
Asiasta on selvitty vain silloin, jos se on jätetty taakse eikä ole tarvetta kostaa tai vedota siihen seuraavan riidan tullen. "
Kyllä, asiasta pitää selvitä ja jättää se taakseen olipa ratkaisu sitten suhteen jatkaminen tai ero. Siinä asian selvittämisprosessissa sen sijaan voi ainut tie olla "vastapettäminen".
Se ei ole oikea tie, että petetty vain nielee asian. Jos pettäjä ei muuten ymmärrä mitä on aiheuttanut, niin vastapettäminen saattaa auttaa ymärtämään. Mikäli sekään ei tehoa, niin eiköhän ero ole paikallaan jo yksin siitä syystä. - jep jep jep
"Asiasta on selvitty vain silloin, jos se on jätetty taakse eikä ole tarvetta kostaa tai vedota siihen seuraavan riidan tullen. "
NO miksi tuo tilanne ei voisi koittaa vastapettämisen jälkeen?
Silloin kumpikin voisivat hymyissä suin todeta että se on ollutta mikä mennyttä, ei ole tarvetta kostaa eikä enää tarvitse asiaan vedota! ja HÄPI END!
- puntit tasan
Vastapettäminen on juuri se, minkä minä tein. Vasta sitten vaimo ymmärsi mitä hän oli tehnyt ja siitä alkoi parisuhteen korjaantuminen. Puntit tasan, niin on paljon helpompi astella eteenpäin.
- puntit tasan myös
Parisuhteen purkainen toisen pettäessä on helppo ratkaisu. Neljän pienen lapsen kodin, perheen hajoittaminen on kokonaan toinen juttu!
Vastapettäminen on ihan oikeasti ainoa oikea toimi!
Ensinnäkin se herättää tämän empatiakyvyttömän ensikispettäjän näkemään mistä siinä on kysymys ja saatta saada hänet katumapäälle ja yrittämään korjata mitä korjattavissa on. Toiseksi, siitä voi syntyä iha sopiva "kauhun tasapaino", joka rauhoittaa vähän kumpaakin.
Ohjeeni on, että pettäjää petetään! Aina.- 5 + 5
Jos minulle paljastuisi, että vaimoni olisi pettänyt minua, olisin helpottunut ja iloinen, että edes joku tässä perheessä saa seksiä.
- pettäjän pettäjä
"Ohjeeni on, että pettäjää petetään!"
Tässä olen täsmälleen samaa mieltä. Kokemuksesta tiedän, että vasta sitten pettäjä tajuaa mitä on tehnyt.- realistikaveri
Juuri näin. Sama pätee moneen muuhunkin asiaan, jossa törttöillään aiheuttaen toiselle tuskaa. Kun sorkitaan samaan kipupisteeseen, niin tyhmempikin tajuaa mitä on tullut tehtyä toiselle.
Toinen juttu on, että ei kannata vastapettää kenen tahansa kanssa, ettei tule vielä pahempi mieli.
- kjhgfasdd
"Mielestäni vastapettäminen on typerää ja lapsellista. Siinähän alentuu sitten samalle tasolle toisen kanssa, joka on pettänyt."
Itse en lähtisi vastapettämään. Jos pettänyt osapuoli ei "ymmärrä" aiheuttamaansa pahaa, niin silloin suhde osaltani loppuisi siihen.
Samoin asioiden hautominen ja edellisten virheiden esiinkaivaminen riitojen sattuessa on mielestäni typerää käytöstä. - Trioni
Parisuhteen perusta on uskollisuus ja keskinäinen luottamus.
Osapuoli, joka on pettänyt, on murtanut myös parisuhteen perustat. Oman käsitykseni mukaan ei toisella(petetyllä) ole enää mitään velvoitetta omalta osalltaan pysytellä uskollisena.
Luottamus on rikottu, eikä sen uudelleen rakentaminen ole helppoa, jos yleensä on mahdollistakaan.
Kostona pettäminen on luku sinänsä, enkä oikein pitäisi sitä tarkoituksen mukaisena.
Ehkä sillä saa jotain kuitattua ja hieman balsamia sielunsa haavoihin, tai sitten ei.
Uudelleen asennoituminen perisuhteen jatkamisessa on paikallaan ja silloin on hyväksyttävä itselleen se tosiseikka, että "tilaisuus tekee varkaan."
Eli kumppani saatttaa uusia tekonsa tilaisuuden tullen, joten miksi itse pitäisi kiinni rikotuista lupauksen rippeistä. Elämää on vielä petetyksi tulemisen jälkeenkin ja se voi olla jopa antoisaakin. - rehellisestisanoen
Pettäminen on perseestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2352028- 841228
- 891044
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1141041J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847- 123840
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa98794- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124706- 23701