Jaaha, jäät keskimääräistä ohuempia pohjoisessa

Ilmasto lämpenee

15

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sensijaan
      • sensijaan

        oikoluku unontu: "munankuorijään" sulaminen on tasoittunut.


      • munankuorijää

      • sensijaan

      • munankuirijää
        sensijaan kirjoitti:

        Kyllä vaan vielä pari päivää sitten oli tasoittunut. Nyt taas näkyy tuuleksivan ja siitäkös alarmisti riemastuu.

        Minä katsonkin jääkäyrää hieman pidemmällä ajanjaksolla kuin pari päivää. Katson kokonaisuutta enkä poimi tarkoitushakuisesti muutaman päivän siivuja.

        Aina kyse on muka tuulesta. Olet sitä mieltä, että joka kevät ja kesä jään pinta-ala pienenee 12 milj km2:sta 4 milj km2:een vain tuulen vaikutuksesta? Tai katsotaan tilavuutta. Pieneneekö jään tilavuus 25 000 km3:sta 4000 km3:een vain tuulen takia?


      • sensijaan
        munankuirijää kirjoitti:

        Minä katsonkin jääkäyrää hieman pidemmällä ajanjaksolla kuin pari päivää. Katson kokonaisuutta enkä poimi tarkoitushakuisesti muutaman päivän siivuja.

        Aina kyse on muka tuulesta. Olet sitä mieltä, että joka kevät ja kesä jään pinta-ala pienenee 12 milj km2:sta 4 milj km2:een vain tuulen vaikutuksesta? Tai katsotaan tilavuutta. Pieneneekö jään tilavuus 25 000 km3:sta 4000 km3:een vain tuulen takia?

        Pienenee pienenee, mutta pystysuoraan pienenee kun tuuli työntelee jäitä kasaan.
        Keskimäärin ollaan ihan entisen käyrästön mukaisesti.
        Mitään uutta minimiä ei syyskuussa tule ja sekös alarmistia ketuttaa.


      • sensijaan
        munankuirijää kirjoitti:

        Minä katsonkin jääkäyrää hieman pidemmällä ajanjaksolla kuin pari päivää. Katson kokonaisuutta enkä poimi tarkoitushakuisesti muutaman päivän siivuja.

        Aina kyse on muka tuulesta. Olet sitä mieltä, että joka kevät ja kesä jään pinta-ala pienenee 12 milj km2:sta 4 milj km2:een vain tuulen vaikutuksesta? Tai katsotaan tilavuutta. Pieneneekö jään tilavuus 25 000 km3:sta 4000 km3:een vain tuulen takia?

        Laitetaamppa uusin käppyrä esille. Tilanteen näkee ilman suurennuslasiakin.
        http://ocean.dmi.dk/arctic/icecover.uk.php


    • wanha1

      Normaalisti täällä ei ole enää jäätä eikä lunta.Nyt metriset hanget ,yöllä pakkasta ja paksut jäät.
      En muista koska kevät on ollut näin myöhässä.
      Ja kylmenevää näyttää säätiedotus seuraavat 10 päivää.
      Jännitetään ehtiikö juhannukseksi sulata.
      Että semmonen lämpiäminen

      • 4+8

        Mutta esimerkiksi Kilpisjärvellä on jään paksuus n. 84 cm eli ihan normaali.


    • Sähköteurastaja

      Herra kiesus, onko pohjoisessa jäitä.
      Taalaksen mukaan jäitä ei ole edes talvellakaan, saatikka kesällä?
      Ihme juttu?

    • Eelis Permanen

      Taas kerran, näytätkö missä Taalas on sanonut että Lapissa ei ole jäitä 2012 talvella?

      • Taas jäi Sähköteurastaja kiinni valehtelusta. Monesko kerta jo pelkästään tänään?


    • Loistavaa

      ^Loistava kirjoitus! Kiitos linkistä.

    • Nummipus

      Nummi-Pusulassa yleensä on pottu laitettu vappuna. Nyt ei voinut laittaa kun on niin kylmää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      627
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      503
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe