Lahden moottoritie, Järvenpään liittymä la-iltana. Ajan lähes tyhjällä tiellä 125 km/h (oikea nopeus). Huomaan rampissa nousemassa kaksi autoa, ja koska takana ei ole ketään, vaihdan vasemmalle. Liittymän kohdalla olen hieman ensimmäistä autoa taaempana, kun takimmainen vihreä pikkuauto syöksyy suoraan rampilta oikean kaistan kautta eteeni vasemmalle kaistalle. Joudun jarruttamaan ettei kolise. Soitan torvea, ja edessä olija näyttää kesimmäistä sormeaan. Mitä tein väärin?
Oli muuten heikosti tummennettu takalasi, koska sormi näkyi.
Oliko kyseessä moottoritien pilurali?
23
213
Vastaukset
- 56h356h35y35
Jätit katkomatta sen sormen.
- Pilurali?
Ja mitähän tämäkin vastaus tarkoitti?
Siirryit vasemmalle ja tukit liikennettä. Johtaa juuri tuollaisiin. Jos ensimmäisen takaatuleva ei olisi reagoinut nopeasti, olisit jäänyt siihen etummaisen vierelle ajelemaan ja hidastamaan muiden menoa. Vasemmalle ei ole kiellettyä liittyä vain takaatulijoiden pelossa, vaan siksikin, että tuolla tavalla haitataan myös liittyvien elämää. OIkealtahan ei saa laillisesti ohittaa, ja siinähän sitä sitten ihmetellään, kun vasemmalla ajetaan hitaammin, kuin oikealla haluttaisiin mennä.
Oikein toimi liittyjä. Kaltaisesi kuskit ovat erittäin ärsyttäviä tuolla. Ei yhtään huomioida muita. Toivottavasti opit jotakin.- Joopa joopa joo
Eli siis on täysin OK tulla rampilta suoraan vasemmalle kaistalle siellä jo olevan ohittajan eteen. Asia selvä.
The_Rat - aina röyhkeämmän puolella. - 55+0
Joopa joopa joo kirjoitti:
Eli siis on täysin OK tulla rampilta suoraan vasemmalle kaistalle siellä jo olevan ohittajan eteen. Asia selvä.
The_Rat - aina röyhkeämmän puolella.Rotan teorian mukaan on myös laillista ajaa ylinopeutta, jos se on joustavaa ja nopeuttaa omaa matkantekoa.
- Fretti
55+0 kirjoitti:
Rotan teorian mukaan on myös laillista ajaa ylinopeutta, jos se on joustavaa ja nopeuttaa omaa matkantekoa.
Ja hitaampi väistää aina. Tässä tapauksessa se joka tyytyi ajamaan vain 125 km/h.
- zxczxcv
Joopa joopa joo kirjoitti:
Eli siis on täysin OK tulla rampilta suoraan vasemmalle kaistalle siellä jo olevan ohittajan eteen. Asia selvä.
The_Rat - aina röyhkeämmän puolella.Yleensäkin on täysin väärin ajaa turvallisuutta vaalien ja sääntöjä noudattaen, koska kaikki älykkäät kyllä itsekin osaa ajaa turvallisesti ja tietävät, milloin voi lakeja rikkoa. Eikä kukaan tällainen ole aiheuttanut koskaan yhtään vaaraa missään.
Joopa joopa joo kirjoitti:
Eli siis on täysin OK tulla rampilta suoraan vasemmalle kaistalle siellä jo olevan ohittajan eteen. Asia selvä.
The_Rat - aina röyhkeämmän puolella.Molemmat rikkoivat lakia, mutta vain alkuperäinen sen lisäksi aiheutti haittaa muille tielläliikkujille. Turha tulla tänne itkemään, jos joku onnistui välttämään pussitusyrityksen.
- 2+10
The_Rat kirjoitti:
Molemmat rikkoivat lakia, mutta vain alkuperäinen sen lisäksi aiheutti haittaa muille tielläliikkujille. Turha tulla tänne itkemään, jos joku onnistui välttämään pussitusyrityksen.
Mitähän lakia alkuperäinen kirjoittaja rikkoi? Tyhjä vasen kaista? Ja vastaa siihen viivoitin esimerkkiisi.
- agsdtgfy
2+10 kirjoitti:
Mitähän lakia alkuperäinen kirjoittaja rikkoi? Tyhjä vasen kaista? Ja vastaa siihen viivoitin esimerkkiisi.
Miesten lakia: -Ei itketä pikkuasioista
2+10 kirjoitti:
Mitähän lakia alkuperäinen kirjoittaja rikkoi? Tyhjä vasen kaista? Ja vastaa siihen viivoitin esimerkkiisi.
Tarpeeton kaistanvaihto moottoritiellä. Erittäin haitallinen, koska oikealta ei saisi ohittaa.
OIen pahoillani, jos viivoitinesimerkki oli liian monimutkainen sinulle. Jatka yrittämistä, ehkä se vielä avautuu.- ei enää kavereita
The_Rat kirjoitti:
Tarpeeton kaistanvaihto moottoritiellä. Erittäin haitallinen, koska oikealta ei saisi ohittaa.
OIen pahoillani, jos viivoitinesimerkki oli liian monimutkainen sinulle. Jatka yrittämistä, ehkä se vielä avautuu.Pääseeköhän joku käsiksi The Ratin käyttäjätunnuksiin kun välillä tulee ihan asiallista tekstiä, mutta välillä ihan täyttä huuhaata?
- Moonshine serenade
ei enää kavereita kirjoitti:
Pääseeköhän joku käsiksi The Ratin käyttäjätunnuksiin kun välillä tulee ihan asiallista tekstiä, mutta välillä ihan täyttä huuhaata?
Seuraavatko Rotan moodit kuunvaiheita? Silloin saataisi olla kyseessä paikallinen vuorovesi, eli kuun vetovoiman vaikutus pään nesteisiin.
ei enää kavereita kirjoitti:
Pääseeköhän joku käsiksi The Ratin käyttäjätunnuksiin kun välillä tulee ihan asiallista tekstiä, mutta välillä ihan täyttä huuhaata?
En ole huomannut, että kukaan olisi rekisteröidyllä nimimerkillä kirjoitellut. Rekisteröimätöntä versiota kyllä käytetään aina silloin tällöin. Kohteliaisuushan se...
Mitä tuhon huuhaan tulemiseen tulee, olisiko niin, että olet vain joskus samaa mieltä ja joskus et?- 5+18
The_Rat kirjoitti:
En ole huomannut, että kukaan olisi rekisteröidyllä nimimerkillä kirjoitellut. Rekisteröimätöntä versiota kyllä käytetään aina silloin tällöin. Kohteliaisuushan se...
Mitä tuhon huuhaan tulemiseen tulee, olisiko niin, että olet vain joskus samaa mieltä ja joskus et?Mitä tuhon huuhaan tulemiseen tulee, olisiko niin, että olet vain joskus samaa mieltä ja joskus et?
Eikös se ole niin, että rotta ei ole itsensä kanssakaan yhtä mieltä? - Rotta presidentiksi!
5+18 kirjoitti:
Mitä tuhon huuhaan tulemiseen tulee, olisiko niin, että olet vain joskus samaa mieltä ja joskus et?
Eikös se ole niin, että rotta ei ole itsensä kanssakaan yhtä mieltä?>> Eikös se ole niin, että rotta ei ole itsensä kanssakaan yhtä mieltä?
- poiqwerq
The_Rat kirjoitti:
Molemmat rikkoivat lakia, mutta vain alkuperäinen sen lisäksi aiheutti haittaa muille tielläliikkujille. Turha tulla tänne itkemään, jos joku onnistui välttämään pussitusyrityksen.
Eli sinun mielestäsi vihreän auton kuski ei aiheuttanut haittaa muilla tielläliikkujille siirtymällä ohituskaistalla ajavan eteen siten, että kaistalla jo ollut joutui jarruttamaan? Oletko aina ollut sitä mieltä?
Tuossakin tilanteessa noilla liittyjillä oli montakin eri fiksua tapaa toimia. Vihreän auton kuski ei osannut niistä yhtään. Ohituskaistalla jo olleen kuskin toiminnasta löytää virheitä vain sellaiset kuskit, jotka eivät olisi osanneet tilannetta yhtään sen paremmin kuin vihreän auton kuski.
Nämä on vaikeita asioita, koska ei ymmärrystä voi siirtää kenellekään. poiqwerq kirjoitti:
Eli sinun mielestäsi vihreän auton kuski ei aiheuttanut haittaa muilla tielläliikkujille siirtymällä ohituskaistalla ajavan eteen siten, että kaistalla jo ollut joutui jarruttamaan? Oletko aina ollut sitä mieltä?
Tuossakin tilanteessa noilla liittyjillä oli montakin eri fiksua tapaa toimia. Vihreän auton kuski ei osannut niistä yhtään. Ohituskaistalla jo olleen kuskin toiminnasta löytää virheitä vain sellaiset kuskit, jotka eivät olisi osanneet tilannetta yhtään sen paremmin kuin vihreän auton kuski.
Nämä on vaikeita asioita, koska ei ymmärrystä voi siirtää kenellekään.Haittaa? Aiheutti, mutta koulutustarkoituksessa hyväksyttävää. Ymmärrän oikein hyvin, että aloittajan toiminnan kaltainen perseily suututtaa.
On mukava kuulla, että en mielestäsi olisi osannut hoitaa tilannetta yhtään sen paremmin kuin vihreän auton kuskikaan. Minä nimittäin en siirry hitaammin kenenkään eteen, eli jarrutustarve olisi jäänyt tulematta - tai vastaavasti olisin mennyt taakse, jos en eteen jostain syystä olisi ehtinyt. Yleensä kyllä olen jo tielle liittyessäni tavoitenopeudessa (mittarissa rajoitus 20 on aika yleinen). Toki tämä edellyttää pidempiä turvavälejä edellämeneviin, suurin osa kuskeista kun ei osaa kiihdyttää moottoritielle liittyessään. Mielipiteesi siis on, että vihreän auton kuskin toiminta oli parasta mahdollista? Minusta ehkä ei... Mutta edelleen, hyväksyttävää.- poiqwerq
The_Rat kirjoitti:
Haittaa? Aiheutti, mutta koulutustarkoituksessa hyväksyttävää. Ymmärrän oikein hyvin, että aloittajan toiminnan kaltainen perseily suututtaa.
On mukava kuulla, että en mielestäsi olisi osannut hoitaa tilannetta yhtään sen paremmin kuin vihreän auton kuskikaan. Minä nimittäin en siirry hitaammin kenenkään eteen, eli jarrutustarve olisi jäänyt tulematta - tai vastaavasti olisin mennyt taakse, jos en eteen jostain syystä olisi ehtinyt. Yleensä kyllä olen jo tielle liittyessäni tavoitenopeudessa (mittarissa rajoitus 20 on aika yleinen). Toki tämä edellyttää pidempiä turvavälejä edellämeneviin, suurin osa kuskeista kun ei osaa kiihdyttää moottoritielle liittyessään. Mielipiteesi siis on, että vihreän auton kuskin toiminta oli parasta mahdollista? Minusta ehkä ei... Mutta edelleen, hyväksyttävää.Hyväksyt siis liikenteessä perseilyn koulutustarkoituksessa? Vai rajoittuuko hyväksyntä tähän yksittäistilanteeseen?
En minä ole antanut arviota siitä, olisitko osannut hoitaa tilanteen jotenkin muuten. Mutta luin tuon kirjoitukseni uudelleen ja huomasin, että jos yhdistät ilmeisesti rehellisen arvion omista kyvyistäsi ja tuon kirjoitukseni toisen kappaleen, niin siltä saattaa tuntua. Ei siitä minulle tarvitse silti hermostua. Mielipiteeni vihreän auton kuskin toiminnasta ei ole se, mitä kysyt. - Rotta presidentiksi!
poiqwerq kirjoitti:
Hyväksyt siis liikenteessä perseilyn koulutustarkoituksessa? Vai rajoittuuko hyväksyntä tähän yksittäistilanteeseen?
En minä ole antanut arviota siitä, olisitko osannut hoitaa tilanteen jotenkin muuten. Mutta luin tuon kirjoitukseni uudelleen ja huomasin, että jos yhdistät ilmeisesti rehellisen arvion omista kyvyistäsi ja tuon kirjoitukseni toisen kappaleen, niin siltä saattaa tuntua. Ei siitä minulle tarvitse silti hermostua. Mielipiteeni vihreän auton kuskin toiminnasta ei ole se, mitä kysyt.Epäilen vahvasti että Rotta on juuri niitä kuljettajia joilla usko omasta paremmuudesta aiheuttaa suurta tarvetta muiden opettamiseen ja pakkomielle päästä näyttämään muille jotka heidän omasta mielestään on toiminut väärin. Koska Rotalla on mielestään absoluuttinen osaaminen ja ainoat oikeat tiedot miten liikenteessä tulee toimia on hänen myös pakko niitä päästä muille,häntä huonommille kuljettajille opettamaan. Voin kuvitella sitä torven soittamisen,kiihdyttelyn ja kiilailun määrää ja valojen vilkuttelua kun joku onneton menee ajamaan pikkaisenkin Rotan ajatustavan vastaisesti. Miksi Rotan opettamispakko rajoittuisi pelkästään tänne nettiin?! Ei,kyllä se oman kuvitellun paremmuuden osoittaminen väkisinkin yltää Rotalla myös liikenteeseen.
- Ma-De
Moonshine serenade kirjoitti:
Seuraavatko Rotan moodit kuunvaiheita? Silloin saataisi olla kyseessä paikallinen vuorovesi, eli kuun vetovoiman vaikutus pään nesteisiin.
Ei ne kuunvaiheiden mukaan mene, mutta noudattavat kyllä yllättävän tarkasti erään sairauden taudinkuvaa. Se tauti ei kuulu pakkohoidon piiriin, joten jos potilas itse ei halua, niin hoitoa ei anneta.
- BMW M5 -00
On joo järkyttävä pilurali tosiaan... Ite vältän nuo pussitusyritykset vaikka välillä porukka tahallaan kiihdyttää ohituskaistalla jos he ennakoivat että olen tulossa vasemmalle kaistalle kun ajoneuvoyhdistelmä edessä.. Ei auta kuin vaihtaa nelosvaihde sisään 130km/h nopeudessa ja hetkessä olenkin siellä kielletyissä vauhdeissa ja pussipojat jääneet ihmettelemään.. Voi olla merkitystä toki näille V-ttupäille se että autoni takaluukussa on merkintä M5 ja neljä putkea sylkee pakokaasuja ulos. Omassa autossa nelosvaihteella pystyy jo ajamaan yli 200km/h, joka on monelle autolle jo saavuttamaton "rajapyykki"
- Cyrvänjatke sulla?
Ylistyslaulusi pienimunaisten cyrvänjatkeelle oli kovin vaatimaton. Yritit esittää kantasi asiaan mutta pakko oli vetää siihen cyrvänjatkeen kehumiset ikäänkuin joku alkaisi sen takia sinua ihailemaan ja jumaloimaan. Että oikein tehokas Bemari sulla??!! M5,neljä putkea sylkee...nelosvaihde...yli 200...Ei noilla specseillä vielä nykyaikana enää juurikaan kannata omaa kyrpää nostattaa. Vaikka sulla velkainen Bemari(vanhakin vielä!) onkin niin ei se sinusta mitään liikenteen auktoriteettiä tee!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921125
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116938- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 77669
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483