Olen 44-vuotias nainen Varsinais-Suomesta. Etsin miestä ikähaarukalla 36-52, EN halua lapsia (haloo... ikäkin sen jo kertoo) ja toivon miehen olevan 180 cm tai pidempi. Mikä ihme saa miehen vastaamaan - jotkut jopa pitkillä, ihan sinänsä fiksuilla viesteilläkin - vaikka
- ikä on monta vuotta haarukan yli tai alle
- haluaa ehdottomasti lapsia
- asuu jossain Rovaniemen tuntumassa (tavataan kerran kesässäkö?)
- pituus on noin 170 cm
On turhauttavaa, joskus jopa surullista kun viestin kirjoittaja on monelta osin ihan muuta kuin sitä mitä etsin, ja vieläpä lähettää useamman viestin, vaikka ensimmäiseen jo vastaan että "ei kiitos, mukavaa jatkoa" jne.
Vaikka mies olisi liikkeellä ajatuksella "kaikki kelpaa, mikä liikkuu" niin miksi uhrata aikaa vastaamiseen jos on selkeästi muuta kuin mitä toinen etsii? Tässä yhteydessä turha lie edes manita niitä, jotka paljastuvat tavatessa joksikin aivan muuksi kuin mitä ovat itsestään kertoneet... tai niitä jotka aloittavat "keskustelun" kirjoittamalla "rakastan sua"...
Sama pätee tietenkin toisin päin, tuskin tämä on pelkästään naisten ongelma.
Lukekaa profiilit loppuun asti!!!
25
496
Vastaukset
- Etkö sää osaa
blokata ei-toivottuja profiileja?
Mitä ihmettä sää täällä itket. - Yhyyyy.-
Ei tommonen marisija miestä saa,eikä tartte.
- Exnettailija
Aloittaja puhuu asiaa. Aikoinaan nettideittaillessani minua ärsytti joidenkin miesten uuslukutaidottomuus: jos olin hakemassa elämänkumppania, se kyllä kävi selvästi ilmi ilmoituksestani. Siitä huolimatta tuli aina viestejä miehiltä, jotka ilmoittivat hakevansa pelkkää seksiseuraa.
Liekö kohtalon ivaa vai mitä, että elämänkumppanini löytyikin sitten hakiessani seksiseuraa...:)- Lapseton, kiitos
Minä haen LAPSETONTA naista ja olen tehnyt sen profiilissani selväksi ja yh:t vastaavat ja se vituttaa!
- s
Lapseton, kiitos kirjoitti:
Minä haen LAPSETONTA naista ja olen tehnyt sen profiilissani selväksi ja yh:t vastaavat ja se vituttaa!
Käykö sinulle erittäin kaunis nuorekas aikuisen pojan äiti,jolla ei ole muita mutta täytätkö sinä minun kriteerini,heh,heh?
- lapseton, kiitos
s kirjoitti:
Käykö sinulle erittäin kaunis nuorekas aikuisen pojan äiti,jolla ei ole muita mutta täytätkö sinä minun kriteerini,heh,heh?
Ei käy aikuisen lapsen äiti, joten et kelpaa mamma!
- 7
Toki ymmärrän sen, että selvästi hausta poikkeavien yhteydenotot saattavat turhauttaa ja erityisesti tuo lapsikysymys on niin iso juttu, että sitä olisi syytä puolin ja toisin kunnioittaa. Mutta muiden kriteerien osalta heittäisin uteliaisuuttani vastakysymyksen sinulle ja muillekin: onko poikkeama yhden kriteerin suhteen riittävä peruste "sivuuttamiselle" vai sallitaanko vähän "toleranssia"? Ja millaisiin tärkeysjärjestyksiin kriteereitä asetellaan?
Oma näkemykseni (miehenä, tosin tällä hetkellä deittipassiivisena, koska seurustelen netin ulkopuolelta löytyneen ihanan naisen kanssa) on, että jotkut jutut ovat jo lähdössä merkittäviä, esim. tuo lapsikysymys. Mutta monet ovat aika vähämerkityksisiä eikä yleensäkään ole järkevää hirveästi rajata hakuaan, koska milloinkaan ei voi tietää, miten hieno ihminen löytyisi asetettujen kriteerien ulkopuolelta. Erityisesti ihmettelen noita pituustoivomuksia; harvalla nyt niin suuri lukema on vaatimuksena, etten siihen itse mahtuisi, mutta silti kummastelen. Miksi miehen pitäisi olla pitkä tai edes naista pidempi?
Minusta nuo ulkonäköasiat ovat aika toisarvoisia; ehkä vain 5-10% naisista on aidosti sen näköisiä, ettei kerta kaikkiaan voisi ajatella... Mutta arvomaailma ja ajatukset ovat toinen juttu, niiden täytyy mennä edes jotenkin samoille aaltopituuksille. Persuja kannattavan naisen kanssa en seurustelisi, vaikka tämä olisi mikä Miss Universum...
Se on muuten taivahan tosi, että on jonkinmoinen typeryyden huipentuma aloittaa ensimmäinen viesti jollain rakkaudentunnustuksella, vaikkei ole ikinä toista tavannut eikä tämän kanssa puhunut.- 5+10
Minun mielestäni nuo aloittajan "vaatimukset" eivät olleet mitenkään omituisia tai mahdottomia, vaan ihan ymmärrettäviä ja selkeitä (ei ole mitään tulkintaa), joten niiden suhteen on varmaan nollatoleranssi. Yksi niistä ainoastaan koski ulkonäköä ja sekin ihan ymmärrettävä.
Sama itselläni tietysti. Jos en vastaa miehen "vaatimuksia", sitten en vastaa niitä enkä todellakaan ota yhteyttä. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? - 1 + 1 = 0
No en minä ainakaan laita viestiä, jos en sovi hakuehtoihin. Sopii sitten itse ottaa yhteyttä minuun tai väljentää kriteerejä. Lähtökohtaisesti oletan, että ihmiset mainitsevat itselleen tärkeitä asioita, ja toisaalta jos jollekin on tärkeää hiusten väri tai horoskooppimerkki, niin ei varmaan muutenkaan sovittaisi yhteen.
- wyw7
Ihan totta. Jätän Vihreät Vegaanit ja muut punavihreät nirpanokat suosiolla sivuun. Ruotsaiset saa haussa rajattua pois vain suomaiset ja ulkolaiset kelpavat. Kristilliset ja perussuomalaiset ovat jes, vaikka suuret porvaripuolueet ovatkin mieluisimpia.
- No mihinkä
Aloittaja yleensä miestä tarvii jos lapset on jo tehty.
- Turhautunut
Vastauksena teille, "7" ja "5 10" - ja miksei muillekin :)
Toleranssia on joissain asioissa. Lapset ovat ehdoton ei, en halua lisää lapsia, aivan sama miten ihana mies niitä kanssani haluaisi (yrittää, ikä huomioiden...). Pituus ja ikä eivät tietenkään ole ihan ehdottomia, mutta jos ikä on viisikin vuotta yli tai alle asettamani rajan, sillä on jo merkitystä. Raja on vieläpä aika "suvaitseva" joten olen sen laittaessani kyllä miettinyt, minkä ikäisen ihmisen kanssa haluaisin suhteen aloittaa. Olkoon sitten kuinka ihana mies tahansa, niin jos elämät on eri aikakaudelta, ainakin minun on vaikea uskoa suhteen kestävän. Jossain ketjussa kommentoinkin tätä aihetta, totesin muistaakseni että 30 ja 45 toimii ehkä vielä, mutta entä 45 ja 60 tai 55 ja 70? Pituus taas on makuasia. Itse en koe itseäni lyhyempää tai hädin tuskin saman mittaista miestä fyysisesti sellaiseksi, että haluaisin vaikkapa suudella. Typerää ehkä, mutta jos minusta tuolta tuntuu, niin miksi ihmeessä minun pitäisi teeskennellä jotain muuta? Itse koen nuo kriteerit nimen omaan sitä lähestyjää auttavana tekijänä: jos miehellä on pituutta 172 ja nainen haaveilee parimetrisestä, miksi lähteä yrittämään treffejä, kun varmasti on niitäkin naisia, jotka kokevat että tuo 172 on juuri sopiva. Jos toivon pituutta olevan vähintään 180 ja minua lähestyy mies, jonka pituus on 178, en pidä sitä turhauttavana, mutta jos sitä on se 170 niin se ei vaan sytytä. Jos kerron olevani 44 ja etsin max 52-vuotiasta miestä, miksi ihmeessä yli kuusikymppisetkin vastaavat? Ja sitten tuo paikkakunta: jos kerron etsiväni suhdetta, miten sellaisen voi olettaa syntyvän jos toinen asuu 600 kilometrin päässä? Kaukosuhteita on, mutta ne tuskin ovat syntyneet siksi, että jo alkujaan on asuttu kaukana ja on päätetty tehdä tuttavuutta siitä huolimatta.
Kiitän ymmärryksestä sen suhteen, että rakkaudentunnustus ilman ensimmäistäkään livekontaktia (tosiasassa myös pitkään sen jälkeen) on korni, suorastaan idioottimainen.- Niin,niin,niin
Jos on noin ehdoton,siihen on turha miestä yrittää sovittaa!
- 678678
No minä ainakin lähtisin siitä, että en ottaisi yhteyttä mieheen, ellen hänen hakukriteereihinsä sovi. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, etten oikeastaan voisi ottaa yhteyttä juuri kehenkään –tai vain ani harvoihin. Itselläni ei profiilia ole, mutta aika paljon ilmoituksia olen kaiken kaikkiaan lukenut, lähinnä ikähaarukassa 30-50, koska itse olen siinä puolessa välissä.
Useimmiten tökkii joko ikä tai ruumiinrakenne. Ja onhan se ollut yllättävää huomata, että monelle samanikäiselle (tai jopa muutaman vuoden vanhemmalle) miehelle olen liian vanha. Tai että muutama liikakilo (ihan oikeasti vain muutama) on este parisuhteelle. Tosielämässä kun kaikenlaisia pareja näkee, ja itselläkin erityyppisistä seurustelusuhteista kokemusta. Lisäksi olen tottunut saamaan ulkoisesta(kin) olemuksestani paljon positiivista palautetta.
No, jos nuo kaksi kohtaa sattumalta natsaavat, niin sitten se jää kiinni jostain muusta kohdasta: maakunnasta, koulutuksesta, työssäkäynnistä tai vaikkapa uskonnosta. Jos mies haluaa, että nainen on kokopäivätyössä, niin en tietenkään vastaisi, koska olen tällä hetkellä työtön. Jos ylin hyväksytty koulutustaso on ammattikorkeakoulu, niin akateemisena olen varmaankin sitten liian koulutettu. Tai jos naisen pitää olla evankelisluterilainen, niin en varmaan kirkosta eronneena kelpaa. Maakunnan ymmärrän helposti, on vaikeaa muodostaa tai ylläpitää suhdetta, jos toinen asuu satojen kilsojen päässä.
Muutamia sellaisiakin on tullut vastaan, että ihannekumppanin kriteereihin sovin kyllä, mutta tekstiosiosta käy ilmi, että mies hakee toisenlaista naista kuin itse olen, tai toisentyyppistä suhdetta kuin itse haen.
Eli sellaisia, joille voisin vastata on varmaan vajaa 10% profiileista. Sitten niiden joukosta pitäisi löytyä sellainen, joka minua itseänikin kiinnostaisi. Toistaiseksi ei ole tullut vastaan yhtä ainoaa. Jos tulisi, niin varmasti tekisin profiilin ja kirjoittaisin miehelle.
Kaikkein hassuinta tässä on se, että nuo rajaukset tehdään pääasiassa sellaisten tekijöiden perusteella, jotka eivät kerro oikeastaan mitään siitä, millainen ihminen oikeasti on. Siinä mielessä en todella tiukkoja rajauksia ymmärrä – en oikeastaan alkuunkaan.- 1 + 1 = 0
Tässä tuli niiiiiin hyvä kommentti kaikille, jotka vikisevät miten täällä on naisten markkinat.
- Turhautunut
Ehdoton? En asettanut mitään toiveita/kriteereitä painon, tulojen, koulutuksen, ammatin, äidinkielen, syntyperän, harrastusten, silmien värin, hiusten värin tms. suhteen. En edes seksuaalisen suuntautumisen - sen tosin unohdin mainita :) Heteroa etsin...
Oletko sitä mieltä, että kaikkien pitäisi kelvata kaikille? Eikö kohdallesi ole osunut miestä/naista (en tiedä kumpaa sukupuolta olet, en liioin sitä, oletko mieltynyt omaasi vaiko vastakkaiseen sukupuoleen), joka ei miellytä, jonka kanssa et haluaisi suhteesen? Varmasti on. JOKIN on ollut se tekijä, joka on aiheuttanut sen ei kiitos -reaktion. Kävelytyyli? Hampaiden huono kunto? Viikset (heh, kummalla tahansa :))? Liian lyhyet tai pitkät hiukset? Väärä ammatti? Lihavuus? Laihuus? Keskustelutaidottomuus? Poliittiset mielipiteet? Jokaisella meillä on kriteerimme, itselläni ne peruskriteerit sattuvat oleman nuo yllä mainitut (ikä, pituus, ei halua lapsia). Muitakin on, mutta ne selviävät vasta tapailemalla ja tutustumalla, noita voi kysyä heti. Elämä on. - tiesittekö
Yhdellä madolla saa yleensä monta kalaa. Pitää yrittää vaan saalistaa ja ei saa olla turhan ronkeli.
- nurinkurin
Minä lukaisen profiilin aina loppuun asti ja itse asiassa luen ekaksi minkä ikäistä
kyseinen mies hakee. Jos se 50 vuotiaalla alkaa 18 veestä, niin heipparallaa,
sillä tuo edes vitsinä ei naurata. - Turhautunut
Ei kaikille kaloillekaan kelpaa sama viehe, niilläkin on kriteerit :)
- elämä on laiffii
Joo näin juurikin on. Sama juttu mulla - ite oon jo 51 nainen ja laitoin et max 55 vuotias ja min 46 v. No en välitä jos heittää vuoden pari mut... liika on liikaa. Mun nuorin viestittäjä on (edelleen sinnikkäästi) 27 vuotias ja vanhin oli muistaakseni jotain lähemmäs 70 vuotias.
Mut en minä kyllä vastailekaan "turhiin" viesteihin. No täytyy myöntää et sille söpölle pojalle olen joskus vastaillut - ihan asiallisesti tietty enhän minä mikään puuma oo. - KDILHST
Ärsyttää kun naiset lähestyy vaikka on paljon vanhempia mitä oon ettiny. raja mulla menee 35 vuodessa mut viestejä tulee yli nelikymppisiltä. moni sanoo että oon tosi nuorekas tai että sanotaan ikäistä nuoremman näköseksi jne. mutta totuus on ettei kymmentä vuotta tosta vaan hukata naamasta eikä varsinkaan kropasta. jos profiilissa on jotain rajoja niin uskokaa niitä!
- 6er7kr6ujy
Moni varmaan laittaa ihan kokeilun vuoksi viestiä nähdäkseen kuinka tarkat (ehdottomat) kriteerisi ovat, eli voiko niistä joustaa. Ihme etteivät ihmiset ymmärrä tätä asiaa vaan vikisevät etteivät muut lue heidän profiiliaan loppuun, tai ymmärrä mitä he hakevat.
Jotkut ajattelevat ettei ole varaa olla nirso vaan kokeilevat kokeilemisen perään kunnes löytyy. Mut aatelkaas tätä,mä karsin tupakoinnin mukaan.Ite kun poltan,niin en kirjota niille jotka ei polta.Toki jos joku tupakoimaton on päättäny ettei se haittaa niin vastaan.
- Paheiden summa vakio
Ei tossa ole mitään "väärää" :) Tai sitten jos kirjoittaisit niille, jotka ei polta, sun pitäisi heti kertoa että se on sitten asia josta päätät itse (eli blokata ne jotka heti ajattelevat että jaaha, se polttaa - VIELÄ...). Mulle toi tupakoiminen ei ole on-off -kriteeri, mutta tiedän ihmisiä joille se oikeasti sitä on. Ennemmin mua huolestuttaa jos viina on ongelman asteella - se on turn-off jos sen huomaan, mutta joskus on käynyt niinkin, että toinen pystyy aluksi peittämään sen (eli kertoo myös siitä, että jopa ITSE tiedostaa juovansa enemmän kuin olisi fiksua...), ja sitten jossain vaiheessa se kostautuu korkojen kera. Jokainen juokoon miten haluaa, mutta parisuhteessa mun kanssa ei voi olla jos viinalle ei voi sanoa ei - enkä etsi absolutistia, mutta on tilanteita jolloin pitää pystyä kieltäytymään.
- Muistaisin...
Nooh.. sieltä profiilin asetuksista saa laitettuu, että vain ne jotka täyttävät hakukriteerini voivat kirjoittaa/vastata?? Vain täysin ihannekumppanit voivat flirttailla, kirjoittaa jne... Sitten ei tuu paha mieli kellekään koska yrittänyt kirjoittaja saa viestin yrittäessään kirjoittaa että et sovi kriteereihin etkä pysty viestimään... tms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731920Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462