Parin viimeisen tapaamiseen johtaneen nettideitin aikana nainen on kertonut useistakin aikaisemmasta suhteestaan ja toinen yhden yön jutustuistaan, minkä olen kokenut hieman loukkaavaksi itseäni kohtaan. Itsestään selvänä pidän, että meillä kaikilla on omat aikaisemmat kokemuksemme mutta miksi niistä pitää puhua? Halusivatko deittikumppanini viestittää minulle jotain ja mitä? Asiasta on minulla oma teoriani tai oikeastaan kaksikin vaan haluaisin yleisemmänkin mielipiteen.
Kerrottakoot vielä, että ensimmäinen deitti jäi ainukertaiseksi mutta toinen ei!
Mitä nainen halusi viestittää?
27
570
Vastaukset
- Olet oikeassa
Olen ollut samanlainen treffeillä, liian avoin. Enää en. Jokaisella omat jutut takana ei tarvii kehua ja kertoa nistä.
- MIES
Huono itsetunto
- Ihmettelevä mies
Osaatko kertoa, miksi olet ollut avoin entisitä suhteista? Heitän tähän muutaman vaihtoehdon, josko näistä joku olisi taustalla?
A. Olen ollut kiinnostava muidenkin mielestä, miksen sitten sinun!
B. Minulla on kuule vientiä, turha vaivautua!
C. Ennen kuin jatkamme pidemmälle haluan kertoa kaiken menneisyydestäni!
D. Olet tuppisuu, pakko kai sitten pitää keskustelua yllä kertomalla entisistä suhteista!
E. Elämäni pyörii suhteiden ympärillä ja puhun niistä huomaamatta!
F. Muu, mikä? - mannesmannnn
Ihmettelevä mies kirjoitti:
Osaatko kertoa, miksi olet ollut avoin entisitä suhteista? Heitän tähän muutaman vaihtoehdon, josko näistä joku olisi taustalla?
A. Olen ollut kiinnostava muidenkin mielestä, miksen sitten sinun!
B. Minulla on kuule vientiä, turha vaivautua!
C. Ennen kuin jatkamme pidemmälle haluan kertoa kaiken menneisyydestäni!
D. Olet tuppisuu, pakko kai sitten pitää keskustelua yllä kertomalla entisistä suhteista!
E. Elämäni pyörii suhteiden ympärillä ja puhun niistä huomaamatta!
F. Muu, mikä?F. puhun suhteistani tai yhden yön jutuista ja katson miten mies reagoi, koska haluan
a) yhdenyön jutun miehen kanssa, joka ei tuomitse naista siitä, tai
b) haluan miehen joka tykkää tietynlaisista asioista parisuhteessa/seksissä, ja yritän onkia tietoa siitä.
Mihin tyyliin se puhui ja mistä nimenomaan? - Ihmettelevä mies
mannesmannnn kirjoitti:
F. puhun suhteistani tai yhden yön jutuista ja katson miten mies reagoi, koska haluan
a) yhdenyön jutun miehen kanssa, joka ei tuomitse naista siitä, tai
b) haluan miehen joka tykkää tietynlaisista asioista parisuhteessa/seksissä, ja yritän onkia tietoa siitä.
Mihin tyyliin se puhui ja mistä nimenomaan?Viittaamani eka tapaus kieltämättä viittasi aika vahvasti versioon a.
Hän puhui ihan rauhallisesti juttelutyyliin ja ihan kuin ohimennen kertoili näistä omista jutuistaan. Ei mitenkään rehentelevästi. Itse en tuominnut kunhan mielessäni ihmettelin, mistä on kyse. Toisaalta en myöskään alkanut omista jutuistani kertoa kun ne eivät mielestäni kuulu asiaan. Mutta muuten meillä oli ihan hauskaa ja ihan hyvä maku siitä kokonaisuudessaan jäi.
- itsekin lörppä
Ei siinä mitään sen kummempaa viestiä välttämättä ole, nainen vain on lörppä. Tai sitä modernia lajiketta jonka mielestä voi puhua ihan mistä vaan. Tamponeista, hiivasta, naimisistaan.
- Ihmettelevä mies
Tuohon moderniin lajikkeeseen olen kanssa törmännyt. Ei tee heikkoa kertoa yöpöydän laatikon apuvälineistä ja vastaavista!
- exnyx
parempi niistä existä on puhua heti, juttua niistä kumminkin jossain vaiheessa tulee ;)
mutta ei liikaa pidä niistä paasata. ainakaan verrata exiä ja nyxiä toisiinsa!- Ihmettelevä mies
Exän käsittelyn ymmärrän, kun se todella jossain vaiheessa tulee puheeksi. Lyhytaikaisten juttujen esiintuomisen merkitystä en vaan edelleenkään tajua! Tai sitten on vaan kyse lörpästä kuten yllä ehdotettiin.
Jos on vastikään eronnut pitkästä suhteesta, niin väistämättäkin exä ja eroasiat jossain määrin tulevat puhututtamaan. Itse olin kyllä treffikumppaneideni kanssa käynyt näitä "pakollisia" taustatietoja läpi jo kirjoitteluvaiheessa, niin ei tarvinnut ensitreffeillä näistä puhua. Myöhemminkin ehtii. Nuo yhdenillan jutut ja muut "lyhytaikaiset hairahdukset" voi kyllä jättää kertomatta ihan kokonaan... Näitä olen joutunut joskus itsekin kuuntelemaan ihan riittämiin. Ei hirveästi innostanut tavata kyseisiä tyyppejä toiste. Tuli sellainen olo, että miehet halusivat rehennellä sillä, että "vientiä on, jos ei neidille kelpaa". Ei kelvannut... Nykyisellä miesystävälläni on vilkkaanpuoleinen naishistoria nuoruusvuosiltaan, mutta näistä jutuista ei olla kovinkaan paljon puhuttu, kun en ole asiasta kiinnostunut. Kaksi aikaisempaa pitkää avoliittoa on käyty käpi niin hänen, kuin minun puoleltani ihan sillä ajatuksella, että voisimme kiertää "turhat karikot" nykyisessä suhteessamme. Kyllä nuo exät kummittelevat ajoittain kovastikin taka-alalla...
- Ihmettelevä mies
Täysin samaa mieltä kanssasi. Hyvä idea sinänsä on käydä exät ja muut olennaiset asiat läpi jo ennen tapaamista niin voi keskittyä itse deittikumppaniin. Olennainen asia ei ole lyhyet suhteet, koska niistä ei nyt normaalisti mitään painolastia jää ja perusoletus kuitenkin on, että niitä on kaikilla. Oudolta tuntui kuulla niistä naisten suusta, itse en tähän mukaan lähtenyt!
- Löytyi lopulta
Koska aika usein toinen kysyy oletko ollut aikaisemmin nettitreffeillä ja mitä niillä on tapahtunut. Voisi tietty sanoa että olet ensimmäinen, mutta sehän olisi vale. Älä siis kysy, jos et halua rehellistä vastausta. Minun ainakin piti käydä varmaan lähes 100 miehen kanssa treffeillä ennen kuin oikea lopulta löytyi. Tosin aikaakin meni viisi vuotta, mutta yrittämättä ei olisi löytynyt ikinä.
- Olet oikeassa
Miehet kysyy nettitreffeistä. Olen ollut rehellinen ja avoin. Ehkä ei pitäis ex kummitteli kauan monen vuoden avioliiton jälkeeen. Sinkkuna tässä vaan jatkaa.Csopii mulle.
- Ihmettelevä mies
Siinäpä se kun en kysynyt, mutta deittikumppanini oma-alotteisesti alkoivat suhteistaan kertoa!
Mutta onko sen oikean löytäminen oikeasti noin vaikeaa vai pyritkö löytämään "täydellisen"? Jos udella saa niin jäikö ne lähes 100 tapaamista yhteen kertaan vai kokeilitko jonkun/joidenkin kanssa suhdetta, vaikka tiesit ettet sitä oikeaa olekaan löytänyt?
Toisaalta tietenkin ymmärrän, että jos hakee todellista sielunkumppania niin vaikeaa on. Kerran löysin lähes sellaisen vaan asui "lievästi" liioitellen maapallon vastakkaisella puolella eikä se oikein toimi pitkän päälle. - Ihmettelevä mies
Olet oikeassa kirjoitti:
Miehet kysyy nettitreffeistä. Olen ollut rehellinen ja avoin. Ehkä ei pitäis ex kummitteli kauan monen vuoden avioliiton jälkeeen. Sinkkuna tässä vaan jatkaa.Csopii mulle.
Siis tuo C eli "ennen kuin jatkamme pidemmälle haluan kertoa kaiken menneisyydestäni" oli vastaus tuossa ketjussa aiemmin esittämääni kysymykseen? Tässä tapauksessa kuulostaa loogiselta vastaukselta.
Exillä on valitettava taipumus kummitella pitkään etenkin jos sattuu olemaan yhteisiä alaikäisiä lapsia. Näissä asioissa joudun itsekin tahtomattani olemaan exän kanssa tekemisissä eikä todellakaan ole aina helppoa etenkin kun ex pitää vuosien jälkeenkin suurinpiirtein kaikkiin omiin ongelmiinsa minua syyllisenä.
Eivät halunneet viestittää mitään rivien välissä, olivat vain liian lörppäsuita ja/tai kokemattomia treffailemaan.
- Ihmettelevä mies
Mahdollista tuokin vaan olin aistivinani muutakin. Toisaalta tietysti välillä yritän ehkä liikaakin tulkita piilomerkityksiä ja sanatonta viestintää. Kaiken lisäksi olen oppinut, että näennäiseti viattomasti jutellessaankin naisilla on usein joku testi menossa! :) Eli tiedoksi vaan muillekin mahdollisille miespuolisille, jos ette ole sattuneet huomaamaan!
- 10 + 17
Jos mies on sellainen, että keskustelun ohjaaminen jää yksin mun huoleksi, niin loppujen lopuksi puhun lähes mistä vain paniikissa, eli muutun lörpöttelijäksi. Ihan vieraan ihmisen kanssa ei ole kiva olla hiljaa, eikä sillä lailla oikein tutustu.
Muita mahdollisia syitä on, että haluavat päästä susta siististi eroon antamalla itsestään huonon kuvan tai tahtovat tietää oletko neitsyt tai päätettyään ettei teistä tule seurusteluparia tunnustelevat, saisiko sulta edes seksiä.- Ihmettelevä mies
Taidat olla lähellä asian ydintä!
Eka deittikumppanini tuntui juuri sellaiselta, ettei kestä hetkenkään hiljaisutta kun taas itse saatan jäädä vähäksi aikaa miettimään mitä oikeastaan keskustelukumppanini sanoi. Tuppisuu en ole mutta uutta sanottavaa sorvatessani katson keskustelukumppania silmiin ja hymyilen. Saattaa tietenkin joku senkin kokea painostavaksi. Taustalla saattoi olla myös tuo viimeinen kommenttisi kun kuitenkin kapakkakierroksen kautta hänen luokseen päädyttiin. Eli kaikenkaikkiaan hän oli lähinnä yhdistelmä A D ylläolevan luokituksen mukaan.
Toinen deittikumppanini koin olevan enemmänkin ylläolevaa tyyppiä C. Jotenkin koin myös, että hän testaa (vrt naisten testaustarve ylempänä):
1. Mustasukkaisuuttani
2. Rehentelyntarvettani
Oletan läpäisseeni molemmat testit, koska tämä stoori jatkuu!
- neittaaja
Kyllä se kokemattomuuden ja tyhmyyden piikkiin minusta menee. Siis jos antaa mielikuvaa että "sinä olet yksi tässä suhteiden sarjassa jota nyt ajattelin seuraavaksi testata".
Viisasta on olla puhumatta entisistä yhtään mitään. Sitä tosin olen kysynyt, että onko tullut paljon yhteydenottoja. Mutta siihenkään ei tarvitse vastata kuin vasta siinä ehkä vaiheessa jos suhdetta viedään pidemmälle.
Pyynnöistä huolimatta naiset kertovat siitä yhteydenottojen kirjosta siis kuinka kömpelöitä ja törkeän suorasukaisiakin joukkoon mahtuu. Siinä on hyvä ravistella päätään että kyllä miehet osaavat olla tyhmiä. Ja nostaa omia osakkeitaan.- 140+30
"Sitä tosin olen kysynyt, että onko tullut paljon yhteydenottoja. Mutta siihenkään ei tarvitse vastata kuin vasta siinä ehkä vaiheessa jos suhdetta viedään pidemmälle."
Kysyt, mutta ei tarvitse vastata? Kyllähän nyt kysymykseen ainakin livetilanteessa tavalla tai toisella vastataan. Mutta tekeekö sillä vastauksella sitten oikeasti mitään kovin alussa. Ihan mielenkiintoista on kyllä kuulla miten muut ovat saaneet yhteydenottoja ja etenkin toisen sukupuolen edustaja ja muutenkin on mielenkiintoista joskus vaihtaa ajatuksia nettideittailusta. Mutta silti mielestäni niistä keskustelu ei välttämättä kuitenkaan sovi oikein ensimmäisille treffeille. Ajatukset saa ehkä helposti menemään vaan vähän väärille raiteille. Kun sillähän ei kuitenkaan ole sinänsä mitään tekemistä miten paljon toisella on ollut yhteydenottoja ja millaisia kokemuksia deittailusta sen kanssa miten juuri sen senhetkisen treffikumppanin kanssa juttu luistaa. - Ihmettelevä mies
Periaatteessa juuri näin mutta olin kyllä aistivinani jonkin sortin piiloviestintää, jota olen noissa muissa kommenteissani käsittellyt.
Vastaavia kertomuksia naisilta itsekin olen kuullut vähemmän onnistuneista ja suorastaan törkeistä lähestymisistä.
- 10
Itselleni tuo ainakin on taktiikka saada toinen epäkiinnostumaan minusta tilanteissa, joissa mies selvästi olisi minusta kiinnostunut, mutta itse en hänestä. Noin toimimalla mies tajuaa itse perääntyä, eikä minun tarvitse olla ikävä ihminen ja tehdä likaista työtä eli dumpata toinen.
- Ihmettelevä mies
Sinäkö se olitkin, koskas otetaan uusik....siis no joo! :) Olen aina tiennyt että naiset on ovelia vaan tätä en osannut odottaa! Ekan deittikumppanini käytöksessä jälkikäteen ajatellen oli kysymyksessä ainakin osittain juuri tuosta. Hän otti yhteyttä, tavattiin ennätysnopeaa ja oli ilmeisesti jo etukäteen ajatellut jutun ainutkertaiseksi kun sitoutumiskammoiselta vaikutti. Kun hän sattui olemaan sangen vetävä niin piti minua maan pinnalla puheillaan! Että tämmöinen tapaus ja aina oppii uutta!
- Sydän murskana.
Halusi kertoa, sinulle kenties " huonot kokemuksensa" edeltäjistäsi.
Ei halunnut että loukkaantuisit.
Halusi että juttunne, ei kaatuisi ainakaan noihin samoihin virheisiin.
Oli ehkä pettynyt jo useamman kerran aikaisemmissa suhteissa, mutta saattoi itsepintaisesti kuvitella, jonkin muuttuvan lopultakin.
Totuus tekee kipeää tänä päivänä, ja se totuus on yksinkertaisesti tämä. On paljon miehiä, jotka eivät kykene normaaliin yrittämiseen, aloittamaan seurustelu suhdetta mukavalta vaikuttavaan naiseen.
Yleisiä pelkotiloja ihan tavallisilla miehillä on.
Elättäjäksi joutuminen joka kilpailee lujaa huijatuksi tulemisen pelolla, kymmenellä erilaisella tavalla.
Luottamus on ruohonjuuritasolla, nainen ei voi mitenkään olla kiinnostunut minusta aidosti.
On tässä naisilla työnsarkaa näkökulmastani ajatellen. - Ihmettelevä mies
Hyvää naisnäkökulmaa toit, mielenkiintoista päästä katsomaan asioita vastakkaisen sukupuolen silmin!
Jälkimmäisessä tapauksessa oli ainakin osittain esiintuomiasi piirteitä, vaikkei hänkään niiden virheitä erityisemmin esiin tuonut eikä kuulukkaan. Ensimmäinen taas jutuillaan yritti selvästi pitää minua maan pinnalla kuten tyossa yläpuolella olevassa viestissäni kerroin.
Vaan viittaamaasi tärkeään sanapariin pelko/luottamus, johon aika pitkälle kulminoituu nettideittailun ongelmat. Kun on deittaajia paljon liikeellä hyvin kirjavilla tarkoitusperilla osan ollessa täysiä huijareita ja deittikohteiden vaihtuessa tuhkatiheään ei ole ihme, että on pelkoja ja luottamuspulaa. Yhdeksi lääkkeeksi voisin ehdottaa tahdin hidastamista eli tutustutaan ensin kunnolla viestein, sitten soitoin ja vasta sitten jos edelleen hyvätä tuntuu niin tavataan. Suurimmalta osalta epämääräisillä motiivin omaavilta kärsivällisyys loppuu kesken.
Luottamus kasvattaa luottamusta eli ei kerralla kannata koko elämäänsä paljastaa jos toinen ei osoita vastaavaa luottamusta. Deittikumppanin ulkonäön ja vastaan ei myöskään pitäisi antaa vaientaa omaa sisäistä varoitusjärjestelmää, joka ainakin minulla on toiminut kohtuullisen hyvin.
"Ainoastaan sydämellään näkee hyvin. Tärkeimpiä asioita ei näe silmillä" (Antoine de Saint-Exupéry)- Ihmettelevä mies
Tämä oli siis kommentti nimimerkille Sydän murskana!
Sydämestäni toivon, ettei kukaan leikkisi toisten tunteilla sillä niistä tulee syviä haavoja! Valitettavasti näitäkin tapauksia on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741943Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481240
- 59688
- 201675
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55571
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako192556- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462