Raha on naisille tärkeää

hajotkaa.tuloihinne

Tulot on luokkaa 100000 euroa vuodessa, mutta asun omassa kerrostaloyksiössä ja ajan korkeintaan noin 10000 euron arvoisella volkkarilla. Penniäkään ei ole velkaa. Jätän nämä seikat aina mainitsematta profiilissa koska haluan naiseni kiinnostuvan muusta kun omaisuudestani, ja jos vittumaisia ollaan niin voidaan kysyä jos tuloni lainkaan kuulu ventovieraille.
Pari kertaa olen tehnyt koeprofiilin jossa kerron asiat niinkun ne on, vieläpä vähän kaunistellen, ja niistä tiedän tasan tarkkaan että raha on naisille joksekin ratkaiseva asia. Tarpeeksi naisia ottaa oma-aloitteisesti yhteyttä tähän profiiliin että voisin käydä niiden kanssa jatkuvasti kirjeenvaihtoa, ja valtaosa vastaa minun aloituksiin. Todellista profiilia taas on vaivannt naisten täydellinen vastaamattomuus (ja vaivaisi vieläkin jos viitsisin enää tehdä aloitteita), ja onpa se torjuttukin kahdesti.

52

532

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Vielä parempi olisi jos kertoisit profiilissasi olevasi pitkäaikaistyötön. Ne naiset, joita se ei haittaisi, olisivat niitä ainoita tutustumisen arvoisia.

• 17:02

Eikä ole mulle. Onhan niitä tietysti hillon perässä kehrääviäkin, ihan kuin
      nuoremman perässä juoksevia molenmissa sukupuolissa.

Muutama ei oo kaikki ja raha ei tuo onnea näämmä.

• Hohhoijaa.. Aina tätä samaa. En ole koskaan kysynyt seurustelukumppaniltani paljonko hän ansaitsee. Tai ennen tapaamistamme kuinka hän asuu tai millä hän ajaa. Saati säästöjä tai velkoja.

Nettiprofiileissa en katso tuloja elleivät ne ole alle 20 000 ja statuksena lisäksi työtön tai opiskelija. Sellaisessa elämäntilanteessa olevan kanssa minun olisi turha yrittää suunnitella yhteisiä menoja. Mutta yhtäältä karsin pois sellaiset joilla tulot on yli 50 000 ja lisäksi profiili antaa ymmärtää, että elämäntapa on aivan erilainen omaani verrattuna.

Sitä en ymmärrä miksi toiset suorastaan valehtelevat profiilissa, juttuhan loppuu heti kun valehtelu paljastuu.

• tavalliset tulot ok

Minä olen kanssa aina hieman "pelännyt" niitä miehiä, joilla on korkeat tulot. Itselläni ne ovat siinä 50 000 tuntumassa. Mutta olen yleensä ajatellut, että ne miehet, joilla on hyvät tulot ja jotka ovat kohtuullisen näköisiä, eivät ole naispulassa, joten en ole edes lähtenyt yrittämään "kilpasille". Olen ajatellut, että he kyllä valkkaavaat kumminkin isorintaisen blondin, eivät minun kaltaista "älykköä". Minulle riittää, jos miehellä on jotenkin kohtuulliset tulot, että hän käy töissä ja elättää itsensä. Sen enempää en ole vaatinut. Koulutuksella tai ammatilla ei varsinaisesti väliä. Nyt seurustelen miehen kanssa, joka ei ole käynyt kuin peruskoulun. Kumminkin meillä riittää jutun aihetta :).

• 1-1

Todellakin hohhoijaa. Tällaiset viestit ovat uskomatonta p'skanjauhantaa.

Eivät miehen tulot kiinnosta, ei niistä puhuta, ei niistä kysellä.... Seuraavaksi teet sitten selväksi, että tsekkaat, että mies ei tienaa liian vähän eikä liian paljon. :D

Eli toisin sanoen raha on todella tärkeä valintakriteeri ja sillä on hemmetisti merkitystä. Silti yrität selittää, että hohoijaa, evvk.

Tajuatko miten huvittavalta kuulostat?

• ...

"Nettiprofiileissa en katso tuloja elleivät ne ole alle 20 000 ja statuksena lisäksi työtön tai opiskelija".

Tämä juuri kertoo sinusta ja naisista kaiken olennaisen eli työtön mies ei kelpaa vähäisten tulojen takia, joten rahaa naiset arvostavat.
        Miehille ei ole mitään merkitystä sillä onko nainen työtön tai opiskelija, puhumattakaan siitä, paljonko hän ansaitsee. Joten mistä ihmeestä naisten rahan arvostus johtuu, eikö miehistä haeta mitään muuta kuin taloudellista turvaa?

• ...

"Nettiprofiileissa en katso tuloja elleivät ne ole alle 20 000"
        "Mutta yhtäältä karsin pois sellaiset joilla tulot on yli 50 000"

Eli miehen tulot pitää olla joko 21000-30000 tai 31000-50000?

Kuulostaa vähän samalta kuin joku sanoisi, että ei miehen pituudella ole mitään väliä, paitsi että se ei saa olla alle 170 eikä myöskään yli 185. :D:D

• ... kirjoitti:

"Nettiprofiileissa en katso tuloja elleivät ne ole alle 20 000 ja statuksena lisäksi työtön tai opiskelija".

Tämä juuri kertoo sinusta ja naisista kaiken olennaisen eli työtön mies ei kelpaa vähäisten tulojen takia, joten rahaa naiset arvostavat.
        Miehille ei ole mitään merkitystä sillä onko nainen työtön tai opiskelija, puhumattakaan siitä, paljonko hän ansaitsee. Joten mistä ihmeestä naisten rahan arvostus johtuu, eikö miehistä haeta mitään muuta kuin taloudellista turvaa?

Miten se on niin vaikea ymmärtää, että kyse ei ole taloudellisesta turvasta vaan riittävän samanlaisesta elämäntavasta? En ole etsimässä aviopuolisoa, en edes avopuolisoa, en minkäänlaista turvaa miehestä. En edes lainaisi rahaa seurustelukumppaniltani!

Mutta jos on täysin erilainen taloudellinen tilanne niin on todella vaikea tehdä mitään yhdessä. Minä en ala kustantaa jatkuvasti toisellekin ulkomaanmatkoja tai ulkona syömistä tai elokuvia, teatteria.. ym. Enkä antaisi kenenkään kustantaa itselleni.

• ... kirjoitti:

Kuulostaa vähän samalta kuin joku sanoisi, että ei miehen pituudella ole mitään väliä, paitsi että se ei saa olla alle 170 eikä myöskään yli 185. :D:D

Jos ne on merkitty niin tuo yleensä viestii, että pystytään harrastamaan samoja asioita. Se on sitten eri asia halutaanko.

Minusta olisi todella kiusallista tapailla miestä, joka joutuisi miettimään raskiiko lähteä kanssani viikonloppuisin ulos syömään. Yhtä kiusallista olisi tapailla miestä, joka haluaisi harrastaa joka viikonloppu fine diningia ja joutuisin kieltäytymään kerta toisensa jälkeen koska siihen taas ei omat varani riittäisi.

• 1-1 kirjoitti:

Todellakin hohhoijaa. Tällaiset viestit ovat uskomatonta p'skanjauhantaa.

Eivät miehen tulot kiinnosta, ei niistä puhuta, ei niistä kysellä.... Seuraavaksi teet sitten selväksi, että tsekkaat, että mies ei tienaa liian vähän eikä liian paljon. :D

Eli toisin sanoen raha on todella tärkeä valintakriteeri ja sillä on hemmetisti merkitystä. Silti yrität selittää, että hohoijaa, evvk.

Tajuatko miten huvittavalta kuulostat?

"En ole koskaan kysynyt seurustelukumppaniltani paljonko hän ansaitsee." = Kun tapaan kiinnostavan ihmisen, en kysy paljonko hän ansaitsee. Kun alamme tapailla, en kysy paljonko hän ansaitsee. Pitkissä suhteissakaan en ole koskaan kysynyt paljonko toinen ansaitsee.Ainoa exäni, jonka tulot tiesin, oli avioex jonka kanssa ostin yhteisen asunnon = otin yhteisen pankkilainan (50/50).

"Nettiprofiileissa en katso tuloja" = NETTIprofiileissa. Kun selaan nettiprofiileja, ku mietin kannattaako johonkin ihmiseen ottaa yhteyttä.

• w56j76erk7u
        simasuuneiti kirjoitti:

Miten se on niin vaikea ymmärtää, että kyse ei ole taloudellisesta turvasta vaan riittävän samanlaisesta elämäntavasta? En ole etsimässä aviopuolisoa, en edes avopuolisoa, en minkäänlaista turvaa miehestä. En edes lainaisi rahaa seurustelukumppaniltani!

Mutta jos on täysin erilainen taloudellinen tilanne niin on todella vaikea tehdä mitään yhdessä. Minä en ala kustantaa jatkuvasti toisellekin ulkomaanmatkoja tai ulkona syömistä tai elokuvia, teatteria.. ym. Enkä antaisi kenenkään kustantaa itselleni.

Olet sinä kyllä tyhmä ihminen :D

Se että ihminen opiskelee ei tarkoita etteikö hän voisi elättää itseään (sinun tarvitsisi kustantaa jotain).
        Pelkästään päivärahalla opiskelu riittää erittäin hyvin ja jää säästöönkin.

Raha ei pelkästään säätele elämäntapaa.

• dyrtunrguh
        ... kirjoitti:

Simasuulortto on varmaan niitä ihmisiä, jotka ottaa eron jos ja kun mies joutuu työttömäksi. Kasvettiin erilleen niinq.

• 1-1
        simasuuneiti kirjoitti:

"En ole koskaan kysynyt seurustelukumppaniltani paljonko hän ansaitsee." = Kun tapaan kiinnostavan ihmisen, en kysy paljonko hän ansaitsee. Kun alamme tapailla, en kysy paljonko hän ansaitsee. Pitkissä suhteissakaan en ole koskaan kysynyt paljonko toinen ansaitsee.Ainoa exäni, jonka tulot tiesin, oli avioex jonka kanssa ostin yhteisen asunnon = otin yhteisen pankkilainan (50/50).

"Nettiprofiileissa en katso tuloja" = NETTIprofiileissa. Kun selaan nettiprofiileja, ku mietin kannattaako johonkin ihmiseen ottaa yhteyttä.

Ok. Sinun ei siis tarvitse kysyä, koska olet jotenkin muuten varmistanut sen, että mies tienaa tarpeeksi, jotta voitte seurustella?

Ja sinä siis et katso, vaikka katsotkin miehen tuloja, kun selailet profiileja.

Tämä on ihan turhaa saivartelua. Pointtisi tuli kyllä selväksi.

• hohhoijaa
        dyrtunrguh kirjoitti:

Simasuulortto on varmaan niitä ihmisiä, jotka ottaa eron jos ja kun mies joutuu työttömäksi. Kasvettiin erilleen niinq.

Hehheh, Simasuulortto, hyvä nimitys! Simasuulla se on niin joka asiaan aina niin niin mahottomasti jotain sanottavaa, niin painavaa ja niin helevetin viisasta sanottavaa. Ois joskus hiljaa, oikeesti!!!

• tavalliset tulot ok kirjoitti:

Minä olen kanssa aina hieman "pelännyt" niitä miehiä, joilla on korkeat tulot. Itselläni ne ovat siinä 50 000 tuntumassa. Mutta olen yleensä ajatellut, että ne miehet, joilla on hyvät tulot ja jotka ovat kohtuullisen näköisiä, eivät ole naispulassa, joten en ole edes lähtenyt yrittämään "kilpasille". Olen ajatellut, että he kyllä valkkaavaat kumminkin isorintaisen blondin, eivät minun kaltaista "älykköä". Minulle riittää, jos miehellä on jotenkin kohtuulliset tulot, että hän käy töissä ja elättää itsensä. Sen enempää en ole vaatinut. Koulutuksella tai ammatilla ei varsinaisesti väliä. Nyt seurustelen miehen kanssa, joka ei ole käynyt kuin peruskoulun. Kumminkin meillä riittää jutun aihetta :).

Aika paljon yleistät hyvätuloisten joukkoon liittyen. Kyllähän se oikeasti on niin, että sekin joukko on aivan yhtä kirjava kuin mikä tahansa muukin ihmisjoukko. Eivät hyvätuloiset ole keskenään samanlaisia. Joku saattaa etsiä blondia, mutta aivan varmasti moni muu sitä älykköä.

• simasuuneiti kirjoitti:

Jos ne on merkitty niin tuo yleensä viestii, että pystytään harrastamaan samoja asioita. Se on sitten eri asia halutaanko.

Minusta olisi todella kiusallista tapailla miestä, joka joutuisi miettimään raskiiko lähteä kanssani viikonloppuisin ulos syömään. Yhtä kiusallista olisi tapailla miestä, joka haluaisi harrastaa joka viikonloppu fine diningia ja joutuisin kieltäytymään kerta toisensa jälkeen koska siihen taas ei omat varani riittäisi.

Hyvätuloisuus ei välttämättä kerro mitään kulutustottumuksista. Turhaan rajaat pelkästään sen perusteella ihmisiä pois.

• mies kommentoi

No jaa, nykynaiset ovat taitavia...

Minullakin kohtuullisen iso omaisuus sekä melko pienet tulot kun en enää lisää tarvitse. Paremmin tienaa jos hoitaa omaisuutta.

Viimeisin nainen josta olisin ollut kiinnostunut oli hankkinut verotiedot verovirastosta sekä katsonut google mapsistä asunnon, oli vaan katsonut väärään suuntaan koska tässä on puistoa vieressä.

No suotakoon nämä huvit heille.

• ap.

Joku muukin kun minä huomasi simasuuneidin paradoksin. "Rahalla ei ole merkitystä, kunhan sitä on".
        Se taas että nainen katsoo verotiedot ja Google Mapsista asunnon menee jo oikeasti vainoamisen puolelle. Itse varjelen yksityisyyttäni, ja olenkin ajatellut miten suojautua noita vastaan. Helposti: jos on osakeyhtiö, pystyy nostamaan 9 prosenttia varallisuudesta verottomasti ja sitten vuokraa jostain lähikunnasta jonkun kt-yksiön vapaa-ajan asunnoksi mutta pitää kuitenkin kirjat siellä.
        Verovirastoon pitäisi jäädä merkintä kuka on kenenkin verotietoja pyytänyt. Ehkä hillitsee niitä vähän kun tietää että jää siitä helposti kiinni. Maksuhäiriörekisterissähän on jo tällainen.

• simasuuneitiä ei

kiinnosta paljonko mies ansaitsee, mutta silti opiskelijat ja työttömät eivät kiinnosta.

Naisen logiiikkaa?

• Mitä kohtaa et ymmärtänyt? Kirjoitin, että "Sellaisessa elämäntilanteessa olevan kanssa minun olisi turha yrittää suunnitella yhteisiä menoja." Ja sama pätee siis toiseen suuntaan eli miehiin, joilla on isot tulot ja erilainen elämäntapa (esim. kaukomatkoja monta kertaa vuodessa). Minun tuloillani ei tehdä kaukomatkoja monta kertaa vuodessa tai syödä Michelin-ravintoloissa, joten homma ei toimisi. Vastaavasti pitkäaikaistyöttömän tai päätoimisen opiskelijan kanssa olisi vaikea löytää yhteisiä menoja, koska alle 20 000 euron vuosituloilla ei pystyisi osallistumaan niihin menoihin, mistä itse pidän.

• summa summarum

Noinhan ne naiset koettaa älyköidä että raha se on joka ratkaisee.
      Loppujen lopuksi sen saman rahan perässä on miehen lapset että aika älykäs pitää olla ettei se jää lapsilta huomaamatta.Yleensähän se on niin että nainen lähtee kun raha ei rupeakaan liikkumaan toivottuun suuntaan.

• ...

Jos mies menettää työpaikkansa niin menettää samalla myös naisensa.

• Mihin se raha seurustelusuhteessa liikkuu? En minä ainakaan ole menossa naimisiin tai edes saman katon alle kenenkään kanssa, ei ole tarkoitus maksattaa toisella omia kuluja eikä itse maksaa toisen kuluja.

• venakko19
        ... kirjoitti:

Jos mies menettää työpaikkansa niin menettää samalla myös naisensa.

Kylläpäs taas yleistetään. Minun entinen mieheni menetti työpaikan ja asunnon ja siten myös minut ja tiedätkö miksi, koska hän ryyppäsi kaiken! Ensi kerralla kun puhut/kirjoitat typeryyksiä, niin mietithän ensin, jooko.

• summa summarum
        simasuuneiti kirjoitti:

Mihin se raha seurustelusuhteessa liikkuu? En minä ainakaan ole menossa naimisiin tai edes saman katon alle kenenkään kanssa, ei ole tarkoitus maksattaa toisella omia kuluja eikä itse maksaa toisen kuluja.

Voi kuules simasuuneiti kun minä olen seurustellut niin kyllä niitä rahanreikiä löytyy mitä ihmeellisimmistä asioista.Sinua en välttämättä tarkoittanut tuolla lausumallani mutta voin yleistää kun sen verran olen näillä sivuilla pyörinyt.
        Suurin rahaerä kysyttiin ihan suoraan maksanko puolet 600 000 euron asunnosta ettei hänen tartteis muuttaa lasten kanssa pois sieltä.Minulle ei tosin olisi paikkaa huushollista löytynyt.Toki sain tuosta sitoutumiskyvyttömän maineen mutta täytyy kestää kuin mies.
        Sitten näitä kodinkoneitakin löytyy joka lähtöön ja useamman kanssa jostain syystä jopa kierreltiin kaupoissa katselemassa että just tuo kävisi mun huusholliin.
        Ulkomaan matkat on siinä mielessä suosittuja että mun pitäis saada just silloin lomaa omista töistäni kun naisella on lomaa ja voitas tehdä kaikkea kivaa yhdessä.Tosin se lippu ei aivan riitä kun paikan päällä pitäis olla sitä käyttörahaakin.
        Oman kodin pikkuremontit paisuu tekohetkellä siinä määrin ettei emännällä riitä rahat mutta välttämättä se pitää tehdä samalla.Jostain syystä tuon rempan jälkeen suhde alkaa tökkimään.
        Oma hupaisa piirteensä on myös ulkona syömisellä enkä millään pääse näyttämään että osaan tehdä itsekin ruokaa.Eikä silloin mennä mihinkään abc:lle vaan tietenkin kaupungin kalleimpiin paikkoihin ja näköalapaikoille.
        Ja jos sitten heitän esimerkin vastakohdasta että olin kaksi kuukautta tavallaan kuin työttömänä kun en saanut lomarahaa vapaille niin eipä olleet naiset kiinnostuneita....jostain syystä.

• ------------
        summa summarum kirjoitti:

Voi kuules simasuuneiti kun minä olen seurustellut niin kyllä niitä rahanreikiä löytyy mitä ihmeellisimmistä asioista.Sinua en välttämättä tarkoittanut tuolla lausumallani mutta voin yleistää kun sen verran olen näillä sivuilla pyörinyt.
        Suurin rahaerä kysyttiin ihan suoraan maksanko puolet 600 000 euron asunnosta ettei hänen tartteis muuttaa lasten kanssa pois sieltä.Minulle ei tosin olisi paikkaa huushollista löytynyt.Toki sain tuosta sitoutumiskyvyttömän maineen mutta täytyy kestää kuin mies.
        Sitten näitä kodinkoneitakin löytyy joka lähtöön ja useamman kanssa jostain syystä jopa kierreltiin kaupoissa katselemassa että just tuo kävisi mun huusholliin.
        Ulkomaan matkat on siinä mielessä suosittuja että mun pitäis saada just silloin lomaa omista töistäni kun naisella on lomaa ja voitas tehdä kaikkea kivaa yhdessä.Tosin se lippu ei aivan riitä kun paikan päällä pitäis olla sitä käyttörahaakin.
        Oman kodin pikkuremontit paisuu tekohetkellä siinä määrin ettei emännällä riitä rahat mutta välttämättä se pitää tehdä samalla.Jostain syystä tuon rempan jälkeen suhde alkaa tökkimään.
        Oma hupaisa piirteensä on myös ulkona syömisellä enkä millään pääse näyttämään että osaan tehdä itsekin ruokaa.Eikä silloin mennä mihinkään abc:lle vaan tietenkin kaupungin kalleimpiin paikkoihin ja näköalapaikoille.
        Ja jos sitten heitän esimerkin vastakohdasta että olin kaksi kuukautta tavallaan kuin työttömänä kun en saanut lomarahaa vapaille niin eipä olleet naiset kiinnostuneita....jostain syystä.

Kannattaisko miettiä, miksi sinä vedät puoleesi tuollaisia naisia? Ilmeisesti sinussa on jotain sellaista, mikä herättää juuri tällaisten naisten kiinnostuksen. Eivät kaikki naiset ole tuollaisia.

Tai sitten sinulla on vain tietyn tyyppinen naismaku. Sitä voi sitten olla vähän vaikeampi muuttaa.

• summa summarum
        ------------ kirjoitti:

Kannattaisko miettiä, miksi sinä vedät puoleesi tuollaisia naisia? Ilmeisesti sinussa on jotain sellaista, mikä herättää juuri tällaisten naisten kiinnostuksen. Eivät kaikki naiset ole tuollaisia.

Tai sitten sinulla on vain tietyn tyyppinen naismaku. Sitä voi sitten olla vähän vaikeampi muuttaa.

Tuo on hyvä että joku myöntää tuollaisten naisten olemassaolon ettei minulla ole vain liian vilkas mielikuvitus.Sekin on mahdollista että vain minä kehtaan valittaa että pyytävät "siitä" liian paljon.
        Eivät kaikki mutta yleistän siitä huolimatta ja siitä iloinen että naismaku on kohdallaan kun vain harva jää ulkopuolelle :).

Toivon mukaan nyt ymmärrätte miten pelimiehiä tehdään :).

• Pelimiehen kaveri
        ------------ kirjoitti:

Kalliit asunnot, autot, matkat ja illalliset ovat statusta. Ei niitä kukaan tarvitse muuta kuin rehvastellakseen. Samat asiat voi hankkia paljon halvemmalla.

Esim. kotiruoka on hyvää ja terveellistä ja yhdessä kokkaaminen on samalla hyvä harrastus.

Pintapaikat on tarkoitettu pinnallisille ihmisille. Sinulla pitää olla itsetuntoa niin, että osaat jättää ne väliin. Samalla löydät fiksumpaa seuraa.

• Ihmettelijä996

"En minä ainakaan ole menossa naimisiin tai edes saman katon alle kenenkään kanssa, ei ole tarkoitus maksattaa toisella omia kuluja eikä itse maksaa toisen kuluja."

Joten mitä ovat siinä tapauksessa ne mystiset "menot" joihin alle 20 000 euron vuosituloilla ei pysty työtön tai opiskelija osallistumaan?

• Vapaa-ajan mahdollisuudet. Että voi matkustella, syödä ulkona, harrastaa, käydä elokuvissa, lähteä spontaanisti vaikka toiseen kaupunkiin viikonlopun viettoon.

Ei tietenkään kaikkea ole pakko tehdä yhdessä, eikä pidäkään tehdä yhdessä, mutta ei sekään ole toimiva suhde jossa vietetään lomat ja viikonloput erikseen koska on niin erilaiset tavat tai mahdollisuudet. Eikä siinä siis ole kyse pelkästä rahasta, on paljon sellaisia jotka tienaavat paljon minua enemmän mutta eivät tykkää samoista asioista ja silloin se potentiaalinen suhde loppuisi ihan yhtä lailla lyhyeen.

• Olen opiskeleva
        simasuuneiti kirjoitti:

Vapaa-ajan mahdollisuudet. Että voi matkustella, syödä ulkona, harrastaa, käydä elokuvissa, lähteä spontaanisti vaikka toiseen kaupunkiin viikonlopun viettoon.

Ei tietenkään kaikkea ole pakko tehdä yhdessä, eikä pidäkään tehdä yhdessä, mutta ei sekään ole toimiva suhde jossa vietetään lomat ja viikonloput erikseen koska on niin erilaiset tavat tai mahdollisuudet. Eikä siinä siis ole kyse pelkästä rahasta, on paljon sellaisia jotka tienaavat paljon minua enemmän mutta eivät tykkää samoista asioista ja silloin se potentiaalinen suhde loppuisi ihan yhtä lailla lyhyeen.

työtön tällä hetkellä ja kyllä minulla on varaa käydä elokuvissa, syödä ulkona, harrastaa (esi. liikuntaa on kausikortti treeneihin) ja joskus myös lähden spontaanisti toiseen kaupunkiin viikonlopun viettoon.

• simaton suu
        simasuuneiti kirjoitti:

Vapaa-ajan mahdollisuudet. Että voi matkustella, syödä ulkona, harrastaa, käydä elokuvissa, lähteä spontaanisti vaikka toiseen kaupunkiin viikonlopun viettoon.

Hei, menisit nyt sit vaik harrastaan niit suhteita ja jättäsit noi todella typerät ja löysät kommenttis kirjottamatta tänne, oisit besserwisseröimättä niin vois ihmiset ihan omil aivoil ajatella ja käydä vaik ihan oikeit keskusteluit ilman tota sun sisällyksetöntä ylvästelyys. Thanks.

• ...oma elämä...

Olen myös sitä mieltä, ettei alle 20 k vuosituloilla elävän kanssa kannata yrittää, koska jo elintavoiltamme olemme niin erilaisia. Itselläni menee jo tuo summa matkustamiseen. Raha ei silti ole tärkeä tekijä, vaan se, että elämäntapa on edes jokseenkin samanlainen. Miksi alkaisin suhteeseen, jonka kanssa ei ole liiemmin yhteistä...

• korj*
        ...oma elämä... kirjoitti:

Olen myös sitä mieltä, ettei alle 20 k vuosituloilla elävän kanssa kannata yrittää, koska jo elintavoiltamme olemme niin erilaisia. Itselläni menee jo tuo summa matkustamiseen. Raha ei silti ole tärkeä tekijä, vaan se, että elämäntapa on edes jokseenkin samanlainen. Miksi alkaisin suhteeseen, jonka kanssa ei ole liiemmin yhteistä...

sellaisen tyypin kanssa*

• Roger_12345

"Lika barn leka bäst" pätee niin naisiin kuin miehiiin, ja erityisesti silloin, kun rahaa uppoaa vapaa-ajan kulutukseen. Matkustelunkin suhteen ihmiset jakautuvat kahteen heimoon: niihin, jotka valmistelevat ennalta omat matkaeväänsä ja niihin, jotka laittavat setelit pinoon ensimmäisen kioskin tai tarjoilukärryn kohdalla.

Tietty, jos ansaitsee > 50 000 € vuodessa, mutta vapaa-aika vierähtää lukuharrastuksen, musisoinnin ja säveltämisen parissa, niin tulotason ilmsoittamisella tuskin on merkitystä.

• Niin ja niihin, jotka eivät ylipäänsä harrasta matkustamista. Tai jotka mieluummin kesämökkeilevät tai karavaanailevat. Tai jotka matkustavat mutta joka vuosi samaan "etelän" kohteeseen.

Tämä keskusteluketju alkoi siitä, että taas yksi mies väitti, että naiset kiinnostuvat _vain_ miehen tuloista, siis etsivät mahdollisimman rikasta miestä. Eikö tässä nyt jo ole aika selvästi käynyt ilmi, että kyse on paljon isommasta kokonaisuudesta?

• 37
        simasuuneiti kirjoitti:

Niin ja niihin, jotka eivät ylipäänsä harrasta matkustamista. Tai jotka mieluummin kesämökkeilevät tai karavaanailevat. Tai jotka matkustavat mutta joka vuosi samaan "etelän" kohteeseen.

Tämä keskusteluketju alkoi siitä, että taas yksi mies väitti, että naiset kiinnostuvat _vain_ miehen tuloista, siis etsivät mahdollisimman rikasta miestä. Eikö tässä nyt jo ole aika selvästi käynyt ilmi, että kyse on paljon isommasta kokonaisuudesta?

Eiköhän se liene kaikille selvää, että kyse on isommasta kokonaisuudesta, ilman tätä ketjuakin. Harva ihminen pitää rahaa sinällään tärkeänä, se saa merkitystä sitä kautta, mitä sillä voi tehdä ja mitä se mahdollistaa.

Se mikä sinun kirjoituksistasi välittyy on se, että sinulle harrastuksesi ja elämäntyylisi ovat kaikkein tärkeimmät, todennäköisesti tärkeämpiä kuin parisuhteen löytyminen. Se on tietysti ihan ok, mutta suhtautumisesi vaikuttaa aika jyrkältä. Moni muu on huomattavasti joustavampi ja avoimempi erilaisille mahdollisuuksille. Eikä se silti tarkoita sitä, että pitäisi luopua ns. omasta elämästä tai sopeutua mihin tahansa.

Esim. jos minä itse olisin tottunut käymään joka viikonloppu ulkona syömässä, mutta sitten tapaisin jonkun mahtavan tyypin, jonka kukkarolle se olisi ehkä liikaa, niin miettisin, onko se ulos syömään meno minulle aivan ehdottoman tärkeää. Vai voitaisiinko esim. kokata välillä miehen kanssa jomman kumman kotona. Tai jotain muuta vastaavaa. Eihän se tarvitse kuin pientä vastaan tulemista.

On totta kai täysin mahdollista, että löydät kumppanin, jonka kanssa sinun ei tarvitse tehdä yhtään kompromissia asian suhteen. Mutta yhtä lailla on mahdollista, että et löydä.

Onnea hakuun!

• hr4gwef
        37 kirjoitti:

Eiköhän se liene kaikille selvää, että kyse on isommasta kokonaisuudesta, ilman tätä ketjuakin. Harva ihminen pitää rahaa sinällään tärkeänä, se saa merkitystä sitä kautta, mitä sillä voi tehdä ja mitä se mahdollistaa.

Se mikä sinun kirjoituksistasi välittyy on se, että sinulle harrastuksesi ja elämäntyylisi ovat kaikkein tärkeimmät, todennäköisesti tärkeämpiä kuin parisuhteen löytyminen. Se on tietysti ihan ok, mutta suhtautumisesi vaikuttaa aika jyrkältä. Moni muu on huomattavasti joustavampi ja avoimempi erilaisille mahdollisuuksille. Eikä se silti tarkoita sitä, että pitäisi luopua ns. omasta elämästä tai sopeutua mihin tahansa.

Esim. jos minä itse olisin tottunut käymään joka viikonloppu ulkona syömässä, mutta sitten tapaisin jonkun mahtavan tyypin, jonka kukkarolle se olisi ehkä liikaa, niin miettisin, onko se ulos syömään meno minulle aivan ehdottoman tärkeää. Vai voitaisiinko esim. kokata välillä miehen kanssa jomman kumman kotona. Tai jotain muuta vastaavaa. Eihän se tarvitse kuin pientä vastaan tulemista.

On totta kai täysin mahdollista, että löydät kumppanin, jonka kanssa sinun ei tarvitse tehdä yhtään kompromissia asian suhteen. Mutta yhtä lailla on mahdollista, että et löydä.

Onnea hakuun!

Ainakin itse olen jollakin ihmeellä onnistunut tapaamaan vain sellaisia joiden ykkösprioriteetti taitaa olla juurikin oman elämän säilyttäminen mahdollisimman muuttumattomana. Pieninkin kompromissi tai jos suhde aiheuttaa vähänkin "työtä", niin kaikki loppuu kuin veitsellä leikaten. Siitäkin huolimatta, että vuorokausi sitten kaikki on vielä aivan loistavasti. Olen asiaa itsekseni ihmetellyt, koska olettaisi automaattisesti että kaikki päälle kolmenkymmenen olevat suurinpiirtein tietävät mitä seurustelu ja parisuhde joskus vaatii.

Jos alkuperäiseen aiheeseen jotain, niin en ole koskaan tulojani ilmoitellut, en edes alaa millä työskentelen eikä silti seurasta ole ollut puutetta.

• summa summarum
        hr4gwef kirjoitti:

Ainakin itse olen jollakin ihmeellä onnistunut tapaamaan vain sellaisia joiden ykkösprioriteetti taitaa olla juurikin oman elämän säilyttäminen mahdollisimman muuttumattomana. Pieninkin kompromissi tai jos suhde aiheuttaa vähänkin "työtä", niin kaikki loppuu kuin veitsellä leikaten. Siitäkin huolimatta, että vuorokausi sitten kaikki on vielä aivan loistavasti. Olen asiaa itsekseni ihmetellyt, koska olettaisi automaattisesti että kaikki päälle kolmenkymmenen olevat suurinpiirtein tietävät mitä seurustelu ja parisuhde joskus vaatii.

Jos alkuperäiseen aiheeseen jotain, niin en ole koskaan tulojani ilmoitellut, en edes alaa millä työskentelen eikä silti seurasta ole ollut puutetta.

Noin hyvin minä en olisi osannut asiaa selittää...tuonkin olen kokenut.
        Tuohon pieneen kompromissin voisin lisätä että siinä mielessä tullaan vastaan että viiden minuutin näkemiseen löytyy aika kahden ja puolen viikon päästä :).

• 37 kirjoitti:

Onnea hakuun!

Kiitos asiallisesta kommentista. Osut varmaan aika oikeaan. Toisaalta pitkän yksinelämisen jälkeen sitä miettii, miksi luopua omista jutuistaan, kun näinkin pärjää ihan hyvin. Mutta se menee jo kokonaan ohi alkuperäisestä aiheesta :-)

• 001245678900

Aika hassua, kun itse en tuohon tulo/koulutuspuoleen kiinnitä juurikaan huomiota,
      mutta taitaa monelle olla tärkeitä pointteja, kun valkkaa profiileja.

Minulle esittely teksti kertoo olennaisen, siitä miten kivasti se on laadittu.
      Miksihän tulot netissä nousee arvoon arvaamattomaan ja hypätään muun yli,
      eli sen ihmisen, joka sieltä takaa paljastuu.

Ehkäpä iälläkin on jotain tekemistä tässä asiassa. Olen 50v ja etsin samaan
      ikäluokkaan kuuluvaa miestä. Yhtään ns. siipeilijää en ole tavannut tähän
      mennessä, oli sitten mistä sosiaalisesta luokasta tahansa.

Luonne kysymyshän tämäkin on, joku voi käyttää sumeilematta hyväkseen
      ja siinä toivossa etsii varakasta puoliskoa. Olen itse kasvanut maalla ja
      tiedän, ettei raha kasva puussa.

• 8+6

Eiköhän tässäkin viestiketjussa ilmenevät katsantoerot johdu siitä, että toiset hakevat seurustelukumppania ja mahdollisesti tulevaisuudessa siis vakavampaakin ja toiset "ainoastaan" deittailu seuraa?

• ....................

Olisi tosiaan fiksua miettiä jo etukäteen mitä haluaa. Siltä ainakin tuntuu, että on aika monella hakusessa sekin. Tai ehkä sitä on etenkin naisten vaikeampi myöntää edes itselleen, että näillä näkymin fuckbuddy, jonka kanssa voi joutoajalla myös harrastaa ja jutella mistä vain, riittäisi ja kaikki muu sotkee vain elämää.

• lappre

Jos joku on määritellyt "ihannevuositulonsa" heitän yhteydenotot sen enempää katsomatta romukoppaan. Kertoo ihmisestä paljon.

• "Jos joku on määritellyt "ihannevuositulonsa" heitän yhteydenotot sen enempää katsomatta romukoppaan. Kertoo ihmisestä paljon."

Kertooko? Itse naisena olen asettanut toivekumppanin tulorajat niin, että ovat samat kuin omani tai sen yli. Kokemus on opettanut, että useimmiten miehen on vaikea sietää tilannetta, jossa nainen on suurituloisempi,
      .

• Pankkiiritar itse

Minä en vastaa miehille, jotka ovat ilmoittaneet tulonsa profiilissaan. Ja ne, jotka ilmoittavat, niillä se on juuri tuo yli 55 000 e...

Minulle sitten kirjoitti mies, joka kautta rantain viesteissämme toi esiin, että massia olisi. En kiinnostunut aiheesta, ja lopetin joka kerta rahasta jauhamisen ja menin muihin juttuihin. Nyt kun olemme tapailleet jonkun aikaa, minulle selvisi että miehellä on puolen miljoonan omaisuus ja kovat tulot. Mutta edelleenkään ne eivät minua kiinnosta -lähinnä minä olen miehelle illalliset kokkaillut enkä kertaakaan ole ottanut häneltä vastaan senttiäkään. Että ei kannattaisi yleistää aivan satasella aina...

• Pankiiritar itse

Ja ps. Meinasin jättää koko miehen tapaamatta tuon osakkeista ja rahastoista jauhamisen vuoksi. Eli en tavannut häntä sijoitustenkiilto silmissäni. Jos hän yrittää vieläkin kysyä minulta sijoitusneuvoja (olen rahoitusalalla), niin totean joka kerta, että en puhu työhöni liittyvisät asioista lainkaan kotona ;D.

• Ei ahne nainen

Minä olen seurustellut ainoastaan miljonäärimiesten kanssa, mutta heidän rahoistaan en välitä yhtään :)

• Pelimiehen kaveri

Toinen miljonääri on hyvää seuraa miljonäärille :-)

• thäh

Noh, mies hakee naista, jolla pitäis olla puolta isommat tulot, kuin itsellä on.
      Miksihän 55v. hakee paremmin tienaavaa,,, hmmm ???.

Osuipa vaan silmään sopivasti.

• Roope Iines ja Aku

€i r$h$ mitään m€rkk$$. Höpön pöppöö! Terveisin, Roope Ankka

• 100,0000

ei ookkaan, kunhan sitä on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      82
      2005
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      121
      1715
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1306
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      720
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      676
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      57
      624
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      205
      580
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      47
      517
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      482
    Aihe