Joko menee helleraja rikki?

Ilmasto lämpenee

7

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tollopeloton

      Toivottavasti menee.
      Yli kaksi kuukautta meille on lupailtu useasti, että kohta lämpiää, mutta yhä se viipyy.
      Nytkin on aste lämmintä ja sen verran on selkeää, että menee taas pakkasen puolelle...

      • lämpenee

        Ja tuosta näkee taas kerran hyvin nimimerkin "Tollopeloton" kirsikanpoiminnan:

        Viimeisin vuorokausi:
        http://www.esrl.noaa.gov/psd/map/ANIM/sfctmpmer_01a.fnl.30.gif

        Viimeisimmät 30 vuorokautta:
        http://www.esrl.noaa.gov/psd/map/images/rnl/sfctmpmer_30a.rnl.gif

        Niin, meillä Suomessa on todellakin ollut viime aikoina melkoisen normaalit ja ehkä jopa hieman normaalia viileämmät lämpötilat, mutta suurimmassa osassa koko maailmaa on ollut jatkuvasti normaali lämpimämpää.

        Silä tavalla se ilmastonmuutos näkyy jo. Säät vaihtelevat, varsinkin paikallisesti, mutta ilmasto lämpenee.


      • Tollopeloton
        lämpenee kirjoitti:

        Ja tuosta näkee taas kerran hyvin nimimerkin "Tollopeloton" kirsikanpoiminnan:

        Viimeisin vuorokausi:
        http://www.esrl.noaa.gov/psd/map/ANIM/sfctmpmer_01a.fnl.30.gif

        Viimeisimmät 30 vuorokautta:
        http://www.esrl.noaa.gov/psd/map/images/rnl/sfctmpmer_30a.rnl.gif

        Niin, meillä Suomessa on todellakin ollut viime aikoina melkoisen normaalit ja ehkä jopa hieman normaalia viileämmät lämpötilat, mutta suurimmassa osassa koko maailmaa on ollut jatkuvasti normaali lämpimämpää.

        Silä tavalla se ilmastonmuutos näkyy jo. Säät vaihtelevat, varsinkin paikallisesti, mutta ilmasto lämpenee.

        Mitähän minä tein taas väärin?

        Aloituksesssasi kerroit hyviä uutisia tulevasta säästä.
        Minä kerroin toiveeni sen toteutumisesta ja lisäsin vielä sen, kuinka olemme viimeaikoina usein joutuneet pettymään odotellessa parempia kelejä.

        Lisäksi, ei ole minun vika, että omalla tontillani on paljon kylmempää kuin mitä nuo sinun vesivärityöt näyttää. Nyt pitäisi meillä olla vuorokauden keskilämmöt 8 astetta, mihin eilen päästiin hetkellisesti auringon kurkkiessa pilvien välistä ja tätä kirjoittaessa on nurmikko kuurassa...


    • suuri ihhme

      Jaa, että kuukautta ennen juhannusta saattaa lämpötila jossain itärajan pinnassa käväistä puoli tuntia tai tunnin verran hellerajan yläpuolella?

      Sekin todistaa omalta osaltaan ilmojen viileydestä, että tuollaisesta pitää avata ihan oma keskusteluketju.

      Mittaushistorian ennätys tuolle päivälle on muuten 29,1 astetta. vuodelta 1983.

    • viilenee vaan

      Eipä enää ole nuo aloituksen ennusteet lähelläkään hellerajaa.

      Viileys jatkuu.

      • Ilmasto lämpenee

        Kyllä vain näyttäisi ennustavan esimerkiksi Ilomantsiin perjantaina 23°C lämpötiloja. Foreca ennustaa jopa 24°C.

        http://foreca.fi/Finland/Ilomantsi/tenday

        Terminen kesä saadaan siis käyntiin oikein kunnolla.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe