narsisti ja taisto lapsista

epätoivokas

Hei! Olen epätoivoinen ja sen takia kyselen mielipiteitä, kokemuksia ja neuvoja. Olen viisi vuotta sitten eronnut avoliitosta narsisti miehestä jonka kanssa meillä kolme lasta. Ensimmäisenn lapse hän tunnusti siis isyyden mutta nuorimpia kaksosia ei halunnut kuulema rahan takia tunnustaa. Asia jäi avoimeksi kun en uskaltanut vaatia isyyden tunnustamista kun hän uhkaili ja oli hyvin väkivaltainen. No se on pitkä ja surullinen tarina erikseen. Onnistuin pääsemään hänestä eroon viisi vuotta sitten ja exäni oli hyvin tyytyväinen jotta ei tunnustanut kaksosia jotta ei tarvitse maksaa elatsumaksuja heistä.
Kuitenkin hän vaati tavata lapsiaan ym eli oikeuksiaan vaati mutta velvollisuuksia ei ollut.
Yksin elätin ja hoisin lapseni..käytännössä katsoen syntymsätä asti sillä exäni ei tehnyt mitään, ei valvonut vauvojen kanssa yöllä, ei hoitanut sairaina, ei vienyt päiväkotiin, ei osatanut vaatteita, lääkkeitä tai mitään.
Exä keskittyi vain minun kiusaamiseen, alistamiseen, kontrolointiin jne. Tapasin nykyisen mieheni kolme vuotta sitten ja meillä on yhteinen lapsi. Exäni hankki myös kumppanni ja lapsen kun kuuli minun raskaudestani. Lisäksi alkoi manipulointi ja minun ja nykyisen mieheni mustamaalaaminen. Aina kun lapset uevaexni luota käyttäytyminen on uhmakasta, sekopäistä ja vastaansanomista. Ovat siis 9-vuotiaita. Jokunen aika sitten teinkin niin että en päästänyt kaksosia isälleen kun ei edes virallisesti ole isä ja manipuloi heitä mm. yrittää houkutella luokseen asumaan jne.
Siitkös exä raivostui joten hän oli lastenvalvojaan yhteydessä selkäni takana useasti ja vaati nytten isyyyden tunnustamista ja lapsia itselleen. Ja uhkaa mennä jopa oikeuteen kun isi ja äiti maksavat oikeudenkäynnin.
Minusta hän ruvennut kaivamaan tietoa joita voisi käyttää minua vastaan oikeudessa jne.
Oma pääni on sekaisin. Miten mies joka on hakannut ja on narsisti voisi saada lapset isälleen joita ei ole suostunut 9-vuoteen tunnustamaan ja joista ei ole maksanut mitään? Josta on tehty sosiaalitoimeen väkivalta ilmoitus ja jonka takia jouduin itse käymään vuoden ajan psykatrian polilla juttelemassa jotta selviydyin suhteen traumoista.
Lisäksi hän sai minut taloudelliseen ahdinkoon suhteen aikana kun opiskelin ja hän oli hyvin toimeentuleva mutta minua hän ei auttanut laskuissa tai lasten maksuissa tai missään. Ja nyt hän käyttää tiukkaa taloudellista tilannettanikin aseena minua vastaan kun muutakaan ei keksi.
Olen itse sairaanhoitaja, täysin raitis ja kunnollinen ja kiltti äiti ihminen, joka uskoo aina hyvään, mutta nyt voi sanoa että vastassa on itse paholainen, joka osaa näytellä niin vakuuttavasti ja valehdella niin aidosti että saa kaikki uskomaan itseensä. Mutta entäs minä...olen koko elämäni elänyt lasten ehdoilla, hankkinut kaikki työni vain lasten hoitojen ym. asioiden mukaan, hoitanut yksin lapseni, maksanut kaiken, hoitanut koulut, lääkärit, sairastumiset, sairaspoissaolot siis ihan kaiken yksin. Ja varsinkin ne raskaimmat ajat jolloin lapsi todella riippuvainen aikuisesta. Ja nyt kun lapset ovat 9-v kaksoset ja vanhempi 10-v niin exä haluaakin lapset itselleen. Voiko todella käydä niin että jos 9-vuotta ollut yksinhuoltaja ja ainoa vanhempi lapsille niin yks kaks exä saakin lapset minulta tuosta vain? Eikö isyyden herääminen tapahdu hiukan liian myöhään kun siinäkin perimmäinen tarkoitus on vain kiusata minua. Toivottavasti ymmärsitte edes jotakin mitä yritin kertoa? Jätin paljon pois koska muutoin tästä tulisi romaani. Kiitos vastauksista jo etukäteen. Lisäksi exäni luulee että rahalla saa mitä haluaa ja että raha ratkaisee.

16

287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todi1

      En nyt ole ihan varma mutta mun mielestäni sitä huoltajuutta on ihan turha koittaa tämän miehen saada kun ei kerran ole lapsiaan aikoinaan edes tunnustanut.

      Sinuna menisin itse lastenvalvojan juttusille selvittämään miten asiat on ja ovat olleet, saisit myös itse asianmukaista tietoa joka voisi sinua helpottaa. Suojaat itseäsi ja lapsiasi ottamalla itse yhteyttä asiaa hoitaviin viranomaisiin. Voithan tosiaan joutua oikeuteen mutta sekään ei tarkoita että eksäsi voittaisi mitään.

      • oäkjpo

        Jep. Miehellä ei ole mitään oikeutta lapsiin, joita ei ole tunnustanut. Ja vaikka saisikin nyt väkisin tunnustettua, ei lastensuojelukaan lapsia vastaan ala toimia tyrkkäämällä heitä väkisin isälle, joka ei ole heitä 9 vuoteen omakseen tunnustanut. Hmm... Mitenkähän tämä muuten menee... Avioliitossa syntyneet lapsethan ovat automaattisesti aviomiehen lapsia lain silmissä, mutta mutta... Olette olleet avoliitossa ja jos sanot, ettei mies ole kaksosten isä, minkäs sille voinee?

        Ilman muuta heti huomenissa luuri käteen ja puhelu kotipaikkakuntasi lastenvalvojalle! Kerrot kaiken tuon saman kuin mitä tänne kirjoitit sen, miten exäsi on ollut väkivaltainen. Rahalla todellakaan ei saa kaikkea! Rohkeutta ja voimia sinulle, saat varmasti apua, kunhan sitä haet :)


      • epätoivokas
        oäkjpo kirjoitti:

        Jep. Miehellä ei ole mitään oikeutta lapsiin, joita ei ole tunnustanut. Ja vaikka saisikin nyt väkisin tunnustettua, ei lastensuojelukaan lapsia vastaan ala toimia tyrkkäämällä heitä väkisin isälle, joka ei ole heitä 9 vuoteen omakseen tunnustanut. Hmm... Mitenkähän tämä muuten menee... Avioliitossa syntyneet lapsethan ovat automaattisesti aviomiehen lapsia lain silmissä, mutta mutta... Olette olleet avoliitossa ja jos sanot, ettei mies ole kaksosten isä, minkäs sille voinee?

        Ilman muuta heti huomenissa luuri käteen ja puhelu kotipaikkakuntasi lastenvalvojalle! Kerrot kaiken tuon saman kuin mitä tänne kirjoitit sen, miten exäsi on ollut väkivaltainen. Rahalla todellakaan ei saa kaikkea! Rohkeutta ja voimia sinulle, saat varmasti apua, kunhan sitä haet :)

        Hei! Olin yhteydessä lastenvalvojaan ja kerroin kaiken. Tämä lastenvalvoja oli mies ja kuulema jutellut exäni kanssa puhelimessa muutamia kertoja ja jopa tavannut eikä alstenvalvoja minulle ilmoittanut mitään. Miten alstenvalvoja voi miehelle joka ei virallisesti ole edes lasteni isä..mitään minun lasten asioista. Onkohan alstenvalvoja toiminut nyt ihan oikein. Puhelimessa lastenvalvoja sanoi että vaikuttaa siltä että isä kyllä rakastaa lapsiaan...ei ymmärrä että on vain suurta näytelmää. lastenvalvoja ei reagoinut kun kerroin väkivaltaisuudesta ym. Mikä hämmästytti minua suuresti. No nyt on tullut kutsu verikokeisiin isyyttä varten. En ymmärrä miten ns . pahat/narsistit porskuttavat pää pystyssä ja tallovat muut jalkoihinsa. Olen ymmällä.


      • todi1
        epätoivokas kirjoitti:

        Hei! Olin yhteydessä lastenvalvojaan ja kerroin kaiken. Tämä lastenvalvoja oli mies ja kuulema jutellut exäni kanssa puhelimessa muutamia kertoja ja jopa tavannut eikä alstenvalvoja minulle ilmoittanut mitään. Miten alstenvalvoja voi miehelle joka ei virallisesti ole edes lasteni isä..mitään minun lasten asioista. Onkohan alstenvalvoja toiminut nyt ihan oikein. Puhelimessa lastenvalvoja sanoi että vaikuttaa siltä että isä kyllä rakastaa lapsiaan...ei ymmärrä että on vain suurta näytelmää. lastenvalvoja ei reagoinut kun kerroin väkivaltaisuudesta ym. Mikä hämmästytti minua suuresti. No nyt on tullut kutsu verikokeisiin isyyttä varten. En ymmärrä miten ns . pahat/narsistit porskuttavat pää pystyssä ja tallovat muut jalkoihinsa. Olen ymmällä.

        No voihan .... ! Todella oudolta tuntuu lastenvalvojan toiminta!
        Kannattaisikohan samantien mennä puhumaan jollekin sosiaalityöntekijälle asiasta, kerro huolesi niinkuin täällä kerroit. Kerro että sinulla on lastensuojelullinen huoli asian takia.

        Yksi asia tuli mieleen... jos eksäsi nyt tunnustaa nuo kaksoset ja esittää vaatimuksia huotajuuden tai tapaamisten suhteen niin olisiko häneltä mahdollista vaatia menneiltä vuosilta sitten maksamattomia elareita? sehän olisi muutenkin vähintäänkin kohtuullista... tarkoitan sitä että kiistatilanteessa voisi kuitenkin raha painaa enemmän narsistilla kuin ns isänrakkaus.
        Muutenkin olisi ehkä hyvä etsiä käsiin pätevä oikeusavustaja, jos asia tästä etenee. Jos tulosi on pienet niin voinet saada jopa ilmaisen oikeusavun.

        Herää vielä kysymys että voiko isyyden tunnustaminen automaattisesti tuoda oikeuden tavata lasta jos yhteyttä ei vuosiin ole ollut. Saatikka voidaanko silloin esittää vaatimuksia huoltajuusjärjestelyn suhteen?

        Saisit muuten enemmän keskustelua ja vastauksia tämän sivuston "yksinhuoltajuus ja yhteishuoltajuus" ( tai mikä se nyt olikaan) - osastossa, täältä oikea lukijakunta ei niin helposti tätä keskustelunavaustasi löydä.


      • 10
        epätoivokas kirjoitti:

        Hei! Olin yhteydessä lastenvalvojaan ja kerroin kaiken. Tämä lastenvalvoja oli mies ja kuulema jutellut exäni kanssa puhelimessa muutamia kertoja ja jopa tavannut eikä alstenvalvoja minulle ilmoittanut mitään. Miten alstenvalvoja voi miehelle joka ei virallisesti ole edes lasteni isä..mitään minun lasten asioista. Onkohan alstenvalvoja toiminut nyt ihan oikein. Puhelimessa lastenvalvoja sanoi että vaikuttaa siltä että isä kyllä rakastaa lapsiaan...ei ymmärrä että on vain suurta näytelmää. lastenvalvoja ei reagoinut kun kerroin väkivaltaisuudesta ym. Mikä hämmästytti minua suuresti. No nyt on tullut kutsu verikokeisiin isyyttä varten. En ymmärrä miten ns . pahat/narsistit porskuttavat pää pystyssä ja tallovat muut jalkoihinsa. Olen ymmällä.

