Tämän palstan pääfunktio vakikirjoittajille on se, että heidän ei tarvitsisi ikinä muuttua mitenkään, kun palstan ns. vertaistuki auttaa ajattelemaan, että mitään ei ole tehtävissä.
Sama lyhyemmin: palsta antaa tekosyyn olla henkisesti ja fyysisesti heikko.
palstan pääfunktio
14
163
Vastaukset
- 4
Niinpä, ATM forever, forever ATM.
Täällä on kaltaistensa seurassa, aina ja ikuisesti.
Mitä sinä muuten täällä teet ?- ap
Käyn silloin tällöin katselemassa vieäkö se jollotus ja vollotus tietyillä kirjoittajilla jatkuu. Katsokaas, joskus kuvittelin itsekin olevani ikisinkku ja kenties atm, mutta sitten alin tekemään asioita, tekemään siis ylipäätään, ja myös nimenomaisesti ollakseni vähemmän surkea. Ja huomasin, että lähes kaikki syyt, mitä toistelin itselleni omasta tilanteestani olivat lähinnä tekosyitä olla tekemättä mitään. Ja olin pitkään tekemättä mitään siksi että olin negatiivinen, mukavuudenhaluinen, laiska ja pelokas.
Suurin osa ihmisen ahdistuksista ja masennuksista johtuu siitä että ei tee sitä mitä pitäisi ja/tai tekee sitä mitä ei pitäisi.
Idiootit uskovat kohtaloon. Ja vaikka vertaistuki on tärkeää, niin täällä se toimii kuin kusisi talvella housuun lämmitelläkseen. Tämä ympäristö toimii äärimmäisen negatiivisesti vahvistaen ihmisen heikkouksia ja normalisoiden ne. Ja heikkoudet ovat sinänsä ok, mutta ei silloin jos niistä tekee oman identiteettinsä kulmakiven ja tärkeimmän palasen. Heikkouksistaan kukaan tuskin loppuviimeksi oikeasti pitää niin paljon. - 6
ap kirjoitti:
Käyn silloin tällöin katselemassa vieäkö se jollotus ja vollotus tietyillä kirjoittajilla jatkuu. Katsokaas, joskus kuvittelin itsekin olevani ikisinkku ja kenties atm, mutta sitten alin tekemään asioita, tekemään siis ylipäätään, ja myös nimenomaisesti ollakseni vähemmän surkea. Ja huomasin, että lähes kaikki syyt, mitä toistelin itselleni omasta tilanteestani olivat lähinnä tekosyitä olla tekemättä mitään. Ja olin pitkään tekemättä mitään siksi että olin negatiivinen, mukavuudenhaluinen, laiska ja pelokas.
Suurin osa ihmisen ahdistuksista ja masennuksista johtuu siitä että ei tee sitä mitä pitäisi ja/tai tekee sitä mitä ei pitäisi.
Idiootit uskovat kohtaloon. Ja vaikka vertaistuki on tärkeää, niin täällä se toimii kuin kusisi talvella housuun lämmitelläkseen. Tämä ympäristö toimii äärimmäisen negatiivisesti vahvistaen ihmisen heikkouksia ja normalisoiden ne. Ja heikkoudet ovat sinänsä ok, mutta ei silloin jos niistä tekee oman identiteettinsä kulmakiven ja tärkeimmän palasen. Heikkouksistaan kukaan tuskin loppuviimeksi oikeasti pitää niin paljon.Niinpä, puhut asiaa.
Mutta koska takuuvarmasti tiedän olevani ATM, niin miksi uskottelisin muuta.
Silloin vain valehtelisin itselleni. - ap.
6 kirjoitti:
Niinpä, puhut asiaa.
Mutta koska takuuvarmasti tiedän olevani ATM, niin miksi uskottelisin muuta.
Silloin vain valehtelisin itselleni.Mitkä syyt ovat atm:iytesi takana?
- 6
ap. kirjoitti:
Mitkä syyt ovat atm:iytesi takana?
Umpimielisyys, kyynisyys ja paha erakoituminen.
- apä
6 kirjoitti:
Umpimielisyys, kyynisyys ja paha erakoituminen.
Miksi henkinen puolesi on päätynyt tuohon jamaan?
ap kirjoitti:
Idiootit uskovat kohtaloon. Ja vaikka vertaistuki on tärkeää, niin täällä se toimii kuin kusisi talvella housuun lämmitelläkseen. Tämä ympäristö toimii äärimmäisen negatiivisesti vahvistaen ihmisen heikkouksia ja normalisoiden ne. Ja heikkoudet ovat sinänsä ok, mutta ei silloin jos niistä tekee oman identiteettinsä kulmakiven ja tärkeimmän palasen. Heikkouksistaan kukaan tuskin loppuviimeksi oikeasti pitää niin paljon.Taidan olla kyllä samaa mieltä tästä. Alkuperäisen ATM-aatteen tarkoitus oli kai ironisoida omat heikkoudet käsiteltävään muotoon, mutta rengistä tuli tässä tapauksessa helposti isäntä. Nykyään se on, kuten palstalla nähdään, vain pariutumisdiskurssiin liitetty periaate panna paha kiertämään niin tehokkaasti kuin mahdollista ja olla mahdollisimman tökerö muita kohtaan.
"Suurin osa ihmisen ahdistuksista ja masennuksista johtuu siitä että ei tee sitä mitä pitäisi ja/tai tekee sitä mitä ei pitäisi."
Tätä havainnoin ainakin itsessäni aika ajoin. Muistelin muutaman vuoden takaista tilannetta, kun tein asioita. Olin päässyt töihin, minulla oli varaa ola niin kuin "normaalit ihmiset", ja sattumoisin se ajanjakso oli myöskin elämäni ainoa, kun tapailin yhtä tyttöä. Sittemmin olen vajonnut taas siihen, etten tee oikein mitään. Aluksi (ja väliaikaisesti) se on ok, mutta vaikutukset näkyvät siinä, että olen jotenkin ahdistuneempi ja masentuneempi nykyisin.
- ap.
Lisäksi tällä palstalla on vallalla sellainen ajatusmalli että koska kirjoittaja on omasta mielestän kärsinyt niin valtavasti, niin koko maailma on hänelle jotain velka ja vähintään sen, että pitäisi sietää tolkutonta valitusta ja avautumista. Marttyyrius on täällä kyllä ihan toisella levelillä.
- ATMarttyyri
Kyllä se nyt vaan on niin että maailma on minulle neitsytteinipillun velkaa. Ei puhettakaan vähemmästä, niin paljon olen joutunut kärsimään. Vaadin hyvitystä, pillu pöytään kuin olisi jo!
- fdhjfdj
ATMarttyyri kirjoitti:
Kyllä se nyt vaan on niin että maailma on minulle neitsytteinipillun velkaa. Ei puhettakaan vähemmästä, niin paljon olen joutunut kärsimään. Vaadin hyvitystä, pillu pöytään kuin olisi jo!
Neitsytрillu on melko kuvottava.
- miehenkuvotus
Palstan avulla olen ymmärtänyt lopullisesti oman paikkani. Ennen luulin, että minussakin olisi jotain hyvää, josta joku nainen voisi olla kiinnostunut. Sitä vain ei ole.
Olen kyllä pyrkinyt muuttumaan, kysellyt apua, ja muuttunutkin. Siitä vain ei ole apua, kun on pohjimmiltaan riittävän kelvotonta materiaalia. Pyrin kyllä tulevaisuudessakin muuttumaan, mutta vain siihen suuntaan, joka mahdollisesti voisi helpottaa elämääni. Oman paikkani mahdollisen parisuhteen kannalta olen ymmärtänyt.
En kyllä näe, että olen henkisesti äärettömän heikko. Kestän vastoinkäymisiä ja tiukkoja tilanteita, varsinkin kun tiedän että olen niistä joskus selvinnyt voittajana. Naisrintamalla ei vain ole viimeiseen kymmeneen vuoteen yhtäkään onnistumista, joten olen ymmärtänyt jättää sen taakse. Välillä kyllä harmittaa suuresti se, etten koskaa tule kokemaan rakastumista. Mutta tiedän, että kestän tunteettoman elämänkin. Asia joka tekee minut kovin surulliseksi, on kun näen naisen jolla on molemmat silmät mustina. Sille on selvästi sanottu ainakin kahteen kertaan, eikä se ole vielä sittenkään ymmärtänyt.
Paskan huumorin jakaminen?- Misu<3
Ootko sä humalassa?
- Reipas Mies
Toisesta voi kasvaa "kehityksen" (onnistunut prosessi) normaalia parisuhde-elämää viettävä mies, toisen miehen sielun repii kappaleiksi halu olla jotain muuta mitä ei sisimmässään ole. Juuri sitä vastaan minä taistelen agendallani täällä että miksi naisille on annettu valta määritellä miesten diskurssi samalla miehen persoonallisuus ja muut karaktäärit joko samaistuvat suosittuihin miehiin tai demonisoituu aatee-mieheksi jolla ei ole suosiota.
Mies saa olla mitä vaan muttei kykenemätön käsittelemään naisia.
On kahdenlaisia ihmisiä: niitä jotka alistavat ja niitä jotka alistuvat. Uskon että suurimman osan palstan sinkkumiehistä maailma on vain alistanut jotenkin.
Meillä Suomessa ei ole helppoa olla sankari joka kerää naisten huomiota. Onko moni sinkku mies kohtalonsa ansainnut, on toinen kysymys. Uskon että samassa jamassa on paljon naisiakin, jotka voisivat tulla toisiaan vastaan.
Palsta auttaa. Säälittävintä on että on mies joka "luulee" olevansa kuin kuka tahansa mies mutta kun ma-pohjaisesti tutkii itseään niin tulos on surkea. Tämä tieto vain auttaa kehittymään miehenä. Otan syvästi osaa niille palstan miehille jotka ovat koko parhaan nuoruutensa baareissa ravanneet naisen toivossa mitään juuri saavuttamatta. Se raha, se aika, se vaiva- all for nothing. Samalla rahalla olisi elänyt puoli vuotta aurinko rannalla ja seksiä olisi tullut vasemmalta ja oikealta-ilman sitä katkeruutta jota baareista saa kun näkee ytm-väen herkuttelevan.
Lisäksi uskon että tarpeeksi syvälle vajotessaan mies on välinpitämätön muista ihmisistä- miksipä välittää kun ei ole mitään saatavaakaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731910Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971653- 1471197
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako190551- 54537
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462