Kysymys : Ovatko hekioppaat Jumalasta?
Tämä Ellenin kokemus liittyy aikaan, jollain hänellä oli pakonomainen tarve julistaa suljettua ovea. Voisiko Timo Flin tarkistaa onko aika-ajoitus oikea.
Kysymys: Lähettääkö Jumala enkelinsä pakottamaa ihmisen julistamaan raamatunvastaista oppia?
Ellen G Whiten Kristillisiä kokemuksia ja opetuksia
s.50-52
-Minulle oli vaikea koettelemus kertoa erehtyville, mitä minulle oli heistä näytetty.
-Ja sitten sieluani ahdisti sellainen hätä, että usein tunsin että kuolema olisi ollut tervetullut vieras ja hauta suloinen lepopaikka.
-En käsittänyt olevani uskoton näin kysellessäni ja epäillessäni enkä nähnyt sellaisen menettelyn vaaraa ja synnillisyyttä, ennenkuin minut näyssä temmattiin Jeesuksen luo. Hän katseli minua paheksuvasti ja käänsi kasvonsa pois minusta. On mahdotonta kuvailla sitä kauhua ja tuskaa, mitä silloin tunsin. Lankesin kasvoilleni Hänen eteensä, mutta minulla ei ollut voimaa lausua sanaakaan. Oi miten halusinkaan piiloutua ja kätkeytyä tuolta pelottavalta katseelta!
-Kohta muuan enkeli käski minun nousta, ja voin tuskin kuvailla näkyä, minkä silmäni kohtasivat. Edessäni oli joukko ihmisiä, joiden hiukset ja vaatteet olivat revityt ja joiden kasvoilta kuvastui epätoivo ja kauhu. He tulivat aivan lähelle minua ja hankasivat vaatteitani omiini. Katsoessani vaatteitani huomasin niiden olevan veren tahraamat. Kaaduin jälleen ikäänkuin kuolleena seurassani olevan enkelin jalkoihin. En voinut esittää ainoatakaan puolustusta ja halusin päästä pois tuosta pyhästä paikasta.
-Enkeli nosti minut jaloilleni ja sanoi: "Tilasi ei ole nyt tälläinen, mutta tämä näky on annettu sinulle tietääksesi, mihin tilaan joudut, jos laiminlyöt julistaa toisille, mitä Herra on sinulle ilmaissut. Mutta jos pysyt uskollisena loppuun asti, niin saat syödä elämän puusta ja juoda elämänveden virrasta. Sinä tulet paljon kärsimään, mutta Jumalan armossa on sinulle kyllin."
-Silloin tunsin olevani valmis tekemään kaiken, mitä Herra minulta vaatisi, jotta Hän hyväksyisi minut ja jottei minun tarvitsisi tuntea Hänen pelottavaa mielipahaansa.
Ellenin enkelioppaan neuvo
6
66
Vastaukset
Hei
Kun luet raamattua on annettu paljon vertauskuvallisesti nk. on esim. Jeesuksenkin ilmaisutapa ollut.
Se johtui siitä että sen ajan rahvas ymmärsi vertauskuvin asioita. Taitavin opettaja oli akatemiassa hän joka osasi esittää parhain vertauksin asioita.
Sokrates filosofian isä, jonka oppilaita olivat Aristotele ja Platon maailman ensimmäiset "viralliset filosofit" nuo kolme- (n. 500 ekr siis ekr oli Sokrates tavoiltaan sellainen että
hän johdatteli dialogeissa keskustelijan antamaan itse vastauksen ja johdatteli nimenomaan vertauksin. Hän ei itse koskaan antanut vastausta vaan pani vastapuolen dialogissa ymmärtämään ja antamaan vastauksen ja käytti siihen aikaa vaikka kuinka paljon. Platon muistaakseni perusti ensimmäisen akatemian ja Platonkin naisfilosofia on sama kuin meidän tasa-arvoajattelumme.
Jeesus oli vertauksien mestari. Kaikki Jeesuksen opetus on vertauksin opettamista juuri em syystä että rahvas käsitti asioita niin parhaiten ja oli akateminen tapa siihen aikaan kun ihmiset eivät olleet yliopistoissa koulutettuja vaan savimajojen asukkeja.
Vrt esim: Apt 10 muistaakseni Corneiuksen näky. Kyse ei ollut syötävistä vaan pakanoista jotka kelpasivat Jumalalle.
Minusta tuo EGW :n kuvailema oli hyvin sellainen mikä on ollut tavanomainen tapa. Enkelit "angelos" "sanansaattajat" saattoivat tietysti puhuakin ja puhuivatkin toki.
Ei tuossa siis mitään ihmeellistä. Enkeli antoi ymmärtää Jumalan viestin että kuulehan Ellu likka että julista mitä tiedät ja annan ja helvetin lieskat sitten nuoleskelevat jos toisin teet. Yksinkertaista, siistiä ja kätevää.
Ei mitään ihmeellistä asiassa.
Suljettujen ovien asia liittyy minusta asiaan että armonaika päättyy, ei se kestä kuin iänkaiken eli sen ajan kuin ihminen elää ja on olemassa.
Toinen tättymys että kun Jeesus on Ylipappi eikä aaronilaiset leeviläiset Hebr 8-10, niinkuin maallisessakin pyhäkössä joka oli esikuva oikeasta pyhäköstä
on kaksi huonetta "pyhä" ja "kaikkeinpyhin" niin toisen ovi menee kiinni kun Jeesus aloittaa duuninsa viimeisen vaiheen enkeleittensä kanssa. Hebr 1:14.
On luonnollista että asia ajoittuu lopun aikaan. Danielille annettu profetia selvisi josta enkeli sanoi Danielille että se selviää lopun aikana. Dan 12 luku.
Kesti muistaakseni n. 2520 vuotta kun selvisi.
Samaan aikaan alkoivat Jeesuksen antamat "ajan merkit" toteutuaa sellaisella tavalla että siitä on kyse. 1850 luvulta lähtien siis noin. Matt 24 luku.
Matt 24 kertoo kuitenkin Jerusalemin hävityksestä 70 jkr, keskiajasta n. 1300 vuotta ja lopun ajoista sisäkkäin ja limittäin eli ei kronologisessa järjestyksessä ja 24 luvun jakeilla on kaksois- ja kolmoistäyttymyksiä.
Ei tuon kummempaa.
yst-. jari- pyh
Oot sä aika sälli.Ensin kysyy ja sitten itse vastaa.
- pyh!
ja taas lauseen pätkiä sieltä täältä eikä yhdessäkään puhuta mitään mistään suljetusta ovesta..... mikä sua vaivaa??????
- siis mitä häh?
Raamatussa profeetat keskustelevat usein enkelien kanssa. Sanotko sinä Raamatunkin kirjoittajia pakkopaidassa oleviksi valehtelijoiksi?
Täsäkin Ellenin kokemuksia - kristillisiä:
TÄYDELLISET KRISTUKSESSA
Tässä elämässä meidän on erotettava itsemme
synnistä uskon kautta Kristuksen sovintovereen.
Kallis Vapahtajamme kehottaa meitä liittymään
häneen, yhdistämään heikkoutemme hänen voimaansa,
tietämättömyytemme hänen viisauteensa ja
arvottomuutemme hänen ansioihinsa.
SUURI TAISTELU, kirj. Ellen G. White
s. 393, luku 39 Ahdistuksen aika, kappale Kestävä usko
Myös sinun ja minun kokemukset toivottavasti ovat tuollaisia.
antti" Katsoessani vaatteitani huomasin niiden olevan veren tahraamat. Kaaduin jälleen ikäänkuin kuolleena seurassani olevan enkelin jalkoihin. En voinut esittää ainoatakaan puolustusta ja halusin päästä pois tuosta pyhästä paikasta. "
On hyvä muistaa, että myös Ellen on ollut vajavainen ihminen, kuten proteetatkin ja niinollen hänen traumaattinen kokemuksensa - pään lyöminen kaatuessa kiveen - on tietysti vaikuttanut uniin ja näkyihin. Toisaalta lienee hyvinkin realistista se, että ihminen kokee itsensä saastaiseksi, kun on vahvasti pyhässä ilmapiirissä
Jes. 6:5
Ja minä sanoin: -- Voi minua, minä hukun! Minulla on saastaiset huulet, ja saastaiset huulet on kansalla, jonka keskellä elän, ja nyt minun silmäni ovat nähneet Kuninkaan, Herran Sebaotin.
Luuk. 5:8
Tämän nähdessään Simon Pietari lankesi Jeesuksen jalkoihin ja sanoi:
"Mene pois minun luotani, Herra! Minä olen syntinen mies."
antti
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201091- 136979
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten305782Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48589- 75514