Millaisissa pedeissä alkuasukkaat nukkuvat?

heimoja.a2s

Hei

Osaisitteko valaista minua:

Millaisissa pedeissä/sängyissä alkuasukkaat nukkuvat? Entä onko jotain peittoja tai tyynyjä? Oli sitten Afrikassa tai Amerikassa, tai missä lie. Olisi mielenkiintoista tietää. Varmasti erilaisia tapoja eri heimoilla. En löytänyt Googlella juurikaan täsmätietoa.

7

357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5+5
    • masaimies bundolo

      Korvan taittavat tyynyksi päänsä alle ja kielensä vetävät peitoksi.

    • indian squaw

      Eräät Amerikan inkkarit nukkuvat tuollaisissa:
      http://www.juliettesinteriors.co.uk/images/detailed/6/P68b.jpg

    • petitarkastaja z

      Entä suomalaiset? Veikkaan, että monenkirjavissa. N. 0,5 milj. selän oireista kärsivää kansalaista nukkuu huonoilla patjoilla.

    • Master of reality

      Kukin varmaan nukkuu sellaisessa pedissä joka on itselleen paras ympäristön huomioon ottaen.

      Itse olen nukkunut viimeiset 10 vuotta ja rapiat aasiasta tuomallani futonilla.
      En käytä peittoa koska makuuhuoneni on sopivan oloinen ympäri vuoden. Ei liian kylmä eikä liian kuuma. Lattian rajassa on hyvä nukkua koska sisällä ei ole yöllä hiipiviä öttiäisiä. Makuuhuoneen siivous on helppoa kun rullaa sängyn ja kantaa pois, makkarissa ei muuta olekkaan.

      Reissatessani aasiassa muutaman vuoden nuorempana tuli nukuttua kaikenlaisissa paikoissa. Erässä majapaikassa sänkynä oli puinen lattia ja tyynynä oma rinkka. Toimi sekin. Olen myös nukkunut korkealla puiden lavuksissa umpinaisessa riippusängyssä. Sekin kokemus sinänsä.

      Henkilökohtaisesti en pysty nukkumaan pehmeällä patjalla, selkä on aamulla todella kipeä. Itselle riittää patjaksi jokin retkipatjan oloinen läpyskä.

      Mökillä on jokus tullut päivällä nukahdettua riippusänkyyn.... Kerran myös nukahdin isoon säkkituoliin.

      Mutta mitä tulee alkuasukkaisiin, mitä sillä mahdetaan tarkoittaa? Muinaisia ihmisiä vai maanosan aluperäisväestöä?
      Lapissa nukuttin kerran semmoisessa lappalaisessa tiipiissä porontaljojen päällä ja alla, lämmittimen virkaa tuotti keskellä oleva valkea. Ulkona oli perkkeleen kylmä mutta oli mukava yö, aamulla heräs hikisenä ja nenä jäässä :D Eli sillätavalla varmaan suomen "alkuasukkaat" ovat nukkuneet. Myös laavuja olen käyttänyt joissa nukuttuun retkipatjoilla joiden alla havuja. Korjaa retkipatjan vaikka poron tai hirven taljalla ja on alkuasukkaan peti valmis.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      33
      7531
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4476
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      62
      2933
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2156
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1689
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1667
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      351
      1453
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      13
      1362
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1109
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      276
      1060
    Aihe