        No kun et ole itse ollut asiassa aktiivinen. Pitää panna narsulle kopva kovaa vastaan. Mieslastenvalvoja on jo tukkoon ja lukkoon manipuloitu, pahaa pelkään. Ota ensi tilassa yhteyttä Narsistien uhrien tuki ry:hyn. Hanki Markku Salo asianajajaksi heti. Tai jos ette ole asumassa siellä päinkään, missä hän toimii, varmaan NUT ry neuvoo lähimmän juristin, joka on perehtynyt näihin asioihin. Nyt sinun on vihdoin jämäkästi itse ajettava omaa etuasi, ja lastesi ( miehesi) etua. olet ehkä ollut aivan liian kiltti ja manipuloitavissa näihin asti. Löydä sisäinen naarasleijonasi ja taistele!
        Ota selvää, voitko kieltäytyä isyyden tunnistamisesta, omasta ja yksinhuoltajuudesdsasi olevien lasten puolesta. Mielestäni se voisi olla mahdollista. Ota selvää!
        Älä suostu mihinkään, mikä ei ole lain mukaan aivan yksiselitteinen pakko. Anna uhkailla käräjillä. Juristiin kannattaa nyt sijoittaa, vaikka pankkilaina. Kunhan hän on hyvä (Markku Salon kirjasta saat hyviä vihjeitä, se on kuitenkin aika raskasta luettavaa). Nyt turha vaatimattomuus pois ja heti kontakteja muihin sosiaali- ja lastensuojeluviranomaisiin. Kerro, että miehesi on psyykkisesti sairas, taitava valehtelija, narsisti, ja saanut ko. miesviranhaltijan valewhdeltua puolelleen. Pyydä virkamiestä tai tämän esimiestä/naista tarkistamaan tosiasiat jutussa tarkkaan, mies kun valehteli sinusta ja muustakin. Ettei tule virkavirhettä miehelle!


      • oäkjpo
        todi1 kirjoitti:

        No voihan .... ! Todella oudolta tuntuu lastenvalvojan toiminta!
        Kannattaisikohan samantien mennä puhumaan jollekin sosiaalityöntekijälle asiasta, kerro huolesi niinkuin täällä kerroit. Kerro että sinulla on lastensuojelullinen huoli asian takia.

        Yksi asia tuli mieleen... jos eksäsi nyt tunnustaa nuo kaksoset ja esittää vaatimuksia huotajuuden tai tapaamisten suhteen niin olisiko häneltä mahdollista vaatia menneiltä vuosilta sitten maksamattomia elareita? sehän olisi muutenkin vähintäänkin kohtuullista... tarkoitan sitä että kiistatilanteessa voisi kuitenkin raha painaa enemmän narsistilla kuin ns isänrakkaus.
        Muutenkin olisi ehkä hyvä etsiä käsiin pätevä oikeusavustaja, jos asia tästä etenee. Jos tulosi on pienet niin voinet saada jopa ilmaisen oikeusavun.

        Herää vielä kysymys että voiko isyyden tunnustaminen automaattisesti tuoda oikeuden tavata lasta jos yhteyttä ei vuosiin ole ollut. Saatikka voidaanko silloin esittää vaatimuksia huoltajuusjärjestelyn suhteen?

        Saisit muuten enemmän keskustelua ja vastauksia tämän sivuston "yksinhuoltajuus ja yhteishuoltajuus" ( tai mikä se nyt olikaan) - osastossa, täältä oikea lukijakunta ei niin helposti tätä keskustelunavaustasi löydä.

        Tulin myös kurkkaamaan, olisiko aloittajalta tullut jatkoa tarinaan - ja olihan sitä.
        Pöyristyttävää!
        Lastenvalvojalla ei ole oikeutta keskustella sinun ja kaksosten asioista miehen kanssa, joka ei ole todistettavasti lasten isä. Hyvänen aika, kuka tahansahan voi mennä esittämään olevansa joku toinen, jos tuo on mahdollista! Jonkinlaiseen rikkeeseen lastenvalvoja on syyllistynyt - ja osoittaa epäammattimaisuutta alkamalla heittää mielipiteitä, vaikkei tunne tapauksen kaikkia taustoja!
        Kuten sinä, ed.kirjoittaja, minäkin kannustan aloittajaa ottamaan lisää yhteyksiä: sosiaalityöntekijään, toiseen lastenvalvojaan, jos mahdollista. Yleinen oikeusapu ei olisi varmaankaan huono homma. Tapaus on sen verran erikoinen, että ei tuollaista voi viranomaisetkaan purematta niellä! Lasten suojelu poljetaan maantasalle, jos aletaan oikeuksia suomaan tuollaiselle luuserille kuin mitä kyseessä on!


      • pikku neuvoja
        epätoivokas kirjoitti:

        Hei! Olin yhteydessä lastenvalvojaan ja kerroin kaiken. Tämä lastenvalvoja oli mies ja kuulema jutellut exäni kanssa puhelimessa muutamia kertoja ja jopa tavannut eikä alstenvalvoja minulle ilmoittanut mitään. Miten alstenvalvoja voi miehelle joka ei virallisesti ole edes lasteni isä..mitään minun lasten asioista. Onkohan alstenvalvoja toiminut nyt ihan oikein. Puhelimessa lastenvalvoja sanoi että vaikuttaa siltä että isä kyllä rakastaa lapsiaan...ei ymmärrä että on vain suurta näytelmää. lastenvalvoja ei reagoinut kun kerroin väkivaltaisuudesta ym. Mikä hämmästytti minua suuresti. No nyt on tullut kutsu verikokeisiin isyyttä varten. En ymmärrä miten ns . pahat/narsistit porskuttavat pää pystyssä ja tallovat muut jalkoihinsa. Olen ymmällä.

        Tuli vain mieleen josko ex-miehesi on puhunut lv:lle asiat niinpäin että olet vastustanut isyyttään ja isyystestejä.
        Oikeasti ei varmaan näin ollut mutta hän on saattanut puhua kaikki päinvastaiseksi. Kuten narsistit tekevät.

        Neuvoni on , älä mene liikaa mukaan hänen manipulointiinsa. Lastenvalvoja voi mennä. Sille et voi mitään.
        Yritä pysyä asiallisena äläkä puhu liikaa viranomaisille. Ne ei ymmärrä.


      • Narsun ex avovaimo
        epätoivokas kirjoitti:

        Hei! Olin yhteydessä lastenvalvojaan ja kerroin kaiken. Tämä lastenvalvoja oli mies ja kuulema jutellut exäni kanssa puhelimessa muutamia kertoja ja jopa tavannut eikä alstenvalvoja minulle ilmoittanut mitään. Miten alstenvalvoja voi miehelle joka ei virallisesti ole edes lasteni isä..mitään minun lasten asioista. Onkohan alstenvalvoja toiminut nyt ihan oikein. Puhelimessa lastenvalvoja sanoi että vaikuttaa siltä että isä kyllä rakastaa lapsiaan...ei ymmärrä että on vain suurta näytelmää. lastenvalvoja ei reagoinut kun kerroin väkivaltaisuudesta ym. Mikä hämmästytti minua suuresti. No nyt on tullut kutsu verikokeisiin isyyttä varten. En ymmärrä miten ns . pahat/narsistit porskuttavat pää pystyssä ja tallovat muut jalkoihinsa. Olen ymmällä.

        Ensinnäkin VOiMIA sinulle kun olet päässyt hänestä eroon. Suosittelen lukemaan kirjan-Sata tapaa tappaa sielu joka kertoo narsismista,se antaa voimia kun tietää ettei ole yksin. Narsisti osaa kaikki roolileikit juuri oikealla hetkellä,eli ei ihme jos lastenvalvoja on uskonut häntä. Koita olla huomioimatta miestä koska sitä hän haluaa-huomiota.Keskity lapsiin ja tee asioita jotka tekevät SINUT onnelliseksi! Narsisti on aina askeleen edellä mollaamassa sinua.Kerää valmiiksi todisteita miestäsi vastaan ja pyydä tueksi ihmisiä jotka tietävät millainen hän on. Muista että siellä on kuitenkin joku joka uskoo sinun kertomusta.


    • 10

      Lisää: ensi tilassa marssi itse sinne lastensuojelumiehen toimistoon ja VAADI saada lukea plus ottaa mukaan itseäsi ja lapsiasi koskevat asiakirjat. Sinulla on oikeus. Ota valtakirjalla mukaan asiaajaja tai oikeusavuistaja (hätätilassa todistajaksi miehesi tai joku luottoystäväsi). Lue asiapaperit ja hämmästy. Siellä tod.näk. lukee, että olet psyykkisesti täysin sekaisin ja arvaamaton, että uusperheessäsi on perheväkivaltaa, alkoholismia, huumeiden tai huumaavien lääkkeiden väärinkäyttöä tms.
      Siellä lukee, että eks-mies on vilpittömästi huolissaan rakkaista lapsistaan, joiden isyyden tunnistamisen sinä ilkeyksissäsi olet estänyt.
      Varaudu todistamaan olevasi täyspäinen teistä kahdesta "kilpahuoltajasta".
      Olen lisäksi melko varma siitä, että jos lapsen/lasten äiti ei halua isyyttä selvitettävän, juridisesti tämä on viranomaisille sitova asia. Riittää merkintä "isä tuntematon" ellei aikuinen lapsi itse halua selvitellä asiaa.
      Siis, juristin avulla/läsnä ollessa oikaise joka ikinen valhe papereissa, niitä löytyy siitä olen varma. Pyörälle päästään puhuttu sosiaalityöntekijä on ainakin kerran saanut itse syytteen väärästä todistuksesta, ryhdyttyään ohi toimivaltansa hoitamaan narsisti-"raukan" asiaa oikeudessa.

      • todi1

        10 puhuu asiaa! Valitettavasti se voi olla juuri noin. Narsistilla ei ole mitään estoja sen suhteen mitä kertoo sinusta "faktana".

        Nyt ala kerätä todistusaineistoa kuten 10 sanoi. Onko avoliittonne aikaiset tiliotteesi muuten tallessa josta näkyy taloudellinen tilanteesi yhteiselämänne aikana? Sekin kertoo paljon tuon aikaisista asetelmista viitaten kertomukseesi miten elätit ja hoidit lapsesi olemattomista tuloistasi toisen ollessa hyvin toimeentuleva.


    • mimmikka1

      Voi luoja ... tulipas mulle kylmät väreet ... aika lailla samat kokemukset mulla...

      • epätoivokas

        Hei! Minkälaisia kokemuksia..miten selvisit? Mihin lopputulokseen tilanne päättyi?


    • 10

      Vielä: niin kauan kuin ette ole tyhmyyksissänne menneet vahvistamaan eksän isyyttä (siitä se pyöritys vasta alkaa) kehotan ryhtymään rivakasti vastaiskuun.eli jättäkää ensi tilassa hakemus, jossa miehesi sitoutuu adoptoimaan kaksoset omikseen. Koska isyyttä ei ole vahvistettu, eksän allekirjoitusta ja suostumusta ei tarvita. Ns. läpihuutojuttu olisi ollut ainakin jos olisitte hieman aiemmin olleet liikkeellä. Juristi tai oikeusaputoimisto auttaa. Toimikaa pikaisesti ja jos mahdollista niin että eksä ei saa tietää asiasta (ennen kuin adoptio on selvä). Kun isäksi on merkitty tuntematon, asia lienee viranomaisille ihan myönteinen lähtökohtaisesti, perhettä eheyttävä. On sinullekin turva, jos jotakin sattuisi itsellesi, niin kaksoset eivät joudu isälleen.

      • epätoivokas

        Heippa! Lastenvalvojalta tuli kutsu verikokeisiin isyystestiä varten ja takarajana 20.5. Kysyis asianajajalta niin minun on kyllä pakko mennä lasten kanssa testiin ja hänen mielestään lastenvalvoja ei ole toiminut väärin kun on exäni kanssa puhunut ja tavannutkin tietämättäni ja puhunut minun ja lasten asioista. Ihmettelen kyllä kovasti että ei olisi toiminut väärin..minusta on väärin että lastenvalvoja juttelee ns. tuntemattoman miehen kanssa lapsistani joka ei virallisesti ole edes isä ja punonut siellä jounia minua vastaan.
        Se on totta että on mustamaalannut minua ja valehdellut kaiken ja kerroinkin lastenvalvojalle puhelimessa oman versioni mutta ei ottanut kantaa mitenkään asiaan totesi vain että hän yrittää olla sovittelijana tässä meidän välissä jotta ei oikeuteen tarvisi lähteä. Tiedän että oikeidessa taistosta tulisi suuri näytelmä exäni osalta ja minut kulutettaisiin henkisesti loppuun. Narsisti exäni on todella taitava näyttelijä. Lasenvalvojakin sanoi että vaikuttaa siltä että exäni kyllä rakastaa lapsiaan..just joo..miksi sitten ei aikasemmin tunnustanut tai maksanut. Tiedän että on valehdellut että en antanut tai jotain vastaavaa mutta miksi hän siinä tapauksessa ei olisi vaatinut isyyden selvitystä kuten nyt...kyllä lastenvalvojakin on aika vietävissä ja huijattavissa.
        Minun pitäisi varmaan tavata asianajaja ihan livenä eikä vain kysellä s postissa neuvoja. Haluan vain ihmisen joka hoitaa asioitani minun edun kannalta.
        On se jännä vaikka totesin lastenvalvojalle että exästäni on merkintöjä sosiaalitoimessa väkivaltaisuudesta minua kohtaan ja jopa synnytysairaala teki hänestä ilmoituksen niin lastenvalvoja ei sanonut asiaan mitään. Ns pahat ihmiset näyttävät saavan kaiken mitä haluavat ja me ns hyvät jotja uhraamme kaiken lasten hyväksi niin saamme taistella ja todistella asioita.


    • todi1

      Luulen että isyyden toteamista et voi tässä estää mutta sinänsä aivan eri asia on huoltajuus joka ei ole sama asia kuin se isyys.

      Kyllä nuo viranomaiset voivat todellakin olla narsistin vietävissä, siksi tarvitset nyt pätevän juristi avuksesi. Eksäsi tulee varmasti vetoamaan siihen että hän on tähänkin saakka saanut tavata kaksosia.

      Sen luulisi kyllä painavan paljon että eksäsi väkivaltaisuus on sos viranomaisten tiedossa mutta ammattitaito ja harkintakyky on todella kirjavaa tuolla sossussa. Samanlaista lottoamista on valitettavasti oikeuslaitoksen toiminta. Minusta tarvitset kunnollisen jä pätevän oikeusavustajan pikaisesti, nämä palstan neuvot eivät tässä tilanteessa tosiaankaan riitä. Julkista oikeusapua voi saada muualtakin kuin oikeusaputoimiston juristien palveluksista eli ihan yksityisiltä lakitoimistoilta. Kannattaa heti koittaa valita terhakka lakimies joka paneutuu asiaan kunnolla.

    • 30

      Kuulehan epätoivokas, olisi hyvä idea sinun itsekin tutustuia mm. isyyslakiin. Pikaisella googlettamisella löytyi.
      8. pykälä "Lastenvalvoja ei saa alopittaa tai jatkaa isyyden selvittämistä vastoin äidin tahtoa, jos lapsen äiti on kirjallisesti ilmopittanut lastenvalvojalle vastustavansa isyyden selvittämistä ja lapsi on äitinsä huollossa tai hoidossa.
      Isyyden selvittäminen on kuitenkin toimitettava, vaikka äiti on vastustanut isyyden selvittämistä, jos mies, joka katsoo olevansa lapsen isä, on tunnustanut isyytensä."
      Tätä ennen oli pitkä teksti siitä, miten lastenvalvoja ennen selvitystyötä neuvottelee lapsen äidin kanssa ja selostaa isyyden selvittämisen merkityksen juridisesti ym. eli tässä kohtaa muistakaa puuttua virkavirheeseen asian käsittelyssä, kun oletettua isää on kuultu useita kertoja ja tavattukin, mutta äitiä ei ole lainkaan kutsuttu paikalle antamaan omaa selvitystään asiaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      244
      2044
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1045
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      121
      771
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe