Lisääntyvä inho

järki peliin

Jos pakkoruotsia ja -ruotsitusta lisätään jääräpäisesti, enenkin inhottu aine saa vain aikaan lisää inhoa ja suorastaan vihaa ruotsin kieltä kohtaan!

Sen voivat tuntea nahoissaan suomenruotsalaiset katkerasti, ainakin nakkikioskeilla. Tätä emme edes me isänmaalliset suomalaiset halua.

SIISPÄ, pois pakkoruotsitus!

7

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä.

      RKP on tavallisen surun suurin vihollinen. Pitäisi muistaa se äänestyskäyttäytymisessäkin.

      • yrjöH

        Pitäisi muistaa se äänestyskäyttäytymisessäkin.

        Koska kaikkien tutkimusten mukaan noin 75-85 prosenttia suomenruotsalaisista äänestää vaali toisensa jälkeen RKP:tä niin herää kysymys, että eikö suomenruotsalainen ymmärrä omaa parastaan? Vai onko suomenruotsalainen masokisti?


      • yrjöH kirjoitti:

        Pitäisi muistaa se äänestyskäyttäytymisessäkin.

        Koska kaikkien tutkimusten mukaan noin 75-85 prosenttia suomenruotsalaisista äänestää vaali toisensa jälkeen RKP:tä niin herää kysymys, että eikö suomenruotsalainen ymmärrä omaa parastaan? Vai onko suomenruotsalainen masokisti?

        Kiitos huolenpidostasi mutta uskon että me surut ihan itse pystymme päättäämään ketä äänestämme.

        Minusta RKP sitä paitsi hoitaa asiansa tosi hyvin ainakin sen perusteella kuinka paljon se teitä nefejä rasssaa. Joten huolehtikaa te vain ihan omista asioistanne, jooko?


      • Pois pakkoruotsi!
        Ankdam kirjoitti:

        Kiitos huolenpidostasi mutta uskon että me surut ihan itse pystymme päättäämään ketä äänestämme.

        Minusta RKP sitä paitsi hoitaa asiansa tosi hyvin ainakin sen perusteella kuinka paljon se teitä nefejä rasssaa. Joten huolehtikaa te vain ihan omista asioistanne, jooko?

        Suomenruotsalainen äänestäjä vaatii pakkoruotsia.
        RKP vain toteuttaa äänestäjiensä toiveen.
        Joten syyllinen siihen, että Suomen kieli-ilmapiiri on huono,
        on jokainen RKP:n äänestäjä. Sieltä ruohonjuuritasolta se vaatimus enemmistön simputtamisesta lähtee! Joten kannattaa seuraavan kerran katsoa peiliin, kun tulee epämukava tilanne siellä raitiovaunussa ja muualla..
        Saatte juuri sitä mitä tilaatte!


      • rautaako?
        Pois pakkoruotsi! kirjoitti:

        Suomenruotsalainen äänestäjä vaatii pakkoruotsia.
        RKP vain toteuttaa äänestäjiensä toiveen.
        Joten syyllinen siihen, että Suomen kieli-ilmapiiri on huono,
        on jokainen RKP:n äänestäjä. Sieltä ruohonjuuritasolta se vaatimus enemmistön simputtamisesta lähtee! Joten kannattaa seuraavan kerran katsoa peiliin, kun tulee epämukava tilanne siellä raitiovaunussa ja muualla..
        Saatte juuri sitä mitä tilaatte!

        "Joten syyllinen siihen, että Suomen kieli-ilmapiiri on huono,
        on jokainen RKP:n äänestäjä."

        Joku voisi väittää että syyllinen onkin jokaikinen PS-äänestäjä. Ja niitä on kuitenkin niin paljon enemmän että sellaisella voimalla pitäisi jotain saada aikaiseksikin. No lähtökohtahan on ilmiselvästi pähkähullu jatopisaalta puolueiden kyky "saada aikaiseksi" ei näemmä ole pelkästään äänestäjäkunnan laajuudesta kiinni.

        Meillä on pieniä puolueita joyka saavat monipuolisesti paljon hyvää aikaseksi ja sitten meillä on iso puolue joka ei tee yhtään mitään. Ehkä teidän sittenkin kannattaisi kääntyä sen puoleen. Sehän kuitenkin väittää olevansa osittain teidän linjoilla. Voisitte leikkiä olevanne aidosti muutosta tekemässä.


    • rautaako?

      "SIISPÄ, pois pakkoruotsitus! "

      Niin tai siten hoitoon sitä lisääntyvää inhontunnetta vastaan. Se on kuitenkin päänsisäinen ja henkilökohtainen ongelma. Kela korvaa mielealalääkkeet.

    • Pakolla ei opi !

      Kyllä ruotsinopetusta on aina inhottu. Mutta, näin kärjistetty tilanne ei ole koskaan ollut.
      Vuosikymmeniä sitten, kun itse kävin kouluja, sanottiin vaan, että ruotsi on opittava, muuten ei ole menemistä julkisen (valtio, kunnat) puolen tehtäviin. Siinä sitä sitten tankattiin oppikoulussa 7 vuotta -halusit tai et.
      silloin englanti teki Suomessa vasta tuloaan laajempaan käyttö opetuksessa,koska saksa oli ollut valtakieli siihen saakka. Nythän englannilla on täydellinen ylivalta, joten voi uskoa, että ruotsin opiskelu on kuin kivirekeä vetäisi.

      Intenet ja sen tuomat vapausasteet antanevat meille vihdoin ratkaisun tähänkin ongelmaan. Pakkoruotsi pois, valinnaisuus kieliin ja ruotsinopettajat täydennyskoulutukseen uutta oppimaan. Turha on turha ja turhemmaksi tulee.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      77
      669
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